Zwanger van de 3e

09-07-2017 13:40 1015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Hier 8 weken zwanger van de derde.
Hebben 2 boys van 4 en 6.

Wie is er nog meer zwanger van de 3e?

Groetjes Marilyn

marilyn, 36 & 38, 2 zoons 4 & 6.
amereeh, ... , 2 dochters 5 & 2.
labello, ... , 2 dochters 4 & 3.

brianne, 32 & 35, 2 zoons 3 & 1. 3e ronde
evda, 34 & .., zoon 5jr, dochter 1.

kersopdetaart, ..., 3 en 1 jaar. start 2018
anoniem_349632 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:07
51.66% gewijzigd
ik hoop idd dat er niks loos is. Voorlopig ga ik daar ook gewoon vanuit, het wordt niet erger ofzo, maar blijft wel bruin bij afvegen (sorry voor de details)
Nee geen seks gehad en nu durf ik ook even niet eerlijk gezegd! slaat natuurlijk nergens op, maar durf nu even niks in de buurt van m'n baarmoeder te laten komen ;) Nog 1,5 week... guttegut, die periode tot die eerste echo is echt zo EIN-DE-LOOS!!
en vannacht en vandaag ineens het moeie gevoel en de misselijkheid als sneeuw voor de zon verdwenen... ik heb er even geen vertrouwen meer in. jekkes.
Brianne, wat naar dat je je zo voelt. :hug: Toch weet je het echt allemaal niet, kan alle kanten op gaan. Een idee om de vk te bellen als je zo bezorgd bent? Dikke knuffel!
Oh bah Brianne :hug: Ik hoop dat alles goed komt.

Bij ons maken ze met 7-8 weken al een echo en dan bij ongeveer 10-11 een termijn. Dat is toch wel fijn.

Bloed verlies hier was een dag. blijf het vreemd vinden. Was niet heel veel maar wel genoeg om er een tampon voor te gebruiken.

Als het goed is vrijdag NOD. Ben benieuwd.

Cadeau nog niet gekocht.. Mag ik van de week doen.
Hij wil graag een rode en groene tractor met aanhanger :-)

Brianne ik duim voor je dat alles goed komt..
Dat onzekere gedoe van eerste trimester kan ik nu ook direct weer voor me halen..
Gewoon klote dat je nooit zekerheid hebt .
Probeer je vast te houden aan het idee dat het vaker goed gaat dan slecht Brianne.
Een vriendin had de hele zwangerschap bloedingen en er is gewoon een gezonde baby geboren..
Alles is beter doorbloed en bloed gewoon sneller..
Kun je geen vervroegde echo om te kijken of het hartje klopt?
gek dat bloedverlies marilyn! ben idd benieuwd naar je nod...

ja stom he die onzekerheid in het begin. Ik vind dat ik niet moet zeuren, bloedverlies was echt minimaal, maar met het verdwijnen van de symptomen ga ik dan toch twijfelen. Ik kijk het komende dagen wel even aan. En we kunnen er bovendien toch niks aan doen. Volgende week donderdag dus de echo, ben dan als het goed is 8 wkn. Hoop dat ik het gewoon tot die tijd kan uitzingen:)

thnx voor jullie support iig:) Scheelt al enorm dat ik het ergens kwijt kan!
Ja toch. Ik vind het ook gek. Of het nou komt doordat er iets is achter gebleven na de bevalling toch nog.
Zwanger lijkt me toch niet echt. We hebben dan wel geen voorbehoedsmiddel gebruikt maar hij is niet in me klaar gekomen. Wel vlak ervoor eruit.. (sorry voor de details)

Vrijdag zou NOD moeten zijn. Hou jullie op de hoogte.

En duim nog steeds voor jou dat het goed gaat.
Komt vast goed Brianne!
Vervelend hè al dat wachten .

Hier ook nog geen anticonceptie en "voor het zingen de kerk uit".
We nemen daar toch een klein risico mee Marilyn :hihi:

Wanneer ik ongesteld moet worden geeeeen idee.
Zit nu op 5 weken na curretage, dus zal vast bijna zo zijn
@ Eva. haha grappig.
Ja zo is het wel toch.

Heb het trouwens nog niet aangekaart thuis.
Misschien toch bang dat ie het niet wil..
Heb nog steeds twijfels, vooral omdat een Zwangerschap zo onzeker voor me is.
Maar ook omdat mijn 5 jarige erg dwars is.. op school en thuis.. pittig soms.

Mijn dochter is weer heel makkelijk, als we samen thuis zijn heb ik echt een makkie.

Ben je er voor jezelf wel uit Marilyn? Voor een vrouw is het toch anders he als je zwanger bent geweest en de gevoelens die erbij komen kijken.
Hier die van 7 ook dwars. Maar sins ook elkaar in de haren vliegen pff. Maar gaat wel steeds beter.

Ben je al wel ongesteld geweest Eva?
(Al ben je daarvoor ook al vruchtbaar)

Ik zou stiekem toch wel een 3e willen denk ik.
Maar durf het aan de ene kant nog niet in de groep te gooien. Als hij toch niet wil valt je "droom" een soort van in duigen.
Lastig
haha ik wist niet dat 'voor het zingen de kerk uit' nog als serieuze anticonceptie-methode werd gebruikt :P hihi
Maar wel lastige keuzes hoor voor jullie. Hoop dat je het op een gegeven moment gewoon 'weet': ja het is goed zo. Of 'nog een baby!'. En dat jullie partners hetzelfde willen. (maar ik kan me haast niet voorstellen dat zij het niet willen als ze genoegen nemen met deze vorm van anticonceptie!)

hier vanmiddag wel weer misselijk-achtig. Dus weer een beetje vertrouwen terug. Suf he, dat je daar je vertrouwen uit moet halen. Nou goed, ik probeer maar gewoon niet te veel na te denken en te denken 'we zien het wel'.
Marilyn: oh heb jij ook een temperamentvol kind? Af en toe best pittig hè..
Ben nog niet ongesteld geweest .. zit in week 5 nu na de curretage..

Brianne: hoezo dat is toch zeker te weten een hele erge betrouwbare manier van anticonceptie ? :HA: ..
Mijn man wil het zeker te weten wel..
De twijfel ligt bij mij..ik moet er ook voor zorgen, hij werkt 6 dagen ..
En ik heb natuurlijk het meest last van onzekere gevoelens in het eerste trimester.
Toch kan ik het nog even niet aan om een koperspiraal te laten plaatsen . (Hormonen heb ik teveel klachten van)
Mocht ik nu zwanger worden dan is dat het lot maar en moet het maar zo zijn :).
Gelukkig heb je je klachten weer terug.
Ze komen en gaan hè, wil ook niet altijd wat zeggen .
heel goed evda. En je zou het een half jaartje laten rusten toch? je hoeft nu niet te beslissen, dus laat alle gevoelens en gedachten die je erover hebt, er maar gewoon zijn. Over een paar maanden maar zien! En dan zou ik die koper spiraal idd maar even laten zitten... Zou misschien ook wel fijn zijn, als het 'lot' voor je beslist:)
Pfff ik probeer vanaf mn telefoon te reageren, maar gaat zo onhandig..poging twee

brianne, fijn dat je wat meer vertouwen hebt! Ja soms wel fijn als je je weer wat minder voelt (als bevestiging). Bloeden gestopt? Dat lichte slapen heb ik ook trouwens, vaak wakker s nachts. Maar ik ga er elke avond vroeg in want mijn ogen vallen gewoon dicht s avonds. Ik heb trouwens een enorrrrm kort lontje. Niet alleen thuis helaas :facepalm:

Edva, Marilyn. Mijn nr 2 is ook heel pittig, en daarom heb ik ook getwijfeld. Van de oudste kan ik er wel 10 hebben, maar de jongste vreet af en toe zoooveel energie, en op het moment kan ik me ook niet meer inhouden. Ik ga er vanuit dat nr 3 er wel tussenin moet zitten. :-P) . Die twee van mij hebben ook vaak ruzie, komt denk ik ook dat ze dicht op elkaar zitten qua leeftijd en dus ook competitie hebben.

‘Voor het zingen de kerk uit’ hebben we ook heel erg lang gedaan, met het idee dat het niet erg was mocht het een keer misgaan. Het schijnt dat er alleen maar zaadcellen in voorvocht kunnen zitten, als de man daarvoor is klaargekomen en nog niet heeft geplast (dan gaat alles dood), dus de kans is wel heel erg klein.

Marilyn, hoe stond je man erin toen jij zwanger was? Verheugde hij zich er ook op? Dan is dat niet in een keer weg toch? Leuk kado trouwens ( ik dacht ook nog aan een transformer misschien, heeft mijn zoon het vaak over)
@ Biranne. Fijn dat je weer zwanger voelt met kwaaltjes. Maar snap dat je onzeker bent en bevestiging wil. Laat het maar snel 16 nov zijn.

Het schijnt nog redelijk betrouwbaar te zijn. "voor het zingen de kerk uit" Maar er is wel een kans dat het niet goed gaat..
@Eva ik snap dat je man het wel goed vind zo als hij zeker een 3e wil.
Maar jij moet het dragen en grotendeels verzorgen.. Lastig.
Helemaal met de curettage in gedachten.
Ik heb dat ook wel hoor. Stel dat het weer niet goed is/gaat. Maar het zou toch een keer goed moeten gaan.

En idd die van mij neemt een risico. Toen hij aan het idee gewend was vond hij het ook leuk. Al heeft ie niks met babys. Wat ik best snap. Vind het vanaf 1 leuker. Dan kan je er meer mee. Meer interactie.
We hadden al wel een grotere auto gekocht :lol: . Dus die 3e past er best bij haha.

Onze 2e is heel makkelijk en lief. En een echte knuffelbeer. De eerste is echt een driftkikker af en toe. En dan kunnen ze samen echt ruzie maken om niks (daar moet je echt tussen komen anders loopt het uit de hand) Komt misschien wel omdat ze niet zo veel schelen 2jaar en 2 maanden. Maar het was 1,5 jaar geleden een stuk erger.

Nu kunnen ze soms ook heel lief samen spelen.

Lange post weer..
Snel weer aan het werk :-D
Brianne: hoe gaat het nu?

Dajka: haha precies mijn woorden, ik zeg altijd: " van sommige kinderen kun je er 10 hebben en sommige vreten energie voor 10.. lastig soms hè. Hoe oud waren jouw kinderen ook alweer?

Marilyn; een risico is er altijd .. maar ik herken je angst , heb het zelf ook.. de gynaecoloog die ik het laatst heb gehad zei dat het gewoon stomme pech was en dat ik net als ieder ander evenveel kans heb op een miskraam.. (omdat ik ook twee gezonde kinderen heb) ..steeds een gezond kind na een miskraam dus misschien zet de trend zich zo voort :) ..
Hij zei: er is nog altijd meer kans op een gezond kind.
En dat geldt voor jullie natuurlijk ook..
Mijn gevoel neigt de laatste dagen weer naar een "ja ik wil" .... Ik zei tegen mijn man vandaag: Zullen we er toch weer voor gaan? Hij zei; ja graag :) .
Ik zie steeds minder beren en leeuwen op de weg.
Het enige hele vervelende vind ik dat ik al 10 kg boven mijn streefgewicht zit en altijd enorm aan kom tijdens de zwangerschap.
Dat vind ik echt heel vervelend.
Maar zou geen reden moeten zijn hè eigenlijk.
Ben nu vollop bezig met bewegen en op eten letten.
Misschien overweeg ik wel een diëtist mocht ik zwanger worden ..
Mooie uitspraak van die 10 kinderen :-)

De kans op de afwijking die ons kindje had is 1 op 180.000 en zeer zeldzaam en domme pech. Dus eigenlijk te verwaarlozen. Maar toch. Het spookt wel door je hoofd.

Dat zou mooi zijn Eva. Weer een gezond kindje na de miskraam.
Leuk dat je toch al de knoop hebt doorgehakt.

Ja dat gewicht pff. Ik ben ook laatste tijd 4 kilo aangekomen. En mn conditie en spieren zijn door die 16 weken zwangerschap ook flink aangetast. Dat zou ik aan de ene kant eerst graag terug hebben als we voor de 4e gaan. Maar als het dan evt eerder raak is ook prima.
Tijdens de evt zwangerschap wil ik zeker op mn gewicht en eten letten. Al vond ik dat bij de vorige keer ook lastig. Een hoop dingen stonden me tegen.
Was niet aangekomen maar denk dat ik spieren heb opgegeven.

Ik vind het wel heel leuk om er over te kletsen hier. Maar snel de stoute schoenen aan trekken thuis.
Marilyn: heb de knoop nog niet 100 procent doorgehakt maar neig nu echt naar een "ja" opeens :hihi: .
Eerst was dat een "nee" maar dat was meer omdat ik dacht dat het niet verstandig meer was na drie curretages en dat was een bescherming voor mezelf door te zeggen ik wil het niet meer. Maar de laatste gynaecoloog zag totaal geen bezwaren om zwanger te worden.. ook zag ik veel beren en leeuwen op de weg, maar die ebben steeds meer weg.. het kan namelijk ook gewoon goed gaan... Sterker nog, die kans is veel groter .. voor jou, voor mij en voor iedereen. .
Net als wat je zegt; een kans van 1 op 180.000 is gewoon stomme pech...
Iedereen loopt risico's helaas..
Ik bedacht me dat het eigenlijk toch stom zou zijn als ik me door angst tegen laat houden.
Wilde eerst nog een rustpauze van een half jaar, maar wens ook weer een wat kleiner leeftijdsverschil.

En ik vind het blijkbaar ook heel leuk om over te praten, want kom hier steeds weer terug :-D .

Aankomen is balen he Marilyn .. jij bent toch altijd erg met sporten bezig?
Ik wil die kilo's eerst ook het liefst kwijt , maar wellicht duurt het toch weer een half jaar voordat ik zwanger ben..
En anders kunnen we daarna ook weer gaan sporten Marilyn :)
Ben nog steeds niet ongesteld na 5 weken o_o
Grappig dat je nu ineens naar ja neigt.
Ik moet zeggen dat als je het er zo veel over hebt dat je ook sneller die kant op gaat. (heb ik wel)

Haha dat sporten kan daarna idd ook weer. Al weet ik niet hoe snel ik het dan weer zou oppakken. Maar tijdens kan ook nog heel goed hoor :-)
Ik heb tot 16 weken gewoon zumba gedaan. (op een paar weken na omdat ik in het begin te moe was)

Ik werd na 4,5 week al weer ongesteld. En met controle met 3 weken zag ze bijna volgroeid ei met de echo.
Het kan ook langer duren maar het kan ook wat anders betekenen :-)

Hoe snel was je bij de andere keren zwanger? Bij mij bij de eerste 2 met 3 maanden.
En hoe was dat bij de rest?
Ja door erover te praten zet je aan het nadenken hè :) ..
Ja dat ik eerst heel hard "NEEEE" riep was denk ik meer een beschermingsmechanisme.

4,5 week is netjes!.
Hoop het ook snel te worden, dan weet je dat alles nog werkt ..
Nee zwanger geloof ik echt niet van die drie keer " voor het zingen de kerk uit"..

Ik was alle zwangerschappen in 1 of 2 rondes zwanger ...behalve de laatste in ronde 7 pas..

En jij?

(Schrijf dit een dag later , ongesteld geworden :cheer: . Ben blij dat het allemaal nog werkt )
@dajka, irritant he van dat lichte slapen.. ik heb ook dat ik wel super moe ben s avonds, maar ik kom de hele nacht niet in een diepe slaap, zo irritant. hou jij het verder nog vol, het wachten;)?

Snap jullie overwegingen en twijfels evda en marilyn! Fijn dat jullie het er hier ook samen over kunnen hebben of niet? Leuk evda dat ze bij jou weg lijken te trekken en dat je meer naar 'ja' neigt. En jij marilyn dus eigenlijk ook. Ben benieuwd wat je man ervan vindt. Inderdaad maar snel bespreken, dan kan het misschien ook nog even indalen.
De kans dat het goed gaat is inderdaad véél groter! En wat betreft dat aankomen evda: Waarom niet nu alvast een keer naar een diëtist? Of je nu zwanger gaat worden of niet, het is altijd nuttig denk ik, om een keer advies te krijgen. Wie weet heeft ze wel heel nuttige tips waar je sowieso wat aan hebt. Fijn dat je ongesteld bent geworden trouwens:)

hier is het ok. Gister weer misselijk en moe, dus fijn.. soort van;) haha. nog maar dik een week tot de echo, ik kijk er zo naar uit! Denk dat de week wel snel gaat. druk op m'n werk en van het weekend nog lekker sint-maarten met de kids en een verjaardag op zondag. komt vast goed.
Dankjewel Brianne.. ja leuk hè, heb besloten : angst is een slechte raadgever. . Straks ben ik 40 en te laat.. en denk ik : " had ik maar......."
We hebben de wens voor een derde en die duw je niet zomaar weg .
Heb ik wel even geprobeerd, maar denk dat ik het stiekem de hele tijd nog wel wilde (gezien ik ook steeds weer naar dit topic terug kom)

Goed idee van de diëtist , ga me eens oriënteren.. heb geen zwaar overgewicht maar net 10 kg boven wat ik zou willen wegen ..terwijl ik voor de zwangerschappen slank was.

Wat ontzettend fijn dat je je weer beter voelt ivm de symptomen... hou er wel rekening mee dat die altijd komen en gaan.. dat je straks niet ongerust wordt als ze er weer een paar dagen niet zijn .. afleiding is ook prettig :) ..
Is het bloeden geheel gestopt nu?
Aftellen tot volgende week.
Is zo voorbij !!
thnx, ja je hebt gelijk, het zal komen en gaan dus ga proberen me er niet door te laten lei(ij)den haha! Bloeden is gestopt ja, het is bij bruin gebleven, dus dat zal ook wel goed zijn. Ik voel ook m'n baarmoeder al een klein beetje boven m'n schaambeen! dat is vast ook positief;)

Wat leuk dat je er nu weer zo positief naar kijkt en knap dat je het zo snel hebt weten om te draaien voor jezelf! Is toch best heftig geweest allemaal, maar je klinkt erg positief! Ik dnek idd dat je de wens niet zomaar kan uitvlakken. Het verdriet overheerst natuurlijk in eerste instantie, maar verdriet slijt (gelukkig). Een kinderwens niet, denk ik...

ik heb zelf geen overgewicht, maar heb ook het idee dat ik (en ik denk iedereen) wel eens advies van een dietist of voedingsconsulent zou kunnen gebruiken! ik vraag me best vaak af wat het gezondste alternatief is van... of aan welke stoffen ik in ieder geval moet komen op een dag, etc. Lijkt mij een heel nuttig consult iig;)!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven