Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Flipje: Bij mij werkt het postvak niet. Inmiddels wel contact met Weija en Animal (ik zal zo even via een PB op jou reageren). Stom genoeg lukt het wel als ik jou een PB stuur en jij daarop een reply. Forum is nog steeds niet perfect :roll:

Labgeek: Wat een mooi aantal zeg :cheer2: Even een happy smiley, want die hebben we hier al veel te lang niet gebruikt ;-D Bij Boston Place heb ik tot 12 weken Utrogestan en injecties gehad. De Utro had ik toen heel lief van Piene, Rosings, Ylva en Anne gekregen. Van mijn eerste poging had ik nog cyclogest liggen en die heb ik daarna ook maar opgemaakt - en het daarna afgebouwd.

Juf_Blauw: welkom hier. De 34% lijkt mij een hoog percentage gelet op jouw partner's zaad. Wij kregen in 2014 in eerste instantie 10% te horen, maar in de laatste analyse in 2016 zat er gewoon geen enkele goede zaadcel meer bij. De kans op een spontane zwangerschap acht ik in ons geval uitgesloten. We hebben tijdens het wachten op de behandelingen wel erg ons best gedaan, maar helaas...

Animal: Als je toch moet wachten is een weekje vakantie wel erg aangenaam. Wil je ver weg? Benieuwd naar wat er uit de onderzoeken komt.

Dazzle: iemand heeft een ander topic geopend over draagmoederschap op het Viva forum. Staan best nuttige dingen in. Misschien iets voor jou? Ik had me er nooit in verdiept , maar het schijnt inderdaad een voorwaarde te zijn dat de draagmoeder al een compleet gezien heeft (hetgeen ik ook wel wenselijk acht) en dat het in het buitenland makkelijker is dan in NL.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
17-08-2017 14:52

Juf_Blauw: welkom hier. De 34% lijkt mij een hoog percentage gelet op jouw partner's zaad. Wij kregen in 2014 in eerste instantie 10% te horen, maar in de laatste analyse in 2016 zat er gewoon geen enkele goede zaadcel meer bij. De kans op een spontane zwangerschap acht ik in ons geval uitgesloten. We hebben tijdens het wachten op de behandelingen wel erg ons best gedaan, maar helaas
Ja iemand anders zei net ook al 34% is onwaarschijnlijk met < 1 milj zaadcellen.
Maar hij liet het echt zien? Of denk je dat er dan een fout is gemaakt? We zijn beide 29 miss dat dat er nog mee te maken heeft? En hij had wel beweeglijke zaadcellen? En nog n anderw waarde zat normaal op 1,5 en hij had 3,5. Mijn arts maakte een rekensommetje en vulde die gegevens in en floep daar rolde een hele tabel uit.

Maar hij zei wel: dit is op basis dat bij mij alles goed is. (Terwijl we dat nog niet zeker weten) bloedonderZoek goed behalve een hele lichte verhoging van antistoffen (0.03) maar hij vond dat op moment niet de "moeite waard"
Dat van mijn man had nu even de prioriteit: bloed prikken en vervolgonderzoek bij uroloog om te kijken waarom hij zon lage zaadproductie heeft. Verder over 2 maanden zaadonderzoek herhalen.
In tussentijd ergens ik een buikfoto. Hij had het erover dat ik dan antibiotica kreeg?? Weten jullie waarom? Zijn we vergeten te vragen.

Ik snap ook even niets van mijn cyclus. Bij echo was follikel 16mm. Arts dacht dat deze ongv Zondag zou springen, dat is dan 5 dagen later dan "normaal" wat ik altijd denk te voelen/weten door ovulatietesten. Daar stop ik ook maar mee is gekmakerij. Ben wel benieuwd wanneer mijn menstruatie dan volgt. Als het toch 28aug is (cyclus 29/30 dagen steeds) dan heb ik dus een mega korte lutale fase van 7 dagen.

Hij heeft dit btw wel genoteerd om ook nader te onderzoeken (de lutale fase).

Hoelang zijn jullie allemaal al bezig met trajecten sinds 1e bezoek zh? (Als ik vragen mag)
Juf_Blauw: Of er een fout gemaakt is kan ik vanaf mijn beeldscherm niet beoordelen, maar 34% kans op een spontane zwangerschap bij minder dan 1 milj. zaadcellen lijkt mij wat optimitisch. Maar bedenk ook dat een zaad analyse een moment opname is en dat dit herhaald moet worden.
Ik woon niet in Nederland, dus ben niet maatgevend, maar deed de anticonceptie precies 4 jaar terug de deur uit, zat een jaar later bij de HA had in Januari 2016 mijn eerste ICSI poging via de NHS, die mislukte en ben privaat verder gegaan. Ben nu 32 + 4 zwanger van een cryo uit de 2e ICSI poging. Volgens mij zijn er in Nederland minder lange wachttijden. Succes!
baggal wijzigde dit bericht op 17-08-2017 16:43
0.15% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Labgeek wow wat een prachtig mooi aantal zeg! Hopen dat dit een plakker is! Succes in de wachtweken.
Sef pff ja hormonen zeg jeetje..Hoe vergaat het jou in de wachtweken?
Juf Welkom!
Shine bright like a diamond
Jeetje lagbeek zo veel!!! Ik ben jaloers
juf blauw bij ons ook onder de 1 milj zaadcellen en bij mij niets aan de hand. kan 1 op 10000 op een spontane zwangerschap dus eigenlijk geen tot ini mini kans :bye:
maar kans op zwangerschap door icsi was dan wel weer groot. ze hebben maar 1 zaadcel nodig en 1 eitje dus dat stelde erg gerust en het is ook 2 x gelukt binnen 1 poging en nog 3 in de vriezer!
suc6 :redrose:
Hallo meiden

Ik heb eindelijk de informatiemiddag gehad. Heb een elke hoop medicijnen mee.

Maar ik ben nogal emotioneel en teleurgesteld want er was pas plek eind oktober. Ik begin 20 oktober met prikken en de punctie wordt rond 3 november verwacht. Komt blijkbaar doordat er bij ons zoek ICSI dient te gebeuren. Wat we ook vandaag pas hoorden.

Pfff ik heb maanden naar dit moment toe geleefd en nu mag ik weer twee maanden wachten. Ik ben er behoorlijk emotioneel van.
Sorry voor de enorme ego post. Later meer.
@Juf_Blauw
Kan het zijn dat die 900.000 het aantal per milliliter is , en dat er 3,5 milliliter sperma was? Dan zijn het dus in totaal wel meer dan 3 miljoen zaadcellen. Dat is nogal een verschil.. ;-)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Juf geen probleem! Je zeurt zeker niet! Ik hoop echt dat jullie kansen zo groot zijn maar het lijkt me ook sterk met deze uitslag. Of had de arts het misschien over 34% beweeglijkheid? Ik denk dat jullie even de vervolgonderzoeken moeten afwachten om er echt iets over te kunnen zeggen. Ik probeer me ook altijd vast te klampen aan uitslagen en ik hou ook alles bij in een notitieboekje omdat ik merkte dat ik een tijdje later niet meer zo goed wist wat er nu weer gezegd was.

MevrouwStippel ik kan me goed voorstellen dat je zwaar teleurgesteld bent dat je weer zo lang moet wachten. Ga je nog op vakantie in de tussentijd? Als je nog voldoende uren hebt dan kan je dat misschien overwegen. De tijd gaat dan wat sneller, iets leuks om naar uit te kijken en een beetje uitrusten voordat je echt die achtbaan in stapt is ook wel lekker. Knuffel!

Flipje ik stuur je even een PB.
rucio wijzigde dit bericht op 17-08-2017 18:05
Reden: Foutje
0.06% gewijzigd
Wowie wowie Labgeek wat een superscore. Daar moet er wel een tussenzitten. Duim voor je. Liefst al voor deze
@flipje las toen ik hier aansloot je blog eventjes. Heftig zeg, wat je mee hebt gemaakt. Daarom ook van mij een extra duimpje voor een goede ontdooing en daarna, hoop dat het helpt.

@Baggal wow het duurt echt nog maar heel even. Ben je ervan aan het genieten? Ben je al gestopt met werken?

@Sef80 ik hoor morgen meer over bevruchting. Superspannend vind ik het. Ben zo zenuwachtig. Op dit punt zou ik al blij zijn met 1 embryo. Meer is mooi meegenomen maar please laat de poging niet voor niks zijn… Op dit moment is dat zo ongeveer het enige waar ik aan denk. Man o man o man wat gaat de tijd langzaam... Daarom ook heel veel succes voor alle meiden die nu aan het wachten zijn. Respect hoor!!!!
Mevr Stippel, wat zuur! Maanden hier naar toe geleefd en dan nu wéér wachten... Kunnen zowel jij als jouw man niet een paar keer bellen met het ziekenhuis dat jullie heel erg graag eerder willen beginnen aangezien jullie al heel lang wachten en dat dat heel zwaar valt etc. Wie weet kunnen ze jullie dan toch een maand vervroegen. Vind het heel naar dat het alsnog zo lang duurt....

Flip, 3,5 ml sperma (zwaar verbaasd poppetje, ik kan hem niet vinden helaas...) Wat doet mijn man fout? Kan dat, zoveel? MIjn man geeft wel aan dat zo op commando de hoeveelheid wel minder is, maar dan vind ik 3,5 ml alsnog heel veel. Zou wel fijn zijn voor juf_blauw, want dat is natuurlijk wel veel positiever voor hun!
MevrouwStippel hang in there! De starttdatum is bekend, dat is ook al iets.

Ik weet hoe je je voelt, toen ik mocht starten kon dat niet door een cyste. Was er toen ook flink kapot van, maar geef het een paar daagjes de tijd, dan zakt de teleurstelling hopelijk een beetje en kun je naar oktober toeleven.

En idd wat Animal zegt, je kan altijd even proberen te bellen met het ZH. Wie weet komt er een plekje vrij, kan je op een wachtlijst zodat je misschien toch eerder kan starten.

Oh en Flip ik zit in Rotterdam, EMC!
@Animal 3,5 ml is toch niet zo bijzonder veel? Minder dan 2 ml wordt al 'weinig' genoemd..

Van Wikipedia: "Per ejaculatie wordt ongeveer 3 tot 5 ml sperma geloosd (een vingerhoedje vol), dat normaal gesproken tussen 100 en 200 miljoen zaadcellen bevat. Per milliliter zijn er dat er zo'n 20 tot 50 miljoen."

@smurf112 Thanks :smooch:
flipje2 schreef:
17-08-2017 19:06
@Animal 3,5 ml is toch niet zo bijzonder veel? Minder dan 2 ml wordt al 'weinig' genoemd..

Van Wikipedia: "Per ejaculatie wordt ongeveer 3 tot 5 ml sperma geloosd (een vingerhoedje vol), dat normaal gesproken tussen 100 en 200 miljoen zaadcellen bevat. Per milliliter zijn er dat er zo'n 20 tot 50 miljoen.
Bij ons stond altijd > 1 ml dat dat voldoende was. Mijn man had vaan 1,5 ml. En ze noemden mijn man zijn sperma met 125 mlj spermacellen een echte topscore. Ook het lab was met IUI altijd laaiend enthousiast. Nu vraag ik mij af: Is wikipedia wel betrouwbaar of zijn de fertiliteitsartsen gekleurd in hun normaal waarden?
Ik heb even op internet wat meer sites bekeken en dan is wikipedia wel een koploper met zijn aantallen. Het maakt natuurlijk ook niet uit, maar ik schrok van de 3,5 ml :-)
Er is natuurlijk een verschil met de normaal waarde en wat wel/niet voldoende is. Iemand kan minder volume dan 'normaal' hebben, terwijl dat nog steeds voldoende is. Dat soort waardes worden vaak door elkaar heen gebruikt en dat zorgt voor verwarring.
En inderdaad denk ik ook dat de fertiliteitsarts misschien een iets vertekend beeld heeft van wat normaal is.
Ik zat op mobiel dus kwam ff niet verder dan Wikipedia hihi ;-D

Maar goed, als 3,5 ml wel bovengeniddeld is, dat zou dan dus wel kloppen met wat juf_blauw schrijft: "iets wat normaal 1,5 is was bij hem 3,5"

En met >3 miljoen cellen is het ook al iets logischer dat de mogelijkheid van IUI genoemd werd (al heb ik nog steeds het gevoel dat dat wel wat ambitieus is).
Dank voor jullie lieve woorden dames. Ik heb echt als een klein kind zitten huilen in de auto en onbedaarlijk zitten snikken. Bij alles wat man zei ging ik nog harder huilen. Hij zei net de verkeerde dingen en mijn emoties moesten er gewoon even uit.

Ik raakte gewoon al behoorlijk geïrriteerd toen ik vernam tijdens de informatie bijeenkomst dat twee andere stellen al een startdatum hadden gekregen voor de behandeling. Daarnaast gaat het laboratorium dicht voor jaarlijks onderhoud van 2 tot 10 september en kunnen dan amper behandelingen plaats vinden. Daardoor ook al extra wachttijd. Ik moest ook huilen tijdens het gesprek omdat het allemaal zo lang duurde. Maar het kon helaas niet anders gaf ze aan.

Het loopt gewoon allemaal niet handig in het ziekenhuis waar ik loop (AMC). Maar switchen wil ik ook niet omdat ons TESE zaad daar ingevroren is en ze veel ervaring hebben met TESE ICSI.

Het zit me gewoon even hoog omdat ik anders gehoopt en verwacht had.

Sommige andere dames moeten hier nog heftigere klappen verwerken dus ik moet me ook niet zo aanstellen. Dus ik mag vandaag nog even sip doen van mezelf en dan raap ik mezelf morgen weer bij elkaar.
Labgeek zo wat geweldig om zoveel cryo's te hebben. Daar dromen we stiekem allemaal van hier lijkt me. Daar moet toch minstens 1 gezond kindje bij zitten hoop ik.

Smurf112 dat lijkt me ook heel spannend om af te wachten op nieuws over de bevruchtingen.

Flipje hier wordt geduimd voor je aanstaande terugplaatsing. Ik hoop het zo voor je!

Lieve Boulu, je bent vaak in mijn gedachten. Ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk dit moet zijn. Een hele dikke knuffel voor jullie.

Baggal wat een prachtige buik heb je. Fijn dat het moment om sweet pea te ontmoeten steeds dichter bij komt.

Weija ik begrijp uit de Posts dat je even wat afstand neemt hier. Ik blijf met je mee leven en voor je duimen zodat je grote wens mag uitkomen.

Duufje ook hier wordt aan je gedacht. Ik hoop dat je samen met je eigen ziekenhuis en DD tot een goed plan kunt komen. Het is je zo immens gegund.

Abusu ik ben super hard voor je aan het duimen.

Dazzle wat fijn dat iemand draagmoeder voor je wil zijn. Ik hoop dat het op het allerlaatst niet nodig blijkt maar zou heel mooi zijn als dat wel een optie wordt.

Fruity hoe gaat het met jou meis? Ik heb zo met je te doen. Ik hoop dat het tij snel keert en het geluk aan jullie zijde komt.

Animal even een rustmaand is misschien ook even lekker. Het is een heel geplan lijkt me met een eigen onderneming en behandeling in DD.
Stippel, jouw verdriet mag (en 'moet') er ook zijn.
Jouw verdriet is niet minder dan het verdriet van een ander. Ik snap helemaal waarom je teleurgesteld en verdrietig bent. Jullie hebben de TESE gedaan in de veronderstelling in augustus te kunnen starten. Die verwachting/veronderstelling is niet juist gebleken en dat moet nu bijgesteld worden.
Je mag echt verdrietig zijn :hug:

Het hele traject doet mij meer dan ik had kunnen bedenken aan de start. Vandaag een heeeeeeele kleine inieminie aanrijding gehad. Resultaat: auto echt minikrasje, maar ik heb 10 minuten onbedaarlijk zitten huilen. Man dacht dat mijn auto Total löss was ;-)

Echt, laat je verdriet toe en uit het ook! Naar je man, familie, vrienden, hier, waar dan ook. Ik denk aan je :hug:
Mevrouw Stippel wat een teleurstelling dat je nog tot 20 oktober moet wachten voordat je mag beginnen met prikken.... kan mij heel goed voorstellen dat dat na al het wachten je rauw op je dak valt.
Ik hoop voor je dat je leuke dingen (zoals hier al geschreven een vakantie bijvoorbeeld) kunt plannen waardoor het iets minder lang wachten is.

Je hebt zo naar 17/8 toegeleefd, als startdatum en dan blijkt de werkelijke start weer eens twee maanden later te liggen. Dat is ook gewoon rot. :hug:

Dank voor je lieve berichtje.

Labgeek wat een schitterende score qua aantal cryo's! En allemaal dag 5 toch?
MeStippel, wat voelt het toch oneerlijk! Jullie hebben hiervoor al zo lang moeten wachten. Eerst de onderzoeken, dan de tese en dan nu weer! Jammer dat ze niet meer rekening hebben gehouden met jullie situatie. Wij moeten voorlopig ook nog wachten. Ik baal daar ook ontzettend van, maar ik denk dat ik de tijd ga doden met veel wijn, sushi, filet anericain en chocola. :hug:

Fruity, wat een ellende allemaal. Ik herken het verdriet. Het mmm gebeuren is sowieso al heftig. Als het dan ook nog eens niet gaat zoals gewenst, is dat extra zwaar. Zoals ik hierboven al schreef: ik probeer wat positiefs eruit te halen en ga genieten van de sushi en wijn. Kun je al wat beter slapen? :hug:

Hier gaat het wel. Morgenochtend nog naar kantoor en dan gelukkig weekend. Ik moest eigenlijk volgende week volledig werken. Ik heb aangegeven dat ik me dan ziek meld. Nu mag ik wel een halve dag. Ik heb nog geen cliënten bezocht. Sommige collega's vinden het ook belachelijk en helpen me door dit over te nemen. Hopelijk krijg ik snel contact met de bedrijfsarts. En ik snap mijn leidinggevende wel dat het omzet kost. Ik baal er zelf ook van. Maar ik ben echt nooit ziek. En hier kan ik echt niets aan doen. Ik doe het niet met opzet.
Hoi lieve dames, ik zie een aantal nieuwe meeschrijvers, welkom hier! Ook zie ik een heel aantal dames op het wachtbankje, fijn!

Ik ben terug van vakantie, moet zeggen dat de wachtweken zo wel snel gaan! Heb er echter weinig vertrouwen in dat het iets zal worden maandag, maar we zullen het zien. Heb nog niet bijgelezen wznt ben erg moe na een nachtvlucht.

Op zich een leuke vakantie gehad behalve de laatste 2 dagen.. We waren met vrienden op vakantie en men vriendin vond het het ideale moment om te melden dat ze zwanger is, en ja ze weet van ons traject... dus ik heb de laatste 2 dagen wenend doorgebracht, niet zo fijn dus...
Aaahhh Selin, wat ongevoelig van je vriendin om dat zo op vakantie te brengen aan je. Ik kan me voorstellen dat dat hard aan komt. Ook al gun je het diegene wel, je wil zelf ook.

Misschien goed dat je voor maandag weinig hoop hebt. Dat tempert de verwachting wel. Maar het kan zomaar wel goed zitten. Ik hoop het voor je. Bij mensen die weinig vertrouwen in de tp hebben moet ik altijd aan Baggal denken. Zij had ook weinig vertrouwen in de goede afloop van haar laatste tp. En we kunnen hier allemaal lezen hoe positief dat heeft uitgepakt.

Zizo goed dat je hebt aan gegeven je dan ziek te melden. Het is echt heftig wat je hebt mee gemaakt. Daar heb je gewoon voldoende hersteltijd voor nodig. Dat het vervelend is voor het werk is zo. Maar daar heb jij geen boodschap aan. Je kan er niets aan doen.

Genieten van sushi ga ik ook doen. Maar alcohol laat ik de komende tijd zoveel mogelijk staan. Ik wil mijn lichaam zo goed mogelijk voorbereiden op het traject en hopelijk een zwangerschap. Er zal niets anders opzitten dan samen te wachten.

Fruity dank voor je lieve woorden. Het traject heeft ook op mij veel emotionele impact. Naar is dat.

Ik zie het toch al weer wat positiever in. Ik ga proberen eind oktober bij de start van het traject weer volledig aan het werk te zijn. Qua burn out klachten gaat het eigenlijk heel erg goed in die zin dat ik nog amper klachten heb. Ik ben nu op vakantie. Binnen NL en heb nog een week vrij. Wat wel positief is, is dat ik nu een beetje een planning heb met prikken en de eerste echo staat ook al gepland en de vermoedelijke punctiedatum ook. Dat kan allemaal nog wel iets wijzigen. Maar een beetje richting hebben is wel fijn.

Welkom ook aan de nieuwe dames. Ik moet jullie verhalen even leren kennen want er wordt hier zoveel geschreven en ik vind het moeilijk bij houden. Ook omdat ik niet altijd super actief ben omdat ik al eeuwen in de wachtstand zit.

Dames op de wachtbank wat is het spannend. Ik hoop dat jullie snel goed nieuws komen brengen.
Mevr Stippel, fijn dat de eerste frustraties al wat naar de achtergrond verdwenen zijn. Je gaat richting uit-de-wachtstand! Nu maar hopen voor een supersnel resultaat. Ik geef mezelf ook 1 max 2 dagen om verdrietig te zijn bij teleurstellingen.

Selin, dat is niet zo netjes van jouw vriendin. Dan had ze het beter een paar dagen voor de vakantie kunnen doen, of er na. Maar niet tijdens de vakantie. Heeft ze wel gemerkt dat het voor jou niet fijn was? Stiekum hoop ik dat ze het wel gemerkt heeft en het ook rot vindt.
Zwangerschaps aankondigingen van anderen horen er bij en ik kan gelukkig ook nog wel blij zijn voor anderen als ze wel zwanger raken (en wie weet is het bij hun ook niet vanzelf gegaan) Maar de timing kan ik dan echt niet waarderen, vooral omdat je op vakantie ook nog op elkaars lip zit.

Baggal, ik heb geen pb terug gehad hoor... Raar pb functie is het toch. Misschien screent hij wel op bepaalde woorden :-)

Zizo, fijn dat je collega's hebt, die je steunen. Dan weet je zeker dat je niet alleen staat.

Flip je hebt helemaal gelijk! Met 3 mlj celeln heb je natuurlijk veel meer kans dan met 0,9 mlj. Ik hoop dat het zo is voor Truus!
Ik ga ook kaarsjes voor jou branden vanaf morgen! Het schijnt dus toch te helpen.

Fruity, wat rot zeg! Ook al is er nauwelijks schade, de schrik is er hoe dan ook, ook omdat het natuurlijk wel wat erger had kunnen zijn. En als je dan met al die hormonen en tegenslagen niet goed in je vel zit, helpt dat natuurlijk niet mee. Ik hoop dat je wat bijgekomen bent van de schrik.
MevrStippel bah wat een teleurstelling zeg dat je zo lang nog moet wachten! >:-( Wat houd "zoek Isci" precies in?
Smurf wat spannend vandaag krijg je te horen of er bevruchtingen zijn! Duim voor je!
Zizo Na vandaag ff lekker genieten van het weekend. Goed van je zeg en wat fijn dat collega's je helpen!
Selin hoop dat je een leuke vakantie hebt gehad een goede afleiding iig voor de wachtweken! Bah wat een timing ook van je vriendin zeg! Had ze beter na de vakantie kunnen doen pff..
Fruity bah vervelend om mee te maken ook al is de schade klein..de schrik zit er dan wel ff in.

Ik vind het wel ff heerlijk ff geen hormonen nu..merk dat mijn libido nu ook weer terug komt..dus manlief is weer tevreden.. al met al heeft de 1e IVF poging toch ook wat meer impact gehad op hem..vd week zei hij het voor het eerst...ik ben het nu ook een paar vrienden gaan vertellen dat het mislukt was..want mensen gaan er automatisch vanuit dat als je zegt dat je het voor je houdt dat het dan raak is en kon daar ff niet meer tegen..pff
Shine bright like a diamond
Ik schreef het trouwens verkeerd. Ik start 11-10 met prikken van triptofem (vergelijkbaar met decapeptyl). Dan heb ik 20-10 de eerste echo en daarin hoor ik wanneer ik met Fostimon begin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven