Uitgerekend begin december 2017!

03-04-2017 11:41 1959 berichten
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!

Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bessie2017 29/33 Eerste 3 december Jongen! :love: Bevallen op 19 oktober! :heart:
ElCid79 37/38 Tweede 26 november Jongen! :love: Bevallen op 27 november! :heart:
Mevrouw85 3 december Jongen! :love: Bevallen op 28 november! :heart:
MevrouwTomatensoep 32/24 Eerste 10 december Jongen! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
Kaartje1 26/26 Eerste 2 december Meisje! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
mycupoftea 26/31 Eerste 30 november Meisje! :love: Bevallen op 2 december! :heart:
Sleutels Derde 12 december Meisje! :love: Bevallen op 3 december! :heart:
Lentegroetjes 26/28 Eerste 3 december Meisje! :love: Bevallen op 7 december! :heart:
fritzzz 28/30 Eerste 10 december Meisje! :love: Bevallen op 10 december! :heart:
Marilynne 28/32 Eerste 6 december Meisje! :love: Bevallen op 13 december! :heart:
VashtaNerada 36/37 Eerste 1 december Jongen! :love: Bevallen op 16 december! :heart:
-cactus- Tweede 6 december Jongen! :love: Bevallen op 20 december! :heart:
:hug: evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@sleutels dochter was 3400gram 51cm. Hoe zwaar was jou dochter ook alweer?

@vastha fijn dat buikpijn niks ernstigs is. Hopelijk gaat het snel beter.

@dames die ook een paard hebben. Afgelopen week heb ik voor het eerst paard weer even lekker geborsteld en aandacht gegeven. Echt even de tijd voor. Oma heeft opgepast. Ik moet eerlijk zeggen dat het wel weer begon te kriebelen om paard te rijden. Ik durf het nog even niet aan met mijn bekken maar hoop er snel weer op te kunnen stappen. Hoe gaat het met jullie paarden?

@vastha en sleutels ik hoop dat jullie snel een nieuwe baan hebben.

Hier vandaag lekker even de stad in geweest zonder dochter en vriend. Nieuwe broek gekocht. Ik heb 1 maatje groter dan voor mijn zwangerschap. Volgens mij zijn bekken/heupen echt wat breder geworden.
@Kaartje daar durf ik nu dus niet om te lachen :proud:

Nee het is wel serieus een probleem hier, vannacht ook weer twee keer een baby helemaal aan- en uitgekleed. Blegh. Baby over de zeik, veel was, ik lang wakker.. niet leuk. Heb ook nog niet echt goede tips ervoor kunnen vinden.

Is de mijne teouwens zo'n ukkie dat hij wel nog steeds in maat 50 past?
Natte tosti..
@mevrouwtomatensoep. Weet niet welke maat luier je gebruikt maar misschien een maatje groter proberen? Romper niet te klein? (Dat er nog genoeg ruimte is zodat de luier vol kan raken zeg maar) voor de rest geen tips. Wel vervelend steeds 's nachts. Hier ook veel was. Wij hebben geen droger. Voor mijn gevoel blijf ik ook wassen.
Maat 2, daar waren we net naar overgestapt. In 3 verzuipt hij echt.

Heb vannacht twee luiers over elkaar gedaan, dat lijkt te helpen!
Natte tosti..
@mevrtomatensoep en kaartje: hier ook van die spuitluiers....volgens mij doe je er niet heel veel aan, het is soms zo dun dan het overal tussendoor loopt zeg maar... ik check wel altijd of de flapjes van de luier goed naar buiten staan. vieze poepkleren spoel ik eerst uit en dan nog een nachtje/dagje in een sopje voordat ze de was ingaan. maar nog steeds af en toe soort gele vlekken daarna...Maar gelukkig zit het ook wel eens netjes ìn de luier!

hier past dochter ook nog steeds in maat 50...en maat 1 luiers nog. maar ik kies nu wel elke dag kleertjes in maat 50 uit: volgens mij gaat het niet heel lang meer duren ;-)
Had ik net mijn berichtje geschreven gisteren had dochter weer een spuitluier. Alles er weer onder. Maar zo te lezen ben ik niet de enige met het peoblee. Fijn dat 2 luiers over elkaar lijken te werken mevrouwtomatensoep.

Leuk dat jullie kindjes nog maat 50 passen. Dochter was hier met 2,5 week uit maat 50.
Goedemorgen dames! Ik kom ook weer even kijken.

Spuitluiers hebben wij nog niet gehad. Madame poept keurig netjes 1x per dag. Maar ze krijgt flesvoeding wellicht dat dat helpt?

Maat 50 heeft ze zon 4 weken aangehad. Maar die maten lopen zo uiteen. Ik had 2 pakjes van de hema die heel klein vallen. Kleertjes 56 doe ik nu wel aan. Daar heb ik zoveel nieuw leuks in gekocht, zonde als ze zou doorschieten naar 62 ineens.

Ik heb voor mijzelf ook even gewinkeld. Was de pisitiebroeken zo zat. Ben nog zon 5 kilo boven gewone gewicht. Broeken 1 maat groter gekocht. Fijn om gewoon weer normale kleding te dragen!

@sleutels: we bieden nu standaard 120 aan. Maar dochter drinkt gewoon de helft Van de keren nog maar 90/100 op. Wel zien we een duidelijke trend van 7 naar 6,5 voeding. Ze slaapt vooral s nachts nog langer door (5,5/6 uur ipv 4,5). Dus dat is heerlijk!

Voor de rest was ze gisteren 5 weken. Ze begint nu ook echt te lachen. Zo schattig :heart:
Dank voor de bererschapswensen. Ik ben gelukkig weer opgeknapt. Zoonlief heeft ook eindelijk paar nachten achter elkaar het 5 uur zonder eten vol gehouden, dus ook weer wat geslapen.
Ik lees vol bewondering hoe jullie al lekker actief zijn. Ik heb het eerlijk gezegd nog lastig met huishouden op orde houden. Doe boodschappen en de was, maar verder komt nog veel op manlief aan.

Vraagje, als jullie gaan wandelen buiten met baby, waarmee smeer je dan het gezichtje in? Ik wist nier dat dat moest :facepalm: en het arme schaap heeft nu helemaal droge huid.
@bessie gezichtje insmeren is voor mij ook nieuw. Dus ik ben ook wel benieuwd. En oja als ik alleen ben met dochter (door de weeks) doe ik ook voornamelijk de was en de boodschappen. Vriend doet ook nog veel extra. Hier is het niet zo dat het hele huishouden al op rolletjes loopt. Meestal werken we de huishouding in het weekend bij.

@fritzz leuk hè even winkelen? Ik ben nog 1 a 2kg zwaarder als voor mijn zwangerschaps.
Kaartje mijn dochter was 3640 bij geboorte en afgelopen week was ze 4750 gram. Ik gebruik nu bijna alleen maar maar 62. 50/56 heb ik eruit gehaald en ga ik weggeven.

Fritzzz, cb zei tegen mij ook dat ik gewoon standaard de 150 het beste kan aanbieden(in jullie geval dus 120) omdat 120 voor haar gewoon net te krap is. Ze laat ook vaak nog een laagje staan maar drinkt hem nu steeds vaker wel helemaal op. Waarschijnlijk zullen we wel een tijdje hierop blijven voordat ze naar de 180 gaat. Fijn dat je wel al verschil merkt in de voedingen.

Sinds deze week hebben we eindelijk in de avond een soort van slaapritme. Ik ga tussen 22 en 23 uur gewoon naar bed en geef haar dan ook voeding. Ook al is het eigenlijk nog niet de tijd. En dan neem ik dr heel even bij me en leg haar dan in haar wiegje. Cb zei dat je het zo best wel kon aanleren en ook niet zo moeilijk over de avondvoeding hoeft te doen. Ze zei ze zal nog in het begin in de nacht komen maar opeens slaat ze de nacht over. Deze week hadden we al een keer mazzel en sliep ze van 23 uur tot 6.30 uur. Dus ik heb goede hoop. Het is in ieder geval wel fijn al een soort van ritme te hebben. Afgelopen nacht was ze trouwens wel een beetje onrustig. En dan baal ik wel dat vriend gewoon overal lekker doorheen slaapt. Echt vermoeiend. Op zulke momenten denk ik dat op dr eigen kamertje slapen beter is, want ik hoor echt elk kreuntje. Maar aan de andere kant kan ik nog geen afscheid nemen van dr lekker bij me houden. Herkenbaar?? Slapen er bij jullie al baby’s op hun eigen kamertje?

Cb adviseerde toch wel 6 maanden. Maar ze zei als je er zelf niet van kan slapen zou ik het vanaf 3 maanden proberen. Ik kijk nog wel even.
@sleutels. Hier slaapt dochter ook nog bij ons op de kamer. Ik vind het nog wel prettig. Maar we worden soms wel wakker van haar geluidjes. Dochter is nogal gefixeerd op mijn geur/ademhaling dus eigen kamertje word veel huilen en slape loze nachten. Ik vind haar nog te jong om er nu mee aan de slag te gaan. Misschien ga ik in de middag is proberen op haar eigen kamertje.
Ik geef ook flesvoeding dus daar hebben de luiers niet mee te maken helaas.

Ik ben wel een beetje jaloers op het doorslapen, zoon heeft hier nu 2 keer de 5.5 uur gehaald maar meestal is het tussen de 3 en 4. Zeker als ik de nachten alleen moet doen vanwege vriend's werk breekt dat echt een beetje op.
Natte tosti..
O dames ik zie de spuitluiers helemaal voor me. Vreselijk zo midden in de nacht. Durf er niet om te lachen want dan ben ik ook aan de beurt :) hopelijk is het niet weer gebeurd!

@bessie, wij smeerden haar gezichtje altijd in met Zwitsal voor de wangetjes. Alleen had ze erg veel pukkeltjes en een onrustige huid, dus over gegaan naar vaseline cematogol (of lanette kan ook). Gewoon vaseline alleen wat meer smeerbaar en te koop bij de apotheek.

@sleutels, hier slaapt dochter vanaf het begin op haar eigen kamer. Toch hoor ik vrij veel van haar. De geluidjes bij het wakker worden etc. Heeft ze vaker doorgeslapen?

Ik merk hier dat het wisselend gaat. Afgelopen weekend moest man ook werken en toen zat ik er een beetje doorheen. Het gevoel van alles te moeten en alleen meer flesjes aan het geven ben of met het huishouden bezig ben. Terwijl man net als voorheen gewoon z’n ding doet. Goed met hem hierover kunnen praten. Gisteren was het zo lekker weer dat we bijna een uur gewandeld hebben. Dat deed me goed.

Verder schreef ik laatst dat dochter ‘s avonds veel huilde. Wat uitgeprobeerd om te troosten en het lijkt erop dat ze gewoon honger heeft. Het cb noemt het clusteren (alleen geef ik geen bv maar fv). Dus gewoon wat eerder haar flesje. Ze is nu al een paar keer na de fles om 22u naar bed gegaan en slaapt dan tot een uur of 7.

Ze was op het cb vorige week 4765gr en 57cm. De meeste maatje 56 past nog en een enkele 62 ook al.

Had nog iets bedacht om te schrijven maar ben het vergeten.. zo irritant! Misschien kom ik er straks nog op.

Ja ik weet het weer! Wilde vragen of jullie alweer iets van sport doen buiten het wandelen om? Ik twijfel of ik ga starten met mamafit (net als zwangerfit) of weer ga zwemmen ofzo.

Heb me gisteren opgeven voor een cursusuurtje babymassage :heart:
Heel herkenbaar Lentegroetjes, het stukje over je man. Ik had daar deze week ineens ook moeite mee toen vriend voor de tweede keer na zijn werk even bij vrienden langsging. Ja hallo denk je dat ik dat niet wil! Ik zit maar thuis vast bezig met de baby en het huishouden. Ik wil ook wel zo de deur uitstappen en langs vriendinnen maar dat gaat niet he. Best onredelijk want normaal doe ik daar echt nooit moeilijk over en het maakt me normaal ook niet uit. Maar normaal kon ik dat ook doen dus ineens voelde het heel oneerlijk. We hebben ook nu tijdelijk maar 1 auto en dat mij dus nog beperkter als hij werken is. Maar we hebben er ook over gesproken en uitgesproken. Vandaag heb ik hem afgezet bij zijn werk zodat ik de auto heb. Dus vanmiddag lekker naar een vriendin en even het centrum in en eind van de dag iets met mijn zoon doen. Ik denk dat ik daar van op knap. Ziet er naar uit dat ik ook weer een baan heb🎉🎉 eind van de week weet ik meer. Dus dat is ook fijn.

Ik ga nog van de 5 weken verlof genieten maar heb ook echt wel zin om weer aan het werk te gaan. Ik ben ook weer heel blij als we ieder een eigen auto hebben. En het echte leven weer begint. Hebben jullie dat ook al?

Lentegroetjes, ik train al weer 2x per week. En ben langzaam aan het opbouwen. Daar word ik ook wel heel blij van. Ben sinds ik ben gaan wegen ook al 9 kg kwijt maar goed nog heel wat voor de boeg. Maar het gaat de goede kant op.

Klein meid is geweldig❤️ Wat een lief en mooi kind. Ik wil wel weer aan het werk straks maar de eerste keer naar de opvang wordt wel janken denk ik, voor mama dan😂 Is zo dubbel. Maar als het goed is kunnen we het zo regelen dat ze maar 2 dagen per week hoeft dus dat is te doen.
Ik was 4 aangekomen en ben 6 afgevallen, geen klagen dus.

Op een eigen kamer gaat hier voorlopig echt nog niet gebeuren, vind hem veel te klein en hij heeft ons nog zo ontzettend nodig. Word inderdaad regelmatig wakker van geluidjes maar dat neem ik voor lief en de gezelligheid staat daar ook tegenover. Bijna niks mooiers dan in de nacht zijn kant op kijken en dan twee van die kraaloogjes naar me zien kijken :heart:
Natte tosti..
Gaat het bij iedereen goed of juist heel slecht dat het zo stil is? ;-)
Natte tosti..
@mevrouwtomatensoep hier gaat alles goed hoor!!
Gisteren een dagje naar mijn opa en oma geweest samen met mijn moeder vriend en dochter natuurlijk. Mijn wens voor een 4 generatie foto is gelukt!! Het was wel een hele onderneming opa en oma wonen op 2,5uur rijden vanaf hier. Maar super trots op dochter die het allemaal goed heeft vol gehouden.

@sleutels en lentegroetje ik mis soms ook mijn vrijheid. Het is toch een hele grote verandering opeens een baby.
Heel goed juist! Soms vergeet ik te reageren hier Haha.

Dochter was wederom 225 gram aangekomen in 10 dagen de laatste keer op het cb. Ze groeit, misschien niet zo keihard als andere baby’s, maar de groei zit erin. Gewicht was 4350 en lengte 56 cm. Een lange dunne baby.
Drinken gaat goed, 6x110/120 meestal en ze slaapt bijna door. Iig van 23 tm 5.30. Dan een flesje en weer door tot een uur of 9. Heerlijk dus :).
Ik doe een cursus na-yoga, heerlijk eventjes voor mijzelf en lichaam weer activeren. Is 6 weken, daarna wil ik naar de sportschool.

Wat goed van je dochter kaartje1!
@frittz wat fijn dat de groei erin zit bij je dochter. Hopelijk groeit ze mooi zo door.

Ik heb steeds reclame in beeld van het Viva forum zo irritant. Jullie ook last van?
hoi allemaal!

hier ook nog steeds alles goed! we hebben steeds meer een ritme (waarvan de ochtenden tot een uur of 11 bestaan uit in bed keutelen :whistle: ) en ik geniet echt volop van ons heerlijke prachtige meisje :love:.

mevrtomatensoep hier slaapt ons meisje ook nog gezellig bij ons op de kamer. zou haar veel te veel missen! bovendien vind ik het op deze manier erg praktisch. verschonen doen we ook maar gewoon in onze kamer, lekker op bed. verschoningskussen + spulletjes halen we dan s avonds op onze kamer. beetje improviseren maar gaat prima zo!

fritzz fijn dat ze zo goed drinkt en groeit! ik ga haar deze week weer laten wegen, ben benieuwd!

kaartje ik vind viva forum sinds de update sowieso veel minder prettig geworden o_o van mij mogen ze al die veranderingen terugdraaien.
leuk dat je een 4 generatie foto hebt laten maken! lijkt me heel bijzonder...

wat goed trouwens dat een aantal van jullie weer aan het sporten zijn. er zijn bij mij best een aantal kilootjes blijven hangen, maar ik merk dat ik me er nog totaal niet druk om maak. lekker wijde blouses aan hoppaaa hahaha. komt wel weer!

gaan er binnenkort alweer dames aan het werk? ik heb er nog geen zin in! duurt gelukkig ook nog wel eventjes.

sleutels inmiddels definitief goed nieuws over je eventuele nieuwe baan gehad? hoop het voor je!!!
Ha allemaal! Hier gaat het ook zo goed dat ik vergeet te schrijven hier..

Wat fijn te horen dat het bij jullie ook goed gaat!

@kaartje wat leuk zo’n foto, heel bijzonder!

@sleutels “fijn” dat ik niet de enige ben wbt leuke dingen doen vd man. Hormonen doen soms rare dingen met je..

Hebben jullie nog tips voor het huilen / honger ‘s avonds? Dochter heeft elke avond na 2u alweer trek. Ze krijgt normaal 5x 150 cc (+5 schepjes voeding). Alleen als ze zo huilt gaven we haar wat extra. Dat komt er op neer dat ze nu dagelijks 6 flessen van 150 opdrinkt. Volgens het cb is dat 150ml te veel. Maargoed anders blijft ze huilen en krijsen en dat is voor dochter ook niet fijn. Hebben jullie nog tips? Wil haar niet “over voeden”. ‘S nachts slaapt ze trouwens wel door van ongeveer 23-7u..
@lentegroetje hoe groeit je dochter? Wanneer dit normaal is zou ik die fles gewoon extra geven. Jij bent toch ook heel slank gebouwd? Wie weet heeft je dochter jou genen over genomen :-D en heeft ze een snelle spijsvertering.
6x 150 doen wij ook wel eens. Ben eerlijk gezegd op dat gebied niet zo'n voorstander van reguliere cb's, die zijn soms wel erg van gemiddelden en normen halen. Als je dochter het er goed op doet zou ik het vooral doen.
Natte tosti..
Lekker kijken naar wat je kleine nodig heeft, CB is maar advies
Ja sluit ik me bij aan hoor! Hoewel ik je dilemma wel snap. Ik voed na borstvoeding nog regelmatig bij, meestal kolfmelk en als dat op is kunstmelk. Soms klokt ze nadat ze bij mij heeft gedronken zo nog 60-70 cc weg :-o Dan denk ik ook is dat niet veel te veel...

Ik merk met de fles itt de borst wel dat ze doordrinkt ook al heeft ze eigenlijk genoeg. Daarom haal ik halverwege de fles eruit (af&toe geef ik speentje/vinger voor zuigbehoefte als ze begint te piepen) en dan vind ze het vaak ook wel best...En zo niet, dan weet je 'zeker' dat het honger is... Misschien iets om een keer te proberen? Ik vind het alleen zonde van de melk, helemaal bij gekolfde melk, maar ook bij de kunstmelk, zuunige hollander die ik ben haha!

BTW: dames die ook borstvoeding geven: hebben jullie ook zo gigantisch veel honger de hele dag (en nacht!)???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven