Laatste loodjes

09-09-2019 20:29 158 berichten
Omdat er al een tijdje geen actief topic meer is voor iedereen die met de laatste loodjes van de zwangerschap bezig is, bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die aan het einde van de zwangerschap is en hierover wil kletsen. Van kwaaltjes en bevalstress tot hoeveel pakken muisjes je op voorraad hebt en waar je vandaag je nesteldrang op losgelaten hebt.

Iedereen die bezig is met de laatste loodjes, wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Nee nog steeds niets hier..
Straks even langs vk voor extra controle want weekend was niet zo fijn.

Wel slijmprop verloren gisteren.. of ik denk dat het de slijmprop was. Helemaal zeker ben ik er niet van maar ik kreeg een flinke trap van de kleine en opeens heel veel slijm.

Mandylion, lijkt me ook gek geen afspraak meer. Hopelijk begint het snel! :)
Alle reacties Link kopieren
Aaah meiden een korte ego post. Zondag naar t ziekenhuis en kreeg de tabletjes toegediend
Deed heel de dag niks dus ik had er echt een hard hoofd in dat t iets zou doen, maar snachts toch ineens weeen en sochtends is onze prachtige zoon geboren na een vlotte bevalling
Ben zo blij dat het achter de rug is en goed is gegaan :)

Meiden allemaal heel succes :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Monkey123 schreef:
24-09-2019 12:49
Aaah meiden een korte ego post. Zondag naar t ziekenhuis en kreeg de tabletjes toegediend
Deed heel de dag niks dus ik had er echt een hard hoofd in dat t iets zou doen, maar snachts toch ineens weeen en sochtends is onze prachtige zoon geboren na een vlotte bevalling
Ben zo blij dat het achter de rug is en goed is gegaan :)

Meiden allemaal heel succes :hyper:
Proficiat Monkey, fijn om iets van je te horen.
Geniet lekker van je zoon!
.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Monkey!
Fijn om te horen, geniet van elkaar! :heart:

Hier is nog niets aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Nou mag hij/zijn echt wel komen.
Net even vergadering gehad met man, hij heeft eigen bedrijf, en er staan veel dingen voor eind volgende week op de planning. Dan ben ik 40 + 3.. Hij zo: dan is het er wel toch?
Haha ik wou dat ik het wist!
Met collega's gesproken en ze redden het ook wel zonder hem dan, maar het zou handig zijn als hij er wel bij aanwezig is.

Hebben jullie ook van zulke situaties? Of gehad? Dat plannen nu echt een drama is?

Ook heb ik vriendinnen wat verder weg wonen, uur rijden, waar ik anders zeker wel mee had af gesproken.. maar nu gewoon niet durf. En nu met spijt want het is er nog niet dus had ik best kunnen doen..
Alle reacties Link kopieren
Wow mooi nieuws Monkey!! Gefeliciteerd! Fijn dat het vlot ging! Viel het je mee of tegen of was het zoals je had verwacht? Hoe voel je je nu? Ik ben zo benieuwd hoe het zal zijn....

Julia: klinkt heel herkenbaar! Voor een man is het ook lastig, er is geen echte datum om in zijn agenda te zetten en hij voelt niets aan zijn lijf. Mijn man denkt als ik maar even zucht of kreun dat de weeën beginnen, terwijl ik gewoon lastig op sta.

Ik durf ook niet overal meer naartoe. Ik ben dit weekend nog wel met de trein naar een andere stad geweest een uur hier vandaan, maar mijn zus verklaarde me voor gek. Ook ben ik nog naar een huwelijksfeest geweest, maar dat was maar 30 min rijden en mijn man reed. Ik doe ook af en toe nog wat voor mijn werk (eigen bedrijf), maar ik ga geen deadlines toezeggen. Alleen wat administratie of wat inhoudelijke dingen die anderen mogen oppakken. Komend weekend heb ik weer twee borrels, maar ik heb wel duidelijk aangegeven dat ik alleen kom als mijn conditie het toelaat. Het is op loopafstand van huis, dus als ik dan niet aan het bevallen ben lukt dat best.

Ik voel nog altijd geen baby die in aantocht is. Alleen eentje die het wel naar zijn zin heeft in mijn buik en vrolijk aan het schoppen is.
Alle reacties Link kopieren
Monkey, gefeliciteerd!

Hier ook even kort: de lage rugpijn was blijkbaar echt een voorteken want ik ben gisterochtend (met 40+5 weken) bevallen van een gezonde dochter! We maken het beiden goed. Ook hier een vrij vlotte bevalling.
Alle reacties Link kopieren
Blondelady Gefeliciteerd!! :heart:
Alle reacties Link kopieren
blondelady88 schreef:
25-09-2019 15:57
Monkey, gefeliciteerd!

Hier ook even kort: de lage rugpijn was blijkbaar echt een voorteken want ik ben gisterochtend (met 40+5 weken) bevallen van een gezonde dochter! We maken het beiden goed. Ook hier een vrij vlotte bevalling.
Joehoe Blondelady, geniet van jullie dochter.

1 jongen, 1 meisje nu...
.
Alle reacties Link kopieren
Hoeraaaaaaa blondelady!!! Wat fijn dat het goed en vlot is gegaan!!

Hier is nog steeds geen enkel voorteken. Inmiddels slaat de verveling toe. In huis is altijd wel wat te doen, maar heb niet echt nesteldrang en ook niet de puf om keukenkastjes te gaan uitsoppen of zo. Als ik wat ga werken dan lukt dat mij maar een paar uurtjes en dan ben ik ook nog eens niet tevreden met het resultaat. Laat ik dan toch liever aan mn collega's over :). Ik merk ook dat ik niet heel erg sociaal ben de laatste dagen - te laks voor koffie afspraakjes... Netflixen overdag sta ik mezelf niet toe om de een of andere reden. Wat doen jullie de hele dag?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik ben vandaag 35 weken zwanger en ga waarschijnlijk over 2 weken bevallen. Na pgd icsi embryo selectie zwanger geworden. Inmiddels zwangerschap diabetes (met ondergewicht!) En sinds 2 weken heb ik zwangerschapscholestase. Gisteren naar de maag darm lever arts geweest en zij gaat de gynaecoloog adviseren om met 36-37 weken de keizersnede te doen (ik ben darm patiënt en mag niet natuurlijk bevallen). Volgende week weer bloed prikken (om de lever waardes in de gaten te houden) weer naar de maag darm lever arts en weer naar de gynaecoloog. Gelukkig ben ik sinds dinsdag met vervroegd verlof gegaan anders had ik niet eens zwangerschap verlof, maar bevallingsverlof. Heel veel succes allemaal!!!
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
26-09-2019 11:15
Hoeraaaaaaa blondelady!!! Wat fijn dat het goed en vlot is gegaan!!

Hier is nog steeds geen enkel voorteken. Inmiddels slaat de verveling toe. In huis is altijd wel wat te doen, maar heb niet echt nesteldrang en ook niet de puf om keukenkastjes te gaan uitsoppen of zo. Als ik wat ga werken dan lukt dat mij maar een paar uurtjes en dan ben ik ook nog eens niet tevreden met het resultaat. Laat ik dan toch liever aan mn collega's over :). Ik merk ook dat ik niet heel erg sociaal ben de laatste dagen - te laks voor koffie afspraakjes... Netflixen overdag sta ik mezelf niet toe om de een of andere reden. Wat doen jullie de hele dag?
Nou, geen keukenkastjes soppen iig. Gewoon kleine dingen; een wasje draaien, krant lezen, nog even een winkel in, boodschappen bestellen, zoon naar en van school vervoeren en soms nog naar een vriendje, Netflix, een dutje.
Alles op mijn gemak, net ruim 15min gedaan over het uitruimen van de vaatwasser.
.
Alle reacties Link kopieren
mlisz schreef:
26-09-2019 12:03
Hallo allemaal, ik ben vandaag 35 weken zwanger en ga waarschijnlijk over 2 weken bevallen. Na pgd icsi embryo selectie zwanger geworden. Inmiddels zwangerschap diabetes (met ondergewicht!) En sinds 2 weken heb ik zwangerschapscholestase. Gisteren naar de maag darm lever arts geweest en zij gaat de gynaecoloog adviseren om met 36-37 weken de keizersnede te doen (ik ben darm patiënt en mag niet natuurlijk bevallen). Volgende week weer bloed prikken (om de lever waardes in de gaten te houden) weer naar de maag darm lever arts en weer naar de gynaecoloog. Gelukkig ben ik sinds dinsdag met vervroegd verlof gegaan anders had ik niet eens zwangerschap verlof, maar bevallingsverlof. Heel veel succes allemaal!!!
Spannend zeg! Heb je veel last van de diabetes en cholestase?
Is er een verband met jouw darmproblemen en heb je daarom ook een pgd traject gehad?
Succes in ieder geval, fijn dat je alvast verlof hebt.
.
Alle reacties Link kopieren
mandylion schreef:
26-09-2019 12:20
Spannend zeg! Heb je veel last van de diabetes en cholestase?
Is er een verband met jouw darmproblemen en heb je daarom ook een pgd traject gehad?
Succes in ieder geval, fijn dat je alvast verlof hebt.
Dankjewel mandylion
Ik had jeuk om hysterisch van te worden. Ik liep op koude tegels rond met blote voeten terwijl ik normaal een hekel heb aan kou. Nu is het vooral spannend en veel ziekenhuis bezoekjes.
Diabetes is vooral erg vervelend. Ik merk er zelfs niks van, maar moet ineens streng opletten terwijl ik dat niet gewend ben. En val er wel van af terwijl dat niet de bedoeling is, want ik ben al te licht.

Ja, ik heb FAP een erfelijke darm ziekte en ben daarom ook zwanger geworden via pgd ipv natuurlijke weg, 50% op elk kind vind ik echt te veel om te gokken.
Alle reacties Link kopieren
Luiwammes, hier is ook wel een beetje lichte verveling hoor.
Meestal bedenk ik paar klusjes voor die dag en die doe ik dan.
Huis is schoon, maar moet wel worden bijgehouden. Zoals was, stofzuigen e.d.
Heb wel afgelopen tijd zo vaak mijn huis gedweild. Haha, beetje nesteldrang is er wel.
Verder slaap ik uit, Netflix/tv, wandelen met hond (niet met dit weer!), dutjes, dingen uitzoeken, lekkere dingen bakken, boodschappen doen, spelletje op telefoon, forum en koken.
Wil ook steeds verder met boeken lezen, maar op een of andere manier heb ik daar steeds geen zin in.

Mlisz, welkom! Geniet nog even van je verlof. En oh spannend een keizersnee!
klinkt allemaal niet zo prettig, dan mag ik niet klagen!

Vandaag en gisteren een luie dag. Eigenlijk niets gedaan tot nu toe maar vind het wel prima!
Gisteravond had ik veel last van buik, maar helaas geen weeën! :(
Alle reacties Link kopieren
Ik denk elke avond weer in bed:
Wéér een dag voorbij! Wéér een dag dichtbij de bevalling!
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
26-09-2019 11:15
Hoeraaaaaaa blondelady!!! Wat fijn dat het goed en vlot is gegaan!!

Hier is nog steeds geen enkel voorteken. Inmiddels slaat de verveling toe. In huis is altijd wel wat te doen, maar heb niet echt nesteldrang en ook niet de puf om keukenkastjes te gaan uitsoppen of zo. Als ik wat ga werken dan lukt dat mij maar een paar uurtjes en dan ben ik ook nog eens niet tevreden met het resultaat. Laat ik dan toch liever aan mn collega's over :). Ik merk ook dat ik niet heel erg sociaal ben de laatste dagen - te laks voor koffie afspraakjes... Netflixen overdag sta ik mezelf niet toe om de een of andere reden. Wat doen jullie de hele dag?
Ik heb vandaag mijn héle kledingkast opgeruimd. En dan bedoel ik ook álles. Ik heb 3.5 vuilniszak weggegooid hahaha. Mocht de kraamhulp in mijn kledingkast komen is het wel netjes 😂😂
Morgen wil ik de bovenverdieping poetsen (behalve de badkamer dat mag manlief doen, want ik vind het loodzwaar om een bad etc uit te schrobben). Ik ben pas 3de dag thuis waarvan 2 al ziekenhuis bij zat. Dus ik heb nog heel veel achterstand in huishouden.
Alle reacties Link kopieren
Julia65 schreef:
26-09-2019 15:57
Ik denk elke avond weer in bed:
Wéér een dag voorbij! Wéér een dag dichtbij de bevalling!
Dat is zeker waar! Ik ga maandag een gipsbuik maken met een vriendin samen. Wij weten niet of het een jongen of meisje wordt dus versieren komt na de bevalling 😁
Alle reacties Link kopieren
Mlisz, wat een heftig traject en zwangerschap en dan ook een keizersnee... pff! Mijn schoonzus had ook cholestase, echt geen pretje. Bij haar moest de baby ook eerder komen. Dat is natuurlijk altijd spannend. Fijn dat je wel al met verlof bent, dat is er echt niet voor niks. Je moet uitgerust aan het moederschap kunnen beginnen.

Julia, je hebt helemaal gelijk. iedere dag is een dag dichterbij de baby!

Wij hebben een schoonmaakster dus het huis is altijd wel redelijk schoon. Ik neem me ook steeds voor om mijn kledingkast uit te mesten, en idd vuilniszakken vol de kleding bak in... In plaats daarvan komen er in ons huis alleen maar spullen bij, voor de baby dan, maar toch.

Boeken lezen doe ik minder dan ik me had voorgenomen. Als ik begin lig ik binnen tien minuten te snurken op de bank!
Alle reacties Link kopieren
Kledingkast heb ik tijdje geleden ook opgeruimd.
Alle zwangerschapskleding apart en mijn gewone kleding weer netjes in de kast en gesorteerd. Was ook echt nodig! Wel wat weggegooid, maar niet heel veel.
Als ik weer mijn oude kleding aan kan de zwangerschapskleding zo in een bak naar zolder!

Badkamer zou ik ook eens moeten poetsen.. :wtf:
Misschien morgen!

Mlisz, haha een gipsbuik? Wat grappig!
Zoiets is echt totaal niets voor mij, wat een idee!
Spannend dat je het geslacht nog niet weet! Wij ook niet niet. :proud:
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
26-09-2019 17:20
Mlisz, wat een heftig traject en zwangerschap en dan ook een keizersnee... pff! Mijn schoonzus had ook cholestase, echt geen pretje. Bij haar moest de baby ook eerder komen. Dat is natuurlijk altijd spannend. Fijn dat je wel al met verlof bent, dat is er echt niet voor niks. Je moet uitgerust aan het moederschap kunnen beginnen.

Julia, je hebt helemaal gelijk. iedere dag is een dag dichterbij de baby!

Wij hebben een schoonmaakster dus het huis is altijd wel redelijk schoon. Ik neem me ook steeds voor om mijn kledingkast uit te mesten, en idd vuilniszakken vol de kleding bak in... In plaats daarvan komen er in ons huis alleen maar spullen bij, voor de baby dan, maar toch.

Boeken lezen doe ik minder dan ik me had voorgenomen. Als ik begin lig ik binnen tien minuten te snurken op de bank!
Ik wil er niet te veel over klagen. Ik ben al super dankbaar dat ik überhaupt zwanger ben geworden via zo'n traject. 50% komt helaas met lege handen thuis terwijl ik meteen zwanger was van de eerste terug plaatsing. Lichamelijk zwaar kan ik heel goed hebben. Het is vooral de angst naar de baby toe die ik vreselijk vind. Ik lag in bad en de baby reageerde niet. Nou toen had ik toch lichte paniek. Juist, omdat het ziekenhuis er zo op hamert met die cholestase dat ik móet bellen als ik de baby niet voel. Gelukkig eenmaal op de bank werd ukkie toch wakker.

Wat fijn dat jullie een schoonmaakster hebben! Pfff dat zou ik nu ook wel willen. Schoonvader was eergisteren zo lief om de voortuin te schoffelen smelt!!! Zo lief van hem.
Alle reacties Link kopieren
Julia65 schreef:
26-09-2019 17:44
Kledingkast heb ik tijdje geleden ook opgeruimd.
Alle zwangerschapskleding apart en mijn gewone kleding weer netjes in de kast en gesorteerd. Was ook echt nodig! Wel wat weggegooid, maar niet heel veel.
Als ik weer mijn oude kleding aan kan de zwangerschapskleding zo in een bak naar zolder!

Badkamer zou ik ook eens moeten poetsen.. :wtf:
Misschien morgen!

Mlisz, haha een gipsbuik? Wat grappig!
Zoiets is echt totaal niets voor mij, wat een idee!
Spannend dat je het geslacht nog niet weet! Wij ook niet niet. :proud:
Wij vinden na zo'n traject mag er wel een leuke verrassing zijn: het geslacht van de baby. Zo leuk dat jullie het ook niet weten. Wanneer zijn jullie uitgerekend? Ik brand wel van nieuwsgierigheid. Afgelopen 10 maanden hebben alle vrienden van ons 7 jongens en 0 meisjes. Dus ik gok dat wij dus een meisje krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gok ook op een meisje, wou eerst heel graag een jongen. Maar nu maakt het me eigenlijk niets meer uit! :P
Ik ben dinsdag uitgerekend, dus hoop dat ie dan of voor de tijd komt! :)
Alle reacties Link kopieren
Spannend allemaal zeg. Leuk dat jullie het geslacht ook niet weten.
Wanneer ben jij eigenlijk uitgeteld luiwammes? Ook bijna toch?
Ik ga hier mijn laatste weekend in zonder baby, voelt gek dat hij/zij er over een paar dagen is.
.
Alle reacties Link kopieren
mandylion schreef:
28-09-2019 11:03
Spannend allemaal zeg. Leuk dat jullie het geslacht ook niet weten.
Wanneer ben jij eigenlijk uitgeteld luiwammes? Ook bijna toch?
Ik ga hier mijn laatste weekend in zonder baby, voelt gek dat hij/zij er over een paar dagen is.
Dat lijkt mij zo'n gek idee!! Ik kan mij nu zelfs nog niet voorstellen dat ik écht een kind ga krijgen die nooit meer weg gaat. Ik werk in de kinderopvang en lijkt wel een leen baby hihi. Ik heb altijd gehoopt op een gezin, maar door het traject er altijd ingestaan dat we met z'n 2tjes zouden blijven, kans was immers net zo groot dat het NIET zou lukken. En dan had ik ook een goed leven gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven