uitgerekend half mei 2021

09-09-2020 11:37 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

het leek mij leuk om een groepje op te starten met mensen die uitgerekend zijn half mei.
Voor degenen die ook via fb willen kletsen; stuur Moeflon een privé bericht met je fb profiel, zij voegt je toe en in een geheime groep.

inlog; uitgerekendmei2021
wachtwoord; gewijzigd vanwege spammer. Ben je nieuw in dit topic vraag dan een van de zwangeren die al even meeschrijven voor het wachtwoord.
Naam LeeftijdHoeveelste kindHartje? Geslacht?uitgerekende datumbelangrijke afspraak
UnexpextedMum392:heart:9 mei15 december 20w echo
Boterkaaseitje26/272:heart:10 mei-
Limbogirly34/352:heart:10 mei20 oktober termijnecho
MQ1128/292:heart:12 mei-
Nikelover29/342 :heart: 13 mei21 december 20-weken echo
miss-oops35/362?15 mei-
Roos7312:heart:15 mei-
Maya88321 :heart: ca 16 mei-
Moeflon26/313?18 mei-
Beatle199029/312:heart:21 mei-
Grand_allegro34/341:heart:21 mei-
Appeltje252:heart:+/- 22 mei-
Liss_222:heart:ca 27 mei -
anoniem_400689 wijzigde dit bericht op 28-10-2020 21:50
67.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo even bijgelezen vanaf pagina 1.
Qua vertellen/bekend maken weet tot nu toe alleen mijn werk t ivm straling en chemische stoffen. Binnenkort onze ouders en na een goede echo de rest van de familie. We hebben een gezinsshoot gepland staan dus laten dan ook 2 of 3 fotos maken om t verder wereldkundig te maken. Voor zoontje een shirt besteld met ik word grote broer.
Zit wel op Facebook maar blijf liever hier schrijven, juist fijn dat t een beetje anoniem is maar je toch alles wat je wilt kwijt kunt.
@pokosla hoe is t gegaan op de bruiloft? Alles kunnen mee eten zonder verdenkingen?
@mq11 fijne vakantie! Ik ga binnenkort ook met mijn moeder een midweekje weg maar ga t m'n ouders dus voor die tijd wel vertellen.
@blom ik geef mijn zoon ook nog bv, merk jij al iets aan je melkproductie? Heb t idee dat t hier echt al wel terug loopt.
Geslacht willen we zeker wel weer weten, maar denk dat we t wel voor onszelf houden net als vorige keer.
@maya volgens mij schreef jij in t wachtbankje topic toen ik van mijn zoon zwanger raakte, wat enorm fijn om te lezen dat t nu toch raak is!
@boter wat naar dat je al zo misselijk bent! Misschien toch maar v even langs de huisarts?
@allegro heftig begin van je zwangerschap zo, ik duim voor goed nieuws volgende week.
@ floor gefeliciteerd kan niet wachten om dat hartje weer te zien kloppen voor 't eerst!

Hier dus totaal nog geen klachten, zelfs vanmorgen nog een extra test gedaan (had er toch nog 1 over) en die knalde er natuurlijk uit. Wel fijn en eigenlijk een beetje onnodig maargoed. Vorige zwangerschap vanaf t begin pijnlijke borsten, maar dat zal nu wel niet zo zijn door de borstvoeding. Misselijkheid begon toen ook rond 6-7 weken dus ben benieuwd hoe t gaat lopen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, ik heb inmiddels bijgelezen. Voor velen al een tweede kindje zie ik! Super leuk. Helaas ook veel met miskramen achter de rug. Het blijft spannend he. Pas sinds wij een kinderwens kregen en ik ben gaan schrijven op dit forum, zie je hoe bijzonder het werkelijk is om zwanger te worden en een gezond kindje te krijgen. Heb hier menig miskraam en ook helaas te vroeg geboren kindjes voorbij zien komen :(

Des te spannender vind ik het! Maar waar ik woensdag nog schreef dat ik na mijn positieve test niet meer had getest, heb ik toch vandaag de CB Digital gekocht. Gaf me toch meer rust, hoewel ik natuurlijk heus wel weet dat je niet ineens niet zwanger bent. Hij gaf aan "Zwanger 3+" dus dit was toch een heel fijn gevoel. Voor mijn man was het ook wat bevestigender dan die twee streepjestesten. Nog steeds kan ik het niet geloven, maar voor het eerst een positieve test zien is wel echt het mooiste gevoel wat ik tot nu toe heb beleefd.

Ik heb de 29e de eerste echo in het ziekenhuis en me vandaag aangemeld bij de verloskundige, dus daar hoor ik komende week vast wel van. Inmiddels al lekker aan het rond kijken op Pinterest & Instagram. Wij houden het nog heel even stil, maar als de echo goed is gaan we het wel aan onze ouders en broer/zussen vertellen. Wij zitten (zaten!) in een ziekenhuistraject en onze naasten (ook goede vrienden en werk) zijn daar van op de hoogte, dus mocht het misgaan dan willen we dat ook delen. Maar voor nu is het nog even ons geheimpje.

Ik ben morgen 6 weken denk ik, nog geen klachten. Al merk ik wel dat ik meer moe ben en dat mijn conditie (die ik al niet had) nóg minder is. Ik ben al moe van een rondje wandelen en fietsen tegen de wind in is gewoon een opgave. Belachelijk! Daar moet als eerste verandering in komen ;)

Sorry voor de vele tekst maar ik ben er achter gekomen dat ik nogal een lang-schrijver ben haha :bonk:

@grand_allegro wat ontzettend fijn om te lezen dat het er goed uit ziet!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig mag ik morgen middag voor de echo. Vorige zwangerschappen heel de dag door last van misselijkheid en wellicht nog wat erger in de ochtend. Nu ‘s nachts misselijk, heel onrustig slapen, veel dromen en tig keer wakker op een nacht.

Ik “mis” de extreme misselijkheid en daar word ik ontzettend onzeker van.

‘s Ochtends doen mijn borsten standaard ineens geen pijn meer. En als ik dan opsta is het we weer volop.

Aftellen naar morgen 13:00 uur maar...
Spannend. Gaat snel zo!
Je mag mijn misselijkheid wel overnemen hoor!

Elke zwangerschap is toch anders, zou me er niet onnodig te druk om maken.
Gelukkig krijg je morgen meer duidelijk!


Maya88 lekker lange post, leest wel lekker weg zo hoor!

Roos, bedankt voor je post, inderdaad denk ik eraan de HA te informeren en misschien krijg ik wel iets. Vandaag gaat zoontje naar mijn ouders en blijft daar slapen tot morgen eind vd middag. Kan ik even flink bijtanken en uitrusten, ook wel een keer lekker. Zal de eerste keer zijn dat hij uit logeren gaat maar heb daar niet zo’n moeite mee. Hij is in goede handen :-D
Alle reacties Link kopieren
Boterkaaseitje: dat is makkelijker gezegd dan gedaan na drie miskramen.

Als je misselijkheid zo erg is zou ik er wel wat voor vragen.
Oh Jaa dat begrijp ik inderdaad, was me even ontgaan, houd het niet allemaal bij wie al wat heeft meegemaakt natuurlijk.

Je voelt in ieder geval wel wat dingen, dat is positief!
Alle reacties Link kopieren
@unexpectedmom ik snap je angst heel goed ik heb al heel veel angst deze zwangerschap na 1 miskraam. En ben niet echt misselijk en dat geeft mij ook heel veel angst .

Ik wens je heel veel geluk toe morgen dat je een mooi kloppend hartje en baby’tje mag zien😘
Alle reacties Link kopieren
Liss_ dat lijkt me inderdaad ook angstig. Nou wordt niet iedereen misselijk.

Bij mijn miskraam vorige zomer nam de misselijkheid en zere borsten af en daarna bleek het een MA te zijn. Begin dit jaar zette de misselijkheid niet door en dat bleek ook een MA. Vandaar mijn focus op kwaaltjes.

Of het zo moest zijn: nadat ik hier gepost had sloeg de misselijkheid weer toe.
Succes vandaag met de echo!
Alle reacties Link kopieren
succes met de echo unexupextedmom. hoe laat mag je heen??
Succes vandaag met de echo!

Ik snap wel dat weinig kwaaltjes tot zorgen leiden vooral met een mk verleden.

Even een korte bijleespost, want ben grieperig en weinig slaap met een zieke zoon (ook griep).
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in de wachtkamer. Afspraak is om 12:50 uur. Zenuwen!
Alle reacties Link kopieren
Zojuist een heel klein, ieniemienie, kloppend hartje gezien ❤️
UnexpextedMom schreef:
21-09-2020 13:13
Zojuist een heel klein, ieniemienie, kloppend hartje gezien ❤️
Wat een goed nieuws!!! Gefeliciteerd!!! :hello: :hello:
Gefeliciteerd :heart: :high5:
Alle reacties Link kopieren
Thanks! Ik mag de 30e alweer terug voor de intake en nog een keer spieken.

Ik blijf het wel spannend vinden. Ruim een jaar geleden ook een kloppend hartje gehad, dat vervolgens met 7,5 week alsnog stopte.
Blom is de volgende
Ik ben volgende week maandag (28e) aan de beurt voor een echo. En ik heb ook de 30e een intake staan!

Hoe moeilijk ook, blijf positief.
Je hebt toch geen invloed en stress is ook echt niet goed voor jou.
Er moet een keer komen dat het een goede plakker is en dat gaat hem nu zijn!! :-D
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je het hartje gezien hebt UnexpectedMom! Ik snap je terughoudendheid, maar wat Boterkaaseitje ook zegt: probeer positief te zijn.
Wat heel fijn een kloppend hartje. Ik begin wat zenuwachtig te worden, maar nog 2 weken wachten.
Bij week 10 pas intake bij de vk en bij week 11 daar pas een echo.
Echt leuk dat er langzamerhand er steeds meer echo's aankomen!
Hoe gaat het met jou Grand-Allegro?

Hier wel goed. Ik wacht op een oproep van de POP-poli, ik zou deze week moeten horen wanneer ik welkom ben. Ze hebben al wel aangegeven dat de eerste echo pas in de 10e/11e week is. We vinden dat nog best lang duren.. dus ik heb een afspraak gemaakt voor een vitaliteitsecho bij een echo-centrum. Dat kon blijkbaar op eigen verzoek, alleen wordt het dan niet vergoed. Het kost € 40 euro en hij staat gepland op 7,5 week, volgende week zaterdag. Spannend! Hopelijk horen we een hartje en kunnen we daarna ook wat mensen om ons heen gaan informeren :bye:

Grand Allegro en ik zijn de enige in deze groep die de eerste (hopelijk) krijgen, ik merk dat ik het echt lastig vindt om erop te vertrouwen dat alles goed zit. Behalve gevoelige borsten en wat moe heb ik ook geen kwaaltjes. Hadden jullie dat bij de eerste ook? Of maak ik mij gewoon te veel zorgen ;-).
Alle reacties Link kopieren
@Pokosla: Volgens mij is het bij iedereen anders. En dan ook nog per zwangerschap. In mijn eerste zwangerschap had ik helemaal geen zere borsten, zwangerschappen erna wel. Eerste zwangerschap viel misselijkheid nog mee, maar spuugde ik alles uit. Zwangerschap daarna niet gespuugd (tot MA), maar wel plat op bed vanwege de misselijkheid.
Alle reacties Link kopieren
fijn een kloppend hartje! hou dat gevoel vast !!

@pokosla ik heb ook weinig klachten, gevoelige borsten en duizelig bij snel opstaan en dat is het dan wel.
de vorige x was ik een klein beetje misselijk en verder ook weinig klachten.

je hoeft niet perse klachten te hebben als je zwanger bent en het is een spannende en onzekere tijd vooral in het begin als je nog niks voelt bewegen. Ik vond het zelf wel heel fijn dat je op een duur de kleine voelt bewegen en dan weet dat het goed is.
en op het laatst denk je niet zo trappen !! dat doet zeer !
Alle reacties Link kopieren
UEM: Wow wat fijn al zo vroeg een kloppend hartje! Wat ik wel in je reactie interpreteer, is maar een kortdurende blijdschap. Ooit zag je ook een kloppend hartje, maar dat ging toch mis. Ja dat klopt en ik snap je heel goed. Maar echt probeer te relativeren en probeer het positieve gevoel van 5 minuten na je goede echo vast te houden. Anders wordt dit een heel zware zwangerschap. Want na de volgende echo, komt weer een echo en dan misschien wel de NIPT en/of de 20 weken echo. En ook daarna blijft de kans bestaan dat het toch mis gaat. En weet je... als je kindje geboren is, kan er in de grote boze wereld zoveel mis gaan. Welkom in het moederschap, het is zo mooi. Maar ook zo verdomd lastig!

Mijn vorige zwangerschap heb ik totaal niet kunnen genieten. Miskramen en vroeggeboorte in mijn omgeving, mijn neefje dat overleed aan leukemie en mijn moeder die onze oudste net niet heeft ontmoet. Nu ik het zo lees, lijkt het wel te heftig om realiteit te zijn. Echt deze zwangerschap ga ik keihard genieten en ik hoop dat jullie dat ook allemaal kunnen 🍀. Soms loopt het leven niet zoals je hoopt, maar vaak komt het toch wel redelijk goed.
Alle reacties Link kopieren
Beatle: dat klinkt als een ontzettend heftige zwangerschap. Goed dat je vastberaden bent om dit keer te genieten.

Hier zeker wel weer wat meer vertrouwen hoor. Iedere echo blijft wel spannend denk ik, met name tot de termijnecho. Maar ik ga zo relaxt mogelijk verder.
@Roos7: ik weet niet goed of de borstvoeding terugloopt, het lijkt zo, maar soms hoor ik hem ook opeens veel drinken.

Fijn @UnexpextedMum dat je een hartje hebt gezien!

@Pokosla: ik voel me helemaal niet zwanger zelfs! Hoewel mijn borsten wel een stuk voller zijn en ik heel vaak moet plassen, maar verder merk ik echt niets. Zelfs geen misselijkheid. Dus ik twijfel ook wel eens, maar het lukt ook wel goed om het los te laten.

Wij hebben besloten verder geen termijnecho te doen, alleen een 20-wekenecho. En verder niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven