Onbedoeld zwanger

22-09-2019 16:23 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Momenteel zit ik in een dilemma waarvan ik nooit gedacht had hierin terecht te komen. Sinds een week weet ik dat (ongepland) zwanger geraakt ben van mijn scharrel. We kennen elkaar al jaren en het is elke keer een beetje op en af met ons. Ik heb hem het nieuws verteld en hij gaf aan er niks mee te maken willen hebben. Zelf moet ik nu dus een keuze maken, houden of is een abortus plegen een betere keus? Ik vind dit erg moeilijk omdat ik alleen abortus zou willen plegen als het echt niet anders kan.
Mijn situatie is stabiel, ik ben 25 jaar heb een fulltime vaste baan, en mijn eigen huis met genoeg kamers.
Toch blijf ik hangen bij het idee over alleenstaande moeder worden. Is het egoïstische en doe ik het kind er meer ellende mee? Wat gaat mijn omgeving wel niet zeggen, collega’s buren familie enzv.
Ik ben benieuwd wat andere zouden doen in mijn positie.. tuurlijk moet ik uiteindelijk de knoop zelf doorhakken. Maar tips zijn altijd welkom.

Groetjes Tatj
DeSlager schreef:
23-09-2019 10:00
Hoe denk je dat het voor grootouders is om een kleinkind te hebben dat niet in hun leven is?
Dat hoeft toch niet perse? We weten toch niet hoe TO erover denkt om ze er al dan niet te betrekken?

En daarbij: man en ik zijn wel samen en onze kinderen zijn niet in het leven van mijn schoonmoeder, dus ook als je wél bij elkaar bent hoeft dat geen garantie te geven dat je je kleinkinderen mag/kan blijven zien.
Snouth schreef:
23-09-2019 10:04
Het doorgeven van je DNA maakt je toch nog geen vader?
wettelijk gezien wel hoor
lilalinda schreef:
23-09-2019 09:39
neu, daarvoor hebben we in NL gelukkig de keus voor abortus
Voor een man niet.
m-april schreef:
23-09-2019 10:32
Voor een man niet.
daarom moet je als vent iedere zwangerschap voorkomen
en niet na afloop miepen.
lilalinda schreef:
23-09-2019 10:47
daarom moet je als vent iedere zwangerschap voorkomen
en niet na afloop miepen.
Ja, we zijn het met elkaar eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven