Zwanger van de 3e
zondag 9 juli 2017 om 13:40
Hoi allemaal,
Hier 8 weken zwanger van de derde.
Hebben 2 boys van 4 en 6.
Wie is er nog meer zwanger van de 3e?
Groetjes Marilyn
marilyn, 36 & 38, 2 zoons 4 & 6.
amereeh, ... , 2 dochters 5 & 2.
labello, ... , 2 dochters 4 & 3.
brianne, 32 & 35, 2 zoons 3 & 1. 3e ronde
evda, 34 & .., zoon 5jr, dochter 1.
kersopdetaart, ..., 3 en 1 jaar. start 2018
Hier 8 weken zwanger van de derde.
Hebben 2 boys van 4 en 6.
Wie is er nog meer zwanger van de 3e?
Groetjes Marilyn
marilyn, 36 & 38, 2 zoons 4 & 6.
amereeh, ... , 2 dochters 5 & 2.
labello, ... , 2 dochters 4 & 3.
brianne, 32 & 35, 2 zoons 3 & 1. 3e ronde
evda, 34 & .., zoon 5jr, dochter 1.
kersopdetaart, ..., 3 en 1 jaar. start 2018
anoniem_349632 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:07
51.66% gewijzigd
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:09
nog niks van bloed hier, dus dat is fijn. Ik had me voorgenomen pas volgende week de vk te bellen, maar kon het vanochtend toch niet laten en heb alvast de afspraak voor 1e echo (16/11) en intake (23/11) gemaakt. fijn! weer het volgende wachtbankje om op plaats te nemen. Ik hoop dat deze me beter bevalt;)
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:30
Kom ik toch nog even terug, want dit is mijn werk
Barbabella, het kan idd zo zijn dat je hormonen je vatbaarder maken voor die angst en somberheid. Maar, als je daardoor nu thuis zit dan beperkt het je wel behoorlijk! En daar is zeker iets aan te doen, hoor.
Er zijn, zoals Brianne al aangeeft, idd therapieën die daarvoor helpen. Dat hoeven geen langdurige trajecten te zijn waarbij je je hele jeugd langs gaat, misschien ben je met een paar gesprekken en concrete handvatten al voldoende geholpen (maar die inschatting kan ik hier natuurlijk niet maken).
Je huisarts kan je een verwijzing geven, dan wordt het vergoed door je verzekering (kost misschien wel je eigen risico). Wel even kijken naar een praktijk die een contract heeft met je zorgverzekeraar, dan hoef je een rekening ook niet voor te schieten.
Brianne, fijn dat je je nod voorbij bent, nu aftellen naar de echo!
Barbabella, het kan idd zo zijn dat je hormonen je vatbaarder maken voor die angst en somberheid. Maar, als je daardoor nu thuis zit dan beperkt het je wel behoorlijk! En daar is zeker iets aan te doen, hoor.
Er zijn, zoals Brianne al aangeeft, idd therapieën die daarvoor helpen. Dat hoeven geen langdurige trajecten te zijn waarbij je je hele jeugd langs gaat, misschien ben je met een paar gesprekken en concrete handvatten al voldoende geholpen (maar die inschatting kan ik hier natuurlijk niet maken).
Je huisarts kan je een verwijzing geven, dan wordt het vergoed door je verzekering (kost misschien wel je eigen risico). Wel even kijken naar een praktijk die een contract heeft met je zorgverzekeraar, dan hoef je een rekening ook niet voor te schieten.
Brianne, fijn dat je je nod voorbij bent, nu aftellen naar de echo!
zaterdag 21 oktober 2017 om 14:14
Dank je wel Brianne85
Ik denk ook wel dat het een herkenbare angst is voor iedereen inderdaad.
Ik merkte meteen al dat ik bij de echo's elke keer een spanning opbouw had, niet extreem maar toch niet wat ik van mezelf gewend ben. Weet het aan dat het de derde is, je meer bewust bent wat er fout kan gaan etc.
Maar nu met de NIPT de spanning van de uitslag werd het mij wel duidelijk dat dit niet helemaal normaal is. Ik ben ook extreem moe geweest, en nog steeds, wat de sombere klachten etc ook versterken.
Lief dat je meedenkt. Ben inderdaad niet van plan om er te lang mee rond te blijven lopen. Heb meteen contact gehad met de verlos, extra afspraken ingepland (en dezelfde dag er toen een gehad) en zij waren het ook die de link legde met mijn vorige zwangerschap en het verlies van mijn zus.
Ook bij de huisarts ben ik geweest. Beide verwachten dat het beter gaat worden binnen een aantal weken.
Alleen al het erkennen dat het niet gaat geeft lucht en ruimte. Voor nu even zo, geen behoefte aan gesprekken, ik ga wel naar een magnetiseur. Dat heeft mij toen ik vastliep in de gesprekken met de psycholoog in de verwerking van mijn zus ook geholpen.
En daarnaast gebruik ik mijn lichtlamp nu ook weer elke ochtend.
Fijn de eerste afspraken staan, succes met het lange wachten tot de eerste echo. Altijd fijn als die eerste weken voorbij zijn.
Haha Elko bedankt voor je berichtje, ook redelijk mijn vakgebied, al ben ik geen therapeut
Maar voor nu zie ik het thuis zitten niet als reden om in therapie te gaan. Ik heb absoluut geen problemen met hulp zoeken, meerdere malen in het verleden ook gedaan gezien mijn geschiedenis (nog wel meer dan alleen het overlijden).
Ik ben al bij de huisarts en verlos geweest, beide schatten het hetzelfde in eigenlijk. Nu gewoon totaal geen behoefte aan praten, ook niet met de POH. Eerst kijken of dit voldoende helpt, en dan verder kijken.
Ik moet er ook wel bij vertellen dat ik bekend ben met winterdepressie's alleen tijdens de vorige zwangerschappen geen last van gehad. Hiervoor gebruik ik normaal de lichttherapie en daarmee kom ik dan zonder problemen de winter door dus ik hoop dat dat nu ook ondersteunt.
Mocht die angst wel blijven bestaan, ook zonder invloed van hormonen zal ik er uiteraard wat mee moeten. Maar meer angst dan normaal vind ik in mijn situatie ook wel normaal, moet alleen wel gezond blijven.
Heb wel geluk want omdat ik in het werkveld zit waarin ik zit krijg ik de ruimte van het werk en alle begrip. Ze kennen mij ook goed en mijn ambities dus dat helpt ook wel enorm. Zijn denk ik allang blij dat ik nu eens aan mijzelf denk.
De combinatie van het werk en de hoeveelheid taken waren ook niet meer te doen met de klachten die ik had/heb.
Maar verwacht snel weer aan de gang te kunnen zij het met wat minder taken.
Ik merkte meteen al dat ik bij de echo's elke keer een spanning opbouw had, niet extreem maar toch niet wat ik van mezelf gewend ben. Weet het aan dat het de derde is, je meer bewust bent wat er fout kan gaan etc.
Maar nu met de NIPT de spanning van de uitslag werd het mij wel duidelijk dat dit niet helemaal normaal is. Ik ben ook extreem moe geweest, en nog steeds, wat de sombere klachten etc ook versterken.
Lief dat je meedenkt. Ben inderdaad niet van plan om er te lang mee rond te blijven lopen. Heb meteen contact gehad met de verlos, extra afspraken ingepland (en dezelfde dag er toen een gehad) en zij waren het ook die de link legde met mijn vorige zwangerschap en het verlies van mijn zus.
Ook bij de huisarts ben ik geweest. Beide verwachten dat het beter gaat worden binnen een aantal weken.
Alleen al het erkennen dat het niet gaat geeft lucht en ruimte. Voor nu even zo, geen behoefte aan gesprekken, ik ga wel naar een magnetiseur. Dat heeft mij toen ik vastliep in de gesprekken met de psycholoog in de verwerking van mijn zus ook geholpen.
En daarnaast gebruik ik mijn lichtlamp nu ook weer elke ochtend.
Fijn de eerste afspraken staan, succes met het lange wachten tot de eerste echo. Altijd fijn als die eerste weken voorbij zijn.
Haha Elko bedankt voor je berichtje, ook redelijk mijn vakgebied, al ben ik geen therapeut
Maar voor nu zie ik het thuis zitten niet als reden om in therapie te gaan. Ik heb absoluut geen problemen met hulp zoeken, meerdere malen in het verleden ook gedaan gezien mijn geschiedenis (nog wel meer dan alleen het overlijden).
Ik ben al bij de huisarts en verlos geweest, beide schatten het hetzelfde in eigenlijk. Nu gewoon totaal geen behoefte aan praten, ook niet met de POH. Eerst kijken of dit voldoende helpt, en dan verder kijken.
Ik moet er ook wel bij vertellen dat ik bekend ben met winterdepressie's alleen tijdens de vorige zwangerschappen geen last van gehad. Hiervoor gebruik ik normaal de lichttherapie en daarmee kom ik dan zonder problemen de winter door dus ik hoop dat dat nu ook ondersteunt.
Mocht die angst wel blijven bestaan, ook zonder invloed van hormonen zal ik er uiteraard wat mee moeten. Maar meer angst dan normaal vind ik in mijn situatie ook wel normaal, moet alleen wel gezond blijven.
Heb wel geluk want omdat ik in het werkveld zit waarin ik zit krijg ik de ruimte van het werk en alle begrip. Ze kennen mij ook goed en mijn ambities dus dat helpt ook wel enorm. Zijn denk ik allang blij dat ik nu eens aan mijzelf denk.
De combinatie van het werk en de hoeveelheid taken waren ook niet meer te doen met de klachten die ik had/heb.
Maar verwacht snel weer aan de gang te kunnen zij het met wat minder taken.
zaterdag 21 oktober 2017 om 21:02
je klinkt heel reëel barbabella! en je weet goed hoe het zit voor jezelf, dat is wel zo fijn! ik vind het wel vervelend voor je hoor, je hebt ook echt behoorlijk wat voor je kiezen gehad, en dan is het bijna logisch dat je zulke angsten hebt. Want denken dat het irreëel is, kun je niet, je weet dat verlies van naasten zo maar kan gebeuren. Ik hoop echt voor je dat het gevoel binnenkort zakt en als je niet wilt praten maar wel hier je hart af en toe wilt luchten is dat uiteraard ook prima.
mooi werk hebben jullie allebei trouwens, elko en barbabella;)
mooi werk hebben jullie allebei trouwens, elko en barbabella;)
woensdag 25 oktober 2017 om 11:40
Gefeliciteerd Labello!
Brianne hoe gaat het met je Zwangerschap? Is het al een beetje geland?
Hoe ik me voel: op zich heel sterk en gelukkig maar ben in mijn hoofd nog zoekende wat ik wil: de mogelijkheden voor een derde nog bekijken of het laten rusten en besluiten dat ik het goed vind zo. .ik neig meer naar het laatste .. denk dat ik de spanningen en risico's niet meer aan wil gaan.
Maar des te moeilijker vind ik het om te zien en te horen (hij zegt het ook ) van mijn man dat hij nog een wens heeft voor een derde.. mijn hart breekt dan een beetje ..dan denk ik, tja het is best jammer allemaal.
Brianne hoe gaat het met je Zwangerschap? Is het al een beetje geland?
Hoe ik me voel: op zich heel sterk en gelukkig maar ben in mijn hoofd nog zoekende wat ik wil: de mogelijkheden voor een derde nog bekijken of het laten rusten en besluiten dat ik het goed vind zo. .ik neig meer naar het laatste .. denk dat ik de spanningen en risico's niet meer aan wil gaan.
Maar des te moeilijker vind ik het om te zien en te horen (hij zegt het ook ) van mijn man dat hij nog een wens heeft voor een derde.. mijn hart breekt dan een beetje ..dan denk ik, tja het is best jammer allemaal.
woensdag 25 oktober 2017 om 20:26
jaaaa gefeliciteerd labello!! wat mooi zeg dat het zo goed is gegaan en dat je nu lekker op je roze wolk zit, heerlijk!! ik wens jullie veel geluk en genieten komende tijd!
dankjewel polonaise:) hoe gaat het met jou?
wat lastig evda, dat jij en je man nu allebei naar een andere keuze lijken te neigen. Misschien nog heel even de tijd geven en praten met elkaar over de overwegingen, dat dat jullie weer naar dezelfde kant laat bewegen? Lijkt me idd lastig als je weet dat bij de een de wens blijft en dat de ander het dan echt niet wilt. Moeilijk hoor! ik hoop op een gezamenlijk besluit voor jullie binnenkort.
dankjewel polonaise:) hoe gaat het met jou?
wat lastig evda, dat jij en je man nu allebei naar een andere keuze lijken te neigen. Misschien nog heel even de tijd geven en praten met elkaar over de overwegingen, dat dat jullie weer naar dezelfde kant laat bewegen? Lijkt me idd lastig als je weet dat bij de een de wens blijft en dat de ander het dan echt niet wilt. Moeilijk hoor! ik hoop op een gezamenlijk besluit voor jullie binnenkort.
donderdag 26 oktober 2017 om 20:01
Gefeliciteerd Labello! Wat fijn dat alles goed is gegaan, geniet ervan samen en ben benieuwd hoe je het ervaart met 3 kinderen.
Lastige keus Evda. Lijkt me vervelend als je daar zo over na moet denken. En dan ook beide er anders in staat.
Hoop dat jullie er samen uit komen, met een besluit waar je achter kan staan. Maar geef het ook de tijd want het is ook niet niks.
Hoe gaat het met jou Brianne? Begin je al last te krijgen van kwaaltjes? Ik had het dit keer wat later pas. Ben benieuwd hoe jij deze zwangerschap gaat ervaren, bij mij tot nu toe alledrie wel iets anders.
Had ik al gezegd dat ik maandag hoor of het een jongen of meisje is? Zo'n zin in!
Hier gaat het redelijk. Gister nog naar het hartje geluisterd. Nu elke week een
Verder volgende week vrijdag de OGTT, suikertest.
Omdat ik PCOS heb heb ik een verhoogde kans op zwangerschap suiker. Bij de eerste niet getest, toen was PCOS nog niet bevestigd. Bij de tweede wel. Toen suiker gehad maar niet ernstig. Hij is zelfs dysmatuur geboren, te licht voor de zwangerschapsduur. Niet ernstig verder.
Maar nu moet ik die vervelende test met 16 weken en als die negatief is nogmaals met ik dacht 24 weken. Beetje jammer verwacht namelijk niet dat er iets uitkomt.
Ohhh en ik heb mezelf gister getrakteerd op een prachtige Artipoppe draagdoek tijdens de Vogue online shopping night veeelste duur maar kan niet wachten tot hij binnen is.
De jongens beide in een draagzak gehad. Maar wil nu meer gaan dragen.
Heb even een stukje uit ander topic gekopieerd
Lastige keus Evda. Lijkt me vervelend als je daar zo over na moet denken. En dan ook beide er anders in staat.
Hoop dat jullie er samen uit komen, met een besluit waar je achter kan staan. Maar geef het ook de tijd want het is ook niet niks.
Hoe gaat het met jou Brianne? Begin je al last te krijgen van kwaaltjes? Ik had het dit keer wat later pas. Ben benieuwd hoe jij deze zwangerschap gaat ervaren, bij mij tot nu toe alledrie wel iets anders.
Had ik al gezegd dat ik maandag hoor of het een jongen of meisje is? Zo'n zin in!
Hier gaat het redelijk. Gister nog naar het hartje geluisterd. Nu elke week een
Verder volgende week vrijdag de OGTT, suikertest.
Omdat ik PCOS heb heb ik een verhoogde kans op zwangerschap suiker. Bij de eerste niet getest, toen was PCOS nog niet bevestigd. Bij de tweede wel. Toen suiker gehad maar niet ernstig. Hij is zelfs dysmatuur geboren, te licht voor de zwangerschapsduur. Niet ernstig verder.
Maar nu moet ik die vervelende test met 16 weken en als die negatief is nogmaals met ik dacht 24 weken. Beetje jammer verwacht namelijk niet dat er iets uitkomt.
Ohhh en ik heb mezelf gister getrakteerd op een prachtige Artipoppe draagdoek tijdens de Vogue online shopping night veeelste duur maar kan niet wachten tot hij binnen is.
De jongens beide in een draagzak gehad. Maar wil nu meer gaan dragen.
Heb even een stukje uit ander topic gekopieerd
donderdag 26 oktober 2017 om 20:35
Dankjewel Barbabella en Brianne: het blijft een moeilijke beslissing inderdaad.
Natuurlijk wil ik wel een derde, maar al die vervelende spanningen wil ik niet meer meemaken. Ik vrees dat met nog een miskraam( dat zou dan miskraam 4 zijn) het emmertje een beetje overloopt... En het klinkt misschien raar, maar nu ik niet meer zwanger ben ben ik zelfs een beetje opgelucht omdat ik nu die spanningen en angsten niet meer hoef te hebben.
Barbabella: ohhh naar hè die suikertest..je bedoeld nuchter bloed prikken en dan 2 uur wachten, dan een suikerdrankje en dan weer bloed prikken.
Ik had dat bij mijn dochter ook...vond het geen pretje: ik hou heel erg van ontbijt en daarna 2 uur in op een stoeltje wachten in de wachtkamer.. want volgens mij mocht ik niet weg..ze hadden wel even een bed en tv mogen regelen
Natuurlijk wil ik wel een derde, maar al die vervelende spanningen wil ik niet meer meemaken. Ik vrees dat met nog een miskraam( dat zou dan miskraam 4 zijn) het emmertje een beetje overloopt... En het klinkt misschien raar, maar nu ik niet meer zwanger ben ben ik zelfs een beetje opgelucht omdat ik nu die spanningen en angsten niet meer hoef te hebben.
Barbabella: ohhh naar hè die suikertest..je bedoeld nuchter bloed prikken en dan 2 uur wachten, dan een suikerdrankje en dan weer bloed prikken.
Ik had dat bij mijn dochter ook...vond het geen pretje: ik hou heel erg van ontbijt en daarna 2 uur in op een stoeltje wachten in de wachtkamer.. want volgens mij mocht ik niet weg..ze hadden wel even een bed en tv mogen regelen
vrijdag 27 oktober 2017 om 10:32
leuk barbabella om jezelf nu te kunnen trakteren op zulke mooie cadeautjes:) Ooo en wat leuk en spannend dat je maandag hoort wat het wordt! hoeveel weken ben je dan nu, 16 al? gaat hard zeg. Wel heel leuk hoor. Heb je zelf een voorgevoel? Jammer idd van die suikertest, ik hoor idd vaak dat het echt mega vies is... hoop voor je dat het 'voor niks' is, ook al is dat dan een beetje dubbel natuurlijk!
Kan me goed voorstellen evda, dat je je nu juist opgelucht voelt. Het is ook zo'n heftige periode geweest. Logisch dat je dat niet nu weer wilt. Maar ik denk wel nog steeds dat dat eerst moet zakken voor je een definitieve keuze kan maken. Eerst even bijkomen.
Ik voel me echt doodnormaal en dat maakt me dan weer onzeker over of het wel goed zit. A.s. dinsdag komt moeders voor moeders en ik hoop heel erg dat die test dan echt goed positief is, dan kan ik daar weer een beetje vertrouwen uit putten. En dan kan ik hopelijk snel starten met iets nuttigs, dat plassen in die vreselijke flessen. Kan ik iig nog iets goeds doen met deze loze weken. Wel goed om te horen dat bij jou de klachten ook pas later kwamen barbabella. Ik ben nu ook pas dik 5 wkn, dat is natuurlijk ook nog heel pril.
En ik vind het heel lastig dat ik het er met niemand over kan hebben. Ik zou het natuurlijk meer mensen kunnen vertellen, maar ik vind het juist ook fijn dat het nog een geheim is en het voelt ook nog te onzeker om het aan de grote klok te hangen. Beetje dubbel dus. Maar ik denk de hele dag 'ooo ik ben zwanger, super gaaf!!' en als je dat niet kan delen is dat best lastig haha.
Kan me goed voorstellen evda, dat je je nu juist opgelucht voelt. Het is ook zo'n heftige periode geweest. Logisch dat je dat niet nu weer wilt. Maar ik denk wel nog steeds dat dat eerst moet zakken voor je een definitieve keuze kan maken. Eerst even bijkomen.
Ik voel me echt doodnormaal en dat maakt me dan weer onzeker over of het wel goed zit. A.s. dinsdag komt moeders voor moeders en ik hoop heel erg dat die test dan echt goed positief is, dan kan ik daar weer een beetje vertrouwen uit putten. En dan kan ik hopelijk snel starten met iets nuttigs, dat plassen in die vreselijke flessen. Kan ik iig nog iets goeds doen met deze loze weken. Wel goed om te horen dat bij jou de klachten ook pas later kwamen barbabella. Ik ben nu ook pas dik 5 wkn, dat is natuurlijk ook nog heel pril.
En ik vind het heel lastig dat ik het er met niemand over kan hebben. Ik zou het natuurlijk meer mensen kunnen vertellen, maar ik vind het juist ook fijn dat het nog een geheim is en het voelt ook nog te onzeker om het aan de grote klok te hangen. Beetje dubbel dus. Maar ik denk de hele dag 'ooo ik ben zwanger, super gaaf!!' en als je dat niet kan delen is dat best lastig haha.
vrijdag 27 oktober 2017 om 13:54
Brianne GEFELICITEERD. Wat leuk.
Labello gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.
Fijn dat alles voorspoedig is gelopen.
Hier gaat het wel lekker.
Vorige week vakantie gehad en sinds deze week weer begonnen met werken.
Lichamelijk voel ik me goed. (op nog steeds wat bloedverlies na) En geestelijk gaat het eigenlijk ook wel.
Als ik het erover heb is het soms moeilijk. Maar heb niks te klagen.
Voor de zwangerschap wilde we eigenlijk geen 3e maar ik heb nu wel twijfels.
Binnenkort maar is even met man lief kijken wat we willen. (al ben ik nu wel bijna vruchtbaar
) Ik vind het stiekem toch ook wel leuk.
Eerst eens even weer in shape komen haha. Conditie is wel iets achteruit maar na de bevalling veel te veel gesnoept. Bijna 4 kilo zwaarder
dus daar wil ik nog wel vast wat aan doen.
Fijn weekend allemaal!
Labello gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.
Fijn dat alles voorspoedig is gelopen.
Hier gaat het wel lekker.
Vorige week vakantie gehad en sinds deze week weer begonnen met werken.
Lichamelijk voel ik me goed. (op nog steeds wat bloedverlies na) En geestelijk gaat het eigenlijk ook wel.
Als ik het erover heb is het soms moeilijk. Maar heb niks te klagen.
Voor de zwangerschap wilde we eigenlijk geen 3e maar ik heb nu wel twijfels.
Binnenkort maar is even met man lief kijken wat we willen. (al ben ik nu wel bijna vruchtbaar
Eerst eens even weer in shape komen haha. Conditie is wel iets achteruit maar na de bevalling veel te veel gesnoept. Bijna 4 kilo zwaarder
Fijn weekend allemaal!
vrijdag 27 oktober 2017 om 20:45
marilyn, wat fijn om van je te horen! Heb veel aan je gedacht en hoopte dat je alles een beetje kon verwerken. Kan me voorstellen dat het nog steeds wel moeilijk is als je het erover hebt, jeetje het is ook niet niks geweest allemaal. Lijkt me super heftig en verdrietig. Fijn dat het iig wel weer redelijk gaat en dat je zelfs alweer vooruit kijkt. Spannend wat jullie gaan beslissen. Enig idee hoe je man er tegenover staat? Succes met sporten komende tijd:)
zondag 29 oktober 2017 om 13:14
Marilyn:
Wat leuk fijn om wat van je te lezen.
Kan me je tweestrijd zo voorstellen.
Je bent zwanger geweest en hebt daar warme gevoelens bij gehad.
Daarna voel toch een soort van leegte (ook letterlijk in je buik, maar ook figuurlijk).
Ik was korter zwanger dan jij, maar heb er ook last van.
En met de kilo's heb ik precies hetzelfde. Ik kwam tijdens de 9,5 weken zwangerschap al 4 kg aan ..
Ik was al een kilo of 5 te zwaar, dus wil er graag 9 af.
Zwanger zijn betekent voor mij meer dan 20 kg aankomen en dat is ook 1 kleine reden (de hoofdreden zijn de risico's) die me tegenhouden om voor een 3e te gaan.
Maar het blijft kriebelen soms.
Wat leuk fijn om wat van je te lezen.
Kan me je tweestrijd zo voorstellen.
Je bent zwanger geweest en hebt daar warme gevoelens bij gehad.
Daarna voel toch een soort van leegte (ook letterlijk in je buik, maar ook figuurlijk).
Ik was korter zwanger dan jij, maar heb er ook last van.
En met de kilo's heb ik precies hetzelfde. Ik kwam tijdens de 9,5 weken zwangerschap al 4 kg aan ..
Ik was al een kilo of 5 te zwaar, dus wil er graag 9 af.
Zwanger zijn betekent voor mij meer dan 20 kg aankomen en dat is ook 1 kleine reden (de hoofdreden zijn de risico's) die me tegenhouden om voor een 3e te gaan.
Maar het blijft kriebelen soms.
maandag 30 oktober 2017 om 11:44
Kom net van nacontrole gynaecoloog.
En die heeft alles in de war geschopt
.
Dit was een andere gynaecoloog dan die me vroeg of ik nog een kinderwens had en aanraadde om dan geen curretage te doen..
Deze gynaecoloog zei dat alles er heel goed uitzag bij mij.
En dat de risico's echt minimaal zijn.
Zo klein dat hij vind dat ik gerust nog zwanger mag worden als ik dat wil.
Ook zei hij dat ik geen verhoogde kans op miskraam heb, ondanks dat ik drie miskramen heb gehad.
Het was gewoon pure pech.
Een kans op een gezonde zwangerschap is altijd nog veel groter zei hij.
Hij raadde het me bijna aan om er weer voor te gaan
Super goed nieuws natuurlijk.
Maar ben nu helemaal confused
En die heeft alles in de war geschopt
Dit was een andere gynaecoloog dan die me vroeg of ik nog een kinderwens had en aanraadde om dan geen curretage te doen..
Deze gynaecoloog zei dat alles er heel goed uitzag bij mij.
En dat de risico's echt minimaal zijn.
Zo klein dat hij vind dat ik gerust nog zwanger mag worden als ik dat wil.
Ook zei hij dat ik geen verhoogde kans op miskraam heb, ondanks dat ik drie miskramen heb gehad.
Het was gewoon pure pech.
Een kans op een gezonde zwangerschap is altijd nog veel groter zei hij.
Hij raadde het me bijna aan om er weer voor te gaan
Super goed nieuws natuurlijk.
Maar ben nu helemaal confused
maandag 30 oktober 2017 om 13:11
Hi Evda!
Ik ken je nog van een ander topic, waar we allebei twijfelden over een derde kind. Nou ja ik denk dat ik eigenlijk meer twijfelde...ik had het even laten rusten en zou er ik oktober voor gaan.
Wat naar om te lezen dat je een MK hebt gehad
. Kan me voorstellen dat dat een schok is, helemaal omdat je het al eerder hebt gehad. Ik snap ook dat je het dan allemaal niet meer weet..Fijn dat je nu dan toch goed nieuws van de gynaecoloog hebt en alles er verder goed uit ziet! Wie weet helpt dat jullie beslissen.
Ik ken je nog van een ander topic, waar we allebei twijfelden over een derde kind. Nou ja ik denk dat ik eigenlijk meer twijfelde...ik had het even laten rusten en zou er ik oktober voor gaan.
Wat naar om te lezen dat je een MK hebt gehad
maandag 30 oktober 2017 om 13:50
Hoi Dajka!
Echt heel erg sorry, maar ik weet het niet meer.
dat ik met je heb geschreven..
Misschien had je toen een ander plaatje of naam?
Ik vergeet nog wel eens wat, het is in ieder geval niet persoonlijk
.
Maar wat leuk dat je een berichtje stuurt..
Het klopt inderdaad dat ik er lang over nagedacht en getwijfeld heb.
Ben jij er inmiddels al uit? Of al zwanger?
Dankjewel! Ik laat het inderdaad nog even rusten.
In ieder geval goed nieuws gehad inderdaad, wbt de risico's.
Echt heel erg sorry, maar ik weet het niet meer.
Misschien had je toen een ander plaatje of naam?
Ik vergeet nog wel eens wat, het is in ieder geval niet persoonlijk
Maar wat leuk dat je een berichtje stuurt..
Het klopt inderdaad dat ik er lang over nagedacht en getwijfeld heb.
Ben jij er inmiddels al uit? Of al zwanger?
Dankjewel! Ik laat het inderdaad nog even rusten.
In ieder geval goed nieuws gehad inderdaad, wbt de risico's.
maandag 30 oktober 2017 om 14:49
Hihi, maakt niet uit.. het was in het topic zwanger van 2/3de kindje of zoiets. Volgens mij was je nog niet zwanger toen, ergens in mei ofzo, ook al lang geleden.
Mijn kinderen zijn al 4 en 6, dus ik twijfelde heel erg of we er wel goed aan zouden doen alles weer overhoop te halen met een derde. Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en nu zwanger. De eerste week had ik nog steeds een raar gevoel of het eigenlijk wel de goede beslissing was. Nu 6 wk en ik ben er echt blij mee! Ik probeer me in te houden want eerst maar eens een goede echo...
Mijn kinderen zijn al 4 en 6, dus ik twijfelde heel erg of we er wel goed aan zouden doen alles weer overhoop te halen met een derde. Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en nu zwanger. De eerste week had ik nog steeds een raar gevoel of het eigenlijk wel de goede beslissing was. Nu 6 wk en ik ben er echt blij mee! Ik probeer me in te houden want eerst maar eens een goede echo...
maandag 30 oktober 2017 om 14:50
dat klinkt idd wel heel positief evda! maar snap wel dat je er ook van in de war raakt, want je was eigenlijk net aan het wennen aan andere ideeën en risico's en daar je afweging op aan het baseren. Kun je nu eigenlijk weer opnieuw beginnen met afwegen van wat je belangrijk vindt, etc... Nou goed, neem je tijd iig, dan komt er denk ik het meest 'puur' naar boven wat je wilt, zonder te veel emotie of verwarring.
dajka! kom je ook gezellig hier meeschrijven:)?
@barbabella: echo al gehad? ben zo benieuwd!
dajka! kom je ook gezellig hier meeschrijven:)?
@barbabella: echo al gehad? ben zo benieuwd!
maandag 30 oktober 2017 om 15:46
Ik vind het wel leuk om af en toe mee te lezen en te schijven. Maar bind me er niet aan vast.
Ik ben in die 16 weken niks aangekomen. 1 kg hooguit. Vooral in de periode erna veel aangekomen. Emotie eter denk ik.
Had me voorgenomen me in te houden met eten tijdens de zwangerschap om niet al te veel aan te komen. (eerste 2 ook rond de 18 kg)
Ik zie zeker niet op tegen een evt nieuwe zwangerschap. De eerste 2 waren vlekkeloos (al ben ik nu wel een stukje ouder) Maar de 3e was wel iets zwaarder de eerste paar weken. Maar viel me niet tegen.
Zeker wel warme gevoelens bij de 3e zwangerschap. Vooral vlak na de acceptatie dat het zo was dat ik zwanger was. Tussendoor heb verder weinig genoten helaas. Omdat je toch rekening houd met dat de uitslag toch niet goed is.
Vlak voor de uitslag van de NIPT heb ik onbewust toch al het idee gehad dat het niet goed was. Heel raar. Toch niet vertellen op het werk want...
Ik moet het nog in de groep gooien
. Al ben ik nu wel vruchtbaar en hebben we het gedaan zonder condoom.
Mn man is druk in zn hoofd. Bezig met solliciteren. En zit van een soort te wachten op het goede moment...
@Eva. Goed bericht in ieder geval. Eerst rust en dan kan het altijd nog.
@Dajka gefeliciteerd en leuk als je ook meeschrijft.
Groetjes voor nu.
Marilyn
Ik ben in die 16 weken niks aangekomen. 1 kg hooguit. Vooral in de periode erna veel aangekomen. Emotie eter denk ik.
Had me voorgenomen me in te houden met eten tijdens de zwangerschap om niet al te veel aan te komen. (eerste 2 ook rond de 18 kg)
Ik zie zeker niet op tegen een evt nieuwe zwangerschap. De eerste 2 waren vlekkeloos (al ben ik nu wel een stukje ouder) Maar de 3e was wel iets zwaarder de eerste paar weken. Maar viel me niet tegen.
Zeker wel warme gevoelens bij de 3e zwangerschap. Vooral vlak na de acceptatie dat het zo was dat ik zwanger was. Tussendoor heb verder weinig genoten helaas. Omdat je toch rekening houd met dat de uitslag toch niet goed is.
Vlak voor de uitslag van de NIPT heb ik onbewust toch al het idee gehad dat het niet goed was. Heel raar. Toch niet vertellen op het werk want...
Ik moet het nog in de groep gooien
Mn man is druk in zn hoofd. Bezig met solliciteren. En zit van een soort te wachten op het goede moment...
@Eva. Goed bericht in ieder geval. Eerst rust en dan kan het altijd nog.
@Dajka gefeliciteerd en leuk als je ook meeschrijft.
Groetjes voor nu.
Marilyn