Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
woensdag 2 augustus 2017 om 13:05
On nee..!!

Ik had je nog als PUPO staan: pregnant until proven otherwise. Verdorie! Dikke knuffel meis

Diamond: Ik blijf duimen, want het is tijd voor goed nieuws...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 2 augustus 2017 om 13:23
Zizo oh neeeeee
!! was je NOD vandaag??
Baggal, ja zeker, dank je wel! Vind het heel erg fijn dat ik hier zo met m'n vragen en twijfels terecht kan
echt fijn! Je hebt het dus zelf ook al meermaals gehad, en zou je het zo weer doen? Moet je er wel extra voor betalen oid? Of is dat ook verzekerd?
Net opgebeld door zh, heb volgende woensdag terugplaatsing van een cryo! Begreep wel niet zo goed, moet nu doorgaan met de progynova 4 per dag en vanaf zondagavond 1 utrogestan en daarna 3 utro per dag, beetje vreemd van die zondagavond eentje?!
Maar goed ik doe maar wat ze vragen!
Net op tijd trouwens, want donderdag vertrek ik dan op vakantie, de dag na de terugplaatsing al! Ga dan wel eens vragen wat met zwemmen oid tijdens wachtweken op vakantie en met die utro... lastig wel lijkt me!

Baggal, ja zeker, dank je wel! Vind het heel erg fijn dat ik hier zo met m'n vragen en twijfels terecht kan

Net opgebeld door zh, heb volgende woensdag terugplaatsing van een cryo! Begreep wel niet zo goed, moet nu doorgaan met de progynova 4 per dag en vanaf zondagavond 1 utrogestan en daarna 3 utro per dag, beetje vreemd van die zondagavond eentje?!
Maar goed ik doe maar wat ze vragen!

Net op tijd trouwens, want donderdag vertrek ik dan op vakantie, de dag na de terugplaatsing al! Ga dan wel eens vragen wat met zwemmen oid tijdens wachtweken op vakantie en met die utro... lastig wel lijkt me!
woensdag 2 augustus 2017 om 13:30
Ik was uberhaupt niet verzekerd want ik woon niet in Nederland, maar in de UK en het funding-systeem is zo knudde dat we naar een prive kliniek zijn gegaan. Ik vermoed (lees: weet zeker) dat ik het allerduurste meisje heb van het hele forum (ergens tussen de £15K en £20k vermoed ik, maar elke cent waard als ik haar straks in mijn amen mag houden). De scratch was bij mijn kliniek £350 dus mensen zoals Miekje die zijn ingeloot hebben naar mijn mening mazzel

Ik zou NIET gaan zwemmen na een TP. Bij mij is afgeraden om niet in bad te gaan en geen gemeenschap te hebben (alsof ik zin in het laatste zou hebben met de Utro

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 2 augustus 2017 om 14:05
woensdag 2 augustus 2017 om 14:14
Zizo ooh neeee meid
hopelijk zet het niet door en is het eenmalig?
Baggal Jeetje ook heftig zo'n reactie van de dochter van je man. Ja ik snap dat het verwachtingen schept als je het eenmaal zegt. En tot nu toe ben ik er naar iedereen heel open over geweest mbt TP, embryo's etc. Op mn werk wel gezegd dat ik het voor mij houd wat de uitslag zal zijn..Ik doe mijn best, ben ik nog de enige op het wachtbankje?
Ik las idd laatst ook ergens dat je beter een week geen gemeenschap mag hebben (mijn vriend blijft nu toch uit mijn buurt ivm de utro, hij vind het maar vies
)van zwemmen en bad wist ik nog niet..nja ik houd er toch niet van.
RucioDank je, mijn vriend is het tegenovergestelde hij is een open boek naar zijn ouders toe, dat ik soms moet zeggen ho is ff. Zo zei hij van het weekend ook tegen zijn moeder dat we over 2 weken konden testen. Dat vind ik wel te ver gaan..want ik heb geen zin om dan telkens vragen te krijgen.
Hij mag zelf tegen zijn ouders gaan zeggen dat we niet alles op tafel gaan leggen straks als het zover is.
SelinDank je snap ik, gelukkig wonen mijn ouders en schoonouders niet in de buurt..dus ze zullen het niet kunnen zien of merken aan mij. Bij mij eerste zwangerschap hadden we het gelijk verteld aan de meesten. Toen kregen we al allemaal kaartjes en cadeautjes. Die kon ik na de MK niet meer zien en ze zijn nog steeds ergens verstopt in een doosje. Er werd op een gegeven moment een soort van bepaald aan wie in de familie ik het moest vertellen door mijn moeder
Daar heb ik nu allemaal geen zin in.

Baggal Jeetje ook heftig zo'n reactie van de dochter van je man. Ja ik snap dat het verwachtingen schept als je het eenmaal zegt. En tot nu toe ben ik er naar iedereen heel open over geweest mbt TP, embryo's etc. Op mn werk wel gezegd dat ik het voor mij houd wat de uitslag zal zijn..Ik doe mijn best, ben ik nog de enige op het wachtbankje?
Ik las idd laatst ook ergens dat je beter een week geen gemeenschap mag hebben (mijn vriend blijft nu toch uit mijn buurt ivm de utro, hij vind het maar vies

RucioDank je, mijn vriend is het tegenovergestelde hij is een open boek naar zijn ouders toe, dat ik soms moet zeggen ho is ff. Zo zei hij van het weekend ook tegen zijn moeder dat we over 2 weken konden testen. Dat vind ik wel te ver gaan..want ik heb geen zin om dan telkens vragen te krijgen.

SelinDank je snap ik, gelukkig wonen mijn ouders en schoonouders niet in de buurt..dus ze zullen het niet kunnen zien of merken aan mij. Bij mij eerste zwangerschap hadden we het gelijk verteld aan de meesten. Toen kregen we al allemaal kaartjes en cadeautjes. Die kon ik na de MK niet meer zien en ze zijn nog steeds ergens verstopt in een doosje. Er werd op een gegeven moment een soort van bepaald aan wie in de familie ik het moest vertellen door mijn moeder

Shine bright like a diamond
woensdag 2 augustus 2017 om 14:22
Ik wil niet direct de moed opgeven, maar zoals nu begint mijn normale menstruatie altijd. Maandag is mijn testdatum. Dat is dan 18 dpo. Ik zit nu op 12 dpo. Dat kan geen innestelingsbloeding zijn. Natuurlijk hoop ik dat het niet doorzet. Maar momenteel heb ik zoveel pech, dat ik dat gelukje niet verwacht.
woensdag 2 augustus 2017 om 14:49
woensdag 2 augustus 2017 om 15:20
Selin: Overleg het even met je arts. Ik heb in Cannes (en was toen 27 weken zwanger) ook niet in de zee gezwommen terwijl dat gewoon heus wel kon. Mijn man was bang voor infectie gevaar en dat risico is echt nihil. Had echter 2 jaar gelden een infectie opgelopen na een Florida vakantie, vandaar dat mijn man wat overbezorgd was. Ik heb wel gezwommen in gefilterd zee water (in een spa). Verder zit ik nu af en toe ook gewoon in een niet te heet bad (al kan ik er steeds minder goed uitkomen met die dikke pens van mij
) Maar in de eerste weken zou ik toch wel rustig aan doen na een TP. Nogmaals, overleg even met je eigen arts, misschien is het voor hem geen bezwaar.
Diamond: Dat was toen ook wel even slikken en ik heb hier ook wel de nodige posts aan gewijd (gratis therapie zoals Flip het forum soms noemt). Enerzijds kon ik wel begrijpen dat ze het moeilijk vond dat haar vader eventueel opnieuw vader zou worden, maar aan de andere kant was ze zelf ''in een zucht en een scheet'' zwanger geraakt en zou er ook ruimte moeten zijn voor de wens van een ander. Maar goed, het contact is nu iig een stuk beter en we laten het verleden rusten. Ik had zelfs voor haar dochter en ons ongeboren meisje matching jurkjes bij Petit Bateau gehaald tijdens de laatste vakantie en ik hoop dat die meisjes straks vriendschappelijk met elkaar kunnen omgaan. Dat de ene de tante is van de ander is voor kinderen niet echt een issue vermoed ik. Wel heeft mijn man aangegeven liever ''pops'' dan grandfather genoemd te willen worden. En ik ben ''mops'' voor haar dochter
- die wordt al bijna 1 in September.
Zizo: Heel logisch dat je even moet slikken. En nee het is niet raar dat je 12 dagen na de punctie een bloeding hebt. In ICSI 1 had ik mijn punctie op 29 feb. 2016, TP op 5 Maart en een bloeding op 11 Maart terwijl ik cyclogest gebruikte (vergelijkbaar met Utro). Geef jezelf dus even een paar dagen om te herpakken en wees lief voor jezelf
. Als ik me niet vergis heb je ook nog wat cryo's in de vriezer- toch? Hou moed, het is nog niet voorbij allemaal, al snap ik de teleurstelling van een gefaalde ronde als geen ander...
Abusu: Ik hoop dat jij ook snel weer van start mag gaan meis! Denk aan je.

Diamond: Dat was toen ook wel even slikken en ik heb hier ook wel de nodige posts aan gewijd (gratis therapie zoals Flip het forum soms noemt). Enerzijds kon ik wel begrijpen dat ze het moeilijk vond dat haar vader eventueel opnieuw vader zou worden, maar aan de andere kant was ze zelf ''in een zucht en een scheet'' zwanger geraakt en zou er ook ruimte moeten zijn voor de wens van een ander. Maar goed, het contact is nu iig een stuk beter en we laten het verleden rusten. Ik had zelfs voor haar dochter en ons ongeboren meisje matching jurkjes bij Petit Bateau gehaald tijdens de laatste vakantie en ik hoop dat die meisjes straks vriendschappelijk met elkaar kunnen omgaan. Dat de ene de tante is van de ander is voor kinderen niet echt een issue vermoed ik. Wel heeft mijn man aangegeven liever ''pops'' dan grandfather genoemd te willen worden. En ik ben ''mops'' voor haar dochter

Zizo: Heel logisch dat je even moet slikken. En nee het is niet raar dat je 12 dagen na de punctie een bloeding hebt. In ICSI 1 had ik mijn punctie op 29 feb. 2016, TP op 5 Maart en een bloeding op 11 Maart terwijl ik cyclogest gebruikte (vergelijkbaar met Utro). Geef jezelf dus even een paar dagen om te herpakken en wees lief voor jezelf

Abusu: Ik hoop dat jij ook snel weer van start mag gaan meis! Denk aan je.
woensdag 2 augustus 2017 om 15:37
Ai - dat is extra zuur

Ik had in de 1e ronde ook geen cryo's en dat is enorm rot, omdat je niets hebt om naar uit te kijken, behalve opnieuw slikken en prikken. Knuffel voor jou...

woensdag 2 augustus 2017 om 15:56
Duufje fijn dat de punctie er op zit. 4 eicellen is -zeker met jouw achtergrond van moeilijk te stimuleren- een heel goede opbrengst, maar tegelijkertijd snap ik je teleurstelling dat het er niet nog net iets meer zijn heel goed. Ik hoop zo op mooie bevruchtingen voor jullie en een paar cryo's.
Heel veel succes en sterkte in de komende mega spannende dagen. Ik hoop dat je genoeg afleiding kan vinden.
Diamond lastig hè wie wat te vertellen. Vertel gewoon alleen aan wie je wat wilt vertellen. Je bent aan niemand iets verplicht. Als je zwanger bent is dat ook prima als je dat nog een tijdje geheim houdt.
Ik zelf ben al vroeg in het traject gestopt met de stand van zaken te delen omdat ik de vragen of 'het al gelukt was' slecht trok.
Zizo oh wat enorm balen als je idd ongesteld bent.... dikke dikke knuffel. Utrgestan stelt zeker niet bij iedereen de menstruatie uit en op dag 12 dpo ongesteld worden is niet extreem vroeg. (Tenzij je luteale fase normaal gesproken wel een stuk langer is.) Hoe dubbel ook mijn ziekenhuis adviseert ook als je ongesteld bent geworden wel altijd op de testdag te testen (je hebt nl uitzonderingsgevallen die wel zwanger zijn en toch ongesteld worden)
Na alle tegenslag en pijn afgelopen periode had het wel heel fijn geweest als het in een keer raak zou zijn geweest. Wat balen dat je geen cryo's hebt en op moet naar een nieuwe poging.
Selin fijn dat de tp gepland staat. Mbt wanneer met utro beginnen zou ik mij gewoon aan het protocol houden dat je zkh je voorschrijft. Dat is bij iedereen net weer wat anders.
De dag van de tp mag je niet zwemmen (ivm infectiegevaar omdat je baarmoedermond nog iets open kan staan) daarna mag je (iig bij mijn zkh) wel gewoon zwemmen. Vraag het anders even aan je eigen arts. Ik zelf zwem iig wel altijd.
Heel veel succes en sterkte in de komende mega spannende dagen. Ik hoop dat je genoeg afleiding kan vinden.
Diamond lastig hè wie wat te vertellen. Vertel gewoon alleen aan wie je wat wilt vertellen. Je bent aan niemand iets verplicht. Als je zwanger bent is dat ook prima als je dat nog een tijdje geheim houdt.
Ik zelf ben al vroeg in het traject gestopt met de stand van zaken te delen omdat ik de vragen of 'het al gelukt was' slecht trok.
Zizo oh wat enorm balen als je idd ongesteld bent.... dikke dikke knuffel. Utrgestan stelt zeker niet bij iedereen de menstruatie uit en op dag 12 dpo ongesteld worden is niet extreem vroeg. (Tenzij je luteale fase normaal gesproken wel een stuk langer is.) Hoe dubbel ook mijn ziekenhuis adviseert ook als je ongesteld bent geworden wel altijd op de testdag te testen (je hebt nl uitzonderingsgevallen die wel zwanger zijn en toch ongesteld worden)
Na alle tegenslag en pijn afgelopen periode had het wel heel fijn geweest als het in een keer raak zou zijn geweest. Wat balen dat je geen cryo's hebt en op moet naar een nieuwe poging.
Selin fijn dat de tp gepland staat. Mbt wanneer met utro beginnen zou ik mij gewoon aan het protocol houden dat je zkh je voorschrijft. Dat is bij iedereen net weer wat anders.
De dag van de tp mag je niet zwemmen (ivm infectiegevaar omdat je baarmoedermond nog iets open kan staan) daarna mag je (iig bij mijn zkh) wel gewoon zwemmen. Vraag het anders even aan je eigen arts. Ik zelf zwem iig wel altijd.
woensdag 2 augustus 2017 om 16:02
Bedankt voor de reacties op het al dan niet zwemmen!! Sowieso komen we vrijdag pas aan op onze vakantiebestemming dus zou pas zwemmen 2 dagen na tp! Ik ben vooral 'bang' voor de utrogestan, omdat je die bolletjes toch 3 keer per dag moet opsteken, maar ga eens horen bij het zh of er geen alternatief is, en anders is het maar zo en wacht ik wel lang genoeg na het opsteken van de utro.
Zizo wat jammer dat er geen cryo's zijn
het lijkt wel heel vroeg voor je menstruatie ja ... even afwachten of het al dan niet doorbreekt en erna meteen het zh bellen zou ik doen.. wat naar lieverd
Baggal, ja met die infectie zou ik dan ook wel oppassen! Heb het zelf nog nooit gehad en het is vooral in het zwembad dat ik zou zwemmen, maar weet niet of dat zoveel beter is dan de zee
hihi!
Zizo wat jammer dat er geen cryo's zijn

Baggal, ja met die infectie zou ik dan ook wel oppassen! Heb het zelf nog nooit gehad en het is vooral in het zwembad dat ik zou zwemmen, maar weet niet of dat zoveel beter is dan de zee

woensdag 2 augustus 2017 om 17:30
Ik heb trouwens crinone gel gekregen ipv die utro. Met beiden geen ervaring maar het lijkt me nu al prettiger omdat je het maar 1 x per dag moet inbrengen.
Selin ik heb net nog even mijn foldertje erbij gepakt, hier staat in dat je alleen op de dag van de embryotransfer niet mag zwemmen/in bad gaan. Dat zou helemaal goed moeten komen dan!
Kan iemand mij trouwens in de tabel zetten? Het lukt mij helaas niet. Mijn gegevens voor de tabel: wens sinds begin 2015, MMM sinds februari 2017, 3 x IUI gehad. Oorzaak: sterk verminderde vruchtbaarheid man. Op dit moment dus bezig met IVF 1. Alvast bedankt!
Selin ik heb net nog even mijn foldertje erbij gepakt, hier staat in dat je alleen op de dag van de embryotransfer niet mag zwemmen/in bad gaan. Dat zou helemaal goed moeten komen dan!
Kan iemand mij trouwens in de tabel zetten? Het lukt mij helaas niet. Mijn gegevens voor de tabel: wens sinds begin 2015, MMM sinds februari 2017, 3 x IUI gehad. Oorzaak: sterk verminderde vruchtbaarheid man. Op dit moment dus bezig met IVF 1. Alvast bedankt!

woensdag 2 augustus 2017 om 20:18
zizooh nee... ik werd ook voor testdag ongi dwars door utro heen heb die nog even doorgebruikt tot het echt ging vloeien voor de zekerheid (io met zkh) had ook negatieve test dus vond dat ik toen wel kon stoppen met utro.
Balen dat je ook geen cryos hebt. Dat je na die heftige toestand van de punctie en je eierstok dus weer hopla opnieuw moet beginnen. Hoewel ik merk dat ik er nu ook wel weer klaar voor ben. Zin om weer aan de slag te gaan voor zover zin het goede woord is. Maar wel balen dat een hele poging zo floeps weg is
Balen dat je ook geen cryos hebt. Dat je na die heftige toestand van de punctie en je eierstok dus weer hopla opnieuw moet beginnen. Hoewel ik merk dat ik er nu ook wel weer klaar voor ben. Zin om weer aan de slag te gaan voor zover zin het goede woord is. Maar wel balen dat een hele poging zo floeps weg is
woensdag 2 augustus 2017 om 20:37
Zizo, wat balen! Ik hoop dat het toch nog een innestelingsbloeding is. Hoeveel dagen na de punctie zit je nu? Utro KAN de menstruatie tegen houden, maar hoeft niet. Ik had ook altijd 14 dg na de pregnyl dat ik ongesteld werd. Terwijl normaal mijn LF 14 dagen is. Het kan het namelijk wat beinvloeden. Het is gewoon klote dat dit al het einde van IVF 1 is...
Selin, in DD zeggen ze dat je alles mag doen, behalve roken en drinken. Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen dat de eerste dagen zwemmen niet zo verstandig is ivm de baarmoedermond die even wat verder open is geweest. Hoewel hij eigenlijk toch nooit potdicht zit?? Er zijn wel alternatieven, ik begreep alleen dat die veel prijziger zijn, ik dacht 5 euro per dag. Maar in dit traject is dat eigenlijk maar een klein bedrag
Duufje, wat een super opbrengst! Ik snap dat je er meer gehoopt had, maar soms zit het er gewoon niet in. 4 is wel een verdubbeling van de vorige keer dat je er 2 had. Ik ga ontzettend hard duimen dat er min 3 bevrucht raken!!
Hier weer zo'n ontzettende drukke dag gehad. Het houdt maar niet op
Selin, in DD zeggen ze dat je alles mag doen, behalve roken en drinken. Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen dat de eerste dagen zwemmen niet zo verstandig is ivm de baarmoedermond die even wat verder open is geweest. Hoewel hij eigenlijk toch nooit potdicht zit?? Er zijn wel alternatieven, ik begreep alleen dat die veel prijziger zijn, ik dacht 5 euro per dag. Maar in dit traject is dat eigenlijk maar een klein bedrag

Duufje, wat een super opbrengst! Ik snap dat je er meer gehoopt had, maar soms zit het er gewoon niet in. 4 is wel een verdubbeling van de vorige keer dat je er 2 had. Ik ga ontzettend hard duimen dat er min 3 bevrucht raken!!
Hier weer zo'n ontzettende drukke dag gehad. Het houdt maar niet op

woensdag 2 augustus 2017 om 21:19
Piene heel veel succes met de GUO morgen! Wow wat bijzonder dat je dan 'al' net zo ver zwanger bent als met Lotte. 
Boulu las dat de vlokkentest goed verlopen is en je vrijdag al de eerste uitslagen krijgt. Hoe dubbel ook, maar wat 'fijn' zo snel. Doe morgen nog rustig aan en heel veel sterkte met deze ongelofelijk onzekere dagen.
Animal jij veel succes morgen met alle drukte op je werk en m.n. de hsk, scratch en biopt tbv NK cellen. Hoop ook voor je dat je niet tot nauwelijks last hebt van het roesje/ narcose. Wanneer verwacht je de uitslag te krijgen?
Fruity jij hoort denk ik morgen hoe veel bevruchtingen er zijn? Hoop op een stel mooie bevruchtingen en tp overmorgen.
Duufje de eerste spannende wachtdag zit er bijna op. Nu nog twee spannende wachtdagen tot nieuws over de bevruchtingen.
Abusu mag je idd beginnen met icsi-3?
Baggal las op het andere topic dat je over een paar weken mag terugkomen voor het vatenonderzoek en bevallingsplan. Spannend en raar idee dat dat nu zo dichtbij komt.
Flipje hoe is het met je? Hoop zo dat je cyclus snel op gang is en je niet lang meer in dit 'niemandsland' hoeft te wachten. Wachtmaanden (en zeker na zo'n tegenslag) zijn gewoon r#k.

Boulu las dat de vlokkentest goed verlopen is en je vrijdag al de eerste uitslagen krijgt. Hoe dubbel ook, maar wat 'fijn' zo snel. Doe morgen nog rustig aan en heel veel sterkte met deze ongelofelijk onzekere dagen.

Animal jij veel succes morgen met alle drukte op je werk en m.n. de hsk, scratch en biopt tbv NK cellen. Hoop ook voor je dat je niet tot nauwelijks last hebt van het roesje/ narcose. Wanneer verwacht je de uitslag te krijgen?
Fruity jij hoort denk ik morgen hoe veel bevruchtingen er zijn? Hoop op een stel mooie bevruchtingen en tp overmorgen.
Duufje de eerste spannende wachtdag zit er bijna op. Nu nog twee spannende wachtdagen tot nieuws over de bevruchtingen.
Abusu mag je idd beginnen met icsi-3?
Baggal las op het andere topic dat je over een paar weken mag terugkomen voor het vatenonderzoek en bevallingsplan. Spannend en raar idee dat dat nu zo dichtbij komt.
Flipje hoe is het met je? Hoop zo dat je cyclus snel op gang is en je niet lang meer in dit 'niemandsland' hoeft te wachten. Wachtmaanden (en zeker na zo'n tegenslag) zijn gewoon r#k.

woensdag 2 augustus 2017 om 22:07
woensdag 2 augustus 2017 om 22:13
Animal heel veel succes morgen! Spannende dag!
Dazzle wat een mooie beslissing hebben jullie genomen. Ik zou zelf niet weten wat ik zou doen als ik in jouw schoenen zou staan, maar dit vind ik echt heel verstandig bedacht. Ik hoop voor je dat je een tp kunt doen. Heel veel succes morgen!
Boulou ik las in het andere topic dat je de vlokkentest hebt gehad en vrijdag uitslag krijgt. Meid, wat is dit toch vreselijk wat jullie moeten doormaken!
Dazzle wat een mooie beslissing hebben jullie genomen. Ik zou zelf niet weten wat ik zou doen als ik in jouw schoenen zou staan, maar dit vind ik echt heel verstandig bedacht. Ik hoop voor je dat je een tp kunt doen. Heel veel succes morgen!
Boulou ik las in het andere topic dat je de vlokkentest hebt gehad en vrijdag uitslag krijgt. Meid, wat is dit toch vreselijk wat jullie moeten doormaken!