Zwanger worden aug/sep Tabel

14-10-2019 20:13 941 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ons vorige topic (van Nina_90) voortgezet met een tabel die we allemaal kunnen aanpassen.

ww is hetzelfde als de nick.
NaamLeeftijdRondeKindjeNODUDBijz/echo's
Nina_9029💙2e-UD 4 mei
MienMandolien26❤️1e-UD 23 Mei
PepperyPie30❤️1eUD 17 juni24-01 20 wekenecho
Veikie30❤️1e17 juni bevallen van Noa ❤️plaats snel een update :)
Cranberryjuice23❤️❤️2&3UD mei?tweeling
libe35💙1eUD 31 juliangststoornis
pennenbak30:heart:1e-UD aug?Abortus gehad
eilean27❤️1eUD 3 septangststoornis
swimkim33??1eUD jan/feb16 juni eerste echo
Lostit30181e11 juni--
Es139029💙1eUD 23 november 6 juli 20 weken echo
vrouw van fietsslot3761e 29 maartdonor

En.. :sherlock:
Al een tijdje niets meer van gehoord. Zet jezelf in de tabel als je toch nog meeleest / meeschrijft!
Uiensoepje (28 aug)
Solane (10 sep)
Kokoloko (12 sep)
Cappuchino_lover (14 sep)
Bubbels85 (19 sep)
perfectlyimperfect (20 sep)
Maida (22 sep)
Sunshine1992 (23 sep)
Zonnestraal91 (12 okt)

Jinxie (UD 6 mei)
viva010102019 (UD eind mei?)
anoniem_391601 wijzigde dit bericht op 20-06-2020 06:14
41.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Klopt! Ik heb ‘m er 15 augustus uit laten halen. Mijn cyclus varieert steeds, er is nog geen pijl op te trekken. Varieert van 28 dagen tot 41! Hopelijk snel wat regelmatiger, was ik vroeger iig wel dus hou nog goede hoop :)

Net wat je zegt, het werkt in ieder geval. Daar ben ik al heel blij mee. Ik verwacht mijn eisprong eind volgende week ergens, dus dan gaan we het idd weer gezellig maken 😂 wel heel romantisch mbv ovulatietesten aangezien het nu zo onregelmatig is
Vandaag toch bij de dokter/gym geweest ivm klein beetje bloedverlies. Toch een echo gedaan. En volgens de gyn ben ik nu 5 w en zijn er 2 zakjes te zien!!!! Volgende week terug komen en dan is alles beter te zien..& weten we of we een tweeling krijgen& beide hartjes kloppen. Ik vind het zo spannend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw cranberry wat bijzonder spannend!!! Een tweeling misschien, super bijzonder!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat bijzonder en spannend Cranberry!

Grappig Eilean, dan lopen we bijna tegelijk denk ik. Ik verwacht volgende week zondag mijn eisprong.
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha, wat leuk Cranberry! Krijg je er straks misschien 2. 😅

Mijn ovulatietest blijft maar een streep aangeven de laatste paar dagen. Betekent dat dat ik zwanger ben of dat mijn ei wordt vastgehouden? Ik kan toch geen blijvende LH piek houden? NOD is pas volgende week zondag.

https://ibb.co/rQNXdqW

EDIT Ik vond dit nog op internet:

Twee dagen een positief resultaat is normaal en komt vaak voor omdat het proces 36 uur duurt. Is de testlijn langer dan twee dagen hetzelfde of donkerder van kleur als de controlelijn dan kan er sprake zijn van een hormonale storing. Het kan zijn dat je lichaam zich klaarmaakt om het eitje los te laten maar door bijvoorbeeld stress of een andere reden het eitje niet los kan laten. Je lichaam blijft het dan proberen en kan zelfs een tweede eitje proberen los te laten waardoor beide LH pieken elkaar overlappen. Als je regelmatig langer dan drie dagen een positief resultaat hebt dan is verstandig eens contact op te nemen met je huisarts.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat bijzonder cranberry!

@libe, ik had ook 2 dagen echt een piek, en aanloop er naar toe, daarna wel direct minder. Hoe is dat bij jou? Dacht dat Nina een aanhoudende LH piek had en toen zwanger bleek te zijn. Dus wie weet. Duimen!

@mezelf:
Ik ga momenteel niet zo lekker, kan alleen maar negatief denken als in "het hartje klopt vast niet meer". Ik voel me beter, ben nog wel moe en af en toe last van mijn darmen, maar verder voel ik me gewoon goed. Ben echt aan het aftellen naar die termijnecho, maar omdat die met 10wk is vrees ik dat ik zelfs bij een positief resultaat dan alsnog maar 1 dag blij kan zijn voor ik weer aan het doemdenken sla.
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Pepperypie: mijn test begint nu weer lichter te worden, dus misschien duurde het even voordat het ei is gesprongen. Wat vervelend dat je zoveel onrust hebt over de zwangerschap. Eigenlijk zou je elke dag thuis even moeten kunnen checken of alles nog goed is. Ik denk dat jouw gevoelens daarin wel normaal zijn. Meer dan vertrouwen op je lichaam kun je nu helaas niet doen. Gelukkig heb je geen last van misselijkheid. Hoeveel weken ben je nu zwanger?

Ik voel me verder oke, had dit weekend alleen wel last van krampen in mijn onderbuik en pijn als ik ging zitten. Misschien was het ovulatiepijn? Het is nu in elk geval weer weg gelukkig.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
@cranberry,
Wat een gedoe die afspraken zeg! Wel bizar dat je er misschien zelfs 2 krijgt, zou die hoge hgc misschien wel verklaren. Ik Ben heel benieuwd!

@Mienmandolien,
Wat fijn een goede echo! Hoe reageerden jullie naasten?

@Swimkim,
Ik ga voor je duimen, zou inderdaad een heel mooi cadeau zijn!

@peppery,
Dat klinkt niet goed, dat je zo gespannen bent over je zwangerschap. Kan je er met iemand over praten? Kan je je ei goed kwijt bij je partner?

@libe,
Spannend zeg, is ook best een gedoe met ovulatietesten enzo, althans dat vond ik wel haha!





Hier waren we afgelopen weekend een weekend weg met familie. Dat was best druk, veel afleiding maar gelukkig ook nog wel tijd kunnen doorbrengen met mijn vriend. Hij had het er ook moeilijk mee dat het niet gelukt was, dus we hebben er wel fijn over kunnen praten. Verder hebben we een test gekocht voor zijn sperma, die gaan we van de week even doen en hopelijk komt daar niks geks uit en moeten we gewoon meer geduld hebben. En ik werd toevallig ook nog gebeld om een afspraak te maken in het ziekenhuis, ik doe namelijk mee met een onderzoek voor mensen die een kinderwens hebben, en ik mag begin december weer komen en krijg ik lichamelijk onderzoek weer. Stiekem hoop ik dat ik dan zwanger ben haha. We zullen zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
En allemaal bedankt voor de lieve reacties ❤
Het helpt echt om erover te kunnen praten!
Alle reacties Link kopieren Quote
@pepperypie heb geen tips voor je ik herken mezelf wel in jouw post. Je kunt nu toch niks doen, hopen op het beste alleen.

@libe spannend hoor nu dus wachten op de "uitslag"

@Lostit hoop voor jullie dat het gauw mag gebeuren hoor!


Mijzelf: veel mensen weten het nu, hele leuke reacties gekregen natuurlijk. Vriendin ook blij voor mij maar vind het wel lastig natuurlijk. Ik zat er erg mee. Ik probeer niet te blij te zijn in haar bijzin en bijvoorbeeld het kopen van kleertjes moet ik met moeder of zus gaan doen bij wijze van.

Over een paar dagen gaan we op vakantie, even lekker weg. Donderdag nog controle bij de verloskundige en ik hoop eigenlijk dat ik vrijdag nog bloed kan laten prikken voor de NIPT.
Cranberry! Wat ontzettend spannend dat er twee zakjes te zien zijn... zou het echt een tweeling kunnen zijn? Wauw! En wanneer is die afspraak deze week om dat bevestigd te zien? Wat een spannende afspraak zal dat zijn!

Dames ik ben benieuwd hoe jullie over het volgende denken. Je gaat proberen om zwanger te worden, stopt met spiraal of hormonen (als je die gebruik) en gaat regelmatig klussen.
Hoe zijn jullie gedachten dan (geweest voor de reeds zwangeren) of het gaat lukken of niet? Speelt dat door jullie hoofd of heeft dat door jullie hoofden gespeeld? Het is zoiets magisch en ook zo wonderlijk dat de timing perfect is, dat het juiste zaadje het eitje vindt, dat het ontwikkelt en blijft plakken. Het is gewoon eigenlijk wonderlijk als het kan, en toch gebeurt het anders hadden we niet zoveel mensen op deze wereld.

Ik zou het zo'n enorm iets vinden als het lukt. En ik zit dus nog in de 'als het mag lukken' Ik hoop het enorm dat het bij ons ook mag lukken. Hebben jullie die gedachten ook (gehad)? En als je dan ineens een positieve test hebt, hoe is dat dan?
Ik denk dat ik pas met de zwangeren kan meepraten als ook wij een positieve test in handen hebben, maar tot dat moment voelt het nog als ver weg ofzo, terwijl het iedere maand in principe 'raak' zou kunnen zijn.

Wij hebben een monster maandag en dinsdag gehad. Mijn vrouw had een knaller van een streep op de ovulatietest; nog niet eerder zo donker geweest. We zijn maandag na werk naar Rotterdam gereden (2,5 uur) waarna de donor om 22:00 kon komen. Dan sta je even ongemakkelijk te praten, want je wilt eigenlijk dat hij meteen zijn ding gaat doen, zodat je daarna ook kunt gaan slapen, haha, maar dat kun je niet maken. Nja goed zijn ding gedaan, geslapen en de volgende dag, kon hij pas half 7 in de avond... en dus hebben we een hele dag in Rotterdam rondgelopen, naar de bios gegaan en overal maar koffie gedronken om de tijd te doden.
En toen kwam hij weer en dan opnieuw ik het idee het gehad te willen hebben omdat je ook nog dat hele eind weer terug moet naar het noorden...

Je moet echt in je achterhoofd houden waar je het voor doet en dat dit een kindje kan opleveren, dat de timing echt perfect was en dat er dus weer en echte kans is, maar och wat vermoeiend :facepalm:
En als je een kindje hebt is dit natuurlijk niks bij de vermoeidheid die je dan zult ervaren, maar ik vind het niet niks dit.

Hopelijk blijft het lekker plakken dit keer :lol:

Maar ben benieuwd naar jullie gedachten en gevoelens
Alle reacties Link kopieren Quote
@libe en @mien, Ik ben nu 8,5 wk. Aftellen tot volgende week vrijdag. Fijn dat je het herkent Mien.

Lostit, een test gekocht? Kun je die gewoon bij de drogist halen ipv naar de huisarts?

Fietsslot herkenbaar wat je schrijft dat het tot die positieve test zo ver weg voelt. Daarvoor iedere ronde gedacht of het wel zou gaan lukken ooit. Ik was niet meteen 'om' in gevoelens bij die positieve test, al helemaal niet door wat er volgde die weken. Als ik in de toekomst kijk (dan hoop ik dat het toch allemaal goed blijft gaan), dan denk ik dat het meer echt gaat voelen als je echt een mensje kunt zien op de echo ipv een vlek, misschien als je het geslacht weet, en natuurlijk als je het voelt schoppen.
En het is ook zeker niet niets die pogingen van jullie! Wat dat betreft hebben wij (de rest hier) het maar gemakkelijk, gewoon even naar de slaapkamer of waar dan ook. Bij jullie kost het gewoon een hele dag, vakantiedag moeten opnemen? Of meld je je dan ziek ofzo?
Stekte komende weken op de wachtbank en we duimen!!

En eilean en zonnestraal hoe is het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
@peppery,
Ja online een test gekocht. Zal vast niet zo goed werken als bij de huisarts maar om uit te sluiten dat er voldoende levend zaad is zal het vast prima zijn. Weet niet of ze dit standaard bij de drogist hebben, maar via sensitest gekocht.


@fietsslot,
Nu ik merk dat het bij ons ook niet in 1 of 2x raak is, merk ik ook dat mijn gedachten veranderen over zwanger raken. Ik vind het echt steeds wonderlijker worden. En ik verbaas me al helemaal dat er mensen zijn die ondanks anticonceptie te gebruiken zwanger raken, haha!
Alle reacties Link kopieren Quote
@libe ik had inderdaad ook dagen achter elkaar een dikke positieve streep en bleek later zwanger. De eerste zwangerschap had ik dit echter niet en had ik enkel 1 dag een duidelijke streep. Wat dit dus is geweest weet ik niet!

@peppery heel erg spannend, dat is heel begrijpelijk. Die wachttijd is vreselijk, in welke situatie dan ook! Heel erg duimen voor een prachtige echo voor jullie volgende week!

@lostit spannend, ik wist niet eens dat zulke testen kunnen!

@fietsslot het is een wonder dat het allemaal kan inderdaad en heel onwerkelijk, tot je ze op de wereld hebt gezet! Een positieve test is een bevestiging dat je lichaam het kan en die echo’s gaven mij daarna pas de zekerheid dat er echt iets zat, vooral na 12 weken omdat dan de kans op een miskraam aanzienlijk verminderd. Hopen nu voor jullie dat deze ronde perfect getimed was en blijft plakken!!
Alle reacties Link kopieren Quote
@pepperypie, ik verwacht komende dagen/weekend mijn eisprong. Ovulatietest was nu nog negatief. Spannend!!!
Wat balen dat je last hebt van doemdenken. Ik hoop dat je iemand in je omgeving hebt met wie je er goed over kunt praten en die je wat vertrouwen kan geven. :hug:

@es1390 toevallig zeg! Hopelijk bij allebei raak :-D

@cranberry, wat spannend 2 zakjes!

@libe, zou kunnen dat het ovulatiepijn was, volgens mij kun je daar ook wel wat klachten van hebben. Hopelijk heb je volgende week een positieve test in handen, ik duim voor je

@mienmandolien, vindt jouw vriendin het lastig omdat het bij haar nog niet is gelukt of? Wellicht heb ik iets over het hoofd gelezen, sorry als dat het geval is.
In ieder geval alvast een fijne vakantie gewenst! Geniet ervan.

@fietsslot, ik herken dat erg. Ik heb vooral last van negatieve gedachten rondom de NOD. Ik vind het lastig om het dan van me af te zetten. Jeetje, wat komt er veel kijken bij jullie, vooral ook mbt de afstanden. Daar heb ik eigenlijk nog nooit bij stil gestaan. Net wat peppery zegt, het is voor ons wel makkelijk om even naar de slaapkamer oid te gaan. Eigenlijk vanzelfsprekend..

@lostit ik wist ook niet dat je zo’n test kon kopen. Ik ben wel benieuwd hoe het werkt, als het bevalt wil ik het ook wel in overweging nemen :) en wat houdt dat onderzoek bij het ziekenhuis in? Kan iedereen zich daarvoor aanmelden? Scheelt al dat je onderzoeken krijgt voordat je een jaar bezig bent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pepperypie: zo dat gaat snel zeg. Hoop voor je dat op de tweede echo alles goed is!

Eilean: Ik hoop dat je je eisprong kunt vinden op de test.

Mijn ovulatietest is nu weer iets lichter dan de controlestreep, dus ik weet niet meer helemaal wat ik ervan moet denken. Volgende week maar eens een zwangerschapstest doen om te kijken hoe het ervoor staat.

@Fietsslot; Lijkt me ook lastig dat plannen met de donor, hoop dat het snel raak is! Fijn dat ze in elk geval een positieve ovulatietest heeft gehad.
Ik denk ook vaak aan wat als het niet lukt...Dat zou natuurlijk heel jammer zijn. Als het niet lukt, ben ik misschien te laat begonnen. (ben nu 35) en dat neem ik mezelf dan wel een beetje kwalijk. Maar ik denk dat ik mezelf er uiteindelijk wel bij kan neerleggen als het niet lukt. Ik ga geen hormoonbehandelingen doen om kost wat kost toch een kind te krijgen. Ik zie ook positieve kanten aan heb hebben van geen kinderen. Ik heb lang getwijfeld of ik ze wel wil, omdat ik een angststoornis heb en dat het voor mij wel lastiger maakt dan voor de gemiddelde vrouw.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een frustratiemomentje: we hebben ons bijna 2 weken geleden online opgegeven voor een rondleiding bij een KDV hier om de hoek. Hoorden aan alle kanten dat we er snel bij moeten zijn, nou met 7wk leek ons toch vroeg genoeg. Zouden binnen 2 dagen worden teruggebeld. Niets. Zelf gebeld, zou worden teruggebeld. Niets. Nu vanmiddag eindelijk teruggebeld met de mededelingen:
- we doen geen vrijblijvende rondleidingen want we hebben een wachttijd
- je moet je nu al echt online inschrijven (incl aangeven welke dagen je dan opvang wil), dan bellen we je binnen 2 dagen terug voor een rondleiding
- zou je ook maar inschrijven bij onze andere locaties verderop in de stad want we hebben echt een hele lange wachttijd

Op mijn vraag of er dus misschien niet eens plek is in september kon ze "geen uitspraken doen".
Alle reacties Link kopieren Quote
@peppery heel herkenbaar! Ons 2 kindje ook zsm aangemeld bij het kdv. Kregen de mededeling dat er plaats is vanaf september volgend jaar terwijl we voorrang krijg op nieuwe aanmeldingen omdat onze oudste zoon er al zit.. het is mega druk bij alle kinderdagverblijven! Heel frustrerend.. ook voor de leidsters daar lijkt me, die moeten zo vaak nee verkopen..
Alle reacties Link kopieren Quote
@eilean,
Voor de vruchtbaarheidstest van mijn vriend moeten we sperma opvangen en met een test strip iets meten, heb nog niet gekeken hoe of wat precies haha.
In mijn stad wordt er onderzoek gedaan naar de nieuwe generatie, daarbij willen ze vrouwen voor, tijdens en na de zwangerschap volgen. Daar heb ik mij voor aangemeld. Lichamelijke onderzoeken en echo's wanneer je zwanger bent, horen daarbij. In principe is het geen vruchtbaarheidsonderzoek, maar als ze afwijkende dingen tegen komen, dan melden ze dat wel. Mochten ze echt iets heftigs zien, waardoor ze direct al kunnen zeggen dat het je niet zonder hulp gaat lukken om zwanger te worden, dan verwijzen ze je wel door.
Vorig jaar heb ik onder andere een inwendige echo gehad en toen zagen ze dus dat ik voldoende eitjes heb, dat mijn baarmoederslijmvlies dikte klopte bij het gebruik van mijn spiraal en was er dus niks geks. Dat in combinatie met mijn regelmatige cyclus zou betekenen dat ik voldoende vruchtbaar zou zijn om binnen 1 jaar zwanger te raken.
Alle reacties Link kopieren Quote
@lostit wat goed zeg dat je eraan meedoet. En fijn dat ze al het een en ander gecheckt hebben. Ik ben benieuwd hoe de test ‘bevalt’. Misschien is het een soort ovulatietest voor mannen 😂
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Pepperypie: wat belachelijk dat die wachtlijst zo lang is zeg. Ik zou er zelf niet eens aan denken voordat mijn kind geboren is. Misschien ga ik mijn eventuele toekomstige kind ook maar vast inschrijven, dan hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken 🙈

@Lostit: wat kost zo'n vruchtbaarheidstest ongeveer?

Ik kon me vandaag niet inhouden, want mijn ovulatietest streepje was weer wat donkerder geworden. Zwangerschapstest gedaan, maar ik heb pas zondag mijn NOD (28 dagen na menstruatie). Maar helaas weer negatief. Had het kunnen weten ook, voel me totaal niet zwanger. Heb zelfs het gevoel dat het deze ronde weer niet is gelukt, maar zal volgende week nog eens testen als ik niet ongesteld word.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit nu een week na de eisprong, en ik voel van alles borrelen. Maandag gaan we op vakantie en ik twijfel of ik een test mee zal nemen.
Als ik nu ongesteld word de komende week hoef ik niet te testen, of dat ik wacht tot volgende week zaterdag.
Cranberry weet je inmiddels al meer?

Wat een gedoe met aanmelden voor een kdv, ik had echt geen idee dat het zo was.. poeh!

Lostit; spannend zo'n test. Is het dan toch de spanning die toeslaat dat het nog niet gelukt is, dat jullie dit doen? Je bent nog jong zie ik, en ook nog geen jaar onderweg, dus in principe zou er niks aan de hand hoeven zijn.
Is het niet zo dat als je al testjes gaat doen, de spanning ook gaat toenemen? Wat vind je van die gedachte? Ik hoop dat het een goede uitslag mag zijn van dat testje.

Spannend Swimkim! Kun je omschrijven wat je precies voelt? Ik ben erg nieuwsgierig :)

Bedankt allen voor de reacties en het meedenken.
Voor deze poging had ik vrij en mijn vrouw heeft een werkdag geruild. Fijn dat het zo kon. De vorige keer kwam de donor naar ons, wat het wel erg makkelijk maakte en de eerste keer viel in een weekend. Nu hopen dat het blijft plakken. Wat zou zo mooi zijn!!! hopen hopen en genoeg ontspanning blijven zoeken of houden.

Fijn weekend iedereen!
nog een vraagje; jullie zorgverzekering voor volgend jaar, nemen jullie nu allemaal kraamhulp en ziekenhuisbevalling als extra in het pakket?
Hier maandag opnieuw een echo dan ben ik precies 6 weken. ( denk ik , ik heb nog geen flauw benul hoever ik nou eigenlijk ben. Gyn had mij laatst stuk voor uit gezet maar ik zou mijn eigen telling liever aan haha. ) Het tweede vruchtzakje is wat kleiner en gyn gaf aan dat er 50% kans is dat deze het red. De ander lag wel gewoon op schema. Ik heb op verzoek van de gyn bloed geprikt op hcg. Hier kwam 27.500 uit wat redelijk hoog is voor 5 weken. Gyn weer gebeld zij gaf aan dat is goed is voor een tweeling dus maandag terugkomen. Hoop dat ze het allebei goed doen. Ben sinds een aantal dagen onwijs misselijk mijn hcg blijft dus wel stijgen. De misselijk houdt de hele dag aan dus het is niet alleen in de ochtenden maar de hele dag echt onwijs vervelend. Ik eet alleen augurken, frietjes en thee. De rest krijg ik gewoon niet naar binnen. Voel me onwijs ellendig bij de vorige zwangerschap had ik dit pas na 8 weken en ook niet zo onwijs heftig. Ik hoop maandag gewoon twee mooie embryotjes te zien die goed gegroeid zijn. Ik weet niet wat ik allemaal kan zien op een echo van 6 weken. Vorige keer zagen we alleen 2 zakjes.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven