Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
dinsdag 19 juni 2018 om 08:37
Gefeliciteerd Roosje, super fijn nieuws! Geniet van je kleine wonder.
Angela, neeee, hoe dubbel dan he? Gaat het?
Blue-Eye ik heb soms ook lichte twijfels, niet meer dan iemand die het met een partner samen doet. Als je om je heen vraagt denk ik dat iedereen twijfels heeft, zeker voor een eerste. Maar of jij dit echt wil, kan, en voor over hebt dat kan een ander niet voor je bepalen. Dat is iets waar je zelf uit moet komen. Hoe graag wil je dit? Of begin je nu te twijfelen omdat het traject niet lekker loopt?
Angela, neeee, hoe dubbel dan he? Gaat het?
Blue-Eye ik heb soms ook lichte twijfels, niet meer dan iemand die het met een partner samen doet. Als je om je heen vraagt denk ik dat iedereen twijfels heeft, zeker voor een eerste. Maar of jij dit echt wil, kan, en voor over hebt dat kan een ander niet voor je bepalen. Dat is iets waar je zelf uit moet komen. Hoe graag wil je dit? Of begin je nu te twijfelen omdat het traject niet lekker loopt?
dinsdag 19 juni 2018 om 20:34
Leuk te horen dat jullie meeting geslaagd was, wie weet tot een volgende keer.
@ Sciencerocks wat fijn dat er een oplossing is gevonden door Cryos!!
@ blueeye, ik denk dat velen van ons soms twijfels hebben of gehad . Voor mij is echter 1 ding zeker en dat is dat ik niet kinderloos wil blijven en dit iig geprobeerd moet hebben. Ik denk dat financieel vaak wel goed komt met alle toeslagen die je krijgt. Het zal bij mij ook geen vetpot worden hoor, maar zeker wel ok voor de basisbehoeften. Ik had zelf twijfels om de verantwoording en alle beslissingen alleen te dragen, maar dit zou je in sommige gevallen ook als voordeel te kunnen zien! En ook of ik alles kan regelen met mijn werk?! Ik heb besloten meer stap voor stap te kijken en mijn gevoel te volgen. Heel veel succes met jouw beslissing!
@ wachtbankje, sterkte!!!
@ Sciencerocks wat fijn dat er een oplossing is gevonden door Cryos!!
@ blueeye, ik denk dat velen van ons soms twijfels hebben of gehad . Voor mij is echter 1 ding zeker en dat is dat ik niet kinderloos wil blijven en dit iig geprobeerd moet hebben. Ik denk dat financieel vaak wel goed komt met alle toeslagen die je krijgt. Het zal bij mij ook geen vetpot worden hoor, maar zeker wel ok voor de basisbehoeften. Ik had zelf twijfels om de verantwoording en alle beslissingen alleen te dragen, maar dit zou je in sommige gevallen ook als voordeel te kunnen zien! En ook of ik alles kan regelen met mijn werk?! Ik heb besloten meer stap voor stap te kijken en mijn gevoel te volgen. Heel veel succes met jouw beslissing!
@ wachtbankje, sterkte!!!
dinsdag 19 juni 2018 om 22:42
Hallo allemaal.
Ik lees af en toe mee met jullie berichten. Doet me goed.
Ik ben zelf 39, vandaag laatste gesprek gehad en kan nu starten met KID bij Isala Zwolle.
Heel spannend maar ik voel me positief. Dit is wat ik wil en ik kan dit
Ook vaak twijfels gehad. Brengt heel wat met zich mee zo'n traject.
Liefs!
Ik lees af en toe mee met jullie berichten. Doet me goed.
Ik ben zelf 39, vandaag laatste gesprek gehad en kan nu starten met KID bij Isala Zwolle.
Heel spannend maar ik voel me positief. Dit is wat ik wil en ik kan dit

Ook vaak twijfels gehad. Brengt heel wat met zich mee zo'n traject.
Liefs!
woensdag 20 juni 2018 om 11:11
Fijn Science!Sciencerocks schreef: ↑19-06-2018 17:26Positief nieuws. Cryos heeft een oplossing en ook na 1 juli kan er toch thuisbezorgd worden. Ze gaan het via een ander land sturen. Misschien een dag extra nodig vermoed ik maar gelukkig kan ik doorgaan!
Truelove, Josefien, en blueeyes welkom!
woensdag 20 juni 2018 om 15:53
Wat fijn Science! Hele opluchting denk ofniet? Wel jammer dat je dan niet af en toe naar Zwolle hoeft, hadden we even een bakkie kunnen doen
Welkom voor de nieuwe uppies!
@Josefien; Wat fijn dat je kunt starten in Zwolle. Ik sta daar op de wachtlijst. Heb je lang op de wachtlijst gestaan of kies je voor een Deense donor?

Welkom voor de nieuwe uppies!
@Josefien; Wat fijn dat je kunt starten in Zwolle. Ik sta daar op de wachtlijst. Heb je lang op de wachtlijst gestaan of kies je voor een Deense donor?
woensdag 20 juni 2018 om 16:30
Haha Nora, ik hoop nog steeds dat ze gewoon de opslag in Zwolle krijgen zodat ik in een keer meerdere rietjes kan laten bezorgen. scheelt bezorgkosten.
Maar helemaal hoop ik dat dat niet nodig is natuurlijk. Helaas denk ik dat deze keer ook niet is gelukt. Ik heb een vroege test gedaan omdat ik zondag mijn NOD heb maar ook op reis ga, Helaas niks te zien.
Wel kan het zij dat niet alle donoren beschikbaar zijn na 1 juli voor thuisbezorgservice (waaah, klinkt een beetje fout). Als je al hebt gereserveerd dan krijg je die wel gewoon bezorgd. Dus ik wacht komende dagen af, en als het niet is gelukt, 3 rietjes reserveren voor IUI van mijn favoriete donor. Eerste IUI poging dat plannen voor rond 6 juli. Ik had gezegd eerst 3x zelf proberen maar voelt toch beter als ik IUI ga doen. Prijziger maar meer kans.
Welkom nieuwelingen
Alle bankzitters, ik duim voor ons allemaal.
Nora_recaptcha, hoe gaat ie?
Nausicaa, hoe is het met jou?
Angelaloes, pfffff wat een lastige weg toch ook he. Sending goed vibes!
Maar helemaal hoop ik dat dat niet nodig is natuurlijk. Helaas denk ik dat deze keer ook niet is gelukt. Ik heb een vroege test gedaan omdat ik zondag mijn NOD heb maar ook op reis ga, Helaas niks te zien.
Wel kan het zij dat niet alle donoren beschikbaar zijn na 1 juli voor thuisbezorgservice (waaah, klinkt een beetje fout). Als je al hebt gereserveerd dan krijg je die wel gewoon bezorgd. Dus ik wacht komende dagen af, en als het niet is gelukt, 3 rietjes reserveren voor IUI van mijn favoriete donor. Eerste IUI poging dat plannen voor rond 6 juli. Ik had gezegd eerst 3x zelf proberen maar voelt toch beter als ik IUI ga doen. Prijziger maar meer kans.
Welkom nieuwelingen

Alle bankzitters, ik duim voor ons allemaal.
Nora_recaptcha, hoe gaat ie?
Nausicaa, hoe is het met jou?
Angelaloes, pfffff wat een lastige weg toch ook he. Sending goed vibes!
woensdag 20 juni 2018 om 17:02
Bedankt mensen
En succes voor iedereen die al gestart is.
Ik heb 22 maanden moeten wachten Nora15. Cryos wel overwogen maar toch gekozen om te wachten op een donor via het zkh. De hoge kosten van Cryos (wéér extra kosten er bij laatst) vond ik toch een nadeel.
Ik lees niet all 54 pagina's terug maar als iemand zin heeft om wat vragen te beantwoorden...
Hoe lang zijn jullie al bezig? Met of zonder hormonen? Is het een beetje te doen? Kan me voorstellen dat het veel emoties oproept. Vooral na mislukte pogingen. Ben benieuwd hoe ik hier mee om ga.
Nog tips?

Ik heb 22 maanden moeten wachten Nora15. Cryos wel overwogen maar toch gekozen om te wachten op een donor via het zkh. De hoge kosten van Cryos (wéér extra kosten er bij laatst) vond ik toch een nadeel.
Ik lees niet all 54 pagina's terug maar als iemand zin heeft om wat vragen te beantwoorden...

Hoe lang zijn jullie al bezig? Met of zonder hormonen? Is het een beetje te doen? Kan me voorstellen dat het veel emoties oproept. Vooral na mislukte pogingen. Ben benieuwd hoe ik hier mee om ga.
Nog tips?

woensdag 20 juni 2018 om 17:31
Ik heb (morgen) 2 weken geleden 1e inseminatie gehad, ook net begonnen dus! Heb de eerste wachtweek van alles gevoeld, maar heb nu al 2 dagen het gevoel dat menstruatie doorbreekt. Als ik vrijdag nog niet ongesteld ben, ga ik testen.Josefien1979 schreef: ↑20-06-2018 17:02
Nog tips?
Ik heb dus nog geen mislukte pogingen, daar zie ik ook wel tegenop. Deze zou ik prima kunnen handelen en de 2e denk ook wel, daarna zal het pittiger worden.. Zie ook wel op tegen eventuele hormonen, omdat ik geen idee heb hoe ik daarop ga reageren..
Succes in ieder geval Josefien!
woensdag 20 juni 2018 om 18:52
@Science; balen dat je een negatieve test had. Toch blijf ik nog voor je duimen!
Kan me voorstellen dat als t niet is gelukt je toch voor iui gaat.
@Josefien; Spannend hoor! Ben wel benieuwd hoe het traject vanaf nu gaat in Zwolle. Ik sta nu 16 mnd op de wachtlijst in Zwolle dus heb nog even te gaan. Veel succes in ieder geval!
Kan me voorstellen dat als t niet is gelukt je toch voor iui gaat.
@Josefien; Spannend hoor! Ben wel benieuwd hoe het traject vanaf nu gaat in Zwolle. Ik sta nu 16 mnd op de wachtlijst in Zwolle dus heb nog even te gaan. Veel succes in ieder geval!
woensdag 20 juni 2018 om 20:22
Sciencerocks: lief dat je het vraagt! Het gaat wel wat beter, maar helaas nog wel dagelijks s ochtends heel erg misselijk en overdag af en toe. Inmiddels 15 weken, dus heb nu de kleine even uitgelegd dat ie nu op mag houden met pesten
. Buiten de misselijkheid gaat het wel heel goed, verder weinig last, geen rare cravings of moodswings (dat laatste nog even nagevraagd bij collega’s, die vonden ook van niet, haha). En de kleine doet tot nu wat hij (of zij, dat weet ik nog niet) moet doen.
Josefien: ik ben 6 maanden bezig geweest, en inmiddels dus zwanger, via ICI zonder hormoonstimulatie. Ook met een Nederlandse donor van het ziekenhuis. Ik had mezelf heel erg ingeprent dat het ook bij gewone stellen op mijn leeftijd gemiddeld echt wel 6-9 maanden duurt, dus dat ik daar ook minstens op moest rekenen. Dat hielp voor mij wel om de teleurstelling en emoties binnen de perken te houden. Natuurlijk denk ik ook wel dat ik er na 10 pogingen anders over had gedacht, maar deze reeks hield ik prima vol zo.

Josefien: ik ben 6 maanden bezig geweest, en inmiddels dus zwanger, via ICI zonder hormoonstimulatie. Ook met een Nederlandse donor van het ziekenhuis. Ik had mezelf heel erg ingeprent dat het ook bij gewone stellen op mijn leeftijd gemiddeld echt wel 6-9 maanden duurt, dus dat ik daar ook minstens op moest rekenen. Dat hielp voor mij wel om de teleurstelling en emoties binnen de perken te houden. Natuurlijk denk ik ook wel dat ik er na 10 pogingen anders over had gedacht, maar deze reeks hield ik prima vol zo.
woensdag 20 juni 2018 om 20:26
@Josefien, ik hoop in de week van 8 juli eerste IUI te doen. Wel Cryos, omdat ik al wat ouder ben en niet meer de tijd heb voor een lange wachtlijst. Geen hormonen in eerste instantie. Ik weet nog niet wie ik deelgenoot maak van het wachten in spanning, maar iig jullie. Ik zie er ook best een beetje tegen op.
@ maris, wat spannend! Sterkte!!!
@ maris, wat spannend! Sterkte!!!
woensdag 20 juni 2018 om 21:21
@ maris nora nausicaa true love wat spannend allemaal en leuk om te lezen dat er meer mensen wachten/al zwanger zijn na KID.
Gefeliciteerd Nausicaa. Hopen dat je snel weer wat fitter bent. En zo is het ook maar net. Verwachtingen maar niet te hoog hebben. Toch merk ik dat ik hoop op max 6 x. Nou ja geduld geduld. Is moeilijk nu de start er is
True love heel veel succes alvast. Grappig, ik start dan waarsch ook die week
Nora ik hoop voor je dat het toch iets sneller gaat. Ik werd een maand eerder gebeld dan verwacht. Is maar net hoe snel de mensen voor je zwanger zijn. Dus good luck!
Maris duimen duimen. Hoop voor je dat het toch raak is.
Gefeliciteerd Nausicaa. Hopen dat je snel weer wat fitter bent. En zo is het ook maar net. Verwachtingen maar niet te hoog hebben. Toch merk ik dat ik hoop op max 6 x. Nou ja geduld geduld. Is moeilijk nu de start er is

True love heel veel succes alvast. Grappig, ik start dan waarsch ook die week

Nora ik hoop voor je dat het toch iets sneller gaat. Ik werd een maand eerder gebeld dan verwacht. Is maar net hoe snel de mensen voor je zwanger zijn. Dus good luck!
Maris duimen duimen. Hoop voor je dat het toch raak is.

woensdag 20 juni 2018 om 21:27
@josefien spannend zeg! Ik probeer een paar keer met een Cryos, maar nog 2 rietjes liggen en dan kan ik financieel ook echt niet meer. Ik sta ook op de wachtlijst bij Zwolle. 22 maanden zeg je, dat is toch een maand korter dan nu op de site. Hoopvol.
Ben wel benieuwd of je überhaupt iets te kiezen had? En welke info je krijgt van de donor. Mag ook privé hoor.
@nora15 ik sta net voor of na jou op de wachtlijst volgens mij. Duurt lang he?
@siencerocks, een oplossing, dat is goed om te horen. Zo rot voor je, hoe het nu gaat.
Ben wel benieuwd of je überhaupt iets te kiezen had? En welke info je krijgt van de donor. Mag ook privé hoor.
@nora15 ik sta net voor of na jou op de wachtlijst volgens mij. Duurt lang he?
@siencerocks, een oplossing, dat is goed om te horen. Zo rot voor je, hoe het nu gaat.
woensdag 20 juni 2018 om 21:45
@Josefien da t scheelt inderdaad weer een maand. Ben benieuwd. En ben eigenlijk net als Lee ook wel heel benieuwd hoe het dan gaat mbt de donor.
@Lee; ja volgens mij schelen wij haast niets qua plek op de wachtlijst. Weet niet wie er eerder was, maar maakt ook niet uit...we moeten toch nog wachten
Al hoop ik voor jou dat je de wachtlijst niet meer nodig hebt!
@Lee; ja volgens mij schelen wij haast niets qua plek op de wachtlijst. Weet niet wie er eerder was, maar maakt ook niet uit...we moeten toch nog wachten

woensdag 20 juni 2018 om 22:11
Welkom voor alle nieuwe mensen! Wat bijzonder dat er steeds mensen blijven komen en dat we elkaar op die manier steun en tips kunnen geven!
Even een kleine update over mezelf;
Ik ben 5 juni bevallen van een zoon; Kaj. Hij was drie weken te vroeg en uiteindelijk met een spoed keizersnee gehaald. Niet helemaal zoals ik wilde, maar ik had zwangerschapsvergiftiging dus hij moest komen.
Begrijp me niet verkeerd, het is prachtig een kind te hebben, maar het is ook hard werken. Hij wil niet in zijn bed slapen en nirt aan de borst drinken. Mijn Voedingsritueel duurt nu 1.5 uur (ivm kolven) en dat moet elke drie uur. Mensen vragen valt het tegen, maar hier had ik me niet op kunnen voorbereiden. Je hebt opeens helemaal geen tijd meer voor jezelf. Vandaag was ik klaar met koken, maar toen begon hij te huilen, dus kon ik het niet meer opeten. Hahaha!
Nogmaals, ik vind het ook heel leuk, maar het is gewoon niet alleen maar leuk. Het is bijna den taboe om dat te zeggen, maar ik wil het met jullie delen, zodat als jullie zover zijn (en ik hoop dat dat heel snel is), jullie misschien wat voorbereid zijn.
Hopelijk kwets ik hier niemand mee, dat is zeker niet mijn bedoeling!
Ik ga voor jullie allemaal duimen! En ik lees nog steeds alles mee, want ik hoop zo dat voor iedereen zijn wens uit kan komen.
Even een kleine update over mezelf;
Ik ben 5 juni bevallen van een zoon; Kaj. Hij was drie weken te vroeg en uiteindelijk met een spoed keizersnee gehaald. Niet helemaal zoals ik wilde, maar ik had zwangerschapsvergiftiging dus hij moest komen.
Begrijp me niet verkeerd, het is prachtig een kind te hebben, maar het is ook hard werken. Hij wil niet in zijn bed slapen en nirt aan de borst drinken. Mijn Voedingsritueel duurt nu 1.5 uur (ivm kolven) en dat moet elke drie uur. Mensen vragen valt het tegen, maar hier had ik me niet op kunnen voorbereiden. Je hebt opeens helemaal geen tijd meer voor jezelf. Vandaag was ik klaar met koken, maar toen begon hij te huilen, dus kon ik het niet meer opeten. Hahaha!
Nogmaals, ik vind het ook heel leuk, maar het is gewoon niet alleen maar leuk. Het is bijna den taboe om dat te zeggen, maar ik wil het met jullie delen, zodat als jullie zover zijn (en ik hoop dat dat heel snel is), jullie misschien wat voorbereid zijn.
Hopelijk kwets ik hier niemand mee, dat is zeker niet mijn bedoeling!
Ik ga voor jullie allemaal duimen! En ik lees nog steeds alles mee, want ik hoop zo dat voor iedereen zijn wens uit kan komen.
woensdag 20 juni 2018 om 22:14
@Nora en Lee
Ik kreeg twee weken geleden dus (toch nog onverwacht 'snel') een telefoontje met de boodschap dat ik aan de beurt ben. Daarvoor heb ik nog veel momenten van twijfel gehad. Ga ik dit echt doen? Is het leven niet goed zoals het is? En dat afgewisseld met ' nee ik wil dit echt' ...pfff net een achtbaan. Toen ze belden was ik zo blij....
ik wist toen ook genoeg: ik wil dit echt. Ik straalde.
Na het tel moet je zelf nog een keer bellen om afspraak arts te plannen.
Je krijgt dan via de post een aantal formulieren. Een donorcontract, een kenmerkenlijst (over jezelf) en een info boekje.
Je hebt niets te kiezen en bent afhankelijk van de medewerker die in dienst is die dag (spermabank) en deze beslist op basis van je ingevulde kenmerkenlijst welke donor het beste bij je past. In het zkh nog navraag gedaan want ik moest paar dagen geleden dus op gesprek. Dit is dan het laatste gesprek voordat je start. De vrouwelijke arts zei dat ze de lijst afgaan. Eerst uiterlijke kenmerken matchen, dan opleiding, persoonlijkheid en dan hobby's.
Ik vond het heel moeilijk om dit los te laten maar ik kan er nu mee leven. Hoop uiteraard wel op een mooie man lol. Overigens moet je ook een pasfoto inleveren en als ik jullie was zou ik nu alvast maar een mooie maken
haha. Ik vond dat een drama. 'Is ie wel mooi genoeg?'
Ik kreeg twee weken geleden dus (toch nog onverwacht 'snel') een telefoontje met de boodschap dat ik aan de beurt ben. Daarvoor heb ik nog veel momenten van twijfel gehad. Ga ik dit echt doen? Is het leven niet goed zoals het is? En dat afgewisseld met ' nee ik wil dit echt' ...pfff net een achtbaan. Toen ze belden was ik zo blij....

Na het tel moet je zelf nog een keer bellen om afspraak arts te plannen.
Je krijgt dan via de post een aantal formulieren. Een donorcontract, een kenmerkenlijst (over jezelf) en een info boekje.
Je hebt niets te kiezen en bent afhankelijk van de medewerker die in dienst is die dag (spermabank) en deze beslist op basis van je ingevulde kenmerkenlijst welke donor het beste bij je past. In het zkh nog navraag gedaan want ik moest paar dagen geleden dus op gesprek. Dit is dan het laatste gesprek voordat je start. De vrouwelijke arts zei dat ze de lijst afgaan. Eerst uiterlijke kenmerken matchen, dan opleiding, persoonlijkheid en dan hobby's.
Ik vond het heel moeilijk om dit los te laten maar ik kan er nu mee leven. Hoop uiteraard wel op een mooie man lol. Overigens moet je ook een pasfoto inleveren en als ik jullie was zou ik nu alvast maar een mooie maken

woensdag 20 juni 2018 om 22:18
@pat36
Nou juist een eerlijk verhaal!!! Hou ik van. Alleen maar halleluja verhalen heeft niemand iets aan. In mijn hoofd ga ik van het ergste uit dus ik hoop dat het mee valt.
Heb je hulp? Mensen om je heen waar je wat steun van krijgt? Moeilijk hoor. Het is vast ineens een heel ander leven.
Hopen dat je daar je draai ook weer in vind.
Nou juist een eerlijk verhaal!!! Hou ik van. Alleen maar halleluja verhalen heeft niemand iets aan. In mijn hoofd ga ik van het ergste uit dus ik hoop dat het mee valt.
Heb je hulp? Mensen om je heen waar je wat steun van krijgt? Moeilijk hoor. Het is vast ineens een heel ander leven.
Hopen dat je daar je draai ook weer in vind.
woensdag 20 juni 2018 om 22:41
Lekker druk hier!
Gefeliciteerd Pat! Ik hoop dat het snel wat makkelijker wordt voor jou en Kaj.
En dat je wat hulptroepen kan inschakelen om jezelf wat te ontlasten, want het klinkt wel zwaar zo.
Mijn eigen ervaring is al even geleden met zo’n kleintje en ik kan me wel herinneren dat ik me afvroeg hoe ik mijn pasta moest eten terwijl er een baby tegen me aangeplakt zat
maar daar vind je ook wel weer een weg in.
En in haar eigen bed slapen deed zij ook niet.
Gefeliciteerd Pat! Ik hoop dat het snel wat makkelijker wordt voor jou en Kaj.
En dat je wat hulptroepen kan inschakelen om jezelf wat te ontlasten, want het klinkt wel zwaar zo.
Mijn eigen ervaring is al even geleden met zo’n kleintje en ik kan me wel herinneren dat ik me afvroeg hoe ik mijn pasta moest eten terwijl er een baby tegen me aangeplakt zat

En in haar eigen bed slapen deed zij ook niet.
woensdag 20 juni 2018 om 22:48
Met mij lijkt het de goede kant op te gaan. Ben nog steeds zwanger, en mijn vertrouwen stijgt steeds een beetje alhoewel het met Ups en downs gaat. Mijn borsten zijn minder pijnlijk (stress!) maar ben nog wel moe (opluchting), zo ga ik zo’n beetje de dag door. Vrijdag de vlos en ziekenhuis bellen als het nog goed gaat.
donderdag 21 juni 2018 om 14:21
Hallo allemaal!
Ook ik ben bezig met KID. Ik (36 jaar oud) heb al mijn hele leven een kinderwens, maar de man van mijn dromen is denk ik verdwaald. Omdat de tijd begint te dringen heb ik besloten het alleen te doen. Ik heb 9 maanden op de wachtlijst gestaan en net negatief getest na de vierde ronde iui in Rijnstate. Ik hoop hier een beetje aansluiting te vinden en steun te krijgen en hopelijk ook te geven.
Ook ik ben bezig met KID. Ik (36 jaar oud) heb al mijn hele leven een kinderwens, maar de man van mijn dromen is denk ik verdwaald. Omdat de tijd begint te dringen heb ik besloten het alleen te doen. Ik heb 9 maanden op de wachtlijst gestaan en net negatief getest na de vierde ronde iui in Rijnstate. Ik hoop hier een beetje aansluiting te vinden en steun te krijgen en hopelijk ook te geven.
donderdag 21 juni 2018 om 15:43
Pfffff, ik heb even een down-momentje. Vanochtend weer een vroege test en nog steeds witter dan wit. Zondag pas NOD-dag dus het zou nog kunnen maar ga er vanuit van niet.
Collegaatje vandaag op werk zei dat ze vermoedde dat iemand anders zwanger is, dat ze er mee bezig was enzo, en had wat opmerkingen gemaakt. Toen zei ik dat ze misschien een beetje moest oppassen met die opmerkingen want ze komen soms hard aan bij mensen. Stond ze helemaal van te kijken. Oja? Ik kan de humor er wel van inzien....zei ze. Dus mijn respons was dat je daar dus niet van uit kan gaan, zeker als je de situatie niet weet.
Omdat ik volgende week op reis ga voor een week is het lastig om vogende cyclus een IUI te plannen. Beetje moeilijk omdat ik dus menstruatie moet afwachten, en die zou dus zonag pas beginnen. Dan weet ik zeker wanneer ongeveer ovulatie is. maar lastig om vanuit buitenland tijdens cursus met collega's het ziekenhuis te moeten bellen, zaad bestellen, verlof van werk aanvragen etc. Dus ik doe nog een poging ZI, zoals al voorgenomen. Ik ga weer vor 2 rietjes en kan dus gewoon na 1 juli laten bezorgen (jeeej!). Ook alvast IUI-zaad bestellen denk ik, zodat ik wel zeker weet dat ik de donor naar keuze heb. Het zou kunnen zijn dat deze namelijk niet beschikbaar is voor thuisbezorgen.
Pfff, hersenen maken overuren. Ben moe. Eind van een superdruk en heftig schooljaar op werk, dus heb het wel even gehad. Ben tot nu toe echt superblij geweest voor iedereen die zwanger is enzo, maar nu trek ik het even niet meer in de omgeving hoor. (gaat ook wel weer over). Dit is pas poging 2 dus vind mezelf wel een beetje een drama-queen, maar gelukkig is er dan een forum om stoom op af te blazen
Collegaatje vandaag op werk zei dat ze vermoedde dat iemand anders zwanger is, dat ze er mee bezig was enzo, en had wat opmerkingen gemaakt. Toen zei ik dat ze misschien een beetje moest oppassen met die opmerkingen want ze komen soms hard aan bij mensen. Stond ze helemaal van te kijken. Oja? Ik kan de humor er wel van inzien....zei ze. Dus mijn respons was dat je daar dus niet van uit kan gaan, zeker als je de situatie niet weet.
Omdat ik volgende week op reis ga voor een week is het lastig om vogende cyclus een IUI te plannen. Beetje moeilijk omdat ik dus menstruatie moet afwachten, en die zou dus zonag pas beginnen. Dan weet ik zeker wanneer ongeveer ovulatie is. maar lastig om vanuit buitenland tijdens cursus met collega's het ziekenhuis te moeten bellen, zaad bestellen, verlof van werk aanvragen etc. Dus ik doe nog een poging ZI, zoals al voorgenomen. Ik ga weer vor 2 rietjes en kan dus gewoon na 1 juli laten bezorgen (jeeej!). Ook alvast IUI-zaad bestellen denk ik, zodat ik wel zeker weet dat ik de donor naar keuze heb. Het zou kunnen zijn dat deze namelijk niet beschikbaar is voor thuisbezorgen.
Pfff, hersenen maken overuren. Ben moe. Eind van een superdruk en heftig schooljaar op werk, dus heb het wel even gehad. Ben tot nu toe echt superblij geweest voor iedereen die zwanger is enzo, maar nu trek ik het even niet meer in de omgeving hoor. (gaat ook wel weer over). Dit is pas poging 2 dus vind mezelf wel een beetje een drama-queen, maar gelukkig is er dan een forum om stoom op af te blazen