Uitgerekend begin juli 2019

29-10-2018 20:27 488 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om het overzichtelijk te houden, is de tabel momenteel VOL!

Voor iedereen die begin juli 2019 is uitgerekend en graag wil meeschrijven :-D.
Naam Lfd (v/m) Kind UD :heart:/ :duckie: J/M Afspraken Bzh
Vissen86 32/33 Eerste 1 juli :heart: 2 miskramen, maart '18 en juni '18
Nooit1blijvenzitten 34/32 Eerste 1 juli :heart: 31 december standaard controle Miskraam augustus 2018
Romy1982 36/ Vierde 2 juli :heart:
Piglet86 32/39 Eerste 4 juli :heart:
BB87 31/30 Tweede 9 juli ❤️❤️ 24 dec 11 wk echo
--smile-- 31/31 derde 6 juli 21 nov echo & vk
LadyLiz87 31/39 Eerste 6 juli :heart: 3 dec VK, 20-12 20 weken echo
Twijfelkontje 33/34 Tweede 7 juli :heart: 20 november, echo 7w2d
viajera87 31/33 Tweede 8 juli :heart: 18 dec echo, 19 dec vk
Bowie79 39 Derde 8 juli :heart: 14 dec termijnecho
Yaqui 34/36 Tweede 8 juli :heart: Volgende echo: 6 december
WeerZwanger90 28/30 Tweede 11 juli :heart: 24 dec tweede echo
Hoera2012 32/33 derde 7 juli :heart: 15 januari verloskunde afspraak
Bippie- 28/29 tweede 17 juli 10 december 1e echo
Meggie78 Derde
Pavo07 :hug: , Zand82 :hug:

Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:29
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
67.60% gewijzigd
Fijn twijfelkontje :heart:
Oh fijn twijfelkontje! Kan me zo je opluchting voorstellen. Hopelijk volgende week een goede echo!
Dankjulliewel, lieve meiden!
LadyLiz, hoe is het met jou? Is het bij 1x gebleven?
Boerinnetje, gefeliciteerd met de 6e! Voorspoedige zwangerschap gewenst.
Bippie, het zou toch wel, dat je manager zijn mond houdt? Ik vind dat je daar vanuit mag gaan, maar hè, praktijk is wel eens anders.
Vissen, Wat leuk dat je schoonouders zo positief verrast waren. Super leuk! En vant weekend dus je ouders.. Leuk leuk!
Snap dat je het zwaar hebt met werken. Hoe is het nu met de misselijkheid? Doen de capsules goed hun werk nog?

Ik voel me vandaag zo anders! Waar ik eerder deze week mn gedachten blokkeerde durf ik nu weer een beetje te dromen en te hopen.
@Twijfelkontje, wat fijn.. Hopelijk kun je nu 9 maanden lang lekker op die roze/blauwe wolk zitten, het is ook jou zo gegund! Nog even tot (dinsdag?) wachten!

@LadyLiz hopelijk zet bij jou het bloed ook niet door, of blijft het hooguit bij een klein beetje roze bloed bij het afvegen en betekent het gewoon niets.. Het is gewoon een enorm onzekere periode helaas!

Oh Dames, ik ben benieuwd hoe het gaat/gegaan is met het vertellen, @vissen, hoe ga je het vertellen? lijkt met toch ook wel 'anders' je vader die ook je werkgever is. Hopelijk wordt er positief op gereageerd net als bij je schoonouders!
@Bippy, je manager zal zijn mond toch wel kunnen houden, wanneer wil je het uiteindelijk vertellen op je werk?

Ik vind het vertellen op het werk sowieso een ding. Aan de ene kant wil ik het na een goede echo gewoon vertellen, dan weet mijn baas ook gewoon waarom ik me evt. anders gedraag. (we werken in een klein team). Maar mijn contract loopt ook af.. dat vind ik ook wel weer spannend. Maar ik vind het ook alsof ik iets achterhoudt als ik het niet vertel, hoe staan jullie erin? (Of ik krijg een nieuw contract :), wat ik hoop!)

Hier werken trouwens de gembercapsules erg goed, of het is overdag gewoon minder? Ik heb veel koolhydraten gegeten vandaag overdag en mijn lichaam heeft er nu totaal geen moeite mee. (ik wordt er alleen maar erg onzeker van.. ). Hoewel ik misselijk zijn ook echt niet fijn vind!
@Bb ik vind het geen achterhouden hoor, zeker niet in de huidige maatschappij. Hoe ver ben je als je contract verlengt moet worden? Officieel mogen ze natuurlijk niets.. maar ik heb het zien gebeuren bij mijn vorige werkgever.

Ik heb het mijn schoonouders verteld door appelgebak met slagroom te versieren met blauwe en rode muisjes. Schoonmoeder riep meteen; oh echt?! Nu al weer?! Hoe lang nu dan?!
En bij schoonpapa moest even een kwartje vallen, die keek vooral naar het gebak zo van huh? Klopt iets niet..
Dus was een heel komisch momentje.

We gaan vanavond naar mijn vader en stiefmoeder. Wij zijn recent verhuist waardoor ik nu vijf kwartier bij mijn familie uit de buurt woon dus is altijd even plannen. Mijn stiefmoeder is thais en erg van de loterij spelen. Ik heb voor haar een zelfgemaakte kraskaart in de vorm van een cadeaubon. Als ze het vakje openkrast met het bijgeleverde geluksmuntje staat er "jullie worden opa en oma".
Voor mijn vader een fles wijn met een eigen etiket waar " only the best parents get promoted to grandparents" op staat. Ik denk dat het wel in de smaak valt.
"Helaas" zijn stiefbroertje en zusje ook thuis dus die moet ik even zien af te leiden. We willen het voor nu echt even bij de ouders houden.
Daarnaast heb ik een red velvet cake en champagne met persoonlijk etiket voor mijn bonus moeder. Zij is meer een moeder voor me dan mijn biologische moeder en weet het al vanaf de positieve testen. Ze is ook een enorme steun geweest bij mijn miskramen. Dus even een extra cadeautje is wel op zn plek.
Bb87 schreef:
16-11-2018 16:05

Ik vind het vertellen op het werk sowieso een ding. Aan de ene kant wil ik het na een goede echo gewoon vertellen, dan weet mijn baas ook gewoon waarom ik me evt. anders gedraag. (we werken in een klein team). Maar mijn contract loopt ook af.. dat vind ik ook wel weer spannend. Maar ik vind het ook alsof ik iets achterhoudt als ik het niet vertel, hoe staan jullie erin? (Of ik krijg een nieuw contract :), wat ik hoop!)

Lastig! Ik zou eerlijk zijn, met het risico dat het contract niet verlengd wordt. Indien je het niet zegt, en je contract wordt verlengd vrees ik dat het vertrouwen zal gebroken zijn wanneer ze te weten komen dat willens en wetens gezwegen werd over je zwangerschap. Maar het is je goed recht om het niet te zeggen en af te wachten. Want uiteindelijk mag het niet omwille van je zwangerschap zijn dat een contract al dan niet verlengd wordt.
1 jan wordt mijn contract wel of niet verlengd, dat is nu al over 6(!) weken. Normaal gesproken zou dan nu een gesprek gepland worden over het wel of niet verlengen wanneer dit niet het geval is vooral. Maar ik vermoed dat het wel verlengd wordt. Maarja, als je zwanger bent is dat toch soms anders. Zelf neig ik ook naar het wel te vertellen. Gewoon eerlijk erin te zijn. Ik wil niet in te veel details treden maar rond mijn verlof is een soort top drukte, dat maakt me een beetje bang. Anders kunnen ze snel nog iemand inwerken.
Wow wat is er veel geschreven! Ik zit nu ook op m’n mobiel wat teruglezen lastig maakt. Ik zal van het weekend wat uitgebreider reageren.

Momenteel ben ik zooo moe dat ik bijna nergens energie voor heb. Op m’n werk is het echt survivallen om de dag door te komen, gelukkig weten m’n collega’s het al.

Morgen vier ik de verjaardag van m’n jongste. Zij mag dan even helemaal in de spotlights staan. Pas daarna gaan we het iedereen vertellen.
Hoop dat niemand het raad want het is al best zichtbaar...
Hai meiden,

Even een snel berichtje, vanmorgen helderrood bloed bij het afvegen.. geen klontjes, geen buikpijn en stroomde er niet uit... Was er vandaag wel aardig van in de war 🙄 Nog zes nachtjes slapen...

Twijfelkontje wat fijn dat het bij jou weg is! Zulke spannende dagen zo..

Wij hebben het onze ouders met een rompertje met de tekst: jullie worden opa en oma en een lief kaartje met een gedichtje verteld. Apetrots zijn ze!

Geniet allemaal van het weekend!
Goedemorgen!

Happy de peppy, yes, geen bloed!! :cheer2:

Bb87, Ik zou het denk ik ook gewoon vertellen op mijn werk. Maar je bent nu nog vroeg, als binnenkort de functioneringsgesprekken gevoerd gaan worden kan je mss dat nog wel afwachten. Dat zou voor mij niet voelen als bewust iets achterhouden.
Ik heb zo'n baas die al loopt te steunen en te kreunen als ik een x 1 dag ziek thuis ben. Dan moet er vervanging komen en gedoe gedoe. Snap wel dat dat lastig is in de huidige tijd, maar het hoort er toch echt bij. Dus ben benieuwd hoe hij reageert als ik vertel dat ik zwanger ben. Dan heeft hij een paar maanden de tijd het goed te regelen. Maar hè, het liefst heb je gewoon enthousiaste reacties.
Wij hebben het nog niemand verteld en merk wel dat toen ik van de week dat bloedverlies had ik erg miste om met iemand mn zorgen, naast mn man, te kunnen delen. Mn moeder of een vriendin.. Nog even. Mochten we dinsdag een goede echo hebben gaan we het vertellen met sinterklaas.
Vissen, Wat een leuke manieren om te vertellen. Origineel!
Romy, gefeliciteerd met je jongste!

O LadyLiz, hoe was het vanmorgen?? Ik duim voor je! Wat kan je onzeker worden hè.. Ik hoop zo dat het bij jou ook gestopt is.. :redrose:
Wat fijn, komende week hebben vele van ons de eerste echo! Ik kijk er al zo enorm naar uit! Helemaal om dat mn misselijkheid flink minder is geworden. Ik moet wel nog optijd wat eten. Maar verder valt het mee. (Brengt wel wat zorgen met zich mee, maar geen buikkramp en bloed). Nog even wachten tot vrijdag.

Ladyliz hoe gaat het nu bij jou? Ik hoop zo dat het vals alarm is. Vervelend om in de onzekerheid te zitten.

Twijfelkontje, vandaag ook geen bloed? Ik hoop dat bij jou ook alle onrust voorbij is!

Romy, nog gefeliciteerd! Leuke dag gehad gisteren en wat goed dat je besloten had voor je jongste om het nog even echt haar feestje te laten. Het gaat dan toch anders al snel over jou zwangerschap etc!

Hebben jullie het ook in het nieuws mee gekregen dat er te weinig zorg rondom de bevalling is? Ik heb daar met mijn vorige bevallig gelukkig niks van gemerkt, maar wat enorm vervelend! Speelt het bij jullie in de buurt?
Inderdaad, veel eerste echo's komende week! Fijn hoor, hopelijk allemaal kloppende hartjes! :heart: Mijn eerste afspraak is vrij laat geloof ik, in de 10e week...moet nog dik een week wachten... Vorige week werd ik soms nog gek van onzekerheid, maar nu went het op de een of andere manier. Geen vreemde verschijnselen (of nouja, wel vreemd, maar het schijnt er allemaal bij te horen :bonk: ) , dus ik ga er maar vanuit dat het goed zit.

Hopelijk was het bloedverlies inderdaad loos alarm, LadyLiz. Lijkt me erg schrikken!

Bij mij weet nu alleen een goede vriendin het (moest wel, toen ze me een schaal met toastjes gerookte zalm voorzette...). Volgend weekend ga ik het mijn broer vertellen (met wie ik een betere band heb dan met mijn ouders). We drinken vaak samen koffie in de stad, dus ik vraag ze daar nu zijn koffie te serveren in een mok waarop staat 'allerbeste oom'. Ben benieuwd naar zijn reactie :) Mijn ouders vertel ik het een paar dagen later, na de echo.
Ik merk wel dat ik minder met vrienden afspreek, omdat ik het vervelend vind om dit achter te houden of zelfs te liegen. Dan ontwijk ik ze nu liever, al baal ik daar ook van. Zal blij zijn als iedereen het straks gewoon weet!

Wat betreft dat nieuws, ik heb geen idee of dat in mijn regio ook speelt. Kun je dat ergens zien? Wel een vervelend idee inderdaad, maar hopelijk verandert er iets nu de verloskundigen aan de bel hebben getrokken!
Oh, hopelijk gaat het nu goed, @Ladyliz en @Twijfelkontje!

@Boerinnetje, gefeliciteerd, wat leuk een groot gezin! Hoe oud zijn je andere kids?

Ik moet nog twee weken wachten tot echo. De tijd kruipt!

Nog steeds geen kwaaltjes. Maar mijn buik is nu echt met 6 weken minstens wat ik de vorige keer met 10 weken had. Dus maar wijde kleren aan tot de kerst. Hebben de andere mama's van wie het een tweede of meer zwangerschap dat ook? Ik groei zoveel sneller! Als ik nu wat dikker was van mezelf kon ik hetverstoppen maar met mijn postuur wel ingewikkeld haha 🙈
@weerzwanger, heel herkenbaar! Ik heb al best zichtbaar een buikje. Vorige zwangerschap pas vanaf week of 14.. Vind het heel snel allemaal, en vraag me af waar het eindigt straks haha.

Hopelijk geen bloedverlies meer bij jullie @ladyliz en twijfelkontje!
Haha dat dacht ik ook al! Gelukkig is het winterweer en kan ik het nog aardig verbloemen. Nu maar hopen dat ik het nog 6 weken langer kan verstoppen, maar dat wordt een uitdaging 😅
Hier gelukkig nog geen zichtbare buik, wel borsten die 3x zo groot lijken en ik gok zo dat dat ook opvalt hahaha!

Bij mijn 2e zwangerschap leek ik sneller een zichtbaar buikje te hebben. Mja nu natuurlijk ook pas 7 weken zoiets.

Wij hebben inderdaad woensdag vk afspraak en tevens 1e echo. Ben benieuwd hoe nieuwsgierig de Kids vragen gaan stellen🤔 ik was van plan 't nog vaak te houden en ze 't nog niet echt te vertellen, want dan moeten we 't ook aan de rest van de wereld vertellen hahaha! Mja ze zijn 3 en 4 en best wel wijsneuzen.

Hadden jullie allemaal een leuk weekend? Hier heerlijk. Sinterklaas intocht en feest dus druk druk maar reuze gezellig!

Wat betreft werk ga ik het morgen vertellen op de opleiding. Op school nog niet. Daar wil ik echt nog even 2/3weken proberen te wachten. Maar ik volg de gymopleiding en daar moet ik 't wel gaan vertellen, ik moet daar half januari een hele pittige eigen vaardigheid toets doen, dat zal nog wel lukken gok ik. Maar daarna zal ik m'n opleiding on hold moeten zetten, want het volgende blok heeft eigenaardigheid op 10juni😂 dan kan ik echt niet meer de touwen in klimmen en uitgebreid ringen zwaaien😉 dus morgen even bespreken hoe en wat daarin slim is. Wellicht blok toch volgen en eigen vaardigheid in september ofzo inhaken? Of nu op voorhand m'n eigen vaardigheid al laten zien voor zover dat lukt! Vast niemand van jullie ervaring mee hé?

Sorry langggg verhaal geworden! Ik schrijf nog altijd mee via de mobiel, dus reageren op iedereen is een beetje irritant, ik probeer wel op veel onderwerpen te reageren😁
Slaap lekker!
Help, hier lukt het niet meer om mijn tanden te poetsen, eerste boven-de-wc-hang-momentje 🤢
Goedemorgen!

Ojee BB...veel moed! De kwaaltjes hebben blijkbaar een piekmomentje bij jou.

Zijn er nog dames die geen kwaaltjes hebben?

Ik lees veel “grotere borsten” als kwaal. Hier nog steeds een miserabele A cup. Let it grow.. 😅

Smile, geen idee wat het meest verstandige is, maar wss zal dit in je opleiding nog wel zijn voorgekomen bij iemand anders, en zullen je proffen je wel goed kunnen begeleiden hierin.

Ik geef zelf sportlessen, maar niets met in touwen klimmen enzo.

Ladyliz en twijfelkontje; hopelijk een goed weekend gehad zonder zorgen over eventuele veegjes bloed?

Gisteren was ik nogal misselijk. En over het algemeen erg moe. Maar dat valt op zich goed mee.

Ik merk nu toch wel een buikje. Maar mijn man ziet het niet. Dus wss zal het nog niet erg opvallen.
Oh, sportievelingen allemaal, wat goed!

Ik dus: geen kwaaltjes! Daar word ik dan dus ook weer onzeker van. Maar de vorige keer ook niet een keer misselijk geweest of wat dan ook, dus ik hoop dat het gewoon een mazzeltje is en verder niets betekent 😉
Smile volg jij nog een opleiding dan? Pittig zeg! Hier volgt vriend nog een opleiding in de avonduren (3 avonden per week) maar hopelijk is hij in Juli klaar daarmee !

Hier ook geen kwaaltjes wat mij ontzettend onzeker maakt.
Maar bij mijn vorige zwangerschap was ik ook niet misselijk ofzo.

Ik heb ook t idee alsof mijn buik vooruit wordt geduwd door mijn darmen. Maar vriend zegt ook niks te zien dus geloof hem maar :biggrin:

Ladyliz en twijfelkontje hoe is t bij jullie???

Ik moet vanavond naar de huisarts om bloed te laten prikken. Zodra die uitslag binnen is (en goed qua hcg/duur zwangerschap) mag ik pas een afspraak maken bij de gynaecoloog
Bippy, waarom mag je niet onmiddellijk afspraak maken met de gynaecoloog?
Omdat volgens de assistente de gyn alleen afspraken maakt bij een bloedtest die klopt met de lengte van zwangerschap. Beetje raar want als het niet goed zou zijn zou ik toch evengoed naar de gyn moeten denk ik dan.. :huh:
Hai iedereen, ik zag dat de tabel vol zit! Wat een hoop zwangeren, leuk!
Na een vroege miskraam in augustus (hoi Pavo07! volgens mij lopen wij hetzelfde tijdspad) ben ik nu 8 weken en 4 dagen waarschijnlijk. Ik ben 28 juni uitgerekend maar denk dat ik ergens begin juli terecht ga komen.
Vanochtend had ik mijn eerste echo. Eerder durfde ik gewoon niet te schrijven, omdat het de eerste keer zo mis ging. Dit is ons eerste kindje.

Ik heb nagenoeg geen kwaaltjes, beetje queesy in de late ochtend en pijnlijke borsten maar dat is het dan ook wel. Mijn zusje en beste vriend weten het al maar de ouders komen deze week aan de beurt.

Iedereen die nog voor een echo moet: hou vol!
Mja, en dubbele kosten. Het voordeel is wel dat je veel meer zult zien op de echo dan bij mij. 🤗
Bippy- schreef:
19-11-2018 14:45
Omdat volgens de assistente de gyn alleen afspraken maakt bij een bloedtest die klopt met de lengte van zwangerschap. Beetje raar want als het niet goed zou zijn zou ik toch evengoed naar de gyn moeten denk ik dan.. :huh:
Gefeliciteerd nooit1blijvenzitten! Wanneer ik je termijn las, dan dacht ik onmiddellijk “Woaw, zo ver al.” 😅

Proficiat met de goede eerste echo. 🧡

Ik denk wel dat er plaats in de tabel vrijkomt, want er is een ander groepje “uitgerekend eind juli” en ik las dat iemand van hier daar nu meeschrijft. Ik weet niet meer wie, maar zal nog eens zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven