Laatste loodjes

09-09-2019 20:29 158 berichten
Omdat er al een tijdje geen actief topic meer is voor iedereen die met de laatste loodjes van de zwangerschap bezig is, bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die aan het einde van de zwangerschap is en hierover wil kletsen. Van kwaaltjes en bevalstress tot hoeveel pakken muisjes je op voorraad hebt en waar je vandaag je nesteldrang op losgelaten hebt.

Iedereen die bezig is met de laatste loodjes, wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn gisteren bij de gynaecoloog geweest en de baby doet het nog erg goed. Hij/zij heeft een flinke bos haar!! 😍😍
De gynaecoloog liet het wapperen in het vruchtwater. Voordeel van de diabetes dat ukkie al een mooie lengte en gewicht heeft.
Mijn waardes beginnen nu langzaam aan echt gek te doen. (Galzuren is wel onder controle door de medicatie). De gynaecoloog is heel blij met de nieuwe datum voor de keizersnede, want ik ga richting zwangerschap vergiftiging.
Tot 30 weken had ik helemáál niks.
Nu 36 en ik heb: diabetes, cholestase, blaasontsteking en bijna vergiftiging. Mijn lichaam kan alle hormonen duidelijk niet meer aan en slaat nu dus op hol...
We moeten bij de keizersnede wel rekening houden dat de baby misschien nog niet zelfstandig kan ademen, is net wel, net niet verhaal.
Maar ik zit in Azm dus dat komt goed, Ronald McDonald huis is daar en ze hebben veel échte prematuur kindjes. Ik ben al 36 weken dus zal meevallen, maar de longblaasjes gaan open door weeën of gebroken vruchtwater. Dat heb ik niet en de baby is nog niet écht ingedaald. Long rijping gaan we niet doen op haar advies. Want daar krijg je suiker problemen van en ik heb al diabetes.
Alle reacties Link kopieren
Mlisz, wat een verhaal. Hoop dat alles goed gaat straks! Heel veel succes..

Ik moet zeggen dat me de afgelopen dagen tegen vielen.. om de 3 uur voeden, kolven ( borstvoeding lukt niet ivm ingetrokken tepels), nieuwe luiers, temperaturen en omkleden en tussendoor jezelf verzorgen, en de wond tussen de benen, visite, slapen, nieuwe kruiken maken ( 2 uur per x ivm kolven ).
En de kraamtranen en emoties zijn hier goed aanwezig!
Ik geniet er wel van dat ze er is! Knuffelen is zo fijn.

Mijn kleine doet het goed en zit al op geboortegewicht binnen een week. Terwijl we daar 14 dagen over mogen doen..
Ook het moeder gevoel is heel bijzonder. Nooit iets met babys of kinderen gehad maar nu helemaal verliefd!

Zoo blij dat we in Nederland kraamzorg hebben anders was het nooit gelukt!

Succes allemaal :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat goed om van je te horen Julia, ook al is het nu zwaar. Ik verwacht niet anders dan een wereld op zn kop en dat je wordt geleefd. Kraamhulp is echt geen overbodige luxe! Dat voeden lijkt me ook zo vermoeiend! Heeft jouw man/vriend wat extra vrij kunnen nemen, of gaat hij nu al weer aan het werk?

Ik was van plan in het begin visite af te houden; alleen van beide kanten de ouders. Week later mogen mijn broer en zwager dan komen. Daarna besluiten we of we volgende maand een kraamborrel doen. Visite in zon heftige periode lijkt me niet fijn.

Mlisz, morgen is de grote dag toch? Veel succes en sterkte! Spannend met jouw achtergrond. Je bent in goede handen.

Ik zal gewoon verder afwachten, 40+1 nu...
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft eigen bedrijf en komt tussendoor zoveel mogelijk thuis.. Hij doet zijn best en is extra lief voor mij. Ook in de nacht is hij goede hulp en als ik hem nodig heb staat hij wel klaar!
Benieuwd hoe het gaat als kraamhulp weg is en hij ook weer druk aan het werk.

Heel verstandig om visite uit te stellen!
Ik raad het je aan.
Ooooooh spannend 40 weken zijn voorbij!
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
05-10-2019 17:49
Wat goed om van je te horen Julia, ook al is het nu zwaar. Ik verwacht niet anders dan een wereld op zn kop en dat je wordt geleefd. Kraamhulp is echt geen overbodige luxe! Dat voeden lijkt me ook zo vermoeiend! Heeft jouw man/vriend wat extra vrij kunnen nemen, of gaat hij nu al weer aan het werk?

Ik was van plan in het begin visite af te houden; alleen van beide kanten de ouders. Week later mogen mijn broer en zwager dan komen. Daarna besluiten we of we volgende maand een kraamborrel doen. Visite in zon heftige periode lijkt me niet fijn.

Mlisz, morgen is de grote dag toch? Veel succes en sterkte! Spannend met jouw achtergrond. Je bent in goede handen.

Ik zal gewoon verder afwachten, 40+1 nu...
Ik heb nog een aantal dagen gelukkig hihi. Maar wel laatste weekend met z'n 2en. Heb vandaag nog zwangerschap shoot 😍

Heel veel succes! Ik zou het helemaal zat zijn. Ik ben nu ook blij als het voorbij is, maar dat komt meer door alles wat er gebeurd en hoe vaak ik in mijn al korte verlof naar het ziekenhuis moet. Lichamelijk zo gaat het nog best goed.
Alle reacties Link kopieren
Dan was ik even abuis, Mlisz, ik dacht dat een van ons een geplande keizersnede vandaag had.... Maar ja mijn zwangere brein werkt ook niet zoals t hoort.

Wat fijn Julia dat je man zo veel mogelijk thuis is. Voor hem lijkt het me ook niks dat hij steeds de deur uit moet; hij wil vast liever bij jullie zijn. Mijn man heeft een baan waarbij het ook lastig is om 5 of meer dagen achter elkaar thuis te blijven. Hij past er wel een mauw aan.

Nu weer een dag wachten... ondertussen ben ik stiekem wel wat aan het werk, ik mis mijn werk inhoudelijk. Ik vind stilzitten zo lastig en heb thuis al wel een hoop op orde. Mijn nesteldrang gaat niet zo ver dat ik echt het huis op zijn kop wil zetten. Dan ga ik liever nog wat interessante vakliteratuur bestuderen. Mss ben ik ook een beetje een gekkie.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is t nu Mlisz?

Ik zit hier nog steeds te wachten.... en me te vervelen... er zijn vast nog wel klusjes te verzinnen maar ik heb nergens zin in. Elke ochtend denk ik: he weer niet. Maar de weeen zouden natuurlijk ook best overdag kunnen beginnen.
Ah Julia, heel logisch hoor. Heel je wereld staat op zn kop, je bent herstellende van een bevalling en moeder geworden! Dat is niet niks. Neem je tijd.

Haha luiwammes, je moet toch wat met je vrije tijd. Wanneer ben/was je ook al weer uitgerekend?
Spannend hoor wanneer de baby zich gaat aandienen!

Ik herken het wel, klusjes te doen en geen zin. Zoon is nu lekker naar de opvang en ik neem tijd voor mezelf, lekker op de bank en tv kijken. :)
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
08-10-2019 08:47
Hoe is t nu Mlisz?

Ik zit hier nog steeds te wachten.... en me te vervelen... er zijn vast nog wel klusjes te verzinnen maar ik heb nergens zin in. Elke ochtend denk ik: he weer niet. Maar de weeen zouden natuurlijk ook best overdag kunnen beginnen.
Op van de zenuwen haha. Is heel gek als je letterlijk kunt aftellen, omdat ik exact weet wanneer. Zondag heb ik dutje gedaan, heb ik in de nacht héél slecht geslapen. Gisteren geen dutje, toen sliep ik veel beter. Dus ik denk dat ik de dutjes weg laat tot de bevalling.

Zondag shoot gehad dat was écht zo ontzettend leuk met mooi resultaat. Zo blij dat we dat nog hebben kunnen doen. Zet ook mijn gedachte af van alle kwalen de afgelopen weken.

Ik kan mij zo voorstellen dat je het zat bent. Maar inderdaad: weeën hoeven echt niet in de nacht te komen hoor.

Je mag me ook altijd privé een berichtje sturen als je je verveeld 😉
Alle reacties Link kopieren
@sneeuwbal: met nog een kleintje om je heen is die rust vast zeer welkom! Goed dat je hebt jezelf gunt om lekker op de bank tv te kijken! Ik ben trouwens nu de 40 weken al gepasseerd.

@ mlisz: wat lief van je! Exact weten wanneer is ook wel weer heel spannend - word je dan niet zenuwachtig? Ik neem dit maar als een lesje in geduld, waar ik als moeder straks veel aan zal hebben...
Alle reacties Link kopieren
@sneeuwball Probeer maar goed te rusten dat is belangrijker als klusjes 😉

@luiwammes ja heeft zijn voordeel en nadeel. Voordeel je kunt alles klaar maken, nadeel je hoort het klokje in je hoofd. Maar ik weet wel waar ik aan toe ben. Gelukkig mogen we héél vroeg, dan is die vroeg geboren en heb ik een paar uurtjes met ons 3en voor de opa's en oma's komen. Dan kan ik even aankijken hoe ik uit de ruggenprik kom.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht kom even kijken of er nog een kleintje bij is gekomen!
Helaas..

De kraamzorg is weg.
Aan ene kant heel spannend! Maar ook fijn om gewoon weer mijn eigen huis terug te hebben, geeft ook rust!
Wel jammer dat huishouden zelf weer moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Julia65 schreef:
08-10-2019 17:08
Ik dacht kom even kijken of er nog een kleintje bij is gekomen!
Helaas..

De kraamzorg is weg.
Aan ene kant heel spannend! Maar ook fijn om gewoon weer mijn eigen huis terug te hebben, geeft ook rust!
Wel jammer dat huishouden zelf weer moet doen.
Ik zou het vreselijk vinden zonder kraamhulp hahaha. Ik mag dadelijk helemáál niks doen en niemand komt voor mij poetsen. Hoe voel je je?
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook een ander verhaal!
Ik voel me prima. Alleen ik doe weer veel te veel dat ik echt last van rug en benen krijg.
Vanaf vandaag mag er geen bezoek meer komen tot zondag en moet ik overdag naar bed van mijn man.
Elke avond moet ik veel huilen, gewoon van vermoeidheid. Dus dat moet nog even veranderen!
julia65 wijzigde dit bericht op 11-10-2019 18:13
44.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pfff Julia, wat pittig. Geen verrassing, maar toch. Mensen zeggen tegen mij: geniet nog maar. Nou ja dat zal ik dan maar doen.

Het lijkt me balen als je geen bv kunt geven en moet kolven, is toch twee keer zoveel werk, eerst kolven en dan de fles geven. Aan de andere kant kun je ook je man de fles laten geven. Ik ben heel benieuwd hoe dat bij ons zal gaan.

Geen bezoek lijkt me ook een uitstekend idee. Mensen kunnen ook prima over een paar weken komen.

Succes!

Hier trouwens nog geen nieuws, helaas. Gister en vannacht wel een beetje krampen gehad maar het mocht geen naam hebben. Ik hoop dan dat er echt iets komt, maar nee.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Zou ik hier nog mee mogen schrijven? Ik ben op het moment 33.3 weken zwanger maar de baby ligt ruim 2 weken voor op groei.
Ik heb vanaf het begin het gevoel dat ik langer zwanger ben dan berekend.. dus ben benieuwd of de baby eerder gaat komen :).

Oja, vanwege 2 eerdere keizersneden wordt er weer een keizersnede ingepland.

Ben ik een van de weinigen die het rond deze termijn al als laatste loodjes ervaart? (Mijn zoon kwam overigens al met exact 35 weken zwangerschap)
Ik.moet zeggen dat ik ook echt al moeilijk ter been ben en veel harde buiken heb.

Ik reageer vanavond op de rest! Nog even alles doorlezen! :)
Welkom lotus!

Ik ben vandaag 35+3 en voelt voor mij ook wel als laatste loodjes. Dat komt vooral omdat ik veel pijn heb van mijn bekkeninstabiliteit. Ik ben er echter nog niet klaar voor dat de baby komt en al helemaal niet voor de bevalling :P

Met 35 weken is wel vroeg zeg, snap dat je denkt dat de baby eerder komt. Willen ze hem/haar ook niet eerder halen omdat hij 2 weken voor op groei ligt en je die voorgeschiedenis hebt?

Vandaag weer gelukt voor een rustig dagje, heel fijn is dat. Lekker gespeeld en filmpje gekeken met zoon. Met hem meegedaan met zijn dutje 😊

Morgen weer naar de gynaecoloog. Vind het wel jammer dat ik nu elke week naar het ziekenhuis moet ipv de verloskundige.

Julia, pittig zeg al dat kolven. Snap dat het ritme dat jullie nu hebben, opbreekt. Maar dat gaat vast snel beter worden. Jammer dat de kraamzorg weer weg is!
Alle reacties Link kopieren
Hey dames wij zijn vandaag bevallen van een kerngezonde dochter Bo. Keizersnee is héél goed gegaan en Bo heeft geen prematuur gedrag of beademing nodig. We liggen samen op de kraamafdeling. Ik zal een deze dagen even rustig jullie reacties lezen en jullie verhalen ook beantwoorden😘😘😘
Alle reacties Link kopieren
Ohhhh wat fijn Mlisz! Van harte gefeliciteerd! Sterkte met je herstel en geniet lekker van de kleine!

@Lotus: welkom!

Toen ik 35 weken was voelde het nog niet zo als de laatste loodjes. Ik was nog aan het werk en was vooral daarmee bezig. Ik had ook steeds in mijn hoofd dat de baby wel vroeg zou komen, maar dat gebeurde niet. Na begin van mijn verlof was ik ook wel blij dat de baby er nog niet was, want we hadden zijn kamertje nog lang niet af! Nu mag hij wel komen onderhand - morgen 41 weken.
Alle reacties Link kopieren
Mlisz, gefeliciteerd!! :heart:
Gefeliciteerd Mlisz!!

Hoe voel je je en hoe gaat het met de kleine?
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds geen nieuws.... vandaag naar de vk, Checken of ze kunnen strippen. Ik begin nu de zenuwen te krijgen want vrijdag 42 weken. Pffff

Succes dames die nog wat langer moeten!
Alle reacties Link kopieren
Luiwammes, elke dag kijk ik even of er nieuws is. Helaas nog steeds niet bij jou!
Gaan ze strippen?
Dat het maar snel mag gebeuren.. :)
Alle reacties Link kopieren
Hey dames, wij hebben onze 2de dag nu thuis ❤❤
Bo doet het ontzettend goed, eerste nacht was héél heftig om de 3 uur voeden dus 3x1.5 uur slaap. Gelukkig is ze goed bijgekomen dus we mogen vannacht schuiven naar om de 4 uur. Dan kun je al 2.5 uur slapen per keer en 1x minder eruit. Bo is aanbiddelijk, ze huilt eigenlijk niet. Ze is héél tevreden. Ze slaapt ontzettend veel.

Luiwammes héél véél succes ik hoop zo dat je al bevallen bent!!

Julia en sneuwball hoe gaat het met jullie?
Ah luiwammes. Het kan nu echt niet lang meer duren! Als het strippen niet helpt, gaan ze dan inleiden?

Fijn dat jullie thuis zijn mlisz, die eerste weken zijn ook echt heftig. Ik heb bij zoon gehuild naar mn vriend en gezegd, ik weet niet of ik wel een 2e wil. Ondanks dat, is je hart zoveel groter met de baby en die weken vergeet je ook echt wel weer.

Met mij gaat het goed. Emotioneel omdat peuter ontzettend dwars is en kan niet zo veel hebben merk ik.
Dus dat is wel vervelend. Hij is wel naar de opvang nu dus even bijkomen.
Baby voel ik goed, gek idee dat hij vanaf volgende week al mag komen. Ben er nog niet helemaal klaar voor geloof ik 😄 tijd is zo snel gegaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven