Onbedoeld zwanger
zondag 22 september 2019 om 16:23
Hoi allemaal,
Momenteel zit ik in een dilemma waarvan ik nooit gedacht had hierin terecht te komen. Sinds een week weet ik dat (ongepland) zwanger geraakt ben van mijn scharrel. We kennen elkaar al jaren en het is elke keer een beetje op en af met ons. Ik heb hem het nieuws verteld en hij gaf aan er niks mee te maken willen hebben. Zelf moet ik nu dus een keuze maken, houden of is een abortus plegen een betere keus? Ik vind dit erg moeilijk omdat ik alleen abortus zou willen plegen als het echt niet anders kan.
Mijn situatie is stabiel, ik ben 25 jaar heb een fulltime vaste baan, en mijn eigen huis met genoeg kamers.
Toch blijf ik hangen bij het idee over alleenstaande moeder worden. Is het egoïstische en doe ik het kind er meer ellende mee? Wat gaat mijn omgeving wel niet zeggen, collega’s buren familie enzv.
Ik ben benieuwd wat andere zouden doen in mijn positie.. tuurlijk moet ik uiteindelijk de knoop zelf doorhakken. Maar tips zijn altijd welkom.
Groetjes Tatj
Momenteel zit ik in een dilemma waarvan ik nooit gedacht had hierin terecht te komen. Sinds een week weet ik dat (ongepland) zwanger geraakt ben van mijn scharrel. We kennen elkaar al jaren en het is elke keer een beetje op en af met ons. Ik heb hem het nieuws verteld en hij gaf aan er niks mee te maken willen hebben. Zelf moet ik nu dus een keuze maken, houden of is een abortus plegen een betere keus? Ik vind dit erg moeilijk omdat ik alleen abortus zou willen plegen als het echt niet anders kan.
Mijn situatie is stabiel, ik ben 25 jaar heb een fulltime vaste baan, en mijn eigen huis met genoeg kamers.
Toch blijf ik hangen bij het idee over alleenstaande moeder worden. Is het egoïstische en doe ik het kind er meer ellende mee? Wat gaat mijn omgeving wel niet zeggen, collega’s buren familie enzv.
Ik ben benieuwd wat andere zouden doen in mijn positie.. tuurlijk moet ik uiteindelijk de knoop zelf doorhakken. Maar tips zijn altijd welkom.
Groetjes Tatj
zondag 22 september 2019 om 17:03
Nu nog? Ik denk niet dat dat zinvol is.
Sterkte met beslissen, TO. Lastige situatie
zondag 22 september 2019 om 17:05
En dan straks een andere scharrel of vriend, heb je kinderen van 2 verschillende vaders, of nog erger 3. Niet aan beginnen, abortus uit laten voeren, goede anticonceptie gebruiken, en zorgen voor een stabiele goede relatie.
Je kunt er nog zat op de wereld zetten
Je kunt er nog zat op de wereld zetten
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
zondag 22 september 2019 om 17:06
Geweldige bijdrage!
Moeilijk TO. Hoeveel tijd heb je nog voor je knopen moet doorhakken?
Geen goede raad, behalve: Volg je gevoel en doe niets overhaast.
zondag 22 september 2019 om 17:10
Maakt dat wat uit? Al gebruikte ze boterhamzakjes. Ze is zwanger en vraagt zich af wat te doen.
zondag 22 september 2019 om 17:10
zondag 22 september 2019 om 17:12
Voor mij maakt het uit.. Duidelijk toch?PoesinBoots schreef: ↑22-09-2019 17:10Maakt dat wat uit? Al gebruikte ze boterhamzakjes. Ze is zwanger en vraagt zich af wat te doen.
zondag 22 september 2019 om 17:13
Ik denk niet dat jij een factor bent in het beslissingsproces
Hoop je.
Oh ja. Logisch. Jij bent heel belangrijk in het verhaal van de anonieme zwangere forumster. Dom van mij.
zondag 22 september 2019 om 17:18
TO, ik raakte zwanger van mijn rebound nadat ik net een lange relatie had verbroken. Tja, daar zit je dan mooi mee. Ik heb abortus laten plegen en daar nooit last van gehad, ik had en heb nog steeds geen kinderwens. Mijn rebound is inmiddels mijn partner en ook nu heb ik geen spijt. Al heb ik een lieve vriend die een goede vader zou zijn geweest.
Niemand kan deze beslissing voor je nemen en hoewel een heftige periode om heel veel redenen, vond ik de abortus emotioneel erg meevallen. Ik heb een goed besluit genomen en ben dankbaar dat dit land mij de autonomie over mijn lichaam gunt op dit vlak.
Is er iemand in je omgeving met wie je hierover kan praten? Aan je scharrel heb je niks. Het FIOM schijnt ook fijn te zijn.
Niemand kan deze beslissing voor je nemen en hoewel een heftige periode om heel veel redenen, vond ik de abortus emotioneel erg meevallen. Ik heb een goed besluit genomen en ben dankbaar dat dit land mij de autonomie over mijn lichaam gunt op dit vlak.
Is er iemand in je omgeving met wie je hierover kan praten? Aan je scharrel heb je niks. Het FIOM schijnt ook fijn te zijn.
anoniem_346611 wijzigde dit bericht op 22-09-2019 17:24
2.09% gewijzigd
zondag 22 september 2019 om 17:20
Dikke knuffel, lastige situatie. Volg je gevoel.
Wil je graag moeder worden? Heb je een kinderwens? Zoja, zou ik er voor gaan. In het leven is niets zeker met betrekking tot een partner.
Wel vervelend dat hij zijn verantwoordelijkheid niet neemt.
Praat met iemand die je vertrouwt en vertrouw op je gevoel en verstand.
Sterkte.
Wil je graag moeder worden? Heb je een kinderwens? Zoja, zou ik er voor gaan. In het leven is niets zeker met betrekking tot een partner.
Wel vervelend dat hij zijn verantwoordelijkheid niet neemt.
Praat met iemand die je vertrouwt en vertrouw op je gevoel en verstand.
Sterkte.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
zondag 22 september 2019 om 17:21