Tweeling op komst

19-09-2018 11:37 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog vrouwen hier zwanger van een tweeling op dit moment? Wij hadden gisteren met 9 en halve week echo en toen bleken er ineens twee kindjes te zijn. Had geen seconde aan deze mogelijkheid gedacht en ben nog een beetje in shock. We hebben al een zoontje en ik doe ook veel van de tijd alleen (ook nachten). Best spannend allemaal dus. Al heb ik wel vertrouwen in de zwangerschap en alles daarna. Ik vind het ook super bijzonder en leuk! Maar het is wel even schakelen. Lijkt me fijn om te delen als er meer mensen zwanger zijn van twee (of meer?).
Alle reacties Link kopieren
Nog geen kinderen hier, maar wel van harte gefeliciteerd! Wat leuk zeg!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd hoor!
Ik heb zelf geen ervaring, maar natuurlijk weleens pasgeboren tweelingen gezien en ik vind het heel indrukwekkend: niet één, maar twee van die prachtige baby's. :flirting:
Ik wens je een goede zwangerschap en twee gezonde baby's! :couple:
Alleen kalmte kan ons redden.
Gefeliciteerd !

Ga vooral een goed gesprek met partner aan dat je wat meer hulp (s nachts) nodig hebt tzt.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk!
Ja, ik ben ook zwanger van een tweeling. Wel wat verder al (33 weken) en het is ook mijn eerste zwangerschap.
Wij hoorden het ook tijdens de eerste echo (8weken) en was er in het begin wat minder blij mee als jij zo te lezen. Maar dat is inmiddels helemaal bijgetrokken hoor:).
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd, wat leuk!
Gaat helemaal goedkomen hoor, die van mij zijn inmiddels 14 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Was altijd mijn wens😀
Mag ik vragen waarom je er vaak alleen voor staat?, Vooral met een tweeling lijkt me dat erg zwaar.
Waarom doe je zoveel alleen? Ben je een bam?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zwanger geweest van een tweeling. Helaas is het bij ons mis gegaan en werden onze mannetjes met 21 weken geboren.
Nu weer 17+2 zwanger van 1 wondertje
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!! Ik ben niet zwanger, maar we hebben wel een tweeling en de oudste was precies 2 toen zij geboren werden. Er zijn veel besloten Facebookgroepen voor tweelingmoeders/ouders en ook “ uitgerekend in.....” groepen.
Het is heel erg leuk, soms best wel heel zwaar, maar over het algemeen super leuk! :-D mijn tip is; pak alle hulp aan die zich aanbied en verdeel zoveel mogelijk met je man. Wij hadden bijvoorbeeld de eerste weken dat mijn man de oudste “deed” en ik de tweeling (ook ‘s nachts alleen) zoek daarin een fijne modus voor jullie beide. En geniet van je zwangerschap!!
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
19-09-2018 13:05
Waarom doe je zoveel alleen? Ben je een bam?
Ja klopt. Heb intentioneel co-ouderschap met een mannen-stel.
Alle reacties Link kopieren
dogunia schreef:
19-09-2018 12:11
Wat leuk!
Ja, ik ben ook zwanger van een tweeling. Wel wat verder al (33 weken) en het is ook mijn eerste zwangerschap.
Wij hoorden het ook tijdens de eerste echo (8weken) en was er in het begin wat minder blij mee als jij zo te lezen. Maar dat is inmiddels helemaal bijgetrokken hoor:).
Aaah fijn om te horen - hoe kwam het dat het bijtrok? Hoe kijk je er tegenaan?

Ik voel het echt als mixed feelings. Enerzijds super leuk, een groot gezin en de gezelligheid. Anderszijds, hoe gaan we het doen? Ik ben ook wel op m'n rust gesteld zegmaar. En financieel...
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
19-09-2018 12:36
Was altijd mijn wens😀
Mag ik vragen waarom je er vaak alleen voor staat?, Vooral met een tweeling lijkt me dat erg zwaar.
Grappig een vriendin van me had zei dat ook. Die was dol enthousiast en riep alleen maar hoe leuk tweelingen zijn. Dat hielp wel :-D
Alle reacties Link kopieren
snowgirl1 schreef:
19-09-2018 13:25
Hier ook zwanger geweest van een tweeling. Helaas is het bij ons mis gegaan en werden onze mannetjes met 21 weken geboren.
Nu weer 17+2 zwanger van 1 wondertje
Ach jeetje. Wat heftig! Hadden ze een placenta of vruchtzak? Of had het daar niet mee te maken. Poeh lijkt me heel heftig.
Ik wens je veel geluk en goede gezondheid in deze zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle andere lieve reacties!
Alle reacties Link kopieren
marilene26 schreef:
19-09-2018 13:31
Gefeliciteerd!! Ik ben niet zwanger, maar we hebben wel een tweeling en de oudste was precies 2 toen zij geboren werden. Er zijn veel besloten Facebookgroepen voor tweelingmoeders/ouders en ook “ uitgerekend in.....” groepen.
Het is heel erg leuk, soms best wel heel zwaar, maar over het algemeen super leuk! :-D mijn tip is; pak alle hulp aan die zich aanbied en verdeel zoveel mogelijk met je man. Wij hadden bijvoorbeeld de eerste weken dat mijn man de oudste “deed” en ik de tweeling (ook ‘s nachts alleen) zoek daarin een fijne modus voor jullie beide. En geniet van je zwangerschap!!
Leuk! Ik ga opzoek naar die groepen. En ben ook heel benieuwd hoe het voor de oudste is. Die krijgt nu zoveel aandacht, dat moet toch een enorme omschakeling worden...
Alle reacties Link kopieren
Stjerna83 schreef:
19-09-2018 13:47
Ach jeetje. Wat heftig! Hadden ze een placenta of vruchtzak? Of had het daar niet mee te maken. Poeh lijkt me heel heftig.
Ik wens je veel geluk en goede gezondheid in deze zwangerschap.
Het was een eeneiige tweeling met ieder een eigen vruchtzak. Dat het fout ging was gewoon pure pech. Onze kindjes waren kern gezond en ik ook.
Alle reacties Link kopieren
snowgirl1 schreef:
19-09-2018 15:09
Het was een eeneiige tweeling met ieder een eigen vruchtzak. Dat het fout ging was gewoon pure pech. Onze kindjes waren kern gezond en ik ook.
Ach snowgirl, wat verdrietig.
Hoe gaat het nu met je? Hoe ervaar he de zwangerschap nu?
Stjerna83 schreef:
19-09-2018 13:40
Ja klopt. Heb intentioneel co-ouderschap met een mannen-stel.
En die doen niet zoveel, of minder dan verwacht? Op zich juist wel fijn misschien dat jullie het met zn drieeen kunnen doen? 3 op 3 lijkt me prettiger dan 2 op 3.
Eén tip : zorg dat ze niet de zelfde voorletters krijgen. Dat geeft een leven lang verwarring. (Banken, post, ziekenhuis).
Alle reacties Link kopieren
Stjerna83 schreef:
19-09-2018 16:21
Ach snowgirl, wat verdrietig.
Hoe gaat het nu met je? Hoe ervaar he de zwangerschap nu?
Gaat eigenlijk erg goed met ons. Hebben ook nog een zoontje van 2. Straks rond de 20/21 weken zal het wel even spannend zijn. Hebben net te horen gekregen dat we weer een jongetje krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
19-09-2018 16:25
En die doen niet zoveel, of minder dan verwacht? Op zich juist wel fijn misschien dat jullie het met zn drieeen kunnen doen? 3 op 3 lijkt me prettiger dan 2 op 3.
Ja ze doen super veel! Maar ons uitgangspunt was altijd dat ze de helft van de week bij mij zijn en de andere helft bij hen. Maar misschien wordt alles nu gewoon anders. We zijn gelukkig super close en voelen ons echt een gezin. Dus inderdaad hebben we wel 3 ouders op 3 kinderen dan.
Het komt vast goed, het plaatje moet gewoon weer even aangepast worden.

Het wordt ook heerlijk twee lekkere kleine knuffel babies!

En eerst maar eens de zwangerschap. Dat is toch ook echt anders bij een tweeling. Hopelijk gaan ze lekker groeien.
Alle reacties Link kopieren
snowgirl1 schreef:
19-09-2018 18:14
Gaat eigenlijk erg goed met ons. Hebben ook nog een zoontje van 2. Straks rond de 20/21 weken zal het wel even spannend zijn. Hebben net te horen gekregen dat we weer een jongetje krijgen.
Heerlijk, twee jochies! Fijn dat het goed gaat Sterkte rond de spannende tijd, en voor je het weet ben er vast doorheen en zit je weer "veilig" omdat je die periode weer voorbij bent.
Van harte gefeliciteerd! :heart:
Stjerna83 schreef:
19-09-2018 13:40
Ja klopt. Heb intentioneel co-ouderschap met een mannen-stel.
Wat bijzonder. Het klinkt ook echt geweldig. Ik vind je verhaal zelfs inspirerend. Veel geluk met z’n allen. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven