Gewenst zwanger / man wilt na positieve test toch niet ??

16-06-2020 00:10 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ladies, ik maak momenteel echt ff wat heftigs mee. Ik moet het van mij afschrijven. Komt ie :

-ik 34, 2 kindjes van 5 en 8 en heb een nieuwe relatie sinds 3 jaar.
-mijn partner is 44 en heeft 2 grote kinderen van 21 en 14 en is al opa :-o .

Wij wonen samen in 1 huis met mijn kinderen. Mijn kinderen gaan om het weekend naar hun vader. Hij ziet zijn kinderen geregeld. We werken beide fulltime.

Afgelopen corona periode heeft mijn vriend aangegeven dat hij nog wel een kindje wilde. ( met mij haha) Ik wilde eigenlijk geen kinderen meer en hij ook niet maar hij begon te fantaseren en hij sleepte mij mee in zijn enthousiasme. Ik zou stoppen met de pil en wachten op mijn eerste natuurlijke menstruatie. Maart/april niet ongesteld maar 7 mei was het daar. Vanaf 11 mei zijn we voor ronde 1 gegaan.
We hebben niet echt veel besproken over hoe het straks moest Financieel en kwa kinderopvang maar ( misschien wel naïef) ik dacht dat als hij zegt :" ik wil nog wel een kind" dat het allemaal wel op zijn pootjes terecht komt.

Afgelopen vrijdag testte ik positief. Hij was verrast en blij maar ik merkte gelijk twijfel.
Ik helemaal in de 7de hemel.
Nu hebben we best een rotweekend achter de rug omdat ik heb gevraagd naar de twijfel. Ookheb ik tegen hem gezegd dat als hij er toch niet voor de volle 100% achter staat dat hij dat moest laten weten.

Vandaag heeft hij het laten weten. Hij heeft paniekaanvallen en wilt toch geen kind. Hij is te oud, hij is al opa, en wilt niet meer op het schoolplein rondlopen. Hij had niet verwacht dat ik nu al zwanger zou zijn? Kortom hij heeft Angst.

Ik ben kapot, voel me in de maling genomen. En ik heb de abortus kliniek gebeld ipv de verloskundige. Ik walg van hem dat hij bewust heeft gekozen om mij zwanger te maken en nu ineens zegt : ik kan het niet. Hij had mij kunnen behoeden voor dit verdriet. Ik voel me dom dat ik me heb laten meeslepen.

Ik wil het nu ook niet meer houden als hij terug draait...want dat zou ook niet eerlijk zijn.
Ik waardeer zijn eerlijkheid maar dit kan toch niet?

Hoeveel vrouwen zijn er ongewenst kindloos, ik schaam mij dood!

En wat gaat dit doen met mijn relatie? Ik vertrouw hem niet echt meer. @(
Wat een slechte smoes dat hij niet meer op een schoolplein wilt staan.
Jouw kinderen zitten tenslotte nog in de onderbouw.
Of tellen die niet mee voor hem, dat is van jou?

To, wat ik me afvraag....
Als hij toch ineens wel wilt, en hij overvallen werd door angst, dat jij dan wel ineens op een roze wolk zit.

Het lijkt erop of je het laat afhangen van je vriend.
Om dan maar gelijk heel kwaad de abortus kliniek te bellen en het te bestempelen als fout, vind ik wel heftig!

Zou bijna denken alsof je dat deed om hem terug te pakken.
lilalinda schreef:
16-06-2020 09:07
Als Ik een kind zou willen, dan wil ik een kind. Natuurlijk graag met een leuke baby-daddy
Maar OF ik een kind wil, laat ik niet afhangen van de grillen van een man
Ze had beter na moeten denken idd.
Twee kinderen moet ze al in haar eentje handelen met 'n ex als weekendvader, komt er straks nog eentje bovenop. En zie maar 'ns oppas/logeerplek voor 3 kinderen te krijgen. Met 2 kan ze het wellicht nog redden in haar uppie.
AnAppleADay schreef:
16-06-2020 07:46
Het lijkt me dat de relatie dit sowieso niet gaat overleven.
Dus voor hem moet je het niet weg laten halen.

Dus wil je zelf nog een kindje er bij?
Dit. Ik zou sowieso een punt zetten achter de relatie, want dit is in mijn ogen echt een onvergeeflijke streek. Daarna zou ik een beslissing nemen over de zwangerschap. Ik zou niet per definitie voor een abortus kiezen omdat hij dat wenst.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
lilalinda schreef:
16-06-2020 08:12
TO is geen willoos wezen, ze heeft heel bewust de stap voor een kind genomen
En dat is prima, en abortus is ook prima, het gaat mij erom, dat het nu eens tijd wordt, dat ze zelf na gaat denken.
Niet Omdat Hij een baby wil, neemt ze een baby, Omdat Hij geen baby wil, belt ze een kliniek
Wat Wil ze Zelf?
Het is een volwassen vrouw, kom met een plan
Perfect verwoord.
lilalinda schreef:
16-06-2020 09:07
Als Ik een kind zou willen, dan wil ik een kind. Natuurlijk graag met een leuke baby-daddy
Maar OF ik een kind wil, laat ik niet afhangen van de grillen van een man

Het is natuurlijk idioot dat je er als vrouw vanuit moet gaan dat je het alleen doet als je voor een kind kiest en dat het mooi meegenomen is als de vader ook een rol wil spelen. TO wilde sámen met haar partner een kind. Alleen een kind willen is een compleet andere keus en een enigszins absurde keus als je in een relatie zit.
Susan schreef:
16-06-2020 09:19
Dit. Ik zou sowieso een punt zetten achter de relatie, want dit is in mijn ogen echt een onvergeeflijke streek. Daarna zou ik een beslissing nemen over de zwangerschap. Ik zou niet per definitie voor een abortus kiezen omdat hij dat wenst.
Ik lees niet dat hij haar daar toe aangezet heeft.
lilalinda schreef:
16-06-2020 08:17
naar hem luisteren, haar aanstaande ex
dat is geen plan hoor
En dit ook.
redbulletje schreef:
16-06-2020 09:19
Ze had beter na moeten denken idd.
Twee kinderen moet ze al in haar eentje handelen met 'n ex als weekendvader, komt er straks nog eentje bovenop. En zie maar 'ns oppas/logeerplek voor 3 kinderen te krijgen. Met 2 kan ze het wellicht nog redden in haar uppie.
de grote kinderen van haar ex, willen vast op hun half broertje/zusje passen :)
Pandax schreef:
16-06-2020 09:21
Het is natuurlijk idioot dat je er als vrouw vanuit moet gaan dat je het alleen doet als je voor een kind kiest en dat het mooi meegenomen is als de vader ook een rol wil spelen. TO wilde sámen met haar partner een kind. Alleen een kind willen is een compleet andere keus en een enigszins absurde keus als je in een relatie zit.
ben ik met je eens
Maar een abortus plegen, omdat hij niet meer wil, vind ik ook raar
lilalinda schreef:
16-06-2020 09:22
De ene heeft zelf al een kind en de ander is 14, ik zou niet teveel op oppas rekenen.
lilalinda schreef:
16-06-2020 09:23
ben ik met je eens
Maar een abortus plegen, omdat hij niet meer wil, vind ik ook raar

Ik niet. Ze wilde samen met haar partner een kind. Het is heel legitiem het kind niet te willen als dat betekent dat je het in je eentje moet opvoeden.
Sheepy78 schreef:
Ik lees niet dat hij haar daar toe aangezet heeft.
Het is of dat, of ze hebben in overleg voor die zwangerschap gekozen en nu het zover is, mag ze het alleen opknappen. Vind ik allebei onvergeeflijk.

Maar ik zou dus niet mijn oren laten hangen naar wat hij wil dat er met de zwangerschap gebeurt.
Dus je bent zwanger geworden omdat hij dat wilde
Nu wil je een abortus omdat hij toch maar niet meer wil

Wat wil je zelf?
Pandax schreef:
16-06-2020 09:25
Ik niet. Ze wilde samen met haar partner een kind. Het is heel legitiem het kind niet te willen als dat betekent dat je het in je eentje moet opvoeden.
mijn punt blijft: wat WIL zij??

Ze lijkt totaal overgeleverd aan wat hij besluit, wel een kind, niet een kind.
Hij besluit en bepaalt

Dat vind ik bizar

ik vind elke reden om een abortus (overtijdbehandeling in geval van TO) te ondergaan een prima reden, maar ik plaats vraagtekens bij het feit, dat TO het doet voor een ander. Baas in eigen buik, gaat 2 kanten op.
Zo, daar hebben jullie lekker goed over nagedacht zeg, maar niet heus. Het leek jullie wel leuk, dus dan maak je een kind ondanks dat jullie eigenlijk allebei niet wilden.

Hij is een lul dat hij niet achter je staat, wat de keuze ook is. Dus denk eerst maar eens na over je relatie. Daarnaast: wil je straks alleenstaande moeder zijn van 3 kinderen met verschillende vaders? Lijkt mij niet echt een verstandige keuze.

Zijn leeftijd is trouwens een smoes. Mijn man was 43 toen onze jongste kwam en hij is echt niet de oudste vader op het schoolplein hoor. Ik vind dat echt onzin.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 16-06-2020 09:28
16.20% gewijzigd
Susan schreef:
16-06-2020 09:25
Het is of dat, of ze hebben in overleg voor die zwangerschap gekozen en nu het zover is, mag ze het alleen opknappen. Vind ik allebei onvergeeflijk.

Maar ik zou dus niet mijn oren laten hangen naar wat hij wil dat er met de zwangerschap gebeurt.
Ik ook niet maar ik zou in geen geval alleen, een door paps ongewenst kind, gaan opvoeden, dat is oneerlijk tegenover dat kind.
lilalinda schreef:
16-06-2020 09:22
Daar zou ik maar niet vanuit gaan. ;-D
Sheepy78 schreef:
16-06-2020 09:27
Ik ook niet maar ik zou in geen geval alleen, een door paps ongewenst kind, gaan opvoeden, dat is oneerlijk tegenover dat kind.
Ik vind dat niet oneerlijk. Ik vind dat zij gewoon het volste recht heeft om te besluiten het kind te houden. Mocht dat oneerlijk zijn tegenover het kind, dan komt dat volledig op de rekening van die man, niet op de hare.

Overigens ook wel erg dubbel om dat oneerlijk te noemen: hij wilde in eerste instantie dat ze zwanger werd en dan zou het oneerlijk zijn van haar als ze die zwangerschap ook doorzet.
Jeetje, wat een naar verhaal TO.

Wat ik alleen niet snap uit de OP, is dat je schrijft dat als hij terugdraait, je het alsnog niet wil, omdat dat niet eerlijk is?

Ik denk dat je los van hem moet bekijken of je dit kind wil, en als je dat niet wil, dan hoef je je niet te schamen. Een abortus is helemaal niet laf, zoals iemand schreef.

En of kind er komt of niet, deze relatie is onherstelbaar beschadigd.
Susan schreef:
16-06-2020 09:29
Ik vind dat niet oneerlijk. Ik vind dat zij gewoon het volste recht heeft om te besluiten het kind te houden. Mocht dat oneerlijk zijn tegenover het kind, dan komt dat volledig op de rekening van die man, niet op de hare.

Overigens ook wel erg dubbel om dat oneerlijk te noemen: hij wilde in eerste instantie dat ze zwanger werd en dan zou het oneerlijk zijn van haar als ze die zwangerschap ook doorzet.
Die man gaat gewoon verder met zijn leven hoor, dat kind moet er mee leren leven dat de vader hem of haar eigenlijk niet wilde of mogelijk nog erger.
lilalinda schreef:
Mijn punt blijft: wat WIL zij??

Hij besluit en bepaalt.

Dat vind ik bizar.
Hier ben ik het 100% mee eens.
Sheepy78 schreef:
16-06-2020 09:32
Die man gaat gewoon verder met zijn leven hoor, dat kind moet er mee leren leven dat de vader hem of haar eigenlijk niet wilde of mogelijk nog erger.
Als je zo denkt komt dat toch effectief op hetzelfde neer als: op het moment dat hij de zwangerschap niet meer wil, zou zij voor abortus moeten gaan?

Ik vind het dus ook niet oneerlijk tegenover het kind als zij er toch voor zou kiezen. Soms loopt het zo, helaas. Dat verplicht haar niet tot een bepaalde keuze.
aan de andere kant, die man is Nu in paniek
Geef hem een weekje, en kijk eens of hij bijdraait.

Onze eerste zwangerschap liet lang op zich wachten, de 2e was er zodra we dachten: goh een 2e is best leuk...
Dat gaf ook even paniek, maar draaide ook bij
Pandax schreef:
Tja, principieel gezien heb je natuurlijk gelijk. Maar in het statistisch gezien extreem zeldzame geval dat je er ná de bevalling alleen voor komt te staan.... zit je een beetje met het probleem dat een abortus niet echt meer 'done' is. Dus voor die kans dat je gaat scheiden van, eh, wat is het tegenwoordig? 1 op de 10 miljoen ongeveer, toch? is het misschien toch ook wel handig om tevoren het scenario 'ik kom er alleen voor te staan' mee te laten wegen in je beslissing.
lilalinda schreef:
mijn punt blijft: wat WIL zij??

Hij besluit en bepaalt

Dat vind ik bizar

ik vind elke reden om een abortus (overtijdbehandeling in geval van TO) te ondergaan een prima reden, maar ik plaats vraagtekens bij het feit, dat TO het doet voor een ander. Baas in eigen buik, gaat 2 kanten op.

Natuurlijk is ze baas in eigen buik. Ik lees niet dat ze een abortus wil omdat híj dat wil, ik lees dat ze abortus wil omdat zij niet in haar eentje een kind wil krijgen. En dat is een volkomen legitieme keuze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven