Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Zizo Wat een vreselijke reactie van je LG. Ik zou het er idd niet bij laten zitten. Misschien helpt een brief/verklaring van je behandelend arts? Ik vermoed dat deze persoon gewoon werkelijk geen idee heeft in wat voor heftig vaarwater jij momenteel zit. Laat je in elk geval niet pushen.
En meld je desnoods nog een paar dagen extra helemaal ziek: als ze het werk niet naar jouw conditie kunnen aanpassen dan kun je dus gewoon nog niet komen werken.

@Labgeek ja in natuurlijke cyclus, dus alleen de ovitrelle injectie en dan 4 dagen na de eisprong de terugplaatsing van het 4 dagen oude embryo. Goede cyclus, dus ook geen progesteron nodig. De genoemde NOD is dus ook gewoon mijn 'eigen' NOD.

@boulu/abusu/Dazzle/Duufje/Fruity Hierbij even een extra knuffel voor jullie :hug:

Ik hoop op betere tijden vanaf nu.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Labgeek1990 schreef:
16-08-2017 13:29
Bedankt voor alle tips over de testen! Bij ons zit een Kruidvat om de hoek dus ik ga ze last moment halen. Anders is de verleiding groot om te vroeg te gaan testen.

Rucio Hoe gaat het bij jou voor de rest op het wachtbankje? Wanneer had je de TP gehad? Ik heb vooral nog last van kleine steekjes in mijn onderbuik en wat misselijk met vlagen maar dit is vooral sinds ik de Utro bolletjes gebruik.

Flipje Wat een goed nieuws!!! Worden de embryo bij jou in je natuurlijke cyclus geplaatst? Hopelijk word dit een hele goede ronde :)

Zizo Wat een onmenselijke reactie zeg!! De leidinggevende beseft niet wat je hebt door moeten maken zo te horen. Ik zou inderdaad de bedrijfarts inschakelen. Ze moeten al blij zijn dat je met een oplossing komt. Snap inderdaad dat je wilt huilen hoor want werk en een kinderwens hebben zijn toch twee dingen die heel erg belangrijk zijn in je leven nu! Neem vooral je rust hoor want stress is ook zeker niet goed! Dikke knuffel :hug:
Gaat goed hier hoor! Ik vind het heerlijk om niet telkens weg te moeten en op te letten of ik de spuiten wel op tijd zet. Oh ja er schiet me nog iets te binnen: ik ben ontzettend moe 's middags en in de vroege avond. Vast ook een bijwerkingen van de progesteron. De terugplaatsing was vorige week donderdag, nog iets meer dan een week te gaan dus haha. Het schiet eigenlijk best wel op. Hoe is het verder met jou? Denk je er ook zoveel aan?

Flipje wat fijn dat het volledig in je eigen cyclus, zonder hormonen kan plaatsvinden. Ik 'ken' je al heel lang van het meelezen in verschillende topics. Het is je zo gegund!
Fruity sterkte het hele traject valt ook niet mee, hopelijk kan je nu beter slapen met de pillen. Heerlijk genieten van je wijntje en sushi! :rose: :hug:
Weija begrijpelijk dat je afstand neemt van het forum, maar wel erg jammer en ben toch erg benieuwd hoe het met je gaat. :lol:
Labgeek ik gebruik verschillende eerder altijd die van kruitvat, maar omdat ik te lui (potje plassen en pipet etc. ) was ben ik die van etos gaan kopen. Denk dat ik de van de action maar een keer ga kopen. Vind het ook zonde om er zoveel geld aan uit te geven
Zizo Jeetje zeg wat gemeen zeg! Dat kan je toch niet maken, ze hebben geen idee wat jij allemaal moet hebben doorstaan!! :swear: :@ Ik zou me ziek melden, als het gewoon niet lukt. Goede tip vd bedrijfsarts idd..
Boulou sterkte! :hug:
Abusu ik hoop dat een mooie TP hebt gehad / nog krijg vandaag! :hello:
Ooh Flipje wat fijn om te horen! Duim voor je dat het gaat lukken met het ontdooien! :hyper:
Tinkerbell welkom!
Rucio goed om te horen dat je het volhoudt op het wachtbankje. Was ook blij toen ff geen spuiten meer hoefde te zetten enzo. Succes in je laatste wachtweek!
Shine bright like a diamond
Ik heb de OP weer even bijgewerkt.
Voor de wachtbankers waarvan er geen datum bekend was heb ik 14 dagen na punctie genomen.

Ik hoop echt op heel veel positieve testen en ander goed nieuws de komende tijd! Ik wil ook wel weer eens :cheer2: :cheer: doen in plaats van steeds :rose: :hug: .

(flip)
Flipje wat fijn dat je tp in zicht komt! Eindelijk weer actie voor jou!

Baggal wat zag ik op het andere topic mooie buikfoto's! Wow! En wat fijn dat de uitslag van de suikertest goed is! Wat is dat toch met die NHS. Dat ze vergeten jou een miswife toe te bedelen. Gelukkig gaat het goed en is alles geregeld.

Boulou ik heb jouw bericht op het andere topic gelezen. Het is alweer een week geleden dat jij bent bevallen van jullie meisje. Dat gevoel van gemis en leegte is onbeschrijfelijk. Ik denk aan je :redrose:

Weija ik hoop dat je een positieve test in handen hebt. Mocht dat niet zo zijn, dan heel veel sterkte.

Fruity een hele dikke knuffel voor jou. Verstandig dat je naar de huisarts bent geweest. Het is erg heftig allemaal. Helpen de slaappillen?

Rucio ik merkte niet zoveel van de utrogestan. Maar dat zal ook wel komen door alle andere medicatie die ik had. Ik ben dus niet representatief. Fijn he, even niet spuiten.

Het lukt me niet om op iedereen te reageren. Maar Duufje, Diamond, Animal, Dazzle, Selin, Miekje, MwStippel, Sef, Labgeek, Smurf en Smurf en alle anderen: ik denk aan jullie :lips:

Inmiddels ben ik thuis. Ik werk halve dagen. Dat vind ik eerlijk gezegd al (te) zwaar. Helaas is mijn leidinggevende niet empathisch. En ja, ik snap ook wel dat het omzet kost, maar ik kan het gewoon nog niet. Bedrijfsarts heeft vakantie, dus daar heb ik nog niks van gehoord. Maar volgende week schijnt de bedrijfsarts er weer te zijn. Dan mag hij er wat van vinden. Zkh heeft al aangegeven mee te werken met bedrijfsarts als ik dat nodig heb. Ik hoop echt dat de bedrijfsarts het wel begrijpt. Ik heb hem nog nooit ontmoet, dus ben benieuwd.
Nu lekker bijkomen op de bank.
Flipje Mijn test datum is pas 29 Augustus helaas. Ik ga stiekem wel het weekend ervoor testen aangezien ik het niet zo fijn vind op een door de weekse dag. Van het ziekenhuis mag ik eigenlijk pas 29 Augustus testen.

Rucio Ik heb je een PB gestuurd als het goed is.
He bah zizo dat kun je niet gebruiken. Zeker naar bedrijfsarts en verklating van behsndelend arts lijkt me ook goed. Boe voor alle horkerige bazen.

Gelukkig kreeg ik begrip van mijn (nieuwe) leidinggevende.

Flip en boulu rustig aan hoor! En veel liefs voor jullie

Baggal jij schiet echt op nu. Wow spannend hoor

Wachtbankers ik duim mee hoor!

Weija snap je keuze. Jammer dat je die moest maken. Heel veel geluk ook voor jou.

Ik vergeet een heleboel mensen vrees ik...sorry

Hier rustig (not! Geen geduld) aan het wachten om weer te beginnen...eind volgende week mag ik weer gaan prikken
Zizo: De NHS kampt enorm met financiele tekorten. Over het algemeen is het personeel lief en aardig, maar als jezelf er niet bovenop zit, krijg je dit soort toestanden. Goed dat je thuis zit - zet jezelf even op nummer 1, want jouw leidinggevende doet dat kennelijk niet. Vond haar reactie erg bot als ik het zo lees :'( .

Flip: ik las het ook op je eigen topic. Ik hoop dat het ontdooien goed gaat en... je nu eens eindelijk geluk hebt met de TP en zwangerschap. Jij schrijft echt al zo lang en hebt al zo veel moeten meemaken. Veel succes lieverd :smooch: Ik gun het je zo!!!

Animal: Heb je mijn PB ontvangen?

Miekje: Dat schiet al op zeg - eind volgende week :cheer: Eindelijk weer actie. En ook voor jou hoop ik dat je niet alleen zwanger wordt, maar ook dat je i.t.t. de vorige keer wel een paar cryo's hebt om op terug te vallen als het nodig is!

't Schiet enorm op hier idd: volgens de tabel in dit forum ben ik alweer de volgende :) Ik verwacht dat ze de keizersnede op 29/9 of 2/10 willen uitvoeren, maar hoor de definitieve datum op 14/09. Blijft heel onwerkelijk - te meer omdat ik zolang getwijfeld heb of ik ooit (doorgaand) zwanger en moeder zou kunnen worden. En dan na 4 jaar komt hopelijk die droom echt uit over een paar weken. De angst en onzekerheid over het zwanger kunnen worden zullen jullie ongetwijfeld ook kennen... :heart:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Wat lijkt me dat bijzonder Baggal, na al die jaren is het ineens zo dichtbij! Super spannend.

Bedankt Flipje! Mijn officiële testdatum is 23 augustus :)
Labgeek1990 schreef:
16-08-2017 15:09
Flipje Mijn test datum is pas 29 Augustus helaas. Ik ga stiekem wel het weekend ervoor testen aangezien ik het niet zo fijn vind op een door de weekse dag. Van het ziekenhuis mag ik eigenlijk pas 29 Augustus testen.

Rucio Ik heb je een PB gestuurd als het goed is.
Ontvangen! Je hebt bericht terug.
Fenarah: bedankt voor je reactie! Ik moet toegeven dat ik dat scenario ook had bedacht. Dat ik waarschijnlijk niet in aanmerking kom. Dat wil ik inderdaad navragen. De draagmoeder heeft al een compleet gezin en zal aan alle voorwaarden voldoen.
Dat laatste is iig heel aangenaam Dazzle. Denk ook dat het verstandig is dat vrouwen eerst een eigen gezien hebben. Als het niet in A'dam kan, zou je eventueel dit in het buitenland overwegen? Ondertussen duim ik heel hard dat het niet nodig is!

Rucio: dat is het ook en ben enorm dankbaar. Zal blij zijn als ze er echt is - en gezond en wel in mijn armen ligt. Dat is niet uit ongeduld, gezeur over de dikke buik, ongemakken, oid. Maar door jarenlang MMM blijf ik het spannend vinden. Ik tel de weken af...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal: om nog terug komen op jou bericht. Ik ben me er bewust van dat het voor de draagmoeder / man en kinderen meer impact op het gezin zal hebben, dan bij de wensouders. Maar ik denk dat ik toch niet in aanmerking kom bij het zkh. Het zal trouwens gaan om onze eigen embryo"s. Met die kwaliteit is niets mis. Dus genetisch zou het ons kind zijn. Maarja eerst onderzoek nk afwachten.
Hallo dames,

Ik schrijf in het topic 1987 en zwanger willen worden; maar nu denk ik dat ik hier "thuis" hoor.

De "app" op basis van mijn gemiddelde afgelopen maanden gaf aan vandaag eisprong. Ik heb al paar dagen vruchtbaar slijm. Maar de echo wees uit dat er een groeiende follikel nog is en volgens arts zal deze ongv. Zondag springen. Die hele app en ovulatietesten zijn dus dan echt bullshit?!?! Snap er niets meer van.

Maar dat is nog t minste van mijn zorgen. Ik weet iig dat er een eisprong aan zit te komen. De reden dat ik hier mijn bericht plaats; Ik durf het niet eens te typen want dat maakt het al "echter":

Eerste gesprek gehad in het kader van fertiliteit.
Mijn man zit in de categorie : ernstige afwijking. :s

Ik kan het gewoon niet geloven. Dit komt echt als een shock. Hij wordt nu verder behandeld bij de uroloog.

Edit: arts sprak over 34% kans op spontane zwangerschap binnen het komende jaar(ervan uitgaande dat met mij alles oke is) op echo zag alles er goed uit.

Hij zei ook dat we wel wrs de natuur een handje gingen helpen :s. Als in ivf enzo denk ik.. vond het btje vreemde man.
Hoi Juf, wat een schok is dat hè. Echt vreselijk om te horen. 34% kans klinkt voor mij echt als heel veel. De arts gaf ons 2-5% kans op een natuurlijke zwangerschap. Gaan ze het onderzoek nog eens herhalen? Is je partner ziek (koorts) geweest de afgelopen 3 maanden? Heb je misschien ook aantallen te horen gekregen? Wow, ik zie nu dat het wel erg veel vragen zijn. Voel je niet verplicht om te antwoorden. Veel sterkte de komende tijd.
Labgeek: lastig dat wachten hè, ik ben pas 5 dagen na de tp, maar het duurt eeuwen… ik moet nog door met de utrogestan t/m 26 aug. en dan de 27e testen. Dan zijn we trouwens net op vakantie, wel een beetje apart. Betekent trouwens ook dat ik + man + utrogestan samen op vakantie gaan… :-?

Smurf112: ik snap dat het resultaat tegenviel, ik had er ook op meer gehoopt voor je. Wanneer hoor je over bevruchtingen? Bij mij werd trouwens tijdens alle echo’s ongeveer 6-8 goed groeiende follikels gesproken. Dat er uiteindelijk 17 eicellen werden gevonden, was top, maar denk dat er gewoon heel veel onrijpe tussen zaten. Die hebben ze dan wel weggezogen, maar waren onbruikbaar. Bij mij werd ook gezegd dat er in principe in elk follikel een eicel hoort te zitten, maar dat ze niet altijd ‘goed’ zijn.

Tinkerbell: succes alvast en tot later!

Fruity: slecht slapen kan je echt opbreken, goed dat je naar de huisarts bent gegaan. Ik heb het ’s nachts zo warm dat ik de dekens van me af gooi, vaak op mijn man, waardoor hij het natuurlijk ook warm krijgt en ook wakker wordt, worden we ook niet vrolijker van.

Diamond: oh oh, die hormonen toch… ik had er tot nu toe met de 1e ivf weinig last van (met de IUI’s wel meer), maar ik merk dat het óf de utrogestan óf gewoon alles bij elkaar: spanning, hormonen, wachten, wachten is, want ik ben nu echt niet de leukste echtgenote van de wereld… ik probeer me in te houden, maar soms wordt het gewoon allemaal even teveel..

Labgeek: wat een mooie score, 12 bevruchtingen! Wanneer hoor je over evt. cryo’s?

Rucio: fijn idee van de cryo, ik hoop ook dat we niet direct weer met een hele nieuwe poging verder moeten, want ik merk dat ik wel een beetje op ben zo aan het eind van het lange protocol… Ik zit één dag na jou op het wachtbankje. Wanneer mag jij testen? Ik ben trouwens ook moe, weet niet of dit van de utro komt, maar moet oppassen dat ik niet de hele tijd op de bank ga liggen.

Zizo: superjammer dat je leidinggevende niet met je meedenkt, dit kan zo veel schelen in dit traject. Je hebt al zoveel meegemaakt de laatste tijd en kun je dit er eigenlijk niet bij hebben, wat zeg ik: je verdient het niet om dit erbij te krijgen!

Dazzle: interessant het draagmoederschap. Toevallig via een bevriend homostel ook al het een en ander over gehoord (volgens mij is het voor hen geen optie). Heb er ooit ook een documentaire over gekeken, maar dat ging ook over een homostel. Het idee dat iemand zijn lichaam voor je beschikbaar stelt, is wel heel speciaal. Kostbaar zo’n vriendin!

Windmolen: even rust….goed van je. Lijkt mij eerlijk gezegd ook wel fijn, even ‘uit’ het traject. Wel grappig dat je een goed voorgevoel hebt. Ik hoop voor iedereen ook op goed nieuws, op welke manier dan ook.

Animal: ik wil je handlanger wel zijn bij de ontvoering! Ik vind het soms lastig dat er zulke verschillen zijn in aanpak en behandeling per ziekenhuis in NL, en dat ze in DLD meer maatwerk leveren, zou hier dan toch ook moeten? Wij doen ook mee met een onderzoek, gaat over de vloeistof die in het lab gebruikt wordt.

Abusu: wat een teleurstelling, al heb je natuurlijk nog een goede kans voor deze ronde! Is de terugplaatsing goed verlopen?

Flip: fijn dat er bijna een tp aan zit te komen, ik schuif graag een stukje op op het wachtbankje.

Hier: ben momenteel toch iets labieler en moe, ook enorme zere tieten (heb ik normaal ook na de eisprong tot vlak voor menstruatie). Wat wel anders is dat ik nu bijna de hele dag stijve tepels heb (ja, echt…). Mijn man reageert er erg enthousiast op, maar utrogestan-technisch ben ik niet bepaald in the mood. Ik gooi alles op de utrogestan en het lange protocol… Heb nu ook vakantie, dus ook de tijd om me er helemaal aan over te geven…

Nog een vraagje: wij gaan vrijdag naar Walibi, denken jullie dat het handig is om in alle achtbanen te gaan?Ik ben dan 1 week na de terugplaatsing. Ik had het in het ziekenhuis wel gevraagd, maar de vp zei dat het gewoon kon. Wat zouden jullie doen?
sef ik ben 2 dagen na tp naar de efteling geweest en ook in overleg met erasmus en mijn eigen ziekenhuis. het kon gewoon. heb zelf alleen de baron over geslagen omdatdiie wel heel veel g krachten heeft. (mocht wel)
en van die tp ben ik zwanger dus wij grappen dat de achtbaan hem op het juiste plekje heeft geduwd :hihi: dus veel plezier;)
Sef heel herkenbaar allemaal! Mijn tepels leiden ook een eigen leven, mijn man baalt ook haha! Lekker dat je nu vakantie hebt. Ik heb het ook steeds zo bloedheet in bed, ik slaap nu maar met een ventilator. 23 augustus mag ik testen maar ik zie net dat ik nog maar 4 applicators met crinone heb. Dat betekent zondag de laatste dus ik ga maandag wel een testje wagen. Jij moet nog even wachten zeg, ga je dat volhouden denk je?
Sef ohh jij hoeft helemaal niet zo lang met de Utro dan. Als ik positief zou testen moet ik nog twee weken doorgaan met Utro! Bah bah.

Ik heb goed nieuws gekregen over mijn cryo's. Ik had 12 embryo's, 1 terug geplaatst en 10 in de vriezer.

8 hiervan zijn score 1 en 2 zijn score 2/3.

Ik hoop ze natuurlijk niet nodig te hebben maar ben blij dat ik wat op voorraad heb.
wat fijn labgeek!! ik had er 8 in de vriezer en dat is heerlijk om achter de hand te hebben. dan moet er wel een kanshebber bij zitten he :-D
Rucio schreef:
16-08-2017 21:28
Hoi Juf, wat een schok is dat hè. Echt vreselijk om te horen. 34% kans klinkt voor mij echt als heel veel. De arts gaf ons 2-5% kans op een natuurlijke zwangerschap. Gaan ze het onderzoek nog eens herhalen? Is je partner ziek (koorts) geweest de afgelopen 3 maanden? Heb je misschien ook aantallen te horen gekregen? Wow, ik zie nu dat het wel erg veel vragen zijn. Voel je niet verplicht om te antwoorden. Veel sterkte de komende tijd.
34% kans met voor het gemak even dat alles bij mij goed is. Maar ik heb ook een lichte verhoging van antistoffen chlamydia. (Snap ik niets van) maar daar gaat hij nog even niet naar kijken. + ik heb een chronische ziekte aan de darmen, kvraag mij altijd af of dat geen invloed heeft.

Eerst krijg mijn man een uitgebreid onderzoek bij de uroloog. Hij had 900.000 goede zwemmers. Minder dan 1 milj dus. Dan heb je een ernstige afwijking. Ze gaan het zaadonderzoek over 2 maanden herhalen dan zijn we 3 maanden verder.

Vervolgstap is een buikfoto bij mij. + hij had het al over zaadjes "opwerken"
Van mijn man en dan bij mijn baarmoeder inspuiten.

Sorry ik ken de termen nog allemaal niet zo.

Wow 2% kans bij jullie. Dan is 34% nog heeeel veel. Heftig. Sorry als ik je met mijn "gezeur" overvallen heb.
Labgeek wat een fantastische score! Daar zal toch een geslaagde poging uit moeten komen!

Juf blauw: welkom! in ons zkh doen ze geen medisch traject als de natuurlijke kans boven de 30% zit. Volgens mijn arts heb je dan door een medisch traject niet meer kans dan op de natuurlijke manier. Wel fijn dat jouw zkh daar dus anders over denkt.
Het zijn idd niet veel zaadcellen, maar zeker genoeg voor een medisch traject. Heb jij ook een hsg onderzoek gehad?
Ik denk dat je arts iui bedoelt. Ik heb zelf veel gelezen op de website van freya. Zie de link in de openingspost. Ik hoop voor je dat je snel zwanger raakt.
@Juf_Blauw Wat je beschrijft (zaad opwerken en direct in de baarmoeder inspuiten) heet IUI: intra-uteriene inseminatie. Dat is een andere behandeling dan IVF. Maar als de uitslag echt 0,9 miljoen is, dan heb ik zo'n vermoeden dat IUI eigenlijk helemaal niet mogelijk is. IVF ook niet denk ik, bij ons (ook minder dan 1 miljoen zaadcellen) werd het vanwege die diagnose direct ICSI (dat is bijna hetzelfde als IVF).
Er zit nu nog even niets anders op dan de volgende uitslag van het zaadonderzoek af te wachten... sterkte.

@LabGeek WHAAAAAAAAT!!!! 10 cryo's? Daar ben ík zelfs jaloers op. ;-)

@piene & baggal Jullie hebben een PB'tje van mij. En het schijnt dat die misschien i.p.v. in 'Postvak In' ook in de map 'Verzonden' zou kunnen staan ofzo.... (viva.... :facepalm: )

@iedereen Bij welke ziekenhuizen zijn jullie onder behandeling? Vind ik altijd wel fijn om van elkaar te weten. Zit er nog iemand va jullie bij het VUmc?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
heb in de mappen gekeken maar staat niks. aaargj vervelend als dat niet goed werkt :|
Ik ga er eens goed voor zitten. 1 dag niet gekeken en heb er een halve middagtaak aan om bij te lezen!

Zizo, wat rot van de reactie van jouw LG. Ik ben zelf ondernemer en heb 2 stuks personeel (klinkt oneerbiedig, maar hoef niet herkenbaarder te worden dan ik al ben) en ken ze ondertussen zo goed dat als ze zich ziek melden, ze ook echt, echt ziek zijn. Maar dat betekend niet dat ik daar niet ontzettend van baal (niet alleen financieel, maar ook heel erg organisatorisch is het een ramp. Ja ik ben goed verzekerd tegen ziekte, dus financieel is zeer beperkt), alleen zeg ik dat niet en ik hoop natuurlijk ook niet dat ze dat merken, want dat zou ik erg rot vinden. Ik hoop dat je nog een gesprek vraagt en het nogmaals uitlegt en als er weer geen begrip is, dan zou ik toch aan gaan geven dat je je dan weer volledig ziek gaat melden.

Labgeek, wat een score! Wow!!! Daar zegt echt iedereen U tegen. Wat fijn zeg! In Dusseldorf moet je tot min 12 weken zwangerschap door met de utro. En weet je... ook al moet het de volle 9 maanden. Ik zou het zonder klagen doen.... Maar vies is het wel! Dus je mag best klagen hoor.

Juf_blauw, kan het zijn dat je iets door elkaar haalt? Met een sperma score van minder dan 1 milj is de kans op spontane zwangerschap wel heel erg klein. Volgens mij kan die 34% hier niet mee... Ik hoop niet dat ik je nu iets heel erg vervelends vertel...
Als over 2-3 maanden het sperma van jouw man prima is, dan kan ik me die 34% wel voorstellen, maar met < 1 mlj eigenlijk niet. Ons vorige ziekenhuis hield 800.000 aan als grens voor wel of geen IUI en direct door voor IVF/ICSI. Sommigen houden ook 1,5 mlj aan. Maar dat ze met 900.000 toch nog 3-6 x IUI willen doen, vind ik niet zo gek. Ben je dan niet zwanger, dan is het logisch om door te gaan naar IVF/ICSi (dat laatste lijkt me dan inderdaad nuttiger als er maar 900.000 spermacellen zijn, maar ik ben natuurlijk geen fertiliteitsarts. Geen idee waar wij zouden zitten qua %. Gezien de leeftijd wat lager, maar bij ons is vooralsnog niets gevonden wat een zwangerschap tegen zou kunnen houden en toch zijn we al 3 jaar verder. Als je ooit chlamydia gehad hebt, heb je grote kans op verstopping van de eileiders en dan wordt je natuurlijk niet zwanger. Als de antistoffen tegen chlamydia hoog zijn, kunnen ze beter eerst een HSG doen om dat inderdaad te bevestigen of juist uit te sluiten. Zijn ze afgesloten dat kun je besluiten dat operatief op te laten lossen, met een (ik dacht) een behoorlijke kans op recidief, of meteen voor IVF/ICSI te gaan.
Die app berekent op jouw vorige cyclussen jouw vermoedelijke eisprong uit. Als jouw luteale fase korter is dan 14 dagen (en dat gebeurd nog wel eens) dan klopt die hele app voor geen meter. De arts kan in inschatting maken, maar kan er ook naast zitten. Zo had ik op maandag een follikel van 15 mm en op dinsdag een positieve ovulatietest, dat hadden we natuurlijk nog niet verwacht, maar het klopte achteraf ook precies met de dag dat ik ongesteld werd. Dus tja, ook dan is het niet een garantie. Als je de MM in gaat kunnen de artsen jouw eisprong timen en hoef je er gelukkig zelf niet meer over na te denken! Is best fijn, zeker als je er veel mee bezig bent.

Rucio, ik leek wel 4 maanden zwanger met de utro. Enorme grote en pijnlijke borsten. Flink opgezette buik. En slapen... Pfff.... ik kan er nu nog op teren. Ik lag elke avond voor 22 uur te slapen. Dat is niet zo gek, maar mijn wekker gaat pas om 7.45 ;-) En nog moest ik mezelf echt uit bed slepen. Dus ja, dat kan echt door de progesteron komen... Lekker aan toegeven! Oh ja, en eindelijk niet van die ijskoude voeten...

Sef, fijn dat je me wilt helpen! Haha! Achtbaantechnisch... Tja... Van het ziekenhuis mag het, dan moet je toch doen wat voor jou goed voelt. Ik vind achtbanen helemaal te gek, maar weet niet of ik dat wel zou doen/durven na een TP. Als ik Piene zo lees ga ik een paar dagen na de volgende TP naar het pretpark!

Piene, Baggal kan mij wel PB-en en ik kan wel terug sturen en dan gaat het goed. Ik naar haar toe lukt ook niet. Je mag het naar mij proberen. Ik zal ook jou even proberen.

We hebben besloten eerst de uitslagen af te wachten. We hadden allemaal leuke constructies bedacht, maar een maandje rust is ook wel lekker. De afgelopen 1,3 jaar: 6 x IUI en 3 x IVF en 3 x een tp gehad, dan wil ik nog wel een maandje rust. We willen nog een weekje met vakantie, dat moeten we wel even goed inplannen of dat een terugplaatsing niet tegenhoud. Hier lijkt ik vandaag echt ongesteld te gaan worden.... Maar dat dacht ik gisteren ook :-)

Ik hoop dat ik ieder gehad heb en voor de rest een dikke knuffel! Ik ga weer aan het werk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven