Onbedoeld zwanger
zondag 22 september 2019 om 16:23
Hoi allemaal,
Momenteel zit ik in een dilemma waarvan ik nooit gedacht had hierin terecht te komen. Sinds een week weet ik dat (ongepland) zwanger geraakt ben van mijn scharrel. We kennen elkaar al jaren en het is elke keer een beetje op en af met ons. Ik heb hem het nieuws verteld en hij gaf aan er niks mee te maken willen hebben. Zelf moet ik nu dus een keuze maken, houden of is een abortus plegen een betere keus? Ik vind dit erg moeilijk omdat ik alleen abortus zou willen plegen als het echt niet anders kan.
Mijn situatie is stabiel, ik ben 25 jaar heb een fulltime vaste baan, en mijn eigen huis met genoeg kamers.
Toch blijf ik hangen bij het idee over alleenstaande moeder worden. Is het egoïstische en doe ik het kind er meer ellende mee? Wat gaat mijn omgeving wel niet zeggen, collega’s buren familie enzv.
Ik ben benieuwd wat andere zouden doen in mijn positie.. tuurlijk moet ik uiteindelijk de knoop zelf doorhakken. Maar tips zijn altijd welkom.
Groetjes Tatj
Momenteel zit ik in een dilemma waarvan ik nooit gedacht had hierin terecht te komen. Sinds een week weet ik dat (ongepland) zwanger geraakt ben van mijn scharrel. We kennen elkaar al jaren en het is elke keer een beetje op en af met ons. Ik heb hem het nieuws verteld en hij gaf aan er niks mee te maken willen hebben. Zelf moet ik nu dus een keuze maken, houden of is een abortus plegen een betere keus? Ik vind dit erg moeilijk omdat ik alleen abortus zou willen plegen als het echt niet anders kan.
Mijn situatie is stabiel, ik ben 25 jaar heb een fulltime vaste baan, en mijn eigen huis met genoeg kamers.
Toch blijf ik hangen bij het idee over alleenstaande moeder worden. Is het egoïstische en doe ik het kind er meer ellende mee? Wat gaat mijn omgeving wel niet zeggen, collega’s buren familie enzv.
Ik ben benieuwd wat andere zouden doen in mijn positie.. tuurlijk moet ik uiteindelijk de knoop zelf doorhakken. Maar tips zijn altijd welkom.
Groetjes Tatj
zondag 22 september 2019 om 21:37
Overigens was mijn eerste reactie ook 'weg ermee'! Ik ben (dus/ook) niet tegen abortus, in tegendeel, als dat de juiste keuze is, dan is dat zo.
Alleen bleek bij mij bij de eerste echo dat ik al 12 weken zwanger was, en toen kon ik het niet meer. Dus ik begrijp de noodzaak. Mijn oudste dochter is mijn hele wereld, maar als ze eerder ontdekt was, had ze er waarschijnlijk niet geweest en dat was dan ook de juiste keus geweest.
Alleen bleek bij mij bij de eerste echo dat ik al 12 weken zwanger was, en toen kon ik het niet meer. Dus ik begrijp de noodzaak. Mijn oudste dochter is mijn hele wereld, maar als ze eerder ontdekt was, had ze er waarschijnlijk niet geweest en dat was dan ook de juiste keus geweest.
zondag 22 september 2019 om 21:41
zondag 22 september 2019 om 21:54
Een bevalling is erger hoor.Maartje2016 schreef: ↑22-09-2019 21:01Ik dacht dat jij niet meer wilde praten, maar vooruit, ik hap wel even:
DE VADER IS NIET DEGENE DIE EEN ABORTUS MOET ONDERGAAN!!
Iedere dag is gehaktdag
zondag 22 september 2019 om 22:00
Ik zou het persoonlijk lastiger vinden om met een abortus om te moeten gaan, dan dat mijn bevallingen waren.
Maar wederom, ik heb makkelijk praten en geen vergelijkingsmateriaal omdat ik gelukkig nooit voor de keus van een abortus heb gestaan.
zondag 22 september 2019 om 22:12
Het belang van het ongeboren kind zou voorop moeten staan. Niet het gemak of het ongemak van de vrouw in kwestie.Maartje2016 schreef: ↑22-09-2019 22:00Ik zou het persoonlijk lastiger vinden om met een abortus om te moeten gaan, dan dat mijn bevallingen waren.
Maar wederom, ik heb makkelijk praten en geen vergelijkingsmateriaal omdat ik gelukkig nooit voor de keus van een abortus heb gestaan.
Iedere dag is gehaktdag
zondag 22 september 2019 om 22:26
Er zit nogal een verschil tussen zeggen 'Je bent een ongelukje en je vader wil(de) je niet' en zeggen 'Je was een verrassing en heel erg welkom, alleen je vader was er (nog) niet aan toe.'
zondag 22 september 2019 om 23:54
Als de vader het belang van het ongeboren kind voorop zou zetten zou hij over zijn ego en ongemak heen stappen en zijn verantwoordelijkheid nemen voor zijn kind. Als hij die verantwoordelijk niet had gewild had hij gewoon een condoom moeten gebruiken.
maandag 23 september 2019 om 07:45
een kind-krijgen is geen straf voor eerder je verantwoordelijkheid niet nemen
maandag 23 september 2019 om 08:46
Dat geldt ook voor de vrouw in kwestie. Als ze niet in dit probleem wil zitten moet ze zorgvuldiger zijn met de pil. Het belang van de vrouw zou niet zwaarder moeten wegen dan dat van de man. Vader of moeder worden, ook al wil je er niks mee te maken hebben, heeft een enorme impact op je leven. Het verandert alles. Het is akelig wanneer je daarin geen enkele stem hebt.
Iedere dag is gehaktdag
maandag 23 september 2019 om 08:53
ach, ik ken (van zeer dichtbij) wel situaties waarin de moeder er alleen voor staat, niet waarin de vader er alleen voor staatDeSlager schreef: ↑23-09-2019 08:46Dat geldt ook voor de vrouw in kwestie. Als ze niet in dit probleem wil zitten moet ze zorgvuldiger zijn met de pil. Het belang van de vrouw zou niet zwaarder moeten wegen dan dat van de man. Vader of moeder worden, ook al wil je er niks mee te maken hebben, heeft een enorme impact op je leven. Het verandert alles. Het is akelig wanneer je daarin geen enkele stem hebt.
de impact op een vrouw is echt groter
en tja, dat is volkomen kut, maar ieder heeft echt zijn eigen verantwoordelijkheid. Als je geen kind wil, dan neuk je niet, of altijd met condoom.
(ik was ooit ongewenst/ongepland zwanger, en kwam in een kliniek. Dus ik weet hoe rot het is, als dit je overkomt)
maandag 23 september 2019 om 09:01
In die gevallen zie je de vaders toch niet? Je kan dan niet weten hoe groot de impact is op hen. Maar uiteindelijk is het de vrouw die beslist, zij beslist dat ze alleenstaand ouder wil worden. Zij denkt daarbij niet na over de consequenties voor de vader die het niet wil en zijn familie die er ook mee te maken heeft.lilalinda schreef: ↑23-09-2019 08:53ach, ik ken (van zeer dichtbij) wel situaties waarin de moeder er alleen voor staat, niet waarin de vader er alleen voor staat
de impact op een vrouw is echt groter
en tja, dat is volkomen kut, maar ieder heeft echt zijn eigen verantwoordelijkheid. Als je geen kind wil, dan neuk je niet, of altijd met condoom.
(ik was ooit ongewenst/ongepland zwanger, en kwam in een kliniek. Dus ik weet hoe rot het is, als dit je overkomt)
Iedere dag is gehaktdag
maandag 23 september 2019 om 09:07
Probleem is dat er geen mogelijkheid tot compromis is. Er zijn namelijk maar twee mogelijkheden: houden of niet houden en een tussenweg is er niet. En je kunt toch heel slecht ontkennen dat zwangerschap en abortus de grootste impact hebben op het vrouwelijk lichaam, dus vanuit het oogpunt van lichamelijke integriteit is het niet meer dan logisch dat de eindbeslissing bij de vrouw ligt. Dat dat lullig is voor de man snap ik, maar je verandert er weinig aan. Ook niet door op een forum te gaan zitten schreeuwen.DeSlager schreef: ↑23-09-2019 08:46Dat geldt ook voor de vrouw in kwestie. Als ze niet in dit probleem wil zitten moet ze zorgvuldiger zijn met de pil. Het belang van de vrouw zou niet zwaarder moeten wegen dan dat van de man. Vader of moeder worden, ook al wil je er niks mee te maken hebben, heeft een enorme impact op je leven. Het verandert alles. Het is akelig wanneer je daarin geen enkele stem hebt.
maandag 23 september 2019 om 09:11
Heb je het nou tegen mij? wat is daar de bedoeling van? Mijn punt is dat je een beslissing voor het al dan niet uitvoeren van abortus niet vanuit jezelf moet nemen maar dat je vooral moet denken vanuit het belang van de vrucht/het ongeboren kind.Lady*Voldemort schreef: ↑23-09-2019 09:07Probleem is dat er geen mogelijkheid tot compromis is. Er zijn namelijk maar twee mogelijkheden: houden of niet houden en een tussenweg is er niet. En je kunt toch heel slecht ontkennen dat zwangerschap en abortus de grootste impact hebben op het vrouwelijk lichaam, dus vanuit het oogpunt van lichamelijke integriteit is het niet meer dan logisch dat de eindbeslissing bij de vrouw ligt. Dat dat lullig is voor de man snap ik, maar je verandert er weinig aan. Ook niet door op een forum te gaan zitten schreeuwen.
Iedere dag is gehaktdag
maandag 23 september 2019 om 09:16
Heel toevallig liggen die 2 super dicht bij elkaar. Het is bijvoorbeeld niet bepaald in het belang van het kind om geboren te worden bij een moeder die dat kind helemaal niet wil.
maandag 23 september 2019 om 09:30
Als je er van uit gaat dat het opgroeien in een éénoudergezin per definitie schadelijk is heb je een punt. Maar dat is natuurlijk helemaal niet het geval. Bovendien gebeurt het ook zeer regelmatig dat kinderen geboren worden in een twee-oudergezin en uiteindelijk toch opgroeien in een éénoudergezin. Ideale situaties blijven nou eenmaal niet altijd ideaal.
maandag 23 september 2019 om 09:34
Ik zie even niet hoe het de familie van de man beïnvloed als de vrouw besluit het kind te houden. Zou je dat willen uitleggen?DeSlager schreef: ↑23-09-2019 09:01In die gevallen zie je de vaders toch niet? Je kan dan niet weten hoe groot de impact is op hen. Maar uiteindelijk is het de vrouw die beslist, zij beslist dat ze alleenstaand ouder wil worden. Zij denkt daarbij niet na over de consequenties voor de vader die het niet wil en zijn familie die er ook mee te maken heeft.
maandag 23 september 2019 om 09:41
en waarom zou ze ook?DeSlager schreef: ↑23-09-2019 09:01In die gevallen zie je de vaders toch niet? Je kan dan niet weten hoe groot de impact is op hen. Maar uiteindelijk is het de vrouw die beslist, zij beslist dat ze alleenstaand ouder wil worden. Zij denkt daarbij niet na over de consequenties voor de vader die het niet wil en zijn familie die er ook mee te maken heeft.
Ze heeft geen relatie met deze man, hij wilde geen verantwoordelijkheid nemen (=condoom), dan zij ineens wel?
Ik ben zeer pro-abortus (in alle gevallen, al is het om een tenniswedstrijd), maar de vrouw bepaalt altijd. Alternatieven zijn er niet.
Of we moeten alle mannen vanaf hun 16e tijdelijk steriliseren, en op hun 30e mogen ze een hersteloperatie ondergaan
maandag 23 september 2019 om 09:43
Ik heb nooit een abortus ondergaan, wel twee keer een curettage. Dat is qua behandeling zo’n hetzelfde, alleen was het vruchtje bij mij niet meer levend.Maartje2016 schreef: ↑22-09-2019 22:00Ik zou het persoonlijk lastiger vinden om met een abortus om te moeten gaan, dan dat mijn bevallingen waren.
Okay... die curettages waren niet makkelijk en behoorlijk emotioneel. Maar lichamelijk is een bevalling toch echt veel zwaarder. Terwijl ik echt makkelijke bevallingen heb gehad en lichamelijk zware curettages (met extreem bloedverlies en lange nasleep).
@to; je bent nog zo jong.... ik zou het leven niet moeilijker maken dan het is, alleen omdat je nu per ongeluk zwanger bent.
maandag 23 september 2019 om 10:00
Maartje2016 schreef: ↑23-09-2019 09:34Ik zie even niet hoe het de familie van de man beïnvloed als de vrouw besluit het kind te houden. Zou je dat willen uitleggen?
Hoe denk je dat het voor grootouders is om een kleinkind te hebben dat niet in hun leven is?
Iedere dag is gehaktdag
maandag 23 september 2019 om 10:03
Hoe denk je dat het voor een vrouw is om een kind te hebben dat tegen haar zin geaborteerd is en dus niet in haar leven?
Dit zijn gewoon heel vervelende situaties, waarvoor geen standaard oplossing bestaat.
maandag 23 september 2019 om 10:05
Lijkt me vreselijk!
Extra reden je zoon op hart te drukken, deze situatie te voorkomen
Ik leer mijn dochters, dat ze 100% verantwoordelijk zijn voor hun eigen lichaam:
- Regel zelf je AC, hoort daar bij