Laatste loodjes

09-09-2019 20:29 158 berichten
Omdat er al een tijdje geen actief topic meer is voor iedereen die met de laatste loodjes van de zwangerschap bezig is, bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die aan het einde van de zwangerschap is en hierover wil kletsen. Van kwaaltjes en bevalstress tot hoeveel pakken muisjes je op voorraad hebt en waar je vandaag je nesteldrang op losgelaten hebt.

Iedereen die bezig is met de laatste loodjes, wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Luiwammes:
Oo wat heftig.. bijna 42 weken... pfff hoe voel je je verder? Ben je nog wat mobiel? Of lig je voornamelijk te wachten? Wat kan wachten lang duren he . .. ik duim voor je dat het gauw op gang komt!
Alle reacties Link kopieren
Sneeuwbal:
Ik heb maandag een afspraak voor het inplannen van de keizersnede... dus ik ben erg benieuwd hoe lang ik nog moet wachten.. ik moet zeggen dat het erg onrustig is in mijn buik. Veel harde buiken en ik wordt snachts geregeld wakker met heftige krampen... hebben jullie dat ook? Ik vind het zelf nogal lastig te bepalen wanneer ik het ziekenhuis moet bellen aangezien we er een stuk voor moeten rijden. Wil niet voor onzinnige dingen helemaal die kant op. We hebben nog 2 kinderen waar we dan oppas voor moeten regelen :) .

Jij hebt ook last van je bekken? Ik ook behoorlijk.. en het voelt ook echt zo oncomfortabel met lopen. Rondje kwantum was mij gisteren al teveel.. kon amper nog mijn benen optillen... :(
Alle reacties Link kopieren
Mlisz:
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje! Wat is het toch speciaal he die eerste weken. Bizar dat er een babietje bij is terwijl je je ook niet meer kan indenken dat ze er niet zou zijn.. ben je zelf lichamelijk al wat hersteld van de bevalling?
Spannend Lotus!
Bij mij zeiden ze in het ziekenhuis dat je liever te vaak moet bellen als te weinig. En ja, dan kom je misschien een keer voor niets.
En aan de telefoon horen ze misschien ook wel of het nodig is dat je komt of nog niet. Vind dat ook wel een gek idee, om naar het zhuis te gaan als het (misschien) zo ver is.

Is de oppas wel snel en makkelijk voor de andere kinderen? Wij hebben opa en oma afgesproken als oppas.

Ik heb echt veel pijn van mijn bekken helaas. Ga wekelijks naar de fysio en heb oefeningen. Nu in mn verlof gaat het wel iets beter omdat ik makkelijker minder doe. Heb trouwens van de fysio ook een bekkenband gekregen.
Dus mijn tip: fysio!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, herstel gaat super. Bo was woensdag 1 week oud. Dat hebben we gevierd. Mama, papa en Bo gingen samen winkelen in het dorp. Ik heb mijzelf getrakteerd op mijn droom jurk die overal uitverkocht was en toevallig kwam gisteren 1 extra levering met letterlijk 1 jurk in mijn maat. Daarna zijn we gaan lunchen en terug naar huis. Ik loop tussendoor al in kleding rond en gebruik ook al make up. Elke dag merk ik vooruitgang. Ik vind moeder zijn fantastisch echt.

Lotus ik had ook weeën indaling dacht ik. Had behoefte aan paracetamol terwijl ik dat nooit slik. Uiteindelijk bleek flinke blaasontsteking en daar krijg je weeën van. Misschien een idee om urine in te leveren?
Je krijgt geen pijn zoals normaal door de zwangerschap. En altijd bellen daar is het ziekenhuis voor.
Alle reacties Link kopieren
Mlisz, fijn dat het zo goed bevalt!
Hier is het nog steeds wennen en nog weinig besef dat ik moeder ben..
Maar alles gaat wel goed!
Alleen dat kolven, wou dat ik er nooit aan begonnen was!

Luiwammes, al nieuws? Zou nu toch wel een keer moeten :P
Wat fijn zeg Mlisz! Klinkt heerlijk.

Julia: ik vond kolven ook echt vervelend. Waarom blijf je het doen als je er spijt van hebt dat je ermee begonnen bent? Van flesvoeding worden babys ook echt groot! En dat jij je goed voelt, is wel het belangrijkste voor je baby.

Ik twijfel eerlijk gezegd nog tussen borst en flesvoeding. Kolven ga ik sowieso niet, dus het zou ook voor max 3 maanden zijn. Daarna werken weer.
En ik vond bij zoon de vrijheid van flesvoeding echt fijn, had achteraf ook eerder moeten stoppen met de borstvoeding toen.

Vandaag een matje in bed gelegd voor het geval dat mn vliezen breken. Het komt nu echt wel in de buurt. Spannend allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mag ik ook nog meeschrijven? De topics waar ik in zit voor zwangerschap en uitgerekend in ... zijn helaas niet echt actief.
Ik ben volgende week zaterdag uitgerekend dus vandaag precies 39 weken zwanger. Tot op heden nog geen tekenen dat de bevalling nadert, de baby ligt al wel volledig ingedaald. Qua kwaaltjes vooral last van maagzuur, al is dat gelukkig de laatste dagen onder controle met medicatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer te stoppen met kolven. Maar dat afbouwen gaat me ook niet zo makkelijk af.. nu nog 5 a 6 keer per dag!
Alle reacties Link kopieren
@lotus,
Leuk dat ik je hier tegen kom.
Is je keizersnede voor morgen gepland?
Succes!

Heb meegeschreven in een ander topic, zwanger worden ging niet vanzelf.
Nu 37 wkn, de laatste loodjes zijn aangebroken.
Last van mijn bekken, zit aan 1 kant vast waardoor mijn heupen zeer doen met slapen. Zit aan die kant tegen een slijmbeursontsteking aan.
Paar x bij de osteopaat geweest, helpt goed. Pijn wordt minder.
Helaas slaap ik al een tijdje wat minder. Wordt de laatste nachten vaak al rond 04.00 wakker en slaap ik niet echt meer.
Gelukkig slaapt onze dochter smiddags nog dus ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Even een egopost. Afgelopen dinsdag was het ineens zo ver: in een keer braken de vliezen en begonnen de weeen; bij 41.3 weken. Na een vlotte bevalling mochten we ons kleine ventje in de armen sluiten. De dagen erna vond ik echt super heftig. Al die indrukken, emoties etc die op je afkomen. Ik werd echt geleefd. Ik dacht dat ik nooit zou herstellen en wennen aan m’n nieuwe leven. Maar gek genoeg ging dat nog redelijk snel. Ben natuurlijk nog niet helemaal hersteld, maar met een beetje geluk gaan we morgen al lekker naar buiten.

Sterkte dames met de laatste loodjes. Toen ik begon met meeschrijven had ik echt nooit gedacht dat t zo lang zou gaan duren. Echt irritant dat afwachten. Maar de baby komt echt op een dag 😜.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Luiwammes! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Hartelijk gefeliciteerd Luiwammes!
Fijn dat het nu achter de rug is. Nu kun je gaan genieten.

Hier gaat het super goed. Bo meldt zich elke 4 uur ongeveer. Ze drinkt aan de borst. Ik heb nu wel een kolf apparaat gekocht. Maar is meer voor incidenteel zodat Bo niet alléén afhankelijk is van mij en ik dan langer van huis kan.

Wat vervelend Julia dat het jouw zo tegen zit met borstvoeding.

Welkom Sohappy, ook voor jou heel veel succes met de laatste loodjes. Wat vervelend dat je zo slecht slaapt.
Gefeliciteerd Luiwammes! Lekker genieten!

Welkom sohappy. Slecht slapen hoort er geloof ik echt bij. Gelukkig kan je nog in het middagdutje mee slapen. (Doe ik ook :))
Klinkt echt als de laatste loodjes voor je!

Fijn Mlisz dat alles zo goed gaat! Goed om te horen!
Alle reacties Link kopieren
Sneeuwball je hebt helemaal gelijk. Iedereen zegt je moet slapen voor de bevalling. Ja, dan moet je wel kúnnen slapen 🙄
Ik slaap nu beter dan op het laatst van de zwangerschap. Ik doe ook nog geregeld dutjes met Bo in de middag van 1 tot 3 zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels 2 dagen over tijd.
Gek, je leeft eerst naar je uitgerekende datum toe.
En nu heb is het afwachten.. morgen weer naar de verloskundige voor controle.
De baby zit nog lekker bij me.
Slaap redelijk gelukkig. Heupklachten zijn wel minder al had ik er vannacht wel weer meer last van.
Vanmiddag naar de fysiotherapeut.
Hebben een nieuwe splittopper, daar ben ik erg blij mee.
Nog even geduld..
Wel blij als deze dag voorbij is, 11 november lijkt me geen fijne dag voor je verjaardag.
Als het zo is, is het zo hoor.
Alle reacties Link kopieren
Sohappy, 11 november zou ik zelf ook niet kiezen..
Hoe gaat het verder? Wachten al zat?
Alle reacties Link kopieren
Valt mee gelukkig. 1 dag wel, andere dag niet.
Lekker thuis gerommeld, filmpje op Netflix gekeken, tlc.
Hoop ook niet dat de bevalling vandaag begint, dan wordt het een snelle bevalling
Was vandaag lekker kindloos. Maar geniet ook nog van onze dochter.
Alle reacties Link kopieren
Ooo so happy. Overtijd al.. pfff

Ik ben er echt al helemaal klaar mee🙈 heeel veel harde buiken laatste dagen en nachten. En ook ineens erg moe. Laat maar komen!

Hoe lang moet iedereen nog?
Alle reacties Link kopieren
Ooo so happy. Overtijd al.. pfff

Ik ben er echt al helemaal klaar mee🙈 heeel veel harde buiken laatste dagen en nachten. En ook ineens erg moe. Laat maar komen!

Hoe lang moet iedereen nog?
Alle reacties Link kopieren
Update: vandaag zijn wij trotse ouders geworden van een prachtige dochter :).
Alle reacties Link kopieren
@lotus,
Gefeliciteerd met jullie dochter! Alles goed gegaan? Lekker genieten met elkaar.
Ik ben morgen 41 wkn zwanger. De baby zit nog lekker bij me.. mag van mij wel komen hoor.
Kan me evt maandag laten strippen. Hoop dat het vanzelf op gang komt.
Heb vannacht goed geslapen dus energie.
Vd week al een aantal malen menstruatie achtige buikpijn en 2x overgegeven.
Hoop dat dat het begin is..
Alle reacties Link kopieren
Lotus, gefeliciteerd!! :)

Sohappy, en was dat het begin?
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor helaas. De baby zit nog lekker bij me.
Ben wel bewust aan het genieten van onze laatste zondag met onze dochter.
Heel gek dat er volgende week een baby bij is en je het daar druk mee hebt.
Me lijf doet nu snel zeer. Dus wat dat betreft ben ik blij als het achter de rug is.
Gefeliciteerd Lotus!

Ik ben 8 november bevallen van een prachtige zoon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven