Onbedoeld zwanger

22-09-2019 16:23 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Momenteel zit ik in een dilemma waarvan ik nooit gedacht had hierin terecht te komen. Sinds een week weet ik dat (ongepland) zwanger geraakt ben van mijn scharrel. We kennen elkaar al jaren en het is elke keer een beetje op en af met ons. Ik heb hem het nieuws verteld en hij gaf aan er niks mee te maken willen hebben. Zelf moet ik nu dus een keuze maken, houden of is een abortus plegen een betere keus? Ik vind dit erg moeilijk omdat ik alleen abortus zou willen plegen als het echt niet anders kan.
Mijn situatie is stabiel, ik ben 25 jaar heb een fulltime vaste baan, en mijn eigen huis met genoeg kamers.
Toch blijf ik hangen bij het idee over alleenstaande moeder worden. Is het egoïstische en doe ik het kind er meer ellende mee? Wat gaat mijn omgeving wel niet zeggen, collega’s buren familie enzv.
Ik ben benieuwd wat andere zouden doen in mijn positie.. tuurlijk moet ik uiteindelijk de knoop zelf doorhakken. Maar tips zijn altijd welkom.

Groetjes Tatj
Maartje2016 schreef:
22-09-2019 19:58
Er staat nergens dat het kind ongewenst is, ze heeft het over ongepland. Als het ongewenst zou zijn, dan zou ze niet getwijfeld hebben en hier een topic over hebben geopend.
Het is ongewenst, de vader wil het niet. Vroeg of laat gaat een kind daar vragen over stellen en zal het de waarheid horen. Dat soort dingen hebben een enorme impact op de ontwikkeling,
Iedere dag is gehaktdag
Maartje2016 schreef:
22-09-2019 20:01
Dat is toch een slechte reden om een kind te houden? Zodat de (schoon)familie er troost uit kan halen. Dan is er nog voor de geboorte al een druk en verwachting op het kind gelegd waar hij aan moet voldoen.
Het was jouw voorbeeld, dat het een stom voorbeeld is, is evident.
Iedere dag is gehaktdag
DeSlager schreef:
22-09-2019 20:06
Het is ongewenst, de vader wil het niet. Vroeg of laat gaat een kind daar vragen over stellen en zal het de waarheid horen. Dat soort dingen hebben een enorme impact op de ontwikkeling,
Dat hoeft helemaal niet, het ligt er ook maar net aan hoe je het brengt en hoe je er als moeder mee omgaat.
m-april schreef:
22-09-2019 20:26
Dat hoeft helemaal niet, het ligt er ook maar net aan hoe je het brengt en hoe je er als moeder mee omgaat.
Je kan maar beter eerlijk zijn. Zo’n kind is ook niet gek natuurlijk, als er ergens een vader is en die vader is niet in beeld dan weet het kind ook wel hoe laat het is.
Iedere dag is gehaktdag
DeSlager schreef:
22-09-2019 20:07
Het was jouw voorbeeld, dat het een stom voorbeeld is, is evident.
Jij bent degene die zegt dat het kind dan als troost voor de familie kan dienen, ik heb alleen maar gevraagd of je in zo'n geval dan ook abortus zou aanraden.
Lastig TO. Ik zou zeker iemand in vertrouwen nemen.
Niet helemaal vergelijkbaar. Maar ik raakte ook niet gepland zwanger van mijn dochter. Ik vond de zwangerschap heel moeilijk en heb het pas met 22 weken aan mijn omgeving verteld.
Wat ik eigenlijk wil zeggen. Ga met een proffesioneel iemand hierover praten. Mij heeft dit heel erg geholpen. Het bleef lastig, maar ik kon daardoor wel rustig blijven en niet compleet flippen:)
Wat je keuze ook mag zijn, ik wens je veel sterkte.
Ik vind je erg jong om alleenstaande moeder te worden. En je bent verliefd op de vader, die het kind niet wil. Krijg je alleen maar ellende van en je kind ook.
wij slapen nooit.
Maartje2016 schreef:
22-09-2019 20:35
Jij bent degene die zegt dat het kind dan als troost voor de familie kan dienen, ik heb alleen maar gevraagd of je in zo'n geval dan ook abortus zou aanraden.
Ik kan je blijkbaar niet duidelijk maken dat een gewenst kind een ander uitgangspunt is dan een ongewenst kind. Voor het kind zelf is dat een groot, groot, groot verschil. Maar als je dat niet begrijpt dan is ons gesprek ten einde.
Iedere dag is gehaktdag
valentinamaria schreef:
22-09-2019 20:37
Ik vind je erg jong om alleenstaande moeder te worden. En je bent verliefd op de vader, die het kind niet wil. Krijg je alleen maar ellende van en je kind ook.
Waar staat dat?
Letsgetlosttonight schreef:
22-09-2019 20:38
Waar staat dat?
Ze schrijft ergens dat ze al lang om die persoon heen draait. Dit gaat niet om een scharrel die er alleen is voor de seks.
wij slapen nooit.
DeSlager schreef:
22-09-2019 20:38
Ik kan je blijkbaar niet duidelijk maken dat een gewenst kind een ander uitgangspunt is dan een ongewenst kind. Voor het kind zelf is dat een groot, groot, groot verschil. Maar als je dat niet begrijpt dan is ons gesprek ten einde.
En ik vind het een groot verschil dat TO bewust over onbedoeld schrijft, en niet over ongewenst.

TO is wel degene die de abortus zal moeten ondergaan als ze daarvoor kiest, niet de vader. Waarom zou de mening van de vader dan een grotere stem in dit hele verhaal moeten hebben?
Heb jij zelf een kind Maartje?
Hatsjikideee...
pausini schreef:
22-09-2019 20:55
Heb jij zelf een kind Maartje?
Ik weet niet wat dat ermee te maken heeft, maar ik heb er 2.

Je had ook even kunnen loepen, had je het zo gevonden :sherlock:
Maartje2016 schreef:
22-09-2019 20:52
En ik vind het een groot verschil dat TO bewust over onbedoeld schrijft, en niet over ongewenst.

TO is wel degene die de abortus zal moeten ondergaan als ze daarvoor kiest, niet de vader. Waarom zou de mening van de vader dan een grotere stem in dit hele verhaal moeten hebben?
DE VADER WIL HET NIET!! Dat maakt het kind ongewenst.
Iedere dag is gehaktdag
Ja, heb je geloept. Wat me in de gauwigheid opvalt aan jouw reacties dat je in de wij-vorm schrijft.
En dat is nou precies het punt als je alleen aan het moederschap begint, er bestaat geen wij.
En dat maakt het zwaar.
pausini wijzigde dit bericht op 22-09-2019 21:02
0.69% gewijzigd
Hatsjikideee...
DeSlager schreef:
22-09-2019 20:59
DE VADER WIL HET NIET!! Dat maakt het kind ongewenst.
Ik dacht dat jij niet meer wilde praten, maar vooruit, ik hap wel even:
DE VADER IS NIET DEGENE DIE EEN ABORTUS MOET ONDERGAAN!!
We hebben het begrepen hoor.

Een man hoeft ook niet te bevallen.
Dat snijdt toch geen hout?
Hatsjikideee...
Je slikt de pil toch omdat je niet zwanger wil raken? Waarom dan zwanger blijven als ie een keer niet werkt?
pausini schreef:
22-09-2019 21:00
Ja, heb je geloept. Wat me in de gauwigheid opvalt aan jouw reacties dat je in de wij-vorm schrijft.
En dat is nou precies het punt als je alleen aan het moederschap begint, er bestaat geen wij.
En dat maakt het zwaar.
Ik heb toch nergens gezegd dat het makkelijk is om een kind alleen te krijgen en op te voeden? Respect dat je dat doet zelfs!

Maar de enige reden dat wij nu in deze discussie zitten is omdat iemand anders in mijn ogen de begrippen ongewenst en onbedoeld door elkaar heen haalt (of ik lees het met een andere bril).
Maartje2016 schreef:
22-09-2019 21:08
Ik heb toch nergens gezegd dat het makkelijk is om een kind alleen te krijgen en op te voeden? Respect dat je dat doet zelfs!

Maar de enige reden dat wij nu in deze discussie zitten is omdat iemand anders in mijn ogen de begrippen ongewenst en onbedoeld door elkaar heen haalt (of ik lees het met een andere bril).
Het gaat me niet om mijzelf want ik was al een stuk ouder en het heeft mijn werkstatus niet overdreven beïnvloed.

Ja, ongewenst of onbedoeld.
Al zou het gewenst zijn wil dat nog niet zeggen dat het de beste keuze is.
Hatsjikideee...
Ik was 22 toen ik zwanger raakte, in een net-niet-relatie, en 23 toen ik beviel van mijn dochter. Ze heeft geen vader, en dat weet ze (5 is ze, ze weet niet beter dan dat het zo is)maar (zoals ze zelf altijd zegt) ze heeft wel een oma, nog een oma, een tante zus, tante zo, ome dinges, etc.

Het is zwaar, jazeker. Vind ik wel. Maar ook weer niet zo zwaar dat er niet recentelijk een tweede bij is gekomen, van een donor xD
En ik heb helaas ook een abortus gehad dus snap de impact. Maar deze weegt uiteindelijk niet op tegen het hebben van een kind.
Hatsjikideee...
shala91 schreef:
22-09-2019 21:14
Ik was 22 toen ik zwanger raakte, in een net-niet-relatie, en 23 toen ik beviel van mijn dochter. Ze heeft geen vader, en dat weet ze (5 is ze, ze weet niet beter dan dat het zo is)maar (zoals ze zelf altijd zegt) ze heeft wel een oma, nog een oma, een tante zus, tante zo, ome dinges, etc.

Het is zwaar, jazeker. Vind ik wel. Maar ook weer niet zo zwaar dat er niet recentelijk een tweede bij is gekomen, van een donor xD
Zo hee, dat is een ander geluid :)
Gefeliciteerd🥳.
Hatsjikideee...
pausini schreef:
22-09-2019 21:17
En ik heb helaas ook een abortus gehad dus snap de impact. Maar deze weegt uiteindelijk niet op tegen het hebben van een kind.
:hug:

Ik probeer nu te schrijven dat ik je dan iets beter begrijp, maar dat gaat niet lukken omdat ik er zelf niet mee te maken heb gehad.

(Ik hoop dat dit alleen onhandig overkomt, als het beledigend overkomt moet je maar van me aannemen dat het niet zo bedoeld is)
Zoals ik het lees wil je het kindje graag houden en is het voor jou onbedoeld. Maar maak je je vooral zorgen over de randzaken zoals je omgeving, financiën etc.

Don't get me wrong, ik persoonlijk vind dat je rekening moet houden met je financiën maar als alleenstaande moeder zijn er volgens mij wel instanties die je kunnen helpen met toeslagen etc. Qua leeftijd, tsja ligt eraan hoe je in het leven staat, mijn zusje had (gewenst) een kind op haar 22ste en is een geweldige moeder. Ikzelf moest daar toen nog echt niet aan denken, dus leeftijd zegt niet alles.

De moeilijkste factor lijkt mij de vader van het kindje want voor hem is het wel ongewenst. Dus je zult het echt alleen moeten doen, maar wil je dat ook?
Hoe wil je zijn afwezigheid vormgeven in het kindje zijn/haar leven?
Hoe wil je de reden brengen dat er geen vader is? En hoe is jouw gevoel naar hem toe? Had je wel meer gewild en kun je het aan om met een eventuele mini-me te leven? En zijn familie? Hij wil het niet maar hoe zit het met zijn ouders bijvoorbeeld? Als jij jouw eventuele gevoelens projecteert op je kindje (jouw vader wilde jou niet..) lijkt me niet echt goed voor het kind.

TO in ieder geval sterkte met deze moeilijke keuze!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven