Zwanger

alle pijlers

Zwanger

alle pijlers 

Uitgerekend van 1-15 april 2018

vrijdag 4 augustus 2017 om 22:57

Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.
Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)
Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord
Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!
  = kloppend hartje
 = kloppend hartje 
  = 20-weken echo gehad
 = 20-weken echo gehad
 Zwanger0418
 Zwanger0418
 Srs
 Srs
 Verybueno
 Verybueno
Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
                    Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)
Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord
Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!
 = kloppend hartje
 = kloppend hartje  = 20-weken echo gehad
 = 20-weken echo gehad| Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Afspraken | Bijzonderheden | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Browneyes88 | 29 | Eerste | 30 maart | Meisje | - |    op 19-8 | 
| Hartje04 | 27 | Tweede | 31 maart | Jongen | - |    Mk mrt '14; jun '17 | 
| Maisnon3 | 33 | Eerste | 31 maart | Meisje | - |    op 16-08 MA jul 2016; Mk dec '16; feb '17 | 
| MissMarjorie | 36 | Eerste | 31 maart | Jongen | - |     | 
| Soulsister76 | Eerste | 5 april | Meisje | - |    | |
| Traveler84 | 33 | Eerste | 7 april | Meisje | - |    op 13-09 | 
| Evaviva | 35 | Tweede | 8 april | Meisje | - |  | 
| PKT | 33 | Eerste | 10 april | Jongen | - | MA mei '17    op 22/8 | 
| Jo_86 | 31 | Eerste | 12 april | Jongen | - | MK 2016    op 18-8 | 
| Krullen-bol | 27 | Eerste | 12 April | Jongen | stuitligger / 14-03 draaipoging zkh |     | 
| Mugh | 31 | Eerste | 12 april | Jongen | - |   | 
 Zwanger0418
 Zwanger0418 Srs
 Srs Verybueno
 VerybuenoLiedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
                                    anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53

44.43% gewijzigd

vrijdag 8 september 2017 om 17:54

Heb van de week gelezen dat salami dan wel weer gewoon kan. Parmaham zou ik misschien niet doen maar als je er dan maar van genoten hebt. 
Haha nee in het land waar ik woon eten ze ook alle kaas. Niemand van mijn vriendinnen lette daarop.
Vlucht is goed gegaan, nu lekker in Nederland en mijn werk ingelicht.
Heb savonds ook echt een bol mini buikje maar dat zijn wel exht mijn darmen hoor. Las ook dat pas vanaf week 12 je buikje begint te groeien (dan pas komt je baarmoeder boven je schaambeen uit namelijk). Tot die tijd verschuift er natuurlijk wel al het een en ander en je darmen kunnen erg lui worden van als ik het goed heb onthouden progesteron wat je extra aanmaakt. Vandaar dat gedurende de dag je darmen dus wat uitzetten. Ik draag nu soms ook savonds een zwangerschapsbroek. Heerlijk!!!
Ik heb verder een vraag aan jullie want maak me vandaag een beetje zorgen. Niet over de baby maar over mezelf. Ik voel me namelijk sinds ik wakker ben super duizelig. En niet alleen als ik opsta maar de hele tijd. Wordt er ook bij vlagen heel misselijk van. Als ik sta en mijn hoofd snel draai moet ik me gewoon vasthouden omdat ik mijn evenwicht verlies. Voel me dus heel naar. Heb al fruit geprobeerd (dacht suiker) en drop (lage bloeddruk?) maar niets helpt. Herkennen jullie dit???
                    Haha nee in het land waar ik woon eten ze ook alle kaas. Niemand van mijn vriendinnen lette daarop.
Heb savonds ook echt een bol mini buikje maar dat zijn wel exht mijn darmen hoor. Las ook dat pas vanaf week 12 je buikje begint te groeien (dan pas komt je baarmoeder boven je schaambeen uit namelijk). Tot die tijd verschuift er natuurlijk wel al het een en ander en je darmen kunnen erg lui worden van als ik het goed heb onthouden progesteron wat je extra aanmaakt. Vandaar dat gedurende de dag je darmen dus wat uitzetten. Ik draag nu soms ook savonds een zwangerschapsbroek. Heerlijk!!!
Ik heb verder een vraag aan jullie want maak me vandaag een beetje zorgen. Niet over de baby maar over mezelf. Ik voel me namelijk sinds ik wakker ben super duizelig. En niet alleen als ik opsta maar de hele tijd. Wordt er ook bij vlagen heel misselijk van. Als ik sta en mijn hoofd snel draai moet ik me gewoon vasthouden omdat ik mijn evenwicht verlies. Voel me dus heel naar. Heb al fruit geprobeerd (dacht suiker) en drop (lage bloeddruk?) maar niets helpt. Herkennen jullie dit???

vrijdag 8 september 2017 om 18:40

Hoi hoi, 
Even een kort berichtje vanaf mijn telefoon maar wij hebben net tien vingertjes geteld bij onze bewegende kleine! Echt heel leuk om te zien. Al blijft het toch wat abstract. Zo'n raar idee dat er iets echt in je groeit. Maar alles leek helemaal goed en mijn termijn klopte ook precies
Ik zou morgen mezelf in de tabel zetten.
PKT, ik moet ook niet te snel bewegen. Vooral bij opstaan als ik erg moe ben. Maar bij jou klinkt het wel ernstiger. Kan het nog van reis-drukte oid komen? Pas goed op jezelf!
                    Even een kort berichtje vanaf mijn telefoon maar wij hebben net tien vingertjes geteld bij onze bewegende kleine! Echt heel leuk om te zien. Al blijft het toch wat abstract. Zo'n raar idee dat er iets echt in je groeit. Maar alles leek helemaal goed en mijn termijn klopte ook precies

Ik zou morgen mezelf in de tabel zetten.
PKT, ik moet ook niet te snel bewegen. Vooral bij opstaan als ik erg moe ben. Maar bij jou klinkt het wel ernstiger. Kan het nog van reis-drukte oid komen? Pas goed op jezelf!

vrijdag 8 september 2017 om 18:52

PKT wat vervelend. Ik ben met een zelfde soort klachten een week of 2 terug bij de huisarts geweest. Die zei dat het bij mij kwam doordat je bloeddruk steeds lager wordt, en je van jezelf al een lage bloeddruk hebt, kan je sneller duizelig en misselijk worden. Mij hielp uiteindelijk het beste om op mijn zij op te bank te gaan liggen en mezelf niet teveel in te spannen (gewoon eigenlijk de rust nemen). Een andere tip van mij huisarts was sta niet 's-ochtends ''te snel'' op. Hij adviseerde het in fases te doen, eerst even een paar tellen rechtop in bed te zitten, daarna naar de rand van het bed te gaan, en daarna na een paar tellen uit bed te stappen. Mij helpt dit wel.PKT schreef: ↑08-09-2017 17:54Heb van de week gelezen dat salami dan wel weer gewoon kan. Parmaham zou ik misschien niet doen maar als je er dan maar van genoten hebt.

vrijdag 8 september 2017 om 19:30

Mugh, wat heerlijk zo'n mooie echo!
PKT, wat vervelend dat je je zo voelt. Ik herken het zelf niet, maar bij een vriendin die zwanger was ging het precies zoals Soulsister beschreef. Altijd al lage bloeddruk van zichzelf, dus ook sneller dan anderen duizelig. In de zwangerschap werd dat versterkt. Maar als je dat niet herkent of je toch zorgen maakt en het niet minder wordt kan je altijd voor de zekerheid even langs de dokter gaan!
                    PKT, wat vervelend dat je je zo voelt. Ik herken het zelf niet, maar bij een vriendin die zwanger was ging het precies zoals Soulsister beschreef. Altijd al lage bloeddruk van zichzelf, dus ook sneller dan anderen duizelig. In de zwangerschap werd dat versterkt. Maar als je dat niet herkent of je toch zorgen maakt en het niet minder wordt kan je altijd voor de zekerheid even langs de dokter gaan!

vrijdag 8 september 2017 om 19:37

Soulsister en murph Yes!! Jullie ook gefeliciteerd met jullie mooie echo. Leuk en bijzonder blijft het. 
Lage bloeddruk ben ik inderdaad bekend mee. Maar niet zo als ik vandaag heb. Heb in principe wel genoeg uren geslapen vannacht en ook aan boord heerlijk 7 uur geslapen maar het zou kunnen natuurlijk. Ik houd het in de gaten en drink wel een extra bouillon en wat extra dropjes (Yes). Anders bel ik morgen hier wel even naar de verloskundige.
Dat langzame opstaan helpt namelijk wel tegen zwart voor de ogen worden maar ik heb nu dus als ik zit al dat ik duizelig ben. Of als ik mijn hoofd draai van links naar rechts dat is mij onbekend.
                    Lage bloeddruk ben ik inderdaad bekend mee. Maar niet zo als ik vandaag heb. Heb in principe wel genoeg uren geslapen vannacht en ook aan boord heerlijk 7 uur geslapen maar het zou kunnen natuurlijk. Ik houd het in de gaten en drink wel een extra bouillon en wat extra dropjes (Yes). Anders bel ik morgen hier wel even naar de verloskundige.
Dat langzame opstaan helpt namelijk wel tegen zwart voor de ogen worden maar ik heb nu dus als ik zit al dat ik duizelig ben. Of als ik mijn hoofd draai van links naar rechts dat is mij onbekend.

vrijdag 8 september 2017 om 22:17

Oh Ja dat vergeet ik steeds te zeggen  . Voor de dames die geen/ weinig echo's willen. Ik had dit nog aan mijn vk gevraagd, of het idd zo is dat echo's een keuze zijn en waarom ze dat niet verteld had. Ze zei dat het zeker een keuze is maar dat het zo weinig voorkwam dat een vrouw geen echo's wil dat ze het wel eens vergeet te vertellen als keuzemogelijkheid. Over de 20 weken echo had ze t overigens wel gezegd.
. Voor de dames die geen/ weinig echo's willen. Ik had dit nog aan mijn vk gevraagd, of het idd zo is dat echo's een keuze zijn en waarom ze dat niet verteld had. Ze zei dat het zeker een keuze is maar dat het zo weinig voorkwam dat een vrouw geen echo's wil dat ze het wel eens vergeet te vertellen als keuzemogelijkheid. Over de 20 weken echo had ze t overigens wel gezegd. 
Wel had zij een paar keer in haar carrière meegemaakt dat een vrouw geen echo of onderzoek had laten doen en dan na de bevalling opeens geconfronteerd werd met afwijkingen bij een baby. Dat was én heel moeilijk voor de ouders én voor de vk en kraamhulp zei ze. Bij een thuisbevalling zeker. Niemand was er op voorbereid en toen bleek een baby hart afwijkingen te hebben en direct geopereerd te moeten worden enz. Dat is natuurlijk vreselijk heftig!
Dus zij liet de keuze zeker bij ons maar gaf wel aan dat er toch veel mensen willen weten waar ze aan toe zijn en met bepaalde onderzoeken of echo's worden toch zaken opgespoord. Dus dat we dat wel goed in gedachten moeten houden.
                     . Voor de dames die geen/ weinig echo's willen. Ik had dit nog aan mijn vk gevraagd, of het idd zo is dat echo's een keuze zijn en waarom ze dat niet verteld had. Ze zei dat het zeker een keuze is maar dat het zo weinig voorkwam dat een vrouw geen echo's wil dat ze het wel eens vergeet te vertellen als keuzemogelijkheid. Over de 20 weken echo had ze t overigens wel gezegd.
. Voor de dames die geen/ weinig echo's willen. Ik had dit nog aan mijn vk gevraagd, of het idd zo is dat echo's een keuze zijn en waarom ze dat niet verteld had. Ze zei dat het zeker een keuze is maar dat het zo weinig voorkwam dat een vrouw geen echo's wil dat ze het wel eens vergeet te vertellen als keuzemogelijkheid. Over de 20 weken echo had ze t overigens wel gezegd. Wel had zij een paar keer in haar carrière meegemaakt dat een vrouw geen echo of onderzoek had laten doen en dan na de bevalling opeens geconfronteerd werd met afwijkingen bij een baby. Dat was én heel moeilijk voor de ouders én voor de vk en kraamhulp zei ze. Bij een thuisbevalling zeker. Niemand was er op voorbereid en toen bleek een baby hart afwijkingen te hebben en direct geopereerd te moeten worden enz. Dat is natuurlijk vreselijk heftig!
Dus zij liet de keuze zeker bij ons maar gaf wel aan dat er toch veel mensen willen weten waar ze aan toe zijn en met bepaalde onderzoeken of echo's worden toch zaken opgespoord. Dus dat we dat wel goed in gedachten moeten houden.

vrijdag 8 september 2017 om 23:28

PKT, ik las in een van de apps dat je rond deze tijd wel kan gaan merken dat je meer bloed hebt en dus ook meer ijzer nodig hebt. Gezien je moeilijkheden met eten van de laatste tijd zou het hier ook mee te maken kunnen hebben. Zelf ervaar ik altijd snel duizeligheid bij weinig ijzer. Lukt het je wel voedingssuplementen te nemen? Bloeddruk helpt natuurlijk ook niet mee!
Mugh, wat fijn een goede echo! Gefeliciteerd. Hoe vond je partner het?
Soulsister, hoe gaat het nu met jouw duizeligheid?
Eva, interessant dat het bij jouw praktijk weinig voorkomt. Dat het heftig kan zijn voor kraamhulp en verloskundige houd ik me overigens niet mee bezig. Is toch echt een keuze die we als ouders maken. Dat vind ik overigens wel het belangrijkste punt, dat er een afwijking kan zijn waarbij direct ingrijpen nodig is. Daarom doen wij ook de SEO, maar dan zonder dat er op andere dingen gelet wordt. Ik snap ook wel dat je wilt weten waar je aan toe bent en daarom bv de nipt doet. Wij voelen alleen die behoefte niet.
Ik heb vandaag hele dag in bed gelegen. En ook gelijk down-dagje. Denk toch dat ik misschien mijn stagedagen nog meer slaap moet gaan pakken. Vooral op tijd opstaan vind ik lastig. Dat je s ochtends niet heel rustig aan kan doen. Nu lekker twee dagen bijna niets gepland.
                    Mugh, wat fijn een goede echo! Gefeliciteerd. Hoe vond je partner het?
Soulsister, hoe gaat het nu met jouw duizeligheid?
Eva, interessant dat het bij jouw praktijk weinig voorkomt. Dat het heftig kan zijn voor kraamhulp en verloskundige houd ik me overigens niet mee bezig. Is toch echt een keuze die we als ouders maken. Dat vind ik overigens wel het belangrijkste punt, dat er een afwijking kan zijn waarbij direct ingrijpen nodig is. Daarom doen wij ook de SEO, maar dan zonder dat er op andere dingen gelet wordt. Ik snap ook wel dat je wilt weten waar je aan toe bent en daarom bv de nipt doet. Wij voelen alleen die behoefte niet.
Ik heb vandaag hele dag in bed gelegen. En ook gelijk down-dagje. Denk toch dat ik misschien mijn stagedagen nog meer slaap moet gaan pakken. Vooral op tijd opstaan vind ik lastig. Dat je s ochtends niet heel rustig aan kan doen. Nu lekker twee dagen bijna niets gepland.

zaterdag 9 september 2017 om 07:06

Vervelend dat je zo down en moe was saga! Ik heb te doen met jullie allen die zo moe zijn. Ik klop sterk af dat ik hier geen last van heb. De vorige zwangerschap had ik dat ook niet, sterker nog ik kon vaak moeilijk in slaap komen en doorslapen. 
Ik heb t al eerder verteld geloof ik maar de vorige keer had ik erge bekkenklachten. Die kwamen ergens halverwege... Ik ben dus erg bang dat dit nu weer zo zal zijn. Ik geniet nu erg van de tijd dat ik nog actief kan zijn. Wie weet kom ik straks weer amper de bank af .
.

Ik heb t al eerder verteld geloof ik maar de vorige keer had ik erge bekkenklachten. Die kwamen ergens halverwege... Ik ben dus erg bang dat dit nu weer zo zal zijn. Ik geniet nu erg van de tijd dat ik nog actief kan zijn. Wie weet kom ik straks weer amper de bank af
 .
.

zaterdag 9 september 2017 om 14:38

Soulsister en Mugh! Van harte met de goede echo! Wat fijn he! Vreugdedansje voor jullie! (ik hou van deze vreugdedansjes  )
 )

Krullenbol. beroerd he die moeheid. van mijn andere zwangerschappen weet ik dat het beter wordt.
Veel plezier met vertellen aan de rest!
Browneyes. Ik heb ook de eerste kleding gekocht. Via marktplaats. Een hele mooie broek en jurkje van mamalicious voor een koopje. Echt zo goed als nieuw. En het zit goed idd. Al lijk je wel dikker met zon broek. Dan valt het zo mooi onder je buik.
Al pas ik al mn kleding nog gelukkig. Dus die houden we er nog even in.
PKT. Welkom in Nederland. Geniet ervan!
Beroerd die duizeligheid. Ik zou zeker even de vk bellen als het aan blijft houden.
Evaviva. Ik had mijn eerste zwangerschap ook best wel bekkenklachten. De tweede zwangerschap ben ik daarom met 14 weken al naar de bekkentherapeut geweest. Dat voorkwam een hoop pijn.
Hier alles zn gangetje 

)
 ) 

Krullenbol. beroerd he die moeheid. van mijn andere zwangerschappen weet ik dat het beter wordt.
Veel plezier met vertellen aan de rest!
Browneyes. Ik heb ook de eerste kleding gekocht. Via marktplaats. Een hele mooie broek en jurkje van mamalicious voor een koopje. Echt zo goed als nieuw. En het zit goed idd. Al lijk je wel dikker met zon broek. Dan valt het zo mooi onder je buik.
Al pas ik al mn kleding nog gelukkig. Dus die houden we er nog even in.
PKT. Welkom in Nederland. Geniet ervan!
Beroerd die duizeligheid. Ik zou zeker even de vk bellen als het aan blijft houden.
Evaviva. Ik had mijn eerste zwangerschap ook best wel bekkenklachten. De tweede zwangerschap ben ik daarom met 14 weken al naar de bekkentherapeut geweest. Dat voorkwam een hoop pijn.
Hier alles zn gangetje

zaterdag 9 september 2017 om 16:30

Mugh fijn die goede echo, gefeliciteerd! Ik moet nog twee daagjes wachten, spannend toch wel weer,
Pkt wat naar die duizeligheid. Combi van bloeddruk en weinig kunnen eten lijkt me logisch. Ik zou ook even contact opnemen met je vk. Ik heb het heel soms, als ik moe ben s avonds. Maar lang niet zo erg!
Balen saga dat je je zo rot voelt. Houd goed je balans in de gaten hoor, met stage en alles. Desnoods vraag je of je een uurtje later kan starten? Helpt mij enorm op het werk. Als ik rustig aan kan opstarten voel ik me de hele dag beter!
Ik heb me vandaag laten mishandelen bij de schoonheidsspecialiste, poeh pijnlijk. Nu een rood hoofd maar met twee dagen moet het er een stuk beter uitzien. Ben benieuwd!
                    Pkt wat naar die duizeligheid. Combi van bloeddruk en weinig kunnen eten lijkt me logisch. Ik zou ook even contact opnemen met je vk. Ik heb het heel soms, als ik moe ben s avonds. Maar lang niet zo erg!
Balen saga dat je je zo rot voelt. Houd goed je balans in de gaten hoor, met stage en alles. Desnoods vraag je of je een uurtje later kan starten? Helpt mij enorm op het werk. Als ik rustig aan kan opstarten voel ik me de hele dag beter!
Ik heb me vandaag laten mishandelen bij de schoonheidsspecialiste, poeh pijnlijk. Nu een rood hoofd maar met twee dagen moet het er een stuk beter uitzien. Ben benieuwd!

zondag 10 september 2017 om 15:19

Hebben jullie al dingen geregeld nadat je een goede echo hebt gehad?
Ik heb van de week kraamzorg aangevraagd. Ik heb geen kinderopvang nodig want ik werk thuis.
Met 16 weken weten we het geslacht dus dan wil ik kleertjes en dergelijke gaan kopen. Ik heb weinig bewaard van de oudsten dus kan lekker mn gang gaan. Ook moeten we een nieuwe wagen. Deze ga ik pas rond de 25 a 30 weken kopen. Staat anders alleen maar in de weg. Ik weet wel welke ik wil. En we gaan gewoon marktplaatsen. Kamertje gaan we na 20 weken mee beginnen denk ik. Daar heb ik wel zin in.
                    Ik heb van de week kraamzorg aangevraagd. Ik heb geen kinderopvang nodig want ik werk thuis.
Met 16 weken weten we het geslacht dus dan wil ik kleertjes en dergelijke gaan kopen. Ik heb weinig bewaard van de oudsten dus kan lekker mn gang gaan. Ook moeten we een nieuwe wagen. Deze ga ik pas rond de 25 a 30 weken kopen. Staat anders alleen maar in de weg. Ik weet wel welke ik wil. En we gaan gewoon marktplaatsen. Kamertje gaan we na 20 weken mee beginnen denk ik. Daar heb ik wel zin in.

zondag 10 september 2017 om 15:22

zondag 10 september 2017 om 15:48

Wij hebben het rondje vertellen bij familie van vriend achter de rug. En ze waren allemaal super enthousiast! Niemand heeft het aan zien komen dus extra grote verrassing   

Nou vanavond nog mijn opa en oma doe dus overgroot ouders gaan worden.
En dat vind ik echt heel spannend en speciaal!
Kraamzorg heb ik geregeld en ook verzekering weet ervan.
Kinderopvang ga ik me deze week eens in verdiepen hoe snel je dat geregeld moet hebben...
Maar het zal in ieder geval flexibele opvang worden ivm mijn onregelmatige diensten.

Nou vanavond nog mijn opa en oma doe dus overgroot ouders gaan worden.
En dat vind ik echt heel spannend en speciaal!
Kraamzorg heb ik geregeld en ook verzekering weet ervan.
Kinderopvang ga ik me deze week eens in verdiepen hoe snel je dat geregeld moet hebben...
Maar het zal in ieder geval flexibele opvang worden ivm mijn onregelmatige diensten.
                                    Tralalalala

zondag 10 september 2017 om 17:07

Als mijn echo maandag goed is, ga ik ook kraamzorg aanvragen en me inschrijven bij Zwangerfit. Verder kan ik dan bloed gaan prikken voor de nipt en overig standaard bloedonderzoek. Ook kan ik dan de 20 weken echo gaan plannen. En de rest van de wereld ons blijde nieuws vertellen uiteraard. Dan durf ik ook babywinkels in haha. We gaan ons dan oriënteren op kamertje en wagen etc. Wat we überhaupt allemaal nodig hebben, ook maar eens uitzoeken. Als we geslacht weten ga ik shoppen, heel veel zin in!! Kinderopvang, we zijn nog aan het kijken wat opa's en oma's willen. Er zijn hier geen enorme wachtlijsten volgens mij. Dus dat kan nog even wachten. 
Bijzonder krullenbol! Geniet van het vertellen!
                    Bijzonder krullenbol! Geniet van het vertellen!

zondag 10 september 2017 om 17:19

Hallo allemaal,
Gisteren hebben wij ook weer een ''vertelmoment'' gehad. De opa's van mijn vriend weten het nu ook.
Zo'n lieve en mooie reactie gekregen, ze waren helemaal ontroerd en er stil van.
Tot nu toe weet alleen mijn familie (buiten gezinsleden om) het nog niet+wat collega's van werk. Hier gaan we het op de verjaardag van mijn vriend vertellen (de 27ste). Ben benieuwd hoe mijn familie gaat reageren, omdat wij de eerste zijn die voor een nieuwe generatie zorgen.
Naast het regelen van kraamzorg ben ik nu ook vooral aan het voorbereiden op een lekkere vakantie. We gaan volgende week nog een lekker weekje naar de zon in Griekenland. Heerlijk 

Gisteren hebben wij ook weer een ''vertelmoment'' gehad. De opa's van mijn vriend weten het nu ook.
Zo'n lieve en mooie reactie gekregen, ze waren helemaal ontroerd en er stil van.
Tot nu toe weet alleen mijn familie (buiten gezinsleden om) het nog niet+wat collega's van werk. Hier gaan we het op de verjaardag van mijn vriend vertellen (de 27ste). Ben benieuwd hoe mijn familie gaat reageren, omdat wij de eerste zijn die voor een nieuwe generatie zorgen.
Naast het regelen van kraamzorg ben ik nu ook vooral aan het voorbereiden op een lekkere vakantie. We gaan volgende week nog een lekker weekje naar de zon in Griekenland. Heerlijk

zondag 10 september 2017 om 18:16

Ik heb ook nog m'n echo, a.s. woensdagavond, ik word steeds zenuwachtiger!   ik had gister een festival waar ik heel erg naar toe leefde, maar nu dat achter de rug is (was superleuk en heb het gewoon zonder misselijkheid doorstaan
 ik had gister een festival waar ik heel erg naar toe leefde, maar nu dat achter de rug is (was superleuk en heb het gewoon zonder misselijkheid doorstaan  ) is het weer volop in m'n gedachten!
 ) is het weer volop in m'n gedachten!
Als het goed is met het hartje, dan ga ik net als browneyes pas dingen doen of regelen zoals kraamzorg, kinderopvang, oriënteren op spulletjes etc. Btw hoe kiezen jullie de kraamzorg uit? Ik heb nog geen idee waar je op zou moeten letten ofzo?
Ik wil ook nog een leuk boek kopen om meer te lezen over zwanger zijn en wat er gebeurd in je lijf (hoewel ik veel google haha). Heeft iemand nog tips hiervoor? Ik ben ook deels geïnteresseerd in meer wetenschappelijke feiten, dus hoe het kindje stap voor stap groeit. Tips zijn welkom, thanks alvast!
Pas na de echo ga ik het m'n ouders vertellen. Het zou voor hen het eerste kleinkind zijn, dus ik wil ze niet voor niks blij maken. Eigenlijk wil ik het pas na de nipt doen, maar even kijken hoelang dat duurt (wat zijn jullie ervaringen?).
Begin okt gaan we op vakantie dus daar kijk ik erg naar uit. M'n schoonouders wonen in het buitenland en die gaan we bezoeken en kunnen we het dan live vertellen! Daar ben ik wel heel blij mee, prachtige timing (had vakantie eerder geboekt dan ik wist dat ik zwanger was:D). Voor hun het 3e kleinkind in 1 jaar, dus minder nieuw maar ze hebben al een paar x zitten vissen hoe het bij ons zat haha, dus volgens mij vinden ze het wel geweldig deze babyboom
 Daar ben ik wel heel blij mee, prachtige timing (had vakantie eerder geboekt dan ik wist dat ik zwanger was:D). Voor hun het 3e kleinkind in 1 jaar, dus minder nieuw maar ze hebben al een paar x zitten vissen hoe het bij ons zat haha, dus volgens mij vinden ze het wel geweldig deze babyboom  Daarna ben ik nog een week vrij en ga ik met veel vriendinnen afspreken en die vertel ik het dan
 Daarna ben ik nog een week vrij en ga ik met veel vriendinnen afspreken en die vertel ik het dan  heel veel zin in allemaal, maar eerst dus nog maar even fingers crossed tot de echo..
 heel veel zin in allemaal, maar eerst dus nog maar even fingers crossed tot de echo..
@soulsister, fijne vakantie! Heerlijk Griekenland!
                     ik had gister een festival waar ik heel erg naar toe leefde, maar nu dat achter de rug is (was superleuk en heb het gewoon zonder misselijkheid doorstaan
 ik had gister een festival waar ik heel erg naar toe leefde, maar nu dat achter de rug is (was superleuk en heb het gewoon zonder misselijkheid doorstaan  ) is het weer volop in m'n gedachten!
 ) is het weer volop in m'n gedachten!Als het goed is met het hartje, dan ga ik net als browneyes pas dingen doen of regelen zoals kraamzorg, kinderopvang, oriënteren op spulletjes etc. Btw hoe kiezen jullie de kraamzorg uit? Ik heb nog geen idee waar je op zou moeten letten ofzo?
Ik wil ook nog een leuk boek kopen om meer te lezen over zwanger zijn en wat er gebeurd in je lijf (hoewel ik veel google haha). Heeft iemand nog tips hiervoor? Ik ben ook deels geïnteresseerd in meer wetenschappelijke feiten, dus hoe het kindje stap voor stap groeit. Tips zijn welkom, thanks alvast!
Pas na de echo ga ik het m'n ouders vertellen. Het zou voor hen het eerste kleinkind zijn, dus ik wil ze niet voor niks blij maken. Eigenlijk wil ik het pas na de nipt doen, maar even kijken hoelang dat duurt (wat zijn jullie ervaringen?).
Begin okt gaan we op vakantie dus daar kijk ik erg naar uit. M'n schoonouders wonen in het buitenland en die gaan we bezoeken en kunnen we het dan live vertellen!
 Daar ben ik wel heel blij mee, prachtige timing (had vakantie eerder geboekt dan ik wist dat ik zwanger was:D). Voor hun het 3e kleinkind in 1 jaar, dus minder nieuw maar ze hebben al een paar x zitten vissen hoe het bij ons zat haha, dus volgens mij vinden ze het wel geweldig deze babyboom
 Daar ben ik wel heel blij mee, prachtige timing (had vakantie eerder geboekt dan ik wist dat ik zwanger was:D). Voor hun het 3e kleinkind in 1 jaar, dus minder nieuw maar ze hebben al een paar x zitten vissen hoe het bij ons zat haha, dus volgens mij vinden ze het wel geweldig deze babyboom  Daarna ben ik nog een week vrij en ga ik met veel vriendinnen afspreken en die vertel ik het dan
 Daarna ben ik nog een week vrij en ga ik met veel vriendinnen afspreken en die vertel ik het dan  heel veel zin in allemaal, maar eerst dus nog maar even fingers crossed tot de echo..
 heel veel zin in allemaal, maar eerst dus nog maar even fingers crossed tot de echo..@soulsister, fijne vakantie! Heerlijk Griekenland!

zondag 10 september 2017 om 19:20

Heerlijk al die vertel-momenten! 
En spannend Traveler! Hoeveel weken ben je nu? Ik let bij kraamzorg op ervaringen van anderen en dan van mensen die op ons lijken qua wat ze belangrijk vinden. Heb er nog niet een heel duidelijk beeld van, maar wij willen bijvoorbeeld veel dragen. Daarnaast co-sleeping, wasbare luiers etc. Niet dat dat heel lastig is, maar handig als kraamzorg daar ervaring mee heeft. Ook gaan wij voor een wat kleinere organisatie. Ik denk dat het ook goed is te kijken wat je prettig vindt. Kraamzorg die er een hele dag is en.bv ook visite en koken helpt of iemand die allen basisdingen bij baby helpt en erg op achtergrond is etc.
Wij hebben bedacht dat we zo'n buitenhok voor de baby willen. Waar de baby kan slapen. We hebben een fijne en veilige tuin daarvoor. Nu al zin in 

En spannend Traveler! Hoeveel weken ben je nu? Ik let bij kraamzorg op ervaringen van anderen en dan van mensen die op ons lijken qua wat ze belangrijk vinden. Heb er nog niet een heel duidelijk beeld van, maar wij willen bijvoorbeeld veel dragen. Daarnaast co-sleeping, wasbare luiers etc. Niet dat dat heel lastig is, maar handig als kraamzorg daar ervaring mee heeft. Ook gaan wij voor een wat kleinere organisatie. Ik denk dat het ook goed is te kijken wat je prettig vindt. Kraamzorg die er een hele dag is en.bv ook visite en koken helpt of iemand die allen basisdingen bij baby helpt en erg op achtergrond is etc.
Wij hebben bedacht dat we zo'n buitenhok voor de baby willen. Waar de baby kan slapen. We hebben een fijne en veilige tuin daarvoor. Nu al zin in

zondag 10 september 2017 om 19:32

Hej meiden, 
nog even berichtje en dan stop ik met lezen. Dacht dat het wel weer wat ging, maar merk dat jullie verhalen lezen toch wel heel hard binnenkomen bij mij. Zal we leven duren om het echt goed te verwerken. Wel bedankt voor jullie lieve woorden!
Lichamelijk gaat het wel, gisteren ongesteld geworden. Aan de ene kant fijn, weer een schone lei. Ook wel echt het einde van de zwangerschap, al was die natuurlijk al even over...
Aan onze ouders verteld van de miskraam en ze zijn heel lief en steunend. Ook een aantal vriendinnen verteld. Gelukkig kunnen mijn man en ik er ook goed over praten.
Ik wens jullie allemaal een heel fijne zwangerschap en prachtige kindjes in april!
                    nog even berichtje en dan stop ik met lezen. Dacht dat het wel weer wat ging, maar merk dat jullie verhalen lezen toch wel heel hard binnenkomen bij mij. Zal we leven duren om het echt goed te verwerken. Wel bedankt voor jullie lieve woorden!
Lichamelijk gaat het wel, gisteren ongesteld geworden. Aan de ene kant fijn, weer een schone lei. Ook wel echt het einde van de zwangerschap, al was die natuurlijk al even over...
Aan onze ouders verteld van de miskraam en ze zijn heel lief en steunend. Ook een aantal vriendinnen verteld. Gelukkig kunnen mijn man en ik er ook goed over praten.
Ik wens jullie allemaal een heel fijne zwangerschap en prachtige kindjes in april!

maandag 11 september 2017 om 01:05

@Saga, ik ben nu ong 10 weken, ik weet het niet precies, omdat m'n cyclus onregelmatig was en daar ben ik dus ook benieuwd naar bij de echo  VK ging nu uit van 8 april. Dank voor de tips! Idd goed om dat soort dingen af te wegen, had ik nog niet zozeer over nagedacht maar dat zijn natuurlijk de dingen waarbij je je prettig moet voelen. En ik zal eens rondvragen zodra ik het mensen kan vertellen hoe zij hebben gekozen etc.
 VK ging nu uit van 8 april. Dank voor de tips! Idd goed om dat soort dingen af te wegen, had ik nog niet zozeer over nagedacht maar dat zijn natuurlijk de dingen waarbij je je prettig moet voelen. En ik zal eens rondvragen zodra ik het mensen kan vertellen hoe zij hebben gekozen etc. 
Overigens, een buitenhok? Oh daar heb ik nog nooit van gehoord hihi, het klinkt een beetje gek maar ik lees nu op google dat dat goed is voor de weerstand en vitamine D, ok! Maar dat is dus alleen voor middagslaapjes bij goed weer? Grappig zeg, weer wat geleerd op zich beval je ook in het juiste seizoen!:D
 op zich beval je ook in het juiste seizoen!:D
@verybueno, je leest dit dan waarschijnlijk niet meer, snap ook goed dat je stopt met lezen! Lijkt me zeker confronterend en moeilijk, neem zeker de tijd om het te verwerken. Fijn dat je familie en vriendinnen veel steun geven en jullie het samen kunnen delen! Ik hoop dat het jullie gauw gegund is, veel sterkte!!
                     VK ging nu uit van 8 april. Dank voor de tips! Idd goed om dat soort dingen af te wegen, had ik nog niet zozeer over nagedacht maar dat zijn natuurlijk de dingen waarbij je je prettig moet voelen. En ik zal eens rondvragen zodra ik het mensen kan vertellen hoe zij hebben gekozen etc.
 VK ging nu uit van 8 april. Dank voor de tips! Idd goed om dat soort dingen af te wegen, had ik nog niet zozeer over nagedacht maar dat zijn natuurlijk de dingen waarbij je je prettig moet voelen. En ik zal eens rondvragen zodra ik het mensen kan vertellen hoe zij hebben gekozen etc. Overigens, een buitenhok? Oh daar heb ik nog nooit van gehoord hihi, het klinkt een beetje gek maar ik lees nu op google dat dat goed is voor de weerstand en vitamine D, ok! Maar dat is dus alleen voor middagslaapjes bij goed weer? Grappig zeg, weer wat geleerd
 op zich beval je ook in het juiste seizoen!:D
 op zich beval je ook in het juiste seizoen!:D@verybueno, je leest dit dan waarschijnlijk niet meer, snap ook goed dat je stopt met lezen! Lijkt me zeker confronterend en moeilijk, neem zeker de tijd om het te verwerken. Fijn dat je familie en vriendinnen veel steun geven en jullie het samen kunnen delen! Ik hoop dat het jullie gauw gegund is, veel sterkte!!

maandag 11 september 2017 om 09:13

Verybueno, hele dikke knuffel en volkomen begrijpelijk. Ik hoop dat we je snel weer zwanger terug zien.
Wat leuk dat er weer meiden zijn met echo’s vandaag, heel veel succes en plezier. Ben heel benieuwd. Kan ook niet wachten op mijn echo a.s. woensdag.
Hier ook voornemens om pas wat later te beginnen met kraamzorg, opvang e.d. Heb al wel een beetje op internet rond gekeken natuurlijk. Goede vraag idd, want waar let je nou op. Je hoort zoveel verschillende verhalen. Voor ons is het de eerste en ik hoop dat ik iemand treft met wie het ook gewoon klikt.
Traveler, mijn ouders weten het al. Wisten het na de 1e echo, ik wilde het langer stil houden maar kan dat niet zo goed en als het mis zou gaan dan zou ik het ook vertellen.
Ik heb mijn 1e positie kledingstuk gekocht. Was in de sale dus kon ik niet laten liggen.
                    Wat leuk dat er weer meiden zijn met echo’s vandaag, heel veel succes en plezier. Ben heel benieuwd. Kan ook niet wachten op mijn echo a.s. woensdag.
Hier ook voornemens om pas wat later te beginnen met kraamzorg, opvang e.d. Heb al wel een beetje op internet rond gekeken natuurlijk. Goede vraag idd, want waar let je nou op. Je hoort zoveel verschillende verhalen. Voor ons is het de eerste en ik hoop dat ik iemand treft met wie het ook gewoon klikt.
Traveler, mijn ouders weten het al. Wisten het na de 1e echo, ik wilde het langer stil houden maar kan dat niet zo goed en als het mis zou gaan dan zou ik het ook vertellen.
Ik heb mijn 1e positie kledingstuk gekocht. Was in de sale dus kon ik niet laten liggen.

dinsdag 12 september 2017 om 08:38

Very bueno, ik hoop je ook snel blijvend zwanger op de juiste plek weer terug te zien! Laat je ons weten als het zover is? 
Fijn dat de rest allemaal een goede echo heeft gehad. Nu gaan we met diegene die daarvoor kiezen op voor de volgende horde de Nipt...
Ik heb vanmiddag termijnbepalings echo van 10 wkn in Nederland. Ben heel erg benieuwd of de echo appartuur hier anders is.
Dan als alles goed gaat as donderdag bloed prikken geloof ik.
Gelukkig was het inderdaad mijn bloeddruk waarschijnlijk. Heb 2 zoute bouillonetjes achter elkaar gedronken en toen zakte het ineens weg als sneeuw voor de zon. Ik zal straks ook vragen of ze even mijn bloeddruk wil meten. Dank jullie wel in ieder geval voor alle tips.
Kraamzorg hoef ik niet te regelen want hebben we niet . Bij ons blijf je een paar dagen in het kraamziekenhuis/hotel (speciale ziekenhuizen voor bevallingen). Daar wordt je alles geleerd en de zorg je geloof ik zo veel mogelijk uit handen genomen. Je man slaapt ook gewoon bij je op de kamer. En je hebt een mini woonkamertje geloof ik ofzoiets. We krijgen gelukkig nog een rondleiding door 3 verschillende ziekenhuizen waar we uit mogen kiezen.
 . Bij ons blijf je een paar dagen in het kraamziekenhuis/hotel (speciale ziekenhuizen voor bevallingen). Daar wordt je alles geleerd en de zorg je geloof ik zo veel mogelijk uit handen genomen. Je man slaapt ook gewoon bij je op de kamer. En je hebt een mini woonkamertje geloof ik ofzoiets. We krijgen gelukkig nog een rondleiding door 3 verschillende ziekenhuizen waar we uit mogen kiezen. 
Daarna ia het de bedoeling eigenlijk dat de moeder van de moeder tijdelijk in huis komt om te helpen met huishouden en de baby. Maar ja dat gaat bij ons dus niet Haha. Vind mijn moeder overigens heel lief hoor maar hoef haar ook niet 2 wkn in huis na de geboorte van ons eerste kind.
De moeder van mijn vriend zou ik wel fijn vinden op zich maar aangezien mijn schoonzusje down syndroom heeft zou die ook mee komen en dat is me teveel (ze heeft veel aandacht en verzorging nodig) en zie dat in de kraamweken niet zitten. Oftewel ik probeer mijn zus nog zo gel te krijgen om een ticket te boeken en mijn kant op te komen en mijn vriend gaat proberen om zijn 3 weken vakantie dan op te nemen. Oftewel bij ons komt alles wat meer aan op andere.
Kinderopvang hebben we het ook over gehad. Aangezien ik voor mijn werk veel moet reizen en mijn vriend tegen die tijd waarschijnlijk ook of de avonden werkt. Hebben we besloten ons te gaan verdiepen aan vaste oppas aan huis en ik minder werken voor aantal maanden. Tevens hoop ik akkoord te krijgen van mijn manager om mijn 6 weken vakantie achter elkaar op te kunnen nemen na mijn zwangerschapsverlof. Geregel dus.
                    Fijn dat de rest allemaal een goede echo heeft gehad. Nu gaan we met diegene die daarvoor kiezen op voor de volgende horde de Nipt...
Ik heb vanmiddag termijnbepalings echo van 10 wkn in Nederland. Ben heel erg benieuwd of de echo appartuur hier anders is.
Dan als alles goed gaat as donderdag bloed prikken geloof ik.
Gelukkig was het inderdaad mijn bloeddruk waarschijnlijk. Heb 2 zoute bouillonetjes achter elkaar gedronken en toen zakte het ineens weg als sneeuw voor de zon. Ik zal straks ook vragen of ze even mijn bloeddruk wil meten. Dank jullie wel in ieder geval voor alle tips.
Kraamzorg hoef ik niet te regelen want hebben we niet
 . Bij ons blijf je een paar dagen in het kraamziekenhuis/hotel (speciale ziekenhuizen voor bevallingen). Daar wordt je alles geleerd en de zorg je geloof ik zo veel mogelijk uit handen genomen. Je man slaapt ook gewoon bij je op de kamer. En je hebt een mini woonkamertje geloof ik ofzoiets. We krijgen gelukkig nog een rondleiding door 3 verschillende ziekenhuizen waar we uit mogen kiezen.
 . Bij ons blijf je een paar dagen in het kraamziekenhuis/hotel (speciale ziekenhuizen voor bevallingen). Daar wordt je alles geleerd en de zorg je geloof ik zo veel mogelijk uit handen genomen. Je man slaapt ook gewoon bij je op de kamer. En je hebt een mini woonkamertje geloof ik ofzoiets. We krijgen gelukkig nog een rondleiding door 3 verschillende ziekenhuizen waar we uit mogen kiezen. Daarna ia het de bedoeling eigenlijk dat de moeder van de moeder tijdelijk in huis komt om te helpen met huishouden en de baby. Maar ja dat gaat bij ons dus niet Haha. Vind mijn moeder overigens heel lief hoor maar hoef haar ook niet 2 wkn in huis na de geboorte van ons eerste kind.
De moeder van mijn vriend zou ik wel fijn vinden op zich maar aangezien mijn schoonzusje down syndroom heeft zou die ook mee komen en dat is me teveel (ze heeft veel aandacht en verzorging nodig) en zie dat in de kraamweken niet zitten. Oftewel ik probeer mijn zus nog zo gel te krijgen om een ticket te boeken en mijn kant op te komen en mijn vriend gaat proberen om zijn 3 weken vakantie dan op te nemen. Oftewel bij ons komt alles wat meer aan op andere.
Kinderopvang hebben we het ook over gehad. Aangezien ik voor mijn werk veel moet reizen en mijn vriend tegen die tijd waarschijnlijk ook of de avonden werkt. Hebben we besloten ons te gaan verdiepen aan vaste oppas aan huis en ik minder werken voor aantal maanden. Tevens hoop ik akkoord te krijgen van mijn manager om mijn 6 weken vakantie achter elkaar op te kunnen nemen na mijn zwangerschapsverlof. Geregel dus.

dinsdag 12 september 2017 om 17:03

Ha dames!
Ik heb weer even bijgelezen!
Even over de kraamzorg... Ik heb dat al geregeld omdat mijn vk aangaf dat dit voor de 14e week slim is om al vast te hebben staan... Ik heb gewoon het kraambureau gekozen wat de vk aanraadt en waar hun een goede samenwerking mee hebben...
Op het werk kan ik het nog goed verborgen houden. Mijn manager is tot na komend weekend op vakantie. Net du een mail gestuurd dat ik als ze terug is z.s.m. een gesprekje met haar wil. Dan kan ik het ook aan collega's bekend maken. Dan hoef ik toch niet meer zo op mijn woorden te letten enz...
Afgelopen weekend vertel moment gehad bij familie van vriend en mijn opa en oma!
Bij familie van vriend was iedereen helemaal overdonderd en verbaasd. Ze hadden het totaal niet zien aankomen dus we hebben voor nogal een grote verrassing gezorgd 

Opa en oma het verteld (ook door middel van een kraskaart) tijdens een etentje afgelopen weekend.
Nou oma heeft de eerste 10 minuten zitten huilen, van blijdschap natuurlijk! En opa heeft heel de avond fonkelende ogen gehad van plezier/blijdschap en kreeg de grijns niet meer van zijn gezicht!
Vind het zo bijzonder en waardevol dat ik ze overgrootouders kan maken met onze kleine op komst!
Qua kwaaltjes, misselijkheid in de ochtend blijft maar ik weet er mee te dealen. En aangezien mama en schoonzussen zeggen dat dat na de 3 maanden echt beter wordt, ga ik daar maar vanuit 

En ik ben moe! MOE MOE MOE! Kan wel dutjes blijven doen!
                    Ik heb weer even bijgelezen!
Even over de kraamzorg... Ik heb dat al geregeld omdat mijn vk aangaf dat dit voor de 14e week slim is om al vast te hebben staan... Ik heb gewoon het kraambureau gekozen wat de vk aanraadt en waar hun een goede samenwerking mee hebben...
Op het werk kan ik het nog goed verborgen houden. Mijn manager is tot na komend weekend op vakantie. Net du een mail gestuurd dat ik als ze terug is z.s.m. een gesprekje met haar wil. Dan kan ik het ook aan collega's bekend maken. Dan hoef ik toch niet meer zo op mijn woorden te letten enz...
Afgelopen weekend vertel moment gehad bij familie van vriend en mijn opa en oma!
Bij familie van vriend was iedereen helemaal overdonderd en verbaasd. Ze hadden het totaal niet zien aankomen dus we hebben voor nogal een grote verrassing gezorgd

Opa en oma het verteld (ook door middel van een kraskaart) tijdens een etentje afgelopen weekend.
Nou oma heeft de eerste 10 minuten zitten huilen, van blijdschap natuurlijk! En opa heeft heel de avond fonkelende ogen gehad van plezier/blijdschap en kreeg de grijns niet meer van zijn gezicht!
Vind het zo bijzonder en waardevol dat ik ze overgrootouders kan maken met onze kleine op komst!
Qua kwaaltjes, misselijkheid in de ochtend blijft maar ik weet er mee te dealen. En aangezien mama en schoonzussen zeggen dat dat na de 3 maanden echt beter wordt, ga ik daar maar vanuit

En ik ben moe! MOE MOE MOE! Kan wel dutjes blijven doen!
                                    Tralalalala

woensdag 13 september 2017 om 14:51

Verybueno, heel begrijpelijk. Fijn dat je zo veel steun hebt om je heen. Veel sterkte en ik wens je een snelle en voorspoedige zwangerschap toe!
Soulsister wat leuk die reacties. Heerlijk zeg! Fijne vakantie volgende week!
Traveler succes met de echo vanavond! Kraamzorg: ik heb ervaringen gevraagd bij mijn schoonzus en zus. Ook een zwangere vriendin gevraagd, was allemaal hetzelfde bureau. Dus dat was makkelijk, de site en info zag er ook goed uit. Mooie timing met je schoonouders! Het mooiste is het live vertellen natuurlijk.
Jo jij ook veel succes vandaag met de echo! Ik duim!
PKT hoe was jouw echo? Fijn dat je verbetering merkt met de bouillon. Je bloeddruk kan echt voor die klachten zorgen. Die wordt bij mij ook elke controle opgenomen. Wel pittig zonder kraamzorg lijkt me! Hopelijk kan je het goed regelen. Vaste oppas aan huis is denk ik heel relaxed, ik hoor er goede verhalen over.
Saga zo’n buitenhok kende ik helemaal niet. Echt wel bijzonder!
Krullenbol had in het andere topic al op je gereageerd. Super leuk! Ik begin me nu echt al beter te voelen. Hoop jij ook snel!
Wij hebben afgelopen maandag een hele mooie termijnecho gehad! Het was zeker even spannend maar alles was goed! Het is in een paar weken naar een heel mensje gegroeid, zo bijzonder! De baby was ook druk aan het bewegen, ons acrobaatje haha. Heel erg bijzonder en bizar dat dat in je buik gebeurt! Ik ben nu 11 weken en 5 dagen, op 30 maart uitgerekend. Vandaag kraamzorg aangevraagd en een proefles zwangerfit. Morgen laat ik bloed prikken, ook direct voor de NIPT. En we zijn het nu aan iedereen aan het vertellen. Morgen mijn collega’s. Heel leuk allemaal! Vooral heel erg fijn dat we die eerste spannende tijd nu door zijn. En dus iedereen kunnen laten meegenieten nu!
                    Soulsister wat leuk die reacties. Heerlijk zeg! Fijne vakantie volgende week!
Traveler succes met de echo vanavond! Kraamzorg: ik heb ervaringen gevraagd bij mijn schoonzus en zus. Ook een zwangere vriendin gevraagd, was allemaal hetzelfde bureau. Dus dat was makkelijk, de site en info zag er ook goed uit. Mooie timing met je schoonouders! Het mooiste is het live vertellen natuurlijk.
Jo jij ook veel succes vandaag met de echo! Ik duim!
PKT hoe was jouw echo? Fijn dat je verbetering merkt met de bouillon. Je bloeddruk kan echt voor die klachten zorgen. Die wordt bij mij ook elke controle opgenomen. Wel pittig zonder kraamzorg lijkt me! Hopelijk kan je het goed regelen. Vaste oppas aan huis is denk ik heel relaxed, ik hoor er goede verhalen over.
Saga zo’n buitenhok kende ik helemaal niet. Echt wel bijzonder!
Krullenbol had in het andere topic al op je gereageerd. Super leuk! Ik begin me nu echt al beter te voelen. Hoop jij ook snel!
Wij hebben afgelopen maandag een hele mooie termijnecho gehad! Het was zeker even spannend maar alles was goed! Het is in een paar weken naar een heel mensje gegroeid, zo bijzonder! De baby was ook druk aan het bewegen, ons acrobaatje haha. Heel erg bijzonder en bizar dat dat in je buik gebeurt! Ik ben nu 11 weken en 5 dagen, op 30 maart uitgerekend. Vandaag kraamzorg aangevraagd en een proefles zwangerfit. Morgen laat ik bloed prikken, ook direct voor de NIPT. En we zijn het nu aan iedereen aan het vertellen. Morgen mijn collega’s. Heel leuk allemaal! Vooral heel erg fijn dat we die eerste spannende tijd nu door zijn. En dus iedereen kunnen laten meegenieten nu!