Uitgerekend begin juli 2019

29-10-2018 20:27 488 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om het overzichtelijk te houden, is de tabel momenteel VOL!

Voor iedereen die begin juli 2019 is uitgerekend en graag wil meeschrijven :-D.
Naam Lfd (v/m) Kind UD :heart:/ :duckie: J/M Afspraken Bzh
Vissen86 32/33 Eerste 1 juli :heart: 2 miskramen, maart '18 en juni '18
Nooit1blijvenzitten 34/32 Eerste 1 juli :heart: 31 december standaard controle Miskraam augustus 2018
Romy1982 36/ Vierde 2 juli :heart:
Piglet86 32/39 Eerste 4 juli :heart:
BB87 31/30 Tweede 9 juli ❤️❤️ 24 dec 11 wk echo
--smile-- 31/31 derde 6 juli 21 nov echo & vk
LadyLiz87 31/39 Eerste 6 juli :heart: 3 dec VK, 20-12 20 weken echo
Twijfelkontje 33/34 Tweede 7 juli :heart: 20 november, echo 7w2d
viajera87 31/33 Tweede 8 juli :heart: 18 dec echo, 19 dec vk
Bowie79 39 Derde 8 juli :heart: 14 dec termijnecho
Yaqui 34/36 Tweede 8 juli :heart: Volgende echo: 6 december
WeerZwanger90 28/30 Tweede 11 juli :heart: 24 dec tweede echo
Hoera2012 32/33 derde 7 juli :heart: 15 januari verloskunde afspraak
Bippie- 28/29 tweede 17 juli 10 december 1e echo
Meggie78 Derde
Pavo07 :hug: , Zand82 :hug:

Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:29
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
67.60% gewijzigd
Jaaaah wat goed Vissen!! 😘

Hoop dat er snel meer mooi kloppende hartjes volgen. ☺️
hallo allemaal!
Ik zou ook graag hier meeschrijven. Ik ben nu 6 weken zwanger van de 3e, uitgerekend op 8 juli als ik goed gerekend heb. Mijn twee andere kinderen zijn 8 en bijna 6.
We hebben lang getwijfeld over de 3e, vooral omdat onze jongste een extreem slechte slaper was (en soms nog is).
Afgelopen week had ik steeds wat bloedverlies en was ik even bang dat het mis zou gaan. Gelukkig is het bloeden weer gestopt.

Van kwaaltjes heb ik bijna geen last, in tegenstelling tot de vorige keren. Hooguit wat moe in de avond en pijnlijke borsten.
29/11 hebben we de intake bij de verloskundige, 30/11 de echo. Ik tel de dagen af tot de echo, daarna gaan we het de kinderen vertellen.
Omdat ik al 39 ben, hebben we besloten voor de NIPT te gaan. Ws met nevenbevindingen.
Ik ga later even bijlezen, er is al een hoop geschreven!
Ik zal zo even alle nieuwe dames bijlezen, maar ben het inderdaad eens met wat eerder geopperd werd om de groep niet te groot te laten worden. Vind het echt heel leuk om bij iedereen de vooruitgang bij te houden dat het persoonlijk blijft en ik niet bij iedereen hoef te denken, wie was het ook al weer :-$
Dus ik ben ook voor max 15 personen.

Maar degene die zich gemeld hebben voel je welkom! En gefeliciteerd natuurlijk :-D

Ik ga hier even de zorg van 6 honden overdragen aan man en snel naar werk. Ben echt weer kotsmisselijk, maar thuisblijven is geen optie.
Fijne dag vandaag!
Als 15 de max wordt, meld ik me toch ook nog maar snel, als nr.15 (als ik goed geteld heb, zo niet, gooi me er maar uit). Ik lees inmiddels stiekem alweer dik 2 weken met jullie mee, maar omdat het nog allemaal zo onwerkelijk voelt durfde ik niet mee te schrijven.

Allereerst natuurlijk felicitaties voor iedereen hier! Wat goed dat sommigen zelfs al hartjes hebben gehoord, dat lijkt me zo fijn!

Zal mezelf even voorstellen. Ik ben relatief oud voor een eerste kindje (36). Ik woon bijna een jaar samen, dus nu durfden we eraan te beginnen. Tot mijn grote verbazing was het de eerste keer direct raak. Zoals ik al zei, kan ik het nog steeds niet helemaal geloven. Al maakt mijn lijf voldoende duidelijk dat het echt zo is. Duizelingen, honger, dorst, gespannen borsten, vreemde smaak in mijn mond (waardoor alles anders smaakt, bleh). Niet te missen dus. Volgens mijn berekening zou ik 6 juli uitgerekend zijn. De 27e heb ik de eerste afspraak bij de verloskundige. Hopelijk horen we dan een hartje. Tot die tijd durf ik er nog niet echt van te genieten, heb van dichtbij te vaak meegemaakt dat het misging... Heb het dus ook nog niemand verteld (al is dat bizar moeilijk).

Ik zal proberen mezelf toe te voegen aan de tabel.
Whaaaaaaa, Vissen en Romy! Kloppende hartjes. Fantastisch!

Welkom aan de nieuwe dames. Gefeliciteerd!

Ik zit een beetje in de stress. Ik heb de afgelopen weken al een paar keer een beetje oud bloed bij het afvegen gehad. Vanmorgen weer! Ik ben zo bang dat het erger wordt en mis gaat..

Nog een week tot de echo, dan weten we meer..
Hey Twijfelkontje, ik zou me vooralsnog geen zorgen maken, want oud bloedverlies komt toch wel frequent voor. Maar ik begrijp je wel, want bloedverlies tijdens een zwangerschap geeft nooit een goed gevoel. Nog 1 week zo positief mogelijk blijven! Hoeveel weken ben je dan?
Oh en ik hoop dat ik ook nog in de tabel kan/mag - na donderdag (eerste echo). 🤗
Dankje Yaqui,
Ik ben nu 6w2d.
Positief blijven, I'll try! :heart:
twijfelkontje schreef:
13-11-2018 13:27
Whaaaaaaa, Vissen en Romy! Kloppende hartjes. Fantastisch!

Welkom aan de nieuwe dames. Gefeliciteerd!

Ik zit een beetje in de stress. Ik heb de afgelopen weken al een paar keer een beetje oud bloed bij het afvegen gehad. Vanmorgen weer! Ik ben zo bang dat het erger wordt en mis gaat..

Nog een week tot de echo, dan weten we meer..
Ik heb dat ook gehad en zat meteen in de stress. Was ook alleen met afvegen en heeft niet doorgezet. Mijn beide miskramen kwamen meteen met helder bloed en stolsels opzetten. Geen idee natuurlijk of dat bij iedereen/normaal zo is. Maar een enkele veeg komt regelmatig voor.
En ik snap dat "maak je geen zorgen" een enorm flauw klinkt als je nog een week moet, maar t komt goed!

Ik heb contact gehad met mijn gynaecoloog en mag beginnen met anti misselijkheids medicatie. Ik houd het op werk niet vol en enige wat helpt is de hele dag eten of plat liggen. Gezien ik in het familiebedrijf werk die nog van niets weten en ik ziek melden te ver vind gaan, hoop ik dat dit de oplossing is.
Ook ga ik op aanraden van de Gyn gembercapsules halen. Dat schijnt ook goed te werken.
Dankjewel Vissen! Dat stelt me toch een beetje gerust. Je weet het natuurlijk nooit, maar het enige wat ik kan doen is goede hoop houden en afwachten.

Wat fijn dat je wat hebt gekregen tegen de misselijkheid. Hopelijk helpt het goed voor je!
Hoi dames,

Ik schrijf ook graag mee, volgens mij was er nog 1 plekje in de tabel? Heb mezelf er inmiddels tussen gezet. Nu even geen tijd voor een uitgebreid verhaal, ben aan het werk (oeps), maar vind het toch wel leuk om te kletsen met dames die in dezelfde fase zitten.

Zelf verwacht ik een tweede kindje. Uitgerekende datum staat nu op 1 juli. A.s. maandag 19 november de eerste afspraak bij de verloskundige en hopelijk zien we ook een kloppend hartje.

Voel me tot nu toe heel goed, amper kwaaltjes, maakt me ook weer aan het twijfelen of het wel goed zit.. Dus kijk uit naar maandag!

Ik ga snel reageren op de rest! :-)
Welkom nieuwe dames!

Ik heb mij vandaag ingeschreven bij de verloskundige. Ik mag 6 december voor echo en intake. spannend hoor
Welkom en gefeliciteerd nieuwe dames!

@Twijfelkontje, snap dat je ervan schrikt. Zolang het oud (donker) bloedverlies is zou ik ook proberen positief te blijven! Mijn miskraam begon ook meteen met helder rood bloedverlies en krampen.

@yaqui, natuurlijk, jij past er nog wel bij !

@Zand82, ach wat is oud.. Soms loopt het nu eenmaal anders allemaal dan gepland. Fijn dat het meteen de eerste ronde raak is!

Bowie79, gelukkig dat het bloedverlies weer getopt is. Heb je nadien nog een test gedaan? Leuk zo'n nakomertje, dat ben ik zelf ook :-D . Herkenbaar van de angst, hier is dochter ook geen al te beste slaper helaas. Aan de andere kant denken we; veel slechter kan het toch niet worden dus dan kan het alleen maar meevallen.

Ik kreeg vandaag een bericht van de zorgverzekering over de nieuwe polis. Hebben jullie je hier al in verdiept? Ik wil wel weer overstappen. Bij dochter zat ik toen volgens mij bij zilveren kruis 2 sterren. Mja eerst die echo maar afwachten :facepalm: .
Ja pavo gisteren toevallig. Ik ga weer 8 euro omhoog dus ga even kijken of overstappen niet beter is. Ik ben tevreden maar t is allemaal wel reteduur.. kan me een tijd herinneren waarin ik 30 ipv 130 betaalde :roll:

Ik heb mn medicijnen tegen de misselijk binnen maar dat wordt je dus moe en duf van.... en je mag er dus niet mee autorijden terwijl het juist bedoeld was ivm werk. Dus ik ga eerst vandaag die gembercapsules maar proberen te vinden en kijken of dat helpt. Ik ben morgen vrij dus ga vanavond wel een tablet proberen.
Oh vervelend zeg die extreme misselijkheid vissen!
Ik hoop dat ik net zoals de vorige x amper misselijk word.

Oud bloed stelt idd vaker niet iets heel ergs voor.

Ik woon in het buitenland dus gelukkig geen dure zorgverzekering .
Moet straks wel een klein deel van de bevalling zelf betalen omdat ik op een 1-persoons kamer wil liggen (verplicht 3 dagen zkh blijven).

Ik moet het ziekenhuis nog bellen voor een afspraak, hoop dat ik zo rechtstreeks naar het ziekenhuis kan en niet eerst huisarts voor bloedtest.
Zo, wat een boel nieuwe mensen erbij. Gefeliciteerd allemaal. Wel goed om nier een stop op te zetten inderdaad, dan blijft het wat persoonlijk.

Hier weinig nieuws. Aftellen tot 3 december, dan de eerste echo met 8,5 week. Hopen dat alles goed blijft gaan. Ik heb geen kwaaltjes. Dit weekend nog bij een all you can eat geweest :-D Maar, een beetje bevestiging zou fijn zijn (het is ook nooit goed). Ik heb alleen wel veel dorst s nachts, kan dt ook erbij horen? Herinner me dat niet van eerste zwangerschap.
Bippy, welkom!

Smile, ik werk 3 dagen in de week op een kdv. Het is hier al vrij moeilijk te verbergen omdat m’n buik (door m’n darmen..) best al opgezet is. M’n collega’s weten het bijna allemaal al.

Bowie79, welkom! Wij gaan waarschijnlijk ook voor de NIPT. Ook vanwege m’n leeftijd en omdat ik voorbereid wil zijn mocht er iets aan de hand zijn.

Vissen, Zooooow 6 honden! Ik vind 1 al genoeg werk en dan is het nog een vrij rustige dame ook :-$

Zand82, ik vind 36 een mooie leeftijd hoor ;-)

Twijfelkontje, mijn miskraam begon ook met helderrood bloedverlies. Zo lang het oud bloed is zit het wel goed.

Hier ook niet veel nieuws. Kwaaltjes blijven een beetje hetzelfde. Vlees is nog steeds een no-go. Ik kwam gisteren laat thuis vanwege een vergadering en ze hadden braadworst gegeten, het hele huis was nog doortrokken van die lucht.. ik ging bijna over m’n nek....

Wij zijn nu heel druk op zoek naar een andere woning. Waar we nu wonen is echt te klein. Superspannend want het is echt gekkenhuis op de woningmarkt.
Weerzwanger, ik heb dat ook! Die vreselijke dorst 's nachts. En overdag ook eigenlijk.

Pavo: dankjewel! :heart:

Iemand had gevraagd naar de professionele activiteiten, meen ik me te herinneren. Ik geef sportles. Vooral groepslessen, zowel privé als in sportscholen. Ik ben bezig met een opleiding kinderyoga, zodat ik binnenkort die richting kan gaan. Na de bevalling van mijn eerste dochter, ben ik volledig gestopt met werken in de evenementensector en heb ik mijn eenmanszaak opgestart.

Momenteel is het nog niet zichtbaar dat ik zwanger ben. Ben ook niet misselijk. Dus er is nergens aan te zien dat ik zwanger ben. Stiekem wil ik graag wat meer signalen krijgen, want het laat me in grote onzekerheid. Vooral, vanmorgen zag ik ook een heel klein beetje oud bloed. Minimaal, quasi niet zichtbaar, maar ik zag het uiteraard wel.

Doordat ik uit België kom hebben wij -denk ik toch- geen speciale zorgverzekering. Wij hebben onze mutualiteit en daarbovenop een hospitalisatieverzekering. Via mijn man zijn werk zijn wij relatief goedkoop verzekerd bij DKV.

Morgen bij de gyn. Ik ben dan net 6 weken. Ik vraag me echt af of er al een hartslag zichtbaar zal zijn. Da's toch redelijk vroeg.. Afin..we zien wel.
@Romy, spannend joh het verhuizen, kan me voorstellen dat dat een uitdaging is momenteel.

We hebben een nestje van 3 momenteel, dus 3 eigen volwassen honden en 3 pups, waarvan er hopelijk 2 zeer binnenkort gaan verhuizen naar nieuwe baasjes. De grootste hobby is momenteel in eigen poep dansen en met mijn huidige reukvermogen is dat geen feestje..

@yaqui; erg prettig zo'n verzekering. En leuke baan heb je.

Ik werk omdat ik deels afgekeurd ben in ons familiebedrijf. Ik heb in het verleden als paraveterinaire gewerkt en run nu met mijn collega een woonwinkel. Heel wat anders, maar ik kan met mijn ziekte niet anders. Het is gelukkig erg flexibel.
Heb nog niets kunnen vertellen gezien mijn vader mijn werkgever is. Daar gaat dit weekend wel verandering in komen, gezien hoe ik mij momenteel voel. Iets eerder vertellen als gepland dus, maar als ik daardoor wat aanpassingen kan doen is het fijn. Met reistijd erbij maak ik dagen van 11,5 uur en dat is met deze misselijkheid wel pittig.
@Yaqui, ah, dus ik ben niet de enige :-). Wat gaaf dat je morgen al een echo mag hebben! Is dat gebruikelijk in België, zo vroeg een echo? En zit je daar ook standaard bij een gynaecoloog en niet bij een reguliere verloskundige? Mijn man is trouwens geboren en opgegroeid in België en mijn schoonmoeder vond het nog steeds bizar dat er zo'n groot verschil was in hoe in Nederland en België een bevalling begleid wordt. Ze vond dat in België veel medischer (ook dat je in het ziekenhuis moet blijven een paar dagen enzo).

Leuk om te lezen over jullie werk! Ik werk als junior onderzoeker bij een Nederlandse universiteit. Sinds de geboorte van ons dochtertje doe ik dat vier dagen per week, waarvan ik een dag flexibel thuis mag werken. De baan combineert gelukkig erg goed met moederschap. Vorige keer ook tot aan mijn verlof zonder problemen kunnen werken, dus ik hoop dat dat nu ook weer zo mag zijn :-).
Welkom Viajera! Je hoeft niet zo lang meer te wachten tot de echo, dat is fijn.
Romy, Wat spannend, de zoektocht naar een nieuw huis! Hebben jullie ook een eigen huis te verkopen?
Yaqui, morgen een echo! Benieuwd wat er te zien is. Mss nog wel geen kloppend hartje, maar wel een zwangerschap die 'intact' is..
Vissen, wat naar toch die misselijkheid. Heb je het idee dat de gembercapsules wat doen? En je andere medicatie? Lastig te combineren man.

Gister hield het bruinverlies op. Voelde me alweer ietsje beter. Maar vanmorgen hetzelfde verhaal! :-|
Ik heb met het zh gebeld en ik moet toch echt gewoon afwachten. Het feit dat ik geen krampen heb en geen stolsels verlies is positief.
Gatsie wat een onzekerheid. Nog 6 nachtjes slapen tot de echo.
Vissen:11,5 uur reistijd per dag is erg pittig..en al helemaal wanneer je je niet goed voelt. Ik hoop dat je samen met je vader hier een goede oplossing voor vindt. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je jezelf nog zieker maakt. 😢

Weerzwanger: ja, er zijn echt wel een heleboel verschillen tussen onze landen. Hier wordt standaard bij een gynaecologe gegaan.
Wel, 6 weken is erg vroeg voor een eerste echo , zelfs bij ons. Maar ik denk dat de assistent van mijn gynaecologe mij niet goed heeft begrepen. Ik zei dat ik vier weken zwanger was en ik vrees dat hij verstond dat ik vier weken overtijd was. Het was in het Frans. En mss is mijn Frans slechter geworden. 😅Ik had onmiddellijk gebeld, want meestal moet ik een maand wachten vooraleer ik een afspraak kan krijgen bij haar.

Ik ben er niet rouwig om, maar ik zal erg mijn best moeten doen om positief te blijven indien er nog geen hartslag te zien is op het scherm.

Twijfelkontje: echt geen zorgen maken (of je best blijven doen) want doorgaans is dat absoluut geen probleem. Jammer dat je niet eens eerder kunt langsgaan voor een echo, ook al is het enkel voor je gemoedsrust. Maken ze daar echt geen uitzondering voor?
Joe - hier nog een Belg :flag: hahaha.
Ik moet dus nog bellen.
Mijn gyn van de vorige zwangerschap is met pensioen dus zal waarschijnlijk gewoon ergens geplaatst worden.

Spannend Romy! Is er in jullie huidig huis wel plek voor een kindje ?

Idd lange dagen vissen erg vermoeiend!

Ik werk in de gehandicaptenzorg en gelukkig redelijk regelmatig rooster.
Moet wel al vroeg weg ivm woon-werk verkeer.
Maar gelukkig helpt vriend aardig in de ochtenden :heart:
Whoehoe Bippy! :cheer:

Jammer dat je vorige gyn met pensioen is. Wanneer zul je bellen om afspraak te maken? Wat een geduld heb je!
Ik weet niet wanneer.. heb idd engelengeduld in dit soort dingen zolang ze niet gepland staan.
Zodra de echo gepland staat ben ik de ongeduldigste persoon ter wereld :facepalm: .

Wel heel raar, bij zoon wilde ik niemand vertellen dat ik zwanger was. Was echt ‘ons geheim’.
Nu zou ik het liefst iedereen afgaan en zeggen ; IK BEN ZWANGERRRRR

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven