Uitgerekend begin december 2017!

03-04-2017 11:41 1959 berichten
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!

Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bessie2017 29/33 Eerste 3 december Jongen! :love: Bevallen op 19 oktober! :heart:
ElCid79 37/38 Tweede 26 november Jongen! :love: Bevallen op 27 november! :heart:
Mevrouw85 3 december Jongen! :love: Bevallen op 28 november! :heart:
MevrouwTomatensoep 32/24 Eerste 10 december Jongen! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
Kaartje1 26/26 Eerste 2 december Meisje! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
mycupoftea 26/31 Eerste 30 november Meisje! :love: Bevallen op 2 december! :heart:
Sleutels Derde 12 december Meisje! :love: Bevallen op 3 december! :heart:
Lentegroetjes 26/28 Eerste 3 december Meisje! :love: Bevallen op 7 december! :heart:
fritzzz 28/30 Eerste 10 december Meisje! :love: Bevallen op 10 december! :heart:
Marilynne 28/32 Eerste 6 december Meisje! :love: Bevallen op 13 december! :heart:
VashtaNerada 36/37 Eerste 1 december Jongen! :love: Bevallen op 16 december! :heart:
-cactus- Tweede 6 december Jongen! :love: Bevallen op 20 december! :heart:
:hug: evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@maryline je bent inderdaad echt niet de enige die niet meteen een roze wolk heeft. Ik vind het wel fijn om hier op het forum over dit onderwerp te praten. Ik merk zelf dat wanneer dochter een mindere dag heeft ik snel weer van de roze wolk af ben en het soms niet meer helemaal zie zitten. Dan komen de twijfels weer doorgaan met borstvoeding? Of stoppen? Hoe houd ik dit vol enz. Maar op andere dagen geniet ik weer volop.
Jij hebt een heftige bevalling gehad. Ik hoop dat je je elke dag wat beter voelt.
Hier inmiddels ook een wat genuanceerder verhaal. Kraamtranen zijn zeker gearriveerd en ik kan om alles huilen. Borstvoeding gaat ook niet vlekkeloos, ook mijn zoon was te veel afgevallen en we zijn bijvoeding gaan geven. Daar heb ik een hele nacht en ochtend om gehuild. Gelukkig heeft het wel goed geholpen en is hij nu weer goed aangekomen dus in principe zijn we er weer mee gestopt.
Doodmoe natuurlijk door slaapgebrek, jullie wel bekend.
Ik reageer nog op iedereen maar ik kom nergens aan toe, zal jullie ook niet onbekend zijn!
:-]
Als de borstvoeding niet vlekkeloos verloopt is het echt slopend en kost het bakken met energie (die je niet hebt) en dat is zwaar. Dan staat het huilen je ook nader dan het lachen. Mijn eerste heb ik een jaar lang borstvoeding gegeven, dat ging echt super. Mijn tweede maar drie weken, dat ging voor geen meter. Geen seconde spijt gehad dat ik had opgegeven en over gegaan was op fles. En nu bij mijn derde gelijk de fles en ze doet het zo goed. Ze slaapt al nachten van 01.00 uur tot 06.30 uur.

Onze kleine meid is het meest wakker en actief tussen 20.00 uur en 01.00 uur en dat vind ik soms wel vermoeiend. Zeker als we zoals de laatste twee dagen door het centrum hebben lopen slenteren om kerst inkopen te doen. Dus gisteren was ik om 20.30 uur echt zo vreselijk moe. Toen zei mijn vriend ga jij lekker naar bed en goed slapen. Ik houd de kleine wel hier. En dat was heerlijk! Om 01.00 uur werd ik wakker en ik had zo vast en diep geslapen. Hij had de laatste fles al gegeven dus ik kon ook meteen weer verder slapen en ik heb nu net de fles gegeven. Echt een aanrader hoor. Slapen met de baby uit de buurt. Ik voel me nu weer herboren. Vandaag lekker een relaxte dag en morgen een verjaardag. Zondag het huis onder handen nemen en relaxen en daarna kerst. Ik heb er zin in! Gaan jullie voorgenomen plannen voor kerst nog door?

Mijn kerstwens voor iedereen is dat jullie allemaal een lekker ritme, voldoende rust en daardoor regelmaat krijgen. Het begin is ook gewoon pittig. Zeker bij de eerste. Er zijn wel mensen die dat vertellen maar je moet het zelf ervaren om te begrijpen hoe het is. Maar een blik op het kleine wondertje en je weet weer waar je het voor doet. Het gaat echt steeds makkelijker en leuker worden❤️❤️❤️
Ik heb de bv met pijn in mijn hart opgegeven. Geeft me héél veel rust.
Natte tosti..
hoi meiden,

wat fijn jullie verhalen te lezen, zowel de leuke als de minder leuke kanten! lukt me even niet om op iedereen te reageren maar ik leef mee!

wij hebben steeds meer geniet momenten. het gaat met mij ook steeds wat beter, soms echter nog steeds een dagje ertussen dat ik nauwelijks uit bed kom. moet deze dagen echt een beroep op familie / vrienden doen om het te redden allemaal, best lastig soms o_o maar: het is zoooo'n lief meisje :love: dolverliefd inmiddels!

qua borstvoeding geven we t nog niet op. ze krijgt nu een combi van gekolfde bv aangevuld met kunstvoeding, en probeer haar ook nog regelmatig aan te leggen. we kijken denk nog ca 2 weekjes aan hoe het met mijn productie gaat en hoe wij het zo trekken. het voelt voor nu nog eventjes te zonde van alle energie en moeite die we erin hebben gestoken om het op te geven. vindhet ook erg lastig merk ik om eraan te denken het op te geven.

@mevrtomatensoep ea: petje af hoor, ik denk inmiddels dat het meer moed vereist te stoppen met borstvoeding dan door te tobben... Lekker genieten van de rust zo!!! Je hebt het echt goed gedaan, en wat niet gaat, gaat niet :hug:
@mevrouwtomatensoep je hebt een goede keuze gemaakt. Een gelukkige moeder is een gelukkige baby. Net zoals Sleutels en Cactus ook zeggen. De keuze is moeilijk maar het geeft vast rust. en je zoon heeft 3 weken borstvoeding gehad!

@maryline fijn dat jullie steeds meer geniet momenten krijgen. Lastig he om hulp vragen? Ik heb er ook moeite mee. Qua borstvoeding die keuze blijft lastig. Bij mij gaat het steeds beter maar die twijfel over doorgaan of stoppen steekt nog regelmatig de kop op. Al moet ik zeggen dat ik steeds meer begin te genieten van de borstvoeding.

@sleutels fijn dat je even lekker hebt kunnen bijslapen. Ik ga geregeld rond 21:00-21:30u op bed en dan brengt vriend dochter wanneer ze weer voeding nodig heeft. Soms is dit pas tegen 01:00u. Dan heb ik even lekker 3,5 uur geslapen zonder dochter. Ik slaap dan heel diep omdat ik weet dat vriend op dochter let en ik niet op haar huiltjes/geluidjes enz hoef te letten. De nachten zijn hier best pittig dus die avonduren slapen zijn heerlijk.

@cactus hoe gaat het met jullie?

@hier vandaag een uitje gemaakt. Lekker een stukje gewandeld en geluncht in een restaurantje. Heerlijk van genoten.

@bekken. Ik heb nog wel een vraagje. Ik heb tijdens zwangerschap geen bekkenklachten o.i.d. gehad. Nu is dochter precies 3 weken oud. Ik kan nog steeds niet veel verder als 1km lopen. Mijn bekkenbodem spieren(denk dat die het zijn) voelen nog erg beurs aan. Het voelt nog steeds na 1km lopen of de onderkant eruit valt zeg maar. Heel zwaar gevoel daar. Gisteren maakte ik een mis stap normaal vangt je lichaam de klap op. Nu ook wel maar dat deed behoorlijk pijn.
Hoe is dit bij jullie? Is dit normaal? Moet ik gewoon geduld hebben? Of toch na de kerstdagen maar even contact opnemen met verloskundige.
Mwtomatensoep, als het rust geeft dan is het de juiste keuze geweest.

Marilynne, fijn dat jullie zo genieten. Goed dat je hulpt vraagt zodat je op bed kan blijven. Fijn toch dat dat kan, lekker aansterken.

Kaartje, gezellig hoor samen even lunchen. Mijn vriend en ik zijn echt bizar ondernemend al. Ik verbaas me er soms zelf over. Hoop niet dat ik straks tegen de man met de hamer aanloop. Maar ik rust ook wel veel tussendoor. En inderdaad zonder kind in de buurt slaap ik ook veel dieper en vaster omdat ik weet dat ze in goede handen is.

Wat je bekkenbodemklachten kan ik je niet helpen. Ik weet niet of ik een goede graadmeter ben namelijk. Ik heb echt nergens last van. Afgelopen maandag ben ik samen met een vriendin dik twee uur aan het wandelen geweest en toen was ik twee weken en een dag bevallen. Woensdag ben ik kerstinkopen gaan doen en gisteren kerstboodschappen. Gisterenavond was ik dus wel moe maar geen last van mijn bekken. Dus als ik het met mezelf moet vergelijken dan zou ik wel even bij de verloskundige informeren maar wat ik zeg, weet ik of ik een goede graadmeter ben. Misschien hebben de andere er wel of geen last van? Lijkt me wel vervelend, hopelijk trekt het snel weg.
Dat zware gevoel en alsof de onderkant eruit gaat vallen heb ik inmiddels niet meer. Toch een kwestie van herstellen denk ik.
Mijn bekken voel ik nog wel en dan met name in mijn benen/bilspieren. Komt op als ik een tijdje gelopen heb en lamger dan 30 minuten lopen is nog niet echt haalbaar, maar het gaat wel elke dag iets beter merk ik.
Natte tosti..
@sleutels en mevrouwtomatensoep bedankt voor jullie ervaringen. Sleutels ik ben ook meer zoals jou lekker actief zijn. Maar helaas moet ik nu dus echt even geduld hebben. Ik denk wat jij zegt wel klopt mevrouwtomatensoep gewoon een kwestie van herstellen. Ik ben gisteren goed begonnen. Vriend is weer de hele week vrij. Dus traplopen beperk ik tot hoog nodige (dat is zware belasting voor bekken). Elke dag toch weer minimaal een uur liggen. (Liggen geeft het bekken alleen rust.)
Dochter is geboren als superman. Arm naast het hoofd en woog ruim 3400 gram. Verloskundige gaf aan dat een kind van 9 pond beter is voor je bekken dan kind van 7 pond met arm naast het hoofd. Alles moet dan extra extra oprekken. Denk dat dit wel een logische verklaring is. Dus deze ongeduld gaat geduld hebben.
Trouwens vkp van consultatie Bureau zij leg je dochter een paar keer per dag op haar buik dat is goed voor ontwikkeling. Wat doet onze dochter. Knietjes onder haar buik en duimzuigen maar. Haha ze ligt dan wel prima en doet lekker niks.
Haha kaartje dat buikliggen en duimzuigen doet ze hier ook. Ziet er heel schattig uit. Als ik haar armen vast houd dan richt ze haar nek wel op. Ook als ze na de fles tegen de borst/schouder ligt dan drukt ze zich wel omhoog en wil ze over ons heen kijken. Neem aan dat dat ook wel goed is voor de nekspieren.

Vervelend van jullie bekkenklachten. Zelf geen last van mn bekken dus niet te vergelijken denk ik. Weet niet wat normaal is zeg maar. Zelf loop ik dagelijks en steeds een stukje verder, kan nu ong een half uurtje achter elkaar lopen. Wel af en toe gevoel alsof ik een steen mee draag in m’n ondergoed. Maar dat zal wel met herstel te maken hebben.

Zijn jullie kinderen ook steeds meer wakker? Dochter is bijna de hele middag (13-17u) wakker geweest. Wel gezellig natuurlijk maar lijkt me wel vrij veel..
@lentegroetje dochter is hier wakker geweest van 07:30 tot 13:00u. Beetje vergelijkbaar. Ik vind het ook best lang achter elkaar. Maar als ze de rest van de dag lekker relaxt en rustig is zie ik het probleem niet zo. Schattig hè die knietjes onder de buik? Ik smelt dat helemaal.
Baby is hier ook behoorlijk veel wakker. Heb hem overdag grotendeels eigenlijk gewoon lekker bij me en soms slaapt hij dan, soms ligt hij gewoon wat te suffen. Momenteel ligt hij voor pampus naast me in zijn babynestje :heart:
Natte tosti..
Oh fijn dat ze niet de enige is die meer wakker is. Maakte me geen zorgen maar vroeg me af of het “normaal” was.

Fijne eerste kerst allemaal!!
Allemaal fijne kerst gewenst. Toch wel heel bijzonder uitkijken naar Kerst met zijn 3en en nu is die dag aangebroken.
Fijne kerst allemaal! Hier is het nog steeds flink aanpoten met de borstvoeding maar we komen er wel denk ik. Nog steeds geen moment om hier bij te schrijven! Maar ook dat komt wel. Ik probeer wel af en toe te lezen hoe het met jullie gaat.
Fijne kerst allemaal. De eerste kerst van onze kleintjes❤️
Eerste kerstdag zit er weer op! 8 mensen te logeren gehad😳 die zijn net weg. Snel opruimen en vanmiddag komt de andere familie. Super gezellig🎄
Fijne kerst!
Natte tosti..
Iedereen een fijne kerst gewenst!
Iedereen fijne dagen gewenst!

Ik herken het bv verhaal. Het gaat hier ook echt met ups en downs. Zonder de ups had ik het allang opgegeven. Morgen alweer 10 weken bezig en nog vol goede moed, dus ik ga nog even door. Maar wel met de gedachten dat als ik het echt niet meer kan, ik de dagen en weken dat het wel gelukt is op waarde moet schatten en heel blij moet zijn met de bv die hij wel gehad heeft.

Vandaag eindelijk een nieuwe eettafel besteld! Hebben nog steeds de eettafel van onze studententijd (net als veel van de rest van de meubels). We vervangen langzaamaan alles. Eindelijk een mooie eettafel en stoelen gevonden. Heel blij!
Iedereen een fijne kerst gehad? Wij hebben niets aan kerst gedaan. Lekker met z’n drietjes gerommeld. We merken wel dat het echt zwaar is. Vanmiddag komt een Lactatiekundige om te helpen met het aanhappen. De kleine drinkt op zich goed maar ik voel me alsof mijn tepels er af gesneden worden. En soms kost het me een half uur om hem überhaupt te laten aanhappen.

We hebben de visite even op een lager pitje gezet. Wel wandelen we elke dag een stukje.
Dat is het maximaal haalbare momenteel.

Ik ben nog niet bij mijn paard geweest, zie ook niet in hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Ben nog niet bij de kleine weg geweest!
Zoon heeft echt zoveel last van krampjes, mega zielig. Hij doet zo zijn best met zijn dappere snoetje en ik kan niks anders doen op zo'n moment dan hem troosten en heel veel kusjes geven :(
Natte tosti..
Ah Mevrouwtomatensoep wat sneu. Veel knuffelen dan maar inderdaad. En lekker bij je houden.

Hoe was het met de lactatiekundige Vasha?

Hier gaat het goed! Dochter is echt een snoesje. Slaapt goed, drinkt redelijk. Ze laat wel vaak een deel van de fles staan of valt in slaap. Daardoor komt ze niet Heel goed aan (nu 175 g boven geboortegewicht in 2 weken). Maar gelukkig wel genoeg. We genieten volop! Na oud en nieuw moet mijn man weer werken. Zal wel wennen worden vrees ik. Doen nu alles samen.
@Fritzz hier is vriend ook vrij tot na oud en nieuw word ook wennen vrees ik. Fijn dat jullie lekker genieten.

@hier ook lekker aan het genieten dochter slaapt steeds beter 's nachts.

@mevrouwtomaat wat sneu van de krampjes. Geef je er ook iets tegen? Of gewoon veel knuffelen?
We geven infacol maar ik heb niet het idee dat het nou veel helpt. Heb vandaag een kleine verpakking van de hypo-allergene voeding gehaald om te kijken of zonder lactose hij minder last heeft.

Ik moest vandaag naar afspraken en had hem mee in de draagzak. Mega gezellig, hij heeft de hele tijd geslapen en als een warm frummeltje tegen me aan gelegen :heart:
Natte tosti..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven