Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh bah, zwaar kut science!
Dit is echt heel rot
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Ach nee Science, wat ongelofelijk klote voor je. Zo oneerlijk als je test eerst positief was en de vreugde die erbij komt kijken en dan is alles zo ineens anders. Dat is niet eerlijk en ik kan me niet voorstellen hoe hard dit voor je binnenkomt. Een hele dikke digitale knuffel van mij en veel sterkte deze dagen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat kut Science! Natuurlijk kun je nu niks met relativerende opmerkingen.
Sterkte!
He bah wat verdrietig!!! Sterkte!
O nee Science, sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar Science, het is een harde klap want je begint met dromen zodra je die positieve test ziet, en misschien al eerder. En nu, heb je voorlopig nog niks, echt zo’n rotgevoel. Ik weet hoe je je voelt denk ik, het heeft zn tijd nodig. Ik haalde hoop uit de iets verhoogde vruchtbaarheid die een miskraam met zich mee brengt. Het kan zomaar over een maandje weer raak zijn.
Sterkte meid!
Alle reacties Link kopieren
Ach wat heftig en verdrietig Science....wat een tegenslag. Heel veel sterkte en liefs❤️
Alle reacties Link kopieren
dank jullie wel lieve mensen, doet me veel goed. Dat begrip van hoe shit het is in dit moment. toch al gehoord 'maar je weet in ieder geval dat je zwanger kan worden' en 'volgende keer gaat het gewoon wel lukken hoor, gewoon door blijven gaan' zonder enig idee wat daar voor ons bij komt kijken.

Maar wel heel lief bedoeld van iedereen natuurlijk. Net met assistent gesproken om afspraak af te zeggen en advies te vragen hoe verder. Omdat het nog zo vroeg is gaat ook het ziekenhuis er vanuit dat als ik zou willen ik direct weer een echo kan inplannen om de follikels te bekijken en direct een volgende ronde te doen. Ik ga er even over nadenken dit weekend, even alles laten bezinken. Aan de ene kant wil ik juist gelijk door, aan de andere kant is het logistiek best even een dingetje omdat het nu precies op wat ongelukkige dagen valt en ik ook andere hoge kosten heb deze maand wat betreft auto apk enzo. Maar goed, dat zou geen bezwaar moeten zijn.

Nu even rust. Ik vloei nog steeds, en aangezien ik ook wat weefsel ben verloren vanochtend (sorry voor het grafische detail) weet ik toch wel zeker dat het echt einde oefening is.

nogmaals dank voor al jullie lieve woorden en digitale knuffels, zo lief.
Volg je gevoel Science..

Waren er niet meer dames met een nod deze week?

Voor mij is eindelijk de dag aangebroken... Vanavond begin ik met spuiten voor de icsi! Hopelijk zijn de injecties net zo pijnloos als die vd pregnyl hahah!
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend Globe! Is dit de eerste keer? Of heb je al ervaring met zo'n punctie? Ik ga voor IVF en ik vind het best eng.
Alle reacties Link kopieren
@isillavendel

Wat fijn om te lezen dat je vrouw nu al minder twijfels heeft. Hier ook al iets minder, sommige dagen luistert mijn vrouw meer naar haar gevoel, dan wil ze het ook en andere dagen is ze er weer soort van bang voor en dan overheersen twijfels en oude overtuigingen... ik heb wel goede hoop dat het goed komt.
We gaan binnenkort afspreken met een ander lesbisch stel dat al kinderen heeft. Dat helpt denk ik ook, „echte“ mensen lernen kennen die de zelfde proces door zijn gegaan
Alle reacties Link kopieren
Globe, spannend en succes. Fijn dat je nu kan beginnen aan deze weg, en succes. Ik hoop dat het succesvol voor je mag verlopen, ik stuur positieve gedachten je kant op.

Ik voel me vanochtend eigelijk lichamelijk heel goed. Sportles gegeven en had weer voldoende energie. Raar hoe zo'n week kan verlopen. Ik sta eigenlijk wel open om gelijk door te gaan. Een soort van 'als je van het paard valt stap je gelijk weer op'. Eens kijken hoe het uitkomt allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas ook weer geen goed nieuws. Poging 10 is mislukt. Had stille hoop, want extra ontspannen ivm vakantie maar helaas. Ik doe dr nog 1 en dan zal hrt toch ivf moeten gaan worden.

Dikke knuf voor jou sience!
Alle reacties Link kopieren
Globe succes!!
Angelaloes, ontzettend kut! Heb jij 10 keer iui gedaan? Dus geen icsi oid?
Oh Balen Angelaloes!!!

@lee, nope geen ervaring... vind t ook erg spannend. Net alles klaargezet om straks te spuiten. Blijft toch een dingetje jezelf moeten injecteren.... Plus dat er nu weer een heel nieuw onzeker traject aankomt alleen al op hoe mn lichaam erop gaat reageren....

Thanx science en wensmama
Alle reacties Link kopieren
Angelaloes wat naar, hopelijk gaat het volgende keer op het nippertje toch goed. En anders kan ivf zomaar de oplossing zijn :)

Globe, succes met prikken!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je je weer een beetje beter voelt Science! En als je het weer aandurft daar op dat paard, waarom niet!
Alle reacties Link kopieren
Nee 10 x iui idd. Wel met pregnyl
Alle reacties Link kopieren
Wat klote Angela, sterkte.
Sciencerocks, fijn dat je je weer wat beter voelt.
Globe, succes. Lijkt me ook heel spannend. Het spuiten en afwachten hoe je lichaam reageert.
Ga zelf ook binnenkort beginnen met IFV.
Alle reacties Link kopieren
@angela sterkte.. Hopelijk pakt de volgende wel, ik duim alvast voor je
@Globe veel medicatie he? Spuiten deed ik al, dus dat komt wel goed. Ik zie meer tegen de punctie op.. Heel spannend, ik ga jou volgen want ik wacht nu op het laatste gesprek met de verpleegkundige voor groen licht.
@science fijn dat je er weer positief instaat en ik vind dat ook wel knap. Je gaat er gewoon voor, de volgende keer blijft hij plakken. Dat moet. Ik duim ook voor jou.

Verder nog dames op het bankje? Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@hallie spannend, lees dat zinnetje nu pas. Ik ook. Vind het best een dingetje. Spannend vooral.
Dames ik ga even offline voor weekje denk ik.

vandaag vrijgezellenfeest, hond moest naar oppas en huis en tuin netjes...
En dan 3 dagen werken, dan 1 dagje dingen doen en dan trouwen. Denk dat ik geen tijd heb dan even voor het forum.
Denk even stressen komende week.
Leuk Isillavendel! Geniet van je mooie dag!

@Hailie, ivf? Of icsi? Niet dat er enorm groot verschil in zit haha!
@Lee, spannend! Hopen dat je dan snel kan beginnen!

Voelt toch een btje 'fijn' dat ik hierin op t forum ook niet in mn uppie ben hahaha! (al is t jammer dat we niet de andere behandelingen succes hebben behaald natuurlijk)

Spuiten ging me gisteren makkelijk af. Moet wel zeggen dat ik de pregnyl spuit zetten iets fijner vind. Maar het zit toch vooral tussen de oren bij mij!
Voor nu elke dag een wekker gezet 15 min voor het prikken, gewoon voor de zekerheid ;)
Alle reacties Link kopieren
Angela, dikke knuffel.

Globe, succes, fijn dat het spuiten in ieder geval goed gaat. En Haillie, jij ook. Ik duim voor jullie.

Isallavender, een hele fijne week en een mooie dag gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Sciencerocks, gelukkig voel je je weer wat beter!

Angelaloes wat ontzettend balen, sterkte en succes met de komende IUI!
🍀

Globe, gelukkig gaat het prikken goed. Succes voor je ivf poging!

Lee, Hailee en iedereen die ik vergeet jullie ook sterkte en succes!

Ik net echo gehad en de follikel was nu 16mm, dinsdag weer en spuitinstructie voor ovitrelle. Dus voor dinsdag een smoes verzinnen op Mn werk en dan donderdag IUI en weer.. helaas kan die afspraak ook nog niet gemaakt worden voor donderdag dus ben bang dat ik weer een lastige tijd krijg 😩 Ik vind dit echt stressvol! En dat is nu net niet goed. Iemand tips?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven