Uitgerekend begin december 2017!
maandag 3 april 2017 om 11:41
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!
Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
| Naam | Leeftijd (v/m) | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
| Bessie2017 | 29/33 | Eerste | 3 december | Jongen! | |
| ElCid79 | 37/38 | Tweede | 26 november | Jongen! | |
| Mevrouw85 | 3 december | Jongen! | |||
| MevrouwTomatensoep | 32/24 | Eerste | 10 december | Jongen! | |
| Kaartje1 | 26/26 | Eerste | 2 december | Meisje! | |
| mycupoftea | 26/31 | Eerste | 30 november | Meisje! | |
| Sleutels | Derde | 12 december | Meisje! | ||
| Lentegroetjes | 26/28 | Eerste | 3 december | Meisje! | |
| fritzzz | 28/30 | Eerste | 10 december | Meisje! | |
| Marilynne | 28/32 | Eerste | 6 december | Meisje! | |
| VashtaNerada | 36/37 | Eerste | 1 december | Jongen! | |
| -cactus- | Tweede | 6 december | Jongen! |
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
woensdag 24 januari 2018 om 08:00
Ik heb een baan! Wat een opluchting. 32 uur ga ik werken. En we kunnen het gelukkig zo organiseren dat onze kleine meid maar 2 dagen naar de dagopvang hoeft. Dus ik ben een gelukkig mens.
Lentegroetjes, misschien de laatste fles 180+6 proberen? Ja raar he die hormonen. We hebben het goed uitgepraat en begrijpen elkaar weer haha. En we hebben al een paar leuke dingen samen gedaan en ik ook alleen. Alles begint ook alweer makkelijker te worden.
Haha Marilynne, lekker he zo lang op bed blijven. Ik doe het ook nog weleens. Wel steeds minder. Word wennen straks als we weer moeten werken. Fijn dat het zo goed gaat.
Kaartje wat leuk zo een vier generatie foto! En een hele reis inderdaad. Heerlijk dat het dan zo goed gaat.
Ik hoop dat het met de rest van de dames ook goed gaat?
Hier gaat het echt top. Zeker na het nieuws over mijn baan. En sporten en afvallen gaan ook echt goed. Ik heb de discipline er echt voor
En onze kleine meid is zo heerlijk aan het lachen nu
Morgen haar eerste inenting
hopelijk valt het mee. Gelukkig al om 9 uur dus verder een lekker rustig dagje en haar lekker veel knuffelen. Ben ook benieuwd wat ze nu weegt. Hebben die van jullie al een inenting gehad? En hoe ging dat? Vandaag is mijn man ook lekker vrij dus we gaan vanmiddag gezellig lunchen, zin in! Fijne dag vandaag!
Lentegroetjes, misschien de laatste fles 180+6 proberen? Ja raar he die hormonen. We hebben het goed uitgepraat en begrijpen elkaar weer haha. En we hebben al een paar leuke dingen samen gedaan en ik ook alleen. Alles begint ook alweer makkelijker te worden.
Haha Marilynne, lekker he zo lang op bed blijven. Ik doe het ook nog weleens. Wel steeds minder. Word wennen straks als we weer moeten werken. Fijn dat het zo goed gaat.
Kaartje wat leuk zo een vier generatie foto! En een hele reis inderdaad. Heerlijk dat het dan zo goed gaat.
Ik hoop dat het met de rest van de dames ook goed gaat?
Hier gaat het echt top. Zeker na het nieuws over mijn baan. En sporten en afvallen gaan ook echt goed. Ik heb de discipline er echt voor
woensdag 24 januari 2018 om 08:28
Gefeliciteerd sleutels!! Wat fijn! Kan me voorstellen dat het echt een opluchting is. Wanneer mag je beginnen? En veel plezier vandaag samen met je man.
Bedankt voor jullie tips! Merkte dat ik toch best veel vh advies cb aantrok. Fijn dat jullie me weer even nuchter lieten kijken naar wat dochter nodig heeft. Ze groeit nl goed en iets boven gemiddeld qua gewicht. @kaartje ik ben niet super slank hoor, gewoon maatje 38
Gisteren heb ik een kleiner speen geprobeerd en nu zat er gisterenavond drie uurtjes tussen. En de laatste fles 180cc. En het ging goed
22u laatste fles en vanmorgen om 7u wakker.
@inentingen zijn spannend! Hier 8 febr pas. Succes morgen sleutels en hopelijk heeft ze er geen last van.
Bedankt voor jullie tips! Merkte dat ik toch best veel vh advies cb aantrok. Fijn dat jullie me weer even nuchter lieten kijken naar wat dochter nodig heeft. Ze groeit nl goed en iets boven gemiddeld qua gewicht. @kaartje ik ben niet super slank hoor, gewoon maatje 38
Gisteren heb ik een kleiner speen geprobeerd en nu zat er gisterenavond drie uurtjes tussen. En de laatste fles 180cc. En het ging goed
@inentingen zijn spannend! Hier 8 febr pas. Succes morgen sleutels en hopelijk heeft ze er geen last van.
woensdag 24 januari 2018 om 19:17
@sleutels gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wanneer begin je?
@prikjes dochter moet hier 5 februari voor inentingen. Wat denken jullie moet er nog paracetamol zetpil 60mg in huis gehaald worden i.v.m. de inentingen?
@marilyne ja hier ook veel trek door borstvoeding. Ik heb de hele tijd zin om te snoepen.
@prikjes dochter moet hier 5 februari voor inentingen. Wat denken jullie moet er nog paracetamol zetpil 60mg in huis gehaald worden i.v.m. de inentingen?
@marilyne ja hier ook veel trek door borstvoeding. Ik heb de hele tijd zin om te snoepen.
donderdag 25 januari 2018 om 08:10
Bedankt! 19 februari ga ik beginnen. Komt ineens wel erg dichtbij maar heb er wel enorm veel zin in. Alleen de zorg aan anderen overlaten vind ik wel echt moeilijk maar dat moet ik toch echt gaan loslaten. Met anderen bedoel ik ze opvang schoonmoeder en zelfs aan mij man haha. Natuurlijk kunnen ze het allemaal maar niet zo goed als ik
Hebben jullie dat ook?
Wat slaapt jullie kleintje trouwens al lekker door in de nacht Lentegroetjes! Hier halen we nog niet langer dan 6 uur achter elkaar. Hopelijk veranderd dat nog voor ik ga werken. Nou ik ga ons omkleden en op naar het prikje. Nu ligt ze nog hier te lachen
Goed idee Kaartje, even zetpillen halen. Sowieso wel fijn om in huis te hebben.
Wat slaapt jullie kleintje trouwens al lekker door in de nacht Lentegroetjes! Hier halen we nog niet langer dan 6 uur achter elkaar. Hopelijk veranderd dat nog voor ik ga werken. Nou ik ga ons omkleden en op naar het prikje. Nu ligt ze nog hier te lachen
donderdag 25 januari 2018 om 08:21
Ik schrijf wel minder omdat het ook minder gaat. Sinds man weer aan het werk is, vind ik het erg zwaar. Zoon kreeg vanaf die tijd ook meer krampjes. Hij is zeker geen huilbaby, ik krijg hem wel stil, maar ik kan hem dan geen moment wegleggen en loop dus continu met een baby in mijn armen. Ook heel lief en gezellig en als hij dan wel eens slaapt mis ik hem weer
maar ook doodvermoeiend. En met clustervoedingen en/of regeldagen ben ik ook nog continu aan het voeden. Ik heb (gelukkig) ruim voldoende melk maar daardoor vaak gespannen borsten (of enorme lekkage), mijn tepels doen ook nog steeds veel pijn en de buikpijn is ook nog niet echt over. Dus lichamelijk ook niet optimaal.
En ook hier moest man er even aan wennen dat hij ook af en toe wat moet doen met de kleine. Het hielp wel dat de kleine dit weekend ook zo vreselijk onrustig was, wat heel zwaar was maar nu heeft man het wel in de gaten, hij had het eerder niet zo door. Nu neemt hij zoon over als hij thuis komt zodat ik even wat kan eten of douchen.
Ik vind dit even wat minder leuke weken
Ik hoop dat zoon snel gaat lachen zodat ik wat meer het gevoel krijg dat hij blij is om me te zien in plaats van dat ik melkfabriek ben. Hij begint nu vaak juist te huilen omdat hij mij ziet en denkt MELK en dan is het niet snel genoeg.
Maar hij is ook pas vijf weken. Ik moet dat steeds in gedachten houden als ik jullie verhalen lees.
Ik hoop volgende week te beginnen met kolven, dan kan man ook af en toe een flesje geven en kan ik een keerjte doorslapen of even naar mijn paard. De kolf staat kllaar maar het kost even moeite om de juiste maat borstschilden vinden. Blijkbaar heb ik mini tepels
Ik geniet ook wel volop hoor! Mijn zoontje is fantastisch! Maar de roze wolk is even op vakantie geloof ik.
Nou ik hoor mijn kleintje weer op de babyfoon....
En ook hier moest man er even aan wennen dat hij ook af en toe wat moet doen met de kleine. Het hielp wel dat de kleine dit weekend ook zo vreselijk onrustig was, wat heel zwaar was maar nu heeft man het wel in de gaten, hij had het eerder niet zo door. Nu neemt hij zoon over als hij thuis komt zodat ik even wat kan eten of douchen.
Ik vind dit even wat minder leuke weken
Ik hoop dat zoon snel gaat lachen zodat ik wat meer het gevoel krijg dat hij blij is om me te zien in plaats van dat ik melkfabriek ben. Hij begint nu vaak juist te huilen omdat hij mij ziet en denkt MELK en dan is het niet snel genoeg.
Maar hij is ook pas vijf weken. Ik moet dat steeds in gedachten houden als ik jullie verhalen lees.
Ik hoop volgende week te beginnen met kolven, dan kan man ook af en toe een flesje geven en kan ik een keerjte doorslapen of even naar mijn paard. De kolf staat kllaar maar het kost even moeite om de juiste maat borstschilden vinden. Blijkbaar heb ik mini tepels
Ik geniet ook wel volop hoor! Mijn zoontje is fantastisch! Maar de roze wolk is even op vakantie geloof ik.
Nou ik hoor mijn kleintje weer op de babyfoon....
donderdag 25 januari 2018 om 08:34
Het is ook gewoon pittig en mannen beseffen niet hoeveel zorg en energie het zorgen voor een kleintje is. Mijn zei ook wel je bent lekker de hele dag thuis, dat wil ik ook wel. Ik zei toen al je hebt echt geen idee wat je zegt. Gelukkig kreeg hij hem ook al snel terug toen ik een ochtend even 3 uurtjes weg was en ze heel onrustig was. Toen gaf hij ook toe dat het wel heel vermoeiend is haha. En ik zei als jij uit je werk komt zit je werkdag erop. Wanneer zit het zorgen voor mij er op? Ik kan de deur niet achter me dichttrekken. Dat had hij zich inderdaad ook niet zo bedacht. En dan heb ik nog een man die echt wel heel veel doet, ook in huis enzo. Dus ik mag echt niet klagen. Maar ze beseffen het zich gewoon niet. Als zij moeten werken stappen ze gewoon de deur uit. Als wij straks gaan werken moeten we eerst nog alles rondom de baby organiseren. Maar goed de andere kant is ook weer dat ik het niet los kan laten omdat ik ook wel een beetje een controlfreak ben
donderdag 25 januari 2018 om 10:56
@sleutels 19 februari is inderdaad alweer snel. Maar vast ook weer heel leuk. Ik mag een weekje later ook weer. Ik vind het verlof ook voorbij vliegen.
@loslaten vind ik ook moeilijk. Vooral als ik haar straks hele dagen alleen moet laten. Dat word nog wel even wennen. Maar aan de andere kant als ik nu even weg ga zonder dochter ik het ook wel even heel lekker vind. Even tijd voor jezelf.
@paard. Ik heb gisteren weer even paard gereden!! Het was echt heerlijk. Wel moet ik zeggen dat het lichamelijk nog best tegen valt. Voornamelijk gestapt. Ik voelde mijn bekken nog behoorlijk en conditie is slecht. Maar desondanks er echt even van genoten.
@vastha wat vervelend die krampjes. Rond de 6 weken een piek met krampjes. Hopelijk neemt het snel weer af en kun jij weer wat meer genieten.
@hier is dochter verkouden. Ze word elk uur wakker 's nachts.
. Ben er nu na 3 nachten echt wel moe van. Hopelijk vanmiddag even met dochter mee slapen.
@loslaten vind ik ook moeilijk. Vooral als ik haar straks hele dagen alleen moet laten. Dat word nog wel even wennen. Maar aan de andere kant als ik nu even weg ga zonder dochter ik het ook wel even heel lekker vind. Even tijd voor jezelf.
@paard. Ik heb gisteren weer even paard gereden!! Het was echt heerlijk. Wel moet ik zeggen dat het lichamelijk nog best tegen valt. Voornamelijk gestapt. Ik voelde mijn bekken nog behoorlijk en conditie is slecht. Maar desondanks er echt even van genoten.
@vastha wat vervelend die krampjes. Rond de 6 weken een piek met krampjes. Hopelijk neemt het snel weer af en kun jij weer wat meer genieten.
@hier is dochter verkouden. Ze word elk uur wakker 's nachts.
donderdag 25 januari 2018 om 23:25
Gefeliciteerd met je baan sleutels!
Heerlijk he, dat keutelen in bed s ochtends? Ik doe dat ook vaak tot een uur of 11, heerlijk!
Marylynne, ik heb ook continue honger. Ben weleens na de nacht onding naar beneden geslopen om nog wat te eten
Vashta, ik, heb nog steeds het gevoel dat zoon me alleen als melkfabriek ziet
gelukkig begint hij steeds meer te lachen (met geluid zelfs, dat klinkt echt zo grappig en vreemd).
Binnenkort krijgt hij alweer de tweede set prikjes. Benieuwd of dat gaat net zo als de vorige keer, eerst heel hard huilen, maar zodra ik hem knuffelde stopte hij meteen. Zo van 'even laten weten dat ik dit niet tof vind en zodra mama dat begrijpt kan ik weer stoppen met huilen en weer verder'.
Heerlijk he, dat keutelen in bed s ochtends? Ik doe dat ook vaak tot een uur of 11, heerlijk!
Marylynne, ik heb ook continue honger. Ben weleens na de nacht onding naar beneden geslopen om nog wat te eten
Vashta, ik, heb nog steeds het gevoel dat zoon me alleen als melkfabriek ziet
Binnenkort krijgt hij alweer de tweede set prikjes. Benieuwd of dat gaat net zo als de vorige keer, eerst heel hard huilen, maar zodra ik hem knuffelde stopte hij meteen. Zo van 'even laten weten dat ik dit niet tof vind en zodra mama dat begrijpt kan ik weer stoppen met huilen en weer verder'.
vrijdag 26 januari 2018 om 13:50
Hier ook een vriend die niet helemaal begreep hoeveel werk het was maar inmiddels gelukkig wel wat meer.
Zoon kan super goed lachen
dat helpt me wel echt op de momenten dat ik het niet zo leuk vind zoals gistermiddag/avond toen ik alleen was en hij heel veel buikpijn had. Hij zit niet echt verstopt maar er zit hem wel iets dwars en het doet echt veel pijn, heel zielig. Maar ook wel een beetje zielig voor mij
Zoon kan super goed lachen
Natte tosti..
maandag 29 januari 2018 om 13:23
Tijdlang hier niet geweest. Drukdrukdruk gehad.
Zoonlief is vandaag 9 weken oud. Het gaat als een trein, hij slaapt heerlijk van 21:30 tot 8:00, groeit goed (bijna 7kg nu), etc.
Af en toe huilen vanwege krampjes, dat wel, maar lijkt ook wel minder te worden, de laatste tijd.
Hier wordt ook steeds meer gelachen, zo lief! En er wordt echt rondgekeken in de kamer, nieuwsgierig ventje is het.
Vorige week z'n eerste prikjes gehad, was inderdaad zielig, maarja, liever even huilen dan polio
Zoonlief is vandaag 9 weken oud. Het gaat als een trein, hij slaapt heerlijk van 21:30 tot 8:00, groeit goed (bijna 7kg nu), etc.
Af en toe huilen vanwege krampjes, dat wel, maar lijkt ook wel minder te worden, de laatste tijd.
Hier wordt ook steeds meer gelachen, zo lief! En er wordt echt rondgekeken in de kamer, nieuwsgierig ventje is het.
Vorige week z'n eerste prikjes gehad, was inderdaad zielig, maarja, liever even huilen dan polio
donderdag 1 februari 2018 om 10:20
Ik had gisteren dus een heel verhaal getypt maar er ging iets mis en daarna had ik geen zin meer.
Wat goed Kaartje dat je weer paard heb gereden! Het begin is er weer. Verkoudheid over?
Vastha hoe is het nu? Merk je al dat het makkelijker wordt?
Bessie tweede set prikjes alweer! Gaat snel.
Nou inderdaad Elcid wat een beer hebben jullie! Onze dochter is zondag 9 weken en 5050 gram.
Hier gaat alles goed! Ze is zo super lief en makkelijk. Gisteren haar mee uit eten genomen met een groep vriendinnen. Een aantal hadden haar nog niet gezien, vond ze allemaal prima. De hele tijd wakker en alles observeren. Nog meer super leuke kadootjes gehad. Was echt gezellig. Daarna heeft ze vannacht geslapen van 23 tot 6.30 uur, fles erin en nu slaapt ze nog. Heerlijk kind!
Ik ga nog iets eerder starten met werken. 15 februari! Komt nu wel heel dichtbij. Maar alles omtrent de opvang is geregeld dus dat geeft wel rust en zin om te beginnen. Volgende week een wendagje op de opvang, dat zal meer wennen voor mama zijn dan voor haar
Maar uit ervaring weet ik wel dat het snel went gelukkig. Is het bij jullie al allemaal rond? Is er alweer iemand aan het werk trouwens?
Wat goed Kaartje dat je weer paard heb gereden! Het begin is er weer. Verkoudheid over?
Vastha hoe is het nu? Merk je al dat het makkelijker wordt?
Bessie tweede set prikjes alweer! Gaat snel.
Nou inderdaad Elcid wat een beer hebben jullie! Onze dochter is zondag 9 weken en 5050 gram.
Hier gaat alles goed! Ze is zo super lief en makkelijk. Gisteren haar mee uit eten genomen met een groep vriendinnen. Een aantal hadden haar nog niet gezien, vond ze allemaal prima. De hele tijd wakker en alles observeren. Nog meer super leuke kadootjes gehad. Was echt gezellig. Daarna heeft ze vannacht geslapen van 23 tot 6.30 uur, fles erin en nu slaapt ze nog. Heerlijk kind!
Ik ga nog iets eerder starten met werken. 15 februari! Komt nu wel heel dichtbij. Maar alles omtrent de opvang is geregeld dus dat geeft wel rust en zin om te beginnen. Volgende week een wendagje op de opvang, dat zal meer wennen voor mama zijn dan voor haar
donderdag 1 februari 2018 om 11:11
Oh, 15 februari al! Heb je er zin in?
Mijn vrouw gaat de 20e weer aan de slag. Ben benieuwd hoe het dan gaat.
Zal wel pittiger worden dan bij de eerste, vermoed ik.
Ik vraag me nu al af hoe ik het moet doen met het huishouden en koken enzo.
Waarschijnlijk zet ik de oudste met Sesamstraat voor de tv en de jongste in de maxicosi in de keuken dat-ie me kan zien.
Het gekke is: Hij is helemaal niet mollig, maar vooral lang.
En wat helemaal gek is: Mama is 1.72m en ik ben 1.67m.
Grote kans dat-ie langer wordt dan ik dus.
===========
Hoe gaat het met de spokende kindertjes? Hebben die jullie de nacht alweer (terug)gegeven?
Mijn vrouw gaat de 20e weer aan de slag. Ben benieuwd hoe het dan gaat.
Zal wel pittiger worden dan bij de eerste, vermoed ik.
Ik vraag me nu al af hoe ik het moet doen met het huishouden en koken enzo.
Waarschijnlijk zet ik de oudste met Sesamstraat voor de tv en de jongste in de maxicosi in de keuken dat-ie me kan zien.
Ja, is een flinkerd. Hij begon op 4750 gram, dus was in het begin al wat aan de zware kant. Volgt de bovenste curve.Nou inderdaad Elcid wat een beer hebben jullie! Onze dochter is zondag 9 weken en 5050 gram.
Het gekke is: Hij is helemaal niet mollig, maar vooral lang.
En wat helemaal gek is: Mama is 1.72m en ik ben 1.67m.
Grote kans dat-ie langer wordt dan ik dus.
===========
Hoe gaat het met de spokende kindertjes? Hebben die jullie de nacht alweer (terug)gegeven?
donderdag 1 februari 2018 om 11:44
@sleutels ik had ook een heel verhaal getypt vanmorgen en nu weer weg. Grr. Nu een nieuw poging.
15 februari komt in het zicht. Dochter naar kdv brengen is vast even moeilijk. Hier ga ik over 1,5 week samen met dochter naar gastouder. Dan spreken we 2 ochtendjes af om te wennen. Stiekem best spannend.
@elcid lastig het huishouden en kinderen. Ik vind het met alleen dochter al lastig te plannen.
15 februari komt in het zicht. Dochter naar kdv brengen is vast even moeilijk. Hier ga ik over 1,5 week samen met dochter naar gastouder. Dan spreken we 2 ochtendjes af om te wennen. Stiekem best spannend.
@elcid lastig het huishouden en kinderen. Ik vind het met alleen dochter al lastig te plannen.
donderdag 1 februari 2018 om 19:06
Hier is tijdens de prikjes heel hard gehuild en de hele middag gejammerd. Was duidelijk niet lekker dus heb een zetpil paracetamol gegeven maar zelfs dat was niet echt voldoende. Denk dat de gebroken nacht van tevoren voor hem ook echt wat teveel was.
We zullen zien hoe het vannacht gaat. Ben nu echt te moe om dingen terug te lezen en gericht te reageren, sorry
We zullen zien hoe het vannacht gaat. Ben nu echt te moe om dingen terug te lezen en gericht te reageren, sorry
Natte tosti..
donderdag 1 februari 2018 om 19:08
Grappig Elcid, mijn vriend is ook korter dan ik
Ik ben 184 en hij is 180. Met mijn lengte is het al snel lastig een echt langere man tegen te komen haha.
Ben ook benieuwd hoe lang onze dochter uiteindelijk wordt. Mijn oudste dochter is ook al 180 lang. Zoon wordt op 192 geschat. Ben benieuwd.
Ik heb echt wel zin om te werken. Ook om de structuur in ons leven. We hebben het echt wel goed geregeld. En in kan ook 2 tot 3 x blijven sporten. En ben blij als het langer licht is en lekker weer dan ga ik elke avond lekker een stuk wandelen met de kinderen. Volgende week hebben mijn vriend en ik een feestje. Heerlijk even samen weg zonder kinderen. Die zijn veilig bij oma. Echt zoveel zin in. Steeds meer en meer raken we gewend aan de nieuwe situatie en wordt alles weer normaal
Ben ook benieuwd hoe lang onze dochter uiteindelijk wordt. Mijn oudste dochter is ook al 180 lang. Zoon wordt op 192 geschat. Ben benieuwd.
Ik heb echt wel zin om te werken. Ook om de structuur in ons leven. We hebben het echt wel goed geregeld. En in kan ook 2 tot 3 x blijven sporten. En ben blij als het langer licht is en lekker weer dan ga ik elke avond lekker een stuk wandelen met de kinderen. Volgende week hebben mijn vriend en ik een feestje. Heerlijk even samen weg zonder kinderen. Die zijn veilig bij oma. Echt zoveel zin in. Steeds meer en meer raken we gewend aan de nieuwe situatie en wordt alles weer normaal
donderdag 1 februari 2018 om 21:52
Hier heeft dochter vandaag ook prikjes gehad. Krijsen tijdens de prikjes en daarna weer rustig. Vanmiddag was ze niet lekker maar vanavond alweer wat gelachen. Ze ligt nu lekker te slapen.
Ik maak mij over haar groei wel wat zorgen. Ze was nu 200 gram aangekomen in 2 weken tijd. Weegt nu ruim 4,5 kg bij 56,5 cm. Ze komt sinds geboorte al niet meer dan 100-150 gram per week aan. Volgt daarin wel een eigen lijn natuurlijk: maar de curve van who buigt iets af. Cb was overigens niet ontevreden, die vinden het prima als ze minimaal 100 gram aankomt.
Ze drinkt niet enorm veel, wel precies genoeg voor haar gewicht gemiddeld 700 op een dag verdeeld over 6 voedingen.
Overigens volgt ze precies dezelfde lijn als mij toen ik baby was. Ik was ook lang en slank. En ben nu ook 180.
Overigens is ze nu7,5 week en lacht veel, haar nekje is heel sterk, ze volgt goed en is gewoon zo leuk en lief
Fijn dat het bij de meeste goed gaat.
Wat zijn sommige kinderen al groot!
Ik maak mij over haar groei wel wat zorgen. Ze was nu 200 gram aangekomen in 2 weken tijd. Weegt nu ruim 4,5 kg bij 56,5 cm. Ze komt sinds geboorte al niet meer dan 100-150 gram per week aan. Volgt daarin wel een eigen lijn natuurlijk: maar de curve van who buigt iets af. Cb was overigens niet ontevreden, die vinden het prima als ze minimaal 100 gram aankomt.
Ze drinkt niet enorm veel, wel precies genoeg voor haar gewicht gemiddeld 700 op een dag verdeeld over 6 voedingen.
Overigens volgt ze precies dezelfde lijn als mij toen ik baby was. Ik was ook lang en slank. En ben nu ook 180.
Overigens is ze nu7,5 week en lacht veel, haar nekje is heel sterk, ze volgt goed en is gewoon zo leuk en lief
Fijn dat het bij de meeste goed gaat.
Wat zijn sommige kinderen al groot!
vrijdag 2 februari 2018 om 15:38
zondag 4 februari 2018 om 20:05
Die van ons is echt een inhaalslag aan het maken, 5100 gram inmiddels! Bij 59 cm dus nog geen mega-spekkie maar wel een stuk flinker.
Heb deze week een sollicitatiegesprek voor twee dagen in de week. Zeker geen iseaal werk maar dan kom ik er wel weer een beetje in en gelukkig kan en wil mijn moeder dan op hem passen, dat scheelt.
Heb deze week een sollicitatiegesprek voor twee dagen in de week. Zeker geen iseaal werk maar dan kom ik er wel weer een beetje in en gelukkig kan en wil mijn moeder dan op hem passen, dat scheelt.
Natte tosti..
maandag 5 februari 2018 om 09:49
@mwtomatensoep, wat fijn dat hij goed groeit! Heel veel succes met je gesprek!!
@fritz, zolang het cb het als goed beschouwd zou ik me niet te veel zorgen maken. Ieder groeit in z’n eigen tempo en als jij vroeger net zo’n lijn had lijkt ze gewoon op dr moeder
@kaartje, succes vandaag met de prikjes! Dochter moet donderdag en vind het ook spannend hoor.
Afgelopen vrijdag even het cb gebeld voor advies. Dochter gaf veel over (echt enorme halen) en leek last te hebben van obstipatie. Heel fijn om even te overleggen. Advies om nitriton (Johannes broodpitmeel) toe te voegen aan de fles. Werkt goed tegen het spugen. Vanochtend wel erg last van diarree.. ziekjes, bijwerking of overloop? Ff aanzien maar.
@fritz, zolang het cb het als goed beschouwd zou ik me niet te veel zorgen maken. Ieder groeit in z’n eigen tempo en als jij vroeger net zo’n lijn had lijkt ze gewoon op dr moeder
@kaartje, succes vandaag met de prikjes! Dochter moet donderdag en vind het ook spannend hoor.
Afgelopen vrijdag even het cb gebeld voor advies. Dochter gaf veel over (echt enorme halen) en leek last te hebben van obstipatie. Heel fijn om even te overleggen. Advies om nitriton (Johannes broodpitmeel) toe te voegen aan de fles. Werkt goed tegen het spugen. Vanochtend wel erg last van diarree.. ziekjes, bijwerking of overloop? Ff aanzien maar.
maandag 5 februari 2018 om 20:44
Met dochter naar cb geweest vanmorgen. 59cm, 5075 gram. mevrouwtomatensoep onze babies zijn even groot. En allebei van 1 december grappig!!
@lentegroetje wat sneu voor je dochter. Hopelijk gaat het snel weer wat beter. Succes donderdag voor de prikjes. Dochter huilde even. Daarna hele middag geslapen. Nu wat jengelig.
@lentegroetje wat sneu voor je dochter. Hopelijk gaat het snel weer wat beter. Succes donderdag voor de prikjes. Dochter huilde even. Daarna hele middag geslapen. Nu wat jengelig.