Gewenst zwanger / man wilt na positieve test toch niet ??
dinsdag 16 juni 2020 om 00:10
Ladies, ik maak momenteel echt ff wat heftigs mee. Ik moet het van mij afschrijven. Komt ie :
-ik 34, 2 kindjes van 5 en 8 en heb een nieuwe relatie sinds 3 jaar.
-mijn partner is 44 en heeft 2 grote kinderen van 21 en 14 en is al opa
.
Wij wonen samen in 1 huis met mijn kinderen. Mijn kinderen gaan om het weekend naar hun vader. Hij ziet zijn kinderen geregeld. We werken beide fulltime.
Afgelopen corona periode heeft mijn vriend aangegeven dat hij nog wel een kindje wilde. ( met mij haha) Ik wilde eigenlijk geen kinderen meer en hij ook niet maar hij begon te fantaseren en hij sleepte mij mee in zijn enthousiasme. Ik zou stoppen met de pil en wachten op mijn eerste natuurlijke menstruatie. Maart/april niet ongesteld maar 7 mei was het daar. Vanaf 11 mei zijn we voor ronde 1 gegaan.
We hebben niet echt veel besproken over hoe het straks moest Financieel en kwa kinderopvang maar ( misschien wel naïef) ik dacht dat als hij zegt :" ik wil nog wel een kind" dat het allemaal wel op zijn pootjes terecht komt.
Afgelopen vrijdag testte ik positief. Hij was verrast en blij maar ik merkte gelijk twijfel.
Ik helemaal in de 7de hemel.
Nu hebben we best een rotweekend achter de rug omdat ik heb gevraagd naar de twijfel. Ookheb ik tegen hem gezegd dat als hij er toch niet voor de volle 100% achter staat dat hij dat moest laten weten.
Vandaag heeft hij het laten weten. Hij heeft paniekaanvallen en wilt toch geen kind. Hij is te oud, hij is al opa, en wilt niet meer op het schoolplein rondlopen. Hij had niet verwacht dat ik nu al zwanger zou zijn? Kortom hij heeft Angst.
Ik ben kapot, voel me in de maling genomen. En ik heb de abortus kliniek gebeld ipv de verloskundige. Ik walg van hem dat hij bewust heeft gekozen om mij zwanger te maken en nu ineens zegt : ik kan het niet. Hij had mij kunnen behoeden voor dit verdriet. Ik voel me dom dat ik me heb laten meeslepen.
Ik wil het nu ook niet meer houden als hij terug draait...want dat zou ook niet eerlijk zijn.
Ik waardeer zijn eerlijkheid maar dit kan toch niet?
Hoeveel vrouwen zijn er ongewenst kindloos, ik schaam mij dood!
En wat gaat dit doen met mijn relatie? Ik vertrouw hem niet echt meer.
-ik 34, 2 kindjes van 5 en 8 en heb een nieuwe relatie sinds 3 jaar.
-mijn partner is 44 en heeft 2 grote kinderen van 21 en 14 en is al opa

Wij wonen samen in 1 huis met mijn kinderen. Mijn kinderen gaan om het weekend naar hun vader. Hij ziet zijn kinderen geregeld. We werken beide fulltime.
Afgelopen corona periode heeft mijn vriend aangegeven dat hij nog wel een kindje wilde. ( met mij haha) Ik wilde eigenlijk geen kinderen meer en hij ook niet maar hij begon te fantaseren en hij sleepte mij mee in zijn enthousiasme. Ik zou stoppen met de pil en wachten op mijn eerste natuurlijke menstruatie. Maart/april niet ongesteld maar 7 mei was het daar. Vanaf 11 mei zijn we voor ronde 1 gegaan.
We hebben niet echt veel besproken over hoe het straks moest Financieel en kwa kinderopvang maar ( misschien wel naïef) ik dacht dat als hij zegt :" ik wil nog wel een kind" dat het allemaal wel op zijn pootjes terecht komt.
Afgelopen vrijdag testte ik positief. Hij was verrast en blij maar ik merkte gelijk twijfel.
Ik helemaal in de 7de hemel.
Nu hebben we best een rotweekend achter de rug omdat ik heb gevraagd naar de twijfel. Ookheb ik tegen hem gezegd dat als hij er toch niet voor de volle 100% achter staat dat hij dat moest laten weten.
Vandaag heeft hij het laten weten. Hij heeft paniekaanvallen en wilt toch geen kind. Hij is te oud, hij is al opa, en wilt niet meer op het schoolplein rondlopen. Hij had niet verwacht dat ik nu al zwanger zou zijn? Kortom hij heeft Angst.
Ik ben kapot, voel me in de maling genomen. En ik heb de abortus kliniek gebeld ipv de verloskundige. Ik walg van hem dat hij bewust heeft gekozen om mij zwanger te maken en nu ineens zegt : ik kan het niet. Hij had mij kunnen behoeden voor dit verdriet. Ik voel me dom dat ik me heb laten meeslepen.
Ik wil het nu ook niet meer houden als hij terug draait...want dat zou ook niet eerlijk zijn.
Ik waardeer zijn eerlijkheid maar dit kan toch niet?
Hoeveel vrouwen zijn er ongewenst kindloos, ik schaam mij dood!
En wat gaat dit doen met mijn relatie? Ik vertrouw hem niet echt meer.

vrijdag 26 juni 2020 om 09:20
Als het er op aan komt was jij toch net zo impulsief dat je in zijn bevlieging was meegegaan?Buurtje-v schreef: ↑25-06-2020 11:54Bedankt allemaal, ik heb de "sterkte wensen " nodig.
Ik heb hem nu vooral nodig om het te kunnen verwerken. Om boos op te zijn, om te kunnen praten.
Ook heb ik aangegeven dat hij maar moet praten met een psycholoog. Zijn impulsieve actie en de reden waarom hij het een zegt en doet maar er toch niet volledig voor wilt gaan.
Hij heeft mij gisteren beetgepakt, is ontzettend aan het huilen geweest. Heeft nogmaals sorry gezegd. Hij heeft gisteren zoveel mogelijk gedaan met mijn kinderen zodat ik "alleen"kon zijn. Hij zag mijn pijn. Vroeg hoe ik me voelde. Ik "denk" dat hij zich echt wel realiseert wat hij mij heeft aangedaan. <- maar goed, ik heb dat vertrouwen niet. Er is een stemmetje dat zegt: ja duhhh, hij doet nu zo en alles voor je maar we weten nog niet hoe lang hij dit gaat volhouden. Is het echt ?
De tijd zal het leren...
Wees blij dat hij ruim op tijd bij zinnen kwam zodat je er nog iets aan kon laten doen.
Zit je in elk geval niet met 'n kind mocht je relatie toch kapot gaan.
vrijdag 26 juni 2020 om 09:37
Maar toen het raak was, was zíj er wel blij mee, dat vind ik nogal een verschil. Je kunt dit echt niet op haar afschuiven nu.redbulletje schreef: ↑26-06-2020 09:20Als het er op aan komt was jij toch net zo impulsief dat je in zijn bevlieging was meegegaan?
Wees blij dat hij ruim op tijd bij zinnen kwam zodat je er nog iets aan kon laten doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 26 juni 2020 om 09:37
Maar toen het raak was, was zíj er wel blij mee, dat vind ik nogal een verschil. Je kunt dit echt niet op haar afschuiven nu.redbulletje schreef: ↑26-06-2020 09:20Als het er op aan komt was jij toch net zo impulsief dat je in zijn bevlieging was meegegaan?
vrijdag 26 juni 2020 om 10:14
vrijdag 26 juni 2020 om 15:13
Nou zo zwart /wit is het natuurlijk niet. Het beëindigen van een relatie doe je niet zomaar. Onze relatie maakt momenteel een crisis door. En deze crisis kunnen we doorstaan of niet.Windgong12 schreef: ↑26-06-2020 10:14Afschuiven is een te groot woord, maar lees weinig eigen autonomie van TO. Hij doet haar dit aan, zijn schuld enz enz. Al haar keuzes heeft ze steeds 100% van hem af laten hangen.
Voorlopig ben ik nog steeds boos, verdrietig en mag hij mij niet aanraken. Mijn lichaam zit nog met wat zwangerschapshormonen en heb toch ook nog wat last van de curettage. Ik moet deze beslissing nu helemaal niet maken. Eerst even bijkomen en dan de knoop doorhakken ja/nee.

zondag 28 juni 2020 om 15:26
Denk dat het punt meer is dat hij nu wel mag gaan zorgen dat er geen kinderen meer komen? Dat vind ik geen raar geleuter, aangezien hij haar eerst tot een abortus heeft bewogen nadat hij haar bewust zwanger heeft gemaakt. Ik weet ook wel dat het niet binnen een week geregeld is zo’n sterilisatie. Maar condooms kopen, en zonder te zeiken te gebruiken, ipv van te verwachten dat ze wel weer zo snel na een abortus aan de pil gaat, is bijvoorbeeld wel op zijn plaats lijkt me.
zondag 28 juni 2020 om 16:43
Mijn man belde de huisarts op dezelfde dag als ik de kliniek.Pindakaasjes schreef: ↑28-06-2020 14:34Tjonge jonge, TO heeft afgelopen 24 juni een abortus provocatus ondergaan.. lekker supportend en realistisch om nu al te vragen of haar man inmiddels al gesteriliseerd is...
Zoiets regel en onderga je doorgaans natuurlijk ook effe binnen 4 dagen!
Dom geleuter!!!
Dat had To's man al kunnen doen hoor
zondag 28 juni 2020 om 16:43
Mijn man belde de huisarts op dezelfde dag als ik de kliniek.Pindakaasjes schreef: ↑28-06-2020 14:34Tjonge jonge, TO heeft afgelopen 24 juni een abortus provocatus ondergaan.. lekker supportend en realistisch om nu al te vragen of haar man inmiddels al gesteriliseerd is...
Zoiets regel en onderga je doorgaans natuurlijk ook effe binnen 4 dagen!
Dom geleuter!!!
Dat had To's man al kunnen doen hoor
zondag 28 juni 2020 om 16:46
zondag 28 juni 2020 om 16:49
Nee hoor
Gewoon voorkomen dat het ooit weer gebeurd
Want ze willen geen kinderen meer, sterilisatie is dan een eenvoudige definitieve keus. De pil is niet alleen maar halleluja, en meer een tijdelijke oplossing

maandag 29 juni 2020 om 15:48
TO staat nog open voor een baby, haar partner niet. Daarnaast is het voor man een eenvoudigere ingreep. Haar partner zou zich beter kunnen laten steriliseren zodat er geen ongeluk kan gebeuren en TO nog een keer door deze emotionele achtbaan heen hoeft.forumfossiel schreef: ↑29-06-2020 07:29Misschien kan TO beter zichzelf later steriliseren. Want anders kan ze weer aal de pil als de relatie geen stand houdt.
Heeft ze straks met een nieuwe vriend hetzelfde probleem.

maandag 29 juni 2020 om 15:58
Als TO nog open stond voor een baby, waarom koos ze dan voor een abortus? Volgens mij omdat ze zelf tot de conclusie is gekomen dat een nieuwe baby met een andere man ten koste van haar eerdere kinderen zou gaan, zeker als de relatie met de vader van de baby ook zou stranden. Omdat TO zich nogal makkelijk lijkt te laten meeslepen met ideeen van een partner, lijkt het me in haar geval heel verstandig om die deur nu definitief dicht te doen. Ongeacht wat haar huidige partner doet of wil. ( Want wie weet bedenkt ie zich over n jaar nog een keer en wil ie toch wel weer een baby. Als TO echt zeker wil weten dat ze nooit meer in de situatie komt dat ze een abortus moet ondergaan omdat de verwekker terugkrabbelt, is een sterilisatie voor haar de beste optie.
Ookal is de ingreep voor een man eenvoudiger, als die man haar ex is, beschermt het haar niet voor een herhaling.
Ookal is de ingreep voor een man eenvoudiger, als die man haar ex is, beschermt het haar niet voor een herhaling.
maandag 29 juni 2020 om 16:02
maandag 29 juni 2020 om 16:07
Ik snap hier eigenlijk weinig van en ga pogen het oordelen weg te laten.
Ik vind het heel vervelend voor jou, maar ook voor je kinderen die hier tussen zitten.
Ik gun je heel veel wijsheid en hoop dat je de reeds geboren kinderen voorop zet.
Het heeft geen enkele zin om alleen naar je partner te wijzen, je was er zelf ook bij.Ook jij hebt er niet goed over nagedacht dus ook jij draagt hier verantwoording voor. Uiteindelijk zijn we mensen en we maken nu eenmaal fouten,daar kunnen we alleen maar van leren.
Ik zou mij richten op de toekomst, wat wil ik, wat is het juiste voor mijn gezin.Je partner is daar onderdeel van. Het toverwoord is" praten"!
Wat er gebeurd is kun je niet meer veranderen, dus focus je op de zaken die je wel kunt veranderen!
Ik vind het heel vervelend voor jou, maar ook voor je kinderen die hier tussen zitten.
Ik gun je heel veel wijsheid en hoop dat je de reeds geboren kinderen voorop zet.
Het heeft geen enkele zin om alleen naar je partner te wijzen, je was er zelf ook bij.Ook jij hebt er niet goed over nagedacht dus ook jij draagt hier verantwoording voor. Uiteindelijk zijn we mensen en we maken nu eenmaal fouten,daar kunnen we alleen maar van leren.
Ik zou mij richten op de toekomst, wat wil ik, wat is het juiste voor mijn gezin.Je partner is daar onderdeel van. Het toverwoord is" praten"!
Wat er gebeurd is kun je niet meer veranderen, dus focus je op de zaken die je wel kunt veranderen!
woensdag 1 juli 2020 om 09:09
Vandaag is het 1 week na de abortus...
Het is allemaal zo snel gegaan. Ik ben nog best emotioneel. Vanalles spookt er door mijn hoofd eigenlijk.
Ik ga hem wel even vragen wanneer hij zich laat steriliseren! Ik heb inderdaad al bedacht wat ik kan doen maar denk dat hij zich MOET laten helpen.
En ladies, ik ben mij er ook echt van bewust dat ik hier ook een aandeel in heb gehad. Ik heb mij laten meeslepen en de abortus is een wake-up call geweest. Voor mijzelf, wie ik ben en wat ik doe.
Het is allemaal zo snel gegaan. Ik ben nog best emotioneel. Vanalles spookt er door mijn hoofd eigenlijk.
Ik ga hem wel even vragen wanneer hij zich laat steriliseren! Ik heb inderdaad al bedacht wat ik kan doen maar denk dat hij zich MOET laten helpen.
En ladies, ik ben mij er ook echt van bewust dat ik hier ook een aandeel in heb gehad. Ik heb mij laten meeslepen en de abortus is een wake-up call geweest. Voor mijzelf, wie ik ben en wat ik doe.
woensdag 1 juli 2020 om 10:51
Jeetje TO misschien moet je stoppen met in de slachtofferrol te blijven hangen en jezelf diep diep schamen. Je besluit samen om voor een kindje te gaan, als je van tevoren fatsoenlijke gesprekken had gehad samen was dit waarschijnlijk niet gebeurd. Je zegt dat je blij bent met de zwangerschap maar laat het vervolgens weghalen alsof het niks is.
Ik heb niks tegen abortus maar ik heb wel iets tegen domme naïeve mensen. Je kan alles op je man afschuiven maar ik denk dat je hierin toch echt vooral zelf de schuldige bent. Jij hebt gekozen voor de abortus en probeert dit nu voor jezelf goed te praten.
Ik wens je succes voor de toekomst en hopelijk maak je de juiste keuzes want dat verdienen je kinderen ook.
Ik heb niks tegen abortus maar ik heb wel iets tegen domme naïeve mensen. Je kan alles op je man afschuiven maar ik denk dat je hierin toch echt vooral zelf de schuldige bent. Jij hebt gekozen voor de abortus en probeert dit nu voor jezelf goed te praten.
Ik wens je succes voor de toekomst en hopelijk maak je de juiste keuzes want dat verdienen je kinderen ook.
woensdag 1 juli 2020 om 10:55
Ga je zelf lekker diep schamen voor deze treurige trap na.Rosie2020 schreef: ↑01-07-2020 10:51Jeetje TO misschien moet je stoppen met in de slachtofferrol te blijven hangen en jezelf diep diep schamen. Je besluit samen om voor een kindje te gaan, als je van tevoren fatsoenlijke gesprekken had gehad samen was dit waarschijnlijk niet gebeurd. Je zegt dat je blij bent met de zwangerschap maar laat het vervolgens weghalen alsof het niks is.
woensdag 1 juli 2020 om 11:18
In hun situatie was de beste optie een abortus. We wonen in een vrij land waar vrouwen zelf kunnen kiezen voor een abortus en daar is niks om over te schamen. Ik ben alleen maar blij dat vrouwen in moeilijke situaties kiezen voor abortus ipv het kind ongewenst te houden.Rosie2020 schreef: ↑01-07-2020 10:51Jeetje TO misschien moet je stoppen met in de slachtofferrol te blijven hangen en jezelf diep diep schamen. Je besluit samen om voor een kindje te gaan, als je van tevoren fatsoenlijke gesprekken had gehad samen was dit waarschijnlijk niet gebeurd. Je zegt dat je blij bent met de zwangerschap maar laat het vervolgens weghalen alsof het niks is.