Onbedoeld zwanger

22-09-2019 16:23 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Momenteel zit ik in een dilemma waarvan ik nooit gedacht had hierin terecht te komen. Sinds een week weet ik dat (ongepland) zwanger geraakt ben van mijn scharrel. We kennen elkaar al jaren en het is elke keer een beetje op en af met ons. Ik heb hem het nieuws verteld en hij gaf aan er niks mee te maken willen hebben. Zelf moet ik nu dus een keuze maken, houden of is een abortus plegen een betere keus? Ik vind dit erg moeilijk omdat ik alleen abortus zou willen plegen als het echt niet anders kan.
Mijn situatie is stabiel, ik ben 25 jaar heb een fulltime vaste baan, en mijn eigen huis met genoeg kamers.
Toch blijf ik hangen bij het idee over alleenstaande moeder worden. Is het egoïstische en doe ik het kind er meer ellende mee? Wat gaat mijn omgeving wel niet zeggen, collega’s buren familie enzv.
Ik ben benieuwd wat andere zouden doen in mijn positie.. tuurlijk moet ik uiteindelijk de knoop zelf doorhakken. Maar tips zijn altijd welkom.

Groetjes Tatj
Star² schreef:
22-09-2019 17:25
Of je leest de rest van de post en ziet dat het een typo is.

Relax.

De zin: Daar is niets mis mee als dat voor nu de minst slechte keuze is is later pas toegevoegd.
Wat een lastige situatie TO! Volg je gevoel alleen jíj kan beslissen en het maakt geen donder uit wat de rest van de wereld daarvan vind! Je bent bang dat het een egoïstische keuze is, maar dat is het krijgen van een kind per definitie los van de situatie.
Dus de vraag die op de voorgrond moet staan is waar word jíj gelukkig van? Daar kunnen wij misschien van alles van vinden maar niemand kan dit voor jou beslissen, het is jouw keuze, jouw geluk en jouw leven!
Heel veel sterkte met je keus!
kurk wijzigde dit bericht op 22-09-2019 17:34
0.60% gewijzigd
Star² schreef:
22-09-2019 17:25
Of je leest de rest van de post en ziet dat het een typo is.

Die zin "daar is niets mis mee als dat voor nu de minst slechte keuze is" stond er net nog niet bij hoor.
clemance schreef:
22-09-2019 17:28
Relax.

De zin: Daar is niets mis mee als dat voor nu de minst slechte keuze is is later pas toegevoegd.

En dit ook niet?

Hoeveel weken zwanger nu?

Bel het FIOM? En hoe zit het met je netwerk?

En 'je ondergaat een abortus'?

Lijkt me echt heel duidelijk.
Je bent absoluut niet egoïstisch als je het kindje houdt. Ik zou me ook echt niet druk maken over wat anderen ervan zouden vinden. Het enige wat belangrijk is, is wat jij wil. Heb je een kinderwens? Dan zou ik er gewoon voor gaan.
Ik zou jezelf afvragen of je de toekomst met een kind aan kan. Kijk wat de kosten zijn: kan je dit in je eentje ophoesten?

Daarnaast, heb je genoeg energie om te werken EN te zorgen voor een kind in je eentje (alle gebroken nachten, al het haal en brengen naar de oppas etc).
Maar nog meer: sporten, afspreken met vrienden, stappen, uit eten: dat wordt minder tot niet meer.
Denk daarbij ook aan het ontmoeten en onderhouden van een nieuwe relatie, hoe ziet hij het zitten met een kind van een ander?
Lopervanhiernaardaar schreef:
22-09-2019 17:05
En dan straks een andere scharrel of vriend, heb je kinderen van 2 verschillende vaders, of nog erger 3. Niet aan beginnen, abortus uit laten voeren, goede anticonceptie gebruiken, en zorgen voor een stabiele goede relatie.

Je kunt er nog zat op de wereld zetten
Wat is daar nou weer erg aan?
Lastige situatie. Ik vind je jong om alleenstaande moeder te worden. Maar ik ken je verder niet dus wellicht zie ik dat verkeerd. Zoals al velen hebben gevraagd: heb je echt een kinderwens? Besef je je in hoeverre je leven verandert als je een kindje op de wereld zet. Zo ja, is dat voor jou de juiste timing en heb je dat er allemaal voor over? Je hebt in principe nog veel jaren voor je om moeder te worden, wellicht met iemand samen. Succes!
Wat de buitenwereld ervan denkt, moet voor jou niet doorslaggevend zijn voor jouw keuze.

Hoe sterk is je kinderwens? Wil je dit kind heel graag? Ben je bereid om een groot deel van je vrijheid op te geven. Hoe sterk/weerbaar ben je? Heb je een vangnet? Hoe ga je de zorg regelen icm je werk? Een kind krijgen is heel ingrijpend, voor een kind zorgen is zwaar. Dit zijn vooral belangrijke zaken om te overwegen.

Wat anderen van je denken is echt zo onbelangrijk! Een afwezige vader is vervelend voor een kind, maar als hij/zij een goed leven heeft met een lieve moeder en eventueel andere familieleden is een afwezige vader niet het einde van de wereld.
Ik zou het kindje laten komen.
Heel veel vrouwen eindigen nog voor de kinderen de basisschool hebben gemaakt als alleenstaande moeder.
En heel veel vaders doen een zeer beperkte bijdrage aan de opvoeding en al het geregel. Misschien dat ik gewoon net de verkeerde groep mensen heb getroffen hoor.

Maar goed, ik ken dus meer mensen die heel erg spijt hebben van hun abortus (terwijl ze wel een onvervulde kinderwens hadden) dan mensen die spijt hebben dat ze hun kind hebben gekregen (eigenlijk ken ik zelfs niemand in die laatste categorie, misschien is het ook wel een taboe).
Enigme schreef:
22-09-2019 17:10
Je pleegt een misdaad. Je ondergaat een abortus... Daar is niets mis mee als dat voor nu de minst slechte keuze is.
TO noemt het "abortus plegen" en Enigme vindt dat TO beter de woorden "abortus ondergaan" kan gebruiken.
Ik denk dat de woordkeuze van TO weergeeft hoe TO tegen abortus aankijkt.
O ja, en in jouw positie zou ik het kindje houden.
Wat anderen van je gaan denken zou geen factor moeten zijn. Ik zou het in jouw situatie denk ik weg laten halen. Sterkte met je keuze.
die ik wilde bestaat al...
Lastig. Ik denk dat ik het in jouw positie zou houden. Praat erover met je familie of de huisarts. Sterkte met je keuze!
-jolijn- schreef:
22-09-2019 17:38
Ik zou het kindje laten komen.
Heel veel vrouwen eindigen nog voor de kinderen de basisschool hebben gemaakt als alleenstaande moeder.
En heel veel vaders doen een zeer beperkte bijdrage aan de opvoeding en al het geregel.
Misschien dat ik gewoon net de verkeerde groep mensen heb getroffen hoor.

Maar goed, ik ken dus meer mensen die heel erg spijt hebben van hun abortus (terwijl ze wel een onvervulde kinderwens hadden) dan mensen die spijt hebben dat ze hun kind hebben gekregen (eigenlijk ken ik zelfs niemand in die laatste categorie, misschien is het ook wel een taboe).

Eerlijk gezegd vind ik dat nou niet echt een goede reden om een kind te laten komen. Volgens mij hebben veel alleenstaande moeders het zwaar.

Spijt hebben van je kind is een enorm taboe. Overigens ken ik wel wat ouders die achteraf gezien een andere keuze hadden gemaakt.
Joh ik heb zelf in een abortuskliniek gewerkt..

Ik haat de uitspraak 'abortus plegen'.
Bedankt voor de reacties!

Ik gebruik de anticonceptie pil maar ben het 1 keer vergeten in te nemen waardoor het nu dus raak is. Achteraf gezien natuurlijk niet slim, en had ik betere maatregelen moeten nemen (dubbele bescherming) maar daar is het nu te laat voor en kan ik het alleen maar als les voor in de toekomst meenemen.

De keus voor mij maakt het moeilijker omdat het geen onenightstand is geweest. Dit is een persoon waar ik al jaren omheen draai. Alsnog respecteer ik zijn keuze en wens. Diep van binnen wil ik het kind zeker houden maar maak ik mij zorgen om: de reacties van de omgeving, hoe moet ik straks werken en zorgen voor , combineren. Ik heb gelukkig wel familie en vriendinnen die mij kunnen helpen en steunen. Toch is dit natuurlijk geen ideaal situatie en heb je liever dat een kind voorkomt uit een liefdevolle relatie waarin beide ouders blij hiermee zijn. Ik zal eens verder naar informatie gaan zoeken, toch bedankt voor de reacties!
Enigme schreef:
22-09-2019 17:54
Joh ik heb zelf in een abortuskliniek gewerkt..

Ik haat de uitspraak 'abortus plegen'.

O geen typo. Kwartje valt :facepalm:
Je bent pas 25!
Nog genoeg tijd om in de toekomst om een leuke man tegen te komen die graag een gezin met je wil stichten.
Zoveel leuker dan tobben in je eentje met een kind.
Abortus plegen, bedoelde ik niet op een slechte manier. Niet zo zeer nagedacht over de woord keuze bij deze: abortus ondergaan.
"Abortus plegen om dat het echt niet anders kan"?
Je bent zwanger van een scharrel die er niets mee te maken wil hebben, nog hartstikke jong en nog maar heel pril zwanger.
Genoeg redenen m.i. om de keuze te maken een overtijdsbehandeling te ondergaan.
xtatj schreef:
22-09-2019 17:55
Bedankt voor de reacties!

Ik gebruik de anticonceptie pil maar ben het 1 keer vergeten in te nemen waardoor het nu dus raak is. Achteraf gezien natuurlijk niet slim, en had ik betere maatregelen moeten nemen (dubbele bescherming) maar daar is het nu te laat voor en kan ik het alleen maar als les voor in de toekomst meenemen.

De keus voor mij maakt het moeilijker omdat het geen onenightstand is geweest. Dit is een persoon waar ik al jaren omheen draai. Alsnog respecteer ik zijn keuze en wens. Diep van binnen wil ik het kind zeker houden maar maak ik mij zorgen om: de reacties van de omgeving, hoe moet ik straks werken en zorgen voor , combineren. Ik heb gelukkig wel familie en vriendinnen die mij kunnen helpen en steunen. Toch is dit natuurlijk geen ideaal situatie en heb je liever dat een kind voorkomt uit een liefdevolle relatie waarin beide ouders blij hiermee zijn. Ik zal eens verder naar informatie gaan zoeken, toch bedankt voor de reacties!
Als je het kindje wil houden, dan moet je dat gewoon doen. Over de reacties van je omgeving moet je je echt niet druk maken. En hoe je de zorg en je werk gaat combineren, daar kom je echt heus wel uit.
Ik zou in ieder geval de (mogelijke) reacties van je omgeving totaal niet je keuze laten beïnvloeden. Ga voor wat jij zelf wil.
Hoeveel weken ben je zwanger?
Kun je er met je moeder of iemand in je omgeving over praten? Misschien helpt het je als je een groot stuk papier neemt en daar alle voor- en nadelen voor elke mogelijke keuze op schrijft.

Jij bent uiteindelijk toch degene die een keuze gaat maken. Doe waar je je het beste bij voelt. Een abortus lijkt me heftig maar aan een kind zit je de rest van je leven vast.
Nou ja, je omgeving komt er wel overheen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven