Uitgerekend December 2018

29-03-2018 09:11 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Dames,

Eergisteren positief getest en vandaag was de test mooi opgelopen. Naar mijn berekeningen gister/ vandaag nod. Dus het is nog heel pril.
Omdat we in een beginnend traject zaten hebben we 30 april de eerste echo.

Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen!

Liefs
Lekker snel achter elkaar wondertje. Bewuste keuze?

Wat fijn dat het dan nu eindelijk gelukt is Devenie! Zo rot als je het al zo lang wenst.

Het wordt toch eerst de gyn. Dat is vast dan weer een vroege echo. Wij gaan zeker testen. Hoe en wat laat ik even van de gyn afhangen.

Ik heb een buik alsof ik 3 maanden ben en licht misselijk de hele dag. Ook voel ik mijn bekken al wat (vorige zwangerschap erg veel last van gehad). Leuk man die hormonen :-p Maar het is allemaal nog prima hoor ;-)
Jenn, hier ook die redenering idd. En ik heb nu ook gewoon pas get gevoel dat we er echt ruimte voor hebben qua energie en ook praktisch.

Ik heb t vandaag al aan mn zus verteld. Had zaterdag met haar een avondje met veel wijn staan. Als het mis gaat, wil ik het ook kunnen delen. Scheelt een hoop liegen :)

Iemand nog een fantastische smoes voor het totaal niet meer drinken van koffie op werk? Ik heb vorige week al iets geroepen over beetje minderen omdat ik 4 bakken wel erg veel vond.
Last van je maag? Haha lastig hé.
Ik dronk altijd 1 cappuccino per dag, meestal in de ochtend. Dat mis ik wel. En probeer nu gewoon iets te minderen.

Wij gaan ook voor de Nipt test.
Verder kwa kwaaltjes: koud,koud,koud!!! En pijnlijke borsten maar dat verschilt een beetje per dag. Vind het soms wel heel eng dat ik zo weinig voel. Maakt me wel onzeker.
@Josephine, zeker een bewuste keuze! Het loopt allemaal heel goed met de eerste qua slapen, eten en ontwikkeling en ook voor ons als ouders dat het ons leuk lijkt er weinig tijd tussen te hebben. Zodat ze echt samen opgroeien en dezelfde dingen leuk vinden.

Hier nog weinig kwaaltjes terwijl ik bij de eerste juist heel veel voelde.. Nu maar hopen dat dat zo blijft en dat ik niet weer elke dag misselijk wordt..

@Devenie, die onzekerheid herken ik wel hoor... En dan nog 4 weken wachten op de eerste echo...
@kleinwondertje, ik gelukkig over 2 weken. Dus dat het maar gauw de 20e is!

Vind het leuk deze groep!! 🤗
Ik mag ook de 20e komen voor de echo en heb dan gelijk intake. Kan niet wachten tot het zo ver is :-[
Drinken jullie helemaal geen koffie meer? Ik ben van 2 per dag, naar 1 per dag gegaan.

Ben benieuwd wanneer ik mag komen bij de vk, sommige mogen al zo snel! Echt leuk! Succes met wachten iedereen.

Willen jullie trouwens weten wat het gaat worden? Wij wisten het niet, ik denk deze keer ook niet.
Jee wat veel reacties alweer, leuk om te zien dat er al een aantal ervaringsdeskundigen tussen zitten.

Devenie grappig, ik heb t juist wat warmer dan normaal. Afgezien van dat, iets gevoelige borsten en menstruatie pijn heb ik (nog) geen klachten.

Wij willen sowieso wel nipt doen. Geslacht wil mijn vriend graag weten Jenn, ik vind een verrassing wel leuk maar vind t ook prima om t te weten.

Qua eet en drink gewoonten zit ik redelijk veilig, ik hou niet van koffie, alcohol of sushi. Enige wat ik nu al 'mis' is rosbief en rauw deeg en beslag!
Ik drink nog wel koffie hoor, 1 of 2 per dag. Waren er zo'n 5 per dag.

Wij willen ook graag weten wat het wordt, lekker praktisch ook haha.

Ik heb vandaag gebeld en heb 18 april intake en de 25e eerste echo. Ik ben dan volgens hun berekening 7w3d. Nog even geduld dus!

Ze gaf aan eigenlijk pas een echo te willen doen bij 10wk, maar omdat mijn laatste menstruatie best licht was en de test zo snel duidelijk 3+ aangaf, wil ze toch dan al. Nou graag zelfs haha!
Ik voel me echt zo onzeker. Ik durf helemaal niet blij te zijn, omdat ik bang ben dat ik dan teleurgesteld wordt. Hoop dat ik na de 1e echo iets gerustgesteld word als ik zie dat er echt iets in mijn buik zit.
Hoi hoi,

Ik heb het ook wel wat warmer als normaal.

Ik zit qua eten ook heel veilig, en drink nooit alcohol dus dat valt ook niet op.

Aman: fijn dat je toch wat eerder mag komen. Wie weet ben je al wel verder. Spannend!

Morange: Ahh wat naar dat je je zo onzeker voelt. Is dit je 1e zwangerschap?
Hopelijk wordt je snel gerustgesteld! Wanneer mag je naar de vk?

Is het misschien een idee om een tabel te maken? Dan is het overzichtelijk. Iemand er toevallig ervaring mee, of die het wilt maken?

Vk heeft gebeld hier, oproep gemist.. :-(
Wat naar Morrange. Is er een reden dat je zo onzeker bent? Ik ken het erg van mijn vorige zwangerschap. De tijd kruipt vanzelf voorbij. Dat scheelt.

Ik ben vrij strikt qua cafeïne idd. Gewoon niet nodig en hoe minder hoe beter. Gelukkig ben ik ook zo misselijk dat ik er niet aan moet denken.

Geslacht willen we zeker wel weten. Is nu ook al een verrassing ;-) Maar stap voor stap hoor allemaal. Eerst maar eens een goede echo.
Dag allemaal,

Ik zou heel graag mee willen praten met jullie in deze topic. Wij hebben gisteren de test gedaan.... en positief! :) Ik was ook al wel 5 dagen over tijd, ik ben namelijk nooit over tijd, dus stiekem hoopte ik het al wel en had ook echt de ongesteldsheidspijn, wat ik las op Google wat vaak voor komt.
Vandaag de verloskundige gebeld en 23 april eerste afspraak. Ik ben zo benieuwd en kan het nog echt niet geloven! Het voelt heel onwerkelijk allemaal :)
In tabellen ben ik helaas niet zo goed haha.

Kwa eten, ik eet sushi maar dan alles zonder rauwe vis haha. Koffie gewoon 1 in de ochtend, maar omdat mijn darmen over actief zijn probeer ik af te wisselen met thee.
Alcohol: is wel een dingetje.. niet om het te laten staan maar wel om mijn vriendinnen wekelijks een andere smoes te verkondigen. Zaterdag was het van: spa rood?! Ben je ziek? Heb je er een reden voor?? Neeee.... ben gewoon eens verstandig 😅

Kwa kou, heb het wel vaker gelezen dat de ene vrouw het huist warm heeft en een ander heel koud.. ik kijk uit naar het weekend met de hogere temperaturen!! Haha

Morrange, ik kan me er ergens wel in vinden. Gewoon omdat ik zo weinig voel. Ik stons vanochtend heel kort kokhalzend boven het toilet en heb 2 droge beschuitjes gegeten. Maar of dat nu er t bij hoort, heb geen idee.
Jep, dat hoort erbij Devenie :-p Voor het maken van de tabel kan je in de FAQ kijken.

Gefeliciteerd Loeloe. Wat een geduld heb je gehad met testen. Knap.

Slecht slapen hoort er ook bij trouwens ;-D
Hoi
Op 3 april had ik een positieve test. Schrok er enorm van. Baby is welkom maar net een paar maandjes te vroeg omdat ik na de zomer en nieuwe baan heb.
Heb de eerste twee dagen veel gehuild omdat ik in shock was. Nu begint t besef langzaam te komen en vind ik het wel goed. :-)

Ik heb het een groepje vrienden verteld, ik heb mijn hart op de tong namelijk. En vrienden kunnen me ook goed steunen als het misgaat. Ouders vertellen we het pas als we rond de 12 weken zijn, dan wordt hun hart niet gebroken als het mis zou gaan. Vooral schoonouders laten namelijk al vaak merken dat ze heel erg uitkijken naar een kleinkind.

Ik lig sinds maandag elke om 3 uur klaarwakker in bed. Super vervelend. Ik slaap namelijk als een blok. Heb dan ook een beetje last van maagzuur. Nu wat tips gevonden die helpen, werd vandaag namelijk om kwart voor 5 wakker door brandweer en ambulances. Je kan je voorstellen dat ik blij was haha. Moet wel steeds dan plassen en een beetje laat van buikloop. Verder merk ik nog niet veel en denk ik dat het vooral spanning is waardoor ik me zo voel.

Volgens het internet ben ik 7 december uitgerekend, maar de bevruchting was een dag na wat het internet gebruikt als berekening dus het zal dan wel 8 december zijn. Heb nog geen verloskundige gebeld, echo's doen ze in Amsterdam sowieso pas na 12 weken, bij eentje zelfs pas bij 14.... dus ik heb nog even.

Leuk om dingen met jullie te delen en ik hoop dat het bij iedereen gloed gaat!!
Heftig @zininmooiweer! Waren jullie wel al bewust bezig? Als ik jou was zou ik (juist in Amsterdam) toch vast een afspraak maken bij de vk, straks is het overal te druk en moet je nog langer wachten.

Morange, ik heb ook nog een extra testje gehaald bij Action. Gewoon voor de zekerheid om volgende week nog eens te kijken of ie inderdaad wat donkerder is. Dan ben ik er toch wat geruster op ofzo.

Pffff en dat slechte slapen, man wat is dat irritant! Normaal val ik in slaap als ik m'n kussen zie en word ik van m'n wekker wakker. Nou, gisteren meer dan een uur geduurd voor ik in slaap viel. Vannacht nog een paar x wakker geweest... Moet zeggen dat ik ook veel over dingen na lig te denken hoor. Misschien zakt het de komende weken weer wat af.
Heel herkenbaar! Ik ben normaal gesproken kampioen slapen maar nu lig ik al de hele week ‘s nachts wakker.

Verder deze week hele zere tepels, hele dag door last van maagzuur en misselijk. Rommelende buik die had ik al eerder helaas Haha.

Vanaf morgen een weekje op vakantie.. heb nu al geen zin in het vliegen gezien de misselijkheid. Vanavond vast online inchecken en plekjes reserveren voor achter in het vliegtuig dicht bij de wc :-P
Een beetje slapen is best fijn ;-D

Veel plezier op vakantie Bulbaseur. Hopelijk valt het mee met de misselijkheid.

Nog een keer testen kan idd wat zekerheid geven. Heb ik vandaag ook gedaan. Na 2 dagen zie je echt alweer verschil. Maar goed als het dan minder is, ben je gelijk in paniek. Keuzes ;-)

Ik mag 26 april voor de echo en afspraak bij de gyn. Blij mee want dan moet ie het zeker doen. Nu alleen nog even vrij zien te fixen.

Zininmooiweer, het lijkt me erg laat. Zeker als je nog testen wil doen eventueel. 14 heb ik echt nog nooit gehoord. Termijnecho moet volgens mij officieel ook echt tussen 9 en 12 weken.
Goedemiddag dames,

Gisteren heb ik een positieve zwangerschapstest gehad van Clear Blue. Ik ben 2-3 weken zwanger en het is ons eerste kindje :) Ik ben 29 jaar, in mei 30 jaar (partner is 30).

Volgens de "olivia"app ben ik 13 december uitgerekend. 2 mei heb ik een intake gesprek bij de verloskundige en gaan ze kijken of het hartje klopt en het "vruchtje nog" op de juiste plek zit. Ik ben zwanger geraakt in de 4de ronde. Ik had direct regelmatige cyclussen van 40 dagen.

Ik heb nergens last van, echt helemaal niks! Is heel grappig, de maand dat ik overal last had was ik elke keer niet zwanger en de maand waar ik niks voelde wel :)

Nu begint het wachten tot 2 mei :cry: haha
-
Slecht slapen heb ik dus niet als enigste last van? Ik werd vanmorgen wakker om 4 uur en ik was klaarwakker.
Gefeliciteerd allemaal!

Hier maandag een positieve test. Ik had al wel een vermoeden, want ik was al een week heel erg misselijk. Dat bleef ook zo, dus ik leef al twee weken op biscuitjes en thee met suiker. Verder gevoelige borsten en steeds een droge mond. Maar dat laatste komt misschien wel vab het diep ademhalen ivm misselijkheid.

Omdat ik zo beroerd was, heb ik het al wel een aantal mensen verteld, met name op mijn werk. Ze wisten toch dat ik er mee bezig was (medisch traject ivm alleenstaand), dus dat is geen verrassing. Ik had simpelweg al mijn energie nodig om overeind te blijven, er was niet genoeg over om ook nog net te doen alsof ik me prima voelde.
En mocht het misgaan, dan mogen ze dat ook wel weten (ik werk in een ziekenhuis, dus mensen schrikken niet snel van medische dingen).

Door het medische traject is de eerste echo in het ziekenhuis, ik heb gemaild voor een afspraak. Volgens mij doen ze dat met 7-8 weken en daarna mag ik over naar een gewone verloskundige.

Vandaag dezelfde test als maandag nog een keer gedaan, en hij is aanzienlijk dikker geworden, dus so far so good!

Oh ja, en op basis van de laatste menstruatie zou ik 8 december uitgerekend zijn. Maar ik weet dat de eisprong wat laat was (moest testen ivm ziekenhuis) dus ik denk dat het in werkelijkheid een paar dagen later zal zijn.
WoW wat is er veel geschreven zeg! Leuk!
Net even snel bijgelezen.
Alle nieuwelingen, welkom en gefeliciteerd!!
Ik zal morgen even uitgebreid reageren.
Ik heb nog eens op de website gekeken en ik had het inderdaad bekeerd gelezen.
Net toch maar bij een verloskundige me ingeschreven, een die ook in de avond of zaterdag kan omdat we een past weken even niet tussendoor kunnen.

Vandaag enorm geschrokken. Voelde vandaag wat menstruatie achtige krampjes. Toen in paniek toch maar een collega aangesproken. Zij gaf aan dat het helemaal normaal is wat ik omschreef. Ik heb nu al een chillpil nodig haha

"Fijn" dat er meer zo slecht slapen. En leuk dat er een lekker clubje is om me te schrijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven