Al langer in de MMM

11-11-2018 13:06 1336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.

Wie schrijven er mee:
NaamLeeftijdKindjeBezig sindsDoet nuWacht op
Botanietje35-34108-2014Ovulatie Inductie (letrozol)-
ArcticFox27-371?Ovulatie Inductie-
DaisyLiz28-29eerste kindje overleden12-2014IVF-
Pergamon34-41104-2016Ovulatie Inductie-
Saartje2628-33103-2016ICSI-
Redcurlz34-3719-2016IUI-

Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W36-43110-20163x IUI-
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
Hoe is het nu met jou, Botanietje?
Pergamon schreef:
05-12-2018 17:35
Hoe is het nu met jou, Botanietje?
Eerlijk gezegd: het wisselt. Het ene moment ben ik verdrietig (Sinterklaastijd is ook de tijd van het jaar waarin onze eerste zwangerschap met 10 weken verkeerd liep, dat helpt niet); dan heeft de dag een wat hoger pyjama-gehalte. Het volgende moment zie ik het zonniger in. Met deze medicatie heb ik kennelijk een goede kans om zwanger te raken. Volgens de arts hoefde ik me geen zorgen te maken en komt dit heel erg vaak voor. Ik was eerst bang dat ik door deze vroege miskraam weer in een andere statistische categorie val qua kansen op miskramen in de toekomst, als je snapt wat ik bedoel? Maar voor de medici telt dit eigenlijk niet eens mee. Daar houd ik me dan maar aan vast: in het verleden behaalde resultaten bieden geen etc. :)

Hoe is het bij jou? Heel veel succes vandaag de prikinstructies. Ik hoop dat het allemaal goed gaat en ze je op je gemak kunnen stellen.

@Arcticfox: Succes bij je hsg vandaag! Hopelijk heb je wat gehad aan de ervaringen die de andere dames hier gedeeld hebben.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Zo. Ik heb de prikinstructie achter de rug. Ik had de tranen hoog zitten en was onwiiiiijs gespannen maar wat een lieve zuster weer! Ik heb een compleet demonstratiepakket mee naar huis gekregen! Zodat ik er ook thuis in alle rust aan kan wennen. Echt, zo waanzinnig fijn.

Vanmiddag gesprek wanneer we gaan starten. Dat wordt denk ik toch januari, omdat ik rond de kerst bij familie in het buitenland zit en dan niet voor de echo’s kan.... (suuuuuuper balen, maar goed)
Wat een rot periode zo voor jullie Botanietje! pyama-dagen klinken heel passend. Ben je nu meteen weer gestart of kijken jullie het nu eerst een cyclus aan? Goed ook om te weten dat je nu niet meteen in een andere statistiek valt. Fijn dat de arts positief blijft. Ik merk dat ik daar zelf veel hoop uit put.
Pergamon en botanietje :hug:!
Het is ook allemaal niet niks. Ik vind de decembermaand sinds het verlies van mijn zoontje vorig jaar ook helemaal niet leuk. Hij zou nu eigenlijk één moeten worden. Bah.

Botanietje mag/wil je snel weer verder? Of doe je het even rustig aan?

Pergamon het prikken went echt heel snel! De eerste keren zijn het spannendst. You can do it.

Wees maar lief voor jezelf allemaal!

Artic: veel succes vandaag!
Ik geloof meteen dat het snel went, maar vanwege mijn PTSS (ontstaan bij een injectie) is dit een iets andere categorie “eng/spannend” dan normaal.

Wat een raar idee, je kindje al 1 en dan nu met lege handen staan. :hug: :hug: :hug: (grouphug)

Hoe laat moet je, Artic?
Pergamon schreef:
06-12-2018 09:37
Ik geloof meteen dat het snel went, maar vanwege mijn PTSS (ontstaan bij een injectie) is dit een iets andere categorie “eng/spannend” dan normaal.

Wat een raar idee, je kindje al 1 en dan nu met lege handen staan. :hug: :hug: :hug: (grouphug)

Hoe laat moet je, Artic?
Ah, dat snap ik helemaal. Fijn dat ze in ieder geval zo lief voor je zijn!
Super fijn! Ik hoop dat ze bij jullie ook zo lief zijn voor jullie.
Pergamon, wat goed dat de zuster zo lief voor je was. Ik hoop echt dat het allemaal gaat lukken en dat het maar heel kort nodig zal zijn.

Daisyliz, wat verdrietig om zo'n associatie met december te hebben. :( :hug: Ik hoop dat je dit in ieder geval kan delen met je partner en/of lieve mensen om je heen?

Wij mogen gelijk weer verder, dus ik ben met ronde 2 van de medicatie gestart. Ik zie wel hoe het gaat; als mijn hoofd er niet naar staat, zal ik niet heel actief & strak getimed mijn man het bed in jagen. ;-) Gewoon even mild zijn met onszelf als we voelen dat een van ons dat nodig heeft.
Bedankt weer allemaal. Ik ben pas om vier uur aan de beurt

@pergamon ik vond het prikken ook geel snel wennen. Maar ik heb niet zo'n nare ervaring gehad als jij. Dus dat is dan toch anders
KUT! Net gebeld door mijn gyn. De uitslag van de HSG toch niet zo “flitsend” als de lieve gyn vorige week deed vermoeden. Eén eileider duidelijk open, maar op de controlefoto..... de ander waarschijnlijk NIET. Er is contrastvloeistof in de eileider achtergebleven. Er is een kans op verklevingen of endometeriose. Enige mogelijkheid om uit te sluiten is een kijkoperatie. Daar was ik bij het vorige consult heel afwijzend over ivm eerdere ervaring, dus nu wil hij liever geen kijkoperatie doen. Maar, zo zegt de gyn, met één eileider kan je óók zwanger worden.

Met kerst zijn we in het buitenland en kan de uitgangsecho niet plaatsvinden. Prikken start dus pas in januari. Met een beetje doortellen kom ik dan rond 20 januari uit. Maximaal 6 cycli prikken.

Ik ben echt een beetje in de war.
pergamon wat ontzettend balen dat de uitslag toch niet zo goed was als verwacht. Weet jij zelf al of je een kijkoperatie zou willen?

Hier de hsg gehad. Uitslagen pas de negentiende
Ik ben zelf erg van duidelijkheid. Heb bij het consult (toen we dit bespraken) gezegd “in eerste instantie NO WAY, maar als uit de foto blijkt dat het moet, dan kan het altijd alsnog”. Ik wil het gewoon wéten want dan kan je meteen de juiste actie ondernemen. Pfffff ingewikkeld dit.

Heeft de gyn die er bij was bij jou al niet wat laten zien? Bij mij werd alles meteen goed doorgenomen. Wat een gemiste kans dat dat bij jou niet werd gedaan. Nu moet je echt wachten tot de uitslag....
Er was bij min helemaal geen gynaecoloog aanwezig. Gaat blijkbaar toch in elk ziekenhuis anders
Oh joh!

Hoe is het verder gegaan? Viel het je mee of tegen?
Het viel heel erg tegen
Eerst was het apparaat stuk, waardoor we 20 minuten langer moesten wachten.
Vervolgens vraagt de arts in de kamer of we deze cyclus onbeschermd seks hebben gehad. Hum.. ja want daar had niemand iets over gezegd.
Maar ik zit hoogstwaarschijnlijk nog voor mijn eisprong (dag 10), maar wel het hele verhaal gehad over kans op een buiten baarmoederlijke zwangerschap gehad
Terwijl ze gingen starten net inspuiten werd mijn man door de spanning niet lekker en is even out geweest. Hij is bekend met flauwvallen ivm spanning/stress
Het gebeurde allemaal tegelijk waardoor ik mij njet meer kon ontspannen. Het doorspuiten zelf was ook onbeschrijfelijk pijnlijk. Ik heb in mijn leven nog nooit zoveel pijn gehad. En ik ben echt niet kleinzerig aangelegd
Jeeeeetje!!! Dat is wel een hele dosis pech bij elkaar! En wat klote dat het zo onwijs pijnlijk voor je is geweest... hoe voel je je nu?
Ik ben moe, maar verder gaat het nu wel goed
Maak er maar een hele rustige avond van vandaag. Wat een rotdag zo voor je :hug:
Ik vind het ook zo rot voor mijn man. Hij zit er nu toch mee dat ik hierdoor meer spanning had en dat ik het voor zijn gevoel nu alleen moest doen
Dus eigenlijk voelen jullie je rot voor elkaar? Hij omdat jij “het alleen moest doen” en jij omdat hij zich daarom rot voelt. Wees lief voor elkaar, maar pas op dat je niet in een kringetje komt dat je je rot blijft voelen omdat de ander zich rot voelt (daar kom je dan niet meer uit)
Jeetje dames, wat een dag hebben jullie gehad. :hug: Even met knuffels strooien hoor. :hug: :hug:
Wat naar dat het zo pijnlijk was, Arcticfox. Kan me goed voorstellen dat je gespannen was met alles wat is voorgevallen. Lief voor jezelf en elkaar zijn, meer kun je nu even niet doen. Ik hoop dat de uitslag in elk geval goed zal zijn.

Pergamon, jemig zeg, dat je dat nu nog even te horen krijgt. Vind het echt rot voor je, zeker nu de rest van het traject ook weer op zich laat wachten. :| Lastige keuze, die kijkoperatie. Lekenvraag: is dat puur voor het weten, of kunnen ze bij zo'n ingreep ook de eileider toegankelijk maken?
Ik weet dat zelf eigenlijk ook niet! Echt slecht geslapen vanacht. Er bleven maar vragen boven komen. Ook opeens een enorme angst “wat als het helemaal niet meer lukt”. Nu is die angst wat weggetrokken, maar in de stilte van de nacht werd deze angst opeens wel heel erg groot. Ik heb nog een afspraak staan voor januari die ik eigenlijk kan/moet afzeggen, maar stiekem denk ik dat ik ‘m laat staan en dan een lijst met vragen meeneem. Nog maar eens even over na denken.
Och arme! Kan me voorstellen dat je wakker lag. Groot gelijk als je de afspraak laat staan. Is het mogelijk om nog te bellen met je vragen? Januari duurt nog wel een poos. Ik breng nog wel eens de telefonistes in verwarring met een lastige vraag, totdat ze het doorschuiven naar een dienstdoende arts, die mij dan later terugbelt. ;-) (al tref ik ook wel eens een exemplaar dat dan een beetje haast heeft, maar niet altijd)
Die angst, ja ... Dat zijn rotgedachten he. Wat naar dat het je zo te pakken had vannacht. We krijgen nergens garanties op en dat is het moeilijke. Ook geen garanties op het slechtste scenario gelukkig, dat is het enige goede.
Veel sterkte :hug:
Ik heb het ziekenhuis maar gebeld. Deze keer gelukkig niet die botte telefoniste, dat scheelde. Situatie voorgelegd en gevraagd of ik ook gewoon op gesprek mag komen op 8 januari (die afspraak stond nog, maar zou nu eigenlijk worden verwijderd). Dat mag gelukkig. Ik heb aangegeven dat ik het vervolg traject voor mij goed begrijp, maar een aantal dingen er om heen niet en dat ik die ook graag goed wil begrijpen. Ik ben ik mijn agenda een lijstje gestart met vragen die ik heb. Daar blijken ook een aantal verrassend algemene vragen tussen te zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven