Zwanger worden aug/sep Tabel

14-10-2019 20:13 941 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ons vorige topic (van Nina_90) voortgezet met een tabel die we allemaal kunnen aanpassen.

ww is hetzelfde als de nick.
NaamLeeftijdRondeKindjeNODUDBijz/echo's
Nina_9029💙2e-UD 4 mei
MienMandolien26❤️1e-UD 23 Mei
PepperyPie30❤️1eUD 17 juni24-01 20 wekenecho
Veikie30❤️1e17 juni bevallen van Noa ❤️plaats snel een update :)
Cranberryjuice23❤️❤️2&3UD mei?tweeling
libe35💙1eUD 31 juliangststoornis
pennenbak30:heart:1e-UD aug?Abortus gehad
eilean27❤️1eUD 3 septangststoornis
swimkim33??1eUD jan/feb16 juni eerste echo
Lostit30181e11 juni--
Es139029💙1eUD 23 november 6 juli 20 weken echo
vrouw van fietsslot3761e 29 maartdonor

En.. :sherlock:
Al een tijdje niets meer van gehoord. Zet jezelf in de tabel als je toch nog meeleest / meeschrijft!
Uiensoepje (28 aug)
Solane (10 sep)
Kokoloko (12 sep)
Cappuchino_lover (14 sep)
Bubbels85 (19 sep)
perfectlyimperfect (20 sep)
Maida (22 sep)
Sunshine1992 (23 sep)
Zonnestraal91 (12 okt)

Jinxie (UD 6 mei)
viva010102019 (UD eind mei?)
anoniem_391601 wijzigde dit bericht op 20-06-2020 06:14
41.43% gewijzigd
Fietsslot ; hoop voor jullie op een plakkertje !!

SwimKim : Misschien wel goed dat je je zo voelt, zou een teken kunnen zijn toch! Wat voel je precies?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik voel van alles, maar normaal heb ik voor mijn menstruatie nooit ergens last van.
Af en toe een krampje. Heel klein beetje last van mijn borsten (of ik beeld het me in), een voller gevoel in de buikregio. Zit nu een week na de eisprong. Heb sinds gister toch wel meer afscheiding dan normaal. Dit heb ik ook nooit richting menstruatie.
Heb wel het gevoel dat ik ongesteld ga/moet worden down under zeg maar, een beetje drukkend gevoel. Maar dat is nog te vroeg.
Het is raar om dingen te voelen die je normaal niet voelt. Het kan beide zijn.
Elke keer dat ik nu naar het toilet ga ben ik blij dat ik nog geen bloed zie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat spannend fietsslot en swimkim. Hopen op een positieve test. En cranberry ik hoop dat jullie straks 2 goede embryo’s zien :-D

Even een vraag. Ik had vandaag een donkere streep op mijn ‘goedkope’ ovulatietest. Ik heb voor de zekerheid ook getest met clearblue en daar zag ik een smiley, dus dat zou betekenen dat de eisprong binnen 12-36 uur plaatsvindt. In de bijsluiter van clearblue staat dat de kans op een zwangerschap het hoogst is als we binnen 48 uur vrijen. Nu hebben wij het gisteravond gezellig gehad haha, dus volgens mij is het niet handig om het vanavond te doen. Heb eens gelezen dat om de dag het beste is in verband met de kwaliteit van het sperma.

Nu zit ik even te denken, is het het handigst om 1. morgenavond en dinsdagavond te vrijen of 2. morgenochtend en maandagavond? Wat zouden jullie doen? Of nog andere tips? 😊
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee meiden! Was wat stiller van mijn kant maar ik lees wel mee!

Spannend Swimkim, Fietsslot en Libe. Zou leuk als er weer wat hartjes aan de tabel toegevoegd kunnen worden!

We lopen echt gelijk op Eilean! Ik had vandaag ook een positieve ovulatietest.
Ze zeggen om de dag inderdaad dus ik zou gaan voor morgenochtend en dan dinsdag weer. Hihi veel plezier!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend libe!
De test was 20 euro. Dus voor het geld hoef je het niet te laten denk ik zo. Maar hebben hem nog steeds niet gebruikt haha!

@fietsslot,
Waar het voor hetero stellen soms al een gedoe kan zijn om de juiste timing te vinden, is het voor jullie helemaal een opgave!
Ik snap wat je bedoelt hoor, over die sperma test, ik ben ook best een controlfreak en vind het lastig om dingen zijn beloop te laten. Ik hoop (en ga er stiekem ook vanuit) op een goede uitkomst, dus dan kan ik dat in ieder geval uit mijn hoofd zetten. Ik heb niet het idee dat ik onvruchtbaar ben of niet op de natuurlijke manier zwanger zou kunnen worden, bijna alle vrouwen houden hun cyclus bij en testen hun ovulatie etc. Ik zie dat sperma testje ook meer als een soort check, zoals vrouwen dat dus doen met hun ovulatie.


Ik ga voor iedereen duimen, er mogen inderdaad wel weer wat hartjes bij in de tabel!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oke Lostit, dat is mooi om te weten! Als het niet lukt ga ik ook eens zo'n test aanschaffen.

Ik heb gisteren nog eens getest op zwangerschap, test was negatief. Maar vorige week zondag 10 nov had ik flinke pijn in mijn onderbuik, dus ik denk dat toen mijn ovulatie was ipv maandag 4 nov. De ovulatietesten waren in die week steeds positief, maar ze zijn inmiddels weer negatief. Ik denk dus dat mijn NOD komende zondag pas is, omdat de ovulatie 6 dagen te laat was.
Do you want to be right? Or happy?
Wat vervelend Libe, dat het zo onzeker is!


Misschien hebben jullie eroverheen gelezen maar ik ben nog zo benieuwd hoe jullie je zorgverzekering voor volgend jaar willen kiezen?

Ik zie dat het basispakket ook al een dekking heeft voor de verloskundige en ziekenhuisbevalling en 20 weken echo enzo, maar er zijn meerdere mogelijkheden in een aanvullend pakket.

Wat is handig om te kiezen? Wat vinden jullie? Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren Quote
@es1390 toevallig!! 😊 duimen voor goed nieuws!

@libe, spannend zeg, even afwachten dus. Heb je deze maand ook weer een wat langere cyclus?

@fietsslot ik had al een aanvullende verzekering. Ik heb toevallig gisteren al even gekeken en als ik ‘m zo hou, ben ik volgens mij goed verzekerd. Of het echt noodzakelijk is, durf ik nog niet te zeggen. Binnenkort maar eens goed in verdiepen. De polisvoorwaarden verschillen soms flink. Volgens mij is het vooral van belang of je in een ziekenhuis wilt bevallen met / zonder medische indicatie (qua eigen bijdrage) en verschilt het soms qua kraamzorg. Had jij dit jaar alleen basis?
Alle reacties Link kopieren Quote
Over de zorgverzekering; Ik heb me daar laatst even kort in verdiept en een artikel op 24baby (geloof ik) stond dat je het er wel degelijk uithaald. Maar ik snap de twijfel.
Ik zit bij FBTO en daar is het maandelijk zo'n 15 euro bovenop de basispremie. Het gaat dan om een bedrag van €180,- euro over een jaar, waar een eigen bijdrage in het ziekenhuis €357,84 kost (google) :euro:
Dus in die zin haal je het er wel uit.
Dus wat Eilean zegt is zeker een goed idee, polisvoorwaarden checken.
Ik ga hem in ieder geval wel aanzetten, heb nu alleen basis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet ook nog kijken voor mijn zorgverzekering. Wil liever niet voor onverwachte hoge kosten komen te staan. Maar heb ook geen idee wat je dan nodig hebt of waar je op moet letten haha.
Naar aanleiding op m’n vorige post .. Vandaag weer een echo gehad om te zien of het kleine vruchtzakje nog zou groeien.
& twee mooie kloppende hartjes precies op schema. ❤️
Ongelofelijk hoe snel het kan groeien in een week.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aah wat gaaf cranberry!!! Dubbel gefeliciteerd dus!
Lostit schreef:
18-11-2019 21:46
Aah wat gaaf cranberry!!! Dubbel gefeliciteerd dus!
Dankjewel <3 ik hoop jullie ook snel te kunnen feliciteren. ☘️
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Cranberry!

Over de zorgverzekering: ik neem volgend jaar een aanvullende polis (een van de 'goedkopere'). Heb een overzichtje gemaakt wat er bij mijn verzekeraar (Zilveren Kruis) in welke polis zit, hoeveel je extra betaald en wat je er dus voor terug krijgt. Ik heb nog niet echt een keus gemaakt, maar denk dat ik in zkh wil bevallen ook zonder medische noodzaak. Heb wel al een paar weken terug gekeken toen de nieuwe polissen nog niet bekend waren dus binnenkort nog maar eens kijken en updaten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cranberry wat gaaf! Zo bijzonder een tweeling!
Fijne zwangerschap gewenst! :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed punt van die zorgverzekering. Ik vind het lastig om me daar al mee bezig te houden, omdat ik nog niet zwanger ben. En straks lukt het niet en dan betaal ik een heel jaar voor niets extra premie. Heb het op de agenda gezet voor december.
Do you want to be right? Or happy?
Wauw wat een ontzettend goed nieuws Cranberry dat er 2 kloppende hartjes zijn! Van harte gefeliciteerd! Erg bijzonder!

Hoe voelt het vooruitzicht op 2 kleintjes erbij?

Ik vind het met de zorgverzekeringen ook lastig hoor, omdat de basisverzekering ook al zaken dekt. Maar inderdaad zoals libe zegt het maar even op de agenda zetten en er nog voor gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk Crabberry! ❤🥰

Ik ben nog niet ongesteld, maar voel me ook totaal niet zwanger. Ovulatietest geeft steeds een heel licht streepje. Hoop niet dat ik weer een cyclus heb van 45 dagen. Zit nu op dag 31...
Do you want to be right? Or happy?
en een negatieve zwangerschapstest Libe?
Heb je al getest @ libe?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vrijdag en zondag getest, testen waren negatief. Heb nog 1 test liggen. Ik zal dit weekend opnieuw testen. Dan zou er toch voldoende HCG moeten zijn...
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb toch nog maar een keer getest voor de zekerheid en hij is weer negatief.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wacht even....zie ik nu toch een streepje of verbeeld ik het me? Ik zal even een foto plaatsen.

https://ibb.co/bQffs14
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
libe schreef:
20-11-2019 10:57
Oh wacht even....zie ik nu toch een streepje of verbeeld ik het me? Ik zal even een foto plaatsen.

https://ibb.co/bQffs14
Jaa ik zie ook een steepje!! Wat spannend Libe! Overmorgen weer even testen? Dan zal het vast duidelijker zijn.
Haha superleuk! :cheer:
libe schreef:
20-11-2019 10:57
Oh wacht even....zie ik nu toch een streepje of verbeeld ik het me? Ik zal even een foto plaatsen.

https://ibb.co/bQffs14
Ik zie toch echt een streepje !!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven