Uitgerekend begin juli 2019

29-10-2018 20:27 488 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om het overzichtelijk te houden, is de tabel momenteel VOL!

Voor iedereen die begin juli 2019 is uitgerekend en graag wil meeschrijven :-D.
Naam Lfd (v/m) Kind UD :heart:/ :duckie: J/M Afspraken Bzh
Vissen86 32/33 Eerste 1 juli :heart: 2 miskramen, maart '18 en juni '18
Nooit1blijvenzitten 34/32 Eerste 1 juli :heart: 31 december standaard controle Miskraam augustus 2018
Romy1982 36/ Vierde 2 juli :heart:
Piglet86 32/39 Eerste 4 juli :heart:
BB87 31/30 Tweede 9 juli ❤️❤️ 24 dec 11 wk echo
--smile-- 31/31 derde 6 juli 21 nov echo & vk
LadyLiz87 31/39 Eerste 6 juli :heart: 3 dec VK, 20-12 20 weken echo
Twijfelkontje 33/34 Tweede 7 juli :heart: 20 november, echo 7w2d
viajera87 31/33 Tweede 8 juli :heart: 18 dec echo, 19 dec vk
Bowie79 39 Derde 8 juli :heart: 14 dec termijnecho
Yaqui 34/36 Tweede 8 juli :heart: Volgende echo: 6 december
WeerZwanger90 28/30 Tweede 11 juli :heart: 24 dec tweede echo
Hoera2012 32/33 derde 7 juli :heart: 15 januari verloskunde afspraak
Bippie- 28/29 tweede 17 juli 10 december 1e echo
Meggie78 Derde
Pavo07 :hug: , Zand82 :hug:

Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:29
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
67.60% gewijzigd
@Bippy, dat klinkt heel herkenbaar! Ik wil het het liefst nu ook iedereen al vertellen! Ben ook wel benieuwd waar m'n buik zichtbaar wordt. Je leest vaak dat dat bij de 2e (of 3e, etc) heel snel kan zijn!

Is het bij iemand nu al zichtbaar?

@yaqui, spannend! Ik hoop heel erg voor je dat er al iets te zien is! Duimen!

@twijfelkontje, wat een lastige situatie. Maar inderdaad maar afwachten.. Ook voor jou hopen op een goede echo!

Jeetje @Vissen86, wat heftig met die misselijkheid. Ik hoop echt voor je dat het snel beter gaat worden, lijkt me heel zwaar!

Ik heb toevallig net ook weer even gekeken naar de nieuwe zorgverzekeringen. Vorige zwangerschap had ik Zilveren Kruis 2 sterren en echt alles werd vergoed, super fijn. Dus nu maar weer even kijken!

Fijne avond allemaal!
Goedemorgen! Wat gaan jullie hard zeg! Via de telefoon is het lastig precies te volgen.

Maar ik ben grafisch vormgever werk 3 dagen in de week. Mooie mix dacht ik zelf tussen thuis en werk.

Heftig hoor die misselijkheid! En als je dan eenmaal medicijnen hebt dat dan blijkt dat je er geen auto mee mag rijden. Niet ideaal!

Mijn buik is niet duidelijk zichtbaar maar wel meteen wat ‘vetter’ is opgezet ofzo waardoor meteen al mijn vet meer naar buiten geduwd wordt ofzo.

Ik was 2 en 3 dagen geleden ook behoorlijk misselijk, gisteren en deze ochtend bijna weg, bleh weer iets om onzeker over te zijn. Stomme eerste weken! Is er iets mis waardoor mn hormonen al weer afnemen 😕

@twijfelkontje, wat onzeker. Bah! Gelukkig weer een dagje dichter bij je echo. Hopelijk blijft het rustig daar in je buik!

@ jaqui, vandaag echo toch! Hopelijk groeit er wat moois! 😍
Yaqui een hartslag met net 6 weken is wel erg vroeg. Meestal is dit zichtbaar met 6.5 - 7 weken. Wees dus niet meteen ongerust als je straks niets ziet.

Gembercapsules waar kun je deze halen en heeft iemand het al uitgeprobeerd? Ik heb bij mijn andere 2 zwangerschappen zetpillen voor misselijkheid gehad werkte redelijk. De apotheek zei toen dat je na 1 week weer mocht gaan autorijden. Dan zou je gewend zijn aan die pillen.
Gister helaas voor het eerst gespuugd. Dit keer lijkt thee en water de trigger. helaas is dit het enige wat ik normaal drink. Koffie ben ik niet gek op en zoete dranken vind ik allemaal veel te zoet.......

Mijn moeder weet nu ook dat ik zwanger ben. heb nogal veel puisten gekregen. Ze vroeg letterlijk je bent toch niet zwanger. Ik kon alleen maar bevestigen. Helaas is ze not amused ze gaat in juli op vakantie en is erg verontwaardigd dat ik niet even een maandje heb kunnen wachten. Ook neemt ze mij het heel kwalijk. mijn zusje gaat vanaf deze maand de mmm in en ze vind het niet kunnen dat ik nu zwanger ben geworden.
Reacties was weg. Nieuwe post gemaakt
anoniem_371535 wijzigde dit bericht op 15-11-2018 08:28
Reden: Oeps
97.60% gewijzigd
hoera2012 schreef:
15-11-2018 07:13
Yaqui een hartslag met net 6 weken is wel erg vroeg. Meestal is dit zichtbaar met 6.5 - 7 weken. Wees dus niet meteen ongerust als je straks niets ziet.

Gembercapsules waar kun je deze halen en heeft iemand het al uitgeprobeerd? Ik heb bij mijn andere 2 zwangerschappen zetpillen voor misselijkheid gehad werkte redelijk. De apotheek zei toen dat je na 1 week weer mocht gaan autorijden. Dan zou je gewend zijn aan die pillen.
Gister helaas voor het eerst gespuugd. Dit keer lijkt thee en water de trigger. helaas is dit het enige wat ik normaal drink. Koffie ben ik niet gek op en zoete dranken vind ik allemaal veel te zoet.......

Mijn moeder weet nu ook dat ik zwanger ben. heb nogal veel puisten gekregen. Ze vroeg letterlijk je bent toch niet zwanger. Ik kon alleen maar bevestigen. Helaas is ze not amused ze gaat in juli op vakantie en is erg verontwaardigd dat ik niet even een maandje heb kunnen wachten. Ook neemt ze mij het heel kwalijk. mijn zusje gaat vanaf deze maand de mmm in en ze vind het niet kunnen dat ik nu zwanger ben geworden.
Nee dat kun je niet menen! Ik snap dat het voor ie zusje ‘zwaar’ kan zijn. Maar neemt niet weg dat jullie ook de wens hebben. Lastig hoor!

En de gembercapsules, ja ze kunnen net iets helpen. De scherpe randjes gaan er iets van af. Alleen zodra je boert heb je wel een vieze smaak in je mond. Ik had deze: ‘gember capsules vitotaal
BB dat had ik ook! 2 dagen gespannen borsten - moe - geen honger en gisteren niks.. ga dan meteen twijfelen en ‘hopen’ op kwaaltjes. En zodra ik kwaaltjes heb wens ik ze weg :biggrin:

Wat een vervelende situatie zeg Hoera!
Ik snap dat het lastig is misschien voor je zusje, maar misschien is ze juist ook wel heel blij voor jou?
Hier in de familie iemand die haar kindje heeft verloren omdat het niet levensvatbaar was. Vind het ook lastig maar weet zeker dat ze het mij evengoed heel erg gunt.

Klinkt vies de gembercapsules..
ik slik de zwanger multivitamine van de Kruidvat, en soms heb ik door de vis olie die erin zit ook een héle vieze smaak in Mn mond :sick:
hoera2012 schreef:
15-11-2018 07:13

Ik reactie getyped, alles weg.

Maar wat ontzettend naar dat je moeder zo reageerde zeg! Wat kan ik daar boos om worden. Het zullen hier ook de hormonen zijn, maar zoiets zeg je toch niet! Helaas zou mijn moeder precies hetzelfde gezegt kunnen hebben, al spreek ik haar zelden want we hebben geen goede band. Maakt meteen dat ik hier zo pissig van kan worden. Jij wordt toch niet spontaan, expres zwanger om hen te pesten?!

Het is vreselijk naar voor je zusje dat ze de medische molen in moet o dat zwanger worden niet lukt, dat gun je niemand. Maar hoe vervelend dat ook voor haar is, en ik weet natuurlijk niet in welke fase zij zit, maar meestal is het dan ook afwachten en geen gegeven dat het meteen met hulp wel raak is. En een vakantie..... kom op hoor.
(Nogmaals, hormonen sorry.. Maar :whip: .. echt)
Hoe voel jij je eronder? En hoe reageerde je?

Wat betreft de misselijkheid ben ik gister begonnen met de hoogst gedoceerde gembercapsules van Holland en barret (voorheen de Tuinen). Grote groene pot met bruine capsules, 550mg per capsule, niet te missen.
Het goede nieuws vraagt u? Het lijkt te werken! Je mag Max 2 op een dag en ik neem er een bij het ontbijt en 1 bij een late middag snack.
Ik was alleen gisteren na het avond eten misselijk en ben verder de dag best oké doorgekomen. Het is niet spontaan weg maar zakt wel wat. Hoop dat naarmate ik ze dagelijks gebruik het echt een stuk beter wordt.
Even een update; ik proef helemaal niets van de gember en ben nu al 2 uur misselijkheid-vrij. Kan het dus van harte aanbevelen. Geen idee of het zo blijft maar ik ben hier al blij mee. Merk is trouwens nature's garden Gember 550mg capsules van Holland & barret / de tuinen
Pfff eten eten eten, volgens mij kom ik dagelijks een pond aan! 🤭

Wanneer iets op is heb ik alweer honger. Bizar gewoon.
Bb: het begint goed! 😂 Maar mijn gynaecologe zei me daarnet nog dat een zwangere vrouw perfect weet wanneer ze wat moet eten. Dus..je zult het nodig hebben.

Vissen: zo goed dat die gembercapsules werken! Bedankt ook om het merk te delen, want toen ik vroeger Antimetil nam, dan had ik daar echt geen enkel effect van.

Hoera: je berichtje maakt me wat triest. Je zwangerschap is een blije gebeurtenis; ongeacht het verlof van je moeder of de mmm waar je zus in zit.
Ik hoop dat je moeder beseft dat ze wat te ver is gegaan. Heb je trouwens gereageerd op wat ze zei?

Ik ben vanmorgen naar de gyn geweest en het hartje klopt! Alles ziet er heel goed uit. Ik dacht dat ik minder lang zwanger was.. Nu ben ik 6W en 3 dagen. UD is 8 juli 2019.

Momenteel forum ik mobiel, maar straks zet ik me nog in de tabel indien het nog steeds ok is voor iedereen.

Over drie weken moet ik terug. Weet iemand of er al een NIP test kan gedaan worden vanaf 9 weken? Bij de vorige zwangerschap hebben we de NIP test niet gedaan, omdat de combinatietest voldoende goed scoorde.
yaqui schreef:
15-11-2018 15:47
Bb: het begint goed! 😂 Maar mijn gynaecologe zei me daarnet nog dat een zwangere vrouw perfect weet wanneer ze wat moet eten. Dus..je zult het nodig hebben.

Vissen: zo goed dat die gembercapsules werken! Bedankt ook om het merk te delen, want toen ik vroeger Antimetil nam, dan had ik daar echt geen enkel effect van.

Hoera: je berichtje maakt me wat triest. Je zwangerschap is een blije gebeurtenis; ongeacht het verlof van je moeder of de mmm waar je zus in zit.
Ik hoop dat je moeder beseft dat ze wat te ver is gegaan. Heb je trouwens gereageerd op wat ze zei?

Ik ben vanmorgen naar de gyn geweest en het hartje klopt! Alles ziet er heel goed uit. Ik dacht dat ik minder lang zwanger was.. Nu ben ik 6W en 3 dagen. UD is 8 juli 2019.

Momenteel forum ik mobiel, maar straks zet ik me nog in de tabel indien het nog steeds ok is voor iedereen.

Over drie weken moet ik terug. Weet iemand of er al een NIP test kan gedaan worden vanaf 9 weken? Bij de vorige zwangerschap hebben we de NIP test niet gedaan, omdat de combinatietest voldoende goed scoorde.
Gefeliciteerd!! Heerlijk zo'n kloppend hartje.
Nipt is vanaf 11 weken, heb toevallig de foldertje meegekregen. Wij gaan hem wel doen.
yaqui schreef:
15-11-2018 15:47

Jaaaah wat goed! Een mooi kloppend hartje 😍.

Maar ik twijfel of ik eet wat ik moet eten, haha!
Maar mijn lichaam zal vast meer nodig hebben en dat probeer ik nu ook te eten. Ik vind groente alleen wel erg lastig nu. Maar ben net een klein kind, als het verwerkt zit in iets dan is het goed te doen. Normaal hou ik ervan, hopelijk komt dat snel genoeg weer terug.
Gefeliciteerd yaqui!

Ik had de reactie van mijn moeder al verwacht. Ze boekt altijd haar vakantie in juli. Dan is mijn zusje jarig als mijn moeder op vakantie is. Dit jaar wordt mijn zusje 30, en ze heeft meerdere keren aangegeven dat ze het niet leuk vind dat mijn moeder op vakantie is. Maar elk jaar gaat ze toch weer.

Dit jaar hebben mijn zusje en ik gekscherend tegen elkaar gezegd dat we ervoor moesten zorgen dat we in juli een baby verwachten..... bij mij grappig genoeg gelukt. Bij haar niet. Mijn zusje is trouwens super blij voor mij. En haar mmm valt in principe mee ze heeft hele goede zwangerschapskansen, en ook al een kindje van 2 die zonder mmm is gekomen.

Ik heb niet echt op mijn moeder gereageerd. Het was niet de plek ervoor. Veel andere mensen die nog niet hoeven te weten dat ik zwanger ter ben. Morgen zie ik haar weer, maar dan zijn de kinderen erbij. Zij hoeven ook nog niet te weten dat ze een broertje zusje krijgen.

Ze heeft trouwens tegen mijn zusje gezegd dat ze het wel heel leuk vind..... ik had alleen een felicitatie ook heel leuk gevonden.
Hoera; wat jammer dat je moeder op deze manier gereageerd heeft. Fijn dat je zusje wel heel blij voor je is!

Gembercapsules: het advies is 4 x daags 250 mg. Ik heb zelf de Vitotaal gembercapsules in huis gehaald, deze bevatten iets meer dus zou je 3 x daags kunnen doseren.

Ik heb ook zo’n hongergevoel. Heb echt meerdere tussendoortjes nodig anders heb ik zo’n leeg gevoel in m’n maag wat me zo misselijk maakt!

Yaqui gefeliciteerd! Weer een hartje erbij!

Hier vanmorgen wat lichtroze verlies, probeer me er maar niet al te druk over te maken.. wat soms lastig is.. Nog een weekje wachten tot de echo hier. Hoop dat ik dan de blijdschap kan toelaten.. In mijn vorige relatie in de medische molen gezeten, wellicht dat dat een beetje mee speelt!
Ik heb zojuist ook positief getest, weet niet precies wanneer ik ben uitgerekend maar ik denk half juli.
Voor ons is het al kindje nummer zes, ben er net zo blij mee als met de eerste!
Kan iemand mij in de tabel zetten?
Ik ben 36 jaar oud en dit is dus onze zesde.
Jeetje wat een enorme drukte ineens!!! Voor nu even een kort berichtje! Ik zet zo dadelijk de laptop aan en dan ga ik even goed reageren op iedereen! Voor nu, afruimen en bank ploffen haha! De Kids liggen net plat!
@yaqui, gefeliciteerd met de goede echo! Ik weet niet precies hoe het zit met de NIPT, volgens mij is dat pas later. Als het niet lukt met de tabel, laat het maar weten!

@Vissen, fijn dat die capsules werken. Hopelijk blijft dat zo!

@Hoera, wat een vervelende opmerking van je moeder zeg.. Net alsof je het allemaal kan plannen, een zwangerschap..

Hier ook veel honger en helaas vooral zin in VET! Na het zien van een reclame van bitterballen wilde ik serieus naar de McDonalds rijden.. Gelukkig kon vriendlief me nog tegenhouden :lol: .

Verder hier ook al een opgeblazen buik; geheim houden tot 12 weken gaat daardoor ook lastig worden. Als we volgende week een goede echo hebben, dan gaan we het vertellen aan familie.
LadyLiz87 schreef:
15-11-2018 18:15

Hier vanmorgen wat lichtroze verlies, probeer me er maar niet al te druk over te maken.. wat soms lastig is.. Nog een weekje wachten tot de echo hier. Hoop dat ik dan de blijdschap kan toelaten.. In mijn vorige relatie in de medische molen gezeten, wellicht dat dat een beetje mee speelt!
Oh hier overheen gelezen, schrikken! Hopelijk blijft het hierbij.
Dag allen!
Wat is er weer veel geschreven!
Een hartje Yaqui! Wat super!
Hoera, fijn dat je zusje zo blij voor je is! Bijzondere reactie van je moeder :facepalm:
LadyLiz, is je bloedverlies daarna gestopt? Je hoeft je vast geen zorgen te maken..
Maar ik weet ook dat bloed gewoon niet goed voelt en je je daardoor automatisch zorgen maakt.

Ik had vanochtend wéér wat oud bloed. Het is haast oranje van kleur (oud bloed vermengd?). En ja ik maak me zorgen. Bij de 3e toilletgang heb ik niks meer en ook de rest van de dag is het verdwenen, maar heb nu al de bibbers voor morgen ochtend. Want wat is het dan? Hoe kan dit? Mag ik nog hoop hebben? :(
Nog steeds geen krampen of stolsels en ook geen helderrood bloed. Positief?
Was het maar dinsdag.
Echt niet fijn, die bloedingen. Maar zolang het oud bloed is, of lichtroze, dan “hoort” het er volgens mijn gyn wel bij.

Wanneer je het bloed ziet zou er een ticketje “geen zorgen, dit is enkel een (oude) innestelingsbloeding” moeten bij staan hé.

Laat het snel de echo-dag zijn! 🧡
Fijn yaqui een kloppend hartje :heart:

Bb87 zolang je doordat je eet dus niet misselijk wordt zou ik blijven eten!
Ik heb nu standaard mandarijntjes in mijn tas en een pakje crackertjes. Zodra ik een honger gevoel heb (en dus enigszins misselijk) eet ik iets.

Hoera fijn dat je zusje wel heel blij voor je is!

Ladyliz en twijfelkontje hoe us het nu met het bloedverlies??

Pavo dat buikje ben ik ook ‘bang’ voor. Op het werk heeft een collega het nu mrt 9 weken verteld omdat haar buik écht opviel..
Nu draag ik ‘gelukkig’ altijd een jasje (zorg) dus hoop dat het bij mij niet opvalt..

Ik moet mijn manager dus voor 15 dec gaan vertellen dat ik zwanger ben.
Voor die tijd moeten wij onze vakanties inplannen en ik lig er dus (als alles goed gaat) de hele zomer uit terwijl ik normaal pas in september vakantie pak.
Baal er een Beetje van maar hoop dat hij het dan gewoon stil houdt.

Hier trouwens gister om 21.00 gaan slapen tot 7.30 vanochtend. Ik ben zooooo moe :zzz:
Morning ladies!

Ik doe alles mobiel helaas, dus lees wel bij maar vergeet soms op iemand te reageren omdat ik telkens heen en weer moet scrollen. Dus mocht ik soms wat missen; sorry!

@yaqui; super zeg een hartje! Echt heel fijn!

@hoera; fijn dat je zusje zo positief reageerde op het nieuws. Ik kan er nog steeds niet bij dat je moeder haar vakantie belangrijker lijkt te vinden de verjaardag of een nieuwe kleinkind.. bijzonder. Hopen dat ze alsnog enthousiast kan reageren de volgende keer dat jullie het erover hebben.

@ pavo; dat vette eten is heeel herkenbaar haha. Wordt ook daar alleen wel misselijk van dus na een paar frietjes bij schoonouders gisteren was die honger gestilt haha.

@twijfel; is het niet mogelijk om te bellen of je eerder terecht kan? Ik kan me voorstellen dat je nu wel in spanning zit. Ik mocht gelukkig met die aanhoudende buikpijn en steken ook eerder komen. Dat stelde mij enorm gerust.

@bippy, blijft altijd spannend het op werk vertellen. Hopelijk kunnen ze bij jou een goede planning erom heen maken.

Die buik ben ik voorlopig niet bang voor want heb zelf een maatje meer. Dus er zal niet zo snel iets te zien zijn gok ik haha.

We hebben het woensdag aan mijn schoonouders verteld. Die waren enorm enthousiast. Meteen overladen met cadeautjes die ze nog hadden liggen en dat was erg leuk. Nu moeten ze alleen hun mond houden want rest van de familie hoort het later pas. Gelukkig gaan ze over ruim een week op vakantie en vertellen we het de rest als ze terug zijn .

Gezien mijn vader mijn werkgever is en Ik toch wel met vlagen echt beroerd ben gaan we het vanavond vertellen . Ik wil graag blijven werken maar andere dagen zou erg fijn zijn. En dan is het prettig als hij weet waarom.. :-D
Even een ego-berichtje.
Vanmorgen geen bloed gezien! O_O
Kon wel janken van opluchting.
twijfelkontje schreef:
16-11-2018 09:32
Even een ego-berichtje.
Waaa, hoe geweldig! Ik ben erg blij voor je. Geen stress vandaag! :heart:
twijfelkontje schreef:
16-11-2018 09:32
Even een ego-berichtje.
Niks ego’s aan twijfelkontje! En fijn snap dat je opgelucht bent.. nu nog even doorzetten tot de echo! Heel mooi in iedergeval en wat de anderen ook zeggen, een klein beetje bloed hoeft helemaal niks te betekenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven