Uitgerekend begin december 2017!

03-04-2017 11:41 1959 berichten
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!

Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bessie2017 29/33 Eerste 3 december Jongen! :love: Bevallen op 19 oktober! :heart:
ElCid79 37/38 Tweede 26 november Jongen! :love: Bevallen op 27 november! :heart:
Mevrouw85 3 december Jongen! :love: Bevallen op 28 november! :heart:
MevrouwTomatensoep 32/24 Eerste 10 december Jongen! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
Kaartje1 26/26 Eerste 2 december Meisje! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
mycupoftea 26/31 Eerste 30 november Meisje! :love: Bevallen op 2 december! :heart:
Sleutels Derde 12 december Meisje! :love: Bevallen op 3 december! :heart:
Lentegroetjes 26/28 Eerste 3 december Meisje! :love: Bevallen op 7 december! :heart:
fritzzz 28/30 Eerste 10 december Meisje! :love: Bevallen op 10 december! :heart:
Marilynne 28/32 Eerste 6 december Meisje! :love: Bevallen op 13 december! :heart:
VashtaNerada 36/37 Eerste 1 december Jongen! :love: Bevallen op 16 december! :heart:
-cactus- Tweede 6 december Jongen! :love: Bevallen op 20 december! :heart:
:hug: evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het nog steeds niet optimaal. Kleintje bleek flink ziek te zijn waardoor hij zo onrustig was. Helaas nog niet over maar nu ik dat weet kan ik me er beter bij neerleggen. Hij moet veel huilen en wil vaak kleine beetjes drinken dus ik ben er wel druk mee. Gelukkig is het uiteindelijk niets ernstigs al zijn we wel in het ziekenhuis geweest met hem voor allerlei onderzoeken, was erg spannend eventjes.

Gelukkig kan hij sinds vorige week wel lachen en dat doet hij graag en vaak, vooral bij het verschonen lacht hij zich rot! Dus die momentjes tussendoor zijn heel fijn. Dan is de roze wolk er wel weer even :heart:
Inentingen krijgt hij pas eind volgende week, hij is nu 7 weken.
Hij groeit ondanks het ziek zijn heel goed, hij gaat nu al in maat 62!

Ik hoop dat ik binnenkort weer wat meer tijd heb om ook op jullie berichten te reageren, sorry!
Werk, ivm de gezondheid van zl (door vroeggeboorte is immuunsysteem nog niet op orde) begin ik pas 1 maart met werken. Aan de ene kant zie ik er enorm tegenop om weer aan de slag te gaan (sfeer was niet heel leuk op mijn werk de laatste maanden voor de bevalling en ik wil de kleine niet achterlaten. We zijn dadelijk 4,5 maand dag in, dag uit samen geweest en dat was ergens best heerlijk. Het is echt een tevreden mannetje die het heerlijk vind om te lachen. Daar kan hij geen genoeg van krijgen en ik ook niet. Aan de andere kant is het ook wel lekker straks weer even mezelf te zijn en niet alleen mama. Zo voelt het soms wel, of ik alleen nog mama ben.

Cb, morgen weer naartoe. Tweede set prikjes en meten/wegen. Heel benieuwd hoe hij het doet. Hebben zelf het gevoel dat hij heel erg goed groeit en aankomt. Maar toch even spannend. Ik kies er bewust voor om meniet teveel te focussen op cijfers en hem niet zelf te wegen/meten. In het zh was in het begin de cijfertjes het enige wat telde en dat heb ik als vervelend ervaren.

Vashta, vervelend dat je kindje ziek bleek. Kan me voorstellen dat het even spannend was met onderzoeken etc. Is het iets tijdelijks of chronisch?
Bessie, het is tijdelijk gelukkig en het gaat langzaam aan beter. Zo lastig dat zo’n kleintje niet even kan zeggen hoe hij zich voelt! Drinken gaat wel weer wat beter gelukkig, dat wil zeggen, meer in een sessie en daardoor minder vaak.
Kolven gaat enorm goed en morgen ga ik voor het eerst wat langer weg naar mijn paard, mijn man kan dan de fles geven als het nodig is.

Bessie, ik begrijp wel wat je bedoelt met alleen maar mama zijn. Ik zei pas nog tegen mijn man, ik ben mezelf niet meer maar alleen maar de moeder van mijn zoontje. Ik heb het idee dat ik erg veranderd ben. Hij vond het wel meevallen gelukkig.
@bessie is je zoontje goed gegroeid? Fijn dat het gelukt is om tot 1 maart thuis te blijven! Eigenlijk zou het normaal moeten zijn na een vroeggeboorte dat je verlof niet eerder afloopt. Maar als ik het goed heb gaat op de dag van de geboorte je 16 weken verlof in?

@vastha sneu dat je kleintje ziek is. Hopelijk snel weer helemaal beter! Hoe vaak ga jij naar je paard? Ik kom er bijna niet aan toe en daar voel ik mij soms best schuldig over.

@sleutels jou dochter moest toch wennen op het kdv? Hoe is het gegaan?

@hier morgen met dochter naar gastouder. Eerst even samen kennis maken. En daarna 2 wen ochtenden afspreken.
Zoon is hier al zeker een week niet lekker en sinds een dag of 3 ook steeds verhoging. Waren al bij de huisarts geweest maar die zei dat het gewoon verkouden is. Vannacht had hij echter piepende ademhaling en je voelt dat er rotzooi in zijn longetjes zit dus zometeen gaan we maar weer. Heel sneu!

Ik heb momenteel twee sollicitaties lopen. Spannend dus!
Natte tosti..
@mevrouwtomatensoep goed dat je weer naar de huisarts gegaan bent. Wat zij de huisarts? Beterschap voor zoon.
Spannend van je sollicitaties.

Bij de gastouder was het leuk en gezellig. Woensdag een wen ochtendjes.
Mooi dat het goed ging bij de gastouder Kaartje!

Hoe was het bij de dokter mevrouw Tomatensoep? En succes met de job hunt!

Zelf toevallig ook vandaag de dokter bezocht, zoon bleef maar hoesten en leek steeds wel of hij bijna stikte. Maar geen verhoging, reageert alert, drinkt nog evenveel etc, dus moet het in de gaten houden.

Ja, heel fijn dat ik pas 1 mrt hoef te beginnen. Verlof is inderdaad de dag na zijn geboorte ingegaan. Mentaal is dat zwaar. Ik was heel erg gefocused op eind feb pas weer werken en opeens wordt dat een vroegere datum.
Sowieso is het heel slecht geregeld rond vroeggeboorte in Nederland.
@bessie, wat sneu dat je zoontje zo moet hoesten.. hopelijk voelt hij zich snel weer beter.

@mwtomatensoep hoe gaat het nu bij jou?

@kaartje, fijn dat er een wenochtend gepland staat. Dochter gaat volgende week twee middagen wennen op het kdv. Heb er alle vertrouwen in!

Hier lang niet geschreven. Afgelopen week een flink stuk geschreven, maar was opeens weg.. frustrerend!
Het ging de afgelopen week wat minder hier. Veel huilen, krijsen gewoon, veel spugen etc. Kortom dochter zat niet goed in haar vel en leek ergens pijn te hebben. Volgens cb hoorde het huilen erbij. Kortom daar had ik niet veel aan. Uiteindelijk bij de osteopaat geweest en ze is een stuk meer ontspannen en huilt bijna niet meer. Zo fijn! Zo zie je maar weer dat je moedergevoel je niet in de steek laat. Zat er zelf wel een beetje doorheen vd week door dit alles, maar nu ben ik er weer. Over twee weken weer werken. Ook zin in!
Wij hadden inderdaad een wenochtend en dat ging goed. Wel gek hoor maar heb er wel vertrouwen in. Morgen mijn eerste werkdag!!! Ow wat spannend. Heb er aan de ene kant heel veel zin in maar aan de andere kant word het ook wel weer enorm wennen.

Hier gaat alles verder echt heel goed. We hebben ons ritme gevonden. Kleine slaapt al bijna 2 weken elke nacht door. Vriend en ik zitten op de zelfde golflengte. Zijn ook van de week samen uit geweest en dat was ook heel erg leuk! Met de andere kinderen gaat het goed! Ik sport weer lekker. En morgen dus weer aan het werk. Als ik daar weer aan gewend ben dan is het leven weer normaal😄

Ik zal denk ik nog wel minder hier zijn en schrijven maar zal zeker nog af en toe komen buurten.

Beterschap voor de kindjes die ziek zijn.
@sleutels heel veel succes morgen!!

@hier heeft dochter vanmorgen voor het eerst een wen ochtendje gehad. Dit ging goed gelukkig.

@lentegroetje goed dat je je moeder gevolgd hebt. Fijn dat dochter weer beter in haar vel zit!

@bessie gaat het al beter met zoon?
hoi lieve meiden!

ik kom een beetje afscheid nemen o_o Ik merk dat ik de laatste tijd niet zo veel meer (ahum...bijna nooit) op het forum ben...Wil dan steeds wat schrijven maar t komt er niet van etc.

Ik vond t heel gezellig om met elkaar de spannende tijd rond zwangerschap en de eerste weken te delen! Heb veel aan jullie gehad!! Bedankt!

Het ga jullie goed, succes met de zieke babietjes, sollicitaties en alle andere stuff-of-life! Lekker blijven genieten van jullie moppies!!

Liefs!! :heart:
Ik heb een baan! Vind het retespannend.

Zoon was vandaag voor het eerst echt een hele dag zonder me en dat vond ik helemaal niet leuk :(
Natte tosti..
Gefeliciteerd mevrouwtomatensoep!!
Hartstikke leuk maar ook hartstikke spannend natuurlijk. Wanneer mag je beginnen?

@maryline jammer dat je stopt met schrijven. Maar ik begrijp het wel hoor.

@hier gaat alles goed. Ik merk dat alles steeds makkelijker gaat. Ik schrijf ook niet meer zo veel maar af en toe een update vind ik wel heel leuk van iedereen.

@sleutels hoe was je eerste werkdag?

@bessie heb jij nu onbetaald verlof? Of zit je nu in de ziektewet omdat dit noodzakelijk is voor je zoontje? In iedergeval ben ik blij dat je tot 1 maart vrij kant zijn.
Gefeliciteerd mevrouwtomatensoep!!
Hartstikke leuk maar ook hartstikke spannend natuurlijk. Wanneer mag je beginnen?

@maryline jammer dat je stopt met schrijven. Maar ik begrijp het wel hoor.

@hier gaat alles goed. Ik merk dat alles steeds makkelijker gaat. Ik schrijf ook niet meer zo veel maar af en toe een update vind ik wel heel leuk van iedereen.

@sleutels hoe was je eerste werkdag?

@bessie heb jij nu onbetaald verlof? Of zit je nu in de ziektewet omdat dit noodzakelijk is voor je zoontje? In iedergeval ben ik blij dat je tot 1 maart vrij kant zijn.
Jammer Marilynne! Maar begrijpelijk. Er zijn er al niet zoveel meer die schrijven.

Gefeliciteerd mwtomatensoep!

Kaartje, fijn dat het wennen goed ging! Wanneer ga je beginnen met werken?

Mijn nieuwe baan is echt heel erg leuk! Ik vind het werken ook echt weer heerlijk. Mis de kleine natuurlijk wel en ben blij dat ik haar weer zie na het werk. Maar kinderopvang gaat goed en dat geeft rust. En morgen de eerste papadag echt helemaal zonder mama in de buurt. Ben benieuwd hoe dat gaat haha.

Hoe gaat het bij de andere dames?
@sleutels over een weekje weer werken! De 26e mag ik weer.
Fijn dat je werk zo leuk is en dat het op het kdv helemaal goed gaat.
Spannend eerste pappa dag. Maar dat komt vast ook helemaal goed.

Dochter ligt hier vanaf 19:30 op bed. Helemaal verbaasd normaal gesproken wil ze 's avonds alleen maar bij ons zijn.
Hopelijk zet deze trend zich voort.
Goede berichten allemaal, wat leuk!
Ik ben steeds van plan om te schrijven maar kom er niet aan toe. Zoon is toch echt een huilbaby geworden... we proberen vanalles om de oorzaak (of oorzaken) te vinden en ondertussen ben ik kapot. De nachten gaan vreemd genoeg goed (wel nog met nachtvoedingen) maar van 8-22u is het drama. Ik kan hem geen moment wegleggen want dan is het hysterisch huilen. Soms lukt het om hem in de draagdoek te laten slapen zodat ik mijn handen vrij heb. Maar al met al sjouw ik de hele dag inmiddels 6,5 kilo rond.
Hebben jullie nog tips? Ik ga morgen naar het consultatie bureau en wil ook de lactatiekundige nog om advies vragen. Volgende stap weer de huisarts, eventueel kinderarts in het ziekenhuis waar we eerder geweest zijn.
Poeh pittig hoor! Gelukkig is zoontje wel nog steeds de liefste en de leukste!
Spannend Kaartje! Hoeveel dagen ga je werken? Lekker dat ze nu al slaapt, hopelijk slaapt ze door. Ons meisje sliep van de week ook van 20.00 uur tot 07.00 uur, heerlijk! Ze slaapt ook elke nacht door, en elke ochtend ben ik daar zo dankbaar voor😂

Ik heb ook alle vertrouwen in papa. Hij zei al dat hij lekker een lang stuk gaat wandelen want de zon gaat schijnen, lekker genieten.

Jeetje Vastha wat pittig! Ik heb (gelukkig) geen ervaring met huilbaby’s maar ik heb toch wel altijd het idee dat er wel iets moet zijn waardoor ze zo huilen. Ik heb er verder geen verstand van en ook geen tips. Ja ik zou zeggen wat je al gaat doen. Consultatiebureau, arts. Hopelijk kunnen jullie de reden van huilen achterhalen en het oplossen. Het lijkt me zo zwaar en vermoeiend! Respect! Moet jij binnenkort ook weer werken?
Dank! Ik begin 5 maart.

Wat balen Vashta! Zeker omdat de draagdoek ook niet echt helpt, dat is hier altijd laatste redmiddel. Lijkt me heel zwaar.

Zoon ontwikkelt zich hier echt goed, is over het algemeen vrolijk en zeer wakker. Soms wat té wakker, vooral in slaap vallen/zich overgeven aan de slaap is lastig. Maar dan wikkelen we hem in en wiegen hem en dan lukt het meestal wel.
Natte tosti..
@vastha zou je zoon een koemelkallergie kunnen hebben? Heeft hij veel last van krampjes?
Heftig hoor een huilbaby. Ik ben het met sleutels eens. Ik geloof ook niet dat een huilbaby zomaar ontstaat. Er is vast iets aan de hand. Maar kom daar maar eend achter. Het ligt sowieso niet aan jou!! Sterkte hopelijk heb je af en toe hulp.

@mevrouwtomatensoep hier ook een baby die zich moeilijk aan de slaap overgeeft. Soms best vermoeiend hè?
@sleutels ik ga 24uur werken verdeeld over 4 dagen per week.
Fijn dat je werk goed bevalt.
Hier van die slaapkopjes. Dochter heeft hier uiteindelijk om 23u en 02:30u om voeding gevraagd. Maar de nachten ervoor prima geslapen dus ik klaag niet hoor.

@hier is dochter aan het prutsen met de fles. Met veel moeite drinkt ze 50cc uit de fles. Ik hoop echt dat het snel beter gaat. Nu extra spannend om weer te werken volgende week.
Hoi allemaal, ik heb ook lang niet geschreven maar ik wil Vashta toch een tip geven: ga naar de osteopaat! Zoek een goede in de buurt, dit kan zoveel schelen! Na 1x gaan hadden wij al een veel rustigere baby en je zag de spanning uit haar lijfje verdwijnen. Soms zit er bijvoorbeeld net een werveltje klem in het nekje waardoor ze veel pijn hebben. Bij ons is ze met de vacuumpomp gehaald waardoor ze veel last had van haar nekje en hoofd. Dat is nu helemaal opgelost! En nog een andere tip: stap over op geitenmelk van Nannycare. Veel beter dan Nutrilon etc.. dan krijgen ze veel minder last van krampjes etc, de 1e week is even doorzetten en daarna zie je gelijk resultaat. Wij zijn ook nog bij een homeopaat geweest maar dat is iets waar je in moet geloven. Al zou je waarschijnlijk alles willen proberen om je zoontje te helpen :redrose:

Verder heel veel succes gewenst, een huilbaby is echt vreselijk vermoeiend en heftig!
@vastha, wat pittig zeg! Heb je wat tips gekregen van de huisarts en het cb? En verder eens met mycupoftea, hier ging dochter opeens veel huilen/krijsen maar sliep ‘s nachts wel goed. Ook naar de osteopaat geweest en werkte gelijk. Een veel meer ontspannend en rustiger kind. Nu twee keer geweest en staan nog iets van twee afspraken gepland. Krijg een deel vergoed vd verzekering dus dat is ook wel fijn!

@mwtomatensoep, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Heerlijk vooruitzicht!

@kaartje, jij ook alweer bijna werken.. heb jij vaste dagen en diensten gekregen? Ik blijf in eerste instantie 28u werken, maar wel alle diensten (vroeg, laat en slaap) en we hebben een basisrooster, dus diensten wel vroeg bekend. Hebben flexibele opvang. Twijfelde voor de tijd of ik niet beter vaste werkdagen aan kon vragen maar dat niet gedaan. Ben wel benieuwd hoe dat bij jou geregeld is!

@hier gaat het lekker! Dochter gaat vanmiddag voor de tweede keer wennen op het kdv, dus ik ga ff shoppen :) gisteren al een vergadering gehad op m’n werk. Voelt zo fijn om even wat meer te zijn dan alleen moeder (en huishoudster :O )
@lentegroetje hier idd ook geen vast rooster en wisselende diensten. Vroeg laat en 's nachts bereik ( je kunt uit je bed gebeld worden voor een calamiteit).
Ook wij hebben flexibele opvang. Dus beetje hetzelfde geregeld. Ik ga 24u werken. (Eerst werkte ik ook 28u) ben ook heel benieuwd hoe het mij bevalt. Woensdag weer de eerste late dienst en jij?
@kaartje, spannend he! Ik start woensdag met een overdracht en een kantoordienst. En dan zaterdag met een slaapdienst. Gelukkig is manlief dan in huis. Die week daarop weer een slaapdienst en dan moet dochter gelijk zolang naar de opvang. Ze vond het gisteren erg leuk, dus dat zal wel goed komen!

Ze gaven gisteren aan dat ze misschien weinig drinkt omdat ze spruw lijkt te hebben. Zo maar eens de huisarts bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven