Gewenst zwanger / man wilt na positieve test toch niet ??
dinsdag 16 juni 2020 om 00:10
Ladies, ik maak momenteel echt ff wat heftigs mee. Ik moet het van mij afschrijven. Komt ie :
-ik 34, 2 kindjes van 5 en 8 en heb een nieuwe relatie sinds 3 jaar.
-mijn partner is 44 en heeft 2 grote kinderen van 21 en 14 en is al opa
.
Wij wonen samen in 1 huis met mijn kinderen. Mijn kinderen gaan om het weekend naar hun vader. Hij ziet zijn kinderen geregeld. We werken beide fulltime.
Afgelopen corona periode heeft mijn vriend aangegeven dat hij nog wel een kindje wilde. ( met mij haha) Ik wilde eigenlijk geen kinderen meer en hij ook niet maar hij begon te fantaseren en hij sleepte mij mee in zijn enthousiasme. Ik zou stoppen met de pil en wachten op mijn eerste natuurlijke menstruatie. Maart/april niet ongesteld maar 7 mei was het daar. Vanaf 11 mei zijn we voor ronde 1 gegaan.
We hebben niet echt veel besproken over hoe het straks moest Financieel en kwa kinderopvang maar ( misschien wel naïef) ik dacht dat als hij zegt :" ik wil nog wel een kind" dat het allemaal wel op zijn pootjes terecht komt.
Afgelopen vrijdag testte ik positief. Hij was verrast en blij maar ik merkte gelijk twijfel.
Ik helemaal in de 7de hemel.
Nu hebben we best een rotweekend achter de rug omdat ik heb gevraagd naar de twijfel. Ookheb ik tegen hem gezegd dat als hij er toch niet voor de volle 100% achter staat dat hij dat moest laten weten.
Vandaag heeft hij het laten weten. Hij heeft paniekaanvallen en wilt toch geen kind. Hij is te oud, hij is al opa, en wilt niet meer op het schoolplein rondlopen. Hij had niet verwacht dat ik nu al zwanger zou zijn? Kortom hij heeft Angst.
Ik ben kapot, voel me in de maling genomen. En ik heb de abortus kliniek gebeld ipv de verloskundige. Ik walg van hem dat hij bewust heeft gekozen om mij zwanger te maken en nu ineens zegt : ik kan het niet. Hij had mij kunnen behoeden voor dit verdriet. Ik voel me dom dat ik me heb laten meeslepen.
Ik wil het nu ook niet meer houden als hij terug draait...want dat zou ook niet eerlijk zijn.
Ik waardeer zijn eerlijkheid maar dit kan toch niet?
Hoeveel vrouwen zijn er ongewenst kindloos, ik schaam mij dood!
En wat gaat dit doen met mijn relatie? Ik vertrouw hem niet echt meer.
-ik 34, 2 kindjes van 5 en 8 en heb een nieuwe relatie sinds 3 jaar.
-mijn partner is 44 en heeft 2 grote kinderen van 21 en 14 en is al opa

Wij wonen samen in 1 huis met mijn kinderen. Mijn kinderen gaan om het weekend naar hun vader. Hij ziet zijn kinderen geregeld. We werken beide fulltime.
Afgelopen corona periode heeft mijn vriend aangegeven dat hij nog wel een kindje wilde. ( met mij haha) Ik wilde eigenlijk geen kinderen meer en hij ook niet maar hij begon te fantaseren en hij sleepte mij mee in zijn enthousiasme. Ik zou stoppen met de pil en wachten op mijn eerste natuurlijke menstruatie. Maart/april niet ongesteld maar 7 mei was het daar. Vanaf 11 mei zijn we voor ronde 1 gegaan.
We hebben niet echt veel besproken over hoe het straks moest Financieel en kwa kinderopvang maar ( misschien wel naïef) ik dacht dat als hij zegt :" ik wil nog wel een kind" dat het allemaal wel op zijn pootjes terecht komt.
Afgelopen vrijdag testte ik positief. Hij was verrast en blij maar ik merkte gelijk twijfel.
Ik helemaal in de 7de hemel.
Nu hebben we best een rotweekend achter de rug omdat ik heb gevraagd naar de twijfel. Ookheb ik tegen hem gezegd dat als hij er toch niet voor de volle 100% achter staat dat hij dat moest laten weten.
Vandaag heeft hij het laten weten. Hij heeft paniekaanvallen en wilt toch geen kind. Hij is te oud, hij is al opa, en wilt niet meer op het schoolplein rondlopen. Hij had niet verwacht dat ik nu al zwanger zou zijn? Kortom hij heeft Angst.
Ik ben kapot, voel me in de maling genomen. En ik heb de abortus kliniek gebeld ipv de verloskundige. Ik walg van hem dat hij bewust heeft gekozen om mij zwanger te maken en nu ineens zegt : ik kan het niet. Hij had mij kunnen behoeden voor dit verdriet. Ik voel me dom dat ik me heb laten meeslepen.
Ik wil het nu ook niet meer houden als hij terug draait...want dat zou ook niet eerlijk zijn.
Ik waardeer zijn eerlijkheid maar dit kan toch niet?
Hoeveel vrouwen zijn er ongewenst kindloos, ik schaam mij dood!
En wat gaat dit doen met mijn relatie? Ik vertrouw hem niet echt meer.

donderdag 18 juni 2020 om 10:28
dat is het ook
Het is eigenlijk de keus tussen:
Je bestaande kinderen OF dit ongeboren "kind'

donderdag 18 juni 2020 om 10:28
Het is van beiden gewoon nogal dom om spontaan aan een liefdesbaby te beginnen terwijl je beiden al een afgerond gezin hebt. En dat ook nog tijdens een wereldwijde crisis. Je zou denken dat er sowieso minder baby's geboren zullen worden dit jaar door deze crisis.
Staat je vriend al op de wachtlijst voor een knipje bij de uroloog trouwens? Kan ie tenminste niet nog een keer aan een bevlieging toegeven.
Staat je vriend al op de wachtlijst voor een knipje bij de uroloog trouwens? Kan ie tenminste niet nog een keer aan een bevlieging toegeven.

donderdag 18 juni 2020 om 10:30
Dat lijkt me een makkelijke keus: kies voor je kinderen. Daarmee weet je wat je hebt.
Een nieuw kind kan ook iets mankeren waardoor het nóg lastiger wordt om je huidige kinderen te bieden wat je nu te bieden hebt.
donderdag 18 juni 2020 om 10:30
Hij zal na de abortus ongetwijfeld lief blijven doen en hij zal ook ongetwijfeld oprecht berouw voelen. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat het voor mij goed zou maken. Dit is in mijn ogen te groot om te kunnen vergeven. Je schrijft dat je walgt van zijn aanwezigheid, dat kan ik me compleet voorstellen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 18 juni 2020 om 10:31
Mijn vriend wilde zijn eigen kinderen heel graag, hij was natuurlijk wel een stuk jonger. Sterker nog, zijn ex-vrouw is ooit nog eens zwanger geweest van een derde en heeft zij weg laten halen. Hij was kapot.
En die vragen die jij stelt, of hij in een depressie zit of midlife crisis. Of last heeft van veranderingsangst?
Die zijn tot voor kort nooit nodig geweest om af te vragen, nu speel ik ook met deze vragen.
donderdag 18 juni 2020 om 10:33
Ik ga die afspraak maken voor hem !! haharedbulletje schreef: ↑18-06-2020 10:28Het is van beiden gewoon nogal dom om spontaan aan een liefdesbaby te beginnen terwijl je beiden al een afgerond gezin hebt. En dat ook nog tijdens een wereldwijde crisis. Je zou denken dat er sowieso minder baby's geboren zullen worden dit jaar door deze crisis.

donderdag 18 juni 2020 om 10:44
TO het blijft jouw keuze, 100 % maar ik ben bang dat je in dit geval beter naar je verstand kunt luisteren dan naar je gevoel. Alleen al voor het ongeboren kind. (Beter spijt dat het niet komt dan wel spijt achteraf...)
Nogmaals als ik jou was zou ik ook over he relatie na gaan denken want hij laat je nadat hij jou overgehaald heeft keihard vallen en dat vind ik niet eerlijk en erg egoistisch naar jou toe
Nogmaals als ik jou was zou ik ook over he relatie na gaan denken want hij laat je nadat hij jou overgehaald heeft keihard vallen en dat vind ik niet eerlijk en erg egoistisch naar jou toe

donderdag 18 juni 2020 om 12:14
Wat lief en eerlijk dat je dit deelt...
Tuurlijk zijn de eerste gedachten dat hij niet spoort, dat hij een ongelooflijke lul is. Maar er kan meer achter zitten (inderdaad zoals een depressie), hij is wel heel "eerlijk" nu.
Hij had niet eerlijk kunnen zijn, in de flow mee zijn gegaan en alsnog na 9 mnd de benen nemen.
Tuurlijk zijn de eerste gedachten dat hij niet spoort, dat hij een ongelooflijke lul is. Maar er kan meer achter zitten (inderdaad zoals een depressie), hij is wel heel "eerlijk" nu.
Hij had niet eerlijk kunnen zijn, in de flow mee zijn gegaan en alsnog na 9 mnd de benen nemen.
donderdag 18 juni 2020 om 12:16
en toch is het ook ergens goed, dat hij NU eerlijk is, NU heb je nog een keusBuurtje-v schreef: ↑18-06-2020 12:14Wat lief en eerlijk dat je dit deelt...

donderdag 18 juni 2020 om 12:20
Maar als er wat achter zit is dat zijn probleem. Hij is een volwassen man die zijn eigen problemen heus wel op kan lossen ipv een vrouw over te halen om zwanger te worden maar terugkrabbelen als ze zwanger is.Buurtje-v schreef: ↑18-06-2020 12:14Wat lief en eerlijk dat je dit deelt...
Baas in eigen buik hoor TO...
donderdag 18 juni 2020 om 12:36
@phoebemeaculpa Soms is het moeilijk om te beseffen wat je probleem is, zeker als je er midden inzit. Ik denk echt niet dat vriend van TO haar expres in deze situatie gebracht heeft. Neemt niet weg dat het een enorm moeilijke positie is.
@TO het is goed dat hij nu eerlijk is. Maar ik denk wel dat het zinvol is om te onderzoeken of er niet een angst of depressie op de achtergrond speelt. Niet om hem vrij te pleiten hoor, je boosheid mag er ook naast bestaan. Maar om samen goed overwogen/helder een beslissing te kunnen maken, welke dat ook is.
@TO het is goed dat hij nu eerlijk is. Maar ik denk wel dat het zinvol is om te onderzoeken of er niet een angst of depressie op de achtergrond speelt. Niet om hem vrij te pleiten hoor, je boosheid mag er ook naast bestaan. Maar om samen goed overwogen/helder een beslissing te kunnen maken, welke dat ook is.

donderdag 18 juni 2020 om 12:55
Dat denk ik ook niet, ik vind het alleen niet erg fair hoe hij doet tegenover TO.

donderdag 18 juni 2020 om 13:03
Tja, ook al zou hij nu in een depressie of midlife crisis zitten, feit is dat hij niet wil. En een depressie of midlife crisis is niet zomaar op te lossen, en je kunt helaas geen maanden wachten met de beslissing wel/geen abortus, dus of het de uitkomst echt verandert? Behalve dat je hem misschien iets beter kan begrijpen. Maar het kwaad is helaas toch echt al geschiet.
Ik denk dat je vooral moet bedenken wat je zelf wil wat betreft de zwangerschap, en daarna wat betreft de relatie.
Ik denk dat je vooral moet bedenken wat je zelf wil wat betreft de zwangerschap, en daarna wat betreft de relatie.
donderdag 18 juni 2020 om 13:04
Wat enorm klote voor je TO, lijkt me heftig dat je nu een ingreep 'moet' ondergaan terwijl dat voorkomen had kunnen worden.
Maar alsnog zou ik het doen, of hij nu wel of niet 'bijdraait', want ik zou het vertrouwen in hem kwijt zijn, en ik zou bang zijn dat hij weer van gedachten zou veranderen.
Jij hebt al 2 kinderen, hij ook, dus waarom moet daar perse 1 bij? Liojkt me juist voor alle kinderen (vooral de kleinere) alleen maar ingewikkeld en lastiger, zo'n gezinsconstructie.
Maar ja, ik snap sowieso al niet waarom er na een breuk (waar al kinderen zijn) en een nieuwe relatie nog weer kinderen moeten komen.
Lijkt me voor niemand leuk, behalve voor de ouders die die wens hebben.
Houd het gewoon voor je eigen kinderen zo rustig en goed mogelijk, zij zijn er namelijk al, en waarom hen in dit soort ingewikkelde toestanden zetten..
Maar alsnog zou ik het doen, of hij nu wel of niet 'bijdraait', want ik zou het vertrouwen in hem kwijt zijn, en ik zou bang zijn dat hij weer van gedachten zou veranderen.
Jij hebt al 2 kinderen, hij ook, dus waarom moet daar perse 1 bij? Liojkt me juist voor alle kinderen (vooral de kleinere) alleen maar ingewikkeld en lastiger, zo'n gezinsconstructie.
Maar ja, ik snap sowieso al niet waarom er na een breuk (waar al kinderen zijn) en een nieuwe relatie nog weer kinderen moeten komen.
Lijkt me voor niemand leuk, behalve voor de ouders die die wens hebben.
Houd het gewoon voor je eigen kinderen zo rustig en goed mogelijk, zij zijn er namelijk al, en waarom hen in dit soort ingewikkelde toestanden zetten..
donderdag 18 juni 2020 om 13:08
Dat begrijp ik. Het is ook gewoon heel moeilijk als iemand als een blad aan een boom draait. Zeker bij een zwangerschap.Phoebemeaculpa schreef: ↑18-06-2020 12:55Dat denk ik ook niet, ik vind het alleen niet erg fair hoe hij doet tegenover TO.

donderdag 18 juni 2020 om 18:25
Ik denk dat een heleboel potentiële ouders in een opwelling/uit euforie roepen dat ze kinderen willen.
Ik denk dat een heleboel potentiële ouders twijfels hebben of ze er goed aan doen om (nog) een kind te nemen.
Ik denk dat veel bestaande gezinnen niet beter zijn geworden van de nieuwe pappa en mamma die nog zo nodig een kind moeten.
Ik denk dat de volgorde vooral erg lullig is maar de gedachtegang vrij logisch is.
Dus ja ik denk dat het lullig is, maar geveinsd zitten doen alsof er niks aan de hand is, is nog veel stommer. Lullig maar eerlijk zijn is beter dan oneerlijk niet lullig doen.

donderdag 18 juni 2020 om 18:35
En terecht dat je van hem walgt. Wil je met hem verder? Ik persoonlijk zou het hem niet kunnen vergeven dat hij 1) mij min of meer dwingt tot abortus 2) zo makkelijk denkt over iets dat zoveel impact heeft op een vrouw (lichamelijk en geestelijk)Buurtje-v schreef: ↑18-06-2020 10:22Hij weet ook dat er meerdere vrouwen een overtijdbehandeling of abortus laten plegen en dat deze "escape" dus bestaat.
Hij gelooft ook echt dat we dit als "les" kunnen zien en gelukkig kunnen blijven.
Ik daarentegen, walg momenteel van zijn aanwezigheid om mij heen. De valse beloftes. (wie zegt mij dat er niet nog meer valse beloftes komen in de toekomst)
Of ik het kind zou houden of niet, ik zou mijn relatie niet houden.
Je vriend is een wispelturige, onvolwassen, onnadenkende zak hooi.

donderdag 18 juni 2020 om 18:44
Moet je persé nu direct beslissen?
Waarom jezelf en hem niet nog 2 weken tijd geven om te wennen?
En kijken hoe je er dan tegenover staat?
Wie weet is de reactie van je partner wel een eerste schok en denkt ie er volgende week lichtjes anders over.
Waarom jezelf en hem niet nog 2 weken tijd geven om te wennen?
En kijken hoe je er dan tegenover staat?
Wie weet is de reactie van je partner wel een eerste schok en denkt ie er volgende week lichtjes anders over.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben