Uitgerekend begin december 2017!

03-04-2017 11:41 1959 berichten
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!

Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bessie2017 29/33 Eerste 3 december Jongen! :love: Bevallen op 19 oktober! :heart:
ElCid79 37/38 Tweede 26 november Jongen! :love: Bevallen op 27 november! :heart:
Mevrouw85 3 december Jongen! :love: Bevallen op 28 november! :heart:
MevrouwTomatensoep 32/24 Eerste 10 december Jongen! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
Kaartje1 26/26 Eerste 2 december Meisje! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
mycupoftea 26/31 Eerste 30 november Meisje! :love: Bevallen op 2 december! :heart:
Sleutels Derde 12 december Meisje! :love: Bevallen op 3 december! :heart:
Lentegroetjes 26/28 Eerste 3 december Meisje! :love: Bevallen op 7 december! :heart:
fritzzz 28/30 Eerste 10 december Meisje! :love: Bevallen op 10 december! :heart:
Marilynne 28/32 Eerste 6 december Meisje! :love: Bevallen op 13 december! :heart:
VashtaNerada 36/37 Eerste 1 december Jongen! :love: Bevallen op 16 december! :heart:
-cactus- Tweede 6 december Jongen! :love: Bevallen op 20 december! :heart:
:hug: evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier vind ik het ook spannend lentegroetje. Dochter hier vind de fles niet meer zo leuk. Dus extra spannend of het gaat lukken met drinken. Ik ga er maar gewoon vanuit.
Goed idee om Huisarts te laten controleren of je dochter spruw heeft.
O dat zeker spannend. Hopelijk pakt ze de fles bij de gastouder. Je hoort wel vaker toch dat de kinderen van iemand anders wel de fles pakken? Dus als jij niet in de buurt bent zeg maar?

Hier idd spruw. Er ligt straks wat klaar bij de apotheek omdat ze te weinig drinkt. Vanavond hebben we een feestje en gaat dochter voor het eerst logeren bij m’n ouders. Zoo raar... niet leuk. Maar om haar nu na middennacht op te halen is voor haar ook niet fijn. Het echt leven is weer begonnen 😉
Bedankt voor de tips! Ik denk ook absoluut dat er een oorzaak is en hij niet voor niets huilt dus ik ben hard op zoek naar de oorzaak.

Ik heb met de lactatiekundige gebeld en die vermoed te veel melk en daardoor veel krampjes. Zij adviseerde blokvoeding en dat leek goed te helpen, ik had de volgende dag een ander kind! Daarna ging het weer slechter maar nu heb ik gevonden dat ik het zelf niet goed toepaste (je moet elke 24 uur helemaal leegkolven en niet eenmalig wat ik dacht) dus dat ga ik zo weer goed oppakken. Als dat het is dan is dat mooi! Maandag belafspraak met lactatiekundige, als het niet voldoende geholpen heeft komt ze dinsdag langs.
En ga ik daarna ook door naar de arts.

@mycupoftea, ik had ook een vacuum verlossing dus misschien is een osteopaat ook wat. Maar wat doet die eigenlijk? Kun je vertellen hoe de behandeling er uit zag? Ik ben zelf wel eens gekraakt maar vond dat best eng en voor zo’n kleintje lijkt me dat helemaal griezelig.

Ik heb nog geen nieuwe baan dus zoon hoeft voorlopig niet naar de opvang maar ik ben wel zondag voor het eerst echt een dag weg. Man is dan thuis en ik neem mijn kolf apparaat mee. Spannend hoor, ook om op een vreemde plek te gaan kolven.
O ja en ik vind het stiekem toch ook spannend dat mijn man voor het eerst een dag alleen alle zorg heeft, dat is tot nu toe max twee uurtjes geweest.
Zo mijn eerste hele werkweek zit er bijna op. Ben echt kapot maar wel voldaan. Onze kleine meid was ook echt moe vanmorgen en een beetje ontregeld deze week maar ook voor haar is het wennen. Maar ik vind het wel weer heel fijn zo, wel druk maar daar hou ik van.

Vastha, hopelijk vindt je snel de oorzaak! Leuk zondag een dagje weg. Komt vast goed met papa. Bij ons was het dinsdag heel goed gegaan. Ze had alleen geen rompertje aan hahaha maar dat is een kleinigheidje.

Lentegroetjes, balen zeg spruw. Maar ik wens je wel veel plezier bij je feestje, geniet ervan.

Kaartje, niet leuk dat ze moeite heeft met de fles. Komt vast wel goed, ze zal toch honger krijgen en als er geen andere optie is. Spannend maandag!

Ik ga heel veel knuffelen met de kleine en bijkomen dit weekend. Alleen zondag wel eters maar dat is ook ontspanning, gezellig samen koken met mijn man voor een groep vrienden. Fijn weekend!

Oja nog een huishoudelijke vraag. Krijgen jullie de poepvlekken uit de rompertjes gewassen? En zo ja, hoe dan!!?
@sleutels even lekker bijkomen dit weekend. Wel logisch dat je dochter even moet wennen aan een nieuw ritme.

@poepvlekken. Ik krijg ze er dus ook niet uit... Behalve als ik het meteen na het ongelukje in de wasmachine gooi. Wanneer er een poep vlekje in een mooi broekje komt stop ik die meteen in de wasmachine. Maar dat doe je ook niet steeds.

Gisteren hele dag weg geweest. Dochter heeft de fles uiteindelijk gepakt! (Wel met 2x 1 uur huilen vooraf) Maar het komt zo vast helemaal goed. En ik heb een leuk dagje weg gehad.
@vastha, hoe is het met je zoontje? Nog contact gehad met de lactatiedeskundige? De osteopaat vroeg bij mij eerst veel, hoe was de zwangerschap, bevalling, etc. Daarna de behandeling. Ze lag op een behandelbank, hij houdt z’n handen op haar heupen en voelt als het ware waar de spanning zit. Het lijkt alsof hij haar vast houdt, soort massage. Lastig uit te leggen. Misschien is er wel een filmpje?

@sleutels, lekker bijgetankt? Logisch dat jullie allemaal aan het ritme moet wennen.

@kaartje, wat fijn dat het zo goed ging! Heel veel succes morgen!

@poepvlekken, ik spoel kleertjes eerst uit met koud water en zet ze dan in een emmer koud water vlekkenspray (soms een dag, soms twee). En dan gelijk uit de emmer in de wasmachine. Tot nu toe gaat het goed.

Hier lekker aan het genieten van m’n laatste verlofdagje. Heerlijk de hele middag knuffelen met dochterlief!
@lentegroetje veel succes morgen!! Ik vind het stiekem wel een beetje spannend. Maar het went vast snel. Heb jij er zin in?
@kaartje, dank je wel! Heb er zeker zin in en begin rustig vandaag met een overleg. Maar zit nu wel met een knoop in m’n maag te ontbijten 🙈 heb jij er ook weer zin in?
@lentegroejte herkenbaar. Ik had afgelopen maandag al een overleg. Ik had toen ook een knoop in mijn maag. Voor vanavond vind ik het ook best spannend. Toch best lastig verlof afsluiten. Het was een mooie periode. Ik ben zo'n 4,5maand vrij geweest. Dat is toch best lang. Tijd is voorbij gevlogen.
Klopt! Het is echt een periode dat je afsluit dat had ik me nog niet zo gerealiseerd. Wat lekker zeg 4,5 maand.. zo fijn! Ik heb ook echt genoten, lekker knuffelen en wennen aan elkaar. Gelukkig werken we onregelmatig en zijn we straks overdag ook nog wel eens vrij. Kunnen we dan weer leuke dingen doen. Op het kdv was het erg goed gegaan, dat maakt dat het wegbrengen dan ook steeds makkelijker gaat. Toi toi toi straks!
Het lijkt hier iets beter te gaan door het blokvoeden. Het drinken gaat rustiger. Huilen blijft wel nog.

Bij het consultatie bureau geweest, dat was niet zo’n succes. Die vrouw vond ongezien dat het aan mij lag, heeft niet gekeken of er lichamelijk iets met zoon is maar gaf meteen aan dat ik zijn hiiltjes niet goed zou kunnen herkennen en zoon zich niet veilig voelt bij mij. Ik was er helemaal van van slag en pas later dacht ik, hoe kan zij daar nu een oordeel over geven terwijl ze ons niet kent? En ik herken echt wel het verschil tussen bv honger en slaap en de ontroostbare pijn-huil die hij zo veel heeft. En ik kan hem nog het beste troosten dus hij zal het toch wel fijn vinden bij mij. Maar vond het heel rot om te horen. Zelfs als het wel waar zou zijn doet het natuurlijk niks voor je zelfvertrouwen en gemoedsrust zo’n oordeel!

Bij de huisarts geweest, daar wel lichamelijk bekeken. We hebben een verwijzing naar de kinderarts in het ziekenhuis, huisarts vermoedt reflux. Dat zou ook veel verklaren. Hopelijk krijgen we snel een afspraak.

Lactatiekundige heb ik nog niet te pakken gekregen, probeer ik morgen weer.

Dagje weg was wel een groot succes! Het was een leuke activiteit en het was heel fijn om er even uit te zijn, even geen huilende baby of luisteren of de baby weer huilt. Thuis ging ook goed, mijn man appte wel steeds over het huilen en zo maar zoon heeft goed uit de fles gedronken.
Kolven op een vreemde plek was wat onwennig maar ging prima, zelfde productie als thuis dus daar was ik ook blij mee. Alleen het koelen was niet gelukt dus heb het uiteindelijk toch maar weggedaan. Hebben jullie daar handige tips voor? Koeltas en koelelementen waren toch te veel opgewarmd eind van de dag.
Met dit weer zou je het gewoon buiten kunnen zetten natuurlijk!
De eerste avonddienst zit er op. Gisteren lekker gewerkt. Leuk om cliënten weer te zien. Wel moest ik wennen aan het late thuis zijn (00:00u) en dochter nog voeden. Relatief korte nacht en dochter weer wakker.
Vanavond weer werken.

@lentegroetje fijn dat dochter het goed heeft gedaan op kdv! Hele opluchting. Overdag vrij zijn is inderdaad wel lekker. Heerlijk genieten met dochter nu.

@vastha ik hoop dat je snel een afspraak hebt bij de kinderarts. Wat stom van het CB. Net alsof jou moeder gevoel niet klopt! Ben je nog even vrij? Sterkte!
@vastha, wat fijn dat het voeden wat rustiger is geworden. Hopelijk komt de verwijzing naar de arts snel en wordt het huilen ook minder.

Wat vreselijk van het cb! Niets van aantrekken, net wat je zegt... wat weet zij er nou van, jij kent je kind het beste!

Wat fijn dat je zo genoten hebt van je dagje weg! Geen tips want ik geef geen bv..

@kaartje, gelijk twee avonden achter elkaar! Poe! Dan heb je inderdaad korte nachten. Kan je man de laatste voeding ook geven zodat je na werktijd alleen hoeft te kolven of gelijk je bed in kan?

Ik ga zo voor het eerst zwemmen met dochter. Ff kijken hoe het gaat en dan hopelijk vanaf volgende week babyzwemmen met een groepje.

Vraagje... hoeveel slaapt jullie baby overdag? Als ik de bekende wakkere tijden aan hou zou ze nu ong 1,5u wakker zijn per keer. Toch merk ik dat ze regelmatig rustig in bed ligt rond te kijken. Ene keer laat ik haar liggen en de ander keer neem ik haar mee naar beneden om in de box te spelen. Hoe doen jullie dat? En hoeveel slapen ze?
@lentegroetje ja het was pittig maar ook heel leuk. Vanacht heeft dochter doorgeslapen tot 05:00u en geen late avond voeding meer nodig gehad. Dochter vind de fles nog steeds niet echt leuk. Gaat behoorlijk wat protest aan vooraf. Vandaar dat ik soms genoodzaakt ben om haar na het werk zelf te voeden. Gelukkig heeft ze gisterenavond genoeg gedronken uit de fles om te slapen tot 05:00u toen voeding en toen nog geslapen tot 08:00u.

@slapen. Dochter is een slechte slaper overdag. Meestal slaapt ze 1 x 45 min in de box. En verder nog 2x 45min maar dan op mij. Als ik haar dan weg leg is het vaak wakker worden en huilen. Wandelen met de kinderwagen is wel een goeie optie.

Hoe is het met de rest?
Vastha wat naar van het CB! Niks van aantrekken hoor. Jij kent je kindje het best. Fijn dat het wel iets beter gaat.

Kaartje, lekker weer aan het werk! Wel pittig van die late diensten meteen en voeden.

Lentegroetjes ook weer lekker aan te werk. Bedankt voor de tip mbt de poepvlekken. Hoe was het zwemmen? Hier slaapt ze meestal na de ochtendvoeding van 7.30 uur nog tot een uur of 9 a 10 uur. Eigenlijk na elke fles slaapt ze wel een uurtje. En ze slaapt elke nacht van 22 uur tot 7.30 uur, heerlijk!

Over een paar weken ga ik haar eigen bedje en kamer aanleren. Eerst maar even wennen aan het werkritme. Niet alles tegelijk.

Ik heb er alweer twee werkweken opzitten! Gaat echt snel. Het begint ook alweer te wennen. Ben nu veel minder moe dan vorige week vrijdag en mijn nieuwe baan is echt heel erg leuk! Sporten is er een beetje bij ingeschoten, wel 1x per week maar dat vind ik te weinig. Ben blij als het langer licht is dan ga ik heel veel wandelen met de kleine en hardlopen.

Afgelopen week weer een prik gehad en dat deed ze zo goed! Ze weegt nu 5870 gram en is 61 cm lang. En ze is zo ongelofelijk leuk!! Met haar bos haar ook, echt zo schattig. CB zei ook dat het echt een hele relaxte baby is en dat is ook echt zo. Ze is heel nieuwsgierig ook, probeert al dingen te pakken. Wat nog niet lukt haha maar ze probeert het wel. Ze wil als ze wakker is eigenlijk liever niet meer liggen maar rechtop zodat ze alles kan zien en volgen. En in haar schommelstoel vindt ze de spiegel heel boeiend. Ook de mobiel wordt met grote interesse gevolgd. Schattig!

Fijn weekend!
Ik vind het elk dag zo leuk om te zien wat hij nu weer geleerd heeft. In een week heeft hij dingen echt leren vastpakken, bijna omrollen, alemaal nieuwe geluidjes, alleen in slaap vallen etc etc. Zo schattig!

Ik ga morgen voor het eerst werken, zie er vreselijk tegenop. Niet vanwege kind, die gaat maar opa en oma en dat komt helemaal goed, maar omdat ik hetkeispannend vind..
Natte tosti..
@mevrouwtomatensoep hoe was je eerste dag?? Hopelijk leuk?

@sleutels leuk om even te lezen hoe het met jou gaat. Ik had van het weekend al berichtje geschreven maar helaas niet opgeslagen.
Woensdag weer naar cb voor prikjes en wegen. Ik ben heel benieuwd hoe groot en zwaar dochter hier is.

@hier vind ik werken heel leuk. Vandaag was dochter voor het eerst lange dag bij gastouder. Alles helemaal goed gegaan.
@sleutels, wat heerlijk dat het zo goed gaat en je kindje zo relaxed is! Fijn! Hier was het zwemmen erg leuk, ze keek de ogen uit, fantastisch om te zien.

@mwtomatensoep, hoe is je eerste werkdag gegaan?

@kaartje, succes met de prikjes morgen. Hier pas 22 maart naar het cb.

Thanks voor de antwoorden op het slapen. Fijn om hier advies te vragen omdat alle kindjes dezelfde leeftijd hebben. Verder gaat het hier ook goed. We hebben steeds meer ritme en net als we dat hebben gooit dochter het weer om Haha. Ze dronk 5 flessen van 180cc, maar nu komt ze elke drie uur (ipv vier) en dat al enkele dagen. De laatste fles moeten we haar wakker maken. Dus vandaag willen we 210 maken en kijken wat ze opdrinkt en dan de avondfles steeds wat vervroegen zodat deze er over een tijdje af kan. En over vier weken al de eerst hapjes. Geweldig al die ontwikkelingen.
@lentegroetje hoe bevalt het verder om weer te werken? Ik vind het eigenlijk wel lekker. Even wat anders.
Ik ook, vind het heerlijk! Even wat anders dan alleen het huishouden en luiers. Morgen weer een slaapdienst.
Kaartje en hoeveel weegt ze nu? Gingen de prikjes goed?

Lentegroetjes wat leuk dat ze zwemmen zo leuk vond. Ik ga het binnenkort ook een keer doen. Ja soms is het gewoon proberen met flesjes en slaapjes.

Hoe was je eerste werkdag mwtomatensoep? Wat ik hier lees en zoals ik het zelf ook ervaar is het ook echt wel weer lekker om te werken. Ik ben nu bijna 3 weken verder en heb nu echt weer mijn ritme gevonden. Heel fijn.

Vannacht had onze kleine meid voor het eerst op haar eigen kamer geslapen. Ik dacht we proberen het gewoon. Ik ben vandaag vrij dus als ze dan in de nacht komt vind ik het niet zo erg. Ze heeft gewoon van 21 uur tot vanmorgen 8 uur geslapen! Volgens mij was ze er zelf ook aan toe haha. Lekker rustig. Misschien was het een gelukje maar dat merken we vanavond wel. Seks zonder baby erbij op de kamer is toch ook wel een stuk prettiger🤗

Ik voel me een klein beetje een ontaarde moeder want ik kwam erachter dat ze baby tv echt geweldig vindt. Dus ze heeft een kwartiertje tv gekeken en toen kon ik even een beetje opruimen en eten. Ze was echt aan het lachen en geluidjes aan het maken maar toch dacht ik wel slecht hoor om nu al de tv een beetje als oppas te gebruiken☺️☺️
@sleutels ach er zijn ergere dingen als de tv. Ik vind het wel grappig eigenlijk.
Fijn dat je steeds mee ritme vind met werken. Ik voel me wel weer extra moe. Zal wel even wennen zijn.

@cb dochter weegt 5670 gram en is 61cm. @sleutels onze dames gaan nog aardig gelijk op. Grappig.
Prikje ging goed.niet eens huilen. Naja thuis wel hoor. Iets uit haar doen net als de vorige keer.
Lentegroetjes schreef:
06-03-2018 21:15
Ik ook, vind het heerlijk! Even wat anders dan alleen het huishouden en luiers. Morgen weer een slaapdienst.
Fijn en werkze dan maar
Had ik de eerste week ook hoor Kaartje. Echt zo moe weer. Nu voel ik dat het weer beter gaat. Echt grappig ja ze zijn bijna hetzelfde. Enne net bij het koken weer even voor de baby tv gezet hahahaha werkt perfect haha
Zijn er hier meer die eigenlijk al kriebels hebben voor weer een nieuwe? Ik hou me nog in Omdat het nu met mijn nieuwe werk en ons kleine huis écht niet handig is maar hij wordt al zo groot en mijn eierstokken rammelen weer :facepalm:
Natte tosti..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven