Uitgerekend begin december 2017!

03-04-2017 11:41 1959 berichten
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!

Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bessie2017 29/33 Eerste 3 december Jongen! :love: Bevallen op 19 oktober! :heart:
ElCid79 37/38 Tweede 26 november Jongen! :love: Bevallen op 27 november! :heart:
Mevrouw85 3 december Jongen! :love: Bevallen op 28 november! :heart:
MevrouwTomatensoep 32/24 Eerste 10 december Jongen! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
Kaartje1 26/26 Eerste 2 december Meisje! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
mycupoftea 26/31 Eerste 30 november Meisje! :love: Bevallen op 2 december! :heart:
Sleutels Derde 12 december Meisje! :love: Bevallen op 3 december! :heart:
Lentegroetjes 26/28 Eerste 3 december Meisje! :love: Bevallen op 7 december! :heart:
fritzzz 28/30 Eerste 10 december Meisje! :love: Bevallen op 10 december! :heart:
Marilynne 28/32 Eerste 6 december Meisje! :love: Bevallen op 13 december! :heart:
VashtaNerada 36/37 Eerste 1 december Jongen! :love: Bevallen op 16 december! :heart:
-cactus- Tweede 6 december Jongen! :love: Bevallen op 20 december! :heart:
:hug: evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed sleutels!! Als ik je verhalen lees wordt ik zo benieuwd hoe het bij ons zal verlopen!! Ben ook zoo nieuwsgierig naar dat kleine poppetje van ons. Hoewel...klein, met de dag dat ze langer blijft zitten wordt ze natuurlijk groter/dikker :hihi:

Vashta ben ook benieuwd wat je vandaag besluit mbt strippen. Misschien heeft de verloskundige nog wel tips of adviezen voor je.

Lentegroetjes jij dus misschien ook al aan strippen toe! Bij onze verloskundige hebben ze het er nog niet over gehad. Misschien komt het deze week ter sprake en zo niet ga ik het denk ik zelf vragen volgende week. Tenzij.... :hyper: Alvast fijne verjaardag van je vader morgen! Snap dat je dan morgen bevallen niet ideaal vindt. Maar misschien kun je een afspraak voor het strippen maken later deze week?

En hoe is het met de kersverse moeders kaartje, mevrtomatensoep, mevr85 en bessie??

Vandaag is de eerste dag dat ik echt echt niets meer op het programma heb staan... o_o En het is pas kwart voor eeeeelf hahaha!! Ik begin de ongeduldige dames na 1 ochtend al te begrijpen :rofl: Ik ga denk ik maar een hele lekkere lunch voor mezelf fabriceren zo. Of even rondje in het dorp lopen? En een wasje draaien is ook echt heeeeeel hard nodig denk ik haha.

Maar: we gaan langzaam maar zeker uit de gevarenzone voor een 5 dec. kindje. Toch fijn! Vanaf morgen mag ze van mij komen hoor! :cheer2:
Balen van het slechte slapen Lentegroetjes. Als je toch twijfelt over strippen zou ik lekker wachten of het nog even uitstellen. Ik had geen twijfel maar gelukkig was het niet meer nodig en daar ben ik wel blij om. Ik heb altijd gezegd ze komt ergens tussen week 38 en week 39 en dat het dan gebeurd op dag 38.5 vind ik wel erg grappig. Altijd leuk om gelijk te hebben.

Marilynne haha ja wat dat betreft heb je het toch wel slim gedaan om zoveel op het laatste moment te doen. Ik was veel te vroeg klaar met alles.

En toeval of niet maar de avond voordat mijn vliezen braken had mijn vriend uitgebreid mijn voeten gemasseerd. Ze zeggen dat je daardoor de bevalling kan opwekken. Dus dames vanavond jullie vriend aan het werk zetten :-D Verder waren we zaterdag ook best wel druk in de weer geweest. Veel gelopen voor mijn doen en vandaar de massage in de avond haha. Wie niet waagt wie niet wint, voetmassage is sowieso lekker.

We genieten zeker. Gisteren was ik wel echt heel moe hoor en dan zo een onrustige nacht erachteraan is echt wel pittig. Moe maar voldaan. Nu lekker rustig herstellen en hopelijk snel een ritme. Weer terug naar het dagelijkse leven. Kerst hier komt we goed, we hebben er zin in. Gisteren zelfs de kerstboom neergezet :-$ Nou ja vriend dan, ik heb niks gedaan haha
Oja ze heeft trouwens echt veel haar zoals we op de echo konden zien :flirting:

En vandaag komen de geboortekaartjes binnen. Ben zo benieuwd :heart:
Hier gaat het best heel behoorlijk! We hebben een heel fijne kraamhulp en veel mensen die kunnen en willen helpen met boodschappen enzo. Borstvoeding gaat hier iets beter maar heb wel lactatiekundige ingeschakeld voor de zekerheid. Moet van haar twee dagen met baby zo dicht mogelijk bij me in bed blijven en 10x per 24 uur kolven. Vriend vindt dat maar lastig want hij wil óók steeds zoon knuffelen en vasthouden en tegen hem kletsen :proud:

Hoe gaat het hier? Al dames met gebroken vliezen ofzo?
Natte tosti..
Hier gebeurt nog steeds niks. Wel door omstandighden heel veel gelopen vandaag, gingen wat dingen mis in de planning omdat mijn fiets een lekke band kreeg. Dus misschien helpt dat wat?

Straks afspraak bij de verloskundige. Ik blijf een beetje twijfelen over het strippen.
Door ervaringen in mijn verleden heb ik erg veel moeite met inwendig onderzoek. Strippen Is dan nog eens de overtreffende trap van inwendig onderzoek :| dus ik zie daar wel heel erg tegenop. Ik denk nu dat ik vraag of ze heel voorzichtig eerst kijkt of er al iets gebeurt daarbinnen en dat we dan afhankelijk van hoe dat gaat en of het dus uberhaupt mogelijk is dan verder kijken. Ze weten gelukkig al van mijn verleden dus ik verwacht wel dat ze er rekening mee houden.

Er rommelt vanalles, menstruatiekrampen en andere krampen. Maar dat is al weken zo, af en aan. Dus dat geeft voor mijn gevoel niks aan.

Sorry dat ik even niet op iedereen afzonderlijk reageer!
Ik zal straks nog wel vertellen hoe de afspraak gegaan is.
Wish me luck, ik zie er zo tegenop :cry: doodeng
Succes Vastha!! En ik zeg het nog een keer. Laat je voeten masseren vanavond ;-)
Vasha succes met strippen, ik denk dat ik je context wel begrijp en snap dat je opziet tegen strippen. Mij lijkt het ook heel gek. Wellicht geeft het met al dat gerommel net het zetje dat je nodig hebt :).

Hier weer controle gehad vandaag, 39+2. Baby en ik zijn goedgekeurd. Volgende week dinsdag afspraak in ziekenhuis bij de gyn voor inleiden rond 41 weken. Met 40+5 nog wel proberen te strippen. Ik wil niet doorlopen tot 42 weken namelijk.
Vashta, ik heb ook zo'n soort context maar op het moment zelf kon werkelijk niks me schelen moet ik zeggen. Misschien stelt dat je wat gerust?
Natte tosti..
Hoi allemaal!

Ik ben zaterdag ook bevallen! was echt een hele heftige bevalling met een knip en de pomp, details laat ik even achterwege voor de dames die nog niet bevallen zijn ;) een ruggenprik kan ik wel echt iedereen aanraden! was een superfijn begin..

en Vashta ik ben ook gestript en het deed echt geen pijn en was helemaal niet vervelend.. het was echt heel goed te doen! misschien geeft dat je wat moed.

ik reageer ook niet op iedereen afzonderlijk want ik heb te lang niet meer mee gelezen, maar wat een geluk overvalt je he als je zo’n klein hummeltje in je handen hebt! ik ben zo verliefd op ons meisje!! alles gaat ook supergoed, heel tevreden kindje.. huilt bijna niet.. ik ben heel benieuwd of dat zo blijft! hoe doen jullie het met voeding?
@mycupoftea gefeliciteerd!

Afspraak bij de verloskundige ging goed, heel goed gepraat, was heel prettig.
Zij gaf aan dat zij meestal niet strippen voor 41 weken, er is onderzoek waaruit blijkt dat het met 40 weken weinig effect heeft en pas bij 41 weken duidelijk effect. Daarbij gaf ze ook aan dat de kans dat het uberhaupt mogelijk zou zijn om te strippen ook klein is nu.
Dus ik heb er uiteindelijk voor gekozen om het niet te proberen en om geen inwendig onderzoek te laten doen. Vrijdag ben ik 41 weken en heb ik weer een afspraak, dan gaat ze wel kijken hoe het er voor staat.
Dit voelde voor mij goed. Ik dacht als het toch weinig effect heeft, waarom zou ikhet dan nu doen, als het mij zoveel moeite kost. Ook het onderzoek zelf dacht ik, als ze zegt dat het nog potdicht zit ben ik zwaar teleurgesteld en als ze zegt dat het wel al wat open staat en ik beval niet vanavond, ben ik ook zwaar teleurgesteld. Dan maar zo kijken of er voor vrijdag wat gebeurt en dan vrijdag de volgende stap, als het ook echt zin heeft.

Ik bedoel niet om jullie strippen af te raden hoor, maar voor mij omdat de drempel zo hoog is, moet er wel echt een flinke toegevoegde waarde zijn om dit te ondergaan.
Bedankt voor de ervaringen over strippen, ik neem het mee in de voorbereiding voor vrijdag. Het is niet de pijn zozeer waar ik tegenop zie maar de handeling. Het is lastig uit te leggen. Het komt vast wel goed. Vrijdag heeft een van mijn favoriete verloskundigen dienst, dat scheelt ook.
Gefeliciteerd mycupoftea!! Fijn dat je ondanks de heftige bevalling toch zo kunt genieten van jullie meisje! Dat is al een enorme oppepper voor mij hoor, dat je ook na een heftige bevalling op een roze wolk kunt zitten :-) Geniet ervan en ik hoop dat je er lichamelijk snel weer helemaal bovenop bent!

Vashta Fijn dat het bezoek bij de verloskundige goed was. Ik snap je afweging wel en als ze inderdaad aangeven dat het voor 41 weken weinig zin heeft zou ik er ook zeker nog niet aan beginnen. In jouw geval mogelijk nog sterker gezien je nare ervaring(en). Voor mij zou het ook het laatste probeersel zijn om te voorkomen dat je moet worden ingeleid, dus als ik het laat doen ook pas ergens in de 41e week. Het fijnste zou gewoon zijn als onze kindjes uit zichzelf komen! Duim voor je dat je vrijdag niet gaat halen! :worship: Vandaag dus lekker veel gelopen... en misschien vanavond ook eens de voetmassage uitproberen? Baat het niet dan schaadt het ook niet haha!

Overigens zie ik van de hele bevalling ongeveer het meest op tegen het moment dat een verloskundige (of iemand anders) voor het eerst in je doos moet gaan kijken / voelen (of dus strippen). Ik heb (gelukkig) nog nooit inwendig onderzoek oid gehad, dus zou voor mij echt voor het eerst zijn. Zie er wel tegenop, maar ja, 't kan nu eenmaal echt niet zonder :nooo: Hoe hebben jullie dit ervaren?
Gefeliciteerd mycupoftea, geniet ervan! Hopelijk herstel je snel.

Gelukkig geen 5 december baby geworden :-D , 6 liever ook niet ik vind 7 wel weer goed Haha.
Gefeliciteerd mycupoftea! Heerlijk genieten samen!

Vastha, begrijpelijk van je afspraak bij de vk. Fijn dat ze zo goed kon uitleggen wat de kansen zijn enz. Hopelijk zetten de voortekenen door!

Hier weer wakker en zin in eten Haha. Ben dus maar ff beneden gaan zitten met mijn vervroegde ontbijtje.

Ik twijfel of ik vruchtwater verlies. Het is erg waterig met een beetje bloed :facepalm: Gegoogled maar wordt er niet veel wijzer van. Tussen de middag de afspraak met de vk, even aankijken tot die tijd.
Spannend lentegroetjes! Gelukkig dat je net vandaag een afspraak bij de verloskundige hebt, kun je het gelijk laten checken. Hopelijk zijn inderdaad je vliezen gebroken en zet dit de bevalling in gang!

Hier trouwens ook om 04:30 ook een vervroegd ontbijtje naar binnen geschoven! Hoop eigenlijk nu voor een paar uurtjes nog weer in slaap te vallen.... :yawnee:
Gefeliciteerd Mycupoftea! Lekker genieten nu.

Spannend Lentegroetjes! Heb je al op je hand geblazen? Mond op de bovenkant van je hand zetten en dan blazen dan komt de druk erop en als je vliezen gebroken zijn loopt er door de druk als het goed is vruchtwater uit.

Fijn dat je zo een prettig gesprek hebt gehad Vastha. Hopelijk begint het een deze dagen spontaan.

Hier echt een heerlijke nacht gehad. Wat een zoet kind heb ik :heart: Vandaag of morgen ga ik al een klein wandelingetje maken naar de supermarkt. Ik voel me zo goed maar wil ook niet overmoedig raken maar supermarkt is heel dichtbij dus moet lukken.
lentegroetjes nu heb ik hetzelfde als jij o_o behalve het bloed. maar dus wel heul waterige afscheiding. Kwam eruit toen ik uit bed kwam

sleutels ook de handtest gedaan en dan komt er meer uit, maar t is niet zoveel verder... Misschien toch 'normale' afscheiding? Dat werd toch ook meer naar het einde vd zwangerschap toe of niet? Mmm, voel verder ook niets dus eerst maar afwachten. lentegroetjes ben benieuwd wat jouw verloskundige zegt vanmiddag!
Als ik op m’n hand blaas is het hooguit een druppeltje, dus zal vast niets zijn helaas. Ben wel blij met de afspraak straks.

Fijn even naar buiten sleutels! Het klinkt alsof je echt nergens last van hebt. Geef mij ook maar zo’n bevalling en kraamtijd 😉

Heb je nog wat kunnen slapen Marilynne? Ik wel gelukkig.
Nou als er iets uitkomt zit er misschien al een klein scheurtje in ofzo? Ik had echt heel veel waterige afscheiding maar er kwam niks mee als ik op mijn hand blies. Als het echt gebroken is dan merk je dat wel. Heb je ook al een afspraak Marilynne? Zou anders toch even bellen hoor. Spannend zo lentegroetjes, ben benieuwd.

Ja ik denk dat iedereen hier voor tekent. Verloskundige was er net ook en zei ook al eigenlijk moeten we nu nog vrijdag en zondag komen maar het gaat zo goed hier dat het geen toegevoegde waarde heeft. Nu komt er alleen nog zaterdag iemand om af te ronden. Maar ik wil niet overmoedig worden en pak ook echt wel mijn rust. Anders word ik straks keihard teruggefloten en dat zou zonde zijn. Maar ik heb het tijdens mijn zwangerschap altijd gezegd, zodra de baby eruit is ben ik er weer. Gelukkig is het ook echt zo :-D
Ik had je berichtje niet gelezen Marilynne.. als ik zo terug ben laat ik weten wat ze zeiden!
Dat is een goed teken sleutels, alleen zaterdag nog controle. En goed dat je de rust neemt, zou jammer zijn dat je ongemerkt over je grenzen gaat.

Hier was alles goed. Waarschijnlijk ook gewoon waterige afscheiding. Hebben er voor gekozen om niet te strippen, want het rommelt wel iets. Hoop zo dat het door zet. Mocht ik as maandag nog niet bevallen zijn (41wk), dan word ik alsnog gestript en krijg ik een vruchtwater echo.
Spannend dames! Die van mij werden gebroken dus dat ging met wat meer geweld. Ik moest daarna ook naar de wc en toen zijn ze met een dweil achter me aan gelopen :rofl:
Natte tosti..
Hallo dames. Eindelijk even tijd voor een berichtje. De borstvoeding kwam niet op gang en dochter wat bijna 10% afgevallen.Dus dat betekende 8x per dag 1 uur voeden en daarna nog 30min na kolven. Pittig. Gelukkig is het nu wel goed genoeg op gang. Erbij kolven hoeft niet meer. Nu ze zo tevreden is genieten wij enorm!!
@maryline ook ik vond het van te voren spannend dat er iemand daar beneden ging kijken. Maar toen de bevalling eenmaal begonnen was denk je daar geen seconde meer bij na. Je schaamte verdwijnt ook ofzo.

@VasthaNerada ik hoop dat je baby echt snel komt hoor. Die laatste loodjes zijn zwaar en dan ben je ook nog over tijd. Dan word het nog zwaarder. Wie weet ben je nu aan het bevallen. en anders heb ik nog wel een extra geruststellende tip. We hebben er hier wel eens over gehad dat veel paardrijden negatief kan zijn voor een bevalling. Ik heb dit toen voor gelegd aan de verloskundige. Zij zij soms kan het een nadeel hebben maar het kan ook juist een voordeel hebben met het persen. Nou bij mij heeft het echt een voordeel gehad. Dochter haar arm/hand werd eerst geboren en daarna het hoofd. (of tegelijk) Maar heb haar helemaal op eigen kracht naar buiten geperst:). De verloskundige vroeg zich af waar ik die kracht vandaag had. haha. Dus bij mij hebben die getrainde bekkenbodem spieren echt een voordeel gehad!

@sleutels wat fijn dat jij je zo goed voelt en lekker geniet. Hier mag ik ook echt niet over eigen herstel klagen. Ik heb wel 4 hechtinkjes maar voor de rest geen gekkigheden. Ik ben ook alweer even naar buiten geweest. (zonder baby die moet even doorgroeien).

@lentegroetje spannend zeg. Ik hoop dat het een begin is.

@mevrouwtomatensoep ik lees bij jou ook opstart problemen met borstvoeding. Hoe gaat het nu? vond je het niet loodzwaar na het voeden ook nog kolven? Ik moest echt even doorzetten hoor. Maar het lijkt erop dat de extra inzet effect heeft!
Ik kolf momenteel alleen elke twee uur maar ook dat vind ik heel vermoeiend naast alle andere dingen. Als de kraam er is doet zij alle bijkomende dingen maar daarna moet ik er weer zelf aan denken. Ik ben trouwens ook slcht in voor me laten zorgen.
Natte tosti..
oja trouwens mijn vliezen braken echt zoals in een film. in een keer een maga plas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven