Gewenst zwanger / man wilt na positieve test toch niet ??

16-06-2020 00:10 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ladies, ik maak momenteel echt ff wat heftigs mee. Ik moet het van mij afschrijven. Komt ie :

-ik 34, 2 kindjes van 5 en 8 en heb een nieuwe relatie sinds 3 jaar.
-mijn partner is 44 en heeft 2 grote kinderen van 21 en 14 en is al opa :-o .

Wij wonen samen in 1 huis met mijn kinderen. Mijn kinderen gaan om het weekend naar hun vader. Hij ziet zijn kinderen geregeld. We werken beide fulltime.

Afgelopen corona periode heeft mijn vriend aangegeven dat hij nog wel een kindje wilde. ( met mij haha) Ik wilde eigenlijk geen kinderen meer en hij ook niet maar hij begon te fantaseren en hij sleepte mij mee in zijn enthousiasme. Ik zou stoppen met de pil en wachten op mijn eerste natuurlijke menstruatie. Maart/april niet ongesteld maar 7 mei was het daar. Vanaf 11 mei zijn we voor ronde 1 gegaan.
We hebben niet echt veel besproken over hoe het straks moest Financieel en kwa kinderopvang maar ( misschien wel naïef) ik dacht dat als hij zegt :" ik wil nog wel een kind" dat het allemaal wel op zijn pootjes terecht komt.

Afgelopen vrijdag testte ik positief. Hij was verrast en blij maar ik merkte gelijk twijfel.
Ik helemaal in de 7de hemel.
Nu hebben we best een rotweekend achter de rug omdat ik heb gevraagd naar de twijfel. Ookheb ik tegen hem gezegd dat als hij er toch niet voor de volle 100% achter staat dat hij dat moest laten weten.

Vandaag heeft hij het laten weten. Hij heeft paniekaanvallen en wilt toch geen kind. Hij is te oud, hij is al opa, en wilt niet meer op het schoolplein rondlopen. Hij had niet verwacht dat ik nu al zwanger zou zijn? Kortom hij heeft Angst.

Ik ben kapot, voel me in de maling genomen. En ik heb de abortus kliniek gebeld ipv de verloskundige. Ik walg van hem dat hij bewust heeft gekozen om mij zwanger te maken en nu ineens zegt : ik kan het niet. Hij had mij kunnen behoeden voor dit verdriet. Ik voel me dom dat ik me heb laten meeslepen.

Ik wil het nu ook niet meer houden als hij terug draait...want dat zou ook niet eerlijk zijn.
Ik waardeer zijn eerlijkheid maar dit kan toch niet?

Hoeveel vrouwen zijn er ongewenst kindloos, ik schaam mij dood!

En wat gaat dit doen met mijn relatie? Ik vertrouw hem niet echt meer. @(
Wat een walgelijke kneus. Op deze manier het lichaam van je vrouw misbruiken. Je lekker even bedenken als je je zaadje al geplant hebt in een lijf dat voor alle consequenties op moet draaien.

Nee, dit wordt niks meer samen.
anoniem_644b5c223f66b wijzigde dit bericht op 16-06-2020 14:33
52.16% gewijzigd
Naast een afspraak bij de abortuskliniek zou ik ook een afspraak maken het FIOM. Die kunnen je helpen om je gedachten hierover op een rijtje te krijgen.

Dit verwacht je inderdaad niet en voor mij zou het einde relatie zijn. Dit is wel wat meer dan 'een beetje bedot voelen'.
Buurtje-v schreef:
16-06-2020 14:24
Ik weet niet of het goed komt... kan ik ergens zijn eerlijkheid nog waarderen ? Heeft hij mij alsnog behoed voor nog meer drama?
<- je hebt gelijk.
Maar dit verwacht je toch niet ?
geef hem even het voordeel van de twijfel. Geef hem een week om aan het idee te wennen
En in die week denk jij goed na:
Als s hij echt geen kind wil, wat doe jij dan? Ga je bij hem weg met of zonder baby?
lilalinda schreef:
16-06-2020 09:23
ben ik met je eens
Maar een abortus plegen, omdat hij niet meer wil, vind ik ook raar
Dat is het ook. Heel raar.

Als ze een abortus wil doen moet ze dat alleen doen omdat ze dat zelf wil. Zit in haar lijf. Bovendien heeft hij zichzelf imo al compleet gediskwalificeerd door zich zo wispelturig te gedragen.
lilalinda schreef:
16-06-2020 14:35
geef hem even het voordeel van de twijfel. Geef hem een week om aan het idee te wennen
En in die week denk jij goed na:
Als s hij echt geen kind wil, wat doe jij dan? Ga je bij hem weg met of zonder baby?
Wat heeft ze er aan als hij zich weer bedenkt? Daarna bedenkt ie zich wellicht wederom op het moment dat het te laat is om nog in te kunnen grijpen.
redbulletje schreef:
16-06-2020 14:46
Wat heeft ze er aan als hij zich weer bedenkt? Daarna bedenkt ie zich wellicht wederom op het moment dat het te laat is om nog in te kunnen grijpen.
dan weet TO ondertussen dat ze bij hem weggaat

Ik vind abortus een prima oplossing (been there), maar kinderen krijgen ook (been there)
De keus ligt nu echt bij TO
Wil ze dat kind? En wil ze het ook ongeacht de keus die haar verkering maakt??
Ik vind dit hele verhaal heel erg simpel overkomen.. Simpel als in niet al te snugger wel te verstaan.

Ik ga verder niet eens advies geven.. bah!
Je hebt het nu trouwens net zo impulsief over een abortus. Echt alsof je wortels hebt meegenomen en vriend ineens perse rode bieten wil en dat je ze dus woest van tafel grist en geïrriteerd roept, "dan breng ik ze wel terug!"

Zo komt komt het op mij over.
Pfff wat een ellende. Zal je zien dat als je het weg laat halen hij ineens na een tijdje toch weer wegdroomt bij een kleintje en wil gaan proberen.
Bedenk wat jij zelf wil is het enige advies dat ik je kan geven.
menta schreef:
16-06-2020 15:03
Pfff wat een ellende. Zal je zien dat als je het weg laat halen hij ineens na een tijdje toch weer wegdroomt bij een kleintje en wil gaan proberen.
Maar echt. Dit zijn hele, hele enge mannen. Daar moet je geen relatie mee willen.
GinnyJones schreef:
16-06-2020 14:59
Je hebt het nu trouwens net zo impulsief over een abortus. Echt alsof je wortels hebt meegenomen en vriend ineens perse rode bieten wil en dat je ze dus woest van tafel grist en geïrriteerd roept, "dan breng ik ze wel terug!"

Ik vind dit nogal een flauwe vergelijking, zeker gezien ze sámen hadden besloten wat ze wilden. Natuurlijk komt dit rauw op haar dak vallen. En komt op mij niet over dat ze nu impulsief handelt, maar juist haar gedachten en gevoelens op een rij probeert te krijgen:

Ik ga met iemand praten, ik heb de afspraak bij de abortuskliniek nog staan voor volgende week woensdag.
Ik weet inderdaad nu niet wat IK wil, maar dat komt vooral door het feit dat ik me in de maling genomen voel.

Mijn hart zegt: Moet het niet ff landen bij hem? Ik hou het en zorg er volledig voor.
Mijn verstand zegt: Hell NO! Dit is geen goede basis en breek de zwangerschap af en dump deze laffe vent.
poeszie wijzigde dit bericht op 16-06-2020 15:23
0.44% gewijzigd
menta schreef:
16-06-2020 15:03
Zij hoeft toch niet in al zijn bevliegingen mee te gaan? Ik zou de eileiders gewoon door laten branden als je het nu besluit bij 2 kinderen van 1 vader te houden.
Wat afschuwelijk. Voor mij zou het einde relatie zijn, zo iemand kun je nooit meer vertrouwen.

Voor de rest zou ik voor jezelf nagaan of je onder deze omstandigheden nog een kind wil. Het is jouw beslissing, van niemand anders. Sterkte :hug:
redbulletje schreef:
16-06-2020 15:14
Zij hoeft toch niet in al zijn bevliegingen mee te gaan?
Nee, nu niet met deze vent is nooit meer met deze vent. Hoop ik.
GinnyJones schreef:
16-06-2020 14:59

Charmant van je om iemand die in zo'n situatie zit nog even een schuldgevoel aan te praten ook nog. Alsof ze er zelf op zit te wachten deze optie te moeten overwegen. En alsof ze daar lichtzinnig over doet.
-Shifty- schreef:
16-06-2020 15:38
Charmant van je om iemand die in zo'n situatie zit nog even een schuldgevoel aan te praten ook nog. Alsof ze er zelf op zit te wachten deze optie te moeten overwegen. En alsof ze daar lichtzinnig over doet.

Nou dit idd, jij verwoordt het beter dan ik.
-Shifty- schreef:
Echt ja.
-Shifty- schreef:
Nee hoor, helemaal niet. En ja, naar wat ik lees in de OP doet ze daar wel lichtzinnig over. Eerst willen ze een kind, dus hup, meteen dan maar. Vervolgens bedenkt hij zich, ondanks dat zij aangeeft heel blij te zijn met de zwangerschap, maar wel hup, meteen de abortuskliniek bellen.

Dan beticht je mij over iemand een schuldgevoel aanpraten? ga weg. Iemand die zo impulsief handelt, meerdere keren kort op elkaar, even een spiegel voorhouden en laten nadenken is juist helpend. na een abortus is er geen weg meer terug namelijk.
Als ze het kind laat komen is er ook geen weg terug. En hoe gaat ze aan kind uitleggen dat vader er niet is, want hij wilde achteraf toch geen kind meer?
Slimmekip schreef:
16-06-2020 16:13
Als ze het kind laat komen is er ook geen weg terug. En hoe gaat ze aan kind uitleggen dat vader er niet is, want hij wilde achteraf toch geen kind meer?
Daarom is het toch ook belangrijk om na te denken voordat je een beslissing maakt en niet als een kip zonder kop dingen te regelen waar je later misschien spijt van krijgt?
Je vent is een hondenlul.
-Shifty- schreef:
Eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
GinnyJones schreef:
16-06-2020 16:08
Nee hoor, helemaal niet. En ja, naar wat ik lees in de OP doet ze daar wel lichtzinnig over. Eerst willen ze een kind, dus hup, meteen dan maar. Vervolgens bedenkt hij zich, ondanks dat zij aangeeft heel blij te zijn met de zwangerschap, maar wel hup, meteen de abortuskliniek bellen.

Dan beticht je mij over iemand een schuldgevoel aanpraten? ga weg. Iemand die zo impulsief handelt, meerdere keren kort op elkaar, even een spiegel voorhouden en laten nadenken is juist helpend. na een abortus is er geen weg meer terug namelijk.
Misschien heb je de OP dan anders gelezen dan ij, dat kan, maar heb je de rest van haar berichten ook gelezen? Ik vind het ook niet correct dat je dit nu bij TO neerlegt en niet bij haar partner, die is immers degene geweest die zich bedacht, niet TO

Na een kind is er overigens ook geen weg terug
Buurtje-v schreef:
16-06-2020 14:24
Ik weet niet of het goed komt... kan ik ergens zijn eerlijkheid nog waarderen ? Heeft hij mij alsnog behoed voor nog meer drama?
<- je hebt gelijk.
Maar dit verwacht je toch niet ?
Dat weet ik niet. Jullie hebben er beide duidelijk niet lang over nagedacht. Ik krijg het idee dat de beslissing voor een baby in een romantische bui genomen is, zonder over de consequenties na te denken. Het lijkt erop of je man nu bij zijn positieven komt en beseft wat het inhoudt om weer opnieuw vader te worden. Ik vind dat jullie beiden dit beter hadden moeten doordenken.
Jij zelf bent ook snel van je standpunt af te brengen. Geen derde kind, toen hup zwanger en nu hup een abortus.

Misschien is het verstandig het even de tijd te geven. Jullie allebei bedoel ik dan.
Sterkte, TO. Zo'n reactie van je partner is echt verschrikkelijk! Misschien is het koudwatervrees en draait hij nog bij. Het is in ieder geval heel onaantrekkelijk dat hij dit zo bij jou dumpt.

Ik zou in ieder geval de tijd nemen om allebei rustig na te denken, voor je een beslissing neemt.

Overigens komt in mijn omgeving met 44 jaar een baby krijgen (als man) veel vaker voor dan met 44 jaar al opa zijn. Daar hoeft hij zich dus echt niet druk om te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven