Uitgerekend maart 2021

28-06-2020 14:12 394 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het topic eind februari/begin maart vol zit, een nieuw topic voor alle dames die in maart 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over de zwangerschap.

Allereerst: Gefeliciteerd! :cheer2:

Je kan zelf je gegevens toevoegen aan de tabel.

Wachtwoord: maart2021
Naam: udmaart2021
NaamLft#kindUD hartje :heart: nipt :duckie: Afspraak VK/gynBijz.
Jasmijn-20193111 maart:heart:echo 9 juli
Konijntje7773223 maart:heart: :duckie: 19 augustus
Bankkussen2712 maart :heart: :duckie: geslachtsbepaling 9 sep, 20w echo 5 okt2 miskramen, (door corona gestopt) iui traject, toch natuurlijk zwanger geworden
Mona873213 maart:heart:
Sunne3723 maart:heart: :duckie: pretecho 15 sep, 20w echo 7 okt
Nickii2811 maart:heart: :duckie:controle 16 sep, pretecho 17 sep
Goudhaartje8337210 maart?echo 3 aug
Leeuwtje1234532210 maart :heart:20 julimissed abortion feb 2019, zwanger geworden met Clomid
Sophie99029311 maart :heart:9 julizwanger na een tweeling (van 1.5)
Lala-bloem :redrose:
87_Bloem_ :redrose:
MadameCurie :redrose:
anoniem_399411 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 13:37
51.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
b]sophie[/b] nee geen idee of je dan al een kloppend hartje kan zien. Heb wel gelezen dat vanaf 5 weken het hartje gaat kloppen, dus wie weet ook zichtbaar op de echo's ?
Ik kies er ook bewust voor om niet meer te testen. Ik denk dat het alleen maar meer stress kan geven.

madame tuurlijk mag je mee schrijven! En gefeliciteerd!
Je omschrijft het heel mooi over de onzekerheid. Eigenlijk heeft de onzekerheid geen functie en moeten we gewoon genieten!

Ik heb op dit moment enorm last van mijn rug, het zit helemaal vast. Hierdoor gaat mijn focus vooral daar naar toe. Als voel ik vandaag wel meer krampen en ben echt heel moe.

Ik denk dat de groep nu wel groot genoeg is toch?
Alle reacties Link kopieren
Balen Konijntje, misschien even los laten maken bij de fysio anders?

Ik vind de groep ook wel groot genoeg eigenlijk.. raak anders het overzicht kwijt hoor!
Alle reacties Link kopieren
madame: Welkom en gefeliciteerd :)
Sophie: Geen idee of je bij de VK dan al een kloppend hartje ziet. Ik weet wel dat de apparatuur in het ziekenhuis beter is dan bij de VK, daar kunnen ze het dus beter/eerder zien.
Konijntje: Knap dat je niet meer test, ik had me dat ook voorgenomen maar het is niet gelukt;) Ik heb vanmorgen toch een test gedaan, de eerste na m'n NOD. Nu ga ik ook echt niet meer testen.... echt niet...echt niet ;-)

Ik heb sinds een aantal dagen last van...dunnere ontlasting (sorry). Eerst dacht ik dat ik gewoon iets onder de leden had, maar nu begin ik me af te vragen of het niet iets met m'n zwangerschap te maken kan hebben. Heb er nog nooit van gehoord. Hoor vaker dat vrouwen last hebben van obstipatie. Voor iemand herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Sophie990, ik weet ook niet of je dan al iets kan zien. Mijn verloskundige wilde echt niet voor 8 weken een afspraak voor een echo.

MadameCurie, welkom en gefeliciteerd!

Mona, fijn dat jullie al wat eerder mogen komen, in plaats van dat het pas na vakantie zou worden. Ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan :hug:

Lala-bloem, hoe gaat het nu met jou?

Van mij mogen we de groep ook wel zo houden ja, dan kan ik het overzicht nog een beetje houden inderdaad!

Ik ben ook gestopt met testen, dinsdag was die laatste test en toen vond ik het wel mooi. Mijn borsten zijn wel enorm opgezwollen en pijnlijk, mijn bh's passen ook niet echt meer, vooral de beugel zorgt voor pijn. Heb al regelmatig mijn bh 's avonds uit gedaan omdat ik het echt niet meer hield.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vk zei juist weer dat ze vanaf 7 weken hartje konden zien.

Goudhaartje daar heb ik begin van deze week ook last van gehad en nu juist obstipatie!
Goudhaartje ik herken het! Vandaag precies hetzelfde..

Nickii ja goed!! Maandag een enorm vage action test & vanochtend (niet eens eerste urine) een hele mooie test!! Dus heel blij. Morgen doe ik echt de aller aller laatste (Kruidvat) en dan als die goed is ga ik maandag verloskundige bellen! Vervelend dat je bh’s in de avond al niet meer fijn zitten. Misschien even 1 kopen zonder beugel??
Alle reacties Link kopieren
Lala-bloem, wat fijn! :cheer2:

Ja denk dat ik dat maar ga doen en dan ook meteen even een betere maat. Vanavond koopavond :)
Yes goed excuus om te shoppen Nickii!

Waar in het land wonen jullie allemaal? (Noord oost zuid west) Ben ik wel benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren
Lala wat fijn dat je test is opgelopen!

Ik woon in noord Holland en jij?
Alle reacties Link kopieren
Lala: ik woon in de provincie Zuid- Holland, vlakbij de kust.
Alle reacties Link kopieren
Lala wat fijn van die mooie test!

Ik woon ook in Zuid-Holland.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Noord Brabant richting Zeeland
Leuk! Hier Drenthe.
Alle reacties Link kopieren
Hier Zuid Holland. Ik kon t niet laten en heb vanavond toch een test gedaan.. Gelukkig nog duidelijker dan de vorige keer! Zo opgelucht. HCG stijgt gelukkig.🥰
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft kunnen we de groep zo houden, inderdaad wel het meest overzichtelijk.

De verloskundige zei tegen mij dat tussen 6.5 en 7 weken het hartje gezien kan worden. Daarom hebben we nu de test met 6+6. Als er dan nog geen hartje te zien is, maken we later die week opnieuw een afspraak. Zeker wanneer blijkt dat ik minder ver ben dan we nu denken. Vandaag belde de verloskundige mij terug. Ik heb ooit trombose gehad en dat bleek te komen door een bloedstollingsafwijking. Nu heeft ze overlegd met de gynaecoloog en die wilde toch dat ik langskwam om alles door te spreken en te bekijken per wanneer ik medicatie moet nemen om kans op trombose te verkleinen. Ik ben panisch voor spuiten, maar de kans is zeker aanwezig dat ik gedurende de zwangerschap moet gaan spuiten... heeft iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Oh Mona, wat naar van die trombose! Snap dat je tegen dat spuiten opziet! Ik heb er geen ervaring mee..
Fijn al die oplopende testen! Ik had er ook nog een gedaan, is de controlestreep een stuk lichter :S.

Bankkussen, hoe is het? Eeg spannend vandaag?

Ik heb geen ervaring met spuiten, en geef ook geen borstvoeding meer (weet niet meer wie dat vroeg?). Merk wel dat er weer melk uit m'n tepels komt, terwijl dat al een tijdje niet meer was. In m'n herinnering heb ik ook veel minder last van mijn borsten dan bij mijn eerste maar kan ook dat dit later meer wordt. Sowieso kwamen de kwaaltjes toen vanaf een week of zes pas echt opzetten...

Ik heb trouwens pas 5 augustus de eerste echo, de week ervoor kon alleen als m'n dochter thuis is, en die mag niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Mona: geen ervaring met Trombose maar Bij m’n vorige zwangerschap bleek ik zwangerschapssuiker te hebben. In het begin deden ze er erg luchtig over, ik zat op het randje met m’n waardes maar tegen het eind moest ik toch spuiten (in m’n buik of been) en zelf meten (prikpen in m’n vinger).
Ik vond het alles meevallen hoor. Moest daardoor ook veel vaker bloed laten prikken.
Alle reacties Link kopieren
mona niet echt ervaring met spuiten voor trombose. Waar moet je dat zetten? Ik heb overigens wel een angst voor naalden en moest tijdens iui traject ook zelf pregnyl spuiten zetten. Op zich viel dat wel mee

Goudhaartje heb jij diabetes in de familie zitten? Dan schijn je toch sneller risico te hebben op zwangerschapsdiabetes? Mijn vader heeft diabetes type 2 en mijn zus ook zw diabetes gehad dus denk dat ik daar dan ook extra risico op heb? Weet niet hoe dat zit eigenlijk

MadameCurie wat bijzonder dat de controlestreep ineens een stuk lichter was :lol: . Kwam dat omdat de teststreep zo donker was? Lijkt me dat dat op een gegeven moment niet meer donkerder kan toch?

Sinds gister steeds in spanning als ik naar de wc ga. Voel me nu nog wel kalm, ga over een paar uurtjes de hele dag weg dus dat zal wel een beetje helpen voor afleiding. Denk dat ik weer in paniek raak als mijn borsten ineens geen pijn meer doen haha maar dat hoeft ook niets te zeggen want het is tot nu toe elke keer teruggekomen. Heb aan de ene kant wel echt het gevoel dat het deze keer wel goed gaat. Maar dan vraagt een andere stem in mijn hoofd zich af of ik niet doe alsof ik dat denk om me een positief gevoel te geven. :sherlock: :rofl:
Mona Nee geen ervaring mee, spannend wel. Even afwachten wat er gezegd wordt het valt vast wel mee en komt helemaal goed.

Madamecurie vervelend die testen hè!! Zo is er elke keer wel iets en maakt het ons alleen onzeker.

Goudhaartje jeetje! Bij mij in de familie ook diabetes.. hoop dat het aan mij voorbij gaat.

Bankkussen veel plezier vandaag! Lekker genieten.

https://www.mupload.nl/img/iwr5u31ur07pq.jpeg Dit was mijn laatste! Mooi opgelopen met vorige week, nu stop ik.
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen diabetes in de familie. Ik heb overgewicht en dan is de kans op zwangerschapssuiker iets hoger.

Ik vond het prikken en spruiten niet zo erg hoor. Ook omdat het gelukkig maar alleen om de laatste weken ging. Dat zal nu wel anders zijn. De kans dat je het bij een volgende zwangerschap weer krijgt is 90%.
Veel vervelender was het dat ze in het ziekenhuis niet goed zagen dat de baby vrij groot was, waardoor ik na 2 dagen puffen een spoedkeizersnede gekregen heb. Toen m’n zoon geboren werd zeiden de artsen doodleuk, oef hij is toch wel echt groter dan we gedacht hadden, dat had nooit gepast 🙈🙈 En bedankt!

Maar nu ben ik voorbereid, ik weet wat er komt. En ik probeer er alles aan te doen om het niet weer zover te laten komen.
Alle reacties Link kopieren
Sophie, Lala en MadameCurie, wat fijn van de mooie testen!

Mona wat naar van de trombose, goed dat ze er alert op zijn. Dat prikken lijkt me best spannend.

Bankkussen, een leuke dag met veel afleiding gewenst!

Goudhaartje, balen van de diabetes zeg, grote kans dat je het nu weer krijgt dus. En wat stom dat ze niet eerder zagen dat de baby zo groot was! Heb je zo lang voor niks liggen afzien.

Hoe gaat het met jullie nachtrust? Ik slaap al weer niet best, lig veel te draaien. En m'n dochter wordt de laatste tijd super vroeg wakker, dus ik voel me niet echt fris!
Alle reacties Link kopieren
lala bloem wat fijn dat de test mooi oploopt!

bankkussen fijn dat je afleiding hebt, dan ben je er hopelijk minder mee bezig!

Ik heb sinds gister echt zo'n gevoel elk moment ongesteld te worden. Niet echt krampen maar beetje zo'n weeïg gevoel. Herkend iemand het ?
Volgens mij had ik dat de eerste weken bij de vorige zwangerschap ook, maar vind het toch wel spannend.
Alle reacties Link kopieren
Konijntje, ja herkenbaar! Ik heb af en toe ook zo'n menstruatie achtig gevoel. Er gebeurt vanalles in die baarmoeder, dus ik denk dat dat niet zo gek is. Vorige zwangerschap had ik best flinke buikpijn rond week 5/6, toen mocht ik langskomen voor een echo maar was volgens vk toch gewoon het oprekken van de baarmoeder.
Madame, gefeliciteerd!
En Mona, wat vervelend als je inderdaad zou moeten gaan spuiten! Ik hoop dat de verhalen van de anderen die zeggen dat het meeviel, en het feit dat je weet waar je het voor doet straks, je helpen!

Ik lees dat Sunne niet zo goed slaapt. Ik heb ook sinds m'n test woe geen nacht meer doorgeslapen. Toch een beetje hyper geloof ik. Gelukkig lukt het me inmiddels wel redelijk om te erkennen dat het niet bepaald leuk / zorgeloos zwanger worden is als je een positieve test hebt 7 dagen nadat de gynaecoloog belt dat je geen Clomid mag gaan gebruiken omdat je eerst je schildklier beter ingesteld moet hebben, ivm verhoogde kans op miskraam en andere complicaties, zonder dat ik teveel in de rats zit. De 27e echo en bloed prikken, dus daar maar even zo rustig mogelijk naar toe leven. Zorgen maken helpt iig niet.

Heeft iemand van jullie toevallig ook de column van Eva Hoeke in VK Magazine gelezen? Ik had de tranen over m'n wangen lopen toen m'n man in bed kwam gister. "Waarom lees je dat dan ook net voor het slapen gaan?" Ja ik lees haar column elke week, ik kon toch niet weten dat ze nu over haar miskraam zou schrijven?! Haha. Straks bij m'n zusje eten. Wel spannend. Kan ik ongemerkt niet drinken, serveert ze niet per ongeluk iets dat je als zwangere niet mag eten? We gaan het zien!

Hoop dat jullie allemaal een leuk en relaxed weekend hebben, zonder symptomen en zonder al te veel zorgen/onzekerheden! Is jullie kramp al wat weggetrokken vandaag, Sunne en Konijntje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven