Licht streepje
zaterdag 10 oktober 2015 om 05:59
Graag zou ik jullie advies willen vragen over het volgende;
Al een tijdje heb ik klachten die overeen zouden kunnen komen met een zwangerschap.
Pijnlijke borsten, misselijk gevoel, afkeer voor bepaald eten en buikpijn.
Omdat mijn menstruatie de laatste maanden onregelmatig is weet ik niet goed wanneer te testen. Ik zit nu op dag 36.
Ik ben al twee jaar geleden gestopt met de pil, maar sinds 15 september hebben we besloten er echt voor te gaan. Dit speelt ook mee waarom ik me haast niet kan voorstellen al zwanger te zijn.
Het streepje is al drie dagen achter elkaar heel licht.
Ik ga over een paar dagen weer testen.
Ik kon geen foto plaatsen, heb nu de testen even als profielfoto
Al een tijdje heb ik klachten die overeen zouden kunnen komen met een zwangerschap.
Pijnlijke borsten, misselijk gevoel, afkeer voor bepaald eten en buikpijn.
Omdat mijn menstruatie de laatste maanden onregelmatig is weet ik niet goed wanneer te testen. Ik zit nu op dag 36.
Ik ben al twee jaar geleden gestopt met de pil, maar sinds 15 september hebben we besloten er echt voor te gaan. Dit speelt ook mee waarom ik me haast niet kan voorstellen al zwanger te zijn.
Het streepje is al drie dagen achter elkaar heel licht.
Ik ga over een paar dagen weer testen.
Ik kon geen foto plaatsen, heb nu de testen even als profielfoto
zondag 11 oktober 2015 om 20:11
Dat heeft ook wel wat twee kinderen korter op elkaar. Mijn broer is een jaar ouder dan mij en we hebben veel leuke herinneringen uit onze jeugd. We hebben tot ons twaalfde samen een kamer gedeeld, dan deden we vaak nog een spelletje "ik zie, ik zie wat jij niet ziet" moeten we nog wel eens om lachen.
Ik moet zeggen dat het me meevalt hoe ik me voel. Wel af en toe wat misselijk en buikpijn. Oh en bepaald eten smaakt me ineens echt niet meer, heb jij dat ook?
Wat me wel tegenvalt is werken, we hebben net een reorganisatie gehad waardoor we allemaal veel moeten werken. Heb nu 6 dagen gewerkt, 52uur totaal.
Ik moet zeggen dat het me meevalt hoe ik me voel. Wel af en toe wat misselijk en buikpijn. Oh en bepaald eten smaakt me ineens echt niet meer, heb jij dat ook?
Wat me wel tegenvalt is werken, we hebben net een reorganisatie gehad waardoor we allemaal veel moeten werken. Heb nu 6 dagen gewerkt, 52uur totaal.
zondag 11 oktober 2015 om 20:48
Oei dat is veel! Zwanger zijn kost veel energie van je lichaam, dus je zult wel moe zijn inmiddels ik heb vooral minder trek, net als de vorige keer. Voel me sneller vol. Ook soms een klein beetje weeëig op bijzondere momenten, zoals afgelopen nacht. Ik ben 1,5 jaar ouder dan mijn zusje. Zij is helaas heel jong overleden, maar het lijkt me erg leuk voor de kinderen als ze iets ouder zijn. Leuk dat je zo hecht bent met je broer!
Ik weet dat de eerste jaren erg druk zullen worden, maar dat hoort erbij
Ben benieuwd: hoe oud ben je, vriend/man?
Ik weet dat de eerste jaren erg druk zullen worden, maar dat hoort erbij
Ben benieuwd: hoe oud ben je, vriend/man?
zondag 11 oktober 2015 om 21:12
zondag 11 oktober 2015 om 21:40
Je eerste afspraak is tussen 8 en 10 wkn. Je bent als je niet ongesteld wordt al 4 wkn, omdat ze vanaf je laatste menstruatie tellen en je dus 2 weken cadeau krijgt. Bij de verloskundige praktijk in mijn buurt adviseren ze om rond 6 weken een afspraak te plannen. Misschien kun je alvast even op google kijken naar n praktijk bij jou in de buurt? Vaak kun je je online inschrijven en nemen ze contact met jou op, of je belt even. Ze zijn natuurlijk veel enthousiaste nieuwe moeders gewend
Wil je me vertellen in welke regio je woont? Ik regio Utrecht.
Wil je me vertellen in welke regio je woont? Ik regio Utrecht.
maandag 12 oktober 2015 om 06:42
quote:Beau600 schreef op 11 oktober 2015 @ 21:22:
Het is inderdaad lastig te zeggen hoe lang je nu zwanger bent.
Stomme vraag misschien hoor, maar wanneer bel je normaal de verloskundige? Meteen na de positieve test of heb je nog even gewacht? Ik had haar gemaild en in wk 9 eerste afspraak.
Het is inderdaad lastig te zeggen hoe lang je nu zwanger bent.
Stomme vraag misschien hoor, maar wanneer bel je normaal de verloskundige? Meteen na de positieve test of heb je nog even gewacht? Ik had haar gemaild en in wk 9 eerste afspraak.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
maandag 12 oktober 2015 om 07:17
maandag 12 oktober 2015 om 08:08
7 tot 7 is heel netjes!!
Ik werk in de zorg, heb een contract van 32uur maar op het moment werk ik fulltime en nog iets meer.
Weten al meer mensen van jou zwangerschap? Wij willen wachten tot de eerste afspraak om het onze ouders te vertellen en de rest met 12 weken.
Zit wel te denken om het eerder te vertellen aan mijn leidinggevende, zodat er iets meer rekening kan worden met de hoeveelheid overuren en dat ik de mogelijkheid krijg om tussendoor even pauze te houden. Door de werkdruk is daar op het moment bijna geen tijd voor.
Ik werk in de zorg, heb een contract van 32uur maar op het moment werk ik fulltime en nog iets meer.
Weten al meer mensen van jou zwangerschap? Wij willen wachten tot de eerste afspraak om het onze ouders te vertellen en de rest met 12 weken.
Zit wel te denken om het eerder te vertellen aan mijn leidinggevende, zodat er iets meer rekening kan worden met de hoeveelheid overuren en dat ik de mogelijkheid krijg om tussendoor even pauze te houden. Door de werkdruk is daar op het moment bijna geen tijd voor.
maandag 12 oktober 2015 om 08:38
Allereerst gefeliciteerd. Ook ik ben er net achter gekomen dat ik in verwachting ben.
Heb de gebruikelijke symptomen, maar verlies daarnaast nog steeds elke dag beetje bruin bloed (eigenlijk sinds m'n eisprong, dus al ruim twee wkn). Het is niet veel, maar ik maak me er toch een beetje zorgen om.
Herkennen jullie dit ook?
Heb de gebruikelijke symptomen, maar verlies daarnaast nog steeds elke dag beetje bruin bloed (eigenlijk sinds m'n eisprong, dus al ruim twee wkn). Het is niet veel, maar ik maak me er toch een beetje zorgen om.
Herkennen jullie dit ook?
maandag 12 oktober 2015 om 09:40
Hai pantoffeldiertje, ik heb twee zwangerschappen achter de rug. De eerste eindigde in een miskraam. Ik had toen geen bloedverlies, maar bij de echo bleek het hartje niet meer te kloppen. Bij de zwangerschap van mijn dochter had ik in de 5e week wat roze bloed. Toen ging dus juist alles goed. Bruin bloed is meestal oud en onschuldig, bij rood bloed en krampen is het risico op een miskraam groter. Alleen, zoals je kunt lezen in mijn verhaal, je weet het helaas nooit zeker. De eerste 12 weken zijn extra spannend, ik duim voor je dat het goed gaat!
@ Beau: Ik ben erg slecht in het bewaren van leuke geheimen Ik heb me voorgenomen dit nu wel te doen, want we hebben leuke plannen om de zwangerschap met een Sinterklaas-surprise aan te kondigen. Op zichzelf geloof ik niet zo in die 12 weken 'regel'. Misschien heeft dit ook te maken met het taboe op praten over een miskraam. Ik vond het juist fijn dat onze familie wist van mijn eerste zwangerschap, zodat ze ook wisten waarom we zo verdrietig waren toen het misging. Kortom: Het is erg persoonlijk. Doe waar jij je goed bij voelt. Op je werk melden lijkt me in jou geval wel handig, want werken in de zorg kan best zwaar zijn. Het is ook goed om nu al rekening te houden met tillen. De hormonen gaan je bekken vanaf nu verweken en je blesseert je makkelijker.
@ Beau: Ik ben erg slecht in het bewaren van leuke geheimen Ik heb me voorgenomen dit nu wel te doen, want we hebben leuke plannen om de zwangerschap met een Sinterklaas-surprise aan te kondigen. Op zichzelf geloof ik niet zo in die 12 weken 'regel'. Misschien heeft dit ook te maken met het taboe op praten over een miskraam. Ik vond het juist fijn dat onze familie wist van mijn eerste zwangerschap, zodat ze ook wisten waarom we zo verdrietig waren toen het misging. Kortom: Het is erg persoonlijk. Doe waar jij je goed bij voelt. Op je werk melden lijkt me in jou geval wel handig, want werken in de zorg kan best zwaar zijn. Het is ook goed om nu al rekening te houden met tillen. De hormonen gaan je bekken vanaf nu verweken en je blesseert je makkelijker.
maandag 12 oktober 2015 om 21:24
Dat van een Sinterklaas surprise is een leuk idee. Ik heb vorige week (al een beetje met het voorgevoel en anders konden ze wel blijven liggen tot het zover zou zijn hihi) leuke fotolijstjes gekocht. Wil de lijstjes aan mijn nichtjes geven rond Sinterklaas.
Ik heb me voorgenomen om nu al zoveel mogelijk te genieten, het kan altijd misgaan. Misschien wel een beetje naïef.
Heb je al een afspraak gemaakt vandaag?
Ik heb me voorgenomen om nu al zoveel mogelijk te genieten, het kan altijd misgaan. Misschien wel een beetje naïef.
Heb je al een afspraak gemaakt vandaag?
dinsdag 13 oktober 2015 om 08:22
Ja! 9 november. Als het goed is dan 8 wkn. Nog een tip: in steden hebben niet alle verloskundigen zelf echo apparatuur. Dat vind ik zelf wel erg handig, dan hoef je maar naar 1 locatie en maken ze bij de intake meteen ook een echo. Mijn vorige verloskundige praktijk had dat niet, maar waar ik nu een afspraak heb wel
dinsdag 13 oktober 2015 om 19:46
woensdag 14 oktober 2015 om 09:45
Ik voel me eigenlijk heel goed, ik merk weinig van deze zwangerschap. De vorige keer had ik echt gevoelige borsten. Nu niet, maar mijn melkproductie is nu echt gestopt (ik had nog wat volle borsten nadat ik gestopt was). Het schijnt dat die gevoelige borsten komen door de ontwikkeling van de melkklieren, maar die zijn er bij mij dus nog
Verder ben ik vooral emotioneel, als ik iets zieligs of ontroerends zie/hoor dat staan de tranen in mijn ogen...
Soms maak ik me wel druk: zou de zwangerschap goed gaan? Zien we straks een kloppend hartje? Aan de andere kant voel ik me juist rustig en heb ik diep van binnen het gevoel dat het goed zit.
Ben benieuwd, heb je een lichte voorkeur voor een jongen of meisje? Een voorgevoel misschien?
De vorige keer dacht ik dat het een jongetje zou worden, maar had ik het dus fout Nu heb ik echt geen idee en lijkt allebei me eigenlijk even leuk. Twee meiden lijkt me gezellig, maar een jongetje lijkt me natuurlijk leuk omdat dat weer zo anders is.
Qua uitzet maakt het weinig uit, want ik heb een hekel aan roze Mijn dochtertje heeft vanaf het begin veel unisex kleertjes gedragen.
Verder ben ik vooral emotioneel, als ik iets zieligs of ontroerends zie/hoor dat staan de tranen in mijn ogen...
Soms maak ik me wel druk: zou de zwangerschap goed gaan? Zien we straks een kloppend hartje? Aan de andere kant voel ik me juist rustig en heb ik diep van binnen het gevoel dat het goed zit.
Ben benieuwd, heb je een lichte voorkeur voor een jongen of meisje? Een voorgevoel misschien?
De vorige keer dacht ik dat het een jongetje zou worden, maar had ik het dus fout Nu heb ik echt geen idee en lijkt allebei me eigenlijk even leuk. Twee meiden lijkt me gezellig, maar een jongetje lijkt me natuurlijk leuk omdat dat weer zo anders is.
Qua uitzet maakt het weinig uit, want ik heb een hekel aan roze Mijn dochtertje heeft vanaf het begin veel unisex kleertjes gedragen.
woensdag 14 oktober 2015 om 13:48
PTA had je aan de telefoon nog gevraagd of het erg was dat je binnen het jaar na ks zwanger bent? Of bespreek je dat met je echo? Niet dat het nu nog iets uit maakt haha.. Denk dat 10 mnd ook niet zoveel verschil maakt, eerder als je na 3 mnd alweer zwanger zou zijn. En zelfs dan lees ik verhalen dat het gewoon goed gaat en bij anderen dat het na 2 jaar nog mis gaat. Denk dat het heel erg scheelt per persoon.
Ik had wel echt een voorkeur voor een jongen en zou nu wel weer een jongen willen. Meisje is ook goed omdat ik al een jongen heb maar heb liever 2 jongens. Maar mijn kleine is pas 13 weken dus ik moet nog even wachten
Ik had wel echt een voorkeur voor een jongen en zou nu wel weer een jongen willen. Meisje is ook goed omdat ik al een jongen heb maar heb liever 2 jongens. Maar mijn kleine is pas 13 weken dus ik moet nog even wachten
woensdag 14 oktober 2015 om 19:25
Hai Bam, ja ik noemde het, maar hier ging de telefoniste (van het ziekenhuis waaraan de verloskundige verbonden is) niet echt op in. Ze reageerde alsof het misschien niet ideaal, maar ook geen probleem was. Meer informatie krijg ik bij de intake.
Wat ik nu op internet een beetje begrepen heb: 6 maanden herstel is wel het absolute minimum, 9 maanden nog beter en het liefst 1 jaar. Sommige vrouwen schrijven dat ze al meteen overgedragen werden aan de gyn, om de vinger aan de pols te houden. Ik zou hier geen probleem mee hebben, maar de verloskundige die ik gekozen heb heeft zelf echo apparatuur. Als dat nodig is kan zij dus ook vaker kijken hoe het gaat met de placenta enzo.
Ik heb een ontzettend leuke man en zag bij de vorige zwangerschap een mininatuur versie van hem voor me Het werd een meisje, dat dan weer wel meer op hem lijkt dan op mij
Ik had vroeger een paar jongetjes als oppaskindjes en vond dat wel erg leuk. Aan de andere kant had mijn laatste oppasgezin drie meiden en dat was ook erg leuk. Uiteindelijk weet je natuurlijk ook niet of je kinderen goede vriendjes worden. Ik ben bijvoorbeeld niet zo close met mijn broertje, maar mijn man dan weer heel close met zijn zusje..
Wat ik nu op internet een beetje begrepen heb: 6 maanden herstel is wel het absolute minimum, 9 maanden nog beter en het liefst 1 jaar. Sommige vrouwen schrijven dat ze al meteen overgedragen werden aan de gyn, om de vinger aan de pols te houden. Ik zou hier geen probleem mee hebben, maar de verloskundige die ik gekozen heb heeft zelf echo apparatuur. Als dat nodig is kan zij dus ook vaker kijken hoe het gaat met de placenta enzo.
Ik heb een ontzettend leuke man en zag bij de vorige zwangerschap een mininatuur versie van hem voor me Het werd een meisje, dat dan weer wel meer op hem lijkt dan op mij
woensdag 14 oktober 2015 om 19:55
donderdag 15 oktober 2015 om 23:51
Ja snap ik.. Liever langer wachten maar zoals ik al zei, zal pp schelen. Hopelijk gaat alles gewoon goed bij jou PTA. Had je veel last na de ks?
Het is maar goed dat ik een ks heb gehad want wilde er direct nog 1 hahaha.. Nu moet ik iig een tijd wachten en kan ik in het voorjaar nog eens goed na gaan denken of ik er écht nog 1 wil (gevoel is nog steeds niet minder hoor, 3 mnd later, maar wie weet straks als ie rond gaat kruipen dat ik denk "pfff aub nog niet!")
Ik wil het straks ook gewoon weer weten vantevoren. Wist het nu met 13 weken al half/half met combinatie test en werd met 16 weken bevestigd tijdens geslachtsbepalings echo me happy!
Het is maar goed dat ik een ks heb gehad want wilde er direct nog 1 hahaha.. Nu moet ik iig een tijd wachten en kan ik in het voorjaar nog eens goed na gaan denken of ik er écht nog 1 wil (gevoel is nog steeds niet minder hoor, 3 mnd later, maar wie weet straks als ie rond gaat kruipen dat ik denk "pfff aub nog niet!")
Ik wil het straks ook gewoon weer weten vantevoren. Wist het nu met 13 weken al half/half met combinatie test en werd met 16 weken bevestigd tijdens geslachtsbepalings echo me happy!
vrijdag 16 oktober 2015 om 13:53
Dag dames
Ja Beau, het is soms nog heel onwerkelijk. Ik tel af naar de afspraak, omdat we dan pas echt weten wat er in mijn buik gebeurt.. heb jij nog contact gehad met een verloskundige? Over jongens en meisjes. Ik vind het zelf zonde dat we kinderen al voordat ze geboren zijn duwen in het hokje jongen of meisje. Waarom eigenlijk? Bij die verdeling horen helaas namelijk ook verschillende verwachtingen. Dingen die volgens onze cultuur typisch voor jongens of meisjes zijn. Hierdoor heb ik mezelf behoorlijk ongelukkig gevoeld als kind. Ik wilde in bomen klimmen en stoeien, maar dat was niet meisjesachtig en elke maillot ging aan gort Kortom: ik wil mijn dochtertje het gevoel geven dat ze alle keuze heeft. Wil ze later een prinsessenjurk aan? Prima. Liever een tuinbroek? Ook goed. Nu zien ze haar soms voor een jongen aan, ook als ze iets draagt dat roze of paars is, of mini mouse op haar trui heeft.. so be it. Ik ga er geen strikjes voor in haar haar doen ofzo. Haar sekse bepaalt uiteindelijk niet wie ze is, of wie ze wordt.
@Bam: Ik kreeg een keizersnede omdat mijn dochter haar handje naar buiten stak, hilarisch, maar daardoor niet voldoende ontsluiting.. Het herstel viel me ontzettend mee, ik heb eigenlijk geen pijn gehad. De wond trok natuurlijk wel bij het bewegen en vond het soms een beetje eng (wat als er binnen of buiten iets losging?). Het litteken is mooi roze en onopvallend, al is het volgens anderen wel iets groter dan normaal. Dochter was dan ook 9 pond..
Wat bijzonder dat je meteen alweer zwanger wilde worden, dat had ik de eerste maanden echt niet. Vond die best zwaar, met een baby die nog veel huilt en het grote slaapgebrek. Nu is mijn meisje dan ook een korte slaper (althans dat was ze) ze deed telkens dutjes van een half uur, dus dat was best intensief. Ik kreeg juist weer de kinderwens toen ze de 6 maanden aantikte en steeds gezelliger en blijer werd. We kunnen nu echt met haar communiceren en ze is een geweldig leuk kind. Ook slaapt ze 's nachts goed en krijg je je energie dus weer terug..
In jou geval zou ik zeggen: Als je rond 9 mnd zwanger wordt dan is het leeftijdsverschil 1,5 jaar. Mooi toch? Even wachten is in voordeel van jou en van je kind. Complicaties hebben immers een effect op de hele familie. Ik ben zelf een beetje 'bang' dat ik nu automatisch een geplande keizersnede krijg. Op zichzelf ging dat de vorige keer perfect, maar nu heb ik al een kleintje. Het lijkt me bijzonder onhandig als ik dan weer zes weken moet herstellen. Daar heeft zo'n hummel natuurlijk geen begrip voor
@Bam: Ik kreeg een keizersnede omdat mijn dochter haar handje naar buiten stak, hilarisch, maar daardoor niet voldoende ontsluiting.. Het herstel viel me ontzettend mee, ik heb eigenlijk geen pijn gehad. De wond trok natuurlijk wel bij het bewegen en vond het soms een beetje eng (wat als er binnen of buiten iets losging?). Het litteken is mooi roze en onopvallend, al is het volgens anderen wel iets groter dan normaal. Dochter was dan ook 9 pond..
Wat bijzonder dat je meteen alweer zwanger wilde worden, dat had ik de eerste maanden echt niet. Vond die best zwaar, met een baby die nog veel huilt en het grote slaapgebrek. Nu is mijn meisje dan ook een korte slaper (althans dat was ze) ze deed telkens dutjes van een half uur, dus dat was best intensief. Ik kreeg juist weer de kinderwens toen ze de 6 maanden aantikte en steeds gezelliger en blijer werd. We kunnen nu echt met haar communiceren en ze is een geweldig leuk kind. Ook slaapt ze 's nachts goed en krijg je je energie dus weer terug..
In jou geval zou ik zeggen: Als je rond 9 mnd zwanger wordt dan is het leeftijdsverschil 1,5 jaar. Mooi toch? Even wachten is in voordeel van jou en van je kind. Complicaties hebben immers een effect op de hele familie. Ik ben zelf een beetje 'bang' dat ik nu automatisch een geplande keizersnede krijg. Op zichzelf ging dat de vorige keer perfect, maar nu heb ik al een kleintje. Het lijkt me bijzonder onhandig als ik dan weer zes weken moet herstellen. Daar heeft zo'n hummel natuurlijk geen begrip voor