Wachten tot zomer 2016 3.0

28-03-2017 10:06 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Swirls 27/29 Eerste 7 april 2018 PCOS
Zegeens 28/35 Eerste februari 2019 -
Sfietje 29/33 tweede 02-04-2019 -
Chantilly 30/30 tweede 24-07-2019 -
Juffert22 28/27 Eerste 14-09-2019 2,5 jaar geoefend; in traject gezeten, maar op natuurlijke wijze zwanger



Bevallen! :flirting:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Bijzonderheden
Fleurdelis 27/27 Eerste :heart: ??-12-2016 bevallen van een zoon! :love:
MiAnoo 24/32 Eerste :heart: 01-02-2017 bevallen van een zoon! :love:
Huisjebeestjekindje 25/27 Eerste :heart: 14-02-2017 bevallen van een zoon! :love:
Whoopsadaisies 30/30 Eerste :heart: 15-04-2017 bevallen van een zoon! :love:
Gecko 30/30 Eerste :heart: 25-04-2017 bevallen van een zoon! :love:
Maisie 30/33 Eerste :heart: 13-05-2017 bevallen van een dochter! :love:
Sfietje89 27/31 Eerste :heart: 21-05-2017 bevallen van een zoon! :love:
Chocolientje 25/27 Tweede :heart: 20-06-2017 bevallen van een zoon! :love:
Knotje 27/26 Eerste :heart: 30-08-2017 bevallen van een dochter! :love:
Dekentje 24 Eerste :heart: 20-09-2017 bevallen van een dochter! :love:
Chantilly 28/29 Eerste :heart: 24-09-2017 bevallen van een dochter! :love:


Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:33
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat klinkt je toch dolgelukkig chantilly

Leuk het kamertje en de spulletjes. Dan wordt het ineens zo echt he.

Succes morgen! Voel je je baby al bewegen?



Hier heeft de baby vaak de hik. Dat is ook zo schattig
Alle reacties Link kopieren
Wat superleuk Chantilly!!



Hier ook weer even een berichtje van deze kant ;) Man en ik hebben alles weer op de rit gelukkig en gaan er nu vol tegenaan. We hebben wel de sperma- en bloedcheck ffies uitgesteld en laten het nu nog maar even op z'n beloop. Verder gaat alles lekker z'n gangetje, druk met werk en vakanties plannen e.d.



@Sfietje89 succes met de laatste loodjes!
-
anoniem_271473 wijzigde dit bericht op 12-05-2017 09:11
Reden: dubbele post
0.00% gewijzigd
Wat fijn dat het zo goed gaat Juffert en dat jullie alles weer op de rit hebben :)

Hier gisteren een goede 20 weken echo gehad. Alles lijkt erop en eraan te zitten en frummelina lijkt gelukkig geen groot kind te zijn op dit moment. Wel veel vruchtwater, wat de grootte van de baarmoeder verklaard.

Man heeft gisteren de laatste hand gelegd aan het schilderen van het kamertje en nu is het wachten op de levering van de spullen volgende week.

Even spammen;

http://i64.tinypic.com/2wpqfd1.jpg
Alle reacties Link kopieren
gefeliciteerd Chantilly, wat fijn dat jullie een goede echo hebben gehad. Die muur ziet er echt heel tof uit, een erg leuk idee! We hebben zelf niet geverfd (huurhuis, zou het in een eigen koopwoning wat sneller doen) maar dit idee ga ik onthouden ;-).

Hier gaat het nog steeds allemaal goed :-) :love: , ja we zijn behoorlijk moe maar goed dat hoort erbij. Als familie op bezoek is of in het weekend als mijn man thuis is word ik wel eens naar bed gestuurd voor een dutje, haha, dat probeer ik ook wel als ik alleen met 'm thuis ben. Toch even wat slaaptekort inhalen! Onze ouders, broer en zussen zijn niet weg te slaan, en ze helpen dan vaak ook meteen even mee met koken of even stofzuigen of zoiets, erg fijn. En we hebben ook wel genoeg tijd met z'n 3tjes. Verder hebben we inderdaad redelijk wat kraambezoek, erg leuk. We hebben ook erg leuke cadeautjes gekregen (van mij mogen ze ook zonder cadeaus komen, we showen onze mini graag ;) ), leuke kleertjes, sokjes, een aantal erg leuke boekjes. En soms wat lekkers voor ons, ook niet erg!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, Chantilly, dat de 20 weken echo goed was! :heart: en ook fijn dat jullie meisje tot nu toe geen groot kind is. Heeft ze lekker alle ruimte om te zwemmen ;-) Ook heel leuk jullie kamertje zo! Ik had een voorbeeld daarvan ook opgeslagen op Pinterest en vriendlief zou dat het liefste ook willen. Dus ik laat hem zometeen jullie voorbeeld even zien. Haha

Whoops, wat fijn dat je zo geniet met z'n drieën en dat jullie familie ook zo mee genieten met jullie kleine man! Klinkt heerlijk! :love:

Hier gaat het ook allemaal goed. :) Afgelopen woensdag controle gehad bij de verloskundige. Hartje gehoord, blijft zo'n fijn geluid. Baarmoedergroei ligt nu op schema, dus ook prima. Voor de volgende controle (over 4 weken, ben dan 27 weken) hebben we huiswerk meegekregen. :-p Een aantal folders moeten we doorlezen over o.a. bevalling en pijnbestrijding. En we kunnen alvast nadenken over een geboorteplan. Dan wordt dat de volgende keer uitgebreid besproken. Gek idee om over 4 weken het al over de bevalling te gaan hebben, maar ook fijn dat ze dat al op tijd doen. Dan ben ik ook maar alvast goed voorbereid. :)
Verder ben ik begonnen met zwangerschapszwemmen. Erg leuk om lekker in beweging te zijn in het water en tussendoor ook wat ontspanningsoefeningen te doen. Dit blijf ik tot de zomervakantie doen. Dan hebben ze een stop van 6 weken en tegen de tijd dat ze weer beginnen, ben ik alweer bijna uitgerekend.

Wel even wennen trouwens, het nieuwe forum. :P
Alle reacties Link kopieren
Knot, dan komt het inderdaad dichtbij als je al over een bevalplan moet gaan nadenken! Maar ja zoals je zegt, het is goed om je voor te bereiden. Aan de andere kant moet je er ook een beetje open in zijn, er kan nu eenmaal van alles gebeuren. Dat heeft mij denk ik wel geholpen (en ook de ademhalingsoefeningen uit yoga en de zwangerschapscursus, als ik even ongevraagd tips mag geven :$ ). Zwangerschaps-zwemmen vond ik ook erg fijn! En nu kan ik niet wachten tot we kunnen gaan babyzwemmen :heart: .

Sfietje hoe gaat 't nu bij jou?
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Dat komt dichtbij zo knotje! En leuk dat zwangerschapszwemmen :)

@whoops, het gaat niet echt goed, op 'goede' dagen geef ik zo'n 3-4 x over, op slechte dagen niet te tellen. We hebben wel goed gesprek in het ziekenhuis gehad. We proberen het tot 39 weken te rekken, omdat dat bij een inleiding het beste is voor de baby. Als het echter echt niet meer gaat, mag het ook vanaf nu. Ben vandaag 38 weken, dus hoop het nog een week vol te kunnen houden.
Of het liefste natuurlijk dat de baby deze week uit zichzelf komt :)
Alle reacties Link kopieren
Ay Sfietje, wat pittig zeg! Helpt het dat het einde in zicht is? Ik ben heel hard voor je aan het duimen dat je baby zich een dezer dagen vanzelf aankondigt, en dat je na de bevalling snel en voorspoedig herstelt!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Ja dat helpt wel :) al duren de dagen ontzettend lang. Morgen weer naar het ziekenhuis en dan hopelijk de datum van de inleiding prikken. Dan weet ik echt hoe lang het nog duurt.
Maar ik vind het ook dubbel want het liefste beval ik gewoon natuurlijk en met een inleiding is er toch hogere kans op complicaties. Maar mijn lijf is gewoon op, ik kan niet meer dus dit is wel het beste. Ik hoop maar dat de bevalling goed zal gaan.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een datum geprikt Sfietje? Als je lijf op is kun je inderdaad maar beter niet langer wachten, dan kun je met een inleiding je kindje een betere start geven dan later en uitgeputter aan de bevalling beginnen lijkt me.

Hier alles goed, afgelopen week vrij veel kraambezoek en nu even een paar daagjes met z'n 3tjes! Zoontje is vorige week voor 't eerst bij het consultatiebureau geweest, was allemaal prima, hij huilde wel de boel bij elkaar daar (baby is een tijdje ontkleed om te wegen en onderzoeken), en het was maar goed dat ik een paar luiertjes bij me had ;-) . En afgelopen week hebben we een draagdoek gekocht, een bykay mei tai, geniaal. Zeker als hij wat huilerig is en je wil even je handen vrij hebben, hij wordt meestal snel rustig en slaperig in dat ding. En verder is het ook druk omdat ik vlak na hemelvaart een sollicitatie heb, daar moet ik me even goed op voorbereiden. Aan de ene kant lastig om me daarop te concentreren, maar aan de andere kant ook fijn om even iets voor mezelf te doen.

Fijn weekend allemaal!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Ja de datum is geprikt! Heel spannend vind ik.

Fijn dat alles goed gaat. Ik heb ook een draagzak gekocht, ben heel benieuwd!
Succes met je sollicitatie!
Alle reacties Link kopieren
Sfietje, wat fijn dat het einde van je zwangerschap nu in zicht is! Ik hoop dat je een voorspoedige bevalling hebt en daarna snel weer de oude bent. Wat heeft je lijf veel te verduren gehad en jij dus mentaal ook! :hug:

Whoops, echt zo leuk om jouw berichtjes te lezen over jullie eerste weken geluk met jullie zoon! :heart: Geef je eigenlijk borstvoeding? En gaat het goed? Ik ben een beetje ervaringen aan het verzamelen om een completer beeld te krijgen van het geven van borstvoeding. Ik heb namelijk een niet zo positief en vertekend beeld door m'n omgeving en dat hoop ik een beetje los te kunnen laten door andere verhalen te horen en lezen.

Verder gaat het hier prima! :) We zijn eruit wat we met de babykamer willen. Het wordt okergeel met zwart witte accessoires. Neutraal en toch vrolijk. En ik denk dat het goed past bij onze meubels, dus ik ben blij :) Volgend weekend en het Pinksterweekend is vriendlief vrij en kunnen we echt beginnen!

Chantilly, ik las in het andere topic dat jullie alle meubels etc. binnen hebben! Wat leuk!! Nu wordt het steeds echter! Ben heel benieuwd hoe het geheel eruit komt te zien op de babykamer. Dus als je het wil delen als het af is, graag! ;-D
Alle reacties Link kopieren
Knot, klinkt gaaf zeg, oker met zwart/wit! Veel klusplezier alvast!

Ik geef inderdaad borstvoeding, en dat gaat gelukkig goed. Het was wel even zoeken in het begin, de eerste paar dagen was de productie nog niet zo hoog. Dat is op zich normaal, je productie moet nog op gang komen, maar zoontje had toch een paar keer flesvoeding erbij gekregen. Maar dat is misschien mede nodig geweest omdat hij de eerste dagen wat misselijk was en veel huilde, wat energie kost. Het was dus wel handig om wat flesvoeding en een flesje al in huis te hebben.
Verder lukte het aanhappen ook niet meteen goed, en als ze de tepel niet goed en diep genoeg in de mond hebben krijgen ze geen slikreflex en komt er ook niet zo veel uit de borst. Met een tijdje tepelhoedjes gebruiken is dat wel helemaal goed gekomen. Het kan dus even zoeken zijn, en ik ken ook wel verhalen dat het niet bij iedereen zo goed gaat, maar ik zou zeggen probeer het gewoon en ga jezelf ook niet schuldig voelen als het niet gaat. Je kunt misschien de verloskundige alvast eens om tips vragen, de onze gaf een folder mee en gaf ook al aan dat het hard werken kan zijn. En straks heb je de kraamhulp die je kan helpen, of de verpleegkundigen als je nog even in het ziekenhuis bent. Volgens mij zijn er trouwens ook cursussen / info-avonden die je nu al kan volgen, dat had ik achteraf gezien misschien ook wel willen doen. En na je bevalling kun je ook een lactatie-kundige inschakelen, wordt misschien wel vergoed als je aanvullend verzekerd bent.

Dus ik heb zeker wel wat hulp gehad bij het voeden maar al met al hier een positieve ervaring.
happiness = reality - expectations
Zo, hier even een zwaai!

Sfiet, wat spannend zeg, weten wanneer je ingeleid gaat worden. Hopelijk mag je snel knuffelen met je baby en heb je een geweldige kraamtijd en een superlief en tevreden kind :) Dat heb je wel verdiend na al die ellende de afgelopen maanden.

Whoops, wat fijn dat de BV loopt. Ik moet zeggen dat ik heel erg twijfel. Ik wil het best graag een kans geven, maar ergens beangstigd het me dat kind zo vreselijk afhankelijk van mij is. Alleen van mij. En ik denk ook niet dat ik iemand ben die met vingervoeding aan de slag gaat als het toch niet zo goed loopt of fulltime gaat kolven.
En mijn VK zegt iedere keer weer dat je je 150% in moet zetten, want anders is het gedoemd te mislukken. Tja.. Ik weet niet of ik wel 150% wil geven. Ik wil gewoon dan bekijken of het me wat lijkt, of ik het doorzet ook als het niet goed lijkt te lopen.

We gaan wel naar de voorlichtingsavond vanuit de VK praktijk, zowel de BV voorlichting als de standaard voorlichting. Nu wil ik het een kans geven, maar niet ten koste van alles.

Wel erg fijn om een positieve ervaring te lezen.

Knot, wat klinkt dat leuk zeg! Okergeel!

Hier hebben we inderdaad de meubeltjes binnengekregen. Vrijdag heb ik de kinderstoel in elkaar gezet en nog altijd superblij met de keuze. Ik vind 'm zo mooi! Net zoals onze autostoel, in het echt vind ik 'm echt wel wat hebben ;-)
De oveirge meubels worden vrijdag door mijn man en een vriend in elkaar gezet.
Behalve de boxen, die laten we mooi in de doos, tot het 3e trimester. Mijn moeder krijgt er een en wij houden de box die we van mijn schoonouders hebben gekregen.
De kinderwagen had weer vertraging, als het goed is komt deze nu half juni.

Al met al 3 maanden levertijd. Ik ben zo blij dat we op tijd hebben besteld..

En ik krijg zo veel aangeboden van mensen in mijn omgeving nu..Ook van relatief onbekenden. Ik heb nu al 2 badjes ( een voor mijn moeder en een voor mijzelf), voedingskussen, meerdere aankleedkussens, dooky's voor over de autostoel als bescherming.. Het houdt niet op!

Vandaag ook alweer 23 weken zwanger en ik zit gewoon echt goed in mijn vel. Vrij weinig klachten dus, beetje misselijk nog in de ochtend, maar dat is nu gewoon maar onderdeel van mijn opstartritueel ;-)
Alle reacties Link kopieren
Even snel, Wij zijn zondag ouders geworden van een zoon. :heart: hij doet het super goed en we zijn helemaal gelukkig!

Tot en met de laatste perswee overgegeven maar daarna niet meer. Kijk op zich wel goed terug op de bevalling.

Nu genieten!!
Sfiet, van harte! Bevallen na de inleiding of is het toch vanzelf gekomen? En wat leuk, een zoon!

Geniet ervan!
Gefeliciteerd Sfietje! :cheer2:
Fijn dat het overgeven eindelijk gestopt is, hopelijk herstelt je lichaam snel van de zware zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Jeeeej gefeliciteerd Sfietje :cheer2: !! Alle goeds gewenst, hopelijk mag je nu lekker genieten na alle misselijkheid van de afgelopen maanden! Fijn dat je positief op de bevalling kan terugkijken.

Chantilly, leuk dat jullie de meubeltjes al binnen hebben. En jeetje wat een levertijd zeg, maar goed dat jullie het zo vroeg besteld hadden. Verder is er inderdaad veel kinderspul door te geven, hier ook van vrienden, een collega van mijn moeder, en verre familie die ik verder weinig zie :$ .

@borstvoeding: bij de afhankelijkheid van de baby aan mij had ik eigenlijk niet zo stilgestaan. Maar dat is wel een goed punt. Misschien eens aan de verloskundige / lactatiekundige navragen wat je kunt doen als je het toch te pittig vindt, of je het makkelijk kan afbouwen. Hier hebben we van begin af aan af en toe wat bijvoeding in een flesje gegeven, en nu ook al af en toe wat afgekolfde melk. Ik denk dat dat de eventuele overgang naar volledige flesvoeding wel wat makkelijker maakt dan als hij nog nooit de fles had gehad. En hoewel het op zich goed is dat je verloskundige erop wijst dat het hard werken kan zijn, klinkt het wel een beetje negatief dat ze steeds maar wijst op de 150% inzet. Zoals je al zegt, het lijkt me ook het beste om tzt te zien hoe het loopt.

En nogmaals een dikke proficiat voor Sfietje, wat een blij leuk nieuws :-) .
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa Sfietje, je bent mama! :heart: Gefeliciteerd! En eindelijk niet meer overgeven, wat ontzettend fijn. Geniet van je zoon! :D

Whoops, dankjewel voor je info! Ik zit dus eigenlijk een beetje met hetzelfde als jij, Chantilly. Ik zie in m'n omgeving een kindje wat zo afhankelijk is van de moeder door de borstvoeding. En ik weet niet of ik dat kan en wil. Dus ik heb ook besloten om gewoon op het moment dat ons kindje er is de definitieve keuze te maken. Neig nu naar wel proberen, maar het welles nietes spelletje blijft zich afspelen in m'n hoofd. Dus we zullen zien.

Verder voel ik me prima! :) gelukkig nog geen last van de hitte. Geniet van elk moment, m'n groeiende buik en de lieve schopjes. :love:

Chantilly, toch nog vertraging op de kinderwagen, pff. Fijn dat je op tijd besteld hebt! Ik ben benieuwd of die van ons ook nog vertraging heeft. Ons ledikantje wordt wel later geleverd dan de rest van de meubels etc., maar komt als het goed is nu half juli samen met de kinderwagen. De rest komt half juni, dus komende weekenden lekker aan de slag met de babykamer! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel!
Ik ben ingeleid, maar had al wel 1 cm ontsluiting. Het was even spannend of het natuurlijk ging omdat ik 6 uur lang bleef hangen op 5 cm. Weeenopwekkers gingen op de hoogste stand, ik had al 4 weeen in 10 min en kon naar max 5. Als dat niet hielp zou het een keizersnee worden. Gelukkig 2 uur later 6 cm en daarna ging het snel! Heb maar 20 min hoeven persen. :)

Zoon doet het super, borstvoeding komt goed op gang. Gisteren erge stuwing gehad, maar verder is het vol op genieten! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Sfietje gefeliciteerd!! Wat fijn dat de bevalling toch door zette... heerlijk genieten van je kleine man. En weer goed aansterken, na al die maanden overgeven...
Alle reacties Link kopieren
Sfietje, fijn dat alles goed gaat met je zoontje! En gelukkig zette de bevalling toch door! :) hoe gaat het met jou nu?

Vriendlief heeft afgelopen week mini voor het eerst gevoeld! Echt zo leuk! :heart: dat maakt het voor hem allemaal nog echter. Heel speciaal! :D

Choccolientje, hoe gaat het met jou? :) Al aan het aftellen? Is het nog een beetje vol te houden met deze warmte?
Alle reacties Link kopieren
hey dames, hoe is 't? Sfietje ben je al wat opgeknapt? en Huisje hoe gaat het bij jullie?

Knotje wat leuk voor je vriend! Heerlijk he dat getrappel, fijn dat het voor de partners ook te voelen (en soms ook te zien) is, dan wordt het voor hen ook allemaal wat reëler. Chantilly genieten jullie ook van het getrappel?

Hier alles goed, het was natuurlijk erg warm voor de baby, maar met wat vaker aan de borst en uit de zon had hij er niet zo veel last van gelukkig. Hopelijk was het voor jullie ook goed uit te houden! Verder lijkt hij goed te groeien, heeft een stuk minder poepluiers (maar dan wel per poepluier meer ;-) ) en begint ook een beetje te lachen!! Zo mooi, word weer helemaal opnieuw verliefd op 'm :heart: .
whoopsadaisies wijzigde dit bericht op 30-05-2017 16:15
Reden: typefout
0.14% gewijzigd
happiness = reality - expectations
Wat fijn Sfiet, dat het zo goed gaat :) En hoe fijn dat je gewoon bevallen bent :)
En Whoops, ook al zo'n fijn bericht! Wat gaat het toch snel zeg.

Hier gaat het goed, net weer controle gehad en alles groeit goed. Meisje ligt lekker schuin naar beneden en was in slaap volgens VK. Nou, nu niet meer ;-)
Half juni weer controle, want anders is de volgende controle pas over uim 5 weken en dat was te laat. Tijdens de vakantie een controle is ook zo lastig in Zuid-Frankrijk ;-)
7 juli de groeiecho en een 3d echo van het huis. Leuk! Weer lekker kijken naar ons meisje.
De namen hebben we nu ook, al houden we een kleine slag om de arm. Voor mij heet ze eigenlijk al zo :)

Qua beweging, het zijn nog geen hele duidelijke schoppen, komt door mijn voorliggende placenta, maar aan de binnenkant voel ik wel van alles. Man heeft ook wel wat gevoeld, maar echt heel zichbaar is het nog niet. Geen probleem verder, ik weet dat ze het goed doet en heel eerlijk, ik vind het ook wel fijn dat ze niet zo vreselijk druk is en mijn buik gewoon gestaagd verder groeit en ik nog niet ben geexpodeerd ;-) Met uitzondering van mijn voeten en enkels dan..Dat waren echt olifantenpoten de afgelopen dagen met die hitte.

Gisteren de babykamer verder afgemaakt, nu mag ik beginnen met de aankleding.
Vanmiddag komt de kinderwagen en dan zijn we zo'n beetje compleet. Man heeft gisteren ook al de box in elkaar gezet, hebben we eindeljk onze lege erker opgevuld ;-)

Ik kom even spammen hoe het kamertje er nu uitziet!

Afbeelding
Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven