Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
woensdag 2 augustus 2017 om 22:38
woensdag 2 augustus 2017 om 22:53
Lieve dames,
Ik zit even wat meer in meeleesmodus, aangezien er hier even niet zoveel gebeurd. Ik lees en leef wel mee. Even uit m'n hoofd wat reacties.
Zizo, wat ontzettend jammer dat het erop lijkt dat je menstruatie is gekomen
. Na alles wat je hebt doorstaan de afgelopen dagen is dat echt ontzettend zuur. Hele dikke knuffel, meid
.
Boulu, veel sterkte met afwachten op de uitslag van de vlokkentest. Ik duim ontzettend voor een wonder. Denk aan jullie
.
Duufje, ach, ik snap heel goed dat je toch een beetje teleurgesteld bent over 4 eitjes, gezien je zoveel eiblaasjes had dit keer. Maar toch is het het dubbele van de vorige keer, dus dat is zeker mooi. Ik hoop op goede bevruchtingen! Doen jullie eigenlijk IVF of ICSI? Edit: lees het net zelf in de tabel, ICSI ivm mannelijke factor.
Animal, veel succes morgen! Ik hoop dat die scratch je gaat helpen!
Selin, hier werd er ook tegen mij verteld dat ik alles gewoon mocht doen na de terugplaatsing, dus ook gewoon zwemmen. Seks wordt hier zelfs aangeraden, omdat er een stofje in sperma schijnt te zitten dat de innesteling zou bevorderen, volgens recent onderzoek. Alleen warme baden en de sauna werd me afgeraden. Er zijn heel veel verschillende meningen te vinden op het internet en bij verschillende artsen over wat wel en niet goed zou zijn na een terugplaatsing. Ik zou vooral doen wat goed voelt voor jezelf.
Ik kwam zelf in m'n wachtweken een filmpje tegen op youtube van één of ander Amerikaans fertiliteitskliniek, waar een 'nurse' heel nuchter en met gevoel voor humor, maar tegelijkertijd met heel veel inleving, advies geeft over de wachtweken (in het Engels): https://www.youtube.com/watch?v=Q9aVp912ddo. Ik heb het zelf een paar keer gekeken, als ik mezelf een beetje gek aan het maken was. Ik vond het heel rustgevend, ze zegt in feite dat je er geen invloed op hebt of je zwanger wordt na een terugplaatsing. Je kan er niets voor doen en je kan er ook niets tegen doen (in de zin van: je kan niets doen waardoor je niet zwanger wordt, je kan het niet saboteren). Ik dacht, ik deel het ff, misschien heb jij of iemand anders er ook iets aan.
Rucio, welkom hier!
Sorry als ik iemand vergeten ben!
Ik zit even wat meer in meeleesmodus, aangezien er hier even niet zoveel gebeurd. Ik lees en leef wel mee. Even uit m'n hoofd wat reacties.
Zizo, wat ontzettend jammer dat het erop lijkt dat je menstruatie is gekomen

Boulu, veel sterkte met afwachten op de uitslag van de vlokkentest. Ik duim ontzettend voor een wonder. Denk aan jullie

Duufje, ach, ik snap heel goed dat je toch een beetje teleurgesteld bent over 4 eitjes, gezien je zoveel eiblaasjes had dit keer. Maar toch is het het dubbele van de vorige keer, dus dat is zeker mooi. Ik hoop op goede bevruchtingen! Doen jullie eigenlijk IVF of ICSI? Edit: lees het net zelf in de tabel, ICSI ivm mannelijke factor.
Animal, veel succes morgen! Ik hoop dat die scratch je gaat helpen!
Selin, hier werd er ook tegen mij verteld dat ik alles gewoon mocht doen na de terugplaatsing, dus ook gewoon zwemmen. Seks wordt hier zelfs aangeraden, omdat er een stofje in sperma schijnt te zitten dat de innesteling zou bevorderen, volgens recent onderzoek. Alleen warme baden en de sauna werd me afgeraden. Er zijn heel veel verschillende meningen te vinden op het internet en bij verschillende artsen over wat wel en niet goed zou zijn na een terugplaatsing. Ik zou vooral doen wat goed voelt voor jezelf.
Ik kwam zelf in m'n wachtweken een filmpje tegen op youtube van één of ander Amerikaans fertiliteitskliniek, waar een 'nurse' heel nuchter en met gevoel voor humor, maar tegelijkertijd met heel veel inleving, advies geeft over de wachtweken (in het Engels): https://www.youtube.com/watch?v=Q9aVp912ddo. Ik heb het zelf een paar keer gekeken, als ik mezelf een beetje gek aan het maken was. Ik vond het heel rustgevend, ze zegt in feite dat je er geen invloed op hebt of je zwanger wordt na een terugplaatsing. Je kan er niets voor doen en je kan er ook niets tegen doen (in de zin van: je kan niets doen waardoor je niet zwanger wordt, je kan het niet saboteren). Ik dacht, ik deel het ff, misschien heb jij of iemand anders er ook iets aan.
Rucio, welkom hier!
Sorry als ik iemand vergeten ben!
windmolen wijzigde dit bericht op 03-08-2017 16:20
1.47% gewijzigd
donderdag 3 augustus 2017 om 06:49
Zizo wat balen meid. Ik had zoo op beter nieuws gehoopt, na alles wat je hebt meegemaakt
ik snap dat je even doorheen zit. Hoe gaat het nu met je gezondheid? Sterkte meid!
@ dazzle dat is een slimme overweging. Ik hoop dat je dan vandaag tp hebt. Ga je 2 laten terugplaatsen?
@ succes vandaag met hsk!

@ dazzle dat is een slimme overweging. Ik hoop dat je dan vandaag tp hebt. Ga je 2 laten terugplaatsen?
@ succes vandaag met hsk!

donderdag 3 augustus 2017 om 07:18
Zizo, balen dat je menstruatie is doorgekomen.
Dazzle, goeie beslissing. Ik zou niet weten wat wij zouden beslissen op zo'n moment.
Animal, succes met de hsk en scratch!
Hier krijgen we vanochtend de uitslag van bevruchtingen. Heb gezegd dat ze alleen mogen bellen met leuk nieuws aangezien ik jarig ben. Het wordt een top dag, een iets minder leuke dag of een k*t dag...
Dazzle, goeie beslissing. Ik zou niet weten wat wij zouden beslissen op zo'n moment.
Animal, succes met de hsk en scratch!
Hier krijgen we vanochtend de uitslag van bevruchtingen. Heb gezegd dat ze alleen mogen bellen met leuk nieuws aangezien ik jarig ben. Het wordt een top dag, een iets minder leuke dag of een k*t dag...
donderdag 3 augustus 2017 om 08:28
Windmolen: mee eens met wat je zegt mbt opinies van de diverse artsen voor wat betreft wat wel/niet te doen na een TP. Overigens is dat uberhaupt ook wel mijn ervaring met fertility treatment. Zo wilde Dr A. altijd op dag 2-4 van de cyclus een uitgangsecho doen voorafgaand aan de cryo TP. Toen ik de laatste keer bij Dr H. kwam op dag 3 van mijn cyclus vroeg die letterlijk wat ik eigenlijk kwam doen
Dus iedere arts heeft tot op zekere hoogte zijn/haar eigen kijk op de dingen.
Weija: klopt idd: 14 September terug voor echo + doppler + bevallingsplan. Vermoed dat de datum tussen 25/9 en 2/10 zal zijn. Voelt ver en onwerkelijk dichtbij op hetzelfde moment.
Wanneer mag jij weer komen voor een echo? Ergens deze week (stond een paar pagina's terug - weet de dag echter niet meer).
Zizo: Ik hoop dat je de komende dagen vooral rustig aan doet. Zet het bloeden door? Tot de OTD gewoon de medicatie blijven gebruiken. Niet om je valse hoop te geven maar het is eerder voorgekomen dat mensen toch zwanger bleken ondanks bloedverlies.
Duufje: Bellen ze vandaag met een update over de bevruchtingen? Ik duim zo op minimaal een TP op zaterdag!
Animal: heel veel succes in DD met de NK cellen en de scratch!
Diamond: hou jij het nog uit op de wachtbank? Jij zit ook tegen Je OTD aan nu volgens mij.
Flipje: Las je post in het "balen van geslacht topic" en zou wel even een arm om je heen willen slaan. Hele terechte en rake opmerking overigens. Het referentiekader van sommige mensen...
Ik had ook al in dat topic gereageerd, omdat ik me er ook geen voorstelling bij kan maken. En verder hoop ik dat je cyclus heel snel op gang komt. Dikke knuffel.
Dazzle: Heb jij al besloten of je wel of geen TP wil/gaat doen? Erg benieuwd.
Ik ga zo naar het ziekenhuis (antenatal) voor de suikertest. Sinds 9:00 pm gister niets mogen eten en zal daar wel een paar uur "zoet" zijn.
Selin: succes met de TP! Benieuwd naar wat jouw arts zegt mbt zwemmen/badderen/seks. Veel plezier vast @
Turkije.

Weija: klopt idd: 14 September terug voor echo + doppler + bevallingsplan. Vermoed dat de datum tussen 25/9 en 2/10 zal zijn. Voelt ver en onwerkelijk dichtbij op hetzelfde moment.
Wanneer mag jij weer komen voor een echo? Ergens deze week (stond een paar pagina's terug - weet de dag echter niet meer).
Zizo: Ik hoop dat je de komende dagen vooral rustig aan doet. Zet het bloeden door? Tot de OTD gewoon de medicatie blijven gebruiken. Niet om je valse hoop te geven maar het is eerder voorgekomen dat mensen toch zwanger bleken ondanks bloedverlies.

Duufje: Bellen ze vandaag met een update over de bevruchtingen? Ik duim zo op minimaal een TP op zaterdag!
Animal: heel veel succes in DD met de NK cellen en de scratch!
Diamond: hou jij het nog uit op de wachtbank? Jij zit ook tegen Je OTD aan nu volgens mij.
Flipje: Las je post in het "balen van geslacht topic" en zou wel even een arm om je heen willen slaan. Hele terechte en rake opmerking overigens. Het referentiekader van sommige mensen...

Dazzle: Heb jij al besloten of je wel of geen TP wil/gaat doen? Erg benieuwd.
Ik ga zo naar het ziekenhuis (antenatal) voor de suikertest. Sinds 9:00 pm gister niets mogen eten en zal daar wel een paar uur "zoet" zijn.
Selin: succes met de TP! Benieuwd naar wat jouw arts zegt mbt zwemmen/badderen/seks. Veel plezier vast @
Turkije.

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

donderdag 3 augustus 2017 om 08:41
Op de digitale poli van het MCK stond dit nieuwsbericht over TESE:
Graag deel ik hierbij een youtube filmpje van het Radboud MC waarbij in beeld gebracht wordt wat een TESE behandeling inhoudt.
Medisch Centrum Kinderwens werkt samen met klinieken waar TESE behandelingen plaatsvinden. Wanneer er zaad verkregen wordt bij een TESE behandeling dan kan dit bij MCK worden ingevroren en later gebruikt worden bij een ICSI behandeling.
Via deze https://www.youtube.com/watch?v=cj-y1nL557o&sns=em kun je het filmpje zien.
Graag deel ik hierbij een youtube filmpje van het Radboud MC waarbij in beeld gebracht wordt wat een TESE behandeling inhoudt.
Medisch Centrum Kinderwens werkt samen met klinieken waar TESE behandelingen plaatsvinden. Wanneer er zaad verkregen wordt bij een TESE behandeling dan kan dit bij MCK worden ingevroren en later gebruikt worden bij een ICSI behandeling.
Via deze https://www.youtube.com/watch?v=cj-y1nL557o&sns=em kun je het filmpje zien.
donderdag 3 augustus 2017 om 08:51
Dank jullie wel meiden!! Zo lief dat zelfs hier wordt meegeleefd terwijl velen van jullie nog niet zover zijn.
@Zizo: Neeee, wat onwijs balen
. Is het nu doorgebroken of niet? Ik had 4 dagen innestelingsbloed trouwens, maar wel echt weinig. En bij mij was bloed ook nooit een goed teken. Bah, je had het zo verdiend, en dan ook nog geen cryo. Herkenbaar trouwens, onze pogingen waren ook niet veel soeps. Veel sterkte.
@Fruity: Gefeliciteerd met je verjaardag!! En dan zeker hopen op een extra mooie dag inderdaad, snap dat je het spannend vindt.
@Duufje: Fijn dat de punctie goed is gegaan! Snap dat je wel een beetje teleurgesteld bent over het aantal eicellen, aangezien het er ook 6 of 7 hadden kunnen zijn. De komende dagen zijn zo slopend, snap dat je het liefste onder een steen kruipt. Hoop echt nu op beter nieuws zeg, kan toch bijna niet anders.
Denk dat ik je zo een PB stuur trouwens over je dochter.
@Animal: Veel succes vandaag met de HSK en scratch!! Weer een stapje dichterbij in ieder geval!
@Diamond: Veel succes nog een paar dagen, killing he dat wachtbankje...
@Selin: Succes met de tp
.
@Flipje: Ga zo even de reactie lezen op dat topic over 'balen van het geslacht'. Mijn nekharen gingen meteen ook al overeind staan toen ik de topictitel las. Bizar toch. Ik snap ergens best dat mensen een voorkeur hebben, zo had ik eerder al gezegd het liefst eerst een jongetje te willen (en maakt me dat nu echt he-le-maal niks meer uit), maar dat je er zo ver in gaat. Je krijgt gewoon een gezond kindje, jouw kindje, pff ongelooflijk.
@Dazzle: Spannend vandaag!! Ben benieuwd.
@Zizo: Neeee, wat onwijs balen

@Fruity: Gefeliciteerd met je verjaardag!! En dan zeker hopen op een extra mooie dag inderdaad, snap dat je het spannend vindt.
@Duufje: Fijn dat de punctie goed is gegaan! Snap dat je wel een beetje teleurgesteld bent over het aantal eicellen, aangezien het er ook 6 of 7 hadden kunnen zijn. De komende dagen zijn zo slopend, snap dat je het liefste onder een steen kruipt. Hoop echt nu op beter nieuws zeg, kan toch bijna niet anders.
Denk dat ik je zo een PB stuur trouwens over je dochter.
@Animal: Veel succes vandaag met de HSK en scratch!! Weer een stapje dichterbij in ieder geval!
@Diamond: Veel succes nog een paar dagen, killing he dat wachtbankje...
@Selin: Succes met de tp

@Flipje: Ga zo even de reactie lezen op dat topic over 'balen van het geslacht'. Mijn nekharen gingen meteen ook al overeind staan toen ik de topictitel las. Bizar toch. Ik snap ergens best dat mensen een voorkeur hebben, zo had ik eerder al gezegd het liefst eerst een jongetje te willen (en maakt me dat nu echt he-le-maal niks meer uit), maar dat je er zo ver in gaat. Je krijgt gewoon een gezond kindje, jouw kindje, pff ongelooflijk.
@Dazzle: Spannend vandaag!! Ben benieuwd.
donderdag 3 augustus 2017 om 09:55
Boulu: heel veel Sterkte met wachten. Killing - van die dagen die maar niet vooruit kruipen. Hoop zo dat het, gegeven de omstandigheden, ergens nog meevalt. Maar wat ik ook gister zei: dat zijn alleen beslissingen die jij nav de uitslag zelf in overleg met artsen en Boulu-man kan nemen en waar anderen verder niets mee te maken hebben. Is zo'n delicaat onderwerp. Wens je alle sterkte en kracht toe.
En zonder de discussie uit het andere topic te willen herhalen kan ik eerlijk zeggen dat het mij niet veel had uit gemaakt of Sweet Pea een jongetje of een meisje was geweest. Als je (gepland) zwanger mag worden is dat een geschenk. Mijn man had een lichte voorkeur voor een meisje en dat begrijp ik wel omdat hij al 2 zonen heeft. Maar we zijn beiden uberhaupt zo dankbaar een kind te mogen verwachten. En volgens mij heeft dat verder niet eens zo veel met de MMM te maken, maar meer met het algemene besef dat het geen vanzelfsprekendheid is om ouder te mogen worden...
Dazzle: lees nu je eerdere post pas. Verstandig besluit idd. Met meerdere blasto's kun je gevoelsmatig wel een gokje wagen. Hoop dat je goed nieuws krijgt. Je bent ook al zo lang bezig.

En zonder de discussie uit het andere topic te willen herhalen kan ik eerlijk zeggen dat het mij niet veel had uit gemaakt of Sweet Pea een jongetje of een meisje was geweest. Als je (gepland) zwanger mag worden is dat een geschenk. Mijn man had een lichte voorkeur voor een meisje en dat begrijp ik wel omdat hij al 2 zonen heeft. Maar we zijn beiden uberhaupt zo dankbaar een kind te mogen verwachten. En volgens mij heeft dat verder niet eens zo veel met de MMM te maken, maar meer met het algemene besef dat het geen vanzelfsprekendheid is om ouder te mogen worden...
Dazzle: lees nu je eerdere post pas. Verstandig besluit idd. Met meerdere blasto's kun je gevoelsmatig wel een gokje wagen. Hoop dat je goed nieuws krijgt. Je bent ook al zo lang bezig.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 3 augustus 2017 om 10:50
Fruity gefeliciteerd!
Spannend zeg, duim voor je dat er een mooi aantal bevruchtingen zullen zijn.
Baggal Ik houd het nu al niet meer vol en ik zit nu 8 dagen na de punctie en 5 dagen na de TP. Vannacht zo slecht geslapen dat ik me vandaag gewoon een zombie voel
Ik voel van alles, darmen, misselijk, emoties pff zooo verwarrend allemaal ik vind het niet meer leuk en dit is nog maar de 1e wachtweek
Uhm wat is OTD??
BouluEcht killing
Hoe gaat het met jou?
Selin & Animal succes vandaag!
Zizo Sterkte en beterschap meid!
Reageer ff kort, lees later weer bij als ik mij niet meer zo moe voel als nu..

Baggal Ik houd het nu al niet meer vol en ik zit nu 8 dagen na de punctie en 5 dagen na de TP. Vannacht zo slecht geslapen dat ik me vandaag gewoon een zombie voel

BouluEcht killing

Selin & Animal succes vandaag!
Zizo Sterkte en beterschap meid!

Reageer ff kort, lees later weer bij als ik mij niet meer zo moe voel als nu..

Shine bright like a diamond
donderdag 3 augustus 2017 om 10:58
Fruity gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop zo dat je een mooi cadeautje van het zkh krijgt!
Diamond, hoe gaat het met jou op het wachtbankje? Wanneer mag jij testen?
Flip nav de berichten hier ga ik ook in dat topic kijken. Ik vind het zo pijnlijk dat mensen zo denken. Ik zou zelf zo enorm blij zijn met een zwangerschap, dat het geslacht mij echt niets uitmaakt. Dan zijn er wel andere dingen waar ik me zorgen om maak!
Hebben jullie ook weleens het gevoel bij niet zulke liefdevolle verhalen "och kindje, kom maar bij mij wonen, ik zal goed voor je zorgen"?
Ik heb ivm bloedverlies vanochtend getest. Omo-wit. Ik blijf de utro gebruiken tot en met zondag, maar dat is tegen beter weten in. Ik vloei nog niet heel erg. Heb wel heel erg buikpijn. Ik vermoed dat mijn menstruatiebloed de inwendige wonden door de operatie triggert. Wat dat betreft voel ik me best wel ellendig. Ben ook erg moe.

Diamond, hoe gaat het met jou op het wachtbankje? Wanneer mag jij testen?
Flip nav de berichten hier ga ik ook in dat topic kijken. Ik vind het zo pijnlijk dat mensen zo denken. Ik zou zelf zo enorm blij zijn met een zwangerschap, dat het geslacht mij echt niets uitmaakt. Dan zijn er wel andere dingen waar ik me zorgen om maak!
Hebben jullie ook weleens het gevoel bij niet zulke liefdevolle verhalen "och kindje, kom maar bij mij wonen, ik zal goed voor je zorgen"?
Ik heb ivm bloedverlies vanochtend getest. Omo-wit. Ik blijf de utro gebruiken tot en met zondag, maar dat is tegen beter weten in. Ik vloei nog niet heel erg. Heb wel heel erg buikpijn. Ik vermoed dat mijn menstruatiebloed de inwendige wonden door de operatie triggert. Wat dat betreft voel ik me best wel ellendig. Ben ook erg moe.
donderdag 3 augustus 2017 om 11:05
Diamond: OTD = Officiele Test Datum. De 2e wachtweek is gewoon killing en je gaat aan alles twijfelen.
Zizo: Na een gefaalde ronde had ik ook meer/heftiger bloedverlies. En jij hebt de operatie daar nog bij.
Hier deel I suikertest gehad. Net een Nutriticia drankje gehad en over 1,5 uur weer bloedprikken.
Zizo: Na een gefaalde ronde had ik ook meer/heftiger bloedverlies. En jij hebt de operatie daar nog bij.
Hier deel I suikertest gehad. Net een Nutriticia drankje gehad en over 1,5 uur weer bloedprikken.
donderdag 3 augustus 2017 om 11:19
Fruity: gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat het een topdag wordt
Zizo: wat k#t gewoon
eerst zo ziek en nu een menstruatie op komst
Boulu: ik lees en leef met je mee in dit topic en in het "zwangeren; -topic, weet niet zo goed wat ik kan schrijven. Zo een rollercoaster voor jullie.
Baggal: van (misschien) een dunnetje naar (wellicht) een dikkerdje, gaat lekker zo
. Sterkte met de test!
Diamond: wat een rotperiode he. Kom op, je komt er door heen!
Windmolen: ik ga het filmpje zeker kijken, want soms heb ik toch echt het idee dat het komt doordat ik wel of niet heb gedaan, dat het innestelen niet lukt
Hier; gisteren weer aan het spuiten begonnen! Weer met Fostimon 300. Volgende week donderdag de eerste follikelmeting/voortgangsecho.

Zizo: wat k#t gewoon

Boulu: ik lees en leef met je mee in dit topic en in het "zwangeren; -topic, weet niet zo goed wat ik kan schrijven. Zo een rollercoaster voor jullie.
Baggal: van (misschien) een dunnetje naar (wellicht) een dikkerdje, gaat lekker zo

Diamond: wat een rotperiode he. Kom op, je komt er door heen!
Windmolen: ik ga het filmpje zeker kijken, want soms heb ik toch echt het idee dat het komt doordat ik wel of niet heb gedaan, dat het innestelen niet lukt

Hier; gisteren weer aan het spuiten begonnen! Weer met Fostimon 300. Volgende week donderdag de eerste follikelmeting/voortgangsecho.
WTF?
donderdag 3 augustus 2017 om 11:40
Dames ik heb pas volgende week woensdag terugplaatsing hoor
toch bedankt!
fruity gefeliciteerd met je verjaardag!! Hopelijk fijn nieuws vandaag...
Zizo, oh wat balen
.. had het je zo gegund.. heb je al naar zh gebeld?
Diamond, die wachtweken zijn zo verschrikkelijk he... lijken eindeloos te duren, nog eventjes volhouden!
Ik heb horen zeggen dat je na cryo terugplaatsing sneller kan testen, klopt dit of heb ik dit fout gelezen?

fruity gefeliciteerd met je verjaardag!! Hopelijk fijn nieuws vandaag...
Zizo, oh wat balen

Diamond, die wachtweken zijn zo verschrikkelijk he... lijken eindeloos te duren, nog eventjes volhouden!
Ik heb horen zeggen dat je na cryo terugplaatsing sneller kan testen, klopt dit of heb ik dit fout gelezen?
donderdag 3 augustus 2017 om 11:51
Oh Diamond, ik had het scherm nog niet ververst en daardoor jouw berichtje gemist. Killing die wachtweken he? Ik hoop zo dat het bij je lukt!
Baggal, die suikertest schijnt erg vies te zijn. Gelukkig heb je het eerste deel al gehad. Krijg je direct de uitslag?
Abusu weer beginnen. Heel veel succes met spuiten!
Selin ik heb nog niet naar het zkh gebeld. Ze bellen mij nav de operatie om de paar dagen om te vragen hoe het gaat. Erg lief. Toen ik gisteren zei dat ik al drupjes bloed had, zeiden ze dat ik toch door moet gaan tm zondag, maandag nogmaals moet testen en dan pas bellen.
Bovendien kan ik niet direct voor een volgende poging proberen. Ik heb geen cryo's. Ik moet dus weer een punctie. Mijn eierstok schijnt wel drie maanden nodig te hebben om te herstellen. Dat moet ik dus eerst afwachten. Bovendien is het de vraag of ik wel weer gestimuleerd mag worden, nu dat deze ronde bij mij die torsie heeft veroorzaakt. Straks dus eerst maar een evaluatiegesprek in het zkh.
Baggal, die suikertest schijnt erg vies te zijn. Gelukkig heb je het eerste deel al gehad. Krijg je direct de uitslag?
Abusu weer beginnen. Heel veel succes met spuiten!
Selin ik heb nog niet naar het zkh gebeld. Ze bellen mij nav de operatie om de paar dagen om te vragen hoe het gaat. Erg lief. Toen ik gisteren zei dat ik al drupjes bloed had, zeiden ze dat ik toch door moet gaan tm zondag, maandag nogmaals moet testen en dan pas bellen.
Bovendien kan ik niet direct voor een volgende poging proberen. Ik heb geen cryo's. Ik moet dus weer een punctie. Mijn eierstok schijnt wel drie maanden nodig te hebben om te herstellen. Dat moet ik dus eerst afwachten. Bovendien is het de vraag of ik wel weer gestimuleerd mag worden, nu dat deze ronde bij mij die torsie heeft veroorzaakt. Straks dus eerst maar een evaluatiegesprek in het zkh.
donderdag 3 augustus 2017 om 14:01
Diamond: Spannend voor jou zeg! Ik kom naast je zitten op de wachtbank 
Zizo: Jammer dat je weer moet wachten voor een volgende poging, of vind je dat fijn een rustpauze?
Hier een TP gehad van 1 blasto AB kwaliteit !!
Bewust gekozen voor 1.
Van de 5 bevruchte eicellen/ blasto's : zijn er 2 van top kwaliteit (waarvan nu 1 teruggeplaatst)
1 iets mindere kwaliteit en 1 die nu op dag 4 zit qua deling dus deze deelt zich hopelijk door.
en 1 tweecellige is op dag 2 ingevroren.
Al met al super blij met het resultaat! dat betekend dat we dit jaar nog wel even vooruit kunnen. Over 10 dagen op een zondag mag ik testen. Ik neem heel opgelucht plaats op het wachtbankje.

Zizo: Jammer dat je weer moet wachten voor een volgende poging, of vind je dat fijn een rustpauze?
Hier een TP gehad van 1 blasto AB kwaliteit !!

Van de 5 bevruchte eicellen/ blasto's : zijn er 2 van top kwaliteit (waarvan nu 1 teruggeplaatst)
1 iets mindere kwaliteit en 1 die nu op dag 4 zit qua deling dus deze deelt zich hopelijk door.
en 1 tweecellige is op dag 2 ingevroren.
Al met al super blij met het resultaat! dat betekend dat we dit jaar nog wel even vooruit kunnen. Over 10 dagen op een zondag mag ik testen. Ik neem heel opgelucht plaats op het wachtbankje.
donderdag 3 augustus 2017 om 14:05
Zizo haha klopt onze berichten kruisten elkaar..ja echt wel ik dacht dat het bij IUI killing was maar dit vind ik nog wel een tandje erger..ik herken mezelf niet meer..Wat klote voor je zeg, Duim voor je. Jeetje 3 maanden moeten wachten, heb je het evaluatiegesprek al staan?
Selinecht wel, lijkt met de dag langer te worden..terwijl het juist andersom zou moeten zijn..
AbusuJa zeker, dacht trouwens dat het qua hormonen nu wel had gehad, maar die ustro is ook niet fijn..Fijn zeg dat de vaart erin zit bij je volgende week alweer een FM op de agenda.
Baggal Dank je daar was ik nog niet op gekomen haha
Ja dat doe ik zeker nu..
Selinecht wel, lijkt met de dag langer te worden..terwijl het juist andersom zou moeten zijn..
AbusuJa zeker, dacht trouwens dat het qua hormonen nu wel had gehad, maar die ustro is ook niet fijn..Fijn zeg dat de vaart erin zit bij je volgende week alweer een FM op de agenda.

Baggal Dank je daar was ik nog niet op gekomen haha

Shine bright like a diamond
donderdag 3 augustus 2017 om 14:11
Heel fijn Dazzle!!! En die andere jongens (of meisjes natuurlijk) heb je misschien helemaal niet meer nodig.
Fruity P: gefeliciteerd ! En hopelijk krijg je n mooi cadeau.
Oh oh oh Windmolen, nu heb ik via jou dus de YouTube filmpjes ontdekt. Dacht ik dat ik eindelijk 'beyond tips' was, staat heel Yt vol met fertility experts. Ik ben vrij vandaag en kan dus helemaal geen maat houden met dit soort dingen
. Ik heb geleerd dat we gewoon een halve avocado per dag moeten eten, dan komt alles goed.
Fruity P: gefeliciteerd ! En hopelijk krijg je n mooi cadeau.
Oh oh oh Windmolen, nu heb ik via jou dus de YouTube filmpjes ontdekt. Dacht ik dat ik eindelijk 'beyond tips' was, staat heel Yt vol met fertility experts. Ik ben vrij vandaag en kan dus helemaal geen maat houden met dit soort dingen

donderdag 3 augustus 2017 om 14:40
Abusu: wat zit jij alweer snel in de race. Al had ik je liever zwanger gezien, ik ben toch blij dat je meteen verder kan. Be determined and at the statistics!
Selin: Dat hangt af of je een 3-daagse of 5/6 daagse embryo teruggeplaatst hebt gekregen. In het laatste geval kun je eerder testen. Hoe laat heb je de TP? Heel veel succes vast!
Zizo: Ik moest toen idd ook gewoon door blijven gaan met de medicatie. Leek toen zo zinloos, maar wat je ook zegt: je moet nu toch rustig aan doen en ach - die paar bolletjes Utro maken dan ook niet meer uit. Nog steeds ontzettend balen allemaal. Wel is het zo dat het ziekenhuis van iedere ronde weer leert en dus ook van deze. Ze kunnen nu zien hoe jij reageert op de medicatie en hoe de embryo ontwikkeling is gegaan. Dat is misschien een heel klein licht puntje voor je: dat het niet allemaal voor niets is geweest.
Miekje: Wanneer heb jij de evaluatie in het ziekenhuis?
Dazzle: Jaaaa - wat een fijn nieuws en wat een mooie kwaliteit blasto
! Zoals je weet heb ik nooit A/B gehad. Nu zegt de kwaliteit niet alles (in de zin dat soms slechte embryo's ook een baby kunnen opleveren), maar dit geeft wel enorm veel vertrouwen en ook dat je wat in de vriezer hebt mocht het nodig zijn. Blij voor je! Was je BMS ook mooi? Heel veel succes!
Diamond: Ik heb de afkorting ook maar van Fertility Friends. Als iemand daar een TP heeft gehad is ze PUPO: pregnant until proven otherwise
dusse... in dat stadium zit jij nu.
Windmolen: YOUTUBE is inderdaad ideaal voor dat soort dingen. Al heb ik het meest gehad aan het forum en de meiden hier die je niet alles uit hoeft te leggen en aan een half woord genoeg hebben.
Suikertest ook weer achter de rug: eerst bloedprikken en dan een drankje drinken - vervolgens 2 uur wachten en dan weer een bloedtest. Viel allemaal erg mee moet ik zeggen. Was wel erg hongerig en duizelig
na afloop dus mezelf maar op een XL lunch getracteerd
. Uitslag via de midwife over een paar dagen. Ik zie het allemaal wel.

Selin: Dat hangt af of je een 3-daagse of 5/6 daagse embryo teruggeplaatst hebt gekregen. In het laatste geval kun je eerder testen. Hoe laat heb je de TP? Heel veel succes vast!
Zizo: Ik moest toen idd ook gewoon door blijven gaan met de medicatie. Leek toen zo zinloos, maar wat je ook zegt: je moet nu toch rustig aan doen en ach - die paar bolletjes Utro maken dan ook niet meer uit. Nog steeds ontzettend balen allemaal. Wel is het zo dat het ziekenhuis van iedere ronde weer leert en dus ook van deze. Ze kunnen nu zien hoe jij reageert op de medicatie en hoe de embryo ontwikkeling is gegaan. Dat is misschien een heel klein licht puntje voor je: dat het niet allemaal voor niets is geweest.

Miekje: Wanneer heb jij de evaluatie in het ziekenhuis?
Dazzle: Jaaaa - wat een fijn nieuws en wat een mooie kwaliteit blasto

Diamond: Ik heb de afkorting ook maar van Fertility Friends. Als iemand daar een TP heeft gehad is ze PUPO: pregnant until proven otherwise

Windmolen: YOUTUBE is inderdaad ideaal voor dat soort dingen. Al heb ik het meest gehad aan het forum en de meiden hier die je niet alles uit hoeft te leggen en aan een half woord genoeg hebben.
Suikertest ook weer achter de rug: eerst bloedprikken en dan een drankje drinken - vervolgens 2 uur wachten en dan weer een bloedtest. Viel allemaal erg mee moet ik zeggen. Was wel erg hongerig en duizelig

donderdag 3 augustus 2017 om 14:50
Hahaha, ja, had er nog bij moeten schrijven, vooral niet verder klikken want dan krijg je idd 1001 tegenstrijdige en vreemde tips-Sense- schreef: ↑03-08-2017 14:11Oh oh oh Windmolen, nu heb ik via jou dus de YouTube filmpjes ontdekt. Dacht ik dat ik eindelijk 'beyond tips' was, staat heel Yt vol met fertility experts. Ik ben vrij vandaag en kan dus helemaal geen maat houden met dit soort dingen. Ik heb geleerd dat we gewoon een halve avocado per dag moeten eten, dan komt alles goed.

Ik heb in mijn ww ook heel wat tijd doorgebracht met nutteloze filmpjes. Zo zijn er dus mensen die hun test moment op YouTube zetten, inclusief alle bijbehorende emoties (zowel positief als negatief)

Dazzle, goede score en veel succes op het wachtbankje!
Zizo, nog maar een dikke knuffel. Negatieve testen zijn kut

donderdag 3 augustus 2017 om 15:04

Ik heb veel dingen gedaan tijdens test momenten, gehuild, gebeden, geschreeuwd (nou ja...) en bij de eerste positieve test gehuild, maar om dat nu te filmen en vervolgens met de wereld te delen

Bedankt voor de tip Windmolen: het is nog steeds erg rustig op mijn werk, dus misschien kijk ik ook even vanmiddag via mijn telefoon