Bevalling blunders

07-10-2015 10:54 434 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Misschien bestaat een topic als dit al, maar ik kan hem niet vinden. Ik ben inmiddels zwanger van mijn tweede kindje en nou lijkt het me heel leuk om goede bevallingsverhalen te lezen. Geen horror verhalen maar juist van die mooie anekdotes die op het moment zelf misschien niet leuk zijn, maar achteraf best wel grappig blijken!



Om de spits af te bijten, ik heb er al een aantal verzameld van vriendinnen:



Vriendin A wist het geslacht van hun kindje niet. Na 8 cm ontsluiting was er een wisseling van de wacht in het ziekenhuis. En de nieuwe verloskundige zei bij binnenkomst: zooo, jullie dochter is al een aardig eind op weg zie ik!



Vriendin B wilde graag thuis bevallen, maar na uren weeen bleef ze maar op 2 cm zitten. Toch maar naar het ziekenhuis. Vriendlief was zo zenuwachtig dat hij te hard wegreed en veel te hard over de hobbel aan het einde van de straat scheurde (AU!) eenmaal in het ziekenhuis aangekomen bleek ze volledige ontsluiting te hebben! Lang leven de hobbel!



En de laatste die ik weet..



Na een tijdlang weeen werd vriendlief van mijn mede zwangerschapscursusist er niet relaxter op. Omdat ze zo gek werd van zijn (natuurlijk goedbedoelde) hulp vroeg ze hem ananas te maken voor haar. Niet dat ze ook maar iets wilde eten, maar met een verse ananas snijden was hij tenminste even een kwartiertje bezig zonder dat hij zenuwachtig om haar heen dartelde.



Ik word er vrolijk van ben benieuwd of jullie ook goede anekdotes hebben!
Vanwege een tekort aan verloskundigen mocht ik bij mijn dochter niet thuis bevallen, na overleg met de VK moest je dan naar het ziekenhuis komen. De VK was komen toucheren toen mijn vliezen gebroken waren en toen had ik 2 cm. Zij weer weg (was midden in de nacht) en na een uur had kon ik het niet meer houden van de weeen. Man weer gebeld en zei ze houdt het niet meer, nou ga maar onder de douche want een eerste bevalling gaat niet zo snel. Goed, ik onder de douche en dat werd niet beter en man haar weer gebeld na een half uur dat ik het echt niet meer hield. Nou voorruit we mochten naar het ziekenhuis en zei zou dan ook daar naar toe komen, terwijl man de auto ging halen hing ik krom van de pijn aan de schutting van de buren en heb ik per ongeluk een plank losgetrokken

In het ziekenhuis aangekomen kwam de verpleegkundige kijken en die zei je hebt volledige ontsluiting, ik ga de VK bellen. Die lag lekker nog in haar bed en mijn dochter kwam eraan, net op het moment dat ze geboren werd kwam de VK half aangekleed de verloskamer binnen rennen om haar op te vangen. Gevalletje verkeerde inschatting...
Tweede dochter kwam zo snel. In twee persweeën was ze er al. Verloskundige was net op tijd en er was geen tijd om de kraamhulp te bellen. Toen dochter geboren was belde de verloskundige het kraambureau. Kreeg ze te horen dat er nog geen rommelmelding was gedaan. Dat wilden ze graag dan konden ze iemand sturen. Verloskundige heel verbolgen.. Ja daar was geen tijd voor!! Kind is zowat gelanceerd. Was wel lekker rustig aan mijn bed. Alleen verloskundige en man.
quote:wesje schreef op 07 oktober 2015 @ 11:54:

Tweede dochter kwam zo snel. In twee persweeën was ze er al. Verloskundige was net op tijd en er was geen tijd om de kraamhulp te bellen. Toen dochter geboren was belde de verloskundige het kraambureau. Kreeg ze te horen dat er nog geen rommelmelding was gedaan. Dat wilden ze graag dan konden ze iemand sturen. Verloskundige heel verbolgen.. Ja daar was geen tijd voor!! Kind is zowat gelanceerd. Was wel lekker rustig aan mijn bed. Alleen verloskundige en man.



Bij mij was ook de kraamhulp er nog niet want ja die had ze nog niet gebeld.

Maar in een uur tijd stonden er 2 aan mijn bed en die zijn samen de hele week gebleven echt het was fantastisch !
quote:Margriet schreef op 07 oktober 2015 @ 11:17:

Ik ben bevallen op de baarkruk, en in plaats van dat de verloskundige de baby op ving, viel hij op de grond.



Blijkbaar was ik erg nuchter, want de kraamhulp vond het verschrikkelijk, en ik vond het prima, hij was eruit!O dat vind ik serieus erg!
Alle reacties Link kopieren
Wat een geweldig topic. Even een tvp.
She needed a hero. So that's what she became.
Mijn zoon kondigde zich veel te vroeg aan dus holderdebolder naar het ziekenhuis en lag ik daar aan allerlei toeters en bellen.

Zoon had plakkers op zijn hoofd gekregen om hem in de gaten te houden. Op een gegeven moment kregen man en ik de slappe lach en dat viel niet mee met weeen tegelijk, lag ik daar te schuddebuiken en te kermen tegelijk. Door het lachen schoten die plakkers los en kreeg ik op mijn falie van de gyneacoloog, net of ik er wat aan kon doen
Alle reacties Link kopieren
wat een leuk topic.

Wat ik me van mijn bevalling nog als grappigste herinner: Ik had rugweeën en mijn man wilde wel even gaan afwassen voordat de vk kwam...Toen was ik niet zo vriendelijk, terwijl ik het normaal enorm zou toejuichen als hij wil afwassen.
quote:lieke__ schreef op 07 oktober 2015 @ 11:11:

Bij mij zei de verpleegster de hele tijd dat ik het zo goed deed en dat ik net een tijger leek, ik dacht serieus dat ze nog nooit iemand zo goed had zien bevallen 😂
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ook ziekenhuisbevalling en op het 'weeen-schermpje' waren ook de weeen te volgen van 3 andere kamers... In het begin was vriend nogal onder de indruk van anderen die zwaardere en vaker weeen hadden. Tegen het einde, toen mijn weeenstorm begon, begon hij enthousiaster te worden 'ja schatje, kom op - je staat bijna bovenaan!' en 'je hebt ze allemaal ingehaald'.... Beeeetje competitief ingesteld.... :-)
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen.



Bij mijn eerste zoon werd ik gefeliciteerd door zowel een verpleegkundige en gynaecoloog met mijn dochter. Heb gevraagd of ze niet even in de luier moesten kijken of dat ik het verschil moest uitleggen.



Bij mijn tweede kwam de assistent gynaecoloog binnen. Wilde zich voorstellen. Ik riep alleen kan me niks schelen hoe je heet, doe je werk. Ze kon nog net handschoenen aantrekken ( stond met de rug naar mijn toe), draaide zich naar mij en ving mijn baby.
Alle reacties Link kopieren
Man viel bijna flauw toen ik een ruggenprik kreeg. Dus er werd in allerijl nog wat personeel opgetrommeld om zich met mijn man bezig te houden.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:dadelduifje schreef op 07 oktober 2015 @ 11:57:

[...]





O dat vind ik serieus erg!



Die reactie krijg ik vaker. Doordat het op de baarkruk was viel hij niet van hoog... Ik ben er nog steeds nuchter onder.

Mijn kraamhulp vroeg naderhand, toen de verloskundige weg was, of ik nog een klacht wilde indienen.
Alle reacties Link kopieren
Ik word hier heel blij van (moet over een week of 8 bevallen) en volg het dus nu al met plezier
Hier (nog) geen bevallingsblunder maar wel even een post zodat ik dit topic snel kan terug vinden
Alle reacties Link kopieren
Ongegeneerde tvp! Over een week of 4 ben ik zelf aan de beurt, dus dan kan ik misschien een nuttige bijdrage leveren
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn eerste bevalling is er even een gedeelte van het verlosbed weg gehaald met mijn benen in de beugels. (ik weet nog steeds niet waarom dat eigenlijk was)

Mijn man heeft samen met een stagiaire steeds mijn benen terug moeten leggen in die beugels, omdat ik steeds mijn benen neer wilde leggen, wat dus niet kon omdat er geen bed verder was
Oooh die glazenwasser, daar ben ik serieus bang voor dat mij dat ook overkomt!

Nu maar extra hard hopen dat hummeltje zich netjes op tijd meldt, anders zou het maar zo kunnen gebeuren..
Alle reacties Link kopieren
Ik had bij de derde niet door dat ik aan het bevallen was. Sliep wel wat onrustig vanwege vage buikpijn en ik lag natuurlijk niet echt lekker.



Tot er ineens een weeënstorm kwam. Vriendlief wakker gemaakt om te vragen of hij even kon kijken. Stond het hoofdje al! Hij de trap af om de verloskundige bellen ... en net op tijd weer boven om onze dochter èn de hele plens vruchtwater op te vangen. Ze werd door haar pa verwelkomd met een geschrokken vloek.
Alle reacties Link kopieren
[quote]paper-clip schreef op 07 oktober 2015 @ 11:53:

Vanwege [...], terwijl man de auto ging halen hing ik krom van de pijn aan de schutting van de buren en heb ik per ongeluk een plank losgetrokken



haha, ik moest zo vreselijk om je berichtje lachen Kan me voorstellen hoe de buren reageerden
quote:mizzpiggie schreef op 07 oktober 2015 @ 12:06:

Bij mij ook ziekenhuisbevalling en op het 'weeen-schermpje' waren ook de weeen te volgen van 3 andere kamers... In het begin was vriend nogal onder de indruk van anderen die zwaardere en vaker weeen hadden. Tegen het einde, toen mijn weeenstorm begon, begon hij enthousiaster te worden 'ja schatje, kom op - je staat bijna bovenaan!' en 'je hebt ze allemaal ingehaald'.... Beeeetje competitief ingesteld.... :-)
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Wat een geweldig topic. Ik ben zelf nog nooit bevallen, dus meepraten kan ik niet. Keihard meelachen wel!
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 07 oktober 2015 @ 12:30:

Ik had bij de derde niet door dat ik aan het bevallen was. Sliep wel wat onrustig vanwege vage buikpijn en ik lag natuurlijk niet echt lekker.



Tot er ineens een weeënstorm kwam. Vriendlief wakker gemaakt om te vragen of hij even kon kijken. Stond het hoofdje al! Hij de trap af om de verloskundige bellen ... en net op tijd weer boven om onze dochter èn de hele plens vruchtwater op te vangen. Ze werd door haar pa verwelkomd met een geschrokken vloek.Wow
Geweldig dit!
Alle reacties Link kopieren
makes my day!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven