Uitgerekend begin december 2017!

03-04-2017 11:41 1959 berichten
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!

Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bessie2017 29/33 Eerste 3 december Jongen! :love: Bevallen op 19 oktober! :heart:
ElCid79 37/38 Tweede 26 november Jongen! :love: Bevallen op 27 november! :heart:
Mevrouw85 3 december Jongen! :love: Bevallen op 28 november! :heart:
MevrouwTomatensoep 32/24 Eerste 10 december Jongen! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
Kaartje1 26/26 Eerste 2 december Meisje! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
mycupoftea 26/31 Eerste 30 november Meisje! :love: Bevallen op 2 december! :heart:
Sleutels Derde 12 december Meisje! :love: Bevallen op 3 december! :heart:
Lentegroetjes 26/28 Eerste 3 december Meisje! :love: Bevallen op 7 december! :heart:
fritzzz 28/30 Eerste 10 december Meisje! :love: Bevallen op 10 december! :heart:
Marilynne 28/32 Eerste 6 december Meisje! :love: Bevallen op 13 december! :heart:
VashtaNerada 36/37 Eerste 1 december Jongen! :love: Bevallen op 16 december! :heart:
-cactus- Tweede 6 december Jongen! :love: Bevallen op 20 december! :heart:
:hug: evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond om 20:33 is onze prachtige zoon geboren!! :heart: :flirting: :love:
En wat was hij het wachten waard, hij is absoluut perfect!!!

Later meer!
Gefeliciteerd met jullie zoon Vastha!! Eindelijk geniet er van.
Jaaa een jongen! Gefeliciteerd Vashta, nu genieten!
Natte tosti..
Super Vashta! Van harte gefeliciteerd 💙
Genieten nu! Ik ben erg benieuwd naar je verhaal 😬

Ik word vanmiddag weer gestript waarschijnlijk.. heb er zo geen zin in maargoed! Wat moet dat moet 💪🏼
Yes Vastha!!! Eindelijk❤️ Gefeliciteerd met jullie zoon. Het genieten is begonnen. Ben super benieuwd hoe je bevalling is gegaan.
Jaaa Vastha eindelijk! Van harte gefeliciteerd! Lekker genieten samen!
Als ik het goed bekijk zijn er evenveel jongens als meisje geboren.
6 meisjes, 5 jongens en nog 1 jongetje onderweg. Wat grappig.
Gefeliciteerd Vasha met jullie zoon!
Heerlijk genieten nu.

Hebben jullie ook zoveel last gehad van kraamtranen? Onze kraamzorg ging vandaag weg, was zon fijn mens. Voel me echt een beetje leeg nu. Ben de laatste dagen sowieso al heel snel emotioneel.
Lentegroetjes en Kaartje herkenbaar hoor. Ik kan al best veel maar nog lang niet wat ik normaal kan. Ik probeer elke dag een stukje te lopen en ook steeds wat verder. We zijn wel dit weekend 2x op bezoek gegaan en dat vond ik aan de ene kant heel fijn maar daarna toch echt wel kapot. Dan wil mijn hoofd weer meer dan mijn lichaam eigenlijk aankan. Maar vandaag weer lekker de hele dag uitgerust en ik voel me echt elke dag een stuk beter.

En wij hadden de kraamhulp ook een dag eerder naar huis gestuurd. Wij zette ook de wekker voor de kraamhulp. Nu al lekker een week zonder en het gaat gewoon heerlijk. We hebben ook veel kraambezoek en dat vind ik zo gezellig. Vandaag is ze alweer twee weken😍

Fritzz ik heb niet echt kraamtranen gehad. Soms wel geëmotioneerd.

Nou Cactus aan jou de eer om de hekkensluiter te zijn. Zet hem op!💪

En inderdaad evenveel jongens als meiden, leuk zeg❤️
Gefeliciteerd Vashta! Eindelijk! Mooi he, zo'n hummeltje :love:

Succes Catus, aan jou de eer als hekkensluiter.
Vashta, eindelijk mogen we je dan feliciteren! Geweldig! Klinkt goed, en wat leuk een jongetje!
Zo daar ben ik weer!
Bedankt voor de lieve berichtjes! :heart:

Ons verhaal, poeh waar moet ik beginnen? Eigenlijk liep niets zoals het moest en toch is het uiteindelijk goed gegaan.
Kort gezegd moesten we vanaf vrijdagochtend al blijven in het ziekenhuis omdat het plaatsen van de ballon niet goed ging, zijn de vliezen zaterdagochtend gebroken, na een paar uur kreeg ik het infuus dat eerst vrij weinig deed en daarna juist te veel. Ik heb tegen mijn plan in besloten toch een ruggenprik te vragen omdat ik het niet meer uren lang zag zitten. Toen bleek ik opeens al op 7-8 cm te zitten (een voordeel van weinig toucheren? Het ging ook gewoon heel snel en heftig) en hebben we toch weer besloten geen ruggenprik te doen. Tijdens het laatste stuk bleek de kleine het niet goed te doen dus kwam de gynaecoloog voor een vacuumverlossing en opeens was hij daar! Het mooiste kind ooit :love: sorry dames de mijne is echt de mooiste :hihi:
En hoezo kort gezegd? Nou ja jullie weten al dat ik altijd lang van stof ben.

En blijkbaar dachten we toch onbewust dat het een meisje zou zijn want we waren heel verbaasd! Maar dolblij, het maakt echt niks uit en hij is perfect zoals hij is.
Ook al deed hij het op het eind van de bevalling niet lekker, hij was er precies op tijd uit en had meteen alle onderzoekjes glansrijk gehaald, dus we mochten lekker dezelfde avond nog naar huis.

Thuis met d kraamhulp gaat prima, een super meid! Gister had zoon wat probleempjes met op temperatuur blijven maar dat gaat nu goed (lag denk ik ook aan ons) en het drinken is pas vanavond een beetje goed gelukt, de luiwammes vindt het niet zo nodig veel moeite te doen.
Het is een hele zoete tevreden baby (tot nu toe) en we kunnen ons geluk niet op!
Ik weet niet of het al kraamtranen zijn, maar hier wordt zeker wel regelmatig een traantje weggepinkt, meestal van geluk :heart:

Ik kan niet geloven dat hij pas 49 uur oud is nu! We hebben alweer zoveel meegemaakt en het is zo vanzelfsprekend dat hij er is! En dan heb ik last van pijn etc, vind ik heel vreemd en heel lang duren. Tot ik bedenk dat het dus echt pas zo kort geleden is, duh :facepalm:

Cactus, hoe is het? Hopelijk heeft het strippen wat uitgehaald!

Marilynne, hoe is het nu met jou? Hopelijj herstel je goed en ben je weer thuis.
@fritzz hier zeker last gehad van kraamtranen. gehuild om van alles en nog wat. Voelde me dat ook ongelukkig. Maar na een huilbui en troostende woorden van vriend kwam alles weer goed. Gooi het er lekker uit. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de eerste 2 weken niet op een roze wolk zat. Nu wel. Ik ben helemaal verliefd. Ik voelde me daar best schuldig om. Maar nu ik mij beter voel gaan de schuld gevoelens ook weg.

@vastha mooi verhaal. Fijn dat jullie zo genieten. Heb je zelf veel last van de vacuüm verlossing?
Nou Vashta je klinkt echt lekker roze wolkerig 😍 super fijn! Je hebt er ook zo lang op moeten wachten..
Lekker genieten nu en als een happy family de feestdagen in! 🎄
Je bevalling is best prima gegaan dus, ook heel prettig. Al lijkt die pomp me dan wel weer misselijk.. ik ben wel blij te lezen dat het je toch enigszins is meegevallen (volgens mij?) aangezien je het ook echt best wel eng vond allemaal?
En toch mooi op eigen krachten, mag je trots op zijn hoor! 💪🏼💙

Hier is nog weinig veranderd helaas 😭 bummerrr..

Vanavond 17u bellen naar het ziekenhuis. Als er plek is krijg ik een ctg scan en inwendig onderzoek. Mocht ik nu wel ontsluiting hebben mag ik weer huis en gaan ze morgen pas mn vliezen proberen te breken. Is dat niet het geval dan plaatsen ze de ballon. Waarschijnlijk slaap ik dus vanavond in het ziekenhuis. Afgelopen zondag zat ik nog pot dicht 😥
Ik vind het wel ergs
41+6 vandaag. Ik houd jullie dus nog mooi even in spanning 😊💙
Vastha, wat fijn om je verhaal te lezen. Heerlijk om je zo te horen genieten!!

Fritz, hier ook echt wel kraamtranen. Toen de kraamverzorgster wegging, toen ik de reclame vd plus zag, gewoon om kleine dingen... een knuffel van manlief en daarna gaat het wel weer. Het hoort er gewoon bij. Gooi het er gerust uit!

Cactus een spannende dag vandaag! Hopelijk overdag wat slapen. Heel veel succes! Nog heeeeeel eventjes :)

Dochterlief had gisterenavond een paar flinke huiluurtjes. Zo lastig omdat we niet weten wat ze heeft. Zijn het krampjes, moe of toch nog honger? Ze heeft lekker bij me gelegen, wat meer voeding gehad en daarna heeft ze vannacht gelukkig wel geslapen. Respect voor iedereen waarvan de baby vaker zoveel huilt.
Hier gaat het voorzichtig weer wat beter, het is wel erg zoeken merk ik. Ons frumpie is ook gewoon echt een kleintje met weinig vetjes dus dat maakt het ook spannender vind ik.

Vind het fenomeen 'moederinstinct' wel echt fascinerend, heb nu al een paar keer gehad dat ik dacht volgens mij moet het gewoon zus en zo hoewel dat dan helemaal niet perse de logische weg was maar het werkt dan wel!
Vriend vindt dat wat moeilijker, die is ook soms echt een beetje gefrustreerd dat er niet gewoon een gebruiksaanwijzing bij zo'n kind geleverd wordt.

Dat gecombineerd met de kraamtranen maakte het hier niet gezelliger ;)
Natte tosti..
hoi allemaal,

even een berichtje van mij. hier helaas geen roze wolk :-( het gaat inmiddels langzaamaan beter. maar ik ervaar de kraamweek als erg heftig. mijn placenta kwam niet los, daardoor ben ik behoorlijk leeggebloed en heel verzwakt thuisgekomen. de borstvoeding kwam hierdoor ook slecht op gang met als gevolg dat ons moppie veel te weinig binnenkreeg en teveel is afgevallen. de voedingsmomenten duren erg lang, en in mijn conditie zijn ze slopend. de kraamweek is in een waas aan me voorbijgetrokken.

ik twijfel erg of ik doorga met borstvoeding. het breekt me echt op. ons meisje wordt nu ook bijgevoed met kunstvoeding want ze moet natuurlijk wel genoeg binnenkrijgen.

nou ja, al met al geen roze wolk hier. veel tranen maar vooralsnog niet van geluk. ben stiekem beetje blij dat ik niet de enige ben mevrtomatensoep en kaartje en wellicht ook anderen.

gelukkig toch ook steeds meer genietmomentjes met ons madammeke. ze is prachtig!
Vastha, klinkt als een prima bevalling. En je klinkt zelf ook weer helemaal opgeknapt en verliefd op de kleine. Fijn dat alles goed is gegaan. Hoe zwaar was hij?

Dames die het zwaar hebben in het begin, het is ook gewoon erg pittig in het begin. Zeker als je zelf nog niet fit bent of een zware bevalling hebt gehad. Of als je baby om welke reden dan ook onrustig is. Daar hoeft niemand zich schuldig over te voelen. Het is echt loodzwaar. Bij mij is het de derde en dat is gewoon anders. Dat verschil merk ik echt. Mijn vriend zei gisteren dat hij door mijn ervaring zelf ook erg relaxed is en dat als prettig ervaart. Maar dat had ik ook niet bij mijn eerste hoor. Komt goed dames! Fijn Kaartje dat jij je nu wel al beter voelt.

Hier gaat alles goed. Eergisteren een wandeling van 2 uur gemaakt met de kleine en een vriendin. Was echt heerlijk! Gisteren een kinderdagverblijf bezocht en dat gaat hem ook worden straks. We hadden al een andere bezocht maar bij deze hadden we beide een veel beter gevoel. En vandaag gaan we kerst inkopen doen. Ik ben al bij de kapper geweest en onder de zonnebank. Dus al met al best druk en aan het genieten. Ze is zo een lief en mooi kindje❤️ Vannacht van 00.30 uur tot 05.30 uur geslapen, daarna fles erin en nu ligt ze nog steeds te slapen😍 dus ik heb nu mijn zoon naar school geholpen en ga zelf ook nog even verder slapen. Als ik rust kan pakken dan doe ik dat ook😁 Fijne dag allemaal
Marilynne,

Jouw verhaal lijkt als 2 druppels water op mijn eerste kraamtijd met dochter. Ook de placenta en ook hetzelfde met de
borstvoeding. Velen zullen het niet met mij eens zijn, maar ik ben toen overgegaan op 100% flesvoeding en er ging een wereld voor ons open. Ze zoog de flessen zelf nog net niet mee op zo hongerig was ze en slapen ging ook een stuk beter. Wil niet zeggen dat dit bij jullie natuurlijk ook zo gaat zijn maar wij kiezen daarom nu ook weer voor de fles!
Het is indd zoiezo wat Sleutels zegt rete zwaar allemaal en als je qua gedachte op 50/50 zit zou ik zeggen, go for it en geef je meisje lekker een fles! Het is geen makkelijke keuze en je zult tranen krijgen omdat je denkt te falen maar een blije mama is ook een blije baby 😉 kijk gewoon hoe je er zelf op reageerd. Volgens mij kun je dr altijd nog terug leggen aan de borst in het begin? Er zijn genoeg mensen de borst en flesvoeding geven.
Heel verhaal maar dit is mijn gedachte, en ervaring. Doe er mee wat je wilt natuurlijk. Niks is fout!!

Ik wilde eigenlijk alleen even komen vertellen dan ook onze prachtige zoon vannacht is geboren! 💙 kerngezond na een vliegensvlugge bevalling! Ingeleid met een ballon en mn lijf pakte alles meteen zelf op. Vanaf de eerste wee en de geboorte zat maar 2uur en een kwartiertje. Mocht na een douche en een plasje weer naar huis met onze nieuwe aanwinst!
Erg bizar allemaal hoe snel het is gegaan. Het moet nog even landen denk ik! Maar hij is prachtig hoor, mega goed gelukt al zeg ik het zelf ☺️😉

Zoals Vashta zo mooi zei: Hij was die 42 weken wachten meer dan waard! 💙

Later meer!
Maar voor nu heel veel liefs van DE hekkensluiter 😎
Wauw Cactus! Gefeliciteerd! Fijn dat het zo goed is gegaan en genieten nu❤️
@cactus gefeliciteerd met jullie zoon!!

@maryline ik reageer spoedig ook nog op jou post. Vandaag een regeldag met dochter. Alleen mamma en borst is goed.
Gefeliciteerd cactus! Klinkt als een heerlijke bevalling, lekker genieten van je zoon.
Gefeliciteerd cactus! Fijn dat het zo voorspoedig is gegaan!

@Marylinne ook hier nog geen echt roze wolk hoor. Wel gek op ons mannetje maar ook veel zorgen en bizar weinig slaap.
Vandaag tijdens het badje zijn eerste ongelukje gehad, hij was onrustig en vriend liet zijn hoofdje op de rand botsen. Baby en ik van schrik meteen helemaal in tranen maar gelukkig weinig aan de hand.
Sinds een paar dagen zijn hier de krampjes ook begonnen, erg sneu om te zien hoeveel pijn hij daar van heeft soms.

Overdag vind ik het overigens een stuk makkelijker dan in de nacht, dan weet ik soms van moeheid en ellende niet wat ik moet doen. Overdag kan ik het een stuk beter relativeren.
Natte tosti..
gefeliciteerd cactus! wat enorm snel gegaan, lekker maar inderdaad ook even landen allemaal!

tnx voor je reactie op mn verhaal, en dat zo net na je bevalling!!
Cactus van harte! Klinkt echt als een flitsbevalling! Heerlijk genieten samen.

@ marilynne een :hug: voor jou. Pittig zeg zo’n zware bevalling! Gewoon doen wat goed voor jou voelt. Je moet er zelf niet aan onderdoor gaan. En wat cactus zegt: blije moeder, blije baby.

Hier alles goed. Dochter gisterenavond even gehuild, na de fles in slaap gevallen en toen kwam ze vannacht een keer.
Toen ze gisterenavond zo lekker lag te slapen hebben man en ik er een fijne avond van gemaakt. Geen bezoek, lekker serietje en voor het eerst weer een wijntje. (Al heb ik dat totaal niet gemist.) Fijn om zo ook eens te kunnen praten over de eerste twee weken en hoe het nu gaat. Merk dat we veel bezoek krijgen en daardoor ons zelf nog wel eens voorbij lopen. Die rustige avond was echt even nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven