Uitgerekend begin augustus 2018

24-11-2017 21:30 693 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

Ik heb pas ontdekt zwanger te zijn van het derde kindje. Zijn er hier meer dames begin augustus uitgerekend. Kunnen we lekker bijpraten samen. :) 3e kindje[/td][/tr]
Mama3003730 jaarUitgerekend 4 augustusEcho: 8 januariBijzonderheden: Net samen 3e kindje
Kleine liefde35 jaar Uitgerekend 1 augustusEcho: Bijzonderheden: Miskraam gehad2e kindje
Suuzze32 jaarUitgerekend 2 augustusEcho: 11 januari Bijzonderheden: Miskraam gehad2e kindje
Springtouw27 jaarUItgerekend: 3 augustusEcho:1e kindje
Peppadew33 jaarUitgerekend 3 augustusEcho:26 januari Bijzonderheden Tweeling 3 en 4e kindje
Blauwe Molly35 jaarUItgerekend 6 augustus1e kindje
Smurfehuisje31 jaarUitgerekend: 28 juli
Koekie33 jaarUitgerekend: 2 augustusEcho Bijzonderheden: Miskraam gehad2 kindje
Linn8730 jaar Uitgerekend 3 augustusEcho: 18 januari Bijzonderheden: Miskraam gehad1e kindje
Lesa Uitgerekend: 2 augustusBijzonderheden: Miskraam gehad1e
Olifantje8928 jaar Uitgerekend 1 augustusEcho: Bijzonderheden: 1e kindje
Lilly198036 jaar Uitgerekend 4 augustusEcho: 18 januariBijzonderheden: Zwanger via IVF 2ekindje
Freydis25 jaar Uitgerekend 4 augustusEcho: Bijzonderheden: 2e kindje
Siemm1130 jaar Uitgerekend 6 augustusEcho Bijzonderheden: 1e kindje
Mooneyglow24 jaar Uitgerekend 10 augustusControle Bijzonderheden: Miskraam geahd2e kindje
Bershka30 jaar Uitgerekend 5 augustusEcho: Bijzonderheden: 2e kindje
Kreukel38 jaar Uitgerekend augustusEcho: Bijzonderheden: Vriend heeft al 3 kinderen1e kindje
Lesal24 jaar Uitgerekend augustusEcho: Bijzonderheden: e kindje
Sandra987l36 jaar Uitgerekend 3 augustusEcho: 11 januariBijzonderheden: 2e kindje
Foodiesl28 jaar Uitgerekend 3 augustusEcho: 8 jan Bijzonderheden: 1e kindje
Zomer28l35 jaar Uitgerekend 3 augustusEcho: Bijzonderheden: 2e kindje
Sneeuwvrouw30 jaar Uitgerekend 5 augustusEcho: Bijzonderheden: Conroles bij gyn 2e kindje
Precious baby 4 jaar Uitgerekend 8 augustusEcho: Bijzonderheden: e kindje
Discover midden 20 jaar Uitgerekend augustusEcho: Bijzonderheden: e kindje
mama30037 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 18:31
91.37% gewijzigd
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Alle reacties Link kopieren
Bh's is wel een ding hè... ik zit nog in een 75F van mijn vorige zwangerschap en het borstvoeding geven o_o

Hoop eigenlijk dat ik geen nieuwe hoef te kopen :roll:
Hi meiden! Ik meld mij ook graag aan :) vandaag positief getest! In ronde drie zwanger geraakt en ik ben me ervan bewust dat dat heel snel is! Nog niet echt kwaaltjes, soms lijk ik wat weeig/licht misselijk. Wel bang om erg misselijk te worden (angst voor overgeven). Maar ik zie het wel :-] Nog erg onwerkelijk! Twee vriendinnen weten het en ouders binnenkort. Net ingeschreven bij verloskundige en pas na de kerst een echo. Tot die tijd hopen dat het goed blijft gaan. Ik heb geen idee wat ik kan verwachten/voelen. Overigens wel zo nu en dan krampjes, alsof je ongesteld wordt. Maar hoort er bij. Gefeliciteerd allemaal en vooral genieten :heart:

Naam Siemm11
Leeftijd 30
Hoeveelste eerste kindje
Uitgerekend 6 augustus 2018
Bijzonderheden Nog niet.
Datum controle 27-12
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Siemm11! En welkom!
Dank je wel Koekie27! En jij ook natuurlijk :hello:
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan alle nieuwe! Ik reageer vanavond even, 28 uur werken en grotendeels de opvoeding van 2 kids alleen doen blijft weinig tijd over haha.
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Alle reacties Link kopieren
@Yartiza, ik wacht ook eerst de spannende eerste maanden af, na de 12 weken vind ik de fb groep wel leuk.

@Jimbob, wat maak je het jezelf lastig! Ik hoop dat je gauw je rust kan vinden na je echo. Komt vast goed, heb vertrouwen. (Ja vind ik zelf ook lastig…)

@Smurfenhuisje, kun je de vrede nog wat bewaren thuis? Herken het van mn PMS, echt vervelend!

@Olifantje89, ik heb mijn echo ook verplaatst naar 18 december, vaak gaat het dan al via je buik hoor, met een goede volle blaas komt je babytje nog wat omhoog en is het meestal wel mogelijk. Als het wel inwendig moet, heb ik ook ervaring mee, niets vervelends aan, je vergeet alles om je heen als je je babytje ziet. Trek in ieder geval wat makkelijks aan, wat snel uit kan is mijn ervaring is wel prettig dan. Wat je bhs betreft, ik had van die zwangerschapsbeha s van de Hema, geen idee of die nog bestaan. Maar daar zat veel stretch in en geen beugel, sportbeha wil ook nog wel helpen. Het is een goed teken moet je maar denken.

@Xiltjeex, natuurlijk, welkom!

@Freydis, ik heb gewoon zelf het echobureau gemaild, mag pas met 6 weken de verloskunidge bellen.

@Siemm1, welkom! Krampjes horen erbij, heb ik ook, maar vervelend wel.
Hopelijk gaat het snel over.

Is er nog iemand handig met het maken van een nette tabel? Anders moet ik er vanavond echt even op studeren, maakt het wel zo overzichtelijk.

Hier al wat meer verschijnselen, beroerd van koffie, moe, zo moe, slaap van 20 uur tot 6 uur. En wat heb ik een rotwerk in de zorg haha, alles stinkt! Heb de echo verplaatst naar voor de kerst, dan weet ik iets meer zeker dat ik goed nieuws heb met kerst. Na een missed abortion is het toch mega spannend...
mama30037 wijzigde dit bericht op 29-11-2017 17:32
Reden: Aanvulling.
10.13% gewijzigd
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja goede tip! Bij een inwendige echo is het idd fijn om wat langs aan te hebben, een tuniek, jurk of rok oid, lig je niet zo halfnaakt op die tafel.

Vandaag viel het mee qua ruzie hier, maar geduld bewaren is wel even een dingetje. Gelukkig nog maar 2 dagen en het is weekend.

Ik heb de afgelopen twee dagen veel getild en voel dat nu wel aan mijn pens. Vind ik wel vrij vroeg, maar misschien is dat normaal bij een derde zwangerschap. Minder tillen is helaas geen optie, dus ik moet maar even zien hoe dit zich gaat ontwikkelen. Nu in ieder geval even languit op de bank.
Alle reacties Link kopieren
Oh dames ik ben me een partij misselijk geweest vanmorgen :-) begint al lekker vroeg :bonk:
@lilly1980 Ik ook! Vanmiddag. Pffffff. Nu al gewoon! Zal t erger worden? Goed teken maar oh wat vervelend. Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Haai ladies,

Leuk, had veel terug te lezen. Gezellig!

Welkom nieuwe dames, gefeliciteerd met jullie kersverse zwangerschap. Spannend!

Smurfenhuisje, jij schreef iets over vitamine K. Niet zo snel na de geboorte geven, is een week te snel?

Jimbob ik herken mijzelf zooo in jouw testgedrag en onzekerheid. Wat is het toch mega spannend. Gelukkig wat herkenbaarheid bij verschillend meiden na miskraam. We staan niet alleen...

Wij kiezen zelf voor een vroege echo en moeten deze ook zelf betalen a €40,-. Maar vind t toch echt te leuk om het met kerst te kunnen vertellen dus heb het er zeker voor over...

Hier beginnen de eerste echt tekenen van kwaaltjes in te kicken en voor nu kan je me niet gelukkiger maken. Kom maar doorrrrr.... al blijven die borsten toch opvallend rustig ten opzichte van mijn eerste zwangerschap. Maar de eerste kokhals partij is een feit en ik kon wel juichen want dat betekent toch echt dat er van alles gaande is.
Ben benieuwd hoe lang dat juichen duurt ;-) eerste zwangerschap ben ik zo ziek geweest dat ik van wk 7 tot wk 17 tot werkelijk niets in staat was, maar dan ook niets. Kon de deur niet uit, zo hondsberoerd.

Ik wacht ook nog even met de facebookgroep. Zodra het inderdaad wat zekerder is en we ons echt kunnen gaan buigen over kamertjes en wagens e.d. vind ik het heel leuk om alle tips en tricks met jullie uit te wisselen maar voor nu idd nog even heerlijk anoniem schrijven.

Fijne avond en slaap lekker
Alle reacties Link kopieren
Kleineliefde, ik heb mijn jongste überhaupt geen vitamine K gegeven. K wordt uit voorzorg aan alle baby’s standaard gegeven omdat er een klein percentage baby’s is die een bloedstollingsstoornis hebben. Het is te duur om eerst te testten welke baby dit wel of niet heeft, en daarom krijgt iedere baby dit.

Ik vind het onzin om zomaar van alles in mijn verse newborn te gieten, dus wanneer er een prima bevalling is zonder complicaties en zonder risico op inwendige bloedingen bijvoorbeeld, dan zie ik het nut van die vitamine k niet in.

Daarnaast zit er in de standaard vitamine K oplossing pindaolie, wat ik helemaal belachelijk en vreemd vindt want het wordt afgeraden om het eerste jaar pinda aan je kind te geven ivm kans op allergische reactie. (Heb ik me overigens ook niet aan gehouden, maar na een eerste hapje pindakaas heb ik natuurlijk wel goed mijn mini in de gaten gehouden. Maar goed, dat was veeeeeeel later dan vlak na de geboorte)
Alle reacties Link kopieren
Mama30037 Bedankt voor de tips en geruststelling. Ga misschien wel even bellen of ze intern of extern echo doen. Anders zit ik daar misschien voor niks met megavolle blaas.
Ik doe ook huisbezoeken bij mensen. Deze ochtend mevrouw met twee hondjes
die beesten stonken (naar mijn idee) echt. Maag keerde er ook van om :sick:

lilly1980 las ook dat dat meestal goed is. Gelukkig hou ik mijn eten nog binnen. Hoop dat dat zo blijft.

kleineliefde zo leuk dat je blij kan zijn met een kokhals partij :-D . Van 7 tot 17 weken ziek lijkt me echt rot. Hoe heb je dat met werk gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Wij kiezen ook voor een vroege echo kleineliefde, kost ons 30 euro voor 15 minuten.

Bij mijn vorige zwangerschap ben ik geen enkel moment misselijk geweest, hoop deze x ook niet :rolling:

Ik ga vandaag bellen voor de afspraken met de verloskundige en voor de echo :daisy:
Alle reacties Link kopieren
KleineLiefde, wat akelig dat jij je ook zo onzeker voelt. Niet leuk he. Naast t buikluik ook graag een fast forward knopje, als dat toch eens kon.

Hier met vlagen wat misselijk/ wee op de maag maar ik weet niet zo goed of dat door de zenuwen komt of dat het door de zwangerschap komt. Heb in ieder geval echt totaal geen eetlust , echt nergens trek in, en geen hongergevoel. Heel vreemd
Alle reacties Link kopieren
Spannend Yaritza!

Ik ben ook niet echt misselijk. En op gevoelige borsten en soms duizeligheid na heb ik eigenlijk geen symptomen. Af en toe wat trekkends in mijn baarmoeder. Voel me best onzeker hierover. Of is het nog te vroeg ( 4,5 week) voor kwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren
BlauweMolly , het kan inderdaad nog vroeg zijn voor symptomen. En sowieso heeft de 1 het wel en de ander niet. En dan wisselt het ook nog per dag, weet ik nog van mijn eerste zwangerschap. Vandaag ben ik ook weer bijna niet misselijk.

Jimbob, bij jou af en toe dus ook al wat verandering m.b.t. eetlust. Heb je jezelf een beetje tot de orde kunnen roepen met testen?

Kleineliefde oei dat is wel heftig dat je vorige keer zo ziek bent geweest. Hopelijk blijft je dat nu bespaard.

Vandaag nog precies 2 weken en dan de eerste echo. Ben zo benieuwd! De tijd gaat nog best snel, door alle voorbereidingen voor Sint en eerste verjaardag van mijn dochter volgende week. Ik zit er wel aan te denken om tussen week 7 en 12 ergens nog een keer een pretecho te doen. Eens zien of ik mijn man kan overhalen ;-) Gaan jullie de NIPT doen?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor ik heb vanochtend nog een laatate x getest en die was weer wat opgelopen en nu heb ik geen testen meer in huis en ik ga proberen dat zo te laten. Het brengt me alleen maar gestress dus het is goed zo.

Sprak ze dapper :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
You can do it Jimbob! 😀
Alle reacties Link kopieren
lilly1980 schreef:
30-11-2017 10:30
BlauweMolly , het kan inderdaad nog vroeg zijn voor symptomen. En sowieso heeft de 1 het wel en de ander niet. En dan wisselt het ook nog per dag, weet ik nog van mijn eerste zwangerschap. Vandaag ben ik ook weer

Vandaag nog precies 2 weken en dan de eerste echo. Ben zo benieuwd! De tijd gaat nog best snel, door alle voorbereidingen voor Sint en eerste verjaardag van mijn dochter volgende week. Ik zit er wel aan te denken om tussen week 7 en 12 ergens nog een keer een pretecho te doen. Eens zien of ik mijn man kan overhalen ;-) Gaan jullie de NIPT doen?
Woo nog maar 2 weken! Ja dat is spannend inderdaad. Leuk hoor! Sint is idd een drukke periode, gelukkig in dit geval dus haha!
Symptomen kunnen dus wisselen. Jemig, waarom bepaalt de natuur dit zo? Ik wil altijd zekerheid, krijg je dit 😅.
Alle reacties Link kopieren
Heey dames,

Ik zou ook graag mee komen praten. Aangezien ik in blijde verwachting ben van ons 2e kindje. In juli heb ik helaas een vroege miskraam gehad dus vindt het wel extra spannend nu en hoop dat het deze keer blijft zitten.

Ook wil ik iedereen die zwanger is graag feliciteren!

Naam Mooneyglow
Leeftijd 24
Hoeveelste tweede kindje
Uitgerekend 10 augustus 2018
Bijzonderheden Nog niet.
Datum controle 22-12
Alle reacties Link kopieren
@Jimbob; Fijn dat je testen toch weer wat opgelopen zijn! Hopelijk krijg je langzamerhand toch wat rust erin.

@mooneyglow; Welkom en gefeliciteerd natuurlijk! Jij ook al een miskraam, vervelend! Snap goed dat het nu extra spannend is.

Ben blij te lezen dat niet iedereen al zo'n sterke symptomen heeft. Ik ben zo onzeker. Heb wel gevoelige borsten en af en toe rommelende darmen maar verder niet veel. Zou graag gewoon ff een paar uur misselijk willen zijn ter bevestiging haha.
Wat hakt er zo'n miskraam dan in, merk ik nu pas.

Gelukkig hier ook nog (maar) 2 weken wachten tot de echo.
Alle reacties Link kopieren
@--Suuzze-- Dankjewel! Ja daardoor is het wel spannender, alhoewel het wel een vroege miskraam was en de testen echt heel licht en echte tuurtesten waren voelden het ook niet goed. Nu heb ik gelijk een duidelijke test en dat geeft wel wat meer rust. Maar de spanning blijft wel inderdaad.

Ik merk helemaal niks, normaal heb ik altijd wel 1 a 2 dagen voor mijn menstruatie last van krampen en de dag zelf ook maar dat heb ik helemaal niets van dus dat geeft wel iets bevestiging.

Haha dat zei ik bij de 1e ook, toen kreeg ik het tot en 6 maanden elke dag meerdere keren per dag overgeven dus van mij hoeft dat nu niet! Ik merk ook wel dat ik daardoor onzekerder ben maar vooral met vlagen, deze keer voelt het ook beter als de vorige keer. Hopelijk zegt dat wat, maja toen mn man al over namen begon zei ik laten we eerst de echo maar even afwachten...
Alle reacties Link kopieren
Suuzze, ik heb hiervoor 2 vroege miskramen gehad en ik had aan het begin wel symptomen, maar het ging alsnog mis. Dus het zegt allemaal niet veel.... Ennuh gevoelige borsten en rommelende buik zijn volgens mij symptoom nr 1, dus die heb je dan toch wel in the pocket ;-)
Alle reacties Link kopieren
lilly1980, ik denk wel dat ik de NIPT test ga doen.

Blijven jullie bij dezelfde zorgverzekering? Of stappen jullie over? Ik hoor het graag als iemand een verzekering heeft (gevonden) die qua vergoedingen goed aansluit bij het zwanger zijn, bevallen en de kraamtijd in 2018.
Alle reacties Link kopieren
Ik stap niet over maar ga wel even mijn aanvullende pakket bekijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven