Uitgerekend 15-28 februari 2018

dinsdag 6 juni 2017 om 09:02
Voor iedereen die is uitgerekend eind februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor begin februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-1-15-februari-2018/ ... #p27129175
= kloppend hartje
= goede 20-weken echo!
Yeti86
Ravenloos
Noonootje
Ashkyla
leyla18
Marilyn182
Rockabye, Mihoen, Loeske85, ELZ1992, Happymama123 & Mammaattvara - in verband met lange tijd niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald. Mochten jullie weer in de tabel willen, zijn jullie uiteraard van harte welkom terug!
Een topic voor begin februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-1-15-februari-2018/ ... #p27129175

Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
Dido1983 | 33 | 1e | 22 februari | Meisje! | ![]() ![]() |
Lovely_meghan | 32 | 2e | 27 februari | Meisje! | ![]() ![]() |
Sophie_16 | 29 | 1e | 18 februari | Jongen! | ![]() ![]() |
Mini-m | 28 | 1e | 17 februari | Jongen! | ![]() ![]() |
LGCM | 27 | 1e | 17 februari | Jongen! | ![]() ![]() |
Pluis83 | 33 | 2e | 19 februari | Jongen! | ![]() ![]() |
joshax | 30 | 1e | 14 februari | Meisje! | ![]() ![]() |
Rozegeranium | 32 | 2e | 20 februari | Jongen! | ![]() ![]() |
Polonaise | 32 | 3e | 26 februari | Meisje! | ![]() ![]() |
PioenroosjeAmy | 29 | 1e | 18 februari | Jongen! | ![]() ![]() |
Mirmirmir | 33 | 2e | 20 februari | Meisje! | ![]() ![]() |
Suikerwafel | 28 | 1e | 16 februari | Meisje! | ![]() ![]() |
Hannah90 | 27 | 1e | 25 februari | Jongen! | ![]() ![]() |
Ballys | 29 | 1e | 26 februari | Jongen! | ![]() ![]() |
Schorpioentje | 39 | 1e | 18 februari | Jongen! | ![]() ![]() |
Zomerbloem23 | 28 | 1e | 28 februari | Meisje! | ![]() |
chocotofje | 36 | 1e | Meisje! | ![]() ![]() |
|
Daar | 26 | 2e | 28 februari | Jongen! | ![]() ![]() |

Rockabye, Mihoen, Loeske85, ELZ1992, Happymama123 & Mammaattvara - in verband met lange tijd niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald. Mochten jullie weer in de tabel willen, zijn jullie uiteraard van harte welkom terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.66% gewijzigd
dinsdag 27 februari 2018 om 12:34
Wanneer word jij ingeleid suikerwafel ?
Hier vliezen gebroken en aan infuus.. elke 20 minuten meer toevoegen... ruggenprik nabij als ik pijn krijg.
Helaas doet t nu nog niets... waarschijnlijk kan m’n lichaam zelf gewoon slecht weeen aanmaken net als de vorige keer.. duurt nog wel even ben ik bang. Ook koorts ..
Hier vliezen gebroken en aan infuus.. elke 20 minuten meer toevoegen... ruggenprik nabij als ik pijn krijg.
Helaas doet t nu nog niets... waarschijnlijk kan m’n lichaam zelf gewoon slecht weeen aanmaken net als de vorige keer.. duurt nog wel even ben ik bang. Ook koorts ..
dinsdag 27 februari 2018 om 12:37
oooh wat klinkt het nu al heftig ... Hoop voor je dat het niet meer te lang duurt en dat je niet ineens in een weeën storm terecht gaat komen! Zo spannend!!Mirmirmir schreef: ↑27-02-2018 12:34Wanneer word jij ingeleid suikerwafel ?
Helaas doet t nu nog niets... waarschijnlijk kan m’n lichaam zelf gewoon slecht weeen aanmaken net als de vorige keer.. duurt nog wel even ben ik bang. Ook koorts ..![]()
Ik heb donderdag de controle afspraak in het ziekenhuis (met 41,6) en dan beslissen wat we wanneer gaan doen. Ik denk dat ze het die dag zelf nog gaan doen en anders vrijdag ... De boel is wel open, dus ik hoop dat vliezen prikken oid voldoende is, zodat ik geen wee-opwekkers hoef. Ben daar een beetje bang voor...
dinsdag 27 februari 2018 om 21:18
Jaaaaa hier ook een baby!!!!
Met een zwangerschap van 40.6 wk is hij, N o ah geboren.
Eerste 8cm gingen thuis vlot en daarna uren niks erbij. Naar het zh gegaan voor weeopwekkers en doe dan ook maar pijnstilling. Bij 10 cm geen persweeen dus op karakter 2 uur kei hard gewerkt en toen was hij daar dan ein-de-lijk.
Ik had het vreselijk onderschat. Ik had wel eens gelezen over een beurs onderkantje. Nou!! Dat is mega zacht uitgedrukt zeg haha. Elke dag gaat het beter qua herstel. En van het kindje kan ik niet anders dan enorm genieten. Wat is dat fantastisch!!!
Eerste 8cm gingen thuis vlot en daarna uren niks erbij. Naar het zh gegaan voor weeopwekkers en doe dan ook maar pijnstilling. Bij 10 cm geen persweeen dus op karakter 2 uur kei hard gewerkt en toen was hij daar dan ein-de-lijk.
Ik had het vreselijk onderschat. Ik had wel eens gelezen over een beurs onderkantje. Nou!! Dat is mega zacht uitgedrukt zeg haha. Elke dag gaat het beter qua herstel. En van het kindje kan ik niet anders dan enorm genieten. Wat is dat fantastisch!!!
woensdag 28 februari 2018 om 10:11
Gefeliciteerd pioenroosje!
Hier vannacht vochtverlies, viel echt een plasje op de grond maar geen weeen verder. Ik de hele nacht op een matje gaan liggen en nu twijfel ik. Ik verlies nog steeds wel vocht maar “drupje” ik had eigenlijk meer verwacht voor vruchtwater. Probeer het nu dus maar op te vangen en even aan te kijken.
Ik hoop overigens dat hij nog even blijft zitten, gisteren kreeg ik een brief in de bus dat er 5 dgn ernstig geluidsoverlast te verwachten is in verband met de bouw van een nieuwe woonwijk... dus ik laat me sowieso biet meer strippen of behandelen tot volgende week, heb weinig behoefte aan een kraamweek in de herrie
Hier vannacht vochtverlies, viel echt een plasje op de grond maar geen weeen verder. Ik de hele nacht op een matje gaan liggen en nu twijfel ik. Ik verlies nog steeds wel vocht maar “drupje” ik had eigenlijk meer verwacht voor vruchtwater. Probeer het nu dus maar op te vangen en even aan te kijken.
Ik hoop overigens dat hij nog even blijft zitten, gisteren kreeg ik een brief in de bus dat er 5 dgn ernstig geluidsoverlast te verwachten is in verband met de bouw van een nieuwe woonwijk... dus ik laat me sowieso biet meer strippen of behandelen tot volgende week, heb weinig behoefte aan een kraamweek in de herrie

woensdag 28 februari 2018 om 12:09
Gefeliciteerd alle nieuwe mama's.
Ik ben alleen een beetje kwijt wie nu nog moeten bevallen.
Hoe gaat het met alle mama's? Hier is vanochtend het CB geweest en het viel hem ook direct op dat onze kleine meid geel is. We hebben hierover al extra contact gehad met VK en die vond dat het binnen de norm was, omdat het wegtrok als je haar optilt/wakker maakt. Als het volgende week nog zo is, gaan we toch ook naar de HA om te laten prikken ter controle. Verder drinkt ze heel wisselend, vaak 1 borst en dan anderhalf of twee uur later de volgende borst. Maar 'snachts slaat ze een voeding over. Heb geprobeerd, maar ze is niet wakker te krijgen. Dus nu laat ik haar maar slapen totdat ze komt. Zo kan ik ook wat uren maken
Ik ben alleen een beetje kwijt wie nu nog moeten bevallen.
Hoe gaat het met alle mama's? Hier is vanochtend het CB geweest en het viel hem ook direct op dat onze kleine meid geel is. We hebben hierover al extra contact gehad met VK en die vond dat het binnen de norm was, omdat het wegtrok als je haar optilt/wakker maakt. Als het volgende week nog zo is, gaan we toch ook naar de HA om te laten prikken ter controle. Verder drinkt ze heel wisselend, vaak 1 borst en dan anderhalf of twee uur later de volgende borst. Maar 'snachts slaat ze een voeding over. Heb geprobeerd, maar ze is niet wakker te krijgen. Dus nu laat ik haar maar slapen totdat ze komt. Zo kan ik ook wat uren maken

woensdag 28 februari 2018 om 14:02
Gefeliciteerd voor alle nieuwe mama's, wat leuk, zoveel baby's al! Zitten een paar pittige bevallingen tussen zeg.. Succes met 't herstel. En polonaise jouw verhaal lijkt klein beetje op dat van mij, ook een lekkere snelle bevalling
Hier gaat het goed, al is het soms nog zoeken naar wat werkt en niet bij zo'n kleintje. Vandaag was het cb hier, onze zoon was al meer dan 500 gram aangekomen in 2 weken! Toch vind ik borstvoeding nog wel zoeken, en het doet veel pijn dus vrijdag komt een lactatiedeskundige langs, ben benieuwd of die fijne tios heeft.
Fijn dat jouw meisje wat langer slaapt meghan! Ons zoontje is juist 's nachts vaak onrustig dus we slapen heel weinig. Probeer nu zoveel mogelijk overdag slaap in te halen..
Benieuwd hoe het met de andere moeders is! En succes voor de meiden die nog aan het wachten zijn!!

Hier gaat het goed, al is het soms nog zoeken naar wat werkt en niet bij zo'n kleintje. Vandaag was het cb hier, onze zoon was al meer dan 500 gram aangekomen in 2 weken! Toch vind ik borstvoeding nog wel zoeken, en het doet veel pijn dus vrijdag komt een lactatiedeskundige langs, ben benieuwd of die fijne tios heeft.
Fijn dat jouw meisje wat langer slaapt meghan! Ons zoontje is juist 's nachts vaak onrustig dus we slapen heel weinig. Probeer nu zoveel mogelijk overdag slaap in te halen..
Benieuwd hoe het met de andere moeders is! En succes voor de meiden die nog aan het wachten zijn!!
donderdag 1 maart 2018 om 05:22
Hi all,
Hier is di avond N-O-O-R geboren !! Alles goef gegaan! Uitgebreid verslag volgt!
@pioenroosje gefeliciteerd!!
@suikerwafwl heel veel succes vandaag in het ziekenhuis, of is er gisteren nog iets spontaan gebeurd?
@ballys hopen dat baby nog ff rustig zit!
@meghan: hopelijk volgende week alles goed en is prikken niet meer nodig
@sophie.. deze slaapt ook veel minder ( dan nr 1) helaas waardoor we slechte nachten maken. Nog steeds niet bij kunnen komen.
Hier is di avond N-O-O-R geboren !! Alles goef gegaan! Uitgebreid verslag volgt!
@pioenroosje gefeliciteerd!!
@suikerwafwl heel veel succes vandaag in het ziekenhuis, of is er gisteren nog iets spontaan gebeurd?
@ballys hopen dat baby nog ff rustig zit!
@meghan: hopelijk volgende week alles goed en is prikken niet meer nodig
@sophie.. deze slaapt ook veel minder ( dan nr 1) helaas waardoor we slechte nachten maken. Nog steeds niet bij kunnen komen.

donderdag 1 maart 2018 om 13:43
Sophie_16 schreef: ↑28-02-2018 14:02Gefeliciteerd voor alle nieuwe mama's, wat leuk, zoveel baby's al! Zitten een paar pittige bevallingen tussen zeg.. Succes met 't herstel. En polonaise jouw verhaal lijkt klein beetje op dat van mij, ook een lekkere snelle bevalling![]()
Sophie wat goed dat er een LD komt. Veel lezen bij LLL en andere bv sites vond ik ook heel leerzaam.
Hier ook niet echt een goede bv start. (veel pijn, bloed, kloven en ook deze keer weer teveel melk wat voor de kleine lastig is. ) Kaya had een te kort tongriempje. Dat is gisteren in het zkh doorgeknipt. Ze huilde niet eens!
Nu hopen dat ze snel leert om haar tongetje uit te strekken bij het aanhappen. Want verder doet ze het super.
Ik ben zoveel mogelijk topless thuis, haha. Als het maar snel beter wordt!

donderdag 1 maart 2018 om 13:48
PioenroosjeAmy schreef: ↑27-02-2018 21:18Jaaaaa hier ook een baby!!!!
Oh Amy, allereerst gefeliciteerd!
Maar die schaafwonden, wat zeer doet dat he, alsof je met je yoni over het asfalt bent gesleurd. En dan het plassen.. Autsch. Ik had bij de eerste een zeer vergelijkbare bevalling (afgezien van de weeënopwekkers), ook zonder persweeën. De 2e en 3e bevalling wel met persweeën. Dat is zoveel makkelijker!
Tip: een kannetje lauw water meenemen als je gaat plassen, dat je de urine verdunt waardoor het minder brandt!
donderdag 1 maart 2018 om 14:04
Gefeliciteerd mirmir!!
Hier ben ik net thuis uit het ziekenhuis, blijkbaar zijn mijn vliezen zo’n 36 uur geleden toch gebroken, ik had echt 1 miniplasje vruchtwater. Sindsdien geen weeen dus morgen gaan ze inleiden. Erg spannend.
Net met vriend lekker wezen lunchen dat zal voorlopig ook wel anders worden.
Bevalling gaat dus wel medisch worden en moet ook minimaal 24 uur in het ziekenhuis blijven. Ik ben beniewd vind het wel heel vreemd om nu een einddatum te hebben.
Hier ben ik net thuis uit het ziekenhuis, blijkbaar zijn mijn vliezen zo’n 36 uur geleden toch gebroken, ik had echt 1 miniplasje vruchtwater. Sindsdien geen weeen dus morgen gaan ze inleiden. Erg spannend.
Net met vriend lekker wezen lunchen dat zal voorlopig ook wel anders worden.
Bevalling gaat dus wel medisch worden en moet ook minimaal 24 uur in het ziekenhuis blijven. Ik ben beniewd vind het wel heel vreemd om nu een einddatum te hebben.

donderdag 1 maart 2018 om 14:09
Mirmirmir gefeliciteerd!
Hele leuke naam. Hoe vindt grote zus het?
Tsja die nachten..
Kaya is ca om de 3 u wakker en slaapt alleen naast /op mijn borst goed. Maar dat vind ik prima zo. Na het voeden valt ze lekker bij me in slaap, en ik dan ook weer.
Overdag zet ik het wiegje naast de droogtrommel, schijnt een rustgevend geluid te zijn
Lastig om de grote kinderen genoeg aandacht te geven vind ik.
Hele leuke naam. Hoe vindt grote zus het?
Tsja die nachten..
Kaya is ca om de 3 u wakker en slaapt alleen naast /op mijn borst goed. Maar dat vind ik prima zo. Na het voeden valt ze lekker bij me in slaap, en ik dan ook weer.
Overdag zet ik het wiegje naast de droogtrommel, schijnt een rustgevend geluid te zijn

Lastig om de grote kinderen genoeg aandacht te geven vind ik.

donderdag 1 maart 2018 om 14:13
Ballys spannend! Vanavond nog even lekker samen en morgen een baby'tje in je armen.. Heel veel succes morgen!
Mogelijk dat het hoofdje als een 'badstop' fungeert en het vruchtwater dus niet ineens weg vloeit.
vrijdag 2 maart 2018 om 17:11
Hier ook babynieuws! Met 41.6 weken is onze dochter spontaan geboren! Hoewel ik een thuisbevalling wilde, halvewege toch naar het ziekenhuis. Hele pijnlijke weeen, onstluiting bleef uit en het lukte me niet meer. Na de ruggenprik ging het als een trein! Persen was binnen een halfuur gedaan! Omdar ons meisje een geboortegewicht heeft van 2800 gram, maar wel zo lang in de buik gezeten heeft, liggen we ter observatie nog in het ziekenhuis. Vanavond of morgen mogen we naar huis, want het gaat allemaal goed!
anoniem_365027 wijzigde dit bericht op 04-03-2018 19:33
0.68% gewijzigd
vrijdag 2 maart 2018 om 19:11
Hier ook babynieuws! Op zn uitgerekende datum 17-2 is onze zoon Xem geboren.
Met mama is alles goed maar Xem ligt nog altijd in het ziekenhuis. Hij kan zijn glucosewaarden niet op peil houden. In het begin heeft hij zo'n hoge dosis suiker toegediend moeten krijgen, al een heel eind afgebouwd maar het laatste beetje wil nog niet zelf lukken. Het is ook nog niet duidelijk hoe lang onze kleine man nog moet blijven.
Een hele andere start dan ik gehoopt had. Daardoor zit ik er nu aardig doorheen.
Gefeliciteerd alle andere mama's!! Geniet van jullie wondertjes!
Met mama is alles goed maar Xem ligt nog altijd in het ziekenhuis. Hij kan zijn glucosewaarden niet op peil houden. In het begin heeft hij zo'n hoge dosis suiker toegediend moeten krijgen, al een heel eind afgebouwd maar het laatste beetje wil nog niet zelf lukken. Het is ook nog niet duidelijk hoe lang onze kleine man nog moet blijven.
Een hele andere start dan ik gehoopt had. Daardoor zit ik er nu aardig doorheen.
Gefeliciteerd alle andere mama's!! Geniet van jullie wondertjes!

zaterdag 3 maart 2018 om 04:26
Gefeliciteerd suikerwafel! Je kleine meid heeft inderdaad een laag gewicht voor zo'n lange tijd in de buik. Maar voor je het weet barsten ze uit de eerste kleertjes. 
@mini; wat een vervelende en zware start. Hoe zijn ze er achter gekomen dat hij zijn glucosewaarden niet op pijl kan houden? Wat kunnen ze hier tegen doen?
@ballys; wat goed zeg dat je nog bent gaan lunchen. Vandaag ben ik ook gaan lunchen met het gezin. Kleine gewoon in de kinderwagen heeft de hele tijd geslapen
Als je een beetje geluk hebt, kan je dat soort dingen gewoon blijven doen.
@polonaise; hier wil de oudste (2jr,9mnd) geen middagslaapje meer doen. Heel vermoeiend, want heb nu zelf geen rustmoment meer op de dag. Maar neem deze tijd wel om echt even 1op1 aandacht te geven. En savonds in bad is echt even ons momentje.
@tabel; voor degene die deze heeft bijgewerkt met de bevallingsdatum THNX! Dit geeft een beetje inzicht

@mini; wat een vervelende en zware start. Hoe zijn ze er achter gekomen dat hij zijn glucosewaarden niet op pijl kan houden? Wat kunnen ze hier tegen doen?
@ballys; wat goed zeg dat je nog bent gaan lunchen. Vandaag ben ik ook gaan lunchen met het gezin. Kleine gewoon in de kinderwagen heeft de hele tijd geslapen

@polonaise; hier wil de oudste (2jr,9mnd) geen middagslaapje meer doen. Heel vermoeiend, want heb nu zelf geen rustmoment meer op de dag. Maar neem deze tijd wel om echt even 1op1 aandacht te geven. En savonds in bad is echt even ons momentje.
@tabel; voor degene die deze heeft bijgewerkt met de bevallingsdatum THNX! Dit geeft een beetje inzicht

zaterdag 3 maart 2018 om 20:33
Hoi dames,
Onze zoon is geboren! hij is prachtig. De bevalling liep hellaas niet zo heel goed. Ik zou s ochtend worden ingeleid, maar snachts begonnen de weeen, helaas hadden ze weinig effect en kreeg ik weeenstimulatie. Dit alles deed zo veel pijn dat ik een ruggenprik kreeg, helaas zat die “te hoog” en ging het ademhalen moeilijk. Hij bleek ook nog een grote sterrenkijker te zijn. Al met al is het dus geeindigt in een keizersnede. En ookal wil je dat van te voren niet, ik ben er ontzettend blij mee en was toen ontzettend opgelucht.
Emotioneel vind ik het allemaal nogal zwaar, en kan er ook nog niet zonder tranen aan denken. Lichamelijk gaat het al een stuk beter. Ik loop kleine stukjes, en de kleine doet het fantastisch. Waarschijnlijk gaan we morgen naar huis!
Onze zoon is geboren! hij is prachtig. De bevalling liep hellaas niet zo heel goed. Ik zou s ochtend worden ingeleid, maar snachts begonnen de weeen, helaas hadden ze weinig effect en kreeg ik weeenstimulatie. Dit alles deed zo veel pijn dat ik een ruggenprik kreeg, helaas zat die “te hoog” en ging het ademhalen moeilijk. Hij bleek ook nog een grote sterrenkijker te zijn. Al met al is het dus geeindigt in een keizersnede. En ookal wil je dat van te voren niet, ik ben er ontzettend blij mee en was toen ontzettend opgelucht.
Emotioneel vind ik het allemaal nogal zwaar, en kan er ook nog niet zonder tranen aan denken. Lichamelijk gaat het al een stuk beter. Ik loop kleine stukjes, en de kleine doet het fantastisch. Waarschijnlijk gaan we morgen naar huis!
zaterdag 3 maart 2018 om 22:15

zondag 4 maart 2018 om 19:32
Oh wat een heftige bevalling Ballys. Hopelijk kun je het snel verwerken. Die ruggeprik... bij mij prikten ze 3x mis 'omdat ik scheef zat'. De kraamzuster nam het gelukkig voor me op. Tijdens het zetten viel de hartslag van de baby ook nog weg. Heel eng. Hopelijk mag je morgen naar huis.
Wij moesten gisteren weer terug naar het ziekenhuis van de verloskundige omdat ons meisje nog niet geplast had en temperatuur laag blijft. Kinderarts maakte zich geen zorgen en gelukkig mochten we weer naar huis. Vannacht om half 4 kwam de plasluier en de tranen bij mij. Hormonen denk ik? Verder heb ik ze redelijk onder controle geloof ik!
Borstvoeding hier gaat goed. Overproductie omdat ik na het voeden nog extra moet geven. Hopelijk mag ik daar snel mee stoppen.
Wij moesten gisteren weer terug naar het ziekenhuis van de verloskundige omdat ons meisje nog niet geplast had en temperatuur laag blijft. Kinderarts maakte zich geen zorgen en gelukkig mochten we weer naar huis. Vannacht om half 4 kwam de plasluier en de tranen bij mij. Hormonen denk ik? Verder heb ik ze redelijk onder controle geloof ik!
Borstvoeding hier gaat goed. Overproductie omdat ik na het voeden nog extra moet geven. Hopelijk mag ik daar snel mee stoppen.
maandag 5 maart 2018 om 03:10
Ik heb nooit tegen incompetente mensen gekund.
Zelf denk ik de hormonen aardig onder controle te hebben, al zal mijn vriend daar anders over denken.