Te jong zwanger worden?

05-08-2017 10:05 87 berichten
Hoi allemaal,

Ik ben 24 jaar en mijn vriend 29. Zijn 4 jaar samen en wonen ook 4 jaar samen. Hebben samen dit jaar een huis gekocht. Vriend werkt fulltime ik 20 uur . wij hebben het er over om eind dit jaar te stoppen met de pil.
Nu merk ik dat niet iedereen enthousiast is als ik laat merken dat ik toe ben aan kinderen.
Voornamelijk mijn moeder zegt van wacht er nog maar even mee.

Ik vind dit heel vervelend omdat het onze keus is maar het is niet leuk als je omgeving je niet steunt.

Zijn hier meer mensen die daar mee te maken hebben of hebben gehad en heeft het jullie beïnvloed?
Ik vind het jong. Maar biologisch is het best een slimme keus. Ik vraag me wel af waarom je maar twintig uur werkt, dat is leuk als je al kinderen hebt maar anders is het vaak omdat je niet meer uur aankan. Ben je chronisch ziek?
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring mee maar klinkt als een stabiele basis dus ik zou zeggen......doe wat goed voelt
Ik vind het zelf ook wel jong. ik was er pas tegen mijn 30ste aan toe. maar als je zeker weet dat dit het leven is wat je wenst en er niet in mee gaat vanwege je vriend bijvoorbeeld (aangezien hij "al" 29 is) of omdat je denkt dat het van je verwacht wordt of omdat het zo "hoort" moet je het gewoon doen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik vind 24 echt niet te jong hoor. Gewoon doen als jullie daar aan toe zijn.
Waarom tegen iedereen vertellen dat je wil stoppen met de pil. Gewoon samen die beslissing maken en de rest hoort het wel als je een positieve test in handen hebt.
Het heeft ook zeker voordelen om jong moeder te worden. nisschien is je moeder er gewoon nog niet aan toe om oma te worden en heeft ze wat jou betreft geen bezwaren maar ligt dat aan haarzelf omdat ze nog geen oma wil zijn?
_discovery_ schreef:
05-08-2017 10:11
Waarom tegen iedereen vertellen dat je wil stoppen met de pil. Gewoon samen die beslissing maken en de rest hoort het wel als je een positieve test in handen hebt.
of een maandje of 3 na de test....
Ik heb het gewoon niet aan de grote klok gehangen, waarom zou ik? Ik was 25 toen mijn eerste geboren werd.
Als jullie er aan toe zijn moet je het lekker doen. Ik zat toen nog midden in een heerlijk studentenleven, maar als dat vrije niet is wat je wil, dan is jullie keuze toch prima? Het heeft ook weer andere voordelen om jong te starten.
Ik was net 24 toen ik stopte met de pil en een paar maanden 26 toen ik beviel van onze zoon.
Wij hebben het daar met niemand over gehad hoor. Als je 2 of 3 maanden zwanger bent is het toch vroeg genoeg om het aan je omgeving te vertellen?
Als jullie er aan toe zijn, dan ben je er aan toe. Het klinkt allemaal niet onverstandig en je zult altijd mensen hebben die een andere keuze zouden maken.

Mijn moeder vond dat man en ik ook nog wel even konden genieten van een kinderloos leven samen. Ze wist overigens niet wanneer ik ben gestopt met de A-C.
En toen waren we 28 en 29 ;-)
Ze gunde ons een tijd waarin we konden doen wat we wilden. Dat wij dat allemaal al wel hadden gezien voor ons gevoel, kwam op dat moment even niet door. Ons behoeden voor te snel alle 'stappen' doorlopen, waar zij achteraf wel eens spijt van had (niet van ons, haar kinderen hoor!).

En toen ik zwanger was, een goede maand na dit gesprek, sloeg dat volledig om. Dolgelukkig, huilend stond ze in de kamer en dat gevoel is gebleven. Kennelijk moest het eerst 'echt' worden voor haar. En nu ik hoogzwanger ben, is ze meer dan ooit bezig met hoe ik me voel, werk uit handen nemen.

Het bleek dat ze het 'oma worden' een beetje eng vond, iets wat nog lange tijd vooruitgeschoven kon worden. Tja, daar dachten man en ik anders over en ik weet zeker dat ze een geweldige oma wordt, net zoals ze een geweldige moeder is.
Ik dacht bij de topictitel aan een andere leeftijd. Vind 24 niet jong. Betekend dat je waarschijnlijk 25 bent als je meteen zwanger zou worden en jullie kind geboren word?
Ik was 26 uiteindelijk bij de eerste, het kan ook langer duren.
Als je alles zo hebt als je wilt is dit toch een gewone leeftijd om aan kinderen te beginnen?
Wij hebben ook niet verteld dat ik ging stoppen met de pil. Onze keuze en daar heeft niemand wat mee te maken.
Ik ben ook 24 en nu 33 weken zwanger!
Totaal geen rare reacties op gehad trouwens.
M'n vriend(inmiddels man) zijn 7,5 jaar bij elkaar en 4 jaar samenwonend.
Foodsandbeats schreef:
05-08-2017 10:08
Ik vind het jong. Maar biologisch is het best een slimme keus. Ik vraag me wel af waarom je maar twintig uur werkt, dat is leuk als je al kinderen hebt maar anders is het vaak omdat je niet meer uur aankan. Ben je chronisch ziek?
Wow! Kort door de bocht! Ik werk in de zorg, dan is bijvoorbeeld 20 uren heel normaal, omdat je onregelmatig werkt.

Ik was 19 toen ik zwanger werd, jong? Geen idee, ben een jonge moeder, dat is prettig voor mijn jonge kinderen. Alles heeft voor en nadelen.Als je maar gelukkig bent in je relatie, dan is het zeker niet te jong!
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Mama30037 schreef:
05-08-2017 10:29
Wow! Kort door de bocht! Ik werk in de zorg, dan is bijvoorbeeld 20 uren heel normaal, omdat je onregelmatig werkt.
Ik werk ook in de zorg maar de meeste kinderloze jonge meiden werken meer uren hier.
Het viel me gewoon erg op, die twintig uur. Je hele leven lijkt dan al zo ingericht te zijn op kinderen of een enorm intensief huishouden. In ieder geval niet zo gericht op je eigen carrière qua werk. Prima als je droom is moeder te worden, maar zeker niet standaard voor een 24 jarige. Als er nog een reden is voor de twintig uur, zijn de lauwe reacties uit de omgeving misschien ook beter te verklaren.
anoniem_281915 wijzigde dit bericht op 05-08-2017 10:35
9.42% gewijzigd
Kan jij het redden als je vriend over twee jaar een andere vrouw heeft? Mijn nicht moest bij haar ouders aankloppen voor financiële steun.
Zou jij een flat kunnen betalen van je parttime salaris?

Verder: veel geluk. :heart:
Een 'ideale leeftijd' voor het ouderschap bestaat er niet, je moet het doen wanneer je er beide klaar voor bent en er ook ten volle voor wilt gaan, houd er rekening mee dat een kind een hele verantwoordelijkheid is!
Ik heb nu spijt dat ik niet vroeger gestopt ben met de pil, want intussen zijn we al bijna 2 jaar verder en ben ik nog niet zwanger.. dus tja, nu kan ik wel zeggen: was ik er maar vroeger aan begonnen.

Maar goed, dat gaat niet op, want voor hetzelfde geld ben je meteen na de eerste ronde zwanger ;) dus doen waar jullie je goed bij voelen.
Ik was 18 toen ik trouwde, en 2 maanden nadat we getrouwd waren bleek ik zwanger. Nu ben ik 24 en ik vind het heerlijk! Als je zeker bent van elkaar en de toekomst, wie is een ander dan om jou te vertellen wat je moet doen?
Foodsandbeats schreef:
En waarom in godesheresnaam moet zij dit uitleggen aan jou? Heb je daar keiharde, niet te omzeilen argumenten voor? Ik ben zeer benieuwd.
(Echt dat vraag je toch niet..)

To: 1 tip: het is jouw leven. I.m.o heeft een ander geen recht om te beslissen hoe dat ingevuld wordt. End of story.
_discovery_ schreef:
05-08-2017 10:11

Dit.

Het getuigt van onvolwassenheid als je over zo'n onderwerp de mening van anderen vraagt, en vervolgens onzeker wordt van die mening van anderen.

Dan kan ik me voorstellen dat diezelfde mensen jou nog te jong vinden.
Volwassen zijn betekent namelijk zelf je keuzes maken en achter die keuzes staan. En wat betreft het ouderschap heb je maar met 1 ander te maken: je vriend.
Foodsandbeats schreef:
Ik vraag mij toch echt af waar sommige mensen zich mee bemoeien.
Ik vind het niet per se te jong. Alle voorwaarden zijn aanwezig (stabiliteit, huis, inkomen), dus als jullie ercaan toe zijn, waarom niet?
Eén tip: leer om je niet te veel aan te trekken van de oordelen van anderen. Die kunnen je straks, als nieuwbakken moeder, flink onzeker maken.
Ik moet helemaal niks!
24 (te) jong?! Echt niet! Ik vind het juist een mooie ideale leeftijd. :)
Gewoon niet aan iedereen vertellen over zwanger worden, tegen die tijd melden dat je zwanger bent is vroeg genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven