Zwanger van de 3e

09-07-2017 13:40 1015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Hier 8 weken zwanger van de derde.
Hebben 2 boys van 4 en 6.

Wie is er nog meer zwanger van de 3e?

Groetjes Marilyn

marilyn, 36 & 38, 2 zoons 4 & 6.
amereeh, ... , 2 dochters 5 & 2.
labello, ... , 2 dochters 4 & 3.

brianne, 32 & 35, 2 zoons 3 & 1. 3e ronde
evda, 34 & .., zoon 5jr, dochter 1.

kersopdetaart, ..., 3 en 1 jaar. start 2018
anoniem_349632 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:07
51.66% gewijzigd
fijn om van je te lezen marilyn, en leuk om te horen dat je positief tegen een derde zwangerschap aan kijkt. Want het is toch best heftig geweest allemaal en dat je er dan toch al weer zo positief naar kan kijken nu vind ik echt knap. Grappig wel dat jullie onbeschermd seks hebben gehad, maar het nog niet besproken hebben... ben benieuwd wat je man ervan vindt als je het wel bespreekt, want wie weet ben je dan nu al te laat met een rationele discussie;)
Voel je vrij iets te posten of juist weg te blijven als je geen zin hebt. Ik vind het fijn wat van je te horen, maar snap ook als je er geen zin in hebt. Wens je nog veel sterkte komende tijd en een dikke knuffel :hug:

barbabella, ik brand van nieuwsgierigheid;)
Haha oké even een ego post omdat je zo nieuwsgierig bent ;)

Wij krijgen nog een jongen :cheer2:
Mijn drie musketiers :flirting:
Oh boy dat wordt nog wat.
Ik dacht zelf ook een jongen en was ook erg verbaasd geweest als het een meisje was geweest. Bij alledrie had ik het gevoel een jongen.
In het begin dacht ik even een meisje maar werd laatst wakker en dacht jij bent geen meisje je bent een jongen en sindsdien ook de rust dat het zo is.

Sorry reageer volgende keer weer op de rest!
oo barbabella, wat heerlijk om te lezen!! idd, 3 musketiers, wat mooi :love: ! (Ik zit hier spontaan te huilen, lang leve de hormonen;)) Leuk dat je het even hebt laten weten!
Gefeliciteerd Barbabella nog een boy. Oh dat lijkt me echt druk... Pff.
Die 2 bij mij zijn af en toe al niet te doen haha..

Brianne haha dat zou wat zijn. Weer zwanger zonder het te bespreken..
Voor deze zwangerschap heb ik ook een jaar geen pil geslikt. Voor het zingen de kerk uit o_o . Maar had me een keer verrekend (een week voor NOD) en toen was het raak.

We zullen zien. Er zijn er in mn omgeving ook echt veel zwanger. Je hoor het zo veel. Dus het kriebelt wel. Maar ja mn jongens zijn al 5 en 7. Ik al 36. Moeten we het wel doen..... Nu kunnen we smorgens blijven liggen. De jongens vermaken zich wel... Dan begin je weer helemaal overnieuw... Heb wel m'n twijfels.

Maar goed. Ik ga maar eens aan het werk. hihi.
Fijne dag allemaal.
Wow wat is er veel geschreven! gezellig zeg! ik heb mijn best gedaan om steeds mee te lezen.

Allereerst Labello van harte gefeliciteerd!! Ik ben heel benieuwd hoe het nu allemaal gaat met drie kindjes.

@Marilyn wat fijn wat van jou te horen! Ik heb veel aan je gedacht. hoe is het verder met je? Spannend dat jullie wellicht toch nog over een 3e willen nadenken. Ik begrijp je gevoel wat betreft leeftijd wel hoor.

@Evda wat een ommezwaai zo met die andere arts. Ik kan me goed voorstellen dat dat toch weer andere gedachtes bij je oproept. Maar ik snap ook heel goed je terughoudendheid mbt de begin periode. Dat zal dan ook een zware periode zijn en dat speelt ook mee. kan je hierover goed met je partner praten?

@Brianna! Hoe is het nu? heb je al kwaaltjes? Ik heb even gemist wanneer je de eerste echo hebt?

@barbabella een jongen!! Superleuk...drie boys in huis wow. Ik heb gelijk even je draagzak gegoogled. Denk er ook over!

@Dajka welkom!!

Ik heb de afgelopen twee weken even onder een steen geleefd. Ik ben door die halve dagen werken echt opgeknapt. Voel me stukken beter. Ik doe nu elke middag een dutje en verder rustig aan. Gelijk meer mens ha ha.
leuk weer van je te horen amereeh! ik vroeg me al af hoe het nu met je ging. Fijn dat de halve dagen je goed hebben gedaan! Hoeveel weken ben jij inmiddels? vind t lastig t bij te houden van iedereen! Met mij gaat het op zich wel goed. Wel een beetje onzeker natuurlijk, maar ik voel niet de hele dat spanning of onzekerheid ofzo. Ik heb sinds gister helaas al last van m'n bekken. Bij beide jongens begon het ook zo vroeg... wat een feest. Binnenkort maar naar de fysio. 16 nov heb ik de eerste echo. Nog 2 weken! soort wachtbankje in het kwadraat :rolling:

maar even de tijd nemen er over na te denken Marilyn. Geen jaren dan idd, maar even een paar weken oid. Of nu is het al raak idd, dan hoef je niet na te denken;)

hier komt moeders voor moeders zometeen. Ben best een beetje zenuwachtig voor die test, suf he? Gister ook in het 'uitgerekend in juni topic' ineens 4 miskramen :'( dat eerste trimester is maar niks
Barbabella, wat leuk drie jongens :flirting: ze gaan je vast op handen dragen ;-)

Amereeh, wat fijn dat je nu bent opgeknapt nu je het wat rustiger aan doet. Heb ik bij mijn eerste zwangerschap ook gedaan, ik kon gewoon niet meer. Ik vond het heel moeilijk toen om dat aan mezelf toe te geven en die stap te nemen. Achteraf was het een opluchting.

Marilyn, die twijfels die jij beschrijft waren/zijn precies de mijne. Ik dacht ook gezien de leeftijd van mijn kinderen en die van mij, het is nu of nooit. Zelfs de eerste week vd zwangerschap twijfelde is, maar nu kan ik er echt naar toe leven en vind ik het echt bijzonder. Ik vind het leuk dat mijn kinderen het straks bewust meemaken. Desalniettemin moeten wij dus ook weer ‘opnieuw’ beginnen en is twee eigenlijk stiekem wel relaxed.

Brianne, ja die vier MK gingen mij ook niet in de koude kleren zitten! Heftig zeg, alsof het een uitzondering is als het wel goed gaat. Was je test gewoon goed? En is je onzekerheid een beetje weg?
Dajka: wat ontzettend leuk dat je zwanger bent! Gefeliciteerd! :heart: .
Ik snap de twijfels die je hebt gehad maar al te goed. Had ik inderdaad ook.
Het is toch even een overweging een derde kindje..
Maar wel super leuk! En gezellig .
Wat zullen je kinderen dat leuk vinden, weer zo'n kleintje in huis.

Barbabella: gefeliciteeeeeeerd met je babyboy!! :cheer2:

Amereeh: fijn dat je even tot rust bent gekomen!! Gelukkig voel je je nu beter.

Brianne, aftellen naar de eerste echo nu!! Leuk hoor :) .. een wachtbankje van nog een week of 2, zijn we gewend toch, al dat wachten :-)-)

Heb zelf besloten om een " rustpauze" in te lassen van een half jaar en daarna te kijken hoe mijn gevoelens ervoor staan.
de test van moeders voor moeders was idd een héél dikke streep;) kan me niet herinneren dat ik 'm ooit zo vet heb gezien haha. Voelde me spontaan moeier en misselijker :rofl: Maar wel fijn weer even die bevestiging te zien

Hoe voel jij je nu Dajka?

Wat een goed besluit evda, om even een pauze in te lassen waarin je ook niets hoeft te beslissen. Dat geeft vast de rust die je nodig hebt. Hopelijk kijk je er over een half jaar 'neutraler' naar en kun je doen wat je hart je ingeeft!
Bedankt evda! Wat een goed besluit om het even helemaal te laten rusten. Hopelijk geeft dat wat rust en weet je dan beter wat je wilt en aandurft.

Brianne, yes! Heerlijk zo’n bevestiging lijkt me! Hoe voel je je nu.?

Ik ben niet echt misselijk, wel moe. Ik slaap heel vroeg elke avond. Ook voel ik een soort lichte bandenpijn, alsof er iets ‘trekt’, ik heb er daarom wel een goed gevoel over.
Hoi dames, ik lees nog wel mee, maar reageer niet meer echt. Het forummen is sinds de laatste update bijna niet te gebruiken.
Als het weer beter wordt kom ik weer actief meeschrijven.
irritant polonaise, en jammer! Maar hopelijk lukt het gauw weer beter.

wanneer had jij ook al weer je echo dajka? Laat pas toch? Fijn dat je er wel een goed gevoel over hebt. Bij mij wisselt dat nog wel een beetje van dag tot dag, en van uur tot uur;) Soms denk ik ineens weer, 'nou ik voel nog zo weinig, dat kan toch haast niet goed zijn' en het andere moment ben ik er weer heel rustig onder en vol vertrouwen.
Dajka, Dat lijkt me nu ook heel leuk. Dat de jongens het heel bewust mee krijgen.

En het is ook heel tegenstrijdig. We hebben helemaal niks meer. Dus alles moet gekocht.... 2e hands gaat het dan worden. Maar ook het is nu zo lekker. De jongens gaan zelf naar beneden en kleden zich aan.
Straks weer 's nachts je bed uit ed... Pff lastig. Aan de andere kant voelt het ook als nu of nooit.

Brianne Fijn zo'n dikke streep :-) Wanneer heb je je echo?

Polonaise. Jammer. Hopelijk lukt het snel om weer mee te schrijven.

Eva. Blijf je wel hier schrijven of neem je daar ook afstand van?
snap dat het dan ook een grotere stap is marilyn, als je ook al niks meer in huis hebt. jullie zouden er nu heel bewust voor kiezen en voor alle zooi/gedoe wat er dan weer bij komt. Maar ook de mooie dingen idd;) Zoals een broertje of zusje voor de jongens. Ben benieuwd wat jullie besluiten. Wanneer is trouwens je NOD :P ?

mijn echo is 16 november 's middags! ik tel af;)
Ja idd, dat maakt de keus ook wel weer lastiger. Al heb je alles zo gekocht haha..
Ik vind die kleintjes wel echt super schattig.... En onze jongens worden al weer zo groot.. Maar je kan ook niet aan de gang blijven haha.

Ik heb het idee dat ik nu al weer ongesteld ben. dat is 3 weken na de eerste keer.
Begon gisteren met een klein beetje bloed.

Dus weet niet zo goed of het nu is van de bevalling nog steeds of toch ongesteld...
Beetje vreemd..

Onze jongste zoon is bijna jarig. Dan wordt hij 5. Nog geen idee wat ik moet kopen. Lastig.

Spannend Brianne. nog even geduld dus. Hoe ver ben je dan volgens je eigen berekening?

Groetjes, M
Brianne, nog twee weken tot je echo dus....ik waarschijnlijk nog langer. Ik heb 15 nov pas mijn eerste intake bij 8wk en dan doen ze denk ik geen echo, dus pas drie weken later ofzo. Ik ga er denk ik alleen maar om een extra echo vragen als ik zelf onzeker ben. Op dit moment voel ik me toch echt wel zwanger, af en toe voel ik me een dag weer heel goed en dan word ik onzeker. Tot nu toe is het 'zwangere' gevoel wel steeds vrij snel terug gekomen. Ik probeer er gewoon vanuit te gaan dat het goed zit, dat is de grootste kans, en anders kan ik het toch niet veranderen. Hoe waren jou vorige zwangerschappen? Had je veel klachten de eerste drie maanden? Ik weet niet dat het echt geen pretje was, zo erg is het nu nog helemaal niet.

Marilyn, ik begrijp het helemaal. Vreemd dat van dat bloed....kan van alles zijn dus. Je derde zwangerschap was onverwachts toch? Moest je daar lang aan wennen of vond je het snel heel leuk? Ik dacht altijd dat als de kinderen wat ouder zouden zijn ik wel weer de energie zou hebben voor een derde....qua energie klopt het wel, maar het 'opnieuw' beginnen zie ik soms toch wel tegenop. Ergens denk ik dat er geen verkeerde keus is, tuurlijk zijn we straks helemaal gek op de derde, maar als het bij twee zou blijven was het ook goed geweest. Wat voor mij ook heeft meegespeeld is dat ik mijn kinderen een wat grotere familie gun. Mijn vriend heeft geen broers en zussen en geen ouders meer, dus eigenlijk niemand. Ik alleen 1 zus die 1 kind heeft, en mijn ouders zijn al best wel op leeftijd. Zelf vind ik familie heel fijn om op terug te vallen, dit zal voor anderen misschien een onzin redenen zijn, maar heeft voor ons wel degelijk mee gespeeld. Het lijkt me ook gewoon gezellig ;-)

Lastig om een kado te vinden met een twee jaar oudere broer! Waar houd hij van? Knutselen, lego/playmobile, knikkerbanen, spelletjes? Ik heb voor 5-dec voor mijn zoon van zes een soort domino baan gekocht met van die stenen (die omvallen zeg maar), het is echt wel iets voor hem denk ik.
Het bloeden zet niet echt door... (sorry voor de viezigheid)
Wel af en toe kramp in mn buik.
Heb afgelopen dagen wel alleen maar zin in zoetigheid. Dus zou kunnen. We wachten af. Is toch niks aan te doen hihi..

@ Dajka ja was inderdaad onverwachts. We hebben eerst getwijfeld om het weg te halen. We wilden immers geen 3e. Maar na de 5 dagen bedenktijd konden we het toch niet doorzetten.
daarna was ik er heel blij mee. Totdat je dan een slechte uitslag van de Nipt krijgt.

Daarvoor had ik wel een raar gevoel (achteraf viel dat op zn plek)
Geen kleding kopen of iets leuks voor de baby. Niet vertellen op het werk. Want de uitslag van de NIPT is er nog niet... Ik dacht steeds. Eerst de Nipt maar afwachten. Dat gevoel klopte dus wel.

Nee er is idd geen goed of fout. Een derde zou leuk zijn. Maar nu met 2 is het ook goed. Maar dat zal het met 3 ook zijn haha.
Misschien dat stiekem ook een beetje meespeelt dat deze baby een Meisje was. En dat me toch wel een leuke aanvulling lijkt op een mannen gezin. Al is het geen garantie voor de volgende zwangerschap.
Bij de 3e zagen we wel echt beren op de weg in het begin. Dat is nu wel weg, voor alles is een oplossing. Ik ben niet zo'n doemdenker. Manlief wel iets meer helaas haha.

Ik kan me daar wel wat bij voorstellen, je kids een grotere familie gunnen. Lijkt me voor hun ook wel echt leuk.

Misschien het weekend toch maar vast eens over beginnen.

Ja zeker lastig. We hebben al zo veel.
Ja precies wat je opnoemt vindt hij leuk.
Maar van lego en plamobile hebben we al zo veel. PFF

Domino is ook leuk. Al zie ik dat bij ons al wel weer door de hele kamer zwerven..
Ik ga nog maar eens nadenken van het weekend.
Marilyn, dus wie weet hoef je geen beslissing meer te maken...haha

Het lijkt me ontzettend heftig om een slechte uitslag van de NIPT te krijgen...apart dat je dat ook al wel had aangevoeld op een bepaalde manier.

Ik kan me voorstellen dat een meisje in jullie geval wel extra speciaal zou zijn.
gek marilyn, inmiddels al duidelijkheid over de menstruatie?
lastig ja die cadeaus, vooral voor jongere broertjes of zusjes, als ze alles al van het oudere kindje gebruiken. Dat vind ik tenminste ook wel echt een uitdaging, om dan nog iets leuks te vinden. En je wilt je huis idd ook niet te vol laden met van alles, maarja, hij is wel jarig...
Kan me voorstellen dat je bij je laatste zwangerschap toch een bijzonder gevoel houdt omdat het een meisje was. maar idd, nu zou het een jongen kunnen zijn als er een derde komt.. Ben benieuwd wat jullie beslissing gaat zijn en idd, het is sowieso goed.
Als ik de 16e een echo heb, ben ik 7+6, gezien m'n eisprong. Maar ik ben tot nu toe altijd vooruit gezet met m'n andere zwangerschappen, ik heb gewoon snel groeiende kinderen;), dus ik ga er eigenlijk vanuit dat ze zullen zeggen 8+1 oid. En bij de 12 wkn echo ws nog wel een dagje erbij. Maar miss is het nu wel allemaal anders, we zullen zien!

Goed dajka, dat je probeert te vertrouwen op het gevoel dat het gewoon goed zit. Dat is ook het beste. Ik had bij m'n eerste zwangerschap ook pas een echo met bijna 11wkn. vond dat ook erg lang wachten toen! maar nu zou ik het al wel beter aan kunnen, omdat ik 2 goede zwschpen achter de rug heb. En je kunt er idd toch niks aan veranderen met hoe het loopt. Hoop dat je vertrouwen houdt en de tijd tot jouw eerste echo ook een beetje snel verloopt! Fijn dat je je nog oke voelt iig!
ik had vorige zwangerschappen in het 1e trimester niet super veel last. Wel wat misselijk en heel moe, maar t viel mee als je het met anderen vergelijkt. Ik begin nu wel wat moeier en misselijker te worden, maar nog steeds prima te doen. Ik slaap s nachts wel super licht, heel irritant. Ben voor m'n gevoel elk uur wakker. Hopelijk wordt dat beter.
ik had net bruinverlies. weet dat het niks hoeft te betekenen maar vind het toch niet fijn. Hopelijk is het morgen weer weg.
Brianne :hug: :hug:

Het hoeft idd niets te beteken. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Hopelijk is het snel weg.
Jakkes Brianne .
Hoeft inderdaad niks te betekenen maar nooit leuk!!
Opletten dat het niet helderrood wordt.
Ach Brianna wat naar en onzeker zo.

Weet je nog dat ik met 7 weken 2 dagen helderrood bloedverlies had? Je had toen ook bemoedigende woorden voor mij. Het hoeft echt niet altijd wat te betekenen. Wellicht even de vk bellen voor wat steun?

Ik hoop dat het snel stopt. Knuffel!
Thnx meiden, lief. Jullie worden doen me goed! Ik maak me niet extreme zorgen oid, maar t is toch dat je een beetje v je blije wolk afgeduwd wordt. Nu is t ineens weer zo duidelijk dat t nog ieder moment mis kan gaan. Het is er vandaag nog steeds, maar idd niet helderrood dus dat is goed denk ik.
Slopend hè dat eerste trimester pfff.
Wellicht is er niks Loos Brianne!
Toevallig in de afgelopen dagen sex gehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven