Laatste loodjes

09-09-2019 20:29 158 berichten
Omdat er al een tijdje geen actief topic meer is voor iedereen die met de laatste loodjes van de zwangerschap bezig is, bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die aan het einde van de zwangerschap is en hierover wil kletsen. Van kwaaltjes en bevalstress tot hoeveel pakken muisjes je op voorraad hebt en waar je vandaag je nesteldrang op losgelaten hebt.

Iedereen die bezig is met de laatste loodjes, wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Jammer Monkey, maar het kan plots snel gaan..

Eten voor in de vluchttas is een goede. Heb ik helemaal niet aan gedacht eigenijk. Zal dadelijk meteen eens kijken.

Ik had vandaag de een na laatste controle. Voor volgende week nog 1 laatste afspraak gepland en daarna volgt de dag...

Kwaaltjes vallen wel mee, ietwat lage rugpijn maar draag ik erg naar voren. 4x per nacht plassen is wat minder, maar gelukkig kan ik overdag een beetje bijslapen...
.
Alle reacties Link kopieren
Blondelady, ik heb vorige keer ook frambozenbladthee gedronken en of het daardoor kwam of niet, ik heb vorige keer maar 400ml bloed verloren. Dat is erg weinig (zeker voor een ks), dus ik doe het deze keer weer.
Waar zijn de dadels goed voor?
.
Julia65 schreef:
15-09-2019 18:30

[...]

Violet-Nebula, bij hebben geen liggingsecho gedaan. Waarom deden ze dat? En is er een reden voor een kleinere baby? Laatste keer bij controle zeiden ze dat het gewicht wel gemiddeld was, of in ieder geval dat werd geschat.
Oh bah! Als ik zulke verhalen hoor dan denk ik het valt bij mij wel mee! :)
Tegen de bevalling kijk ik ook niet op! Wil dat het begint!! :A:

[...]
Bij mijn VK is het ook niet gebruikelijk zo'n echo te doen. Ze hebben het pas gedaan nadat bleek dat de baby met bijna 38 weken nog niet was ingedaald terwijl dat 2 weken ervoor nog wel zo was. Dan willen ze toch even weten hoe of wat (zit er iets in de weg). Bij die echo keken ze meteen even naar het gewicht uit interesse, en daaruit bleek dat ze ietsje lichter is dan het gemiddelde, maar nog in de groeicurve. Ze hadden er geen uitleg voor en heb daar ook niet naar gevraagd. Ze zit in de curve en haar lengte etc. is normaal. Aan mijn eetgedrag kan het niet gelegen hebben haha, ik heb me best een beetje laten gaan van tijd tot tijd... Ik rook niet en doe geen andere ongezonde dingen of iets dergelijks, dat kan ook leiden tot lichtere babies. Helaas roken in deze omgeving nog best wat vrouwen tijdens de zwangerschap :(

Zet 'm op iedereen! Nog even en we kunnen eindelijk met onze nieuwe aanwinst knuffelen. Ik ben inmiddels erg benieuwd naar m'n dochter!
Alle reacties Link kopieren
Blondelady, haha dat fietsen doe ik ook echt niet nog een keer hoor! In bad bevallen ja? Daar heb ik nou echt helemaal niets mee, ben benieuwd naar de ervaring.
Ja ik zeg dat ik thuis wil bevallen, maar kans is groot dat je uiteindelijk nog naar het ziekenhuis moet. Ik laat het op me afkomen, ik heb het nog nooit mee gemaakt, bij iedereen is het anders, dus geen idee wat ik kan/moet verwachten..


Wat vervelend luiwammes dat je die kwaaltjes nog hebt gekregen.

Was tijdens de hele zwangerschap echt "bang" dat ik vocht ging vasthouden of dat ik last kreeg van obstipatie dus heb veel op mijn vochtinname gelet en veel vezelrijk voedsel gegeten. Of ik daardoor geen last ervan kreeg, geen idee, maar ben blij dat ik dat niet heb gehad. Zag sommige vrouwen die echt helemaal opgezwollen waren van het vocht, dat leek me zo naar gevoel.

38 weken zijn ingegaan en ben er klaar voor!
Laat de baby maar komen. :)
Alle reacties Link kopieren
Om me heen zegt iedereen dat ik maar moet genieten van de rust. Dat is straks voorbij met ons eerste kindje. Maar tegelijkertijd zou ik zo graag willen dat ze nu al komt... Kennen jullie dat?

Ik voel me ook de hele tijd alsof ik spijbel van mn werk, omdat ik niet ziek ben maar toch thuis aan het lummelen ben. Ik heb nog wel het gevoel dat ik vanalles moet. Volgens mij komt de baby pas als ik dat heb losgelaten.

De kwaaltjes zijn irritant, maar ook niet ernstig. Iig niet gevaarlijk. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat ik vocht zou vasthouden, maar kennelijk is dat heel normaal. Gelukkig zit het alleen in mijn voeten. Er zijn twee paar schoenen die ik nog wel pas als ik goede strakke sokken aantrek. Een vriendin van mij had een 'vollemaansgezicht', dat je hele gezicht is opgeblazen.

Ik heb nooit erg stil gestaan bij de kwalen die ik zou kunnen krijgen. Behalve bij striae. Ik heb ze op mn bovenbenen sinds mn puberteit dus genetisch sta ik vast 1-0 achter, maar gelukkig zijn ze nog niet op mijn buik verschenen. Blijven duimen want dat schijnt dus ook nog met de bevalling te kunnen ontstaan...

Hebben jullie verder nog kwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren
Luiwammes, je doet je nicknaam nu dus eer aan, haha! Oedeem en carpale tunnelsyndroom geen ervaring mee (gelukkig). Wat shit dat dat zo laat in de zwangerschap nog erbij is gekomen.
Goeie tip van de bifi worstjes, ik heb ze ook gekocht voor mn man.
Ik heb ook al heel lang dat ik haar zo graag wil ontmoeten, maar bij mij waren het omstandigheden waardoor ik dacht; blijf nog maar even zitten (verbouwing, begrafenis). Nu dat alles zo'n beetje rond is wil ik inderdaad graag dat ze komt!
Verder geen last van andere kwaaltjes dan dat ik al had, behalve 5x per nacht naar de wc.

Monkey, balen! Stomme vraag misschien maar hoe werkt dat dan? Kunnen ze pas strippen als je al een beetje ontsluiting hebt? Of wat bedoel je met potdicht?

Mandylion, ze zeggen dat je niet graag eet tijdens de bevalling en dat geloof ik ook wel. Alleen weet je niet hoe lang het gaat duren, dus voor mezelf wat ontbijtkoek en dextro ingepakt. Vooral voor mijn man wil ik wat dingen klaar hebben liggen, voor hetzelfde start het in de nacht en duurt het allemaal heel lang, dan is dat toch wel fijn.
Grappig dat je die thee hebt gedronken, hoeveel kopjes per dag? Nu weer gedaan of niet?
Dadels zouden een makkelijke en snelle bevalling bevorderen. Er zijn veel dingen over geschreven online bijv. https://www.ovulatie-berekenen.com/dade ... bevalling/. Die dingen komen me inmiddels wel de neus uit maar ik heb vandaag een smoothie gemaakt met dadels die ik echt lekker vond. 6 dadels, 1 middelgrote wortel, een scheut melk en een snufje speculaaskruiden. Ik week de dadels altijd in wat water een paar uur of een nacht ervoor, dan zijn ze makkelijker te blenden.

Julia, toch bewonderenswaardig! Snap dat je het niet dagelijks doet, haha.
In bad bevallen lijkt me fijn, water heeft me vaker met pijn geholpen tijdens bijv. een migraine aanval e.d. Het is ook bevorderlijk voor de bevalling als je ontspannen bent en dat gaat wel in een bad denk ik. Maar voor hetzelfde zie ik het helemaal niet meer zitten als de bevalling is begonnen, dat zullen we zien. Op je af laten komen lijkt me een goede instelling, doe ik ook.

Ik ben nu 39+5 en heb echt het gevoel dat ze deze week gaat komen en dat hoop ik ook echt!
Alle reacties Link kopieren
Luiwammes, ja dat zegt iedereen hier ook. Maar ik wil gewoon dat het komt, en wel nu! Ben uitgerust genoeg.. :shame:
Werk heb ik helemaal los gelaten en ben er totaal niet mee bezig.
Geen kwaaltjes hier, maar bloeddruk was net iets hoger dan anders vandaag bij controle en lichte hoofdpijn af en toe. Dus even in de gaten houden zei de VK.

Blondelady, ik hoop het ook zo erg voor jou dat het komt! Word hoog tijd.
Alle reacties Link kopieren
10 dagen na de start van het topic... Benieuwd of er nog er iemand 'aan de gang' is...
.
Alle reacties Link kopieren
mandylion schreef:
19-09-2019 07:52
10 dagen na de start van het topic... Benieuwd of er nog er iemand 'aan de gang' is...
Hier helaas nog niet. Gister wel goed gesprek gehad bij de gynaecoloog en ik wordt zondag ingeleid. Zo blij mee. Geeft me enorm veel rust. De hoop dat het vanzelf begint is echt 0. Maar het is zo'n fijn idee dat ze m zondag gaan halen. Nog een paar nachtjes slapen. Ik houd er wel rekening mee dat het 2 dagen kan duren. Spannnnnnend
Alle reacties Link kopieren
Pennelien die het topic opende is we bevallen. En monkey: mooi (en spannend) vooruitzicht! Ik ben het laatst uitgerekend van jullie. Vandaag 38 weken en de vk zei dat ik de baby niet heel snel hoefde te verwachten; die zit wel lekker in de buik. Ik reken er dan maar op dat ik iig nog twee weken rondloop met Mn kwaaltjes en dat ik dus ook minder hoef op te schieten met het huis aan kant te maken :).
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog niets. Al is mijn buik heel onrustig sinds gisteravond, maar heb ook een rare dag met veel ongezond eten gehad en weinig beweging... dus daar kan het ook aan liggen.
Wil dat het nu begint maar ga er ook nog wel vanuit dat 2 weken duurt. Hoop wel dat vanzelf op gang komt.
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
19-09-2019 09:14
Pennelien die het topic opende is we bevallen. En monkey: mooi (en spannend) vooruitzicht! Ik ben het laatst uitgerekend van jullie. Vandaag 38 weken en de vk zei dat ik de baby niet heel snel hoefde te verwachten; die zit wel lekker in de buik. Ik reken er dan maar op dat ik iig nog twee weken rondloop met Mn kwaaltjes en dat ik dus ook minder hoef op te schieten met het huis aan kant te maken :).
Fijn Monkey! Misschien begint het toch nog wel eerder... Ik hoop het voor je.
Ik ben de laatste denk ik, vandaag 37+2.
Luiwammes, het is ook nog wel lekker dat je nog tijd hebt. Ik krijg lichte kriebels als mensen zeggen dat het nu elk moment kan beginnen, ik ga ervan uit dat ik nog zeker 1,5 week heb om te niksen haha.

Is Blondelady ook niet vandaag uitgeteld?
.
Alle reacties Link kopieren
Ahh ik hoop dat iedereen snel mag bevallen! Al zou ik zelf 37-38 weken nog wat vroeg vinden, maar ik heb dan ook een relatief makkelijke zwangerschap gehad.

Ze zeggen inderdaad geniet van je rust, slaap lekker veel en blabla. Snappen ze dan niet dat we de baby zo graag willen ontmoeten? Misschien iets wat we achteraf pas begrijpen, haha.

Fijn monkey dat je wordt ingeleid! Kan me voorstellen dat het rust geeft om te weten wanneer de baby komt.

Ik ben inderdaad vandaag uitgerekend mandylion! Ik had eigenlijk gehoopt dat het vannacht al zou beginnen maar helaas. Vind 19-09-19 zo'n mooie datum. Maar als ze een dezer dagen komt is het natuurlijk ook goed. Ik merk wel dat ik het erg frustrerend vind om niet te weten wanneer de baby komt. Kijk er toch wel erg naar uit. Vanmiddag naar de verloskundige dus ik zal even kijken wat die zegt m.b.t. strippen/inleiden.
Alle reacties Link kopieren
mandylion schreef:
19-09-2019 10:21
Fijn Monkey! Misschien begint het toch nog wel eerder... Ik hoop het voor je.
Ik ben de laatste denk ik, vandaag 37+2.
Luiwammes, het is ook nog wel lekker dat je nog tijd hebt. Ik krijg lichte kriebels als mensen zeggen dat het nu elk moment kan beginnen, ik ga ervan uit dat ik nog zeker 1,5 week heb om te niksen haha.

Is Blondelady ook niet vandaag uitgeteld?
Dat is ook waar.... Deze tijd is nodig om tot echte rust te komen. Niksen is lastig, maar een middagdutje doen is zo goed voor je zwangere lijf. Ik ben nog wel op afstand een beetje met mn werk bezig, maar dat geeft geen stress. De lijst met klusjes in huis geeft meer stress haha. Alleen heb ik nu met de gedachte 'voorlopig komt de baby niet' er vrede mee dat niet alles vandaag af is.
Alle reacties Link kopieren
En nog nieuws? :)

Hoorde net dat iemand die anderhalf week na mij is uitgerekend, ondertussen ook bevallen is! ( alles is gelukkig goed met ze!) En iemand die week voor mij was uitgerekend vorige week al was bevallen.. Ben jaloers, ik wil ook! :shame:

Blondelady, hoe gaat het bij jou? Al aan het bevallen? :)
Of word je gestript?
Bij mij gaan ze pas na 41 weken kijken of er "iets" moet gebeuren, maar hoop zo erg dat hij/zij voor de tijd komt!! 19-9-19 is inderdaad een mooie datum, dat zei ik ook al tegen mij man. Maar 29 - 9 - 19 is ook mooi, haha kans nummer 2! ;-D

Gisteren liep ik langs notenkraam op de markt en dacht ik wil vijgen, ben er dol op. Heb zo ook gekocht, maar door dit topic heb ik ook een zakje dadels gehaald. :D
Alle reacties Link kopieren
Dat voelt oneerlijk he Julia, ik heb precies hetzelfde met iemand in mn omgeving. Dan denk ik, maar mijn baby is al ouder alleen nog niet buiten te baarmoeder. Heel stom, haha.

Hier verder geen nieuws helaas. Nog steeds aan het wachten. Ik heb soms wat krampen en lage rugpijn. Heb met 41 weken weer een afspraak bij de verloskundige (donderdag) en dan gaan ze kijken of ik gestript kan worden. Anders kan ik eventueel een homeopaat inschakelen (sta ik wel voor open) en anders zit er niks anders op dan inleiden. Maar goed, ik ben vandaag pas 40+2 weken en de verloskundige zei dat ze zich vaak wel tussen week 40 en 41 aandienen. Ik hoop het!

Lekker, vijgen! De dadels ben ik al goed zat maar ik blijf ze maar eten tot de bevalling. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Nog even afwachten dames. 1 ding is zeker; je komt uiteindelijk aan de beurt.

Bij jou niks monkey? Dan zou ik zeggen: succes en zet hem op morgen!
.
Alle reacties Link kopieren
Eventjes een korte ego post. Nee helaas niks mandylion. Dus de wekker is afgegaan en wij gaan ons voorbereiden voor t ziekenhuis. Om 7 uur daar zijn. Zo spannend nu!
Alle reacties Link kopieren
Succes monkey!
Alle reacties Link kopieren
Monkey123 schreef:
22-09-2019 05:20
Eventjes een korte ego post. Nee helaas niks mandylion. Dus de wekker is afgegaan en wij gaan ons voorbereiden voor t ziekenhuis. Om 7 uur daar zijn. Zo spannend nu!
Ik hou het hier in de gaten :)

En als het zover is, hele mooie eerste momenten gewenst!
.
Alle reacties Link kopieren
Go Monkey!!

Hier blijft t afwachten. Nu met dit warme weer erg last van Carpale tunnel syndroom. Ik kreeg de deur van de studeerkamer niet open en moest wachten tot mn man thuis was.... ben net een bejaarde haha. Dan maar weer op de bank liggen met mn dikke voeten omhoog.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog afwachten.. na 2 dagen buikpijn en vannacht een heftige hoofdpijn aanval was mijn hoop gevestigd dat het zou beginnen!
Maar helaas.. :(

Benieuwd hoe het met je gaat Monkey!

Luiwammes, dat klinkt niet best!
Hou je het nog een beetje vol?

Net nog even op visite geweest bij de buren, lekker buiten gezeten en genoten van laatste zon!
Alle reacties Link kopieren
Dat is naar luiwammes! Gelukkig is het vanaf vandaag herfst en dat is te merken. Hopelijk scheelt dat voor jou!

Lastig he Julia, om te herkennen wanneer het nou eindelijk begint. Ik heb ook dat ik dan wat krampen voel en dan denk ja toe maar! En tegelijkertijd ben ik bang voor de pijn die het gaat doen haha.

Erg benieuwd maar monkey, hoop dat alles goed is gegaan/gaat!

Hier vandaag 40+4 weken en steeds meer last van lage rugpijn. Nog steeds hopen dat de baby zich de komende dagen aandient. Lijkt me echt niks om gestript/ingeleid te moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het gegaan Monkey? Zijn er nog anderen waar nu echt wat begint? Balen dat het nog geen voortekenen waren, Julia.. of mss inmiddels wel?

Blondelady, is die rugpijn niet ook een teken? Baby steeds meer naar beneden....

Ik heb nog helemaal geen krampen of andere tekens, wel een druk schoppend kind in mn buik. Ik ben blij dat het wat frisser wordt, dan zullen mijn voeten en handen het ook beter doen. Ik heb wel mijn pedicure vandaag moeten afzeggen want ik krijg mn schoenen niet aan. Ik ga wel over een paar dagen als het wat minder is geworden.... Gelukkig zijn dit maar kleine problemen, niets om me zorgen om te maken, als de baby maar nergens last van heeft :)

Fijne dag dames!
Alle reacties Link kopieren
Monkey??? We zijn benieuwd...

Wat jammer dat er verder nog niets will doorzetten....???
Oh luiwammes, wat vervelend. Kun je niet gewoon lekker slippers aandoen? Of moet je nog weg?

Hebben jullie trouwens ook dat je slecht slaapt? Vannacht wel 6x naar de wc geweest en geen oog dichtgedaan. Vanochtend was ik er dan ook helemaal klaar mee.

Net de laatste controle gehad. Alles goed, bloeddruk blijft zeer laag. Was wel gek om geen vervolgafspraak meer te hoeven maken.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven