UD okt. 2020

10-02-2020 10:42 442 berichten
Wie is er ook uitgerekend in oktober 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
Babyboom35Tweede30 septembergeheim :heart: 20 weken echo goed, 26-05 controle
ActualNoodle30Eerste4 OktoberJongen :heart: NIPT goed, vergrote niertjes
Vajore201731Tweede4 Oktober
WishfulThinking36Eerste5 Oktober :heart:
Zot-8336Vijfde10 Oktoberjongen :heart: Goede NIPT. kindje verloren bij 24 weken
Energy0832Derde11 Oktoberjongen :heart:
Dizzy030eerste14 oktoberjongen
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 30-09-2020 08:29
63.24% gewijzigd
Wat is het rustig hier. Bij mij is het enorme vermoeidheid. Drukte thuis, mijn lijf die een zwangerschap zo kort op de tweeling niet zo’n succes vindt.

Ook ik heb de 22 weken prik gehaald, vorig jaar met de tweeling ook, toen heb ik hem zelf betaald.

Verder zijn we aan het zorgen dat er ruimte in huis is. Baby gaat naar onze werkkamer, maar het zal geen standaard baby kamer worden. Na de tweeling waren we er wel achter dat dat voor ons toch niet zo werkte.

Grootste gedeelte van mijn zwangerschapskleding komt van H&M. Paar jaar geleden bij Asos veel besteld, vooral nettere kleding. Vind ik hier weinig, alsof je niet in een zakelijke setting kan werken als je zwanger bent.

Baby is echt hyper. Zagen we op echo’s al, iedere arts zei het en nu gaat baby de hele dag tekeer in mijn buik. Echt, ik vraag me weleens af of hij slaapt :S
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ondertussen de suikertest al gedaan? Ik hik er een beetje tegenaan.... ga denk ik maandag maar.

We zijn nu wel echt begonnen met de babykamer, schilderen is klaar en de meubels zijn bijna allemaal in huis. Super leuk om mee bezig te zijn.

Ook hebben we een naam of eigenlijk 2 namen waar we nog tussen twijfelen.

Ik groei op het moment wel echt flink, merk het nu ook met aan tafel zitten enzo. Ben op het moment alleen onwijs moe dus hou het even in de gaten anders misschien even op ijzer tekort laten checken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben eventjes een tijdje weggeweest maar ik heb wel meegelezen. Hier gaat het allemaal goed. Ons mannetje is druk met bewegen en schoppen en ik kan hem aan de buitenkant nu goed zien bewegen. Inmiddels op 26 weken + 4.

Ik heb nog geen suikertest gedaan en ik weet ook niet of ik die ga krijgen.
Voor degenen die hun kindje goed voelen, hebben jullie soms ook dagen dat ze iets rustiger zijn? Ik merkte dat vooral toen het warm was dat hij wat rustiger was.

Ook ik heb de 22 weken prik gehaald en veel bijwerkingen gehad. Daardoor mezelf maar op corona laten testen (omdat het zo veel overlapte). Gelukkig was de test negatief dus geen corona.

Morgen komen onze meubels en zaterdag gaat mijn man deze met een vriend in elkaar zetten.

Ik heb sinds kort bekkenpijn (met name na inspanning) en heb vanavond mijn eerste afspraak bij de bekkenfysio. Heeft een van jullie hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Ook hier gaat het goed. Toch wel het befaamde 2e trimester. Het is dat mijn buik groeit en er geschopt wordt, verder merk ik eigenlijk niks. Wel heel fijn na ruim 14 weken 24/7 misselijk te zijn geweest!

Inmiddels 25+3 en morgen suikertest en bloedprikken voor ijzer en vitamine D. Die was op 12 weken ok, maar aan de lage kant. Hopelijk heeft de zon van afgelopen maanden wat verbeterd. Volende week weer verloskundige en over 2 weken groeiecho. Leuk om weer eens even te kijken!

@ Actualnoodle: ik voel de baby wel elke dag, maar de hoeveelheid drukte hangt idd van de dag af. Meestal wordt baby druk als ik in bad ga. Mijn placenta ligt aan de voorkant, schopjes voel ik wel aan de buitenkant, maar zijn nog niet echt te zien. Bovendien ligt er ook nog een isolatielaagje over, dat zal ook niet meehelpen :)

Heel opvallend, zodra baby schopt en ik leg mijn handen op mijn buik, stopt ie ermee! Man heeft het daarom ook nog niet echt gevoelt. Een verlegen baby of klinkt het bekend bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
@blueitis heel herkenbaar bij ons is het ook zo zodra mijn vriend zijn hand erop legt is hij stil of zijn het maar kleine bewegingen die ik alleen vanbinnen voel.

Ik voel het ook iedere dag anders, ene dag is het heel druk en voel ik het ook van buiten en de dag erop alleen af een toe een bubbel. Ook voel ik hem steeds meer als ik ook gewoon loop ipv alleen als ik zit. Ik was afgelopen weekend op kraamvisite bij vrienden en toen ik de baby vast had was het helemaal polonaise in mijn buik.

Gelukkig is mijn vermoeidheid als sneeuw voor de zon verdwenen, ben denk ik toch iets te druk geweest de afgelopen tijd. Even paar dagen goed geslapen heeft geholpen.

Ook ik heb over 2 weken weer een echo, super leuk. Vind trouwens de normale controles ook leuk. Even hartje luisteren, voelen of de baby goed groeit. Hij is boven gemiddeld maar bij de volgende echo gaan ze goed kijken naar de groei of hij echt een grote baby is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanavond een afspraak bij de verloskundige en ben benieuwd hoe het gaat. We hebben vandaag ook de intake van de kraamzorg gehad. Hebben jullie deze ook al gehad?

Als manlief zijn handen op mijn buik legt dan schopt ons mannetje meestal wel. Als hij tegen mijn buik praat dan gaat hij meestal richting mijn man en schopt dan ook. Soms heeft hij er ook geen zin in.

We hebben op 15 juli een 3d echo gepland staan. Gaan jullie dit ook doen/Wat zijn zijn jullie ervaringen?

Ik begin overigens last van mijn ribben te krijgen. Zijn er nog anderen die hier last van hebben? Ook heb ik bekkenpijn en ben ik naar de bekkenfysio geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

De afspraak bij de verloskundige van gisteren was goed verlopen. Onze jongen loopt 2 weken voor qua groei dus ik ben benieuwd of hij groot zal blijven.

Ik vroeg me eventjes het volgende af qua babykleding:
Op dit moment ben ik alles aan het wassen, maar ik lees dat het het slimste is om dit rond de 37 weken te doen. Hebben jullie de kleertjes al gewassen en klaarliggen in de babykamer? Strijken jullie alle kleertjes ook?

Hoe ver staan jullie ervoor met de babykamer? Wij hebben hem geschilderd en de meubels staan er in. Maar we moeten nog alles inruimen en een matras kopen en wat aankleding voor de kamer.
ActualNoodle fijn dat alles goed was bij de verloskundige! Moet je op het eind dan nog extra controle voor de groei van de baby, als hij nu 2 weken voor ligt op de groei?

Ik mag volgende week weer naar de verloskundige, heb er zin in haha.. Leuk om het hartje weer te gaan horen.

Inmiddels voel ik de kleine heel goed.. Vooral boven mn navel, ook als vriend zn hand erop legt. Die tikt soms op mn buik en dan komt er een flinke beuk terug van binnenuit haha. Heel leuk!! Ook zie ik het van buiten al heel goed als hij beweegt.

3D echo lijkt me ook heel bijzonder! We hebben wel een afspraak gemaakt, maar pas voor eind juli. Dat duurt dus nog wel even.

Iemand hier de suikertest al gedaan?
Ik moet volgende week en zie er best wel tegenop.

Kamertje is hier inmiddels ook geverfd en behangen, alle meubeltjes staan in elkaar. Nu alleen de geur van de nieuwigheid er nog uit zien te luchten.
Wil zo graag de kleertjes erin leggen.
Wassen daarvan wacht ik mee tot denk week 35 ongeveer, of misschien wat later ook wel.
Strijken doe ik denk ik niet, dat doe ik met onze eigen kleding ook zo min mogelijk.
Iemand nog tips voor leuke websites/winkels voor aankleding voor de babykamer?
Alle reacties Link kopieren
Ariel2020: voor zover ik nu weet niet. Ik heb rond de 30 weken nog een extra echo om naar zijn niertjes te kijken want die waren wat vergroot bij de 20 weken echo dus dan zullen ze meteen kijken of hij nog steeds voor ligt op schema.

Ik heb gisteren bij de verloskundige bloed geprikt voor ijzer en suiker en moet als de uitslag aangeeft dat er iets niet goed is dan vervolgonderzoek, maar nu lijkt het er op dat alles goed zit.

Ik vroeg me ook af of iedereen hier al een naam heeft voor de kleine. Wij hadden voor de 20 weken echo voor zowel de jongen als het meisje al de naam gekozen. Ik ben soms zo bang dat ik mezelf verspreek.
Wij hadden ook voor de 20weken echo zowel een jongens- als meisjesnaam. Die jongensnaam is het ook gebleven en wordt het ook. We gebruiken ‘m expres nog niet thuis om versprekingen te kunnen voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je een goede echo had actualnoodle. Ook een grote baby dus.

Ik heb afgelopen maandag de suikertest gedaan in het ziekenhuis. Viel mij reuze mee, alleen al omdat er bloed geprikt werd in je vinger. Dat drankje is niet lekker maar ook niet onwijs vies, meer hoestdrank achtig iets. Hij had een flesje waarmee hij een bekertje vulde dus ik drink dat op en dacht zo dat zit er in, maakt hij dat hele flesje leeg dus moest nog een bekertje drinken. Die tweede was een stuk minder prettig maar gewoon doordrinken. Ben niet misselijk, duizelig oid geweest. Ze hadden een rustig hoekje speciaal voor mensen die deze test doen, ideaal boekje mee. Na 2 uur weer even prikken en de uitslag was goed, geen suiker.

Vanwege de suikertest krijg ik 2 of 3 extra echo’s om de groei te controleren, dus we doen geen extra echo’s en ook een 3d echo vinden we niet nodig.

Babykleertjes heb ik nog niet gewassen dit doe ik denk ik zodra ik met verlof ga. In het kraamzorg boek staat dat je ze alleen hoeft te wassen zonder wasverzachter. De kraamzorg is gisteren bij ons geweest voor een thuis intake. Heel fijn want keek wel een beetje tegen kraamzorg op, geen idee waarom. Maar heel fijn gesprek gehad en weet nu ook wat ik kan verwachten. Het wordt allemaal wel echt zo. Vind het soms nog steeds heel onwerkelijk.

Ik heb een proefdruk laten maken van meerdere geboorte kaartjes met de naam. Een vriendin gaf deze tip aangezien we nog twijfelden tussen 2 namen, nu hebben we denk ik de keuze wel gemaakt. We noemen de baby niet zo want ik ben bang dat we ons verspreken en de kaartjes heb ik goed opgeborgen. Er bevallen de komende tijd nog 2 vriendinnen voor mij waarvan ook 1 een jongen krijgt en de ander weet het niet. Dat vind ik wel spannend met de naam, hopelijk hebben wij iets totaal anders.

De status vd babykamer is nog steeds hetzelfde, mijn vriend is te druk om de meubels in elkaar te zetten. Wel zijn de gordijnen besteld en heb ik grotendeels de uitzet in huis. Dus het is alleen nog een kwestie van alles op zijn plaats zetten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Het is hier al een tijdje stil, wat ik best wel jammer vind. Ik denk dat dit mogelijk is omdat het vakantie is. Gaat het met iedereen goed?

Vorige week hebben we de 3d echo gehad van onze baby en dit was toch echt heel erg bijzonder om te zien. Maandag heb ik een groeiecho gepland staan om te kijken hoe het met de nieren van onze zoon gaat. Deze waren met de 20weken echo vergroot, dus ik hoop dat het weer bijgetrokken is.

Ik heb nog geen suikertest hoeven doen (wel bloed laten prikken voor mijn ijzer en suiker) maar dat was allemaal in orde.

Wij moeten nog goed kijken voor een geboortekaartje. Hier hebben we nog geen keuze in gemaakt. Hebben jullie misschien aanraders qua websites?
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend @ActualNoodle!
3D echo is mooi hè! Heb sindsdien ook meer het idee dat er écht een kindje in mij zit

Wij zijn nog helemaal niet uit de naam en hebben ook nog geen geboortekaartje... moeten we toch maar weer eens voor gaan zitten! Ik zou het leuk vinden om een kaartje te hebben waaruit blijkt dat het om het vierde kind gaat. Maar dat is lastig... heb al zo'n beetje heel internet gehad geloof ik :$

Hoe voelen jullie je?
Ik ben zoooo ontzettend moe. En loop/zit ook heel moeilijk. Vorige week is de verloskundige 's nachts nog langs geweest ivm weeën... Gelukkig geen ontsluiting en ze gingen weer over. Vind het een zware zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook jammer dat het stil is... Daar moeten we wat aan gaan doen. 😊

Ik heb vd week een groeiecho gehad, de baby is nu zelfs iets kleiner dan gemiddeld terwijl bij de 20 weken Echo hij heel groot was. Hij ligt nu alleen nog in een stuit hopelijk verandert dat snel. Hierdoor heb ik heel veel druk op mijn maag wat met zitten en eten niet heel prettig is. Over 3 weken weer een echo om te kijken of hij wel goed doorgroeit.

Ze wilde een 3d foto maken bij het hoofd maar de benen lagen ervoor. Nu wil ze dat bij de volgende echo weer doen. Ik weet alleen niet zo goed of ik dat wel wil... ben heel benieuwd hoe hij eruit ziet maar vind het verrassingseffect ook wel leuk bij de geboorte.

Ik ben zelf iets afgevallen ipv gegroeid, terwijl ik gewoon normaal eet en naar mijn idee iets te vaak snoep. Ik had genoeg reserves alleen deze zijn nu wel een beetje op. De verloskundige maakte zich niet al teveel zorgen maar wel iets om in de gaten te houden. Niet dat ik nu ineens veel meer moet gaan eten.

Oooh ik ben ook zo moe en slaap onrustig. Mijn heupen zijn halverwege de nacht beurs dan weet ik niet meer hoe ik moet liggen. Doe het overdag rustig aan, voor zover het kan met werken. Ben altijd een hele bezige bij maar mijn vriend zei al dit hoort erbij en doe maar lekker rustig aan.
Hier ook heeeeeel moe en met de vakantie alledrie de kinderen thuis.

Kaartjes: dit keer zijn we bij koningkaart uitgekomen. Eerder bij Lillybird, jillejille, fientje en Co.

Eerste naam zijn we uit, de 2e en 3e naam nog niet zeker.

Hier veel controles. Sowieso tweewekelijks gyn, dan nog internist en diabetesverpleegkundige en ivm veel buikpijn ook regelmatig nog wel tussendoor. Groeiecho wordt vierwekelijks gedaan, vanwege de zwangerschapsdiabetes en eerder dysmatuur kind. Hier wordt het een geplande keizersnee rond 38 weken.

Kamertje nog lang niet klaar. Baby komt eerst bij ons, dus wiegje is belangrijkste. Rest komt wel. De kleding en lakentjes enzo was ik al wel, ligt gewassen in de kast.

Vind het ook jammer dat het stil is hier (al ben ik er zelf debet aan...). Merk dat het forum ook vaak niet handig typt en dat ik dan geen fut heb om moeilijk te doen ;-)
Is er animo om over te stappen naar bijvoorbeeld een afgesloten Facebook-groep?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om ineens veel reacties te lezen! Echt leuk :-D

Wat vervelend dat veel van jullie moe zijn en ook niet lekker kunnen liggen. Ik kan gelukkig goed slapen en ben niet heel vermoeid. Soms heb ik wel dagen dat het eventjes niet wat minder gaat met mijn energie, maar ik slaap nog steeds normale tijden (van 23:00 tot 07:00). Gelukkig hoef ik er 's nachts niet uit om bijv. naar de wc te gaan. Een vriendin van mij had dat heel veel.

Verder heb ik wel iedere dag bekkenpijn en ben ik daarvoor bij de bekkenfysio geweest. Ik doe het vooral rustig aan in het huishouden. Lopen gaat sommige dagen niet zo goed, dus dan rust ik die dag wat meer. Ik ben wel weer voor het eerst gaan zwemmen en dat was echt heerlijk! Zwangerschapsyoga helpt ook heel goed.

@Intotheunknown
Misschien kunnen jullie zoeken naar een illustrator of vormgever die geboortekaartjes kan ontwerpen voor jullie? Wij hebben dat laten doen voor onze uitnodigingen van de bruiloft omdat we iets unieks wilden.
Het lijkt mij echt ontzettend eng om weeën te krijgen in deze fase van de zwangerschap maar wel fijn dat de verloskundige kwam en alles in orde bleek te zijn.

@dizzy0
Moet de baby op dit moment al met zijn hoofd naar beneden liggen? Bij mij lijkt dit iedere dag nog heel erg te veranderen. Soms ligt hij met zijn hoofd bij mijn maag en soms onder mijn navel. Wel heel vervelend dat je last hebt van je maag door de kleine. Ik hoop dat hij snel beter gaat liggen voor je.

@zot-83
Wat fijn dat je de eerste naam al gevonden hebt, nu nog de andere twee namen bepalen. Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden.
Dankjewel voor alle tips voor de kaartjes. Daar gaan we eens naar kijken ;-)

Ik ben wel voor om over te stappen naar een afgesloten Facebook-groep.
Alle reacties Link kopieren
@actual nee gelukkig hoeft hij nu nog niet goed te liggen, pas rond de 36 weken dus hij heeft nog even.

@zot wat vervelend dat je zo mega moe bent en veel checks heb je! Alleen maar goed dat ze het zo in de gaten houden
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een FB groep ook een goed idee!
Hi, ik heb een fb groep gemaakt, pb me even voor het linkje!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een PB gestuurd!
Intotheunknown schreef:
24-07-2020 15:04
Ik heb je een PB gestuurd!
Je hebt pb terug!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je ook een pb gestuurd
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Dan zijn we al met 3 :proud:
Via FB lijkt mij wel makkelijker praten! Vind het sowieso leuk om meer te delen!
ActualNoodle schreef:
24-07-2020 22:03
Ik heb je ook een pb gestuurd

Je hebt pb terug!
Alle reacties Link kopieren
Hi dames, hier was het idd vakantie. Niet weg geweest, maar superdruk met schilderen en een nieuwe vloer op de onderverdieping.

Ook ik ben voor facebook. Zot, ik stuur je een pb!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven