Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Deb bij mijn intake deze maand stond de wachtlijst nog op een jaar.
Thanx linnie dat valt me nog mee. Ik hoop dat ik in september aan de beurt ben.
Char-ade en Rosings, houden jullie het nog wat vol op het wachtbankje?

Jullie mogen opschuiven want ik kom naast jullie zitten
gezellig becauseI'mhappy!

Ik moet nog 2 dagen. Normaal gesproken zou ik onderhand al lang zijn begonnen met testen. Maar ik heb geen testen in huis, en geen zin om ze te halen. Ik zie er tegenop om weer negatief te testen, dus ik ga proberen om gewoon de NOD af te wachten. (+2 dagen omdat eisprong laat was).
Hey dames,

Na mijn menstruatie net voor de kerst heb ik een pauze-maand gehad. Ook heb ik even afstand genomen van het forum. Het was heerlijk een maand niet zo gefocust te zijn op mijn lichaam en echt even rust te hebben.

Op 31 januari heb ik weer een IUI gehad. De eerste van een nieuwe donor. Vorige week, op Valentijn had ik opeens een positieve test in mijn handen. Inmiddels ben ik 5 weken zwanger..... Ik ben super blij maar het dringt nog niet helemaal tot me door.

Ik ben nog aan het teruglezen van de afgelopen maand en ben nog niet helemaal bij maar wens iedereen veel succes op het bankje. Ik zal weer meer actief gaan worden op het forum de komende tijd. Inmiddels een afspraak in de kliniek gemaakt en op 11 maart zal ik mijn eerste echo hebben. Spannend!

Liefs Vlinder
Gefeliciteerd vlinder! Goed nieuws
Vlinder! Wat leuk! Gefeliciteerd!
Vlinder wat een ontzettend leuk nieuws! Van harte gefeliciteerd!
Gefeliciteerd Vlinder!!
Wat een superfijn nieuws vlinder!!!! Gefeliciteerd 😊😊

Ik ben van het bankje af helaas..
@vlinder Gefeliciteerd wat een leuk nieuws!

@Char-ade jammer!

Hier weinig nieuws te melden. Ik ben in afwachting van de 1e afspraak in het ziekenhuis begin maart, dus hopelijk is er dan meer duidelijk over het vervolg. Verder heb ik toch doorgezet om alle afspraken op papier te zetten en dat gaan we binnenkort tekenen. Dus dat is fijn om als basis te hebben.
Vlinder, Gefeliciteerd! Geniet er van
Vlinder gefeliciteerd! Mooi nieuws dit!!

Char-ade chips... dikke knuffel

Rosings ik duim nog even door!
Yes wat een mooi nieuws Vlinder!! Van harte gefeliciteerd! Heb je al last van zwangerschap kwaaltjes?

En becauseumhappy ook gefeliciteerd met je eerste keer op het bankje! Hoe voelt dat nou? En wat is je nod?

Ow charade wat balen! Knuffel!

Forum nu mobiel dus zal morgen de OP aanpassen met al het goede nieuws.
@Chica, ja die heb ik. Misselijk van ochtend tot ik weer naar bed ga, vreselijk moe en mijn bh's passen al niet meer. Broeken beginnen ook al flink te knellen op mijn buik maar denk dat ik wat vocht aan het vasthouden ben. Wil nog niet aan de positiemode.... Maar je hoort me niet klagen.... Ben zo blij dat het gelukt is. Heb het er graag voor over.
Chica; eerlijk gezegt voelt het niet anders dan gister. Alhoewel ik vandaag de zwemmers al meerdere malen enthousiast heb aangemoedigd

Vond het trouwens wat koud aanvoelen vandaag in Rijnstate. Geen social talk, alleen de behandeling en mocht na kwartiertje liggen zelf weggaan en de deur openlaten zodat zij wist dat ik weg was... Dit was dus heel wat anders dan de warmte die ik daar anders gewend was. Daardoor waarschijnlijk ook wat down gevoel blijven houden. Dat eenzame gevoel omdat ik nu zo blij ben en het zo bijzonder vind, maar dat je nu niet écht kunt delen met een ander. Was echt even een eyeopener dat ik vaker bij bijzondere gebeurtenissen dit straks wel kan delen met anderen, maar dat die daar niet hetzelfde oergevoel bij hebben.

Heb mijn NOD nog niet opgezocht op de kalander, (in Rijnstate is hier ook niet over gesproken) wil proberen er niet te veel mee bezig te zijn, ga 'gewoon' afwachten. (en duimen en kruisjes slaan en bidden en wierrook afsteken en wensballonnen de lucht in doen en en en)
@Vlinder, en dat allemaal al bij 5 weken, jeetje. Hopelijk gaan de klachten nog wel wat afzwakken in de loop van je zwangerschap. Aan de andere kant, je voelt je in ieder geval wel heel zwanger zo hahaha. Hoeveelste poging was het eigenlijk raak bij je?

@Becauseimhappy, hahaha alle geluk brengers worden ik de strijd gegooid zie ik. Ik duim voor je mee! Wel jammer van de 'koude' douche bij je iui. Misschien omdat het een weekenddag was ofzo? Geen idee, maar je wordt inderdaad wel weer even met je neus op de feiten gedrukt...
Jee! Proficiat Vlinder!! Hopen dat je klachten snel wegtrekken. Misschien moet ik eens vaker roepen dat het weer hoog tijd is voor een nieuwe zwangerschap!
Gefeliciteerd Vlinder! Super leuk nieuws!
If destiny speaks, I don't ask questions..
Hoi iedereen,

Hier een meelezer. Ik wil ook geen BAM worden, maar sta met mijn (vrouwelijke) partner wel op de wachtlijst voor KID in het UMC. Wij hebben ergens tussen deb87 en linnie in de intake gehad, maar tegen ons is steeds gezegd dat de wachttijd anderhalf jaar zou zijn. Nu lees ik hier berichten over een jaar. Zou natuurlijk mooi zijn, maar ik vind het wel een beetje vreemd. Maar ja, we moeten maar gewoon afwachten (moeilijk soms!). Ook de brief van Cryos gehad, hopelijk haalt dat nog iets uit. Al gaan wij daar niet voor en lees ik hier ook alleen maar berichten van mensen die daar niet voor kiezen...

Iedereen in ieder geval succes met wachten en ik hoop dat jullie wensen mogen uitkomen!
Vandaag weer bij GG geweest, hoop papieren mogen invullen.

Ook een mail van de donorbank gehad.

Spannend weer, het komt nu steeds dichterbij om te beginnen met de behandelingen.

@Cine, welkom! Dat is wel beetje vreemd als je een andere wachttijd hebt gehoord tijdens de intake.

Afwachten is het enige dat je kan doen.
Hahaha ja Ocean, dat moet je veel vaker roepen hier!

@noa: hoe gaat dat precies eigenlijk? Heb je eerst een traject voor het donor zijn en daarna starten met je iui's?

@dinobaby: al iets gehoord over een donor match of nog steeds afwachten?

@cine: welkom hier
Roep maar door hoor Ocean!

Ik ben nu 1 dag overtijd met nog geen roze of bruin dat het begin aankondigt, maar ik ben ook pas 10 dagen na ovulatie, ik ga morgen beginnen met testen. Ik hoop het zo. Ik ben de laatste 5 maanden altijd op dag 25 ongesteld geworden, maar in het afgelopen jaar ook 3 of 4 keer overtijd geweest zonder zwangerschap, dus eigenlijk weet ik nog niks :D

Wachten. rustig wachten.
Spannend rosings, ik zal voor je duimen.

Welkom Cine, dan ga ik ook maar rekening houden met een langere wachttijd. Jammer dat ze je niet op de hoogte houden van de daadwerkelijke lengte van de wachttijd.

Mijn cyclus wordt steeds langer, inmiddels dag 46 en nog niet ongesteld :( Volgende week naar de huisarts en ga een afspraak maken bij orthomoleculaire therapie om te zorgen dat ik wel een eisprong krijg. Als het zo blijft wordt het nog heel moeilijk om zwanger te worden.
@Chica

Gisteren ging het over het zelf donor zijn.

Donderdag wordt in een team besproken of ik daarvoor goedgekeurd ben, wat volgens hun geen probleem zou hoeven zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven