Uitgerekend (1e helft van) juni 2022

29-09-2021 16:22 285 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie schrijft er mee? Ik ben zelf uitgerekend op 1 juni en dus nu 5 weken zwanger van mijn tweede kindje. We hebben al een dame van 2,5. Vandaag de verloskundige gebeld en de echo ingepland. Ik vind het maar weer spannend...

[/td]
NaamKindjeUDBijzonderheden
Limobel23 junieen meisje!! :cheer2:
Sunshine-1811 juni
Keesje-aap2?
Washetmaarwat23 juni
Snunnie27 junieen jongen!! :cheer:
Pip-321213 junieen meisje :cheer2: 20 weken echo op 20 januari
Cookieholic21 juni11 januari 20-weken echo
Jasmijn1209220 juni
Groene ridder17 junieen jongetje! :cheer2:
Lotje1234514 juni
Slaapkop122 junio
Ongeduldigaard117 junijongetje :cheer2:
Goede 16 weken echo gehad, 2 februari de 20 weken echo
BiebieGW113 junijongetje :cheer: 20-1 de 20-weken echo
JMathilde3e23 juni3e meisje! :yes: | 2 februari 20-weken echo
Victoria_87213 juni
Blauwe regen25 juniMeisje :hello: | 10 januari 20 weken echo
cookieholic wijzigde dit bericht op 11-01-2022 15:01
Reden: Tabel
72.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha iedereen,

Ik schrijf ook graag mee! Ik ziet nu op 6+3 en ud zou 4 juni moeten zijn.
Het is voor mij het eerste kindje (ben 26) en ik vind het echt heel spannend.
Vandaag een beetje bruin bloedverlies gehad en dat kon volgens de vk waarschijnlijk geen kwaad, maar ben toch erg bang dat het fout gaat. Ook omdat ik de afgelopen dagen best wel wat buikkrampen had. 29ste is pas de eerste echo dus het wachten duurt ook echt eindeloos voor mijn gevoel.

Verder ben ik regelmatig misselijk en moet ik vaak 's nachts plassen, maar dat is het wel qua symptomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey allemaal

Ik durf nog niet echt goed meeschrijven, en moet ook nog niet officieel in de tabel of zo. Ik heb al 2 dagen licht positieve testen en vandaag ook eindelijk een positieve digitale van ClearBlue. Ik heb ook afgelopen juni een miskraam gehad en sindsdien eigenlijk elke maand een mislukte innesteling, waarbij ik enkele dagen voor NOD een licht positieve test in handen hield, maar dan alsnog ongesteld werd. Het is enkele maanden geleden dat ik mijn NOD gehaald heb met een positieve test in handen, maar doordat de streepjes nog zo ontzettend licht blijven, durf ik er nog niet zo in geloven. Het zijn overigens wel duidelijke streepjes, ik moet ze niet speciaal in het licht gaan houden of zo en ze zijn meteen binnen afleestijd positief, alleen blijven ze licht van kleur. Ik zit een beetje te wachten op een knaller.
Als mijn testen blijven oplopen, dan schrijf ik heel graag mee. Tot dan kom ik alvast een beetje meelezen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag allemaal,


Graag lees en schrijf ik met jullie mee. Al zal het meeschrijven deze periode iets minder actief zijn omdat ik mij sinds enkele weken niet fit en goed voel door zwangerschapskwaaltjes. Mijn uitgerekende datum is volgens mij ook 4 juni.
Volgende week hebben we de intake bij de verloskundige maar een echo is nog niet gepland. We twijfelen of we een extra vroege echo willen.

Dit wordt trouwens ons eerste kindje. Man en ik hebben al een voorgevoel dat het een jongetje wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom alle nieuwe mensen! Gezellig dat jullie mee schrijven en gefeliciteerd!

Nikki heel veel sterkte :heart:

Hier vooral zo intens moe dat ik niet goed weet waar ik het zoeken moet. Ik lig elke dag tegelijk met mijn dochtertje op bed, en de dag doorkomen is een worsteling…
Gelukkig niet veel last van misselijkheid en niet overgeven! Vervelend voor de mensen die het wel hebben..


Hier heb ik 1 november de eerst echt, super veel zin in! Benieuwd naar onze kleine druif.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat verdrietig Nikki, wens je veel sterkte!

Welkom nieuwe dames, een mooi clubje hebben wel al zo ❤️

Ook hier echt intense intense vermoeidheid Snunnie. Daarnaast nog geen kwalen, misselijk ook niet echt meer. Dus dat is fijn. Maar die moeheid, pfoe, zelfs autorijden wordt echt gevaarlijk dus ik ga proberen vaker de fiets naar m'n werk te pakken denk ik.

Spannend Elyani, ik hoop dat je over 2 dagen een donkerdere test hebt 🙏
Alle reacties Link kopieren Quote
@snunnie naar dat je zo moe bent. Al vanaf het begin?
Ik zit nu op 6 weken maar ik merk dat mijn conditie zo enorm achteruit gaat. Ik merk echt met sporten dat ik veel minder aan kan dan normaal. Soms zelfs al na traplopen buiten adem haha. Herkent iemand dit?
Hoi Dames,

Ik schrijf ook graag mee. Gister totaal onverwacht een positieve zwangerschapstest in handen. Dit is mijn eerste zwangerschap en ik had never nooit verwacht dat het meteen de 1e poging raak zou zijn. Ik ben 38 en dacht dat het niet zo snel zou lukken. Vandaag bij huisarts geweest. Moet nog verloskundigepraktijk uitkiezen/bellen, maar volgens eigen berekening zal mijn uitgerekende datum rond 22 juni zijn. Als alles goed blijft gaan tenminste.. spannend dus
Alle reacties Link kopieren Quote
Limobel schreef:
13-10-2021 15:09
@snunnie naar dat je zo moe bent. Al vanaf het begin?
Ik zit nu op 6 weken maar ik merk dat mijn conditie zo enorm achteruit gaat. Ik merk echt met sporten dat ik veel minder aan kan dan normaal. Soms zelfs al na traplopen buiten adem haha. Herkent iemand dit?
Ik heb precies dit! Schrok daar zelf ook wel van, ik ben zo intens moe steeds en vaak al echt buiten adem van 1 trap op lopen. Dat wordt nog wat!
Ook met autorijden ben ik snel duizelig, heel vervelend en ook best gevaarlijk :(
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat ik niet de enige ben. Natuurlijk niet fijn voor jou 😉
Ik ben benieuwd of het juist weer beter wordt na 1e trimester. Maar met autorijden lijkt me dat inderdaad erg lastig!
Alle reacties Link kopieren Quote
pip ja die moeheid is echt rot. Vaak trekt het weg vanaf een week of 12.

Limbobel ja dat buitenadem is ook rot. Wordt helaas in het laatste trimester nog erger.

Slaapkop welkom!

Elyani hoe is het nu met je testen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey allemaal!

Na enkele dagen aan emotionele rollercoasters, positieve maar ook niet écht knalpositieve testen en héél veel onzekerheid, werd gisterenavond bevestigd door de arts dat ik helaas geen vitale zwangerschap heb. Ik moet jammer genoeg even afwachten tot alles op gang komt, maar het staat al vast dat ik geen juni baby zal hebben.

Heel veel succes kanjers, ik hoop dat jullie stuk voor stuk een fantastische zwangerschap hebben! :bigkiss:
Elyani sterkte en succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

mag ik nog meeschrijven? Ik zit momenteel op 4+ 5 weken en ben uitgerekend voor 18 juni :rolling:

Ik had op dag 8 dpo al een test laten doen (mijn vader is arts en had direct bloed getrokken, ik kon het niet verzwijgen:p) en toen had ik een HCG waarde van 99 U/L , heel laag dus. Gisteren nog eens laten trekken en was al mooi opgelopen tot 565 U/L. Mijn eerste echo zou pas 10/11 zijn dus mijn geduld wordt weer op de proef gesteld :D

Vraagje aan jullie; ik merkte dat ik qua symptomen last had van gespannen borsten en heel snel moe was. Soms ook steekjes in de buik (blijkbaar door uitzettende baarmoeder). Maar er zijn ook dagen dat ik geen gespannen borsten heb, zou dit normaal zijn? Fluctueren jullie symptomen ook?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey ongeldudigaard,
Lastig he als het zo komt en gaat. Bij mij verschilt het ook hoe gespannen m’n borsten voelen. Eerste week echt enorm, en nu vaak alleen ‘s avonds. En buikpijn is maar af en toe aanwezig. Dan ineens weer even misselijk, daarna voel ik me dagen prima. Best onzekere tijden zijn het. Nog 2 weken wachten op echo, duurt zo lang :nooo:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik wil me graag aansluiten, als dat mag.
Vanmorgen stond ik ineens met een positieve test in handen.
Ben 35 jaar en dit is ons 1e kindje.
Gebruik al jaren geen anticonceptie, maar was nooit bewust bezig met zwanger worden.

UD is 12 juni. Ik ga maandag een afspraak maken met de verloskundige.
Ik heb inmiddels afspraak met verloskundige 11 november. Na het eerste ongeloof begint het nu echt wel te landen en ben ik zo blij :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag gebeld met de verloskundigenpraktijk: Op 15/11 heb ik mijn termijnecho.

Begin het wel spannend te vinden zo. Het wordt allemaal steeds concreter zeg maar.

Heb af en toe wel zoiets van, als ik niets voel qua "kwaaltjes"/ dingen die in mijn lijf gaande zijn, ben ik nog wel zwanger.
Maar dat zal vast het onwennige nog zijn. :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk, nog meer nieuwe meeschrijvers. Mooi gevuld topic zo!
Het lukt me nauwelijks om bij te lezen, mee te schrijven. Zo moe ben ik!!
Hebben anderen dat ook? Kan me nauwelijks focussen op m'n werk, ik begin vaak later en stop vaak eerder, en thuis doe ik de dutjes met onze zoon mee (gelukkig doet hij er nog 2!), maar anders hou ik het echt niet vol. Herken dit helemaal niet van mijn eerste zwangerschap, dus is echt even schakelen. Daarnaast wel heel blij en ook wel vertrouwen dat het over een paar weken beter wordt. Maar pfoe, echt even overleven hier 🙈
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd voor alle nieuwe meeschrijvers!

Ook mij lukt het even niet zo heel goed om actief te lezen en te schrijven. Ik ben inmiddels constant zo misselijk dat ik me door de dag heen moet slepen. Heb ook nog niet echt iets gevonden dat tegen de misselijkheid helpt.
Als donderdag de echo goed is, ga ik het aan mijn collega’s vertellen, want ik kan het niet echt meer verbergen.

Oh en hoe zijn jullie borsten? Ik was echt vergeten hoe gevoelig die konden worden, buikslapen lukt nu al bijna niet meer.

Verder ben ik wel heel blij dat ik zwanger ben hoor 😊
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohh ik ben zo blij dat ik niet de enige ben die door moeheid en misselijkheid niet toe kom aan hier reageren.
Het is idd door de dag heen slepen.. ik probeer zoveel mogelijk thuis te werken, dus dat is wel heel fijn en gelukkig helpt manlief ook heel goed.

Borsten heb ik niet zo veel last van. Ze lijken wel wat groter en misschien iets gevoeliger. Buikpijn helaas nog wel, vooral als ik op mijn zij wil liggen en op mijn buik liggen is er helaas al helemaal niet bij.

Die stomme misselijkheid is er ook de heeeeele dag.. ik moet heel eerlijk zeggen dat dit nu wel even de boventoon voert en dat ik ook niet echt blij kan zijn, terwijl ik weet dat ik het wel ben.

Sterkte aan iedereen met klachten, en diegene met onzekerheid en voor diegene met slecht nieuws.. (en dan mag ik dus eigenlijk helemaal niet klagen..)
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar hoor, dat dubbele gevoel. Het helpt waarschijnlijk ook niet mee dat je nog niets tastbaars als een echo hebt. Hopelijk maakt dat de blijdschap weer wat groter.

Als we dan toch even aan het klagen zijn (mag best wel :)), ik heb ook al echte eetbuien, constant honger, walg van koffie en geitenkaas en heb elke minuut van de dag dorst en een droge keel....
Borsten dan weer niet pijnlijk. Iets voller, maar that's it.

Sterkte allemaal!
Alle reacties Link kopieren Quote
@pip, @cookie & @washetmaarwaar,
Wat balen dat jullie ook zo last hebben van klachten. Wel 'fijn' dat het herkenbaar is. Ik ben zo moe en misselijk steeds en daardoor niet vooruit te branden. De onzekerheid van nog geen echo hebben gezien helpt ook niet.

Ik ben wel erg blij om zwanger te zijn, maar het blijft heel onwerkelijk.

Hebben jullie het al aan mensen verteld in jullie omgeving? Wij alleen onze ouders, omdat ik het met hen ook wil delen als het fout gaat.
Al vraag ik mij wel af hoe lang ik het verborgen kan houden voor anderen met de zwangerschapsrestricties en klachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben het aan best wel wat mensen verteld. Wij zijn ook heel open geweest over de miskramen, dus we willen dit ook graag delen. En mocht het toch weer niet goed zitten, dan wil ik daar ook open over kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het ook al aan mijn ouders verteld; ook omdat zij degenen zijn waar ik het ook mee wil delen als het misgaat.

Ik zit nu nog maar op 5w+3 en ben bijna jaloers op degenen met superduidelijke symptomen zoals misselijkheid. Vraag aan al de misselijken; vanaf welke week begon dit bij jullie? :@@:

Bij mij fluctueert het nog heel erg; ik ben ook wel heel moe en slaap veel, heb (vooral 's avonds en 's nachts) gespannen borsten en heb ook heel veel dorst. Best nog wel gekke symptomen :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij begon de misselijkheid zo ongeveer rond het einde van week 5. Sinds vorige week donderdag is het echt de hele dag door. Ik ben nu 7+4 (ongeveer).

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven