Laatste loodjes

09-09-2019 20:29 158 berichten
Omdat er al een tijdje geen actief topic meer is voor iedereen die met de laatste loodjes van de zwangerschap bezig is, bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die aan het einde van de zwangerschap is en hierover wil kletsen. Van kwaaltjes en bevalstress tot hoeveel pakken muisjes je op voorraad hebt en waar je vandaag je nesteldrang op losgelaten hebt.

Iedereen die bezig is met de laatste loodjes, wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Mandylion, ooh wat gek en spannend! \

Mlisz, ik kan me ook niet voorstellen dat ik in deze dagen moeder ben. Het besef is er nog niet helemaal..

Gisternacht zo'n helse nacht gehad, zo onrustig in de buik, veel pijn en veel wakker gelegen. Dacht echt nu komt het vast snel! Maar helaas..
Vannacht wel iets beter geslapen maar nog niet top, wel vroeg wakker en daarna ook niet meer kunnen slapen..
Even boodschappen gedaan en daarna gewandeld, 3,5 km.
Had ik niet moeten doen, wat aaaaaaaaaaaaaaah! wat heb ik nu een pijn. Kan niets meer.. Ben laatste meters naar huis gewaggeld met veel pijn in bekken, met als gevolg dat ik rest van dag niets kon/kan doen, au! :blauwoog:

Laat die baby snel komen, asjebliefd!! :furious:
Alle reacties Link kopieren
Julia65 schreef:
28-09-2019 17:37
Mandylion, ooh wat gek en spannend! \

Mlisz, ik kan me ook niet voorstellen dat ik in deze dagen moeder ben. Het besef is er nog niet helemaal..

Gisternacht zo'n helse nacht gehad, zo onrustig in de buik, veel pijn en veel wakker gelegen. Dacht echt nu komt het vast snel! Maar helaas..
Vannacht wel iets beter geslapen maar nog niet top, wel vroeg wakker en daarna ook niet meer kunnen slapen..
Even boodschappen gedaan en daarna gewandeld, 3,5 km.
Had ik niet moeten doen, wat aaaaaaaaaaaaaaah! wat heb ik nu een pijn. Kan niets meer.. Ben laatste meters naar huis gewaggeld met veel pijn in bekken, met als gevolg dat ik rest van dag niets kon/kan doen, au! :blauwoog:

Laat die baby snel komen, asjebliefd!! :furious:
Au klinkt heel pijnlijk!! Ik heb gelukkig nergens pijn, behalve bij mijn lever door de cholestase en de baby. Ik kan ook echt niet stil zitten. Maar op verzoek van manlief gaan liggen na de lunch. Nou ik heb heerlijk geslapen.
Probeer maar rust te houden, je lichaam geeft het zelf immers al aan.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vandaag opnieuw ouders geworden van een zoon. Een beetje eerder dan gedacht, maar het gaat hartstikke goed met ons.

Zet hem op dames!
.
Alle reacties Link kopieren
mandylion schreef:
28-09-2019 22:40
Wij zijn vandaag opnieuw ouders geworden van een zoon. Een beetje eerder dan gedacht, maar het gaat hartstikke goed met ons.

Zet hem op dames!
Wauw van harte gefeliciteerd!!! Ik ben super blij voor jullie. Is het goed gegaan, voel je je ok? Geniet nu maar lekker samen ❤

Hier een helse nacht met indalingsweeën. Ik denk dat het indalingsweeën zijn, want mijn buik lijkt lager te zijn. Voelt als menstruatie krampen. Is nieuw voor mij haha.
Alle reacties Link kopieren
Mandylion, oh wat fijn nieuws! Gefeliciteerd :heart:
julia65 wijzigde dit bericht op 29-09-2019 11:17
3.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mlisz, gaat het nu weer wat beter?
Alle reacties Link kopieren
Julia65 schreef:
29-09-2019 11:17
Mlisz, gaat het nu weer wat beter?
Niet echt, heb ziekenhuis maar gebeld voor de zekerheid. Zij vermoeden ook indalings weeën. Ik heb 2 paracetamol ingenomen en nu moet het minder worden. Als er iets veranderd terug bellen. Voelde me al stom dat ik er voor belde. Maar kreeg meteen te horen dat het alleen maar verstandig is.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Mandylion!!!

Spannend Mlisz!! Sterkte. En idd het is nooit stom om te bellen!

Julia65: dat was een flinke wandeling vrijdag! Pas wel een beetje op je rug en je bekken hoor! Ik wandel ook nog geregeld maar ik zorg altijd dat ik eventueel met het ov wel terug kan komen.

Hier gebeurt er echt helemaal niets :(. Baby beweegt wel en zo, en ik ben vrijdag nog bij de vk geweest, maar hij lijkt het wel gewoon prima naar de zin te hebben in mn buik. Gelukkig ben ik gezond, maar ik ben er wel echt klaar mee.

Net als jullie kan ik me ook nog weinig voorstellen bij het idee dat er straks een baby hier in huis is en dat die van ons is. Ik kon me voor de zwangerschap ook niet voorstellen dat ik echt zwanger zou zijn en een dikke buik zou hebben - en toch heeft de natuur gewerkt - gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
Mlisz, beter een keer te vaak bellen dan te weinig. Heb ook al 2 x bij huisarts gezeten en 2 x bij vk omdat ik dacht dat er wat was.. maar 4 x niets aan de hand. Maar was toch even gerustgesteld..

Luiwammes, ook al gebeurt er niets het kan zomaar beginnen. Het zegt niets, helaas.
Zou wel een duidelijk teken willen hebben van dan kom ik!
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
29-09-2019 12:19
Gefeliciteerd Mandylion!!!

Spannend Mlisz!! Sterkte. En idd het is nooit stom om te bellen!

Julia65: dat was een flinke wandeling vrijdag! Pas wel een beetje op je rug en je bekken hoor! Ik wandel ook nog geregeld maar ik zorg altijd dat ik eventueel met het ov wel terug kan komen.

Hier gebeurt er echt helemaal niets :(. Baby beweegt wel en zo, en ik ben vrijdag nog bij de vk geweest, maar hij lijkt het wel gewoon prima naar de zin te hebben in mn buik. Gelukkig ben ik gezond, maar ik ben er wel echt klaar mee.

Net als jullie kan ik me ook nog weinig voorstellen bij het idee dat er straks een baby hier in huis is en dat die van ons is. Ik kon me voor de zwangerschap ook niet voorstellen dat ik echt zwanger zou zijn en een dikke buik zou hebben - en toch heeft de natuur gewerkt - gelukkig!
Ik geloof direct dat je er klaar mee bent. Ik ben pas 35.3
Het idee dat ik nog 6 weken thuis zo zou rondlopen zou ik ook niet fijn vinden. Voordeel van keizersnede hihi.
Maar mijn ervaring is wel dat het snel kan gaan. Ik had gisteren ook niks en vannacht ineens die krampen. Niet dat ik nu aan het bevallen ben, maar geeft wel aan dat het zomaar kan starten.
Alle reacties Link kopieren
Julia65 schreef:
29-09-2019 13:01
Mlisz, beter een keer te vaak bellen dan te weinig. Heb ook al 2 x bij huisarts gezeten en 2 x bij vk omdat ik dacht dat er wat was.. maar 4 x niets aan de hand. Maar was toch even gerustgesteld..

Luiwammes, ook al gebeurt er niets het kan zomaar beginnen. Het zegt niets, helaas.
Zou wel een duidelijk teken willen hebben van dan kom ik!
Fijn om te horen dat het niet aan mij ligt. Alles is nieuw en ja je wilt het echt goed doen. En door die cholestase nog meer. Dat vergroot juist de kans op vroeggeboorte. En ik moet 45 minuten rijden en mag niet natuurlijk bevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weer uren in het ziekenhuis doorgebracht. Ik heb eiwitten in de urine. Bleek gelukkig geen vergiftiging te zijn, maar blaasontsteking. De gynaecoloog heeft samen met mdl arts besloten de baby toch eerder te halen. Dus bij deze: voor volgende week zondag ben ik sowieso bevallen 😁
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend Mlisz!! Lastig van die klachten, maar fijn dat je echt een datum hebt waarop het gaat gebeuren. Voel je je verder goed?

Hier nog steeds geen nieuws... Ik merk dat ik minder energie krijg. Ik kan op een dag best wel weinig doen. Beetje wassen, lunchen met een vriendin en dan ben ik al moe. Ik vind het lastig om overdag te gaan slapen. Slapen jullie overdag? Op een vast tijdstip? Ik slaap alleen als ik toevallig op de bank lig en zomaar in slaap val. Misschien moet ik gewoon altijd op hetzelfde tijdstip gaan liggen.
Spannend mliz!

Vandaag is mijn verlof in gegaan (6 weken van te voren) dus ik vind al wel dat ik bij de laatste loodjes zit.

Ik ben ook veel moe, hopelijk iets meer energie nu ik niet meer hoef te werken.
Het stomme is (op vrije dagen) dat ik niet zo moe ben met zoon zn middagdutje, maar die klap komt als ik hem uit bed heb gehaald.
Ik doe dan vaak even mijn ogen dicht op de bank als hij speelt of tv kijkt, en dat geeft ook rust. Zoon zegt soms ook als hij filmpje mag kijken, mama ogen dicht? Dat mag.

Toen ik tegen het einde van mn zwangerschap met zoon was, deed ik ook elke dag een dutje.
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
01-10-2019 08:51
Wat spannend Mlisz!! Lastig van die klachten, maar fijn dat je echt een datum hebt waarop het gaat gebeuren. Voel je je verder goed?

Hier nog steeds geen nieuws... Ik merk dat ik minder energie krijg. Ik kan op een dag best wel weinig doen. Beetje wassen, lunchen met een vriendin en dan ben ik al moe. Ik vind het lastig om overdag te gaan slapen. Slapen jullie overdag? Op een vast tijdstip? Ik slaap alleen als ik toevallig op de bank lig en zomaar in slaap val. Misschien moet ik gewoon altijd op hetzelfde tijdstip gaan liggen.
Nu wel ja, de weeën, pijn buik en rug komen er al allemáál vanaf. Nooit geweten dat een blaasontsteking dat veroorzaakt. Nu 2 tabletten op en ik merk al verschil. Baby is veel rustiger en vannacht zal ik dan weer goed slapen.

Ik doe dutjes in de middag afhankelijk van hoe de nacht was. Als ik moe ben ga ik en slaap ik ook 1 uur.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwball schreef:
01-10-2019 09:35
Spannend mliz!

Vandaag is mijn verlof in gegaan (6 weken van te voren) dus ik vind al wel dat ik bij de laatste loodjes zit.

Ik ben ook veel moe, hopelijk iets meer energie nu ik niet meer hoef te werken.
Het stomme is (op vrije dagen) dat ik niet zo moe ben met zoon zn middagdutje, maar die klap komt als ik hem uit bed heb gehaald.
Ik doe dan vaak even mijn ogen dicht op de bank als hij speelt of tv kijkt, en dat geeft ook rust. Zoon zegt soms ook als hij filmpje mag kijken, mama ogen dicht? Dat mag.

Toen ik tegen het einde van mn zwangerschap met zoon was, deed ik ook elke dag een dutje.
Dankjewel ben blij dat ze de baby eerder halen na alle ellende. De baby is niet beter af in mijn buik.

Je hoort zeker bij de laatste loodjes. Waarom ga je niet samen slapen met je zoontje?
Op mijn vrije dagen vond ik het ook fijn om even me time te hebben als zoon sliep. En dat ik pas erna moe word, helpt ook niet mee haha.
En heb het gelukkig ook niet elke dag.

Nu heb ik 3 dagen dat zoon naar de opvang gaat en ik dus echt een dag voor mezelf heb, echt wel luxe.

Hoeveel weken ben je als ze de baby halen mlisz?
Alle reacties Link kopieren
sneeuwball schreef:
01-10-2019 15:25
Op mijn vrije dagen vond ik het ook fijn om even me time te hebben als zoon sliep. En dat ik pas erna moe word, helpt ook niet mee haha.
En heb het gelukkig ook niet elke dag.

Nu heb ik 3 dagen dat zoon naar de opvang gaat en ik dus echt een dag voor mezelf heb, echt wel luxe.

Hoeveel weken ben je als ze de baby halen mlisz?
Vooral naar de opvang brengen, ik werk er zelf. En geloof me wij als medewerkers snappen héél goed dat het fijn is om dan even rust te hebben in huis.

Ik ben dan 36.6 morgen naar mdl arts en gynaecoloog dus dan zullen we wel alles erover horen. Ik heb behoorlijk wat vragen nu hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Mlisz!

Ik probeer wat meer ritme in mijn slaap overdag te brengen. Ik heb geen andere kleintjes rondlopen, dus ik heb echt de mogelijkheid om te rusten en dat moet ik eigenlijk meer doen.

Vrijdag ben ik uitgerekend, maar ik zit nog steeds gewoon te wachten, er lijkt niets te gebeuren behalve dat de baby erg actief is in mn buik.
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
02-10-2019 09:18
Spannend Mlisz!

Ik probeer wat meer ritme in mijn slaap overdag te brengen. Ik heb geen andere kleintjes rondlopen, dus ik heb echt de mogelijkheid om te rusten en dat moet ik eigenlijk meer doen.

Vrijdag ben ik uitgerekend, maar ik zit nog steeds gewoon te wachten, er lijkt niets te gebeuren behalve dat de baby erg actief is in mn buik.
Ja ik moet het ook meer doen. Dadelijk ga ik even liggen als ik thuis kom.
Wat spannend voor jullie ook!! Ik ben vooral benieuwd morgen naar de lengte en gewicht. Eens zien of maatje 44 nodig is of dat ik me kan redden met 50.
Alle reacties Link kopieren
Egopost!

Dinsdag op de uitgerekende datum ben ik moeder geworden van een dochter!
Mijn wereld staat op haar kop, maar het gaat goed!
Alle reacties Link kopieren
Julia65 schreef:
03-10-2019 17:08
Egopost!

Dinsdag op de uitgerekende datum ben ik moeder geworden van een dochter!
Mijn wereld staat op haar kop, maar het gaat goed!
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter 💖💖💖
Ik had al zo'n vermoeden hihi. Lekker gaan genieten samen.
Gefeliciteerd Julia! Is alles goed gegaan met de bevalling en hoe gaat het nu?


Vandaag bij de gynaecoloog geweest en ook een echo gehad. Alles gaat goed met ons mannetje en hij is al ingedaald. Gek idee dat ik over 5,5 week ben uitgerekend en hij al bijna komt!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel!!
Alles gaat goed met ons. :)
Alle reacties Link kopieren
Van harte Julia!! Wat een fijn bericht!

Het lijkt me zo raar, het moment dat je samen thuis komt met je baby... Ik kan me er nog steeds zo weinig bij voorstellen, en toch kijk ik ernaar uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven